torsdag 10. januar 2008

På krigsstien



Denne historien er nesten litt for forferdelig til å fortelle om på bloggen, men jeg gjør det likevel.
Jeg fortalte den til min mor i ettermiddag, og hun ble heldigvis ikke sjokkert men lo hjertelig. Det betyr at jeg ikke bør sperres inne bak lukkede dører, selv om jeg har hatt en dårlig dag.

I går var nemlig litt av en dag. Jeg stresset fra tidlig morgen til seint på kveld. Da jeg endelig kom hjem fra et kurs klokken halv ti om kvelden, var vi tom for melk og brød.
Dermed måtte jeg atter en gang sette meg i bilen og kjøre avsted til butikken.
Det var like før stengetid og jeg småløp gjennom butikken med handlevognen for å få med meg alt jeg manglet. Da jeg kom til kassen var det lang kø, og betjeningen låste ut de som var ferdig med å handle, med andre ord: Butikken var stengt.

Foran meg i køen sto et ungt par, og de hadde full handlevogn de også. Hun var slank og blond med høyhælte sko, han var pen i tøyet og hadde nok tilbragt noen timer i solarium vil jeg tro.
Det unge paret betalte for varene og skulle legge i poser og rett etterpå kom jeg med mine varer og skulle legge i poser jeg også!
Den solariumbrune unge mannen plasserer seg ved siden av den unge damen med sine to hender i bukselommen og der ser han på kjæresten mens hun fyller posene. Samtidig maser han som en besatt: Nå må du skynde deg å fylle de posene, ser du ikke køen bak deg. Skynd deg da -ser du ikke at de allerede har stengt butikken. Den unge herremannen står stadig med hendene i lommen mens han maser og maser, og jeg kjenner hvordan vreden sprer seg fra under tærene og helt opp i hårroten...

På ren impuls tar jeg agurken som jeg har kjøpt, snur meg høflig og blidt mot den unge og sier: Tror du at du kan hjelpe meg med noe unge mann? Tror du at du kan holde denne for meg et lite øyeblikk? Den unge mannen (trolig ikke mer enn fem år yngre enn meg selv, hehe) blir helt perpleks og tar i mot agurken uten et ord. Så pakker jeg resten av varene mine, mens han er HELT STILLE.
Når jeg er ferdig snur jeg meg mot mannen igjen, tar agurken og sier; Tusen takk for hjelpen, jeg trodde nesten at du var lam i begge armene, siden du bare maste på kjæresten din uten å hjelpe til. Men nå viste det seg at du kunne være til hjelp likevel. Kjempeflott!
Mannen var målløs--og jeg kjente i samme øyeblikk at jeg egentlig hadde oppført meg som en klinkende gal dame, og akkurat da kjentes det UTROLIG deilig.

Jeg så meg ikke tilbake, kom meg kjapt ut i bilen og kjørte i full fart hjem. Det eneste jeg noterte meg var at ekteparet bak meg i køen, holdt på å le seg ihjel da de kom ut av butikken.
I hele natt har jeg spilt denne episoden om og om igjen inni hodet, med skrekkblandet fryd! Det er ikke lurt å legge seg ut med Emmeline når hun er på krigstien!


English: Today I have told the story about my bad day yesterday.
It helps to look at the photos from Vita Rummet. Have a nice day!

89 kommentarer:

Anonym sa...

He he!! Den beste historien jeg har hørt på lenge. Er ofte innom bloggen din, særlig for å lese alt det morsomme du skriver! og selvfølgelig for å se alt det fine interiøret ditt da! keep on i samme stil, dette er nok noe vi alle kunne tenkt oss å gjøre,men kommer på det når vi sitter i bilen!
hjem1

Whoopsi Daisy sa...

HAHAHAHHAHAAHA du er ei fantastisk bra dame. Lurer på om ikke denne mannen fikk seg en liten lekse han sent kommer til å glemme. Og kanskje en liten reprimande fra kjæresten senere også.

Du har fått Award fra meg i dag.

klem fra
Daisy

Mokki sa...

Wow! Jeg har hatt utrolig lyst til å gjøre akkurat det samme - du er ikke sprø, flere av oss burde sagt fra når folk oppfører seg sånn!Sto i lang flykø en gang bak et par med en nydelig liten datter - som tydelig kjedet seg - og satte seg på gulvet som unger flest og ble halt opp av moren som utbrøt at sånt måtte hun ikke gjøre for det var ikke _pent_. Hun maste sånn på jenta at jeg hadde helt vondt av ungen - jeg burde ha sagt noe....

Christinas låvebutikk sa...

He he he..sitter her og ler og ser for meg situasjonen!! Du er jammen med ei kul dame!! Sånne som du skulle det vært flere av!! Hi hi!! Ha en fin torsdags kveld!!

Anita sa...

Du er altså ikke sann!! Ler så jeg griner her jeg!! Skulle bare innom å gi deg en award!! Jeg vet du har fått før, men awarder får man aldri for mange av!!!
Masse stooore klemmer fra Anita!!

Donnas Verden sa...

så innmari bra! Ler og ler. Kan se det for meg. Skulle vært tatt opp på film:)

Elsker bloggen din.

klem

Anonym sa...

Hei Emmeline. Kjempebra historie. Og hvilken fantastisk oppløftning for den stakkars jenta. Ho er deg nok evig takknemlig. Utrolig kvikk og god replikk fra deg. Fortsett slik. Gid mange flere var like rappkjeftet.
Ha en god kveld og lykke til med neste oppvekker. Hilsen ei som ikke har noen bloggside selv men som koser meg med alle koselige bilder og kommentarer. Grethe

Anonym sa...

Fantastisk!!! Skulle ønske jeg var like gal som deg!

My little footprints sa...

*Ler meg ihjel*
Du har jo skikkelig bein i nesa du! Det er jo sånne ting man kan stå og tenke på at man skulle ha gjort men som man aldri gjør! Jeg klarer ikke å stoppe å le, det må være en av de morsomste historiene jeg har hørt på lenge!
Go for it girl!!!
Klem fra Beth

Kreoline sa...

Det der gjorde du helt rett i Emmeline, det har vært min drøm maaaange ganger, men jeg er nok litt mer stilltiende og snillere enn deg, hihi, håper mannen har lært seg en lekse og at damen får det bedre med denne mannen, eller at hun kanskje tenker seg om en gang til!!!modig er du iallefall.
Ha en fin og forhåpentligvis rolig kveld i kveld da.

Tonje sa...

hehe så tøft gjordt av deg! Av og til kommer man i slike situasjoner der man ikke klarer å holde kjeft og etterpå føles det befriende....jeg syns den mannen trengte å få høre det...når han bare sto der med henden i lomma og maste på kjærsten...hihi

Nydelige bilder i dagens post

Cathrine sa...

He he he,tror jeg ler meg ihjel.Du er bare helt utrolig,ikke gal i det hele tatt. Skulle hatt flere av deg. Ha en fortsatt fin kveld

Verkstedet sa...

oij var det deg....var nok mannen min det der.....NEIDA!!!! nå må du ikke bli sint for at jeg skremmer deg litt,) råkul historie!!!!! digger deg!!!!!

organic-lizzi sa...

Jeg lo så jeg nesten skrek!!Du er så bra!!Vet du har fått awarden,men måtte gi den allikevel.Du kan se på bloggen min.
Kos kveld & stor klem fra Randi

Tone sa...

Du altså....;-) Takk for en ordentlig god historie, nå trengte jeg virkelig å dra på smilebåndet. Jeg har nemlig hatt en elendig dag i dag, kranglet med sjefen og det hele...Stor klem fra meg :-)

☆Therese sa...

Helt herlig :o) Den unge mannen trengte akkurat noe sånt.
Du er jammen snartenkt. Fortsett sånn, vi trenger noen "gale" damer i blant. Jeg klarer heller ikke å tie helt når jeg opplever noe lignende. Men jeg kommer ikke på noe så stilig som du :o)
Hilsen fra en ny leser av bloggen din.

Garden Angel sa...

Award til deg på bloggen min;) og nå sitter jeg her og ler så tårene nesten spretter her!!!
Best å oppføre seg skikkelig med Emmeline i nærheten...ha ha ha

Anonym sa...

Nei du er ikke gal. Bare kjempetøff.
Vi er nok mange som har lyst å uttale oss iblant men ikke tør.Kanskje vi kan lære litt av deg:) Klem Katy.

Lykke sa...

You just made my day! Synes ikke du må være flau for dette: vær stolt for at du fant på noe så bra å si! Det var bare utrolig herlig:) Med meg så er det slik at jeg alltid kommer på noe lurt å si 10 min etterpå, og da gremmer jeg meg for at jeg ikke fikk sagt det.
:)
Ps: trekningen er i morgen;)

Line sa...

Du er jo bare helt herlig!! Jeg lo så tårene trillet da jeg leste historien din (¨,)

ESMERALDAS HJERTE sa...

OIOIOIOIOIOIOI......You make me smile my friend.......En FANTASTISK historie!!!!Viser hvordan man kan sette noe(n)hehe-på plass-uten å virkelig tråkke på dem.....Kjenner det kribler når du forteller, har vært på tanken om lignende "agurk-handlinger", men det blir liksom med tanken....For eksempel kunne jeg tenkt meg å få med passasjerene i flyet på vei til gardermoen på en sang,kvelden 20.desember-(den dagen det meste ikke ble informert om forsinkelser, etc..)men det ble liksom med tanken.....Tror jeg skal lagre eksempelet i bakhodet, og plutselig kan jeg si til meg selv, at "idag er det tid for en agurk-handling, hehehe

Hulda sa...

Du er skikkelig modig, jeg hadde aldri tort, eller kommet på, å gjøre noe slikt! Så lekre bilder også!

Christinas låvebutikk sa...

Hei igjen og tusen takk!! Ja det er uekte og selger de som varmt hvete brød! Og de ser veldig ekte ut!! Jeg har troen på falske hortensia for de fleste strever med å få de til!! Ha fortsatt en fin kveld!!

Anonym sa...

Herregud Emmeline du er ikke sann!! Dør av latter her jeg sitter! Det var skikkelig velfortjent da!

Anonym sa...

Fantastisk!Herlig og passande helsing til den unge mannen!...Og morsom lesning for oss andre. Takk for at du deler dine morsomme historier med oss!

liven sa...

He he....det du gjorde var skikkelig tøft. Tenker han følte seg temmelig dum da ja!!

Helene sa...

Kjære, søte Emmeline; du er ikke gal, men du gjør bare det vi alle burde ha gjort i en slik situasjon, men som vi ikke tør. Mannen hadde virkelig godt av en tankevekker og jeg kan love deg at jenta kommer aldri til å glemme deg. Hun takker deg sikkert i tankene sine.
Får bare håpe den dusten av en mann lærte noe av episoden. I alle fall kommer han til å se seg godt rundt neste gang han er så frekk, slik at han er sikker på at ikke du er i nærheten he,he. Stå på Emmeline!

silje-sin sa...

You go,girl!

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Hahahahahaha, du er tøff, kul og hysterisk morsom!!! Det er den kuleste historien jeg har hørt på LENGE!!! :))
Dette blir garantert en gjenganger på folkemunne ",

Takk for koselige ord:) Natta

Aina sa...

Som resten av gjengen her inne:FANTASTISK!!
Det er noe av det beste jeg har hørt på lenge, tenker den mannen pakker ned varer fra nå av, for den glemmer han nok aldri;0)
Kjekk bivirkning av awardene, en finner nye bloggere å besøke.
Klemmelem!

elin1976 sa...

Vet du hva som er så fint med deg Emmeline?!?
Du gjør de rette tingene. Du gjør de tingene som man alltid i ettertid angrer på at man ikke gjorde. De tingene som Elin alltid i ettertid sier "jeg sjulle har gjort eller jeg skulle ha sagkt" DET ER BRA!!!

Jeg vil også lære meg dette for for jeg har en tendens til å miste hodet i slike situasjoner. Å det der er no good.
For å si det slik så tror jeg at hadde du angrepet han verbalt så hadde nok han reagert med å angripe igjen. Jeg tror at dennen mannen ikke kommmer til å stå med hendene i lommene flere ganger når han er på butikken sammen med dama.
BRA JOBBA. Sånn liker vi!!!

Konkulusjon: Du ahr hpndtert denne situasjonen helt riktig. (ber enn de fleste vill hatt fått til) Akkurat nå føler jeg meg litt som en psykolog her....pedagogiske evner...nooop!
ha ha ha ha ha

Karna sa...

HA HA HA HA...godt kommet på Emmeline. KOSER MEG, håper bare han har vett nok til å skjønne hva de andre skjønner. Stakkaren har sikkert vondt i alle muskler i dag, for innsatsen..tjhiii.....

God helg!

@afjo72 sa...

Ler meg ihjel jeg også!! Skikkelig bra start på dagen min dette :o))))

Ha en fin dag og god helg, kjære deg!! :o)

krinkelkroken sa...

Utrolig bra Emmeline!
Holdt på å le meg i hjel, synes du taklet det på en fantastisk måte!
Skulle vært flere av deg , flott å kunne gi klart uttrykk for hva man har på hjertet.Tror nok dette paret vil huske deg i lang framtid hehe
Flotte bilder du viser også!
Skal på IKEA i dag og skaffe meg hvite trekk til sofaen.
Ønsker deg en flott helg;)

Tiril sa...

Morsom historie Emmeline.
Kjekt at du kunne like bildene på bloggen min.
Må jo få lov å si at du har en kjekk blogg som jeg"digger" både bildene og "historiene"dine får latteren igang Ha en fin helg P.S .vi hadde ikke noe sommer her nede hos oss heller...kansje bildene ble tatt den ene av de få dagene vi hadde.

Metteflette sa...

Utrolig bra!!!!!! Du gjør det andre bare drømmer om! Jeg er av de som tenner i bånn i bilen på vei hjem og sånt! Han hadde jo så utrolig godt av det! Håper bare dama hans tok litt lærdom av det også og lærer å sette seg litt i respekt!!! Det er jo på en måte menneskene rundt denne mannen som lar han holde på sånn! Det er godt sånne som deg finnes!!!! Klem fra Mette

Metteflette sa...

Glemte å ønske deg en kjempefin helg! :-)

Janicke sa...

Du er ikke tam!! Jeg digger deg!! ;-)

Anonym sa...

Deilig at noen sier i fra! Det er vi normenn utrolig dårlige på!!!
Hvis man detter på gata i Oslo og ting flyr til alle kanter er det ingen som sier noe. Alle bare ser en annen vei. Unbelivable!
Jeg digger bloggen din Emmeline personlig og med snert og humor ! Må innom daglig ! Cornelia :-)

Ellie sa...

Utrolig bra, Emmeline!! Synes ikke du er gal i det hele tatt, bare morsom, smart og snartenkt! Bare å komme på å si det på den måten, da! Synes jeg ser ham der han står med agurken :-). Må være en deilig følelse etterpå, å faktisk ha sagt noe, og ikke bare irritert seg i stillhet, som jeg pleier å gjøre.

Ha en god helg, min blir nok i store deler tilbrakt på LibraryThing :-). Det er gøy, men du verden, for en jobb!

PS! Det pusebildet nederst på innlegget var bare helt herlig!

Dans på roser... sa...

Ha ha! Genialt! Åh, det er fantastisk at noen tør!!!! Og du turde! Juhu, sier jeg bare. *beundre, beundre* Takk for story'en, den blir ikke glemt med det første. Ikke av deg heller, antar jeg. =) *flire, flire* Ha en fin helg. Stikker du innom bloggen min, har jeg en fin sang på lur i dag. =) Klem.

Anonym sa...

Måtte bare innom for å skrive min første kommentar her på din gøye blogg. Jeg sitter bare her og ler for meg selv, for oss som kjenner deg i virkeligheten er dette bare typisk deg... Du er så morsom og sjarmerende, at jeg er overbevist om at mannen i butikken ikke ble lei seg men tok hintet. Jeg kjenner ingen som kan være slagferdig på en så lun måte som du. Vi koser oss med å lese bloggen din hver dag her på jobben, og er SÅ glad når du stikker innom, alltid like smilende og blid.
For dere som leser denne bloggen kan jeg love at Emmeline er like artig i virkeligheten som her i Blogglandia, og hun kunne ha gjort det stort som standup komiker, det er jeg overbevist om.
Huset hennes er nesten enda finere i virkeligheten enn på bilder. Vis oss bilder fra flere rom, og ikke minst må du vise bilder fra det flotte sommerhuset til dine foreldre som jeg har sett på bilder før, det er jo et fantastisk sted.
Nå skal jeg ikke mase mer, men jeg syns det er veldig gøy å komme innom her hver dag og håper at du har tenkt å fortsette å blogge, lenge!

Anonym sa...

Glemte å skrive at den anonyme hilsenen kommer fra meg: Grethe fra din "andre" jobb

Lappesola sa...

Jeg skulle virkelig ønske at jeg hadde vært bak deg i køen.

"M" sa...

Vilka härliga bilder du visar...

chevostar sa...

Ha ha ha ! utrolig bra historie!!!!!!!!!
Ha en flott helg emmeline!

Grip dagen sa...

ER DU RIV RUSKENDE GAL!?!?
Slike syke ting tenker jeg på både titt og ofte. Men å GJØRE det!!!

Gud, jeg skulle ønske jeg stod bak deg i køen! Jeg hadde ledd meg skakk!!! Noe så utrooooolig bra gjort, Emmeline!
Den solbrune jyplingen kommer til å huske dette hele sitt liv! Kanskje han lærte noe riktig viktig på butikken igår?!

Vi skulle har flere som deg i verden!
Ro deg ned og ha ei deilig helg!
Takk for mang en god latter!!!
Marit

Photo-Me-Life sa...

Din gærne gale kule dame!!!!
Jeg syns faktisk dette var bare helt fantastisk kult jeg!
Jeg tenker jo mye selv da jeg er ute på min ferd, men skjelden jeg tør realisere alle mine tanker. Jeg tror nok de fleste mennesker tenker slike tanker men at man rett og slett er for feig til å sette de ut i livet.

KULT!!!

Marte sa...

ha ha jeg må le av deg Emmeline!
Jeg glemte å kommentere denne gærne historien! ;)
Du er en dame med bein i nesa, det er hvertfall helt sikkert;)

Jeg skulle likt å se ansiktet hans!!

Klem igjen;)

Ann-Cathrin sa...

hehe så utrolig morsomt! Må bare fortelle hvordan jeg kom til å lese denne i dag...Mannen min roper nemlig ned til meg..-har du lest historien på bloggen til Emmeline i dag?(-jeg hadde nemlig ikke tatt bloggrunden min ennå...men han hadde vært inne på min, og gått videre til din der fra!) Så nå har du fått deg en fan i han. -tøff dame! sa han, og det har han virkelig rett i! Du har en helt utrolig bra måte å formidle på:)

Nette sa...

Åh, så utrulig braaaa!!!!!!!
Du er bare en rå dame altså, det du gjorde der var intet mindre enn genialt!

Penelene sa...

BRAVO!!!

ChatrinesLiving sa...

Hehehe, for en hærlig historie! Du er nå go du:)
Bildene dine i dag var jo bare nydelige, spesielt det med den lille katten;) Veldig søt!
Ha en super helg!
Klem:)

Two sa...

Hurra Emmeline, slikt liker vi å høyre om!! Som om en skulle ha gjort det sjølv,... om ein turde då! Men eg har faktisk gitt kraftig korreks til en mann for nokre år sidan, dog utan publikum, men han køyrde så vinglete på vegen at eg låg bak han i bil i 10 km uten å tore å køyre forbi. Og då han stoppa, så stoppa eg også!! Han var ikkje berusa, men sa han var veldig trøtt!! Så episoden din var alle tiders, eg likar slike som bryr seg! God helg!

Anne-Berit sa...

Der greide du det igjen gitt,å få meg til å gapskratte helt for meg selv her,Titti ser bare forskrekket på meg når jeg helt plutselig begynner å le.Han må ha følt seg passe dum den fyren(ihvertfall BURDE han det),så snartenkt du var,og så bra at du sa fra,kjæresten hans hadde sikkert lyst til å forgylle deg.Ønsker deg en super helg,klem fra meg:-)

Silkeline sa...

Hahahaha, ja det må jeg si.....du er ikke skvetten:)Solariemannen fikk som fortjent, ingen gentlemanngener der i gården tydeligvis. Kjæresten ble sikkert glad for at du påpekte det på en så finurlig måte....og mannen kommer nok aldrig til å kjenne deg igjen, for han var nok helt i sjokk...hehe:) Skulle ønske jeg var like tøff som deg!.....noen fortjener bare sååå veldig å bli satt på plass.
Neida Emmeline, alle her inne går god for deg, du er ikke gal:):)

Har ikke fått laget noe nytt innlegg ennå, men skal gi awarden fra deg videre.....må bare få ut fingeren (sannheten er at jeg må ha hjelp av Snuppa til å få lagt inn awardbildet......jeg er en teknisk analfabet nemlig.)Innlegg kommer....Nå har jeg pcen helt for meg selv igjen, studenten har nemlig okkupert den på sitt julebesøk hjemme hos mor. Nå er han oppe i Trondheim igjen, og jeg kan taste ivei som jeg lyster:)

Silkeline sa...

Hei igjen!
Glemte å si....hva gjør den stakkars kattungen???? Varmer den seg, eller har den satt seg fast, og tenkt som så at "da kan jeg jo bare henge her å ta meg en blund til noen snille Emmelinemennesker kommer å redder meg"? Søt liten sak:)

Anonym sa...

Det var en bra historie, helt på sin plass synes jeg! ;) Flott blogg du har, håper det er greit om jeg linker til den fra meg på Lille Maison? Hilsener fra Synnøve :)

Anonym sa...

Ubetalelig. Hvor får du det fra.
Synes jeg ser mannen stå der med agurken i hånden og et stort spørsmålstegn skrevet over ansiktet.

ebba sa...

For en flott blogg du har,samtidig så tøff.Jeg vil si det slik:du har ikke ben i nesen,men stål.Hurra for deg.

Huset i Hagen sa...

Det var litt av en historeie Emmeline! Så bra!!! Du er jammen en tøff og kvikk dame. Det er sånt jeg bare tenker inni meg at jeg kunne tenke meg å gjøre, men ikke tørr. Så utrolig bra at det finnes så kvikke og fine damer som DEG! God helg! :0)

FO - 2 sa...

Også agurken da.... ;) Hehe.
God og morsom helg til deg! :)))

elin1976 sa...

Har du blitt lam i fingrene??? ha ha ha ha nå er jeg i sånn teit humør der jeg ler av alt og ingenting å det går ut over deg.(kansje for du er den eneste jeg med sikkerhet vet at du ikke tar deg nær av det ) Har godnatt tildaen kommet vel frem?

Anonym sa...

Utrolig heftig historie, men jeg er helt enig med deg. Sånne solbrune mannfolk må sjekkes ut, kan de noe annet enn å se brune ut.
Jeg hadde neppe gjort det samme, men jeg ønsker jeg hadde....
ha en fredfull helg, fri for handlingslammede solbrune unge menn, pen i tøyet.

Livy sa...

Det er det beste jeg har hørt på lenge:-) Sitter her og ler for meg selv! God helg!

Lemi sa...

herreguuuud så herlig!! sku ønske æ turte i sånt!! kjem alltid på etterpå ka æ sku h sagt..

Fru Fryd sa...

Herlig!! Vi "søstre" må hjelpe hverandre! Håper den unge mannen fikk seg en tankevekker, og kanskje den unge damen også? Tji hi. Du er skjønn Emmelines, vi skulle ha hatt flere som deg.

God Helg.

chocolatehead sa...

utrolig bra!! :))

Sånne ting tenker jeg og..men har aldri vært irritert og lei nok til å buse ut med det! Rått gjort :)))

God helg!

Rita Tjelta sa...

Å gu`jeg ler så jeg griner...
Jeg bøyer meg i støvetfor deg!!!
Synd det ikke var på min butikk, skulle gjerne ha opplevd det. *imponert*

[morgrethe] sa...

Her får du kommentar nr. 70. På dette innlegget var jeg langt fra først. Utrolig mange kommentarer Emmeline, rekker du å svare alle.?.. puh... det har ikke jeg.

Nok om det.... nå har jeg masse på hjertet.

Først om dette innlegget. Du er sannelig tøff, men fytti grisen så berettiget. Ja det er lov å sukke og stønne over mannfolk innimellom.

Tusen takk for awarden... tror ikke jeg har sagt det. Overraskende, og veldig glad for å få den av superbloggeren fra Bergen. Du og Mia er jo i en særklasse:o)

Når det gjelder etiketter, så blir det egentlig bare tull og fjas med slike innlegg jeg har. Jeg skriver jo ofte litt om alt, så etikkettelisten blir lang. Og jeg håper for guds skyld at ingen google-søker på naturmagasinet og kommer på min blogg. Da blir de skuffet, æsj... synes jeg ser gjeipen på dem. Etter inspirasjon av din kommentar på ufo-magasinet, har jeg faktisk laget en etikette med ufo-queen! Det ble jeg SÅÅÅÅ fornøyd med. Nei nå må nattdyret legge seg, mens kjæresten flyr på bygda med sin spinnig-vakre kropp. Nei da... jeg frykter ingenting. Han kan bare sitte der og drikke øl og bli feit!!!

Dette ble da virkelig en kommentar på Emmeline-lengde. Ha ei go helg, du sprøe dame i Bergen... slappe mannfolks skrekk.

Inger sa...

Fantastisk historie, og en flott reaksjon av deg. Tror jeg hadde gjort akkurat det samme gitt. Flott blogg du har forresten !

Anonym sa...

Hahahahahahha!
Jeg må le av deg, skøyale Emmeline! Det var så utrolig bra gjort av deg! Jeg skal bære med meg den historien, og kanskje jeg en vakker dag tør å bruke den!
Ha en god helg!
Klem.

Anonym sa...

Jeg måtte inn å lese dette for andre gang - det er så innmari bra sagt. Har ikke egen blogg - men er stadig innom å ser på andre sine for å hente inspirasjon. Du er en av mine "faste" som jeg titter inn til med jevnlig. Utrolig flott blogg - og så skriver du veldig godt!

Mummimamma sa...

Nå ler jeg så tårene triller her!

Jeg har en award til deg inne på siden min.
Vet ikke helt om jeg gjorde dette med å sende award riktig, siden jeg er helt fersk på dette.

Du fikk egentlig awarden av andre grunner enn denne historien, men denne er så rasende festlig, at du i allfall fortjener awarden!

Jeg beundrer ditt mot til å irettesette oppblåste smågutter (nesten på din egen alder), dette er noe av det beste jeg har lest på lenge, you really made my day!!

Stor klem fra meg.

ChatrinesLiving sa...

Heisann!
Jeg har en utmerkelse til deg i bloggen min!
Klem:)

BO sa...

Nei, 76 kommentarar! Hehehehehehe -du er tøff! Fantastisk! Før leste ein høgt frå bok, men eg har høgtlesing frå bloggen din, sånn at eg kan forklara kvifor eg skrattler framfor dataskjermen!
Håpar at fyren i butikken fekk seg ein liten tankevekkar...eller kanskje han var nett typen til å bli rektig sur.
Jaja heretter vil han tenka på deg når han held ein agurk i handa. (Dvs. agurk -ikkje agurk i overført betydning...). :-)

Anonym sa...

Så utrolig herlig!!!
Jeg lo så tårene spratt her jeg sitter.
Fantastisk blogg du har forresten.

Ellabella

GAWO sa...

Da ble jeg nummer 77...
og jeg sier at det der var bare aldeles fantastisk. Utrolig bra at du kom på det og ikke minst - gjorde noe med det. Skulle ønsket at jeg var i samme kø. Da hadde jeg ledd høyt kan du tro. :-O

Anonym sa...

Fantastisk artig. Sånn har jeg virkelig sansen for! En god "agurk-historie"

Anonym sa...

Fantastisk morsom historie og veldig koselig blogg!!!:)

Unknown sa...

hei. denne var så fin så jeg lesten for gubben i huset, han synes det er supert at noen tør og si det de mener. Sitter her ok ler godt. Skulle gjerne vært der og sett dett. Takk for titten på dine fine sider.www.ruthsletta.com

Anonym sa...

sitter her og ler,(prøver å være stille fordi de andre i huset sover)fint at noen stopper munn på slike mannfolk;o)
titter stadig på bloggen din:)
hilsen fra wenche

Løvetann sa...

Du e berre heilt utrulige! Me har nå forresten snakka møkje om deg på jobben. Ledelsen synes du e veldig flinke te å skriva, he he!
Isabel vil at me skal få sånnt hus som du har, eg har sagt at hu kan begynna med å rydda rommet sitt...
Andrea og eg har nå ledd godt av opplevelsen dåke hadde samen før jul:-)

Ha ein strålande vinterdag!

"Pusterom" sa...

Hei på deg! Du er sprø, ja. men virkelig en flott dame som det er bare å ta av seg hatten for.

Tror nok det var siste gangen denne solariumsbrune mannen stod med hendene i lomma og maser på at dama på skynde seg å pakke ned varene. he, he.

Kjempe bra at du brukte agurken som hjelpemiddel, slik at han kanskje fikk øynen opp for hvor ta fatt han er....
Ønsker deg en flott høstferie...

Camilla sa...

Hehe ..Ser det er lenge siden du har skrevet dette innlegget, men jeg må jo bare kommentere :)
Så artig og så tøft gjort !! :) det er slik som "bare skjer" på impuls når en blir sint nok .. hehe .. Skulle så gjerne vært der å sett uttrykket på den unge agurkmannen !! ;)

esva sa...

Fantastisk bra innlegg! Herlig dame med en herlig blogg. Nå har jeg bodd her i to dager (to dager siden svigermor viste meg bloggen din), og trives svært godt med det :)

Marte sa...

FLOTT! Hvilken handlekraft du utviser! Jeg blir rent misunnelig:) Det er sånne stunts jeg bare dagdrømmer om å gjøre. Stor applaus fra meg!

Anonym sa...

HAHAHA!! FANTATISK!! :D

Anonym sa...

...eller fantastisk, som det også heiter!! Hehehe!

Related Posts with Thumbnails