fredag 23. mai 2008

Kveldsol i stuen



Jeg sitter for øyeblikket på den eneste ryddige flekken her i stuen, og ser utover alt som bør vaskes i løpet av helgen. Hvite vegger og hvit sofa betyr vasking når sommersolen skinner ubarmhjertig inn altandøren.

Siden jeg ikke har tenkt å gjøre det i dag, blir det med titten. I stedet koser jeg meg med Green Gate samlingen min. Nå mangler det i grunnen bare fat, siden jeg har 10 kopper og ingen fat, men jeg har en plan om noen fat i blått blomstermønster. Disse koppene skal jeg i utgangspunktet ha på det nyte kjøkkenet på hytten, men det spørs om jeg klarer å ha de fine koppene i bruk kun hver sommer?

Jeg sitter for øyeblikket og kobler av med noen interiørbøker. Denne lille boken fra Cath Kidston har et merkelig format. Tenker forlaget at man skal bære den med seg som et lite oppslagsverk i lommen?
Med litt ledig tid på bussen, kan man kanskje finne inspirasjon til å sy praktiske perlebesatte duker til syltetøyskålen!



Jeg vet at det er mange her i Bloglandia som liker sånne småting, men perleheng på matovertrekk er ikke min greie. Jeg kjøpte en gang en vepsefanger til en venninne som er så utrolig redd for vepser. Det falt ikke i god jord. For å fange vepsene må man jo først lokke dem i nærheten av vepsefangeren hylte hun. Dermed ble gaven forkastet;) Det blir vel kanskje litt på samme måte med matoverkast også, -man får kanskje vepsene vekk fra syltetøyet, men hvor mange vepser blir vel ikke gående oppå den lille duken og venter på at perlene skal miste likevekten??

Ellers er det meldt om strålende sol i løpet av helgen. Herr Emmeline later som om han ikke ser den fine lysekronen som er klar til montering, så jeg skal vaske og smile og være en UTROLIG grei og positiv kone:) Det ordner seg jo som kjent for greie jenter!
Tilslutt en utfordring: Noen som ser hva jeg har gjort i stuen? Denne stuen har jeg jo fotografert et utall ganger, men i dag er det en bitteliten detalj som er endret. Blir spennende å se om noen har fått det med seg! God helg til dere alle:)

It's beautiful weather. I really enjoy my collection of Green Gate cups, and ignore the fact that I have no plates. This weekend cleaning up my house is scheduled. I also hope to get my husband to assemble my new chandelier. I hope you have a nice weekend!

33 kommentarer:

janne - kathrine sa...

Ja, ser du har glemt å fjerne spikeren etter det lille bildet som hang på veggen.

Green Gate kopper og fat ville jeg bare ha brukt om sommeren. Blir ikke så fort lei det og så blir det ekstra koselig å bruke det på hytten om sommeren :-)

Ønsker deg en fin helg!

Lappesola sa...

Nye lysestaker ???!??

Aina sa...

Heisann du!

Kunne sagt det var flere forandringer jeg...ny-teppet er på plass i sofaen, stod ikke sofaen foran vinduet før?
Lexingtonputene er byttet ut med puten du hadde på verandaen. Og muligens nytt bord med nye staker, men det kan være bøkene som skjuler skriften...var noe rett tro??
;-D

Og ellers skulle jeg bare ønske deg en god helg!

Klem fra Aina...på snurr i detaljene;0)

Emmeline sa...

Nå ler jeg høyt av deg Janne Kathrine. Den lille ( egentlig ganske store) spikeren er hamret på plass der av Linselusen.
I tillegg pleier det å henge et maleri i knallfarger som linselusen har produsert selv på skolen. Dette tok jeg rett og slett vekk i anledning bildene i dag. ( RØPET!) Men det er ikke det som er den store endringen....

Lappesola: Årvåkent blikk. De fine glasslysestakene tilhører min svigerinne. De er ikke levert tilbake etter konfirmasjonen. Men jammen er det sommerlig og fint med glass staker..Men det er ikke det jeg tenker på...

Aina du er virkelig inne på det; men du har jo fått med deg ABSOLUTT alle detaljene som er endret...
(Dette er jo bare helt sprøtt, snakk om årvåkne jenter)
Og snakk om rask respons!!

[morgrethe] sa...

Du har flyttet om... for du hadde sofaene på to vegger før, med to røde bilder over. Et på hver vegg i hjørnet. Nå var det speil over...midt over sofaen.
Trur d må værra ta her du mænna.... e da!

Ha en fin kveld med koppene dine.
Her i huset er det INGEN plass som kan fotograferes i dag. Æsj! Jo forresten bodene, de er ryddige nå...og sååååå praktiske. Du skulle sett!

Forøvrig er det liten fare for at jeg bør vaske vinduer. Her pissregner det, tordner til og med!
Begredeli!!! Blir ikke bestilt sydetur i kveld heller. Kjæresten har kjørt til Drammen på konsert. Thin Lizzy med Jørn Lande til oppvarming. En stor kveld for kjæresten, mens jeg sitter og ergrer meg over alt potetgullet (dessverre lyst og utrolig godt), cola og taco jeg har greid å strappe i meg! Ha en fortsatt fin kveld. Sjefen har ei venninne på overnatting.....puh.... orker ikke kreativiteten deres nå.... nå vil jeg ha de i seng. Hmmmmm.... hva holder de egentlig på med på badet, har vært der en halv time nå???? Må gå.... vi blogges.

[morgrethe] sa...

Nå ser jeg at du har skrevet fasiten over.... OK.... forstår jeg ikke er den mest fikserte på detaljer.

Christinas låvebutikk sa...

Velkommen hjem Emmeline!
Så koselig du har det med GG koppene! De er så friske og nydelige!
Ønsker deg en nydelig helg!!

Aina sa...

hehe..helgardering fra min side*fnis*

Grip dagen sa...

Stikker bare innom for å si godkveld i stuen!
Det var en sommerlig og delikat bit av stuen vi fikk se. Hvitt, lyseblått og roser... Deilig!

Ang. vepser. Vi skiftet kledning på en hyttevegg. Husbonden så et begynnende vepsebol, men smalt bare planken oppå.
-De finner nok et annet sted å bo, mente han.
Vepsen hentet en haug med kompiser... Det var ikke trivelig oppunder taket da, kan jeg love deg! Hissig zzzzzz rundt ørene hele tiden. De ga seg ikke.

Jeg har fått meg en ny venn. Skal ut i hagen å spør om han vil ha mat.
Hvem?
Eh, så et pinnsvin i byen i går kveld. -Stakkar, her er det farlig å bo, sa jeg. Så han fikk haik i bagasjerommet mitt.
Han har det bedre i hagen min!

Håper du og dine får ei solfyllt og herlig helg!
Klem Marit

Anita sa...

Trodde du hadde skrift på bordet ditt, jeg!! Men tar sikkert helt feil!! Den sukker skålen fra greengate er bare så skjønn!! Nå er det Thomas og Harald!! Ha en flott helg i solen!! KLem!

Anita sa...

Uff! Burde kanskje lest de andres kommentar FØR jeg skrev min egen *rødme*!

Emmeline sa...

Anita du må ikke rødme. Jeg tenkte på skriften på bordet da jeg skrev dette innlegget. I dag har jeg fjernet bokstavene oppå bordflaten. Kanskje jeg setter på nye når det går mot høst? Kanskje noen andre ord, kanskje en annen farge, eller kanskje ikke....

Syns det var litt kjekt å ha et helt hvitt bord nå når sommeren kommer. Da kommer også lysestaker og pynt litt mer til sin rett!
Så det var den gåten.........

Anonym sa...

Jeg tror vi konkluderer med at du liker å endre på ting jeg:)
Nye puter, bilder, lysetstaker, bokstaver, tepper og kopper osv. Det er jo det som er gøy! Kjempefine bilder i alle fall. Jeg var innom Hjerterom i dag, og kjøpe litt fra Riviera Maison. Alltid gøy med noe nytt! Jeg synes det er så kjekt at du er hjemme igjen, og oppdaterer bloggen din.

Ha en flott helg! Håper du får opp lysekronen i løpet av morgendagen:)

Verkstedet sa...

tror min hilsen forsvant...hmfr...
jeg så det med en gang- bokstavene!!!! følger med kan du skjønne;)
ser herlig ut med den ferien. tenker dere er blitt brune, deilig!! en av elevene mine kom nettopp derfra og var svart!
skal du på mollys siste dag i morgen da?? skal ikke ha noe, men ble litt sånn, hjelp siste dag jeg kan gå der...snufs..
klem til deg fra såta.

Miamor sa...

Forandring fryder, sa kjærringa, og snudde på rundbordet....

Ja rakk ikke å se annet enn skrifta på borde..men det er så fint...vi ser ikke noe skitt og rot...utrolig greit med bloggjester på den måten..

natti natt

Den gode feen sa...

Dritmisunneleg på dei nye koppane. Eg har faktisk ingenting frå Green gate eg. Eller forresten eit par telysestakar kjøpt på billigsalg (10 kr) hos Birte Bo :) Du har det berre så superkoseleg at eg draumer meg vekk. Stor god natt klem. Eg står på kjøkkenet og stryk. Er ikkje ferdig på lenge enno, så det er ei typisk natt i det fe'iske hus med andre ord. Ha ha.

liven sa...

Heisann!!
Velkommen tilbake fra Tyrkia!!
Om 3 uker reiser vi til dette mannsdominerte samfunnet:O)
For en samling med greengate kopper du har......liker så godt dette lysblå!!
Har bare klart å skaffe meg en lattekopp i dette!! Vil ha mer da.....synest det er så sommerlig!!
Ha en fin helg......ser ut til at den skal bli flott:O)

Prinsesse Elin sa...

Du har gått tilbake til blomster...enn så lenge...før var det maritim så blomster så maritim så blomster....akkurat som i denne stua! Bytter hele tiden for jeg klarer ikke å bestemme meg:O)


Det er så herlig å ha deg tilbake etter å ikke hatt hørt noe fra deg på en uke.

Jeg har savnet deg kjempemasse.

Her har mannen vært ute og ligger å sover skjønnhetsøvnen sin godt og trygt nede i senga! Det gjorde han ikke når han kom hjem i natt. (heldigvis er prinsessa på overnattingsbesøk) for da jeg hørte at han kom inn dørene så kom han jo aldri opp å la seg.....gikk ned og der stod han og sov over kjøkkenbenken i en slik L stilling (bare omvent) ja ja du får bare stå der og se teit ut.

Men mor måtte jo ta bilder i tilfelle han setter seg på bakbeina når det gjelder å yte når vi skal male loftstua( he he he ler ondt)
Jeg gikk å la meg igjen og en time senere våknet jeg igjen at han fortsatt ikke var kommet....ned igjen men da hadde han lagt seg ned mellom kjøkkenøy og kjøkkenbenk i en lite bekvemmelig stilling.

Jeg er nesten 100% sikker på at han kantra fra å være en L til å klare å legge seg i den stillingen for en dødelig person ville aldri lagt seg slik.
Å da er spørsmålet burde jeg hatt satt opp film kamera å filma kantringen???? til en gang jeg ble utfordret på bloggen om å vise det morsommste øyeblikket man har opplevd....det er spørsmålet:O)

Livy sa...

Heisann!
greengate er bare herlig altså! Det høres ut som du har det slik som meg - ingen fat - jeg har kopper/lattekrus/skåler/skjeer og eggeglass(12 stk faktisk, og jeg har klart meg fint med kun 2 stk fram til for et halvt år siden - de er jo såå vakkre*lol*måtte bare ha de)

Ønsker deg en riktig fin helg!
*klem*

Cathrine sa...

Kanskje det er nye lysestaker og nye puter??? Blir spennende å høre hva det er. Ha en superfin lørdag

Verkstedet sa...

hei.
ja, vi får ha nettbutikken. og har samme greie- at jeg har det meste, og liker igrunnen ikke å fulle for mye opp. prøver å sette bort litt innimellom også, for å ha et ørlite snev av bittelitt minimalisme.
jeg er selvsagt supernygerrig, og venter spent på den mailen....hint, hint!!!!
håper ikke historien omhandler en hysterisk mor med barnet fra savrt barnehage i en mix kiosk på nesttun...jeg er akkurat kommet hjem og har underholdt godt med krapylet mitt, og frykter at vi er observert av flere enn butikkdamen som sikkert har masse gøy å snakke om på festen sin i kveld. han tok på alt, stappet oppi posen og løp fra meg ol...pju!!!....
snakkes.

Miss.T sa...

Ååå du har det så utrolig fint hjemme..Hele huset ditt ser bare superlekkert ut !!

Min Verden sa...

Ja, vask og rydd er tema for meg også etter eksamen, men det er godt når det er ferdig... Nei, forandringer....? Puten og pleddet kanskjè? Har du hatt de før? Prikkete kopper er iallefall ikke nye nå, men fortsatt like fine... Forstatt god helg. Hanne

Min Verden sa...

.... så mens jeg sitter her og surrer... Du har flytta sofaen! Det er ikke vindu bak?! Det må være det. God natt. Hanne

Linda sa...

Hei1Deilig å slappe av i sofan med gode bøker.Kan du ikke bare ta halve samlinga med kopper til sørlandet da har du jo litt hele åpet?Nydelige bilder fra ferien.
Steinene på det ene bilde så forlokkene ut,hadde garantert tatt noen i lomma.Ha en fin søndag!
Hilsen Linda :))

Bente sa...

Hei:)
Du har en Award av meg :)

Og igjen...sukk så fine bilder du viser...

Ha en skjønn dag:)

Klem fra Bente:)

Tone Yvonne sa...

God Søndag:o)

Vel, selv om det er den enste ryddige kroken i ditt hus, så er den veldig hyggelig :o)

koselige kopper og ikke minst bøkene - ser et par som står på ønskelisten min.....

Vel, må avgåre til symaskinen - en akutt konfirmasjonsgave venter - fant ut det ut i går..... ;-D

Ha en flott søndag!!
klem

Synnøve sa...

Så lekre farger! Det pleddet med roser på er sååå nydelig, så etter det på Åhlens her en dag, men de hadde det ikke, hulk... Flotte bilder du tar :) Ha en fin søndag i solen, her titter den frem hos oss også i dag :) Synnøve

Silkeline sa...

Velkommen hjem igjen til sofakroken. Høres ut som om du koser deg her hjemme også med greengatekopp (med noe godt i?) og herlige interiørbøker. Hendig format på den lille ja.....en liten håndbibel for oss interiørbevisste kanskje??;)

Jeg ser to ting som er forandret i stuen din. På spikeren ved siden av det superflotte speilet ditt har det hengt et lite bilde. Og så ser det sannelig ut til at bokstavene på bordet er borte....stemmer det?

Ha en fin søndag i sofakroken, og en fin uke som kommer:))

Silkeline sa...

Hehe...nå leste også jeg de foregående svarene.

Photo-Me-Life sa...

testing testing

Anonym sa...

Hei Emmeline. Nå har jeg gått over til blogspot:) Klem fra nord

Min Verden sa...

... og nå leste jeg svarene over... noen ganger er jeg så tjukk i huet at det skulle ikke vært lov!

Related Posts with Thumbnails