mandag 8. oktober 2007

Interiør Gave Along

Vi er i gang med en ny runde med Interiør Gave Along. På bildet over kan du se den skjønne flasken, skiltet og hjertet som jeg fikk i gave i forrige runde. Den samme uken hadde jeg bursdag og derfor tok jeg bilde av de andre gavene samtidig;0)

Mange av mine "faste"bloggvenner er ikke med på IGA,
men så er det heller ikke alt som passer for alle.
Jeg syns dette er noe som både er koselig og gøy
-og for mange er det nok minst like spennende
å gi en gave som å få.
I forrige runde fikk jeg Olstad som min hemmelige venn.
Jeg var inne på siden hennes hver dag i flere uker
for å bli bedre kjent med henne,
og jeg forsøkte å finne ut hva hun likte.
Det var ikke så enkelt....
Det er nemlig en ting som kjennetegner Olstad;
hun liker det meste.
Jeg ler enda når jeg tenker på det.

Denne gangen var det veldig veldig enkelt
å finne en gave til min hemmelige venn.
Noen bloggere er så sikker i smaken,
da vet man AKKURAT hva som skal til!
Tema for Gave Alongen denne gangen er "tid til fordypelse."
Det kan jo tolkes på mange måter!
-Kanskje man skal fordype seg i håndarbeid,
i juleforberedelser, i et godt bad,
eller hensatt til en sakral stemning med levende lys?

Jeg gleder meg til å følge med på
alle de kreative ideene som følger pakkene,
det er alltid like spennende!

Jern i ilden

Rett før sommeren var feieren på sin vanlige feierunde her hos oss. Da vi kom hjem lå det en lapp om at ovnen vår ikke lenger var godkjent for vedfyring. De siste dagene har det blitt stadig kaldere og det ser ut for at vi omsider må klare å bestemme oss for en ny ovn.

Selvfølgelig er det ikke vanskelig å finne en ovn som man kan tenke seg...Kakkelovn hadde vært drømmen i vårt gamle hus, men femtitusen kroner pluss montering er litt i dyreste laget for en familie på seks, -som egentlig kunne tenkt seg å bruke pengene sine på litt av hvert!

Så da ser det ut for at vi ender med noe sånt... selv om det ikke akkurat er så veldig spennende!

-og mens vi venter på å finne den RIKTIGE ovnen fyrer vi med telys. Jeg kan love at det ikke varmer særlig i dette huset fra 1919;) Jeg ser at noen har begynt å skrive litt om hva de liker, siden vi nå går i gang med Interiør Gave Along... Jeg liker jo det meste, men jeg skal se om jeg kan komme opp med noen spennende drømmer i neste innlegg!

søndag 7. oktober 2007

Blå time hos Emmeline

Det som skulle være en herlig hjemme alene kveld foran tv,
ble hjemme alene kveld foran tv som plutselig ikke virker...
-Akkurat i det Marianne Aulie skulle til å gå i land
på en øde øy helt naken pyntet med krigsmaling,
og et flott bål der klovnebildene hennes skulle brennes
var det stopp - og det var utrolig irriterende!
Jeg liker nemlig godt å irritere meg over Marianne Aulie,
og nå vet jeg ikke helt om jeg kunne blitt irritert eller ei -sukk!
Dermed ble det alenefest for oss to istedet;)
Tøyfrid slår seg løs med Spode kopp i sofaen,
-det er lenge siden jeg har hatt en sånn gøy hjemme alene fest..!

Jeg skeier ut med kaffelatte, selv om det er seint på kvelden
Siden det nå er blå time hos Emmeline må jeg jo vise flere blå ting!
Jeg gjorde meg i grunnen ferdig med klovnebilder på 80-tallet.
( Kanskje det er flere enn meg som hadde
Mira Fujita klovne-plakater på rommet sitt?)
Jeg er likevel blitt veldig glad i dette keramikkbildet
som mannen min kjøpte til meg da vi var på Kreta.

Bildet under er det flere i mitt hus som gjerne ville ha
kastet på bålet til Marianne Aulie. Derfor må det henge på gangen!
Jeg liker det veldig godt, for jeg er jo svak for litt humor i hverdagen.
Aller best liker jeg den smågale kunstneren som har laget det.
Han heter Oddvar Torsheim -og er en favoritt,
spesielt når han synger! (hehe)
De eneste som er naken her hos oss i kveld er Jesusbarnet,
Maria og en engel... Siden kroppsformen er ganske anonym
så tolererer vi utskeielsene fra den kanten!
Disse er bare en liten del av en hel hærskare som jeg har.
Resten av gjengen viser jeg kanskje når det nærmer seg jul;)
Som dere kanskje skjønner er huset mitt slett ikke preget
av den franske landstilen over hele linjen... Langt derifra!
-Bildekunst er jo et veldig godt eksempel på smak og behag,
og egentlig er det jo få bloggere som har vist hvilke bilder
de har hjemme på veggen. Kanskje noen vil ta utfordringen?
Ønsker alle en fin og deilig søndag!

fredag 5. oktober 2007

En deilig dag

I dag har det vært en kjempefin fredag.
Jeg hadde nemlig bestemt meg for å ta turen til Lilly som har
butikken Mollys Heaven. Jeg skulle nemlig kjøpe en eggekurv.
Eggekurv ble det ikke, men heldigvis ble det mye annet fint!

Den gode feen bestemte seg også for å ta turen,
og etter en stund kom Bo innom med fotoapparat og familie.
Lilly disket opp med tre kaker, boller, sjokolade, brus, kaffe og te
-ingen sulter i hjel når de besøker Mollys Heaven, det er sikkert!
De koppene hun selger har også en perfekt størrelse
-ingen miniatyrer der i gården heldigvis!
Dermed skravlet vi og hygget oss i flere timer.
Heldigvis klarte jeg å komme hjem med noen fine funn i dag også;)
Disse fine putene for eksempel,
-som ikke akkurat kommer til sin rett på dette bildet!
En flott kurv som eggene våre skal få ligge i
når bare hjertene mine har fått fyll og bånd!
Nå sitter jeg her i fred og ro med nål og tråd
-og fyller hjerter og syr igjen.
Ønsker dere alle en deilig helg,
hilser spesielt til Karna; synd du ikke kunne komme!

torsdag 4. oktober 2007

Deilige hvite rom

Jeg har lenge tenkt på hva jeg skal gjøre med gulvene i huset mitt.
Jeg har pusset ned mine gamle tregulv for noen år siden, og hvitlakkerte dem etterpå. Resultatet ble lyst, men arbeidet er ikke så pent som jeg kunne ønske. Nå er jeg i tankeboksen på om jeg skal male gulvene hvite.

Alternativet er å legge nytt gulv oppå det gamle, så da har man jo mulighet til å prøve hvordan det fungerer med hvitmalte gulv først. Når jeg går inn på Vita Rummet sine nettsider så blir jeg klar for å male med en eneste gang!

Disse bildene har en sånn effekt på meg at jeg har bestemt meg for å sette i gang med ryddesjau, kost og såpevann i ettermiddag!

Mann og barn er vel på plass på Sørlandet etter å ha kjørt Norge på kryss og tvers i 15 (!) timer i strekk! Så nå skal Abba og grønnsåpelukten få fylle huset her hjemme i dag!

Ha en fin dag, sender en spesiell hilsen til lunsjvennene som jeg skal treffe i morgen;) Sjelden har det vel vært så spennende å gå i butikken for å kjøpe en eggekurv!

onsdag 3. oktober 2007

Time for tea

Det ser ut for at jeg har bekymret meg litt for mye
for disse pakkene som ikke kommer!
Litt etter litt dukker de opp likevel (-puuuh!)
Akkurat nå er jeg igang med å innvie to søte Burleigh kopper
som jeg egentlig ikke hadde tenkt å kjøpe.
-Jeg kom nemlig med det første og eneste budet...
Den ene skålen hadde knust i transport,
heldigvis kostet de ikke mer enn 70 kroner med frakt.
Bedre med en limt skål i hånden enn ingen skål;)
søte var de iallefall!
Det er mange som har sendt hyggelige og lattermilde hilsener
etter at jeg delte mine siste mediaerfaringer...
Noen er nysgjerrige; Kom jeg på TV???
Nei--ikke enda! Hele Norge kan fremdeles glede seg til at
Mummimamma/Sigmund Grovens hemmelige tvilling
blir vist frem for Nasjonen i all sin usminkede prakt...
Det er vel bare et tidsspørsmål før det skjer desverre!
-I mellomtiden har jeg utviklet en paranoia
som gjør at jeg ikke beveger meg noen steder
uten å ha benyttet både sminke- og krølltangeffekter!

I går fikk jeg disse flotte blomstene fra noen av de
involverte parter i saken.
Hvis dere leser dette; TUSEN TAKK !

Akkurat nå er jeg pittelitt bekymret.
Min mann og mine to yngste barn satte seg i dag i bilen
for å kjøre Bergen-Nesbyen.
Der kjøpte de ny bil ca klokken 14.00
-og nå er de på vei videre helt til Kristiansand.
Sukk.. Det er kjempelangt og jeg håper bare alt går bra!
Tilslutt kommer de hit:
Til hytten vår Solbakken..
og DER blir det endelig noen rolige dager.
Nå krysser jeg fingre for at denne lange turen går bra!

mandag 1. oktober 2007

Tøyfrid

Klok av skade etter fredagens anti-glamorøse fadese,
gikk jeg i går til sengs med krøllspenner i håret.
Ergo ble det en natt med lite søvn, -og da jeg sto opp
hadde håret krøllet seg helt inn til hodebunnen.
Det hele endte med at jeg måtte låne
min datters rettetang for å få det ut igjen
og da jeg endelig var ferdig, så jeg omtrent ut som jeg pleier...
All min sypmati går derfor i dag til dem
som arbeider som superstjerne i Hollywood!
-Tenk alt det stresset de må ha med krølltenger i den bransjen.
Jeg er jammen glad det ikke er meg!

Vel hjemme igjen fra jobb hadde det kommet pakker fra Elin!
( Hipp hipp hurra)
I den ene pakken lå denne skjønne
godnattengelen som heter Tøyfrid!

Elin hadde også sendt med en liten blå dukkekopp, hehe!
Prinsessa mener nemlig at det vil ta tid før skapet mitt er fylt opp,
siden jeg ufrivillig har endt som miniatyrsamler.
Dermed kom Tøyfrid med medbrakt kopp og medbrakt pute.
-Hun ser i grunnen ut som om
hun er mer klar for sengen enn en fest,
Jeg får fylle litt solo i koppen og se hva som skjer ;)
Jeg har ikke besøkt så mange blogger i det siste,
så nå gleder jeg meg til å ta meg en skikkelig bloggrunde;)
Related Posts with Thumbnails