Det som skulle være en herlig hjemme alene kveld foran tv,
ble hjemme alene kveld foran tv som plutselig ikke virker...
-Akkurat i det Marianne Aulie skulle til å gå i land
på en øde øy helt naken pyntet med krigsmaling,
og et flott bål der klovnebildene hennes skulle brennes
var det stopp - og det var utrolig irriterende!
Jeg liker nemlig godt å irritere meg over Marianne Aulie,
og nå vet jeg ikke helt om jeg kunne blitt irritert eller ei -sukk!
Dermed ble det alenefest for oss to istedet;)
Tøyfrid slår seg løs med Spode kopp i sofaen,
-det er lenge siden jeg har hatt en sånn gøy hjemme alene fest..!
Jeg skeier ut med kaffelatte, selv om det er seint på kvelden
Siden det nå er blå time hos Emmeline må jeg jo vise flere blå ting!
Jeg gjorde meg i grunnen ferdig med klovnebilder på 80-tallet.
( Kanskje det er flere enn meg som hadde
Mira Fujita klovne-plakater på rommet sitt?)
Jeg er likevel blitt veldig glad i dette keramikkbildet
som mannen min kjøpte til meg da vi var på Kreta.
Bildet under er det flere i mitt hus som gjerne ville ha
kastet på bålet til Marianne Aulie. Derfor må det henge på gangen!
Jeg liker det veldig godt, for jeg er jo svak for litt humor i hverdagen.
Aller best liker jeg den smågale kunstneren som har laget det.
spesielt når han synger! (hehe)
De eneste som er naken her hos oss i kveld er Jesusbarnet,
Maria og en engel... Siden kroppsformen er ganske anonym
så tolererer vi utskeielsene fra den kanten!
Disse er bare en liten del av en hel hærskare som jeg har.
Resten av gjengen viser jeg kanskje når det nærmer seg jul;)
Som dere kanskje skjønner er huset mitt slett ikke preget
av den franske landstilen over hele linjen... Langt derifra!
-Bildekunst er jo et veldig godt eksempel på smak og behag,
og egentlig er det jo få bloggere som har vist hvilke bilder
de har hjemme på veggen. Kanskje noen vil ta utfordringen?
Ønsker alle en fin og deilig søndag!