mandag 7. januar 2008

Hvor blir vinteren av?



På sørlandet er det visst litt av et vintervær for tiden, det
mangler ikke på snø der i gården... Her vest venter vi fremdeles
på vinteren. Bildene her er hentet fra påsken-06. Da vi kom på
hytten bestemte våre optimistiske unger seg for å måke
hele altanen fri for snø, slik at vi kunne sette frem utemøblene:)



Aurora smiler nok til pappa som tar bilde kan jeg tenke meg!
Av en eller annen grunn tok jeg ikke så mange bilder fra
hytten i sommer? Selv om jeg allerede da var blitt en blogger !
Den spesielle leveggen som du ser her er kanskje ikke så
dekorativ, men den skjermer for innsyn fra veien, og den skjermer også for kuene, hestene og sauene som går på beite rett nedenfor. Ikke minst er den super når man trer et "tak" over, og sitter under med lykter og mygglys i sommernatten;)



Til sommeren MÅ vi skifte dør her...Sukk! Det er alltid mye
å gjøre på hytten, dette er nemlig et hus fra 1850 !
Sjekk linselusen:)



Utsikten fra stuevinduene på vinterstid;) Ikke så veldig
spennende, men det er jo fine strømledninger da...hehe!



På den gamle bloggen min fant jeg disse bildene
fra sommeren-07. Husker forresten hvorfor jeg ikke
tok så mange bilder; det regnet jo omtrent hele tiden!



Jeg er i gang med produksjon av New Engand inspirerte puter
som jeg skal ta med ned neste ferie. Jeg var i grunnen godt
i gang med å skifte tekstiler på hytten allerede i sommer, men
da sydde jeg jo ingenting selv, rart hvor fort det har endret seg!



Jeg IRRITERER meg over at jeg ikke tok med dette
fuglehuset hjem... Jeg er nemlig på jakt etter et sånt
lite hus som jeg skal ha til pynt på en hylle! *Hmfrgr ;(




Dette bildet har jeg vist noen ganger før, men kan liksom ikke
lage et hytteinnlegg uten å ta med et bilde av hytten.
Sender en hilsen til alle sørlendingene i snøen, KOS DERE!

English: Here are some photos from our summer house situated in
the south of Norway. There is a lot of snow there these days,
but these photos were taken in Easter-06 and in Summer-07.

41 kommentarer:

Aina sa...

Sørlandshytte og sørlandsidyll, ser utrolig koselig ut-heldig dere er:0)
Kan tanke meg det er mye å gjøre ja, vi har et hus fra 1958 og det er et evighetsprosjekt, byttet både ytterdører og innerdører i 07, også en del vinduer men har ennå flere igjen. Det var vertfall veldig flott med blå dør-helt perfekt!
Aurora er så nydelig navn, var inne på den tanken da jeg gikk gravid men "visste" ganske tidlig at det var en liten Martin der inne, kanskje neste gang..
Gleder meg til å få se "vårkolleksjonen" din, alltid kjekt med inspirasjon vet du, og jeg planlegger med tid sammen med symaskinen;0) Foreløbig går det jo i strikkepinner, sakte men sikkert*sukk*
Du får ha en fin ukestart:0)

Bestefars Verksted. sa...

Her var det skikkelig koselig,du !! Tenk og eie noe slikt.......hadde nok hatt like mange prosjekter som deg,da gitt......det er jo så mange valg som må tas,og mulighetene er om mulig,enda fler.....!Utrolig fint,syns jeg,og klart du må ha levegg,dekorativ eller ei. Må være deilig å dra hit,neste gang du tar turen,kan jeg godt sitte på skulderen din,og bare nyte synet at det vakre huset......kos deg :)

elin1976 sa...

Fordi bildet ikke passet til Dear Agnes....Vil ha et vår bilde til headding så nå stjeler ejg snart ditt i forrige innlegg. Det derre MIA bildet. he he he he.
I på vente av en lysere dag der jeg kan ta nye bilder av lysestagene så får du holde ut med skrivemaskinen.

Elsker hytta deres. Ble helt nergtatt i sommer på den gamle bloggen din. Hytta deres er nesten identisk med huset til. Det ligger ca 300 meter fra huset til HeleneS, som forøvrig er min tremenning. Her inne er vi en stor familie. ha ha ha ha
Liker jo den derre New england stilen men jeg blander den med litt sånn Madikken altså litt sånn -tykk fløyel, krystall og sølv hvis du skjønner.
Det er dette jeg prøver å få til med Dear Agnes.
I går sydde jeg mg en veske i brun tykk fløyel, foret med hvitt stoff med roser på, strykemerket jeg brukte er et kort til Agnes med roser på i svart hvitt og rundt dette sydde jeg blonder på.
Synes den ble flott.
Fikk forresten bestilling på 4 putetrekk i natt på Dear Agnes. JIPPI.
.......fra min storesøster....he he.
Nei nå skal jeg koke kaffe(sjekk klokka - vi er back in track her i huset) og så skal jeg finne symaskinen. God klem.

P.S Jeg rakk desverre ikke posten på lørdag. Trodde de stengte 14 men så var det kl. 13.
Den blir sendt før jobb i dag så jeg rekner med at du har tøyfrid i nattkjole i morra. he he

Anita sa...

God morgen!!
Såå hyggelig å ha en ånn hytte!
Jeg hekler med Falk fra DAle garn. Siden jeg hekler ganske fast har jeg valgt å bruke heklenål 3,5!
Jeg vet at noen rema butikker oså har bra garn i flotte farger, men til halve prisen, så dete rverdt å sjekke opp!
Ha en flott dag! Her regener det som bare det, og det blir jo ganske gusjent, når det er 40 cm med snø på bakken!!

Janicke sa...

Hytten ser kjempekoselig ut, og jeg gleder meg til å se puteproduksjonen din! Takk for Clas Ohlson-tips, jeg skal også sette igang puteproduksjon i stor stil etterhvert! ;-)

Hilsen fra landet sa...

Herlig, herlig den hytten deres!! Men må du egentlig bytte dør? Kan den ikke bare fixes litt? Er jo litt søt? Og den fine blåfargen...
Her snør og snør og snør det, så vi burde egentlig delt litt på snømengden du og jeg ;-)
Forøvrig synes jeg utsikten din er herlig - ser rolig og fint ut akkurat som jeg liker det selv. Ha en fin uke!

Anonym sa...

Heisan og takk for skjønne ord på min blogg, og neida du har ikke drømt om engelen i avisen...
Aha!!- oppdaget i sted at vi er fra samme by, så da går vi i de samme butikkene, fniis, "Grrr- fuglehuset som jeg ikke tok med meg hjem" fører Fru Blomst på Midttun sammen med mange lekre varer,koseligst der om sommeren med gårdsplassen fylt med godsaker!..men du har sikkert allerede vært der!, ellers kan du ta en titt i denne lekre butikken; Madamtut.dk. Ha en fin dag, vi blogges vel ved,og legger deg inn i lenken min nu!!:o)))
Klem fra Lisbeth

@afjo72 sa...

Hoho, bare vent så kommer snøen før du aner ordet av det!! :o) Her hos meg har vi nesten snødd inne i helgen - den perfekte unnskyldning for et skikkelig latmanssliv selvfølgelig (ihvertfall for dem av oss som ikke må måke...!)

Kjempekoselig hytte dere har!!

Ha en super uke! :o)

chevostar sa...

Koselig bilder du viser fra hytten din.. ser ut som en skikkelig hytte!
ha en flott mandag emmeline!

organic-lizzi sa...

Søt frøken med skikkelig glimt i øynene:-))
Klarer ikke helt opparbeide "åh..stakkars må de jobbe på hytta"for den er jo sååååå nydelig..
Lengter etter snø?Det er vel sånn at det vi ikke har ønsker vi oss innimellom..Jeg har tilogmed vurdert(men får ikke med familien)å flytte til vestlandet for å slippe jan,feb..og kanskje mars med snø..
Nydelig dag til deg..
Stor klem fra Randi

ChatrinesLiving sa...

Så koselig hytte! Mange fine detaljer her, og linseluser;) Jepp, mye å gjøre på en hytte...Puh...solgte nettopp mitt sommerhus som ligger på en øy utafor oslo, nå vil jeg ikke ha hytte lenegere, etter å hatt hytte i alle år. Nå vil jeg reise til forskjellige steder istedet, angrer ikke på det. Så var det nå litt langt til hytten da, 200mil...
Vinter har vi ikke her heller... men mye storm, så grus-føyken står rundt hus-hjørnene, og heldigvis skal solen komme snart, bare et par uker igjen. Det skal bli så deilig! Nå har jeg ikke sett sol og skikkelig dagslys siden begynnelsen av november...
Så må du ha en fin start på den nye uka, og ikke vaske deg ihjel på de flotte hvite nye sofaene dine da;)
Klem:)

Anonym sa...

Så koselig hytte! :-) Gamle hus og hytter er tidkrevende ;-) Så fine puter, skikkelig sommerlige!!
Ha en koselig uke!! :-)

Gry sa...

Så fint du har det hjemme og på hytta, sukk;-) Inspirerende å lese bloggen din, du skriver så innmari bra!

Lykke til med vårkollektionen!

Klem Gry

Ellie sa...

Sommerstedet deres er jo bare så idyllisk. Herlig bilde med linselusa :-). I helga kom det messe snø her, men nå regner det visst ute, så dette blir nok fint, sukk.

Line sa...

Hytta deres ser helt utrolig koselige ut!! Gleder meg til å se putene du syr. New England stilen er jo bare lekker da. Jeg er faktisk igang å planlegge tur til New England...

Ha en super uke (¨,)

MODERN COUNTRY sa...

Godt Nytt År Emmeline!

Jøsses, her har det blitt postet i rasende fart! Selv har jeg hatt besøk i tre uker så det har ikke blitt så mye fra meg er jeg redd. Men vi får ta det igjen sånn etterhvert..Så da er Jula over, deilig sier nå jeg. Det ble litt vel mange kaker og drikke på slutten. I morra begynner første treningsdag, gruer meg!!
Så du ønsker deg Vinter du, savner våren jeg. Men det kommer sikkert av at jeg bare lengter etter flyttinga. Snø er kos det, bare jeg får sitte inne, haha..
Vakre bilder fra din hytte, både vinter og sommer. Så kos med et gammelt hus! Ja, vet det er mer å gjøre, men liker litt skjeve hus som knirker litt. Helt super utsikt i tillegg, heldig du! Synes den gamle blå døra var vakker!!

Ha en toppen uke!

Tiril sa...

Skulle gjærne hatt en hytte på sørlandet ja,men vi reiser så mye ellers og med hus og stor hage og egne næringsdrivene ,får vi ikke tid.
Men vi sier ikke nei takk til å besøke venner som nyter sørlandsommer. Så en dag eller to på visit er herlig.Kos deg i hytta di ,den så koselig ut

Tussaluso sa...

Kjempeidyllisk hytte. Drømmen min og kansje alle andres er jo ett sommerhus på sørlandet. Håper du kommer til å viser meir av hytta di i sommeren som kommer.

[morgrethe] sa...

Koselig på hytten, med eller uten snø. Nei Emmeline.... nå har jeg ikke tid til å sitte her og skrive til deg.... nå må jeg begynne å rydde bort jula;o) Men jeg må få si til slutt. Den hytten der, gjerne med linselusen, skulle jeg likt å vært eier av!

liven sa...

Hei..Så skjønn den hytten din er da!!! Men sikkert masse å gjøre når dere er der på ferie.
Vårt sommersted er nytt men det er jo mye å gjøre da også. Så til sommeren blir det beising!!! Men selfølgelig lettere å jobbe med noe som er nytt.
Er forresten i gang med vitrineskapet:o)

Grip dagen sa...

Jippi! Hyttebilder! Det synes jeg er stas. Interiørbilder er godt for sjela å se på. Og bildet av stolen med det rosa trekket er jo rene balsamen! Nydelig.
Vi kjøpte oss jo hytte på sensommeren ifjor. Vi jobba dag og natt i starten bare for å få det levelig. Nå jobber vi videre for å få vårt preg på tomta.
Det skorter ikke på ideer, bare på timer...
Vi satt senest igår med blokk, blyant og rødvin for å tegne ned en idè. Det er koselig å planlegge også...
Håper å få se flere bilder fra hytta deres - forhåpentligvis SOLSKINNSBILDER!!?
Ha en deilig uke videre.
Marit

Silkeline sa...

Nå er jeg kommet skikkelig på utur her altså.....så mange innlegg jeg ikke har fått med meg! Det er jo straffen når man er litt for bedagelig og ikke orker å sette seg til foran PCen......og dessuten blir tastene hyppig brukt av studenten i huset.

Så fine bilder fra hytta! Nydelig det med lykta, og jeg synes den blå døra har bøttevis med sjarm! Det har det skøyeraktige ansiktet bak ruta også.....Sjarm altså:)Tenker du gleder deg til våren og nye hytteturer....det ser så koselig ut der, og de maritime detaljene passer så fint. Ja det blir fint nå, når du er en reser foran symaskinen....nå blir det puter i hopetall tenker jeg;) Du er jo blitt så flink, og de logoene dine gjør seg jo veldig da.

Den hvite(?) stolen ble jo flott med rosemønstret kjole.....kan tenke meg at sot og hvitt ikke går så godt ihop ja..... Har vasket mine trekk nå jeg også, men var usikker på om de skulle strykes først. Siden jeg er av det litt makelige slaget satte jeg trekkene på mens de var fuktige, men det ble jo litt skrukker da......

Ha en fin mandagskveld Emmeline:) Her skal kvelden brukes til TV titting. Top Model og Ungkaren.....jeg må jo ha med meg alt som lukter av reality, eller søple tv som mannen kaller det. Lett fordøyelig og god underholdning spør du meg;)

Tone sa...

Kjempekoselige hyttebilder, skulle ønske jeg hadde hatt noe sånt... Det ser jo bare så herlig ut. Og nå som du har blitt så flink til å sy, så blir det jo bare enda mere gøy å eie noe sånt. Tenk på alt som du kan stashe og ordne :-) Og vi får vel se, hi,hi. Ha en fin mandagskveld :-)

Lilla Blanka sa...

Åh vilken fin blogg du har!!!
Såå fina bilder, jättemysigt!
Kram
Mia

Mita`s hjørne sa...

Så koselig hytte dere har... og hvitt stakittgjerde...
Det er jo utrolig koselig å vandre rundt i disse sørlandsidyllene - å titte inn gjennom porter og vinduer... sikkert ikke så populært for de som bor der men, men er man ute etter nye ideer må en jo titte...
Det fugleburet er jo bare utrolig flott da - du får hente det...
Går med krampe i skoan og nyter synet av den hvite bebyggelsen... er livredd hoggorm og tror jo selvsagt at den ligger bak hver en stein - klar til hogg... her har vi ikke denne skapningen... heldigvis, er vel det eneste stedet den ikke finnes... etter sagnet var det en samekone som gannet ett eller annet, om hoggormen...

Ha en koselig kveld...

Lykke sa...

Så utrolig koselig hytte! Skulle gjerne hatt en slik.
Tusen takk for hyggelig gratulasjon til ettårsjubileet.
Trekningen skal være på fredag, så da blir det spennende:)

Nette sa...

Så fint dere har det, skikkelig idyllisk!

Ann-Cathrin sa...

Så utrolig koselig hytte! Heldige dere er:)

Photo-Me-Life sa...

Det har vært noe merkelig med bloggen min, statistikken min fungerer ikke og det har vært stopp nesten ett par dager. Noen har fått sendt kommentarer men ikke mange tror jeg....Surt da statistikken nå har røket for da får man ikke sett hvor mange besøkende man har eller noe. Surere er det jo da folk ikke får lagt igjen kommentar på bloggen. Jeg tror "mannen min" ville gjort alt for meg:) Men det kommer vel den dagen hvor jeg må gjøre alt for de:) Da jeg kommer til han neste mnd er stuen, spisestuen og gangen dekket med hvit panel...da skal vi starte drømme enda mer. Nå jakter vi på det perfekte hvite skap, som vi kanskje har funnet som passer i spisestuen

My little footprints sa...

Å så nydelig sjarmerende hytte du har! Jeg ønsker meg også en hytte, hvor jeg kan koble ut alt og bare kose meg! Nå bor jeg faktisk litt ute på landet og det er mange hytter rundt meg her jeg bor nå. Litt rart i grunn. Det er ca 20 min til byen, men trenger jo ikke å være så langt i fra hjemmet før man kan føle det et fristed. Jeg synes den blåe døra di var sjarmerende, tenker nok at dere har en del å gjøre der når hytta er så gammel. Den har kanskje gått i arv eller? Mange nydelige bilder!
Klem fra Beth

Jennifer P. sa...

Your summer home is lovely! I like all the white inside, and the blue door on the outside. We have a cabin in the mountains we go to in the summer, but it belongs to my brother and not us! I think it is always nice to have a place to get away to.

Thank you so much for the English! Even if it is just a little bit, I can understand what the pictures are of!

Trines Hus og Hage sa...

Hei du! Den hytta deres er så koselig, Emmeline. Ser bare så herlig idyllisk ut. Og gammelt bør det jo være, ellers er det jo ikke samme sjarmen (selv om jeg skjønner det kan være litt kjedelig å måtte jobbe en del når man først er på hytta. Men litt måtte man vel gjort om den var ny også...). God lita linselus du viser også! Ja, tenk at du har blitt så flink med symaskina. Jeg kommer liksom ikke over det! Du som sa du ikke likte... Blir imponert over hva mange bloggdamer rundt om får til, og ikke minst hva de rekker!
Takk for gode fototips på mitt nyeste innlegg. Kjempefint å få slike tisp, jeg trenger det. Må du ha en god og deilig dag, Emmeline. Klem Trine

Lena sa...

Heldig du som har en sånn hytte å reise til! Det er drømen, et lite sted vi kan komme bort fra hverdagen litt.. nydelig:)

Hulda sa...

Så koselige bilder fra hytta deres. Den ser ordentlig sjarmerende ut. :)

Nette sa...

Award til deg på bloggen min:)

Karna sa...

Er det din etterlysning som gjør at det sludder ute nå Emmeline?!?!?! Vi vil IKKE ha snø, vi vil ha vår jo!!!!!

Tips til fuglehus: Har dem på kremmerhuset, der kjøpte jeg mitt, til en billig penge.

Utrolig flott hytte dere har, har såååååå lyst på, men så var det de pengene da....

Lene sa...

Hei Emmeline.
Ytterst lite bloggtid tilovers for meg om dagen. Men jeg måtte alstå bare innom for å teste nye "visittkortet" - som gjør blogglivet enklere for de som ikke vet hvem som er Lene, og hvem som er Lene.

Denne Lene`n gjør som Askepott, og legger igjen skoene så prinsen og halve kongeriket finner henne igjen :)

Ha en fin dag :) - og vinteren er her, den - i Drammen ;)

Lene sa...

Hmmm, ja.... Overstående kommentar ble jo veldig meningsfull, da... Bildet jeg har lagt inn i profilen ble ikke liggende igjen hos deg, så da skjønner du intet av Askepootpratet.... Men måtte teste i en annens kommentarboks, og det funket.

Det ser ikke ut til at profilbilder virker inne hos deg. Ser også at Marie på Heimdals kommentarer står uten bilde her, mens hennes blide åsyn popper opp andre steder... Hmm instiller, eller noe..??

Ja, ja - da får du visst fortsette å fundere på hvem det nå er for en Lene som har vært på besøk ;)

Marte sa...

Hei hei:)

Så koselige bilder! Det ser skikkelig idyllisk ut!

Og søte bilder av linselusen med det nydeligste navnet, hørt det før?? ;)

Jeg så du var spent på trekningen til Lykke, det er jeg også;) Og så spent på puten jeg har bestilt, jeg gleder meg til å vise den fram på bloggen!

Ha en fin dag videre Emmeline

Klem fra meg

FO - 2 sa...

Flotte bilder fra hytta deres. Bildet av Aurora er ekstra sjarmerende. :)
Leveggen kan du jo fylle opp med blomster og lykter.... ;)
Vil så gjerne ha litt snø vi...

Anonym sa...

Stillig blogg =D Aurora er jo sååå nydelig!! Love you <3<3

Hilsen Henrik Emil ;)

Related Posts with Thumbnails