torsdag 22. mai 2008

Slaraffenlivet er over



Jeg er tilbake til hverdagen etter en vidunderlig ferie i Kemer, Tyrkia. Herr Emmeline beviste nok en gang at han ikke trenger solkrem, og istedet blir sjokolademann på et blunk (- utrolig irriterende). Jeg smurte meg med faktor 20, og etterhvert 40, og beviste at utsagnet; Jeg pleier faktisk aldri å bli solbrent, er og blir en GEDIGEN løgn.



Det er hardt å starte opp med de hverdagslige gjøremål etter å ha lagt strykeflat på stranden. Vi har vært på All Inklusive ferie, det betyr at vi ikke trengte å løfte hånden for å få tak i en gaffel engang. Vi gikk til duk og dekket bord. Alt var forhåndsbetalt, ungene satt i baren med paraply på brusglasset. Jeg lå på rullesteinsstranden og nøt tilværelsens utholdelige letthet, mens jeg leste bøker, og fikk servert drikke ved siden av solstolen.



Linselusen har kost seg masse, samtidig som hun engstet seg for alle løshundene og løskattene som spaserte rundt i byen. Linselusens bror måtte ta seg kraftig sammen for ikke å kose med alle de rare små dyrene som spankulerte rundt. Blandingshunder der mor er krysning av minipuddel/dachs og far er sauehund/dalmatiner gir ekstremt merkelige småhunder som er lett å bli glad i for en liten hundegutt!



Det eneste som ikke sto i stil til denne flotte ferien på hotell, var garderoben til Fru Emmeline. Jeg åpnet kofferten og tittet forundret på innholdet, hadde jeg totalt blackout da jeg pakket? Trenger man T-skjorter i syden for eksempel? Å neida, det gjør man ikke i det hele tatt! Er fargekombinasjonen grønn jakke, rød bukse og rosa topp normal? Å jada--helt normal gitt!



Et annet spørsmål jeg har stilt meg i løpet av denne ferien er hvor damene befinner seg i Tyrkia? -Er de på sauesanking i høyfjellet? Det vrimlet av menn overalt, menn som vasket, menn som kjørte taxi og som serverte brus. Det var hundrevis av menn som satt på små plastikkstoler, og preiket mens de innimellom ropte very very billig very very billig. Jeg møtte imidlertid en dame på internettkafeen. Hun hadde kledd seg i Burka i anledning 35 graders varme, så det var ikke så mye man så til henne egentlig. Damen hadde med seg seks små gutter i femårsalderen, som alle satt ved hver sin datamaskin og spilte blodig skytespill, mens de hylte og lo. Burkaen satt stille på en stol og passet på. Det er litt uklart for meg hva hun passet på, for disse småkarene virket å gjøre absolutt det de hadde lyst til selv. Trolig hadde de fått sjokk om de hadde fått meg til lærer på skolen.



Jeg fant kun en interiørbutikk i Kemer. Etter å ha sett denne gullsengen med gullsengetøy i vindusutstillingen, var jeg i grunnen fornøyd:)



Det var i grunnen mye gull og glitter å kjøpe...men også massevis av andre flotte og billige klær:)



Det er litt av hvert å ta igjen her i Bloglandia, så i kveld skal jeg kose meg og gå på bloggbesøk. Jeg regner med å være raskt tilbake igjen med nytt innlegg.



I am back on track after a wonderful vacation in Kemer, Turkey! It has been marvellous:)

40 kommentarer:

Garden Angel sa...

Hei Emmelinemor!
Høres ut som du har hatt en deilig tur!
Velkommen hjem igjen:)
Mange fine bilder du viser her:)
Nå skal jeg få ungene i seng her!
Ha en fin kveld! Klem:)

Huset i Hagen sa...

Koselig å ha deg "på plass" igjen :0) Høres ut som du har hatt en fantastisk tur som jeg bare kan drømme om :0) Jenten min hadde nok prøvd å luske med seg noen løse dyr i kofferten. :0) Fine deilige bilder du viser. Ha en fin bloggaften! :0)

Anonym sa...

Juhuuuu! Endelig er du tilbake:) Velkommen hjem! Kjente trakter du har vært i. Jeg var på tur med mamma, tante og jentungen i Kemer for et par år siden. Det var veldig avslappende og greit. Bodde dere på Nona Beach dere også? Jeg kjente igjen den broen fra bildet ditt i hvertfall. Mannen min blir også uforskammet brun *snurt* "Heldigvis" har han blitt plaget med soleksem nå, så jeg kan bli brunere enn ham, HAHAHAHA.
Du kan finne bilder fra vår tur her hvis du vil se: http://blogg.hobbyboden.com/vivi/index.php?s=kemer

Ser ut som dere hadde en herlig ferie, og jeg håper du er uthvilt og klar for masse blogging:)
Ha en flott helg!

MeyBiMe sa...

å dette så herlig ut!!!
Linselusa var nå herlig da :-)
Tenker du var fornøyd etter å ha sett gull-senga ja :-D
Interiør-bombe det der ;-)
Ha en god helg :-)

Blå-hvit samlemani sa...

Hei

Du kan jo starte en ny interiør trend her hjemme med gull og glitter....

Så utrolig deilig ut!

Ha en fin kveld

Albertines verden sa...

Back in business! Har ikke du vært i ett sånn "araber flikk-flakk"-land? Der steller mor hjemme, og far jobber ute blandt folk - spesielt blandt turistene. Mor går vel til og fra butikken, da iført heldekken - altså burka. Var en gang i tiden på bryllupsreise i Egypt, også samme der. Var på cruise på Nilen, 40 gjester ombord og 80 i besetningen. Alle menn; fra kaptein til "ryddepike". Veldig kult å levere blondeundertøyet til vask der ;0)(Det var da jeg var ung og smal) Så nesten ikke en dame under de 14 dagene vi var under solen. Uansett, det er godt å ha deg tilbake brun og uthvilt! Feiende flott helg til deg, du har vel litt klesvask som skal unna.

Anita sa...

Velkommen hjem!! Savnet deg jeg!! Ser ut som dere har hatt en toppers ferie!! All inklusive høres bare så bra ut! Gleder meg til nye innlegg! Klem!

Whoopsi Daisy sa...

Så kjekt, du er "back on track". Det gleder meg. Det er alltid så spennende her inne hos deg.
Ha en fin blogg kveld :o)
klem fra
Whoopsi Daisy

Anna Lisa sa...

For en herlig ferie dokke har hatt. Kan godt tenke meg ein slik tur i næraste framtid.... Men d blir med drømmen ei stund til tenker eg.
Skal få baby om ca ei uke.Så då blir det liten tid til late dager i syden:)
Ha en fin helg!!
Klem

Albertines verden sa...

Problemet mitt er begrensing. Det var ikke bare pompadur som ble sydd til bryllupet. Jeg sydde kjolen min, og 6 serveringsantrekk fra 1900 med lange sorte kjoler med høy hals og hvitstivede forklær, og stakkars jentene måtte også gå med hodepynten jeg hadde sydd. Sydde forresten samme antrekk til utstillingsdukken min, hun stod ved døra inn til spisesalen med plasseringskartet. Etter å ha produsert innbydelser, malt bordkort, laget menyer, sanghefter og kirkehefter og litt annet smågrums,tror jeg at menneskene rundt meg var overlykkelige over at dagen endelig kom. For da rakk jeg ikke mer! Ser i ettertid at det sikkert var slitsomt til tider, jeg tar lett av, og setter inn turbo og ekstragir i tide og utide. Fortsatt fin kveld!

Tone Yvonne sa...

Velkommen hjem!!
Skjønner at dere har hatt en fantastisk tur!! Flotte bilder, får veldig lyst til å booke neste fly......

Ha en fin kveld!!

Sologbolig sa...

Hei,hei! ser ut som du har hatt det kjempeflott. Det gjør seg virkelig med ein ferie.....
Hyggelig at du er komt tilbake igjen. Kos deg med minnene og forhåpentligvis massevis av bilder. Ja, i morra e' det fredag og helg. Eg drar til Bergen i bursdag (9år) og forhåpentligvis shopping (ja det e' eg nødt til no!!!!!!) Ha ei fin helg!

silje-sin sa...

Velkommen hjem! Godt å ha deg tilbake, savner innleggene dine med èn gang du er borte:) Ser og høres ut som dere har hatt en flott ferie! Hadde vært deilig med en sydentur ja! Heldigvis er sommeren på full fart her i landet også! Klem fra silje.

Den gode feen sa...

Velkommen heim igjen!!!

Lappesola sa...

Velkommen hjem. Dagen er ikke helt den samme uten.

Klem fra Sol

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Velkommen hjem att!:)

Flotte bilder fra turen , herlig !!

Anitas hus sa...

Velkommen hjem igjen! Koselig at du er på nett igjen. Godt å se at dere har hatt en deilig ferie, mens vi andre har jobba og slitt*ler*.
Linselusa de er jo så søt da...

Ler så godt av det du skriver. For mange år siden, det var vel i programmet halvsju tror jeg, så gikk det en serie om familien kork, jeg tenker litt på den serien når jeg leser det du skriver om deg og familien*ler*

Ha en flott helg!
Klem:O)

Lemi sa...

så herlig da.. e flott i tyrkia.. heldig va dokk me været og ;) velkommen hjem!

Miamor sa...

Takke meg til Tempur-senga mi jeg da... :D

Velkommen tilbake! Uvant for oss andre at ikke innleggene dine detter inn som en strøm...

Det med garderoben er merkelig.. Samme hva man pakker ..føler man alltid at NOE mangler!

Natti!!

tinemor sa...

Velkommen hjem!
Høres ut som dere har hatt det bare helt fantastisk!
Så bra!

Renie sa...

I missed you! And since I can't read Norwegian, I didn't know if you were on a break or had ended your blog permanently. I am so happy you're back.

Renie
Tijeras, NM USA

Prinsesse Elin sa...

Jeg sier bare en ting : Aldri reis på ferie uten meg noen gang! Det var rett å slett kjedelig uten deg, vennen min:O)

Prinsesse Elin sa...

P.s Du har vel ikke tatt med feil mann hjem igjen då???

Fru Fjeldhammer sa...

Velkommen tilbake fra tur.. Koslig å "ha" deg tilbake!!

Glder meg, om tre uker er det jeg som sitter på flyet til tyrkia *S*

ha en fin dag..

Gry sa...

Så herlig tur dere har värt på. Og din fortellerkunst gjör at jeg også har värt der ;-)

Ha en fin anpassning til hjemlandet igjen ;-D

Klem Gry

Tulip sa...

Hørtes utrolig deilig ut der dere har vært!
Flotte bilder, og gode beskrivelser av livet der!
Velkommen tilbake til hverdagen i Norge igjen!:)

Cathrine sa...

Hørtes ut som en herlig ferietur.Om ikke altfor legne blir det Mallorca her å,gleder meg masse.Du får ta fått på hverdagen litt roligere nå da,hehe.Ha en strålende helg Emmeline

Karna sa...

Velkommen hjem igjen, for et vakkert sted....nydelige bilder!

Renger med at fru og herr Emmeline ligger som dronning og konge i gull seng med gull sengetøy...ikke..merkelig...ha ha ha

Two sa...

Å så herlig å ha deg tilbake. Trur jammen VG har fått ein stor konkurrent i deg,... " Dagen er ikke helt den samme uten....EMMELINE"!!! Interessant å lese om Burkaen! Syns du burde ta deg ein studietur tilbake for å komme på sporet av damene der nede. Flott at du hadde deilig ver, det har vi IKKJE hatt!

borghild sa...

Velkommen hjem, det hørtes ut som en deilig ferie!! All inclusive er jo konge, trenger jo strengt tatt ikke bevege seg utenfor området engang...:-) Klem B:-)

Randi sa...

Åååå...nå begynner jeg å glede meg til vår ferie.!!
Såg utrolig herlig, varmt og godt ut.

Vi fant ut i fjor at det var dette som var ferie for oss(syden).Ikke 10 timer i bil pr dag ....det har vi prøvd i 10 år. Så når vi satt med bare en unge som skulle være med på ferie...da ble det syden. Men tror du ikke de største hang seg på også da...hihihi men det var bare koselig.

Så jeg digger charter ferie....min mann har veldig lyst til å prøve all includes...så til neste år går vi for det.

Ha en strålende helg.

Klem

Loppelasset sa...

Hei! Godt å få deg tilbake :-)

Jill sa...

Velkommen tilbake til alndet, byen og blogglandia :-)

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Drømmer meg helt bort her jeg, utrolig mange flotte bilder... Blir bestandig en liten nedtur å komme hjem - med den haugen møkkete klær, ingen solvarm terasse å sitte på og nyte duftene og syden... ingen... ingen...
Så jo ut som dere hadde det supert da...

Ha ei koselig helg...

Tove sa...

Det hørtes ut som en flott ferie, all inclusive må nok prøves engang ja:)

[morgrethe] sa...

Velkommen hjem Emmeline.
Det var deilig tenker jeg.... slappe av hos de tyrkiske mennene. Her pøsregner det, og sydenturen er ikke bestilt for sommeren. Helt tragisk. Deilig å se dine bilder.... drømme drømme, selv om jeg tror det er "fali" å dra til Tyrkia. Nei i helgen må vi gjøre et tiltak.... jeg må ha litt sommer om sommeren!

Kos deg med blogging. *smil*
Målet er vel fortsatt at du skal svare alle.... så jeg gleder meg på besøk..hi hi.

Anonym sa...

Oj, dette såg deilig ut! Du tok vel med deg gullsenga heim? Den var jo berre rett og slett "over-kill" grusom!Ønsker deg ei god helg:0)

Huset på toppen sa...

Velkommen hjem til byen mellom de 7 fjell!!
Høres ut som dere virkelig har fåt ladet batteriene igjen etter konfirmasjonen, kjekt med ferie,og enda kjekkere å komme hjem til sol og flott vær!!

Ha en fin fredagskveld og kos dere masse i solen i helgen,vis ikke du er lei sol da hihi!!

mali-mo sa...

Så kjekt at du er tilbake, må jeg bare få starte med å si! Det er ikke det samme her i Blogglandia uten deg Emmeline, så jeg må igrunn si at en uke ferie på deg, det holdt for meg!

Tyrkia er et variert land å reise i, det er iallfall min oppfatning. Jeg har reist litt rundt i landet, og må si jeg ble litt betatt iblant. Kvinner i burka som du forteller om, men også kvinner i minimini med platåhæler og MEGET utringede overdeler...vestlig disko iblandet bønnerop fra moskeen på hjørnet. Alllsidig!

Strandferie er nettopp hva jeg kunne tenkt meg nå. Har trålet nettet etter ferietur for den mali-moske familie og begynner å innse at jeg er sent ute (som vanlig). Hadde tenkt oss Hellas men..mulig vi isteden må padle til Danmark på en flåte og bo i telt. Blir isåfall sikkert flotte innlegg på bloggen av det. GOD HELG!

Photo-Me-Life sa...

Så flott at du er tilbake, har savnet oppdatteringer i bloggen din jeg. Bra at det ble ok vær der nede (du var jo litt bekymret før du dro) hørtes i allefall ut som dere har hatt det fint.

Jeg gjorde en tabbe engang jeg reiste til syden. Jeg pakket en diger koffert midt på vinteren full av sommerklær, tenkte ikke helt klart, så da jeg endelig kom til 20+ grader og vrenga av meg de "nord norske klærne" fant jeg ut en vestentlig ting jeg hadde glemt. Jeg hadde gått opp i vekt og passet absolutt ingenting, ser vi vekk fra noen velbrukte tskjorter. Ikke en shorts, en kortbukse, linbuksene gikk ikke igjen. Vel, skoa passa jeg. At det er mulig, tenkte jeg, men hadde jo ikke brukt sommerklær på mange mnd så..jaja.

Kemer ja, det var nære på sist vår at Caroline og jeg havnet der, det var også all inclusive og så veldig bra ut very very bra ;)
Har vært en gang før i Tyrkia, Side, eneste jeg ikke likte der var mannfolka. Dem var verre enn den vepsen du beskrev i innlegget her. Dem er virkelig nærgående og da holder det ikke med noen fluesmekkere, for å si det sånn.

Related Posts with Thumbnails