onsdag 4. august 2010

Eple-pakke-kake


Etter at jeg fikk Kitchen Aiden i hus, har jeg bakt utrolig mye. På dager da Emmeline har det travelt, baker hun dobbelt så mye som ellers. Jeg har nemlig fått det for meg at det hjelper når man er litt stresset;
 Hva? Er det en atombombe på vei sier du? Jada, jeg skal evakuere--jeg skal bare sette en brøddeig først! 




I dag hadde høstens nyheter fra GreenGate ankommet Berthas Oldebarn. Det er jo ikke så gunstig med tanke på at jeg skal reise til Tyrkia om et øyeblikk og A: Bør pakke og B: Bør spare pengene til solkrem og andre saker. 




Derfor dro Emmeline rett til Berthas butikk etter jobb, og før jeg visste ordet av det sto jeg med naien oppi alle kartongene. Så spankulerte jeg hjem med litt av hvert i posen, og bestemte meg sporenstreks for å bake eplekake! Skal du ikke pakke spurte Emmelinemannen, ja skal du ikke pakke spurte Emmelinebarna og Emmelinemammaen? 




Joda svarte jeg. Emmeline skal bare bake fire små eplekaker først. Man må jo tross alt teste ut de søte GreenGate formene -og ta bilde -og blogge litt, siden klokken tikker og går. Så nå har jeg altså gjort det og så har jeg frydet meg litt over alle de fine nyhetene. 



Som for eksempel de nye lattekoppene som kommer i dukkestørrelse.  Jeg er ikke helt sikker på hva det heter? Cappuccinokopper ? Små er de iallefall -og søte, og Emmeline aner ikke hva hun eventuelt skal med så små kopper. Men det er vel kjekt å ha, er det ikke? 



Fin sukkerstrøe kan jo være kjekt å ha det også. Så kan man matche inventaret når man skal ha sukker på grøten!


Da får dere ha fine dager alle sammen! Jeg aner ikke om det dukker opp noe innlegg hos meg de neste fjorten dagene. Vi får se hvilke muligheter som byr seg. Dersom du ikke har stemt på Emmeline i Dagbladets bloggkåring, blir jeg veldig glad for om du gjør det mens jeg er borte. Det kan du gjøre HER.


Ha det fint så lenge alle sammen, vi sees! 


54 kommentarer:

Anonym sa...

God tur!

Hilsen Heidi

Anonym sa...

Kos dere !!!!!!

Marit =))))

Christina Mari sa...

såå fine!
God tur & kos dere masse.
Ha en vidre fin kveld.
Klem Christina

RoseSommer sa...

Hallo, jenter! Hva skal vi finne på mens hun er borte, da??
Hva har landet Norge å by på mens fyrverkeriet fra Bergen er i syden?
Landsskytterstevnet??
Det blir en kjedelig uke mens hun er borte?
Eller var det to uker??
Kjeeeedelllliiiiiig.

Blomsterpiken sa...

For et lekkert koppesett! I gamledager tror jeg at "de fine" hadde sånne små kopper som de kunne nippe til.
God ferie!

Anonym sa...

du er bare herlig !!!!

Fru Fly * Heidi sa...

God tur, kos dere i sol og varme!:) Håper du klarer å roe deg og slappe helt av uten Aid`en, men jeg tipper det er en GGkopp eller to på lur i kofferten?:) Klem fra Heidi

Anonym sa...

Kul sukkerstrøer - "må ha"...:)

God ferie!


Hilde

krinkelkroken sa...

God tur, kos dere masse:)

9na sa...

God tur rett og slett... Kom deg av gårde??? Det går nok bra...

(sandra) Nichitah sa...

hei Hei ^^ jeg er en nyfiken pike som bare stakk innom fordi du var nominert på Dagbladet sammen med FruFly (som jeg avogtil titter innom).
Å jeg må virkelig si at det ble jeg stemte på deg istede ;) det er greit nokk med interiør og Green gate og pastell og polka, men det mangler noen med litt humor og en spiss penn.
Detb er dette jeg setter slik stor pris på hoss deg.. Så nå er det gjort! du blir ikke kvitt meg ;) Det er godt å se at noen faktisk kan skrive i tilleg til å ta pene og vakkre interiør bilder :))

xx Nichitah Poppins

Anonym sa...

Heihei emmeline. min mor har slike små kopper og kaller de moccakopper. Kos deg i varmen.Lofotjenta

STYLIZIMO sa...

Så nydelige go´saker du har kjøpt fra Green Gate. Skulle så inderlig ønske at de solgte det her i USA. Jeg vet iallfall hva jeg skal ønske med til jul:)

Masse god tur til Tyrkia!
PS! Eplekakene så nydelige ut - de var nok helt klart verdt å prioritere tiden på:)

klem Nina

Pernilla sa...

Eplekaken ser god ut og ikke minst fin. Nydelige bilder som vanligt.

Jeg ønsker dere en god tur!

Pernilla

prinsesselinn sa...

God tur ;)

Unknown sa...

Ha en trevlig semester. Vem kan motstå Greengate. Jag tror inte de svenska butikerna fått sina leveranser från Greengate än...men snart så står även ag där tots att jag nog också borde spara pengar och pyssla med annat!!!
Kram,
Petra

Nina i Paradiset sa...

Merhaba!
Nasilsyn?
;)
Der var kjøkkenhåndkleet jeg tenkte ville passe deg, ja! ;)
Hadde de ikke fått inn oppvaskbørstene enda da?
Kniiis!

God tur!

Allis i Eventyrland sa...

Nydelige saker du har skaffet deg :) Ha en super ferie!

Hverdagsmamma´n Anita sa...

OJ!! Så mye fint du fikk kjøpt :)
Det kribler kroppen etter å få se den nye kolleksjonen LIVE!
Likte godt blomstermønsteret :)
Kakeformer og muffinsformer??
Herlig!

Håper du rekker og pakke, og HUSK T-skjorter ;)
Klem Anita

Kom Achterom sa...

hmmmmmm!!!
Yolanda

Anonym sa...

Ha en riktig fin ferie

Mvh Kari

Jessie Fincham sa...

oh my gosh I am in love!!! amazing pictures, where did you get your canisters from!?
xo

Lev Livet Lett Lokki sa...

SÅ flott - så vakre bilder - det er altså så delikat og lekkert atte ja!!
God Tur - håper du får med deg mer en eplekake i kofferten... :))
Varm klem fra Lokki

Lisbeth sa...

Rigtig god ferie til jer alle.
Eplekagen ser lækker ud..:-o)

Hej fra Lisbeth

Karma sa...

Håper dere får en super tur!

Jeg ville nok kanskje kalt koppene for espressokopper :)

Klem

Anonym sa...

Har sjølvsagt stemt på deg! God tur til sol og varme. Litt misunneleg her eg sit og høyrer på at det regnar på taket : )

June J. Larsson sa...

Moralsk oppløftende å lese om andre som også lider av
"Alber Åberg-syndromet"!
Jeg "skal bare..." Spesielt når jeg har det travelt! Men du verden så effektiv man blir av dette syndromet! :)

Riktig god tur!
Klem
June
Nostalgi & Skriverier

Jill sa...

Her var det mye flott :-)
Riktig god tur til Tyrkiet :-)

Ida sa...

NAM! Og åh så søte bilder!:)

ninaslykkeliten sa...

Jeg liker den melskespann......så`n kan jeg også god tenke meg........god tur forresten. hilsen nina

Rosa sa...

Åh, Tyrkia høyres IKKJE feil ut, etter den sommaren me har hatt. Håpar de får det fantastisk fint, med nystrøkne truser og nybakte eplekaker i kofferten!

Moski sa...

Skjønner at bakelysten blomstrer med så fint bakeutstyr. Green Gate tingene er noen gledespredere med sine fine mønster og freshe farger. Riktig god ferie!

Line fra huset på landet sa...

Sååå søte former fra GG. Da må man helt klart teste dem ut. Kopper i dukkestørrelse? jo..for slike som meg, som aldri rekker å drikke opp koppen før den blir kald.. fordi jeg alltid "skal bare". Da er det kjekt med kaffe i to,tre slurker før det er tomt.
Ellers vil jeg fortelle at jeg prøvde potetsalaten din (den med egg om du skulle ha flere oppskrifter på andre potetsalater liggende). Knallgod. Fikk masse, masse skryt og den føyk unna på et blunk. Du vet den er god når alle rundt bordet ser skuffet på den som tar siste rest..og en tar fingeren langs kanten for å få i seg bare bittelitt til.. ;)

God klem fra Line

Sommerhusstil sa...

Det er bare nogle rigtig fine ting du har fået fra Green Gate men det er jo ikke noget nyt, at de bare er super gode til at lave en masse nye ting :o) Klem Betina

Cornflakes and Honey sa...

Oh my goodness so beautiful. What stunning baking! A real feast for the eyes too! Love your blog, scrumptuous!! :-)
xx

Fru Usken sa...

takk for at du tog deg ti t å blogga:)) kjempesøte former! elske green gate <3
Kosa dåkke masse på ferie!! klem:)

Anonym sa...

Måtte selvfølgelig stemme på deg, Emmeline! Riktig god tur!

Klem fra L;-)

Anonym sa...

Fine nyheter fra GG! Og riktig goood tur! Heldiggriser!

Klem Kristine

Unknown sa...

Hei!
Jeg har gitt min stemme på Dagbladets kåring;)
Sukkerstrøeren var fantastisk lekker! Vet du hvor jeg kan få tak i den på nett? (bor i grisgrendte strøk uten tilgang til slike herlige butikker;))

God tur & kos dere masse!!

Marianne With Nor sa...

Åh så mye FINT!!!! Heldiggris!!!

God tur:)

Marianne

Anonym sa...

savner dine fantastiske innlegg!!!!kom hjem emmeline, og skriv!!!

Villblomsten sa...

Du skriver bare såååå hærlig :-)

Ps - jeg har en liten Give Away inne på bloggen min

Anonym sa...

You are not right. Let's discuss. Write to me in PM, we will communicate.

M sa...

Håper dere får en fin ferie.
Skal stemme på deg!!
Tvi tvi!
Klem, M

M sa...

Oj!
Fikk nesten ikke med meg den skumle kommentaren fra noen utenomspråklige....You are not right?
Var det sukkerstrøen som tiltet hele greiene...?
In PM ...hmmm......mangler det en "S".....?
Da er det virkelig duell, "meet me when PMS" ...BANG!!
Tøys og tull!
Kos deg!
Klem, M

Linda sa...

Kaken ser nydelig ut,nam.....Sitter ofte og ler for meg selv, du er super til å skrive. God tur, men kommer til å savne innleggene dine.......

Anonym sa...

Nå har du vært lenge nok borte:) Slutter meg til en annen anonym; Kom hjem å skriv og fortell:))

Håper du har hatt det flott!

Jorunn

VillaVårfrubakken sa...

Så lekkert bakeutstyr....var i Tyrkia forrige sommer. Ta det med ro...det er ikke mye du trenger å pakke....god tur

Strikkemor sa...

Mye fint i Greengate :-)
God tur !

Åse sa...

Kom hjem, kom hjem, kjære Emmeline, pleaseeeeeeee......

Jeg lengter og lengter og har innsett at jeg er helt avhengig av dine hverdagsbetraktninger.

Kikker innom hver dag med det samme håpet om at du har lagt igjen et spor. Sukk, dobbeltsukk.

Savner deg. :-(

Unknown sa...

Hei Emmeline!
Jeg låner et bilde av deg av sukkerstrøeren! Denne bare måååå jeg ha! Føler meg nesten litt desperat, hehe;))

salige lavendel sa...

Dette var da de lekreste bilder!!! Den sukkerstrøen var så skjønn.

Forever Love sa...

Fiine, delikate bilder!!

Anonym sa...

Hei :)

Jeg bruker disse små latte koppene til GG til å ha små blomster i. Små ildtopper, små potte- roser og andre av disse minste blomstene man får kjøpt på blomsterbutikene :)
Fortsett viedere med super blogg :D

Mvh Moniq
monica_elden@hotmail.com

Related Posts with Thumbnails