fredag 8. mai 2009

Til den lykkelige damen



Det var en gang en dame på Sotra. Hun hadde det bra på alle måter, men var begynt å bli mektig lei av ektemannen sine uvaner. Han elsket filmer like høyt som han elsket henne. Hver eneste gang han var på butikken, pleide han å slenge en ny DVD i handlekurven sammen med potetene og kjøttkakesausen. Når kvelden kom trykket han play -og så koste han seg med skyting, bilkrasj og annen elendighet i timesvis

En dag fikk konen nok. Hun samlet alle DVD filmene i to svarte søppelsekker, og la dem ut for salg på FINN. Samtidig meldte hun begge på tangokurs. Nå skal det bli lidenskap forklarte hun mannen under middagen, nå er det slutt med Need for Speed.

Samme dag logget en mann i byen seg på FINN. Aaaahhh 200 BILLIGE FILMER tenkte han. Det trenger jeg. Det er helt perfekt for meg som aldri har blitt helt voksen. Så kjørte mannen til Sotra, og kjøpte to svarte sekker fyllt til randen med action, ran, skyting og bloddryppende slossescener.

Tilbake i huset sitt plasserte mannen alle sine nye filmer i hauger utover gulvet. Så satt han der og smilte for seg selv til konen kom hjem. Konen på sin side stirret lamslått på de 200 dvd-ene før hun spurte; HVOR SKAL DU HA ALLE DISSE FILMENE? Er du klar over at jeg skal ha en avis på besøk her i neste uke? Som skal ta interiørbilder?

Tja, svarte mannen--EG TENKTE EG KUNNE KJØPE EN REOL ELLER NOKKE...!



Dette innlegget er til den lykkelige damen. Hvis mannen din syns det blir stusselig uten filmene sine, så er han hjertelig velkommen til å hente dem tilbake her hos meg! Han skal få dem veldig billig! Dere andre må ha en deilig fredagskveld! Jeg er snart tilbake med bilder av våre nye BILLY hyller... REOL DU LIKSOM!

43 kommentarer:

Rådyrveien sa...

*ler og ler* :D
Ja, du kan få sagt ting på den rette måten du, Emmeline!
Ønsker deg en super helg!

Fjordheim sa...

Ja hva som er viktig og fint er det nok ikke alltid enighet om rundt om kring i disse blogghjemmene, det er helt sikkert. Vier nok ikke helt enige her i huset heller på det området. Jeg har til nød gått med på at han bestemmer farge på huset og hagen. Selv om jeg ikke er enig. Bare jeg får bestemme farger inni huset så får det heller være. Men en dag kom min kjære hjem med et bilde, det er ikke hengt opp enda. Og det blir det nok heller ikke.
Lykke til med avisa. Og ikke minst forberedelsene :)

Bo med Lena sa...

Ha ha.. hva en interiørdame skal måtte tåle. Det er ikke til å bære:)) Jeg føler med deg..og ønsker det tross alt en fin fredag.

Klem Lena

Jenny - supersnella sa...

haha.. du er morsom!

Heldige lykkelige dame ;)

S & E sa...

Fantastisk! Jeg skal ikke vise dette til min kjære mann - jeg prøver å få de vi allerede har ut av huset - og du skal slippe å få de :-) God helg!

Lemi sa...

e vel nokka sånt her og, men med datamaskin og snowboardutstyr... huff.... han hadde to maskiner sjøl, og så fikk han tre etter faren, å no e d fem kabinett og fire skjermer oppe på loftet.. satse på å få kjøpt oss ett stort hus med eget datarom.. gleeede meg!

Torills blogg sa...

sitter her og humrer :))

fornøyeligt

Anonym sa...

Du kan virkelig kunsten å skrive slik at en får seg en latter. Jeg storkoser meg med innleggene dine!
Hilsen Olaug Brit, som ser utover havet i Lindesnes. Skal være her hele sommeren.

Når du kommer nedover vil du se at malerbutikken på Vigeland har flyttet og utvidet. De har fått mer interiørting. Tror nok at mye av det vil passe for deg :-)
god helg

Babb sa...

Hehe, du er så god til å skrive!!

Akkurat passe Frø sa...

Herlig skive!
Ta en DVD (eller 200?!!) og la den vandre er mitt beste tips til deg...
Ha ei actionfylt helg!
:O) FrueFrøet

Liv Elin sa...

*HAHAHAHA *Tusen takk Emmeline - for dagens herlige latter !! ;)
neste litt tragikomisk dette - men håper noen Billy hyller fixer problemet fort ! ;)

Ha en flott dag - (tross alt ....)

klem fra Liv Elin i Husrom & Hjerterom

Monica sa...

hehehe... så herlig å lese... nå kan du iallefall kose deg med litt action i hverdagen da;) Ingen dum ide det der med å legge filmene inn på finn og bestille tangokurs du... trodde først det var du som hadde gjort det jeg;) hihi... ønsker deg en nydelig helg:)

Datt sa...

Hehehe, morsom historie, spesielt for oss som ikke blir ramma av den... ;)

Anonym sa...

Hei.
Utrolig morsomt!
Tenkte jeg skulle gi deg et tips ang oppbevaring: Hama Cd-veske 11437, de selges på CDON.com. De rommer 200 Cd/Dvd og har indekskort, vi har 2stk selv så nå er det orden i både film og musikk her, ingen flere cover som ligger å slenger.
Ha en fin helg!
Hilsen Kristin Interiørfreak.

Perlehvit sa...

Haha nå måtte jeg smile litt!
Du er så god til å skrive, også så morsomt!! :D

Gleder meg til å se bilde av "reolen" (hihi)

Husmorvikaren sa...

Ohlala! Vi har en halv regnskog i bil- og båtblader her i huset. Fikk jo en idè her nå...hi, hi... Første gang jeg kommenterer her inne, men har fulgt bloggen din en stund fra sidelinjen nå. Er stadig innom og humrer og ler.

Nina i Paradiset sa...

*Gliser bredt fra øre til øre!*

Min kjære har så og si sluttet helt å kjøpe filmer etter at han flyttet tilbake til Molde! (Naturlig nok kjøpte han litt da han jobbet i forsvaret, og satt i brakka på Rena Leir..)
Her har vi en kompis som kjøper nye filmer hver uke, og vil vi ha litt action låner vi av han. Billig og tar liten plass!
*Gliser enda mer!*

Fjasevas Huset sa...

VI ler høyt her. Leste hele historien for mamma og søster og vi ler høyt alle sammen! Utrolig vittig. Typisk mannfolk sier nå jeg.. Det blir greit å kunne gjemme de inni billy da:-) Lykke til med maaaange film kvelder fremover!

Klem

Landcharm sa...

Bra innlegg! God helg!

Tomines hjem sa...

he he... morsomt innlegg. men kan jeg få komme med et tips?? Jeg har osgå en mann som syntes det var bedre å kjøpe enn å leie filmer.. ( ?? why... i wonder...) men iallefall... de skulle ikke kastes nei... det er jo verdt en formue... sant nok.. men vi hadde jo rett og slett ikke plass.. og ikke kommer cover til dvd i lekre pastellfarger eller shabby chic slitt heller... vel.. da ble løsningen: KAST alle cover.. kjøp mapper til å ha cd plater i.. tar vel 100 i hver mappe,... og hvis mannen er sykelig opptatt av info om filmen, kan han notere på en gul lapp og lime på hver cd... ( ikke det at jeg har noe kjennskap til det altså... ) overhodet ikke... bare nevner det!!
lykke til... og ha en deilig tango/film helg...
Tomine

lise sa...

Billy? Disse filmene, som var så rimelige, bør vel plasseres i et mer eksklusivt møbel enn Billy? Dette er jo rett og slett en invitasjon til å oppsøke Slettevoll eller en av utallige koselige interiørbutikker i området.

Kos deg!

frøken olsens drømmer sa...

Hi hi,ja den var god,de mennene de mennene... ;))
Du jeg skal også snart ha avisen hos meg..Uff jeg ble tatt litt på sengen en tidelig morgen,jeg TRODDE at hun mente butikken min men..sååå viser det seg at hun ville komme hjem til meg...............!!!
Såå her står nå huset på halv tolv og opp i det hele så har jeg begynt å male trappen til andre etasje og ikke nok med det begynte likegodt med å male et rom også...Jeg har det med det når prestasjons angsten kommer begynner jeg like godt med alt mulig rart...
Så her sitter jeg nå med maling på fingrene,gardiner i maskinen og halv vasket vinduer!
Skjønner ikke hvordan jeg klarte å rote meg oppi dette!!
Sånn! det var deilig å få tømt seg litt;))
God helg til deg Kjære Emmeline

Jill sa...

HAHAHHAHHAHAH!!!
Noen er nok mer lykkelig enn andre!
Ha en fin helg og lykke til med Billy!
Men du har vel sitt Lisbeth sin uendelig flotte variant av Billy???
Det er håp i (hengende snøre) en tur til ikea :-)
God helg!

Bitteliten sa...

fniiiis - det kunne like gjerne vært jeg som var damen... eller mannen i huset som kunne vært mannen din (les: filmdilla...)

Flott skrevet!!

Ha en super helg!

stjerneglass sa...

Hihihihi, at han turte! :D
Helt fantastisk!

Anonym sa...

Du MÅ gi ut bok. Herlig skrevet, jeg ler like godt hver gang. God helg!

Anonym sa...

Kos deg med filmene!

Hilsen damen på Sotra

Den gode feen sa...

Ha ha ha. Denne går rett opp i teten på topp 10 lista di. Knallbra innlegg. Gledar meg at du også har fått Billy i hus :)

Unknown sa...

*ler*

du har en lettlest og artig måte å skrive på, deg vil jeg jammen følge videre;)

Ha en super helg:)

Ingunn sa...

Ha ha. Humrer her jeg sitter i nattkjolen og venter på mine søte barn som har vært på jobb på Tusenfryd. Nå skal vi kose oss uten slike DVDer som du skriver om. :)

God helg.

Hilsen ingunn

Anonym sa...

håper det er et par du også liker da!!! Vi har skuffer fulle av Dvd vi, som faktisk begynner å bli rimelig fulle - så da må vi finne på noe annet - som jeg ikke aner hva skal bli...ha en fin helg!

Anne Mette Lie sa...

*hyler av latter* :-)))

(Jeg har forresten kvittet meg hvert hvert eneste dvd-cover i vårt lille, trange hus! - og satt filmene inn i sånne cd- mapper.. Har merket mappene med "Filmer for små barn", "Filmer for mellomstore barn" og "Filmer for voksne" :-))

TENK så mye plass jeg har spart på det! Du får sikkert satt dem inn i ett blomstrete, sommerlig cover... For mannbrann bryr seg vel ikke om det, anyway.. :-)

LillaLykke sa...

Hehehe :) Du er så flink til å skrive!
Ønsker deg en god helg, til tross for alle dvdene!

Sol sa...

Japp.....det e rikke noe annet å si...........Ler jeg også.
Stakkars deg ;-}

Anonym sa...

Haha, fine!

Joveig

Vestlandsjenta! sa...

Hehe! Sånn kan det gå! Er ikke alltid at ting blir godt mottatt selv om det er billig! Hehe!

Ha en strålende helg!

@__EY__ sa...

Emmeline, Emmeline,
hei, hei, hei,
ingen har slik mann
som deg...
Hei !

Lykke til med samlivet : )

Anonym sa...

Hahahahaha... Utrolig morsomt innlegg Emmeline.
Koser meg hver gang jeg er inne på bloggen din.
Ha en flott kveld og helg.
Klem ELin!

Christinas låvebutikk sa...

Hohohoh... Dette er vel typisk!
Stolt mann med mange dvd han nå!
Ett kupp liksom!!
Hehe! Ser det for meg!!
Du får få han til å kjøpe en stor slagbenk så får han dvd nedi og du tekstilene dine oppå!
Ha ei nydelig helg videre!

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

He he og stønn ! Vet ikke hvem av oss det er mest synd på , du med maaaaange dvdèr med lite countryinspirert cover, eller meg med det siste guitarhero med tilhørende trommesett , kunne grenet blod....

Men du , da er det deilig å flykte inni et herlig interiørblad, ville bare tipse deg om at siste svenske Lantliv er sååååå deg denne gangen, masse "Emmelinehyttefarger" og herlig sommerinteriør.

Ha det godt snille, her er siste innspurt i kakebaking, nå står bringebærgele for tur, kjøkkenet er klissete og jeg ser det går en time eller to med vasking etter alt dette klisset som jeg har styrt med, sukk.
Klem

Anonym sa...

Mannen min har en hel reol i stua med dvd'er reolen matcher de andre møblene og jeg har en glad mann som kan drømme seg bort i filmene slik jeg gjør med mine interiørblader osv..:)

Lizthetailor sa...

Som nevnt av andre, Tintin kom hjem med to mapper kjøpt på posten, etterhvert kompletterte vi med en liten mappe til alle barnefilmene. Alle covere ligger i to pappesker på loftet (for å se om vi kommer til å savne dem). Familiens cineaster trenger ikke å lese et cover for å velge seg en film, de er uansett alt-slukende. Alt ble meget plassbesparende, men fremfor alt ble det mindre rot med covere og filmer som ligger strødd utover ventende på neste parseremoni.

Anonym sa...

I'd love to side with the Nonprofit City Car Share, however they just
don't have the car power or availability to compete.

Both interior and exterior car accessories make your
car unique. Take into account that all the mentioned techniques charge for a car listing as well as with more they listed the bigger their profit will be.


Feel free to visit my site; performance auto boba boba air baby carrier reviews

Related Posts with Thumbnails