tirsdag 28. juni 2011

Dagen derpå


Så var jeg tilbake i hverdagen igjen. Når man kommer hjem som vinner i kategorien Beste Landlivsblogg, skulle man jo ønske at man kunne knipse noen oppdaterte bilder fra mitt såkalte landlige og romantiske hjem. I stedet har ettermiddagen gått med til å renovere det som kort og brutalt kan kategoriseres som en slagmark. Her har halve familien reist avsted på ferie, og den andre halvdelen har en avslappet holdning til prisutdelinger som tilsier at huset bør være på stell!


Mange har spurt om jeg kan videreformidle kåseriet som jeg fremførte på Glansdagen. Nå skal det vel sies at jeg sjelden har fremført et mer tvilsomt kåseri. Ikke hadde jeg manus og ikke hadde jeg noen rød tråd, jeg snakket rett og slett om snurrige bloggefenomener, som vi omgir oss med.


Bokstaver, strykemerker, kaniner, cupcakes og lyshus som skal gjøre oss lykkelige. Jeg tok rett og slett utgangspunkt i bilder som jeg lånte av mine skjønne bloggekollegaer i salen:)


Jeg tullet også litt med våre bloggesøstre i Sverige, som på mystisk vis virker å være i en helt egen liga når det kommer til hvitmalt lykke, rabarbrasaft og outfits. Emmeline er nemlig svært misunnelig på slanke og perfekte svenske jenter, med stor villa og midtsommerantrekk året rundt.


Tilslutt i foredraget var det meningen at jeg skulle forestille fluesoppen Ragna som var sydd av Den Gode Feen, og som hadde hatt en glansperiode før hun plutselig blir erstattet med nyere og mer trendy sopper, som er laget med retrotapet. Fluesoppen Ragna blir derfor gitt til Fretex, der hun blir kjøpt av en dame som lager stolpute av henne. Tilslutt blir hun reddet av den Gode Feen som finner Ragna igjen på et loppemarked.


For å være ærlig så er det vel det mest tvilsomme kåseriet i manns minne. I tillegg har min bror ringt meg for å høre om jeg VIRKELIG har stått i dette kostymet foran hundrevis av mennesker. Men skitt au, fluesoppideen virket ganske lur her hjemmefra, og så får det vel heller våge seg om den ikke funket like godt i virkeligheten;)


Litt ut på kvelden levde fluesopphatten sitt eget liv, og dette er altså godeste Siren Lauvdal som poserer sammen med en av de ansatte i Losjen;)  Knipset via Jannicke Kråkvik sin mobil!! Bildet over der Emmeline underholder i fluesoppkostyme ( *orker nesten ikke se på det engang) er lånt fra Hanne.  Andre bilder har jeg lånt fra NIB, og de er knipset av Stine! 


Hverdagskåserier funker nok best i bloggform, og Emmeline foretrekker definitivt å bruke tastene til  underholdning, så jeg tror jeg skal holde meg til det i fremtiden! Sees i morgen til hverdagslige landlivsbilder og landlivshistorier fra virkeligheten!! Tusen takk for alle fantastiske hilsener, jeg har verdens beste lesere -enkelt og greit!

48 kommentarer:

Ragnhild sa...

Gratulerer som vinner. Jeg tenker nok at talen din var fin. Sopphatt eller ikke...den ler best som kan le av seg selv! En faar heller ikke mer moro enn det en lager selv. Jeg ser fram til flere bloginnslag fra deg. Jeg liker bildene dine og din humor.
Ragnhild

Hyacinth Bucket sa...

Nu har jeg læst masse steder om Glansdagen og jeg kan ikke tro andet end at dit onemanshow gjorde superlykke.De har alle som en nesten tisset i buksene af latter.
Det varer nok ikke lenge før du gjør karriere på de skrå bredder også..:-o)
Du er jo berømt Emmeline!
Because you are worth it!

Klem fra Lisbeth

Camilla sa...

Skulle gjerne vært der og hørt deg, for synes du skriver ganske festlig sånn til vanlig! Og akkurat nå gledet det meg stort å se en blogg som var oppdatert for en time siden :) Ha en riktig fin dag!

Sjuskeline sa...

Hehe, sopphatten burde jo ha sin egen dramaserie på TV Norge: "redd sopphatten, død eller levende!"

Men alvorlig talt! Sover du alfri? Er mest imponert over tidspunktet for publisert innlegg......

Og kan man booke billett til neste års glansdager allerede? Når? Hvor? Hvem? Sjuskeline kjenner et skrikende behov for å oppleve dette på kroppen :-)

Husfruen of Hilltop House sa...

Om det er en ting som får oss som ikke var der til å tenke at "neste år så må jeg i hvertfall være med", så er det nok ditt foredrag som alle har skrytt sånn av. (Ja, også de lekre goodiebagsene da.) Vær så snill og lov at du gjentar det hele neste år.

Den Grønne Baljen sa...

Jeg betviler ikke at kåseriet ditt var kjempebra..Jeg tror eller er sikker på at du er like flink å bruke munnen som tastaturet... O=)O)

Og det hadde vært en glede å fått høre på deg...

Kjekt å se bilder fra den store dagen..

ha en fin tirsdag
Klem O=)

I en Sving sa...

Gratulerer som vinner og med vel gjennomført kåseri :)

sylvia sa...

hei.
gratulere masse som vinner,
sitter her å ler,
ja du kan få sagt det, hadde virkelig vært gøy å se det hele,
ha en fortryllende vanlig dag.
klem fra sylvia

ennahs lille hjørne sa...

Gratulerer så mye med tittelen :)
Fluesopptema, genialt ;) hihihi..
Ser ut til at dere har kosa dere masse.

Gleder meg til å få inspirasjon fra deg fremover også.
titter innom deg ofte, men er ikke alltid like flink til å legge igjen komentarer.

Ha en fin fin dag :)
Klem

Anonym sa...

Jeg vil heller ha en blogger som byr på seg selv!... enn hundre retusjerte svenske fitnessmammaer i store villaer..... (hvordan klarer de å leve på utstilling med hjem og barn samtidig som de inntar minimalt med kalorier??!! amfetamin??!!)

Randi sa...

Heia på du kjære Emmiline!:)
Å gratulerer,gratulerer med ALT!!! Å vit at dette har du SÅ fortjent,du er gull verd for heile blogglandia du med eller uten fluesopp:))))
Eg skulle ønske eg kunne vert flua på veggen der og da så eg fekk både sjå og høyre på deg:-)))
Ja dette har nok vore ein gedigen fest frå ende til anna skjøna eg,super kjekt!!
Ja.Ja....så kom kvardagen, og Emmiline finner nok på noko "sprell" i sin vante gang,ei glede for oss...TUSEN TAKK!!

Å du,sånn som det regner no så visner nok soppen fort;))
Ha ein fin soppfri dag Emmiline!;)
God klem til deg:)
-Randi-

Ingvild sa...

Emmeline, eg håpe at du tulle med oss???!!! Det e jo håpet om et nytt Emmelinekåseri som gjør at mange av oss drømme om ein ny Oslotur te neste år :) Goodiebags e vel og bra, men man kan jo ikkje kjøpa seg lykke... så sant det ikkje e et hysterisk morsomt kåseri som tar oss alle på kornet ;) Tror personligt at et nytt Emmelineshow komme te å bli et folkekrav! :)

Huset på Grønnmyra sa...

Gratulerer så mye som vinner. Er ganske så ny her i bloggverden, men skjønner nå at er det noe en ikke bør gå glipp av så er det Glansdagen. Neste år SKAL jeg også være med. Bloggen din er unik :)

Lillekatt sa...

Å Emmeline, du er vel søt!!! Jeg ler meg ihjel av bloggen din, det er så deilig å lese om at det går på halv tolv for alle innimellom!!!


Fortsett det gode arbeidet ditt, det er toppers!

Velkommen hos indretning med farver. sa...

Stort Tillykke med prisen.
Den er velfortjent..
Ærgerligt man ikke lige kunne have været gæst ved denne aften, den kunne have været så hyggeligt.

Ha´en dejlig dag.
Knus Susi

Marthe sa...

Det var så festlig. Du kan si til broren din at du var vakker selv med en sopp på hodet. jeg fikk jo nesten litt vondt av soppen. Kanskje er det din feil at det blir enda vanskeligere å kaste ting;)

Du var helt strålende! Virkelig en verdig vinner:)

Fjordheim sa...

Gratulerer til deg. En virkelig verdig vinner. Gleder meg til dine fortsatt koselige og morsomme innlegg fremover.

Anita sa...

GRATULERER SÅ MYE!! Jeg er sikker på at du og fluesoppen gjorde stor suksess på scenen. Skulle gjerne vært flue på veggen og fått med meg kvelden.

Det er så kjekt å stikke innom bloggen din for å lese om det som skjer i Emmelinehjemmet. Du er knallgod! Ønsker deg en flott tirsdag.

NIB sa...

Du er bare helt fantastisk! LOVE U!

Lene sa...

Gratulerer så mye. Glansdagen ser bare supergøy ut. Må nok dit neste år hvis det gjentas:-)

HANNES DAGBOK sa...

Hahaha...herlig!

Jeg synes du og fluesoppen din var ett av kveldens høydepunkt og du skal slett ikke undervurdere dine evner til å stå på en scene.
Jeg er vokst opp i en familie full av skuespillere og vet at det du gjorde er utrolig vanskelig på SÅÅÅ mange plan at 98% av oss som satt i salen aldri hadde kommet så langt som til trappene en gang...

Gratulerer igjen Emmemline-vakre!

Klem,Hanne

Høytrykk sa...

"Det mest tvilsomme kåseriet i manns minne"? Er du spikk spenna gæærn, dame? Hihi, det er vel kanskje nettopp det du er. Derfor var kåseriet ditt helt fantastisk bra. Stand up på sitt beste, som jeg skrev i innlegget mitt tidligere. Det du gjorde på lørdag er det ikke mange andre som hadde klart. Du gir av deg selv, du er både ironisk og selvironisk og du lever deg inn i det. Derfor er du best - både med og uten fluesopp på hodet! :)

hobbyvimsa sa...

Herlig sopphatt skulle gjerne hørt ditt kåseri...

Så ut som en perfekt glansdag,og gratulere igjen..

Nyt dagen:)

Klem Linda;)

Anonym sa...

GO GIRL! Ikke vær så streng med deg selv - du er toppen!

Klem fra Smilla

Hvite tulipaner sa...

Gratulerer så mye Emmeline! Det var så gøy å endelig få hilse på deg, og kåseriet ditt var det morsomste jeg noen gang har hørt tror jeg! Jeg lo så tårene trillet og sminken forsvant. Men hvem bryr seg?! Du er helt rå og en absolutt verdig vinner!
Stor klem fra E

♥ Stines hverdag sa...

Ingen tvil om at du fortjente å vinne! Og, selv om jeg ikke var på Glansdagen, er jeg helt sikker på at kåseriet ditt var bra. Viss det bare er halvparten så underholdende som innleggene dine her, er det mer en godt nok for meg.

Og takk for at du er deg, og ikke en kopi!

EliogBella blogg sa...

Så vittig, *smil* gratulerer, tenker du tar Bergens beste også. Har lurt litt på det med svenskene, også alltid fint vær og friska blommor. Kalas, beachväska, allsång. Det var det ikke når vi bodde der borte. Selv om det er noen år siden, hilsen Eli. (ps. jo det var allsång på skansen)

Emidoras verden sa...

Gratulerer så mye!!
Vel fortjent til en flott dame!!
Herlig å se at selvironi og humor også
kan kombineres med flotte interiørreportasjer:)
Gleder meg til flere innlegg fra deg!
Godklem..

Lillefin sa...

Jeg ler og ler, hatten var fantastisk!! Helt knall. Du er så god!! Haha.. du er super!

Christel Jensen sa...

Grattis:) Vel fortjent! Du har en super skrivestil som man bare elsker:)

map79 sa...

Hei igjen!
Du O' store Green gate dronning! Visste du at Green gate produserer barnetøy? det oppdaget jeg i dag! Synd du ikke har småbarn, for da hadde jeg gjerne visst om det tidligere ;D

*åndenød*

Ha en flott kveld!

Villa Klaraberg sa...

Hei Emmeline og gratulerer så mye!! Jeg digger sopphatten og folk som byr på seg selv og skulle gjerne hørt kåseriet ditt. Du har en flott blogg, viser masse vakre bilder og ikke minste så skriver du utrolig godt og humoristisk...en veldig verdig vinner er du!!

Ønsker deg en fortsatt flott uke, klem fra Jorunn

Anonym sa...

Blir so inspirert og glad av å lese bloggen din;-) gleda meg til kvart innlegg;-) Gratulerer so mykje med prisen!!! ;-)

Marianne

Petrine sa...

Gratulerer :)
Flere skulle vært som deg - da tror jeg verden hadde vært et bedre sted. En god latter forlenger livet :)

Birgitte sa...

❀*´¨)
¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•`❀❀..
Er inde for at ønske dig den dejligste sommer. :-)
Kram Birgitte.❀♥♥

Fru Fryd sa...

Gratulerer så masse, og heldige er de som fikk oppleve deg live på scenen. Du er herlig!! God sommer!

Mari sa...

Fantastisk Cecilie!! Den fluesopphatten tok kaka! Du må ha innslag neste år og, da skal jeg være med!!!

AbluMoo sa...

Jeg er lykkelig gift med en mann, men når jeg ser bildet av deg med fluesopphatt på så må jeg nesten være litt forelsket i blogge-deg et øyeblikk. Det du viser av deg selv via bloggen din er bare herlig!

Karin sa...

Hei Emmeline,gratulerer med seier. Det var som fortjent.Jeg sitter mange ganger å humrer og med et smil om munnen når jeg besøker bloggen din.Syns du var fin i fluesoppkostyme jeg.Det viser at du ikke tar deg selv så høytidelig,og det liker jeg. Nyt seieren videre og håper du bæres på gullstol av din familie nå :-) Karin

Living White sa...

Gratulerer så mye. Jeg holdt på å knekke sammen når jeg skjønte at du hadde stått som soppen på scenen. Det måtte vært hysterisk artig. Tøft av deg å gjøre noe sånt, men slik jeg ser det: vi lever en gang å da gjelder det å bare hoppe i saker og ting slik at en kan bli gammel å tenke på alt det artige du har opplevd!

Hildas hem - Sofia sa...

Stort grattis! Jag hittade precis hit när jag läste om utmärkelsen. Förstår att du vann. Mycket fin blogg med många fina bilder :)

Ramme Alvor sa...

Eg har vore på FB og gratulert deg med dei flotte utmerkingane og fine premiane, men eg kjenner på meg at med ei so stor innsats, bør det fylgje fleire godord! So eg gratulera igjen og bøye meg i grusen, og legg merke til at eg har stole overskrivta di i dag også..orsak :)

Klem!

lisbethfalling sa...

Gratulerer så mye med suksess for både bloggen og kåseriet. Du har en helt herlig humor! Og jeg blir jo så nysgjerrig for denne glansdagen, er dette en årlig forteelse?

Kari Olufsen sa...

Gratulere kjempe masse!! Du er flink.

Mvh Kari

sigrid sa...

Stor Gratulasjon til deg!
Du er berre god altså :-)

奇堡比 sa...


有線針孔
無線針孔
探測盜拍
汽車定位
攝影錄音
調查器材
機車追蹤
監聽手機
子女行蹤
監聽器材
監聽設備
gps定位器
gps遮斷器
gps追蹤器
針孔攝影機
大哥大監聽
定位追蹤器
汽車追蹤器
機車追蹤器
車輛追蹤器
gps衛星定位
gps汽車防盜
gps追蹤定位
gps定位追蹤
gps汽車追蹤器
衛星定位追蹤

奇堡比 sa...


針孔偵測器
反針孔偵測器
防止老人走失
防止小孩走失
防止寵物走失
底盤式追蹤器
車底追蹤器
追蹤器平台
日港電信
追蹤器科技網
北台灣防衛科技
汽車追蹤器出租
行車記錄器
租車公司
汽車衛星追蹤器
吸附式追蹤器
商業間諜
內神通外鬼
通姦罪
中華徵信
中華徵信所
羅漢腳
大陸新娘
外籍新娘
越南新娘
印尼新娘

奇堡比 sa...

新女性徵信
外遇調查站
鴻海徵信
亞洲徵信
非凡徵信社
鳳凰徵信社
中華新女性徵信社
全國新女性徵信社
全省女人徵信有限公司
私家偵探超優網
女人感情會館-婚姻感情挽回徵信
女子偵探徵信網
女子國際徵信
外遇抓姦偵探社
女子徵信社
女人國際徵信
女子徵信社
台中縣徵信商業同業公會
成功科技器材
女人國際徵信社
女人國際徵信
三立徵信社-外遇
女人國際徵信
女人國際徵信
大同女人徵信聯盟
晚晴徵信

Related Posts with Thumbnails