tirsdag 22. januar 2008

Den perfekte drømmen


Mine to døtre klaget sin nød over min hang til tvangsekteskap her forleden. Jeg liker nemlig å presentere gode ektemenn for jentene. De unge damene forkaster de kommende ektemennene med hard hånd, enten er de for høy, for pinglete, de ler som en ponny (!) eller så har den håpefulle en skikkelig stygg hårsveis som nok aldri vil kunne forbedres. Siden damene på ingen måte har nådd giftealder er jeg ikke bekymret.
Mannen min har imidlertid en kamerat som fremdeles leter som nålen i høystakken etter sin tilkommende brud. Situasjonen er vel kanskje litt mer prekær for ham, som har fylt 37 år.
Det som trolig er en av grunnene til at Ungkaren mangler dame, er at han har samme type forkastelses teknikk som den yngre garde her hjemme! Damen han er på jakt etter er en slags krysning mellom Dorte Skappel og Vendela Kirsebom.

Hun er faktisk helt fantastisk der hun vandrer rundt et sted mellom fantasi og virkelighet. Drømmedamen har lange bein og et nydelig ansikt, stilige klær, god økonomi, og selvfølgelig ingen barn! Ungkaren selv begynner å bli litt tynn i håret, og hadde nok hatt godt av å ta av noen kilo. Dersom jeg hadde vært singel og møtte Ungkaren, hadde det nok også vært viktig at han var villig til å kaste på båten alle supportereffektene som han har anskaffet seg for å gi Liverpool den støtten de fortjener. Baren han har bygget i stuen, hadde nok også fått et hardt møte med en nyinnkjøpt slegge. Siden Ungkaren er mer bestemt enn taktisk, tror jeg at interiørkampen med en kommende brud blir knallhard. -Da er det jo ikke så rart at alle brudene skygger banen!
Dermed går årene; og de damene han møter er for tykke, for stygge på håret og trolig har noen av dem ponnylatter; hva vet jeg? Ungkaren løper som en gal rundt på alle slags konserter og utesteder, på jazz, rock og visefestivaler! Du finner han på Quart og på Roskilde, sannsynligvis finnes han nok også på internett, i en stilig rock and roll positur kan jeg tenke meg...
Det å finne den rette er ikke enkelt. Til og med George Clooney har problemer med å bestemme seg, og bytter visstnok dame sånn cirka hver fjerde måned har jeg lest (-og den kilden var sikkert veldig troverdig!) Sånn sett har både Ungkaren og George et problem. Det er alltid noen som er penere og slankere der ute i verden, med hvitere tenner og flottere krøller og enda litt mer glimt i øyet. Det jeg ikke forstår er at de ikke vurderer muligheten for at det kan være en tilsynelatende grå mus som egentlig er drømmedamen?
Se bare på Kenneth! Dere kjenner vel han?? Den lille blå fyren som griller og legger skiferheller samtidig! -Som maler og tapetserer og synger så stilig mens han spiller gitar ?
Han jobber for Byggmakker, og jeg var faktisk veldig overrasket over at han ikke kom på noen lister over Drømmemenn hos Interiørbloggjentene før jul! Han må jo være den ultimate drømmemannen for oss som er opptatt av interiør?


På alle listene regjerte både George og andre vakre karer fra inn og utland, til og med Jens Stoltenberg hadde fått plass et sted. Men ser dere virkelig Jens for dere med en hammer?
Neitakk--da holder jeg en knapp på Kenneth. -Han er ikke akkurat en grå mus, men han er en superduper tøff blå bamse! Det er tross alt de indre kvalitetene man må bygge på i det lange løp!

43 kommentarer:

Karna sa...

He, he....skal ikke være lett, og hvorfor fire på krava? Heldigvis så finnes det ikke tradisjon for tvangsekteskp i min familie, ellers hadde jeg vært tvangsgiftet for lenge siden er jeg redd...og jeg tror nok ikke min tvangsektemann hadde kommet frivillig inn i det ekteskapet heller for å si det slik...he,he...
Kompisen for kose seg i baren, syne "you never walk alone..." for seg selv og heller nyte lørdagsformiddag uten en vaskebøtte og en klut i hendene, for det er det som skjer...fniiis!

Karna sa...

....det skulle selvfølgelig stå: synge....akk ja det er tidlig morgen...

@afjo72 sa...

Haha, jeg digger Kenneth!! Hanefar får helt spader når jeg vrenger opp lyden på TV når Kenneth kommer - men han er jo skikkelig drømmemannen :o))

Og Ungkaren...nei, han får nok forbli i standen inntil han tar til vettet :o))

FO - 2 sa...

Det er lov å drømme mens man lever i den virkelig verden.... ;)
Men, å sette seg uoppnåelige mål er noe annet. Hvem i all verden er de som setter lista så høyt?!
De må iallefall tro veldig godt om seg selv.
Jeg kjenner en som er ganske lik. En ungkar. Og snart er vel siste toget gått.... Haha.
Hårfestet blir høyere og høyere. Årene går. Og det gjør damene også snart. Går forbi. ;)
Da kan de sitte der og tvinne tommeltotter, helt alene.... ;)

Heldigvis er det noen år til jentene mine er i den alderen at jeg må begynne å bekymre meg.... Og jeg kommer vel garantert til å blande meg inn ja.... En gang hønemor, alltid hønemor.
Vet du, at på 10 årsdagen til min eldste datter, så kom en av guttene fra skolen på døren med en gave til henne, ett smykke.
Det var sjarmerende det. ;)
Så, de lever nok i den verdenen, når de er ganske så "unge" også.

Fin fin tirsdag ønskes deg. :)

Anonym sa...

Hihi bra sagt! Jeg valgte meg ut mannen lenge før gifteklar alder og da var handyhet ikke en av kriteriene......pen og tøff derimot...heldigvis har det dukket opp mange flere gode kvaliteter underveis så jeg klager ikke på valget ...men handyheten,den må jeg ta meg av selv ;)

☆Therese sa...

Ha ha - veldig bra.
Jeg holder nok en "knapp" på Kenneth jeg også. Hjelper ikke at drømmemannen ser bra ut hvis han ikke duger til noe hjemme. Behøver nødvendigvis ikke kunne snekre, legge stein ute og fliser inne (selv om jeg syntes det er topp at min drømmemann kan det), men at han duger til noe annet en å ta seg bra ut er en STOR fordel :-)
Ha en knall bra dag.

chevostar sa...

He he he he ! Utrolig bra skrevet! Så sant så sant hvert ett ord! Jeg kjenner flere både ungkarer og ungkarskvinner som er på den måten som du beskriver her!
Ha en flott tirsdag emmeline!

Christinas låvebutikk sa...

He he he...Må bare le av dine gøyale fortellinger. Atter en gang har jeg sett for meg det du forteller og dannet meg et bilde av denne ungkaren og baren hans!! Ha en fin tirsdag Emmeline!!Klem:0)

Gry sa...

Hm, Kennet er ukjent for meg (har ikke norsk tv...), men det höres ut som en bra kar! Så fält det er å se en god venn kaste bort så mange år på å finne den perfekte, når den rette kan finnes rett framfor han. Det var det med å se skogen for bare trär....

Klem Gry

Cathrine sa...

He he he Kan se for meg denne ungkaren..Skal si han er kravstor,men er man lenge ungkar så bli man også veldig ego å kravene bli satt skyhøyt..Så da går jo dagene,ukene og årene og ikke minst håret. Og den baren tror jeg at jeg hadde bombet med det første,bar på stua da hm hm..Tror jeg heller ville ha gått for Kenneth her,en handymann er skikkelig bra..
Ha en fortsatt fin tirsdag Emmeline!
Klem

Ellie sa...

Bra skrevet Emmeline! Tror nok ungkaren må se langt etter noen dame, altså. Bar i stua er vel ikke akkurat drømmen for de fleste kvinner.

Nydelige bilder fra kjøkkenet deres! Skikkelig koselig kjøkken, som jeg skjønner at det er godt å puste ut i etter en hektisk emmelinsk hverdag! Mangler bare noen fotballeffekter på veggene nå, så blir det komplett ;-).

Nette sa...

Hihihi...det her var artig å lese om ja. Kjenner til typen. Jeg er singel selv og om ikke akkurat på jakt etter den store kjærligheten, så håper jeg jo at han finnes der ute og at han finner meg etterhvert. Men skrekken er jo en sånn en som du forteller om der...men det er vel sånn at man blir mere sær og bestemt med tiden? Får håpe han bli litt mere realistisk iallefall da!
Ponnylatter? Høres ikke bra ut nei...:)))

Penelene sa...

Utrolig morsomt - nok en gang. For øvrig er jeg helt enig med døtrene dine: man bør holde seg helt unna potensielle ektemenn med ponny-latter. Det kan fort bli blodig hvis man må leve med sånt.
Håper det er greit at jeg linker til deg på siden min. Hvis ikke gi et pip.

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Slegge??? Hadde nok brukt verre skyts, ordet tanks detter ned i hodet her!!Det er så jeg egentlig ikke orker å fortelle hva som stod i vår stue da vi flyttet inn i huset, hrmgfgrr, kvalm,kvalm uvel!!!, En Bar!!!, av tømmer med lysrør i taket, taket var laget av flaskegrønne glassplater i et håp om at det skulle gi et innbydene og intimtlys, ikke nok med det, men de hadde faktisk laget et pølsebodhull med grønn glasskyvedør inn til kjøkkenet slik at det hyggelige grønne lyset skinte så lekkert på kjøkkenbenken.Vrææl, det skal vekk og det med en gang!- tror jeg sånn noenlunde ordlyden lød fra denne kanten. Vel ikke lett å være ungkar,ikke når listen er så høy!tenker han forblir alene en stund til!
God uke til deg!
Klem fra Lisbeth

Mokki sa...

Å, jeg kjenner noen sånne :)

Godt observert!

Anonym sa...

Takk for artige innlegg som beriker vår hverdag!! inkala

Garden Angel sa...

Godt sagt Emmeline!
Vi kjenner vel alle noen sånne!
Har inntrykk av at det er som regel menn, som har så skyhøye forventninger!???
Rare greier det der...Hvor får de det fra?
Ønsker deg en herlig tirsdag!
God klem fra "te-venninna di" Hi hi hi;)
Ps: Hvis du sitter som et ? nå, henviser jeg til en kommentar litt lenger ned på siden...

Silkeline sa...

Heia Emmeline! Du er ikke sann med dine hverdagsfortellinger!....hehe.
De kriteriene du beskriver for ungkarens drømmedame, kjenner jeg litt til. Jeg er redd min sønn tenker litt i samme baner......pen, men ikke dum, litt søt, men ikke hjelpeløs, hun skal ha ben i nesen , men ikke være dominerende. Dessuten må hun være familiekjær, men ikke kjedelig, ikke for sporty, men ikke for lat, hun må for all del være naturlig, men likevel opptatt av å se pen ut, og hun må være brunette, eller aller helst ha nydelig, rød, tykk manke. Hvor skal dette ende?.....jeg bare spør. En liten trøst er at han bare er 22 år ennå, men med den kriterielisten er jeg redd for at det blir leeeeeenge til jeg får barnebarn. Håper han tar fornuften fatt å gir jenter utenfor lista en sjanse også.....hehe. Det kan jo hende det er nettopp en av dem som viser seg å nvære en diamant:) Akk ja, jeg får vel ikke blande meg for mye inn i det, det ordner seg vel:)
du har helt rett Emmeline vi trenger en Kenneth!! I hvertfall her i heimen. En som kan trikse og fikse etter fruens instrukser. Jeg tror jeg må speide etter en blå, nevenyttig mann nr.2. så på OPRAH show her om dagen om en landsby hvor mennene hadde stooooore palasser og flere koner. Alt var harmoni og fryd og gammen, så derfor tenkte jeg kanskje det kunne være greit å ha en Kenneth på si...? Hva tror du om det;)*fnis*

Tee of Vinnord Cottage sa...

HA ha ha... for ett utrolig artig innlegg...

Kjempemoro å lese! Ha en fin tirsdag!

hilsen Trine

Anonym sa...

Er ikke enkelt dette med drømmemannen eller drømmekvinnen, de finnes liksom ikke i virkeligheten.

Ikke er jeg drømmedamen...det er jeg aaalt for sta og egen til å være...ikke er jeg gifte med drømmemannen heller( selv om noen av mine venninner mener motsatt)...det er han alt for sta og egen til å være.
Men du verden så bra vi har det sammen...:))

Men jeg elsker Kenneth!!;))

http://blogg.hobbyboden.com/randi

Verkstedet sa...

jeg bare elsker denen spalten!!! elsker!!!! du skriver helt etter min og tydeligvis alles smak!!! du er topp!!! jeg er så enig, så enig!!! og legg også merke til at du sjelden ser pene menen med lite pen dame, men mange vakre damer med menn med måne og mage.....
jeg fikk heldigvis en hendig mann, som fisker alt jeg bom, ikke så værst å se på heller, men lommeboken hans er ikke av de tykkeste....en får sjelden absolutt alt!!!!
et viktig håndarbeidsspørsmål- hvordan skifter du farge, og har du en spesiell oppskrift du følger, prøver liksom å lære med de derre rutene...;)
stor klem til deg fra meg!!!!

My little footprints sa...

Hei Emmeline!
Som alltid, du er så flink til å skrive, du skriver så godt. Jeg for min del har vært så heldig å ha drømmemannen! Ja jeg mener det virkelig, og ikke bare fordi han er min. Han stiller opp for alt og alle, han har absolutt ikke ti tommeltotter - men er aldeles fingernyttig og order alt! Kanskje jeg egentlig burde kalle han for Kenneth? Haha.. Etter 8 år sammen med Roy er jeg fortsatt forelsket i han og får mang en gang hjertebank fortsatt. Han er så fantastisk snill, så hjelpsom og god! Han er ikke et lite glansbilde da, selv om jeg kanskje forestiller han slik akkurat nå, men jeg får liksom ikke sagt det nok, jeg er så glad i den mannen!! En dårlig egenskap har han da, og det er at han glemmer, vet ikke hvor mange ganger han glemmer noe i løpet av en dag, men hva gjør vel det ;) noen laster må man jo ha! Det er trist for dem som venter og venter og til slutt har levd et helt liv alene. Det indre som teller ja! virkelig!
Klemmer til deg på en tirsdagskveld fra Beth

organic-lizzi sa...

Kenneth er toppen!!
Har selv funnet en som bare er handy en sjelden gang når han vil(og det er ikke ofte)...men som jeg sier "det er godt du er pen og se på"for det er han..
Har vært ute i hele dag og ordnet gjerde i hagen sammen med snekker(som kom som avtalt!!)Mannen har vært og signert kunsten han lager,så da så..
Nå mangler bare porter,og jeg tenker på om jeg skal presse,true..smigre...for å få det gjordt i morgen.
Tuller..ingen ting nytter..Eller kanskje?
Kooos kveld & stooor klem fra Randi

åsemor sa...

Så sant, så sant Emmeline. Når det snakkes om unkarer kommer jeg til å tenke på to av kameratene til trenern. Vi gifta oss og fikk barn(i den rekkefølgen ja) forholdsvis tidlig. På lørdagskveldene kom de muntre herrer og forbarmet seg over kameraten som hadde havnet i "uløkka". Enten gikk jeg gravid, eller jeg ammet, slik var det noen år da vi fikk tre barn på fem år.Bunaden til vertinnen var store joggebukser og vide t-skjorter med dagens "hilsninger" av tre smås fingre iløpet av en dag. I disse omgivelser satt de muntre herrer og la ut om det ene flottere eksemplaret av kvinnekjønnet enn det andre.Vi fikk også vel beskrevet hvordan moren til deres barn skulle se ut, både før, under og etter gravidyteten.
Det var til stor forlystelse for meg da de begge fikk "krampe", og måtte ta til takke med to av bygdas mest markante kvinneskikkelser. Den ene av de er nå småbarnsfar, jeg minner han stadig på at han er seksti det året hans datter skal konfirmeres, og at jeg ser at han stadig går med "tøffler".
Skadefryd er den reneste sanne glede er det et ordtak som heter, og i dette tilfelle bruker jeg det for alt det er verdt :)
Ellers håper jeg at jeg er en sånn noenlunde omgjennelig person :)

Sigurd Olav Silset sa...

Høres ut som om vi har samme kamerat. Vi har også en slik ungkar, jeg kaller han bare for mr. best i test. Uansett hvem jeg foreslår for han er det et eller annet småtteri som ikke er perfekt.... hmmm, jaja, får håper de innser at de må fire på krava etterhvert, eller så ender de vel opp ensom for alltid:(

liven sa...

Ja Kennethen skulle vi hatt her avogtil.
Å du...den ungkaren din finner seg nok aldri dame!! tiden går og han blir nok bare mer og mer kresen!! hihihi :)

Bestefars Verksted. sa...

Hihihihiiiiii,du er bare rå med ord,Emmeline ! Ler meg skakk av dine betraktninger av denne stakkars karen.....Kan du ikke riste i han litt,og si HØR HER ??? Mannen trenger jo førtsehjelp hva damer angår...!! Bar i sua er vel det dårligste sjekketrikset jeg vet om !! Og supporterutstyr ???? Ærre mulig ? Han er da ikke 14 år.......da er det liksom greit,men ikke en voksen mann.....vet du hva....!! Jeg tror sannelig du skal skrive ut alle disse gode rådene fra oss bloggdamer,og pakke dem inn i cellofan,legg gjerne en øl inni,også....så kan han kose seg med lesingen !!! Kansje skjønner han tegninga da ?? Kos deg iallefall..her i huset ligger min "Kenneth" og snorker på sofaen....men snill,ja !

Nina i Paradiset sa...

He he....!
Han selv en bekjent med sånne krav: lyst langt hår, sykelig tynn med silikon-pupper, feilfritt ansikt og egen inntekt, men ikke egne meninger. Han glemmer å se seg selv i speilet!!!
Er 36 bare han da, men innmari sær!
Foretrekker Kenneth jeg da! Myk og god, og veldig handy! ;)

Sol sa...

Hmmmm, ja har nok mere tro på en Kenneth type, enn en George Cloony type.......Det er oss vanlige mennesker det finnes mest av i verden. Og en grå mus er nok ikke bare en grå mus hvis en bare har tid til å se etter.....;-}

Tirsdagsklem.

ESMERALDAS HJERTE sa...

Neimen kjææære venn...vet du ikke hvor Brukthuset er? Det er jo en gullgruve for mennesker som deg og meg, hehe-lete kan vi, og prute kan vi-og da er det ikke mye i veien for å kunne gjøre et kupp og gode kjøp....."Brukthuset" står det på et stort skilt vis à vis Høyskolen i Bergen, tror kanskje det er Nygårdsgaten?Hvertfall i den gaten som SATS ligger...Ser ut som et slapt loppemarked utenfor, men inne er det FULLT av ting:)

Gleder i livet må man jo ha-kan du si til deg selv før du går dit, det pleier jeg å si, for det er faktisk sant:)(som en unnskyldning mener jeg til mannen-om du stadig kommer hjem med noe han eller mora di-hihi-mener du kanskje ikke trenger....)

Tirsdagsklem

Amelie78 sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Amelie78 sa...

Bra skrevet og morsomt fortalt! Vettugt også :) Takk for en god leseropplevelse, i tillegg til alle de fine interiørbildene man kan kose seg med.

Ha en fin kveld!

Hilsen Amélie

Anne sa...

DEN skal du få kommentar på i morgen-dagens innlegg :-)))))))

Anne-Berit sa...

Hei,koselig innlegg,tror nok kompisen tar til vett og finner seg ei søt,jordnær,hjemmekjær lita snelle når han innser at han kanskje ikke er gudenes gave til kvinnen likevel.Det tar bare litt lengre tid for enkelte.Ellers kan jeg berette at min mann jobber hos byggmakker,jeg sier ikke mer:o)

Aina sa...

Nok et innlegg som setter fart på lattermusklene, og jeg nikker så enig, kjenner også til et par slike karer;0)
Oppdaget et par fellestrekk hos de jeg kjenner, enten så bodde de veeeldig lenge hjemme(med a`mor) eller så har de vokst opp uten mamma i live, så her gjelder det å ha tungen rett i munnen angående barneoppdragelse;-p

Kenneth er jo bare søt!

Angående det u-isolerte huset vårt, noen rom har vi etterisolert, men kan love deg at varmepumpen går på max døgnet rundt og nærmer det seg 10 minus ute er det fram med ved og fyrtøy;0)

Onsdagsklem fra 2.fyrbøteren!

Albertines verden sa...

Hm! At jeg ikke har tenkt på dette før. Sånn er det i min overfladiske verden, kun glossede interiørmagasiner og bloggermani. Hvor gamle var barna dine, igjen? Eller er du bare ute i god tid, for å finne den perfekte make, noe som selvsagt kan ta rimelig lang tid. Personlig føler jeg at dette kan ligge 15-20 år frem i tid, og så langt frem orker jeg ikke tenke. Men ser poenget - Go, Kenneth, go! Det er gutten sin, det! Ha en super uke, vennen!

Albertines verden sa...

Kort innpå igjen. Du som er som ett lite, levende orakel. Kan du si meg hvorfor linker og annet blir usynlig på bloggen min, når de er lest. Trodde det bare var hos meg, men det blir visst sånn for dere også. Har godt gjennom alle innstillinger, men finner ikke ut hva som er galt! Hm! Fryktelig irriterende. Hei igjen.

Grip dagen sa...

Jeg gjentar meg selv; du skriver noen gullfine kommentarer om hverdagslige ting!
Det er SÅ moro å lese!

Vi har også noen ungkarer i vår omgangskrets, både mannlige og kvinnelige.
De kritiserer bagateller på foreslåtte kandidater.
Og tror selv de er Guds gave til det annet kjønn...
Ettersom årene går, blir Harry- faktoren høyere og høyere!

Når det gjelder mitt innlegg om antikviteter, var det absolutt ikke på Helleland jeg handla.
Har vært innom der også en gang, men det var bare brukt søppel! Ikke én eneste ting som det var verd å dra med hjem.

Jeg var på bondelandet, ein stad der ingen skulle tru at nokon kunne bu...
Gubben skal slutte av, og selger derfor alt til halv pris.
Så dét toget har nok gått, for din del.
Det er vel lenge til dere vender nesa sørover og skal på hytta... Sorry.

Når det gjelder skilt til hytta kan du ta kontakt på Veslehuset sin mail.
Tenk ut de fargene du vi ha, så skal du selfølgelig få skilt! Ingen problem!
Mange hilsner Marit

Marie sa...

Sonen min sa det så bra; ein på ta ein kikk i spegelen før ein legg lista! Så er det vel ofte sjølvtilliten som avgjer kva ein ser...kan jo bli feil det også, begge veier.

Eg kjenner ein som lenge trudde han skulle få ei ukyssa, ei som var BERRE hans... Han blei gift
-til slutt, med ei som var skilt...

Eg trur det er viktigare å sjå på kven som får hjarte til å dunke ekstra eg... Det hjelper ikkje alltid om han er "handsam" eller "handy", han må ville gjere noko også. Det er mykje som kan lærast om ein berre vil!

Ikkje enkelt å finne den rette...kanskje enda vanskelegare å VERE den rette...

Fin dag til deg! Klem frå meg :)

♥bagatellar♥ sa...

Herlig, tror de aller fleste har en sån ungkar(eller flere) i sin vennekrets.. og de kan jo bare snakke om damen som venter på prinsen på den hvite hesten, haha, de tror at når de da møter denne perfekte drømmedama da foregår det omtrent som i Romantikk(det gamle bladet..) gnistene fyker om kapp med stjerner, fugler synger om kapp med harper og Barry White eller noe sånt.. Etter noen år som singel(takk og lov at den tiden er over) har jeg møtt min del av virklighetsfjerne ungkarer, og tror de fleste av dem fortsatt er ungkarer ja... Say no more, Romantikk og legeromanene er jo rene historier fra virkligheten sammenlignet med tvangstankene til disse fyrene.

yanmaneee sa...

bape hoodie
lebron 17 shoes
curry shoes
westbrook shoes
steph curry shoes
a bathing ape
lebron 18
kobe sneakers
supreme hoodie
golden goose

satheysl sa...

replica bags wholesale in divisoria replica bags chicago replica bags vancouver

Unknown sa...

t7n08o9z74 o1t50n9v38 b9t22u0u58 b5x87j6j39 z3u67z2p78 b4r38p0p84

Related Posts with Thumbnails