torsdag 17. januar 2008

Romantiske drømmer



Jeg var inne på Anniche sin side her forleden. Hun viste en ny kolleksjon med klær som hun skal selge gjennom Annas Rom. Jeg måtte bare smile for jeg kom til å huske min gamle blondebukse fra de gode gamle åttiårene. Den gangen hadde jeg nemlig en slags mamelukkbukse og den brukte jeg til alle anledninger, til hverdag og fest, på discotek og på syttende mai.



Blondebuksen var nok inspirert av min barndoms store heltinne Madicken. Nå er blondebuksen for lengst utslitt, men jeg må nok innrømme at Madicken likevel har påvirket noen av de valgene jeg har tatt i livet.



Siden jeg i motsetning til Madicken ikke hadde antydning til en eneste krøll i mitt spikerstrie hår, bestemte jeg meg tidlig for at en fremtidig mann måtte ha krøller ! Vi skulle bo i ett hvitt hus med stakittgjerde, barna skulle løpe barbeint i gresset med stråhatter og blendahvite klær! Selvfølgelig skulle alle mine barn ha massevis med krøller (--som de hadde arvet av faren.)



Det var nok også en selvfølgelighet at barna alltid skulle være rene og pene, at de ikke skulle banne, at de skulle pusse tenner uten at noen hylte PUSS TENNER, at de skulle gjøre lekser med et smil, og oppføre seg som barmhjertige samaritaner som stilte opp for de svake i samfunnet.



Når jeg nå titter bort på krøllene som ligger og snorker på sofaen... Ja da lurer jeg på hvordan det er mulig å få tre barn med stritt hår, og kun en med litt fall ?



Her løper de kun lykkelig rundt på kunstgresset og der har de alltid sko. Alva og Linus Ida glimrer med sitt fravær til tross for rikelige mengder med husarbeid!



Etter å ha sett rundt på alle bloggene her i Blogglandia så er jeg overbevist om at det er flere enn meg som har Madicken som sin store heltinne. Her er det virkelig marked for blonder og mamelukker, for barn som går barbeint i gresset og for romantiske drømmer!



I morgen skal jeg sy rosemønstrede puter, og se om jeg gidder å rydde et av mine barn sine rom. Kanskje kan jeg finne en passende vinkel der alt ser romantisk og lekkert ut, og knipse et bilde derfra;) Det gjelder å ha noen drømmer å strekke seg etter. Jeg har postet en Youtube link med Madicken i dag... Rene IQ testen den der postingen, men nå ligger iallefall minnene der i komprimert form:)

English: Madicken is my best-loved film made from Astrid Lindgren's book! The clothes and interior from this movie is SO inspiring, and Madicken is just amazingly sweet with her curls and cute smile:) We all wanted to be her when we were children! You can see what I mean from the You Tube trailer....

46 kommentarer:

Helene sa...

De klærne hos Anniche gav også meg gode 80-talls minner, og Madichen var så avgjort min datters store idol her i huset.
Her var det Madicken kjoler og hatter i fleng, og jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har flettet håret hennes på kvelden før leggetid slik at hun skulle få den rette Madicken "looken". Hun synes det var dypt urettferdig at hun ikke hadde "arvet" mitt hår med fall.
I dag er det mitt tantebarn på 4 år som sitter klistret og ser på DVD-filmer med Madicken. Hår er langt nok, fallen er på plass og hun elsker å pynte seg. Er det rart hun snurrer tante og alle andre rundt lillefingeren...

Helene sa...

hei igjen
Interiørbutikken som la ned er i Flekkefjord. Entre het den og hadde 70% avslag på varene. Masse folk og ei laaang kø skal jeg love deg.
Ser du også er oppe og blogger på "forbudt" tidspunkt (kl.23.00 he,he) Fint at det ikke holdt så lenge for hvordan skulle du ellers ha rukket alt.

Verkstedet sa...

he, he- du skjønte hvor jeg ville hen....så du nevnte det hos elin, vi legger igjen spor;) visste hun skulle slutte, nå skla hun visst kun ha den lille, kun m klær. ganske så synd!!!! likte å sveipe innom der. kjøpt møbler til barna der, maileg, green gate servise ol. lys, servietter ol var også kjekt å få d seg derfra. spørs om hun har mye igjen da, men fristet litt å ta turen, får litt noijer av å ikke vite, jeg...!
utrolig at all den sminken treng for en nsb tur....;)
så kukt med teppet ditt, er det ikke vanskelig? fått mail om forklaringer i dag, må prøve i morgen. må til gullsden etter sølv også i morgen, lage opp litt, for gøy i første omgang. mange som har gitt respons, men aner jo ikke om det betyr salg enda. jeg er helt overveldet av nå 34 kommentarer!!!! har aldri hatt så mye, og du!!!! helt vilt. men som sagt du er blitt rene spaltisten!!!! skikkelig gøy. kunne godt hatt sånne innlegg i bt, da hadde jeg lest mere;)
men skjønner det blir mange å rekke over, er jo nesten ekstra gildt å få svare fra deg da. synes det er topp å blogge med deg. har noen veldige favoritter, og du er jo der, vet du!!!!!
natta, nå bør jeg stupe i seng. hele huset sover, men jeg er jobloggansatt;)

Aina sa...

Du har rett der, her også var Madichen en av favorittene, og alt var super rommantisk og slik vil jeg også ha!

Merkelig det der med krøller, pappaen min hadde krøller, jeg fikk ingen, finner meg en mann som faktisk hadde korketrekker krøller i sin ungdom og tror du ikke jenta vår arver mammaens glatte hår!!
Men så kommer gutten, og nå ser det jammen ut som at krøllene kommer...! Typisk at det er gutta som får det!
Apropo hår, jeg gav etter og klippte veslas hår her for noen dager siden, fra langt ned til stumpen til skulderkort, angret i det samme jeg satte saksen i fletta men vesla er STOOR fornøyd-og det er vel det viktigste;0)

Løper i gresset barbent gjør hun helst ikke, finnes jo maur!! Og stakittgjerdet får jeg nok aldri rundt dette huset, hadde nok ikke passet heller.
Men kan jo alltids se litt film og drømme meg bort da.

Håper du legger ut bilder av ungenes rom og av putene, du har alltid så mye lekkert å vise:0)
Fin torsdag ønskes deg!

Bestefars Verksted. sa...

Mistet også pusten av Anniche's lille visning.....farlig å gå inn til henne,ja...!! Og Madicken var et must,gikk man glipp av en episode var det krise i heimen !! Koser meg enda med henne på tv,var nok som deg,veldig opptatt av både klærne og interiøret....Var også lidenskapelig opptatt av Huset på prærien,og der var det huset som fenget,selv om det ikke lignet det dugg på Madicken's.....den rake motsetning,må man vel kunne si. Jeg skulle ha et "wester'n"-hus,når jeg ble stor......tror jeg kan glemme akkurat det !! Langt mellom saloon'ene her i Bodø...hehe.... :) Uff,nei nå må jeg finne puta....selv om hodet snart sprenges av ideer som vil ut,de kverner rundt oppi toppen,selv etter leggetid.....sukk !! Takk for dine fine ord,inne hos meg !! Kos deg,og ha en fin dag,gjespende eller ei.....

chevostar sa...

Koselig innlegg emmeline!
Madichen ja.... bare til å drømme seg vekk.... Det er viktig å ha drømmer!!
Ha en flott torsdag !

elin1976 sa...

Jeg har krøller!!! Bruker flittig rettetanga...prinsessa har stritt hår og mannen har krøller hvis han få lenger hår enn 4 cm!!! Går jeg en tur og det duskregner...så blir jeg litt sånn Diana Ross. Har alltid ønsket meg helt slett hår men var ikke så heldig nei.
Jobber du virkelig gra 9 om morgenen til 9 om kvelden??? I all verden. Uff da fikk jeg nesten lit dårlig samvittighet for det jeg skrev. Beklager.

Ï dag skal jeg også sy! Jeg holder på med disse Lexington putene mine. Tv stua skal få nye og det blir med disse strykemerkene på. Har planer om å sy servietter med de små flaggene på. Har kjøpt inn 12 linservietter. Så her er det ikke rom for å feile. ha ha

Klærne på Annas rom er nydelige. Bruker mye hvitt og lin på sommeren. Er litt sånn dongri og tunika jente jeg. Jeg elsker sånne lin tunikar og har mange hvite av disse. Helst går jeg i joggesko. Men det er forde jeghar en skade i ryggen og kne skade etter en ulykke.
Jente som skal kjøre fort på motorsykler er no good. he he.
Skal innom Annas rom for å se etter klær men jeg er så lita at jeg må ha small i størrelsen. Bena er lange da men det hjelper ikke når de er for tynne.
Har du sett de nye Tildaene??? Kan minne om både meg og Matit. he he
Nei nå skal jeg få i meg frokost og så en tur med Dina. Ha en flott dag:O)

Monica sa...

Heisann!

Ramla tilffeldigvis innom her, og ville berre seie at eg garantert kjem attende. Ein flott blogg!

organic-lizzi sa...

Åhhh!Så deilige minner & koselige bilder & film du har satt inn.Jentene mine satt også klistret til Madicken..og jeg syntes det var koselige filmer.Her i huset har også mannen krøller,og den ene datteren arvet oss begge(mitt tykke og pappaens krøller)
Først fikk hun tynnet det veeeldig,og siden er rettetangen vært flittig brukt i mange år..
Selv går jeg stadig i fella og kjøper dette litt romantiske,men kler ikke så mye av det.Fint på veggen da:-))
Kos dag & stor klem fra Randi

Anonym sa...

Åååå barndomsminner ...jeg elsker Madicen. Sydde endatil noen kjoler til mine tvillingjenter...jeg som ikke kan å sy.;))
I dag så leser vi Madicken om igjen og om igjen for vår datter på snart 10 år.Joda hun kan lese den selv....men jeg syns nå det er litt kos selv også.
Her vi bor så kan vi springe barføtt på sommeren og ligge under epletre og myse opp i en sommer blå himmel, med små hvite dotter av skyer....lengter jeg etter sommeren ..JAAAA. Men vinteren er okei...så lenge det er litt snø.
Kjenner veldig godt igjen det med krøller ja....men etter 4 jenter og alle med stritt langt lyst hår....så får jeg håpe på barnebarn med krøller. :)
Ha en flotters dag.
http://blogg.hobbyboden.com/randi

Nina i Paradiset sa...

Madicken var også min barndoms store drøm og heltinne! Prøvde å fly i paraply jeg også, men det gikk heller ikke så bra. Slapp hjernskakning da, heldigvis!
;)

I motsetning til deg har jeg HELE 4 meter med hvitt stakittgjerde, og ekte gressplen, hvor ungene alltid springer barføtt sommerstid. Det er altså ikke fullt så sjarmerende når de hopper i min hvite sofa etterpå...! Disse føttene er helt umulig å få helt rene, og det setter sin preg på min lyse matte på badgulvet, min hvite loftstrapp, samt alt sengetøyet om jeg ikke vasker det hver dag!

Når det gjelder krøller har også mine barn så desidert arvet mitt hår! Fullstendig fritt fall! *oppgitt!*

;)

Anonym sa...

Madicken var min favoritt og! Og Maika - Piken fra verdensrommet....så jeg sjonglerer litt stilmessig i håp om å oppfylle mine drømmer om romantikk og romferd .... Ha en kjempe koselig dag Emmeline!

Nette sa...

Åh, Madicken...henne liker vi ja:)
Hadde en litt ekkel opplevelse etter at min lille datter såg en av de episodene i høst. Vi endte opp på sykehuset for fjerning av nabbi langt oppi nesen...heh! Du skjønner vel hvilken episode jeg sikter til? Vurderte nesten å gjemme alle paraplyene også...hihi!

Eva sa...

Så mycket fint det fanns att se i din blogg. Jag återvänder gärna.

ChatrinesLiving sa...

Ja, slikt drømte vel i grunnen de fleste om?:) Men det er romantiske fine og flotte, og rene unger hører vel med til skjeldenhetene...
Flott bluse du har! Å jeg har jo sett Anniche sine fine klær ja...
Her i huset har vi jo maling på alle klærne snart;) Ikke spesielt rene er vi om dagen heller, her vi går rundt i pusse-støv og maling, hehe. Trøster meg med at det blir fint til slutt:)
Ha en super dag Emmeline!
Klem:)

My little footprints sa...

Ja jeg er enig med deg, og jeg synes klærne er nydelige. Jeg elsker selv å gå i hvite-lin klær ;) Morsomt at du endte opp med en mann med krøller da, det har også jeg gjort. Å siden jeg selv har krøller, så blir det vel kanskje barn med noen små krøller. Eller kanskje det skjer stikk motsatt? Husker jeg lærte en gang at + og + blir minus? Kanskje ungene mine får helt stritt hår? *ler* jaja, det vil jo vise seg ;)
Madicken er også for meg et godt barndomsminne, jeg har faktisk planlagt å kjøpe alle filmene, de er jo så koselige, og barna i bakkebygrenda da selvfølgelig ;)
klemmer fra Beth

Ann-Cathrin sa...

Må bare si at det er alltid en sann glede å lese innleggene dine! Virkelig høydepunkter:) Du er sååå flink!

chevostar sa...

Det ligger en award til deg på sinden min :)

Anonym sa...

Jo takk , har fremdeles min gedigne blondekrave fra Diana tiden.
Tenk på meg da som er oppvokst først med "Det lille hus", som var forløperen til Laura Ashley,deretter Laura Ashley, hadde ikke sjangs til å slippe unna blonder og hvite Blenda klær om jeg så ville,og i bokhyllen står alle Madichen historiene samlet i en tykk bok,men drømmen om blonder og puffermer begynte vel kanskje med bøkene "Anne fra Bjørkely", da hun ikke fikk puffermer på kjolen sin gråt jeg store tårer!
Og i neste uke begynner vi å lese de bøkene, eier alle og gleder meg til å lese for prinsessen om livet i "Avonlea"
Klem fra Lisbeth

Mita`s hjørne sa...

Ja... Anniche får inn utrolig flotte klær... Å gjett hvem som skal ha noe slikt da...he,he...
Joda, hadde jo noe slikt for leeeenge siiiden - hvittblonderstoff, indisk bomull, blonder - jammen var det tider det...

Ha en koselig kveld...

Elises univers sa...

heisann! Så herlige "romantiske drømmer" Astrid Lindgren har skrevet noen fantastiske ting! Hun tar jo også helt usminket opp problemer i hverdagen, som alkoholisme, fattigdom osv.. Må anbefalle å dra til hennes verden i Sverige, både mor, far, prinser og prinsesse drømte seg helt bort i ett to dagers besøk der! Vi ladet opp i ett helt år på forhånd, mor kjøpte alle dvder hun kom over og vi skikkelig koooste oss! Veldig fin blogg du har!! (agurk-historien var bare kjempe bra, tøft gjort!)

Lene sa...

Du fikk meg til å sitte her og lure på hvem i all videste verden som var mine barndomshelter - og jeg kommer altså bare på Anita Skorgan. Hun hadde den nydeligste stemmen og var det vakreste jeg kunne tenke meg. Jeg vet faktisk ikke når jeg begynte å interessere meg for klær, interiør og vakre ting - men musikk har visst vært en stor glede siden vugga.

Madicken er skjønn, da - og i dag legger jo også jeg merke til all idyllen som følger med -men du skal ikke tro på alt du ser på film, Emmeline. Bare kulisser, skuespill og permanentkrøller ;)

Herlige hverdagsskildringer du kommer med nedover her. Jeg kjenner igjen busstrylledamen, ja - fengslende og imponerende underholdning. Og jeg vet ikke med den halvbroren - men Martin Scanke er litt uti slekta. Min bestemor var dagmamma fra hun var svært ung, til sine eldre dager. Hun fortalte meg mang en gang at den værste rampungen hun noen gang hadde passet, var Martin - og den snilleste gullungen, var meg :)) Hihi... Kom plutselig på at hun, min bestemor må ha vært min største barndomsheltinne :)

Hehe - du er flink til å sette tankene i sving hos meg - alltid en eller anne assosiasjon til dine herlige historier :)Og så tenker jeg jeg etterhvert lar meg friste av Anniches koleksjon, ja :)

Ha en finfin kveld :)

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Har just hittat hit till din underbara blogg och jag njuuter :)
Vilka mysiga bilder du visar, hit kommer jag igen!

hälsningar mhow

mimiala sa...

`Min favoritt var pippi, åh, bare tenk å være så sterk :P
Madicken minner meg om sommerlykke.
Du har så flott side, og du skriver utrolig bra og fengende.
Lo så jeg grein av det med agurken, helt fantastisk:D
Ei ordentlig tøff tøtte du ja, har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hatt lyst å gjøre det samme :)

Ha en strålende kveld :)

Anonym sa...

Ja, herligt inte sant! er selv veldig fornøyd med at jeg greide å ha/få på/ bevare to viltre gutter på ferie i frankfrike et år kledt i bare lyseblått, beige og hvitt!! nå er de blitt litt for store...

Klarafina sa...

Drømmer er godt å ha selv om ikke alle går i oppfyllelse. Vi kan jo kjøpe oss noen nydelige klær og fortsette å drømme. Det høres ut som en god ide for mitt vedkommende i hvert fall.

Amelie78 sa...

Hei!
Selv om jeg primært ikke er interiør-blogger, men skriblesjel, elsker jeg å snuse inneom de mange fine interiørbloggene som finnes. Dere er jo nesten et eget nettverk :) Oppdaget bloggen din via en annen. Utrolig mye fint å titte på! Er veldig interiørinteressert, og liker å følge litt med, selv om jeg ikke blogger om det :)

Om dagen driver min kjære og jeg og planlegger oppussing av barndomshjemmet hans. Det er bare det at det er så vanskelig å lande på riktige farger osv. Har utbasunert noen spørsmål og litt ekspertisehjelp på bloggen min :) Har du lyst til å hjelpe meg med noen av spørsmålene??? Kan tenke meg at du vet litt mer enn meg :) Andre lesere må gjerne også hjelpe :)

Ha en super kveld!

Hilsen Amélie

MODERN COUNTRY sa...

Vakre klær og enda vakrere minner Emmeline!
Selv hadde jeg ikke tid til å se på disse seriene, da jeg var mindre. Jeg var alltid ute, og hang stort sett i et tre eller bygde ei hytte. Ja, jeg var nok mer gutt enn jente og kjolene gikk i stykker fort som bare det. Jeg minnet vel mer om en pippi med fregner og lange fletter. Men filmene har jeg sett i voksen alder, og man blir jo så inderlig glad hver gang. Husa er som en drøm og omgivelsene helt idylliske. Artig med mammeluker og romantisk med blonder og lange kjoler :))

MODERN COUNTRY sa...

Der var jeg igjen Emmeline,
Joda så ruller jeg nedover og går gjennom gamle poster. Får høre om trylledamen på bussen med koster og underlagskrem. (hahaha)
Så ruller jeg videre og får se de absolutt fantastiske bestemorsrutene, supre!! Blir jammen meg litt sjalu her fordi du får det til helt strykende perfekt første gangen. Grattis!! Du er jo fenomenal! Nå skal jeg se på alle de koselige bildene en gang til, klemmer!

liven sa...

Å ja....sant Madicken er skjønn!!
Her i huset er det litt fall.mye krøller,pinnstritt og måne.
Ha en fin kveld:)

Shabby-Roses-Cottage sa...

:o)
Her name in german is Madita...
I love all Lindgren storys/films...
And the homes are very very inspired for me too...
Love greetings,Patricia

Anne-Berit sa...

Koselig innlegg som vanlig fra deg,og hvem var ikke glad i lille skjønne Madicken,vi så alltid på når hun var på sjermen sammen med ungene våre,koselige minner.Fine bilder hos deg,og du,krøllene barna dine mangler kan komme senere de,det har jeg sett skjedd før.Ha ei flott helg,klem fra meg:o)

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Hei du !

Hehehe, dette var morsomme "linker" Det første jeg tenkte på når jeg så disse klærne ...var jo akkurat Madicken ,Saltkråkan ,og svensk Skjærgård ...
Hva er mere romantisk enn det ??

Herlige betraktninger Emmeline :))
Du er helskjønn, stor klem fra meg som sitter med hodet i levrandør kataloger....

Trines Hus og Hage sa...

Hei Emmeline! Madichen ja, så søt som hun er i sine blondekjoler og mamulukker.Elsker å se slikt med en god dose nostalgi. Har du sett at det finnes en egen blogg som heter Madicken? Så hun har helt klart gjort stort inntrykk på flere. Dama heter forressten Gry og finnes i linkelista mi.
Du, så artig innlegg du hadde om bussturen din til og fra jobb. Men jeg var visst ikke den eneste som hadde glede av det! Voldsom respons på dine flotte innlegg. Moro det! Skjønner ikke hvordan du treffer alle disse menneskene som oppfører seg mot normalen. Du må da ha en slags tiltrekningskraft på dem, hi, hi! Artig for oss iallfall å få del i din detaljrike og fargerike beskrivelse av dem.Du er jo bare helt konge i å fortelle slike historier, Emmeline!
Ha en fin fredag i morgen og god helg! Klem fra Trine

ESMERALDAS HJERTE sa...

hei der du romantiske drømmer!!! Her er en stykk romantisk drømmer som blir helt varm om hjertet av fire minutter Madicken..... Astrid Lindgren var rett og slett en genial historieforteller og var fantastisk på å bekrefte små mennesker. Hun talte barnas sak, og minnet liksom de voksne på hvordan det var å være barn.....Helt genialt, og VEEEEELDIG viktig og riktig........Hva hva andre romantiske drømmer angår, så lever de også i beste velgående her hos meg....Har funnet mye av egen interiør-stil i de romantiske drømmene, og kommer aldri til å slutte å dåne av nydelige små kjoler med høyt liv og blondekant....Da jeg var fem-seks år fikk mamma sydd "like" kjoler til meg og henne, som vi brukte til fest. Husker at jeg følte meg som en ordentlig prinsesse med den,og nå når jeg kan kalle meg voksen får jeg litt av samme følelsen nåe bunaden kommer på....Rart, men sånn er det:)

HAdde tenkt å bløffe deg når du lurte på om jeg hadde sett noe til busstrylledama? IF I happened to be her, tror jeg kanskje du hadde tatt deg til munnen med den ene hånda og sagt:......"......hhhhååååååå!!!!....." til deg selv.....hehe.....
Men jeg er ikke henne altså, det holder egentlig med ett lag
foundation her.....

Torsdagsklem!

Whoopsi Daisy sa...

Hei på deg
Jeg ville være Guropå Tiriltoppen. Løpe som fort som en hest og lære seg og spille fele. Men det ble ikke slik......Sikkert like lurt. Kjøleskapdøren kom på plass, det var en skrue som hadde løsnet. Av alt hell så gikk det helt fin å få den på plass igjen. Kommer til sjekke den døra rimelig ofte fra nå av.
Ha en fin fredag og god helg
Klem fra Daisy

Tonje sa...

ja det er vel mange som drømmer om madicken og astrid lingrends skikkelser....jeg husker at jeg som barn bestemte meg for at den stemningen og gleden de hadde i disse filmene det skulle jeg også ha når jeg ble stor...barna skulle lære seg å sette pris på de små tingene...i dag har jeg ingen barn men kanskje en gang i fremtiden?

Silkeline sa...

Ja herlige Madikken! Tenk om man kunne leve og bo i junibakken i full lykke og harmoni......
Man kan jo ta med seg noe derfra, som du har gjort.....med en mann og ihvertfall ett barn mad Madikkenkrøller.

Nydelige bilder du har funnet til oss også.....likte det med speilrammen og det nydelige rosestoffet.

Lovise sa...

Bevare meg, her var det mye romantikk...herlig.
Må bare innrømme at jeg også er en romantisk sjel, blonder og små brodeier er jo bare helt topp. Skjønner at jeg må kikke innom Annas hus...
Klem:)

Lykke sa...

Skulle gjerne bodd på Junibakken! Og Alva ville vært hjertelig velkommen til meg også:)
Ville bare ønske deg en kjempegod helg:)

krinkelkroken sa...

Så vakre klær , håper de kommer i nettbutikken hennes også;)
Madicken er jo supersøt da, med vakre kjoler og hatter!
Må le av deg med de krøllene, her er det også dårlig med krøller forresten hehe
Ønsker deg en fin helg Emmeline:)

Aina sa...

Speil er kjekt så lenge en glemmer å se i de hehe..men de åpner liksom litt opp rommene, og er dekorative da.
Travelt ja, som om du ikke har jobb,hobbyer, mann og unger så har du 40++ innlegg å svare på!!
Men jeg synes(sikkert du også) at jo flere innlegg jo mer kos er det, artig å se hvem som er innom, og så er det jo bare trivelige kommentarer:0)

Ønsker deg en god helg også, håper heklingen går så det suser mellom blogging og familieliv:0D

Stor klem fra småtrøtt Aina.

elisabeth sa...

Ustabil og vaklevoren, og med armen i fatle....
Kremt, tilbake igjen;)

Reginas Cottage sa...

Ilove Astrid Lindgren,your books are
so loveley.The trailer from you tube
was very nice.Thank you.
Have a nice weekend
Regina

Unknown sa...

Hei !
jeg lånte de to første bildene dine på bloggen min ! håper det er greit komenter om det ikke er greit da :))
klem www.saao.blogg.no

yanmaneee sa...

100% real jordans for cheap
kyrie 6 shoes
supreme
moncler jackets
curry 7 sour patch
pg 4
golden goose
nike sb
golden goose
kyrie 5 shoes

Related Posts with Thumbnails