fredag 30. mai 2008

Romantiske samtaler og sånt



Jeg leste på Marit; Grip Dagen sin blogg her forleden. Hun hadde vært på romantisk piknik med mannen og virkelig kost seg med lange gode samtaler. Dette fikk meg til å bli veldig bekymret. Ved nærmere ettertanke er det åresvis mellom hver gang vi slår til med romantiske lange samtaler her i huset. I dag da jeg endelig var alene med darlingen i bilen hadde jeg muligheten. Samtalen gikk som dette:

Emmeline: Du, jeg syns det er ganske dårlig med romantiske lange samtaler mellom meg og deg.

Herr Emmeline: Ka e det no du tyter om?

Emmeline: Ja vi snakker jo egentlig alt for sjelden bare vi to.

Herr Emmeline: Det er no bare å snakke i vei det.

Emmeline: Du kan jo også snakke.

Herr Emmeline: Eg holder meg til ordtaket; Taushet er gull.

Emmeline: Men da blir det jo bare jeg som snakker.

Herr Emmeline: Ja men det har du jo gjort i 20 år allerede, og det har jo fungert fint.

STILLHET.... ( Denne fantastisk romantiske samtalen stilner av seg selv fordi vi kommer forbi Plantasjen)

Emmeline: Jeg har tenkt at til neste år skal jeg bare ønske meg trær til bursdagen.

Herr Emmeline: Ka mener du med det?

Emmeline: Ja du vet, et japansk kirsebærtre, kanskje et epletre, en syrin og litt rabarbra?

Herr Emmeline: Nei jeg syns vi har mer enn nok med mitt tre, vi skal ikke ha alt slags rusk og rask i hagen heller.

--og så svingte vi inn på Plantasjen ( nei vi kjøpte ingen trær) og den romantiske samtalen var slutt for denne gangen. Trolig var den slutt for i år, jeg tror Herr Emmeline er veldig fornøyd med innsatsen.
I skrivende stund har jeg sendt Herr Emmeline og Linselusen ut på syrinslang. Jeg tviler på at det kommer noe godt ut av det, ingen av de visste hvordan syriner så ut engang---Jeg må nok i ilden selv. Nytt innlegg kommer sammen med syrinene:) Ha en fin fredag så lenge!!

30 kommentarer:

Jorunn sa...

en kjempesøt fredagshistorie fra deg emmeline :) tror nok herr emmeline er mer romantisk enn som så jeg! ønsker dere en fin og romantisk helg!

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Kjempeflott hageselskap du hadde, det så utrolig koselig ut - å du, grattis på etterskudd...
Hva er det med menn og kopper...??? gubben i dette huset har en han, å det holder i massevis påstår HAN...
Det innlegget du hadde i dag... ler fortsatt jeg - kan vel si at jeg kjenner meg igjen...hm...

Ha en koselig kveld og helg...

Maria Louise sa...

Du prøvde i allefall!! Det skal du ha! Det blir kanskje litt mye sånn - Kan ikke du skifte bleia på han nå...eller Kan ikke du sette på vaskemaskinen...her i huset. Og plantasjen - ja spør du mannen min er det verre enn IKEA og jeg kan love deg at det aldri blir noe romantisk i nærheten av en plantasjebutikk på mange år for vår del... men det er en annen historie som han kanskje ler av om noen år...Godt å vite at vi sees snart igjen ;)

Huset i Hagen sa...

En god start på helgen med å lese dine innlegg! Vi har det nok litt sånn her vi også ja..ja.ja. Nå har vi jo helgen mer eller mindre for oss selv så kanskje vi skulle prøve med litt romantikk...se der ja! nå sto mannen opp fra sofaen og satt på litt fin musikk. Det er jo en begynnelse det...oisann nei. Nå begynner anlegget fra bosset å streike og han begynner å styre på med ledninger og fjas. Nei Tror jeg heller tar meg en tur ut i drivhuset jeg. :0) Må forresten si at du hadde dekket det utrolig lekkert til med hageselkapet ditt. Det ble jo så skjønt i rosa! Ønsker deg en superduper helg Emmeline! Her har akkurat syrinene begyndt å blomstre. Fikk lyst til å sende noen i posten til deg. men det er vel ikke så lurt..:0)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Tror Herr Emmeline hadde slitt med meg og alle mine kopper + alle mine trær!! Ikke bare ett syrintre men 4, og noen oppstammete i potte..hihi
Nydelig selskapsbilder under her, masse romantikk over de.
klem

Mummimamma sa...

Emmeline, har du stjålet min mann?!?!?
Denne samtalen kunne foregått her i huset.
Jeg er sammen med en ordknapp mann, av og til lurer jeg på hvordan jeg i det hele tatt ble kjent med ham, så stille som han er.

Men....etter mange år med observasjoner av menn som brauter og snakker, har jeg funnet ut at taushet faktisk er gull.
Takke meg til en stille mann, som har noe fornuftig å si når han først snakker, enn en som våser ut av seg de utroligste ting :)

Ha en strålende helg, og takk for koselig fredagsunderholdning.

liven sa...

Hihihi.....har helt sansen!!

syrinjakt ja.....
Stod å skuet ned til et hyttetun i dag og der er det noen svære busker med syriner!!
Tenkte tanken på å gå meg en kveldstur........men tenk om de er kommet til helgen :O)

Kan jo kanskje sende ut mann og barn jeg også:O)

Ha en fin og romantisk helg:O)

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Hahahahaha!! Utrolig , men jeg tror vi alle er gift med samme mann!!

God helg Emmeline

Anonym sa...

He,he, nå ler eg meg i hjel!!! Trur nok at dette er normalen for mange... Men kjekt når dei av og til slår til! (Altså ikkje snakk om fysisk slåing, viss nokon skulle misforstå!).
Bodil-BO

Kari sa...

Jeg husker ikke om jeg noen gang har lagt igjen noen kommentar i bloggen din, men fant ut at i såfall var det på tide nå. Jeg er fast leser av bloggen din og du får meg alltid til å smile og noen ganger gapskratter jeg også. Herlige bilder har du også. Ønsker deg en flott helg!

Solstad sa...

Å for et flott hageselskap du stellte istand !!! Jeg har bursdag i dag ...men jeg har tenkt å gjøre det helt enkelt i år : har best. ei kake så de som dukker opp for å gratulere meg får smake av ;)) Drømmer om et koselig hageselskap jeg også .....kanskje det blir når barna har bursdag i juni/juli :)
Morsomt innlegg i dag....tror det er mange som kjenner igjen en slik samtale he he
God helg ! Klem

Rosa sa...

Eg er nok gift med den andre mannen - han som aldri manglar noko å snakke om ;) Men, dei store romantiske samtalane er det vel ikkje så mange av her heller, er eg redd.

I mellomtida flirer eg meg gjennom ditt forsøk, og ynskjer deg og dine ei riktig god helg - kikkar vel forresten inn igjen for resultatet av syrinjakta ;)

[morgrethe] sa...

*ler*

Du er så søt Emmeline.
Det er nok mange Herr Emmeline ute i det ganske land. Taushet er gull...det ligger vel ikke helt for deg.... tror jeg:o) Tenk så kjedelig hvis du hadde vært tause Birgitte. Huffa meg så sørgelig det ville vært. Ikke minst for oss bloggere.

Ha en strålende helg...sol over hele landet....deilig.
Ungene skal ligge i telt i natt, to år siden vi lovet det, så det er vel på tide;o)

Anonym sa...

Hihi, søte er dere. Sånn er det nok mange som har det, etter en del år sammen.

Jeg har flere små syrinbusker i hagen, for de har spredt seg helt villt. Flytter litt rundt på de, etter hvert som vi finner ut hvor de kan passe. Mannen fikk en syrinbusk i 30 årsgave, men den står dessverre igjen i Telemark. Lurer på hvor stor den er nå, for han fyller jaggu 39 på mandag. Tiden flyr! Det er lenge mellom romantikken her også, men vi hadde da en romantisk Rigatur for ikke så lenge siden:)

Akkurat nå står han nede og snekrer, og jeg sitter her som et slakt sammen med hybelkaninene...
Ha en strålende helg!

mali-mo sa...

GRATULERER MED OVERSTÅTT BURSDAG!!!!

Og vel blåst hagefest, som så utrolig trivelig ut. Ble jo kjempefint med rosaprikkete!

Romantikk og romantikk. Dere hadde nå fem minutter aleine iallfall (gretten jeg? Neida! Men jammen forandrer små barn livet på flere vis..) Dere er jo over den tiden, så du får heller satse på å helle i han en flaske vin eller to under stjernehimmelen på altanen din. God helg!

Nyperosa sa...

Hei,

det er ikke ukjent
at Mannen er et
urmenneske...

Uansett, kommer
han hjem med syriner,
skårer han garantert
mange poeng hos
deg, vel...

Au revoir ; )

Verkstedet sa...

herlig emmeline...:) tror det er mange som ham...min kan alltids være romantisk, men det er stort sett jeg som babler i vei....og han sier nok også at slik har det jo alltid fungert....og sant nok...;)
jeg tviholder på syrinen min her på såta, våg dere ikke over fjellet!!!!
god helg:)

BeBe`s blogg sa...

Gjør et nytt forsøk - hele kommentaren min forsvant!
Leste innlegget ditt høyt for mannen, og vi fikk oss en god latter. Tror vi begge kjente oss igjen i "herr og fru Emmeline-samtalen". Du er god til å skrive, fortsett med det - til stor glede for oss andre!:) Har du vurdert å jobbe som kåsør?

Aina sa...

Lenge leve romantikken hehe..
Du er ikke alene, det kunne høres ut som herr Fagerheim og meg også dette, men jeg skal innrømme at jeg er ikke særlig romantisk av meg jeg heller.
Hverdagsommantikk kan være å stå opp når en har fri og drikke kaffe før den andre skal på jobb, vi er mer der vi;0)

Ønsker deg en romantisk fin helg med syrinduft.

Klem fra meg.

MeyBiMe sa...

:-D
Herlighet du er bare sååå herlig Emmeline :-)
Dette er et vidunderlig herlig innlegg (igjen) fra deg!!!!
Kjenner meg sånn igjen i mange av innleggene dine :-)
Forresten....dette hagepartyet ditt så bare sååå koselig ut!!!!
Herlig mix av farger og stemning!!!!!
God helg..med eller uten syriner ;-)

lillemor sa...

Hei.
Har fulgt med på bloggen din en stund, kjempe fin blogg:)
Nå synes jeg det var på tide å legge igjen en kommentar.Du får meg i så utrolig godt humør med historiene dine! Humrer enda av forsøket på en romantisk samtale.he.he.Måtte jo inn å følge med under busshistoriene dine og;)
Sliter med de fine kirsebærtrærne jeg og, for det har mannen sagt at vi ikke trenger...Trenger..er jo ikke det det handler om! Ha en flott helg:)
hilsen Lillemor

Huset i skogen sa...

Kjenner meg litt igjen i den romantiske samtalen der. Tror min mann har samme ordtak som din...og det har jo fungert i endel år he he...
Et kjempefint selskap du hadde pyntet til. En forsinket gratulasjonshilsen til deg:) Ønsker deg en fin helg!

Prinsesse Elin sa...

Høres ut som det er like romantisk hos dere som hos oss....ha ha ha men så tar jo Ole og Marit det igjen med sine romantiske samtaler. Ikke at jeg ønsker en romantisk samtale med sigve heller etter 14 år. Da hadde jeg blitt virkelig bekymra. Det holder lenge for meg at han er her når jeg våkner og er blid og fornøyd:O)
Her har mannen stukket på pubben og jeg sitter igjen her med unger fra alle nabohus....ja ja sånn kan det gå.

Frøken Makeløs sa...

Haha, det er jo helt fantastisk! Beste samtalen jeg har lest på lenge, han mannen din høres genial ut.

Jeg driver og smugleser bloggen din, du har en nydelig måte å beskrive hverdagen din på!

Photo-Me-Life sa...

Ler for meg selv...romantikk i hordaland:) HOHOooo... nei, men du vet Emmeline, det er jo mye romantisk man kan gjøre med munnen lukket ;)

Blå-hvit samlemani sa...

Det er vel sånn i de fleste hjem antar jeg...

Jeg har i alle fall kommet til den konklusjon at enkelte ting jeg skal handle inn trenger ikke min kjære være med på. da går jeg heller tilbake alene..under her kommer kopper, puter, løpere etc

Ha en fin helg!

Pulsatilla sa...

Godt å høre det ikke er bare hos oss det er langt mellom de lange romantiske samtalene :-) Det ville nok fort blitt stilt på forsøk på romantiske samtaler om vi nærmet oss plantasjen også. Men jeg har fått blomster i dag ( dagen etter bryllupsdagen riktignok) så han er ikke så verst romantisk likevel.

Anonym sa...

Svææært fornøyelig!

Little Cottage sa...

Du er ikke sann!!!!
Jeg var akkurat kommet meg helberget gjennom posten om "Agurkmannen", men dette innlegget fikk meg til aa le saa taarene trillet.... Ja, jeg er helt enig med Herr Emmeline: "Hvorfor forandre noe som har funket i 20 aar"!
Dette har vaert den beste sykedagen jeg noensinne har hatt: Ligget i senga og lest "Emmelines", mellom doser av Aspirin og lange sovepauser;- kjenner at kreftene kommer langsomt tilbake og er sjeleglad for at jeg har "funnet" bloggen din!
MVH,
Sylvi
PS Anbefales paa det beste :o)

millablomsten sa...

gurimalla :)) eg ler så eg grine av dine små hverdagshistorier...du e så utrolig morsom..

Related Posts with Thumbnails