Viser innlegg med etiketten Påske. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Påske. Vis alle innlegg

tirsdag 10. april 2012

Tivoliradio-tips og hverdagsoppdatering


Så var vi over på den andre siden av påsken. Den fryktinngytende siden for min del... For vips så er det vår -og med vår kommer -tradisjonen tro- konfirmasjon. Men det må jeg nesten skrive om i et eget innlegg! Påsken har vært avslappende, og Emmeline har storkost seg på hytten. Når du kommer drassende med et lyshus fra Walters i ganske utradisjonell størrelse ( *kanskje litt voldsomt for en liten tallerkenhylle) kan jeg love at påskestemningen var til å ta og føle på en liten stund...


Men vi kom oss heldigvis velberget frem -og er i skrivende stund tilbake igjen hjemme. Ergo er det som vanlig litt bilder fra her og litt fra der i dagens oppdatering!



Denne påsken fikk vi omsider innviet et ekstra og svært etterlengtet soverom på hytten. Møblene mangler selvfølgelig, og strøm og litt maling og sånn, men likevel var det deilig å kunne slenge madrassene inn der -og plassere to tenåringer litt lengre vekk fra de andre to tenåringene! Lyseblå PIP tapet er ikke så veldig revolusjonerende, men passer fint til resten av hytten.


På hytten tilbringer vi mye av dagene ute, og spesielt Emmelinemannen liker å drasse med seg Tivoliradioen sånn at han til enhver tid er oppdatert på hvem som nå har fått offside, og om Thor Hushovd sin sykkel fungerer som forventet på brostein. Ja, som du skjønner, generelt veldig viktige ting! Men så var det altså sånn at Tivoliradioen plutselig sluttet å virke i fjor vår. Akkurat da fotballsesongen skulle starte. På mange måter et beleilig tidspunkt om jeg skal være ærlig;)

Radioen hadde avgått med døden uten grunn. Den bare sluttet helt å virke- både med strømledning og uten. Kjedelig med tanke på at den bare var tre år gammel, og ikke akkurat var gratis. Så kom jeg over denne nettartikkelen på Klikk.no der de skrev om at Tivoli Radioene som regel ikke varte lengre enn to år på grunn av dårlig batterikapasitet. Et nytt batteri koster 400 kroner pluss frakt fra Komplett.no. Derfor bestemte jeg meg for å prøve den samme løsningen som i artikkelen.


Jeg bestilte et nytt HQRP batteri på Ebay for 140 norske kroner inklusive frakt - for jeg visste ikke om det egentlig var batteriet som var ødelagt. Batteriet kom i posten i løpet av fire dager, og så ble batteriet høytidelig fraktet fra Bergen til Lindesnes for testing. Jammen viste det seg å være et knallgodt tips, for på et blunk gjennoppsto Tivoliradioen  fra de døde i ekte påskemorgen-ånd, med nytt knallgrønt billigbatteri fra Junaiten!


Vel hjemme igjen har jeg lest til øyet blir stort og vått om EKTE HJEM kontra hvite sterile bloggehjem, bedre kjent som "Vi som bor i en møbelkatalog og ikke lar barna-rote-hjem" i Bergens Tidende (*hehehehe) Jeg ser at Fru Fly har skrevet et fint tilsvar i bloggen sin. Emmelinebloggen skulle så gjerne ha vært et flaggskip når det kom til rene og pene hjem, men her ser man ikke skogen for bare trær, så da dropper jeg å skrive noe som helst om det! For de fleste vet jo hvordan soverommet mitt ser ut...





-og alle vet at en ekte interiørblogger aldri ville hatt det SÅNN på soverommet en helt vanlig tirsdag!


Neitakk og huttetu -og takke meg til den hvitmalte møbelkataloglykken! Dermed er påsken offisielt over for denne gang. Det betyr jo at julestrømpe og julepynt øyeblikkelig får ny eier! Følg med, følg med!


søndag 18. mars 2012

Snart påske



Ai ai-- så er det bare to uker igjen til påsken går av stabelen, og er man blogger så er man vel helst ganske sent ute, om ikke påskepynten kommer på plass denne uken;)


Generelt er det mange ting man venner seg til når man blogger—som det er fort gjort å venne seg av med hvis man tar en bloggepause! Blomsterkjøp for eksempel. Interiørbloggere kjøper ofte bloggeblomster. Du vet; ranukler og perleblomst på vårparten – Dronning Ingrid og peon i sommerferien- hortensia tidlig på høsten og svibler i november og desember. Som behørig blir knipset på makro og mikronivå.


Hvis du mot formodning faller av bloggekarusellen, halveres blomsterbudsjettet på et blunk. Påskeliljene skyter i været før man har fått tid til å sette minnekortet i fotoapparatet, og palmesøndag kommer som et sjokk både på folk og kyllinger! Men siden jeg er på vei tilbake i bloggernes rekker, har jeg faktisk klart å finne frem påskepynten i dag. I siste liten selvfølgelig – bare to uker før siste frist!



I den anledning tok jeg turen innom kjellerboden for å se om fjorårets gigantiske påskeutstilling fremdeles var intakt, og det var den gitt. 


Pent pakket ned i tre store containere ligger Idepuff-hønen og Mag-flys skjønne strikkekyllinger sammen med uendelig mange lekre og gøyale ting 


Kun Lisbeth sine hjemmestrikkede påskeharer har fått komme opp på hyllen, for de ble altså skjenket som en gave til Emmeline i fjor, noe jeg selvfølgelig ikke har glemt. Hvem drømmer vel ikke om å få feire påske med en sånn gjeng?? ( Mønster kan man visst kjøpe HER) 


Problemet er at Emmeline ikke er helt sikker på hva hun skal gjøre med resten av utstillingen? Jeg kunne godt ha tenkt meg å beholde mange av de skjønne tingene, men jeg tenker jo at de hører sammen i en helhet! Påskeutstillingen må nesten gis til noen som tar vare på den, og har bryet med å montere den! Gode (og konkrete) tips mottas med takk! J 


PS; Til dere som fremdeles venter på nissetrekningen: Husk at julen varer helt til påske!  DS.

  

søndag 24. april 2011

Velkommen hjem til virkeligheten


Så var påskeferie på hytten vel overstått. Syv timer i bil, med ektemann som radiodiktator er ikke noe for pyser. Emmeline og Emmelinemannen er nok et typisk eksempel på par som finner hverandre til tross for diamentralt ulike interesser. Den ene elsker all slags sport med tilhørende sportsider/sportskanaler/sportsquiz i femten deler. Den andre kan ikke fordra sport, og kommer aldri til å lære seg offsideregelen. Det er tross alt en helt meningsløs regel! Den ene elsker stygg guttemusikk som R.E.M og AC/DC. Den andre liker fin musikk som for eksempel Michael Bublé!


Hvis du mot alle odds lurer på hvorfor jeg skriver om dette, så har det seg sånn at radiodiktatoren bestemte at vi skulle høre på Radio Norge, med fotball og guttemusikk i syv strake timer på vei hjem!! De spilte David Bowie fire ganger på no time, og det er ikke normalt! Fyren har tross alt to farger på øynene, og skulle drevet med noe helt annet enn den China Girl-sangen sin! Skal jeg være helt ærlig er det  bra at noen har pene krøller og pigmenterer godt, ellers hadde dette ekteskapet gått i dass på et blunk, det er sikkert og visst.


Vel hjemme igjen kan jeg konstatere at russesønn og interiørbloggemor har to ulike innfallsvinkler på hva som ligger i begrepet: Å la det se sånn noenlunde skapelig ut når vi kommer hjem....


Skapeligheten var så innigranskogen skral, at Radiodiktatoren gikk rett i streik mens han utbrøt: DET ER DIN SØNN, så lykke til! ( *Før påske var russesønnen felleseie...)  Russesønnen responderte med å forsvinne ut av huset, som forøvrig preges av fire dagers sammenhengende LAN. Hvis du ikke vet hva LAN betyr, så betyr det at du kobler av hjernen mens du kobler på femhundre kabler. Lan bør i tillegg suppleres med et ukjent antall flasker brus, pizza og kamerater med manglende behov for søvn.


Sett bort fra dagens faste trivialiteter, har faktisk påsken vært ganske så herlig. Emmeline er solbrent og det er ALLTID en HØYDARE for oss som gleder oss over lite..! Vi har spist middag på altanen, og det har vært fryd og gammen fra morgen til kveld. Jeg har til og med funnet tilbake til god gammel bloggelyst som har vært LONG TIME GONE denne vinteren, og det lover bra syns jeg!


Tusen takk til alle hilsener i forbindelse med FØRKVELD sendingen, som du kan se HER. Det gikk egentlig veldig greit. I løpet av uken må jeg hente all påskepynten igjen -og jeg må finne en varig løsning for utstillingen som innholder MYE mer enn jeg har vist, og enda mer enn dere fikk se på tv. Jeg kommer nok tilbake til det etterhvert;) Dagens bilder er noen spredte knips fra årets hyttepåske. Håper dere har hatt fine dager dere også! SEE U SOON !



mandag 18. april 2011

Nå pakker jeg og drar


I dag er det den store NRK dagen:) I øyeblikket holder jeg på å pakke ned igjen all påskepynten som jeg har pakket opp. For igjen å pakke den opp i Førkveld sitt studio. I kveld klokken 18.00 på NRK1, kan dere forhåpentligvis se noe av pynten på skjermen!


Jeg har for lengst skjønt at det kommer til å bli umulig å bruke alt. Vi må ha to store biler for å klare å få med hele utstillingen til studio, og så skal det faktisk fungere på skjermen. Men jeg pakker iallefall optimistisk ned det som har kommet inn, og så får vi se hva som duger!


Jeg har bl.a. fått inn tre ulike vimpler, og er litt spent på om vi klarer å henge disse opp? Denne i lilla nyanser kommer fra Barbro. Hun har også bidratt med mye lekker påskepynt som henger på treet også:)


Den andre kommer fra Guttemamma og går i gult!


Ukens siste ankomne egg er i perlet utgave og kommer fra Åshild med prydelig bloggen.


Lille Blomst har sendt et kort og et romantisk egg som er innlemmet i utstillingen.


De royale påskeeggene er laget av Stefanie Rehn med bloggen Adeles ideer, og er utrolig fine syns jeg:)


Jeg har også fått inn en ny heklekurv fra Gunnhild Dybvad fra Stjørdal.


Retrokransen har fått mye skryt fra Bergens Tidene sin fotograf, og den er laget av ApriCot som er uten blogg men som har butikk på Epla.


Retroeggene har også blitt avbildet i BT og de er bare superfine. De er laget av Randi med bloggen Små ting fra mitt hjerte:) 


En hel bærepose med sydde pynt i ulike nyanser kommer fra Inger Eva med bloggen Huldras Verden. 


Påskeduk med applikasjon er sydd av Astrid med bloggen Fjordheim



På jobben ville Mildrid delta, og dermed kom hun innom kontoret med diverse papirklipp i alternative påskefarger --og relativt alternativ kyllinglook også;)


Jeg har fått tre strikkede lyslykter fra Monica med bloggen Tyrifryd. 


Papirklippene viste jeg i går, og de er laget av Gunn Beate med Systembloggen



Noen av mine favoritter er GreenGate fuglene som er sydd av Sissel med bloggen En tid for alt


Det royale påskeegget er laget av Loppeline i Loppehjemmet.


Fargerike og tovede påskehjerter er laget av Vibeke fra Stjørdal.


-og hjerter støpt i acryl er laget av Margrethe hos Mos Art.


Og med dette må jeg rett og slett avslutte dagens innlegg. Jeg har ikke tid til mer. Noen venter nok fremdeles på å få se sitt eget bidrag her på bloggen, men jeg må nesten lage enda et innlegg med resten!! Med snart 60 bidragsytere, klarer jeg ikke å rekke over flere i hvert innlegg:) TUSEN TAKK FOR BIDRAG til alle. Kanskje vi sees på tv i kveld? GOD PÅSKE! 


søndag 17. april 2011

Påskeferie


Det er omsider påskeferie:) Jeg gleder meg til å reise på hytten, noe som ikke skjer før i morgen kveld etter tv-besøk i rikskringkastingen!



På fredag var påskepynten i avisen, og i etterkant har jeg fått en hel drøss med henvendelser fra folk som tror at jeg pynter på denne måten.... ALLTID!


Til orientering er dette en samling med påskepynt som skal vises frem på tv i morgen. Nei, jeg pynter ikke slik til vanlig, og nei, jeg er intet pyntepoliti ( folk må pynte akkurat som de vil for min del) -og ja, det skal bli litt godt å få pynten ut av huset og inn i NRK sine lokaler;) 


Fremdeles driver jeg og pugger navn på blogger og skriver lister over de sist ankomne bidragene, sånn at alle skal få en fin presentasjon. For å være helt ærlig så har jeg  muligens tatt meg litt vann over hodet i forhold til om hvert eneste egg skal få like stor kjendisstatus! Jeg må være så ærlig å innrømme at jeg slett ikke er sikker på om jeg klarer å bruke alt i studio i morgen, men jeg skal iallefall gjøre mitt beste;)


 --og gigantisk kavalkade er rett rundt hjørnet;) SO LONG!



Related Posts with Thumbnails