tirsdag 27. mai 2008

En deilig dag:)



Så er hagebesøket i havn, og det ble koselig og vellykket. Jeg har fått masse fint, selv om jeg ikke hadde behov for noen gaver. Faktisk har jeg fått 14 (!) nye kopper (-det er ikke rart at Herr Emmeline ble litt svett.) Nå må snart koppegalskapen ta slutt mumlet han, mens jeg jublet over den ene koppen etter den andre. Min søster repliserte at valget hadde stått mellom kopper og puter. Er det noe vi ikke trenger her i huset så er det flere puter -og etter i dag gjelder det også for kopper! *ler! Jeg har fått masse annet fint også. Blomster, duk, sepe med matchende håndklær, flotte beholdere til kaffe, te og sukker -og ikke minst Dagfinn Lyngbø billetter kjøpt av min nykonfirmerte datter. I november skal vi to avsted for å se Dagfinn live; jeg gleder meg allerede:) Koppeinnlegg kommer nok etterhvert!



Jeg har faktisk ikke tatt så mange bilder i besøket. Du vet; i siste liten blir det til at man løper opp og ned med saft og brus og kaffe og kaker og kakespader. Men jeg klarte iallefall å knipse noen bilder av bordene i full fart før gjestene kom. Glassene ble plassert oppå tallerken med serviett, ellers ville hagen raskt ha utviklet seg til et inferno av flygende servietter.



Tre bord ble dekket. Vi brukte det utstyret vi hadde tilgjengelig, dermed ble det stoler og bord fra hvert prestegjeld, men til syvende og sist må jeg innrømme at det ikke spiller så stor rolle. Pledd og puter i oppoverbakke på plenen funket faktisk fint det også.



Nå venter jeg bare på den siste gaven som jeg har blitt lovet. Den står fremdeles på bordet her og kommer seg desverre ikke opp i taket ved tankens kraft alene...



TUSEN TAKK FOR VARMENDE HILSENER FRA FJERN OG NÆR. Dere er super alle sammen, og jeg setter utrolig pris på alle gode ord som dere har sendt på bloggen! Det har gjort dagen min fullkommen:) I morgen er det min tur til å gi noe tilbake. Jeg har fem gaver på beddingen som er klare, men som bare skal pakkes og sendes. En til Hemmelig venn, -en til Trønderpia, -en til Juliann, -en til Kristi, -og en til Duracellkaninen på Ålgård.

47 kommentarer:

Verkstedet sa...

jeg visste det ville bli perfekt i emmeline stil. nydelig!!! jeg skal ha et koppeinnlegg en dag, ror jeg har sagt det i et halvt år nå...kanskje vi tar det samtidig, de koppegale damene...;)
natta bursdagsbarn:)

Sol sa...

Her sitter jeg og skriver mine hjerteligste gratulasjoner til deg, men så får jeg ikke lagt inn noe ;-{ Jeg prøver igjen. Sender over en bursdagsklem også. Nydelig dekkede bord, ser så innbydende ut så....Tenker nok du vet hvordan du skal ta deg godt av gjestene dine.Gleder meg til å se bursdagskopper og andre presanger.

Aina sa...

Ser så koselig ut, og du har jo en flat flekk i hagen du også jo, ikke bare bakke;0)
Hørtes ut som det ble en fin dag, og innbringende på gavefronten hehe..Kopper får en jo aldri nok av, bare for lite skap plass;0)
Rart disse karene ikke forstår det?

Forresten skulle jeg ha trodd at herr Fagerheim leser bloggen din og funnet ut at i dag skulle han være like flink som herr Emmeline.
For lysekronen som har stått å samlet støv på gulvet i et par mnd. henger nå i taket på soverommet!! Jippi, lyspærer og lysbryter kommer forhåpentlig på plass litt raskere en selve lampen;-D

Skravla går her...

Du får ha en fin kveld/natt.

♥bagatellar♥ sa...

Ser jo bare så koselig ut selv før gjestene har ankommet, for en deilig hagekrok dere har her. Håper det ikke blåser like kald vind hos dere som her litt lenger nord på kysten, sån lurevær, ser veldig fint ut og så er det egentlig ganske så kaldt. Men vi skal vel bare være glade til så lenge vi har oppholdsvær:-D

Min Verden sa...

Gratulerer med dagen og gratulerer med nye kopper (du kunne vel tatt et par puter også?). Stilleben ja:) Det mest populære stillebenet i huset her nå er hauger med klær som er brettet, men ennå ikke lagt på plass (det er ikke noe morsomt å ta bilde av å legge ut på bloggen). Mannen ler av mine og dytter og flytter på ting (og jeg setter på plass). Håper du hadde en knall fest. Det så sånn ut...

Anonym sa...

Nok en gang, gratulerer så masse med dagen! Perfekt dag og ha bursdag på:)
Jeg synes du har dekket på og gjort det skikkelig koselig i hagen. Ha en fortsatt fin kveld videre!

Lovise sa...

Gratulerer:)
Skulle gjerne vært i DET selskapet. Du har jo laget det så nydelig i stand. Deilig å være gjest på et sånt sted.
Ha en fin kveld.

Den gode feen sa...

Hurra hurra hurra!! Gratulera med overstått. Ser ut til å ha vore ei super feireing. Eg er litt bortevekk frå bloggverda. Bodil er nemlig på Stavanger-besøk, og me ler og ler og fartar rundt. Stor klem

[morgrethe] sa...

Se der ja, det ble jo skikkelig fint Emmeline. (JEG var ikke i tvil om det altså.)Heldig med været var du også:o) Det ordner seg for snille piker vet du. Har akkurat kommet fra syklubb, og i ren refleks slo jeg på data'n. Må løsrive meg, for det er på tide å komme i seng, kjenner faktisk at øyelokkene begynner å bli tunge:o)

God natt. Jeg gleder meg til koppeinnlegg:O)

Karna sa...

Så utrolig koselig, ble jo like fint dette som det du viste bilder av under her, kjempe koselig!!

Godt at de kom på at du hadde bursdag da, og kom med gaver til deg, for kopper og puter kan vi bare ikke få nok av...he,he...

Kos deg med gavene dine, og herr Emmeline må skjerpe seg, ellers kommer jeg og Oliver med skrutrekkeren, og det kan jeg love deg at han ikke vil like...da er det litt slik: "...ups der bommet vi visst, så det ble et merke i taket..." eller "...ojsann, der var visst skrumaskinen på full styrke, så alle skruene ble ødelagt, ja ja ...."

Nå vart han skremt ja....ha ha ha

Prinsesse Elin sa...

Juhuuuu.....
Det var noen nydelige bord dere hadde stelt til i hagen. Jeg synes den rosa full fart duken var flott jeg. Kan brukes om igjen og om igjen.
Jeg rakk jo ikke å komme til Bergen i går og jeg kan ikke skylde på Avinor men rett og slett et par hester som skulle stelles!
Så prins peter og falco har skylda.
sorry men sånt skjer når man bor i lag med noen hestegalne mennesker. he he
Nå er det tid for jobb for denne dama. Litt greit å jobbe med jobben også å ikke bare jobbe med alt annet og av og til.
So long baby so long:O)

Huset på toppen sa...

Vel overstått dag, og så flott du dekket bordene i hagen!! Ser ut som dere hadde en flott feiring!! Vi har jo sommer i Bergen for tiden så rammen rundt hageselskap er jo perfekt!

Ha en strålende dag!!

organic-lizzi sa...

Det så da veldig koselig ut:-))
Gratulerer med vel overstått!!
Rett fra ferie til bursdag og fint vær.Sånn skal det være..
Deilig dag&stooor klem fra Randi

Anita sa...

Det ble jo helt skjønt det der da!! Dette kan du, selv om du er i tvil hver gang!! Gleder meg sååå masse til å se ale koppene!! Ha en flott dag!

Synnøve sa...

Grattis med overstått!! Det så jo utrolig koselig ut, der hadde jeg blitt glad for å komme på fest i hvert fall :) Herlige farger, og fint vær også... Ser ut som du hadde en flott dag :) Synnøve

Smilla sa...

Gratulerer så masse med vel overstått - Pent vær (på Vestlandet!!) til deg på dagen må jo bety at du har vært usedvanlig snill i året som har gått!!?? :O)

Nydelig stæsjet som alltid - tipper dere hadde en koselig feiring.

Hipp hipp!!

Randi sa...

Næmmen se!! så flott du har laget det!!! ser ut som om dere hadde en perfekt dag ja. Sol og varme, da er nå rammen rundt hageselskapet lagt.
Jeg har en uvane med at jeg planlegger for mye og tror alt må være så veldig perfekt....det viktigste er jo menneskene man inviterer og at de koser seg. Gjør de det så er selskapet en suksess. Glemmer aldri da vi hadde 10 års bryllups dag og skulle ferie det i hagen....det var en suksess ...holdt på til 4-5 på natta. 11 Juli for 21 år siden...ohhh skrekk og gru...som årene flyger..hihihi

Du får kose deg i solskinnet. Her er det skyet enn så lenge. Julie er syk og jeg skal på jobb. I kveld skal jeg vise frem den nye hyllen min...som henger i partyteltet...av rekved.:-)

Klem

Rosa sa...

Då er det vel berre å gratulera - med overstått dag, overstått planlegging, og vel gjennomført hageselskap. Det såg riktig sommarlig og herleg ut, sjølv utan lykter og vimplar :)

Trude sa...

Gratulerer med dagen som var!!Dette ser jo helt flott ut.Nydelige farger og god smak av sommer.

Lappesola sa...

Det så superkoselig ut.
Klem fra Sol

chevostar sa...

perfekt hage party! Som tatt ut av ett interiørblad!

Ha en flott onsdag!

Jill sa...

For noen nydelige stilleben du satte opp i hagen!
GRATUELRER så mye med overstått bursdag!!!
Ser om som om du hadde en flott dag!!!!

☆Therese sa...

Først; Gratulerer så mye med dagen som var :o))))
Det ser jo helt herlig ut på havefesten din - nydelig. Skulle gjerne sittet ved ett av de skjønne borda og kost meg jeg!!
Det ser minst like bra ut som på bildene du viste tidligere.
Ha en supergod dag.

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Gosh , så flott du har pyntet og dandert!! I ekte Emmelien stil ja:)
Gratulerer så masse med vel overstått også !!!

Frøken Englefjes sa...

Gratulerer med overstått!

For et nydelig hadeselskap du har laget i stand! jeg ville mye heller vært der enn å svette over eksamensoppgavene mine...

Håper du får en fin uke!

Frøken Englefjes sa...

mente hageselskap...

Cathrine sa...

Grattis med overstått feiring! Skikkelig fint pyntet til hagefesten.Ha en fortsatt herlig dag. Klem

Gry sa...

DET der var Emmeline ;-) Haha.. se, vi kjenner deg alle sammen!! Kjempefint dekket og du har så rett; alt behöver ikke väre likedant. Ser faktiskt hyggeligere og litt mindre stivt ut når man blander forskjellige bord og stoler.

Forstår att det blev en lykket kveld!

Fniss... Må le av herr Emmeline. Bli svett av kopper og puter, hihi... Det blir vel alle menn, kanskje? Min forstår ikke helt alle lykter heller han ;-)

Ha en flott kveld! Klem Gry

Anonym sa...

Så nydelige bord,skikkelig sommerlig.Prikker er tingen! Ehh her er ikke trærne grønn enda..ekstra seint i år,nyter dine sommer bilder i mellom tiden:)Ha en fin uke

♥ H@rmoni ♥ sa...

Grattis med overstått! Bursdag på min bryllupsdag!
Skjønn oppdekking! :O)

Fint å ha bursdag i mai når man kan ha sommerfest i hagen! :O)

Maria sa...

Åh, det blev akkurat så fint og hyggeligt som jeg havde forestillet mig.
Ser bare Så godt ud, og man fornemmer stemningen tydeligt på billederne.
Tillykke med alle kopperne. Sådan nogle kan man jo altids bruge en ekstra af, he he ;)

Du - glas og tallerknerne i "krystal". Er de i plast, og ved du hvilken mærke / fabrikat det er ? De kunne jeg også tænke mig til min have nemlig.

Klem Maria.

Lemi sa...

har du hatt bursdag?? grattis me vel overstått!! har ikke vært inne på ett par dager, og da e d litt å ta igjen ser æ ;)

klem

Midnattsola sa...

Vel overstått! Så kjempekoselig ut! Morsom lesning om forberedelsene, og fine bilder!

Anonym sa...

Gratulerer med dagen! Skulle jaggu ønske jeg var i slekt med deg. Synes det så ut som en vidunderlig hagefest!!!

Marte sa...

Tusen tusen takk for varmende ord! Det gjør godt:)
Jeg skal nok komme tilbake:) Må bare få litt ting på plass først;)

Men du skal vite at jeg er innom deg og titter, klarer ikke å holde meg helt unna, hvertfall ikke din blogg:)

Klem fra meg

Anna Lisa sa...

For eit nydelig hageselskap du har hatt!!!
Så fint pådekka og nydelig vær var du velsigna med også!!
Eg er inponert!!
Tror heilt sikkert alle kosa seg i selskapet ditt.
Gratulerer så mykje med overstått!!
Beste helsing og stor KLEM

Olstad sa...

Gratulerer med dagen som vært det ser så perfekt ut - hageselskapet ditt. Det er hyggelig å se på. Jeg er så utolig glad i green gate koppene du har dekket med.

Gleder meg til å se alle koppene du har fått skulle ikke forundre meg om det er mange fine.

Lynetmor sa...

Hei, gratulerer så mye med dagen som har vært :-)
Og så super fint du har dekt på og laget i stand! Kjempe fint og kosleig. Ønsker deg en fin dag :-)

Miss.T sa...

Gratulerer med vel overstått. Så flott du hadde dekket til i hagen.. så koselig : )
Sommerlig og flott !

Bente sa...

Det så da veldig idyllisk ut:)
De dukene så jeg over et bord som sto ute ,utenfor en butikk.Det var jeg og mannen min som var i bilen,og jeg ser da disse,og nesten hyler ut "Åh,se den duken,jeg som elsker prikker!"....Mannen min var kjapp i replikken og sa " Den duken later vi bare som vi ikke så!":)...ja,de stakkers mennene våre...det er vel ikke bare bare å leve i denne romantiske hvite verden....
Han bruker av og til å si,at jeg må jo tenke på at det bore andre enn meg her....ja,med en stor familie,4 barn,så er det ikke alltid så lett å holde,men jeg elsker det...og er vi mødre fornøyd,ja,da er vel det til det beste for alle:):)

Så heldig du er som har så mye fint fra Greengate...

ha en skjønn kveld:)Klem:)

Bente sa...

Glemte å gratulere deg med dagen..

GRATULERER:)

åsemor sa...

Se der ja, dette var jo superkoselig. Skulle ikke forundre meg at gjestene dine koste seg. Men du, hvor er oppoverbakken hen?

Heldig er du som har fått konsertbilett sammen med datteren, en kreativ presang syns nå jeg da.
Ja så ble det nok kopper tilslutt på deg også nå da, kanskje......

Sologbolig sa...

GRATULERER så masse med vel overstått bursdag!!! Og hageselskapet såg jo så koselig ut ..... lekkert tillaget ! Og veret er jo så flott på Vestlandet også nå , måtte det vare! Ha ei kjempefin helg!!

Garden Angel sa...

Et kjempegratulerer fra meg til deg snuppelupp;)
Så det var derfor?
Din luring:)
OG hageselskapet ditt så flott ut, akkurat som jeg trodde!!!
En utfordring ligger og venter på deg hos meg, om du vil..
Nattaklem fra meg:)

Silkeline sa...

Takk for superkoselig kommentar inne hos meg Emmeline! Jeg koser meg med lesingen:)))

Jammen steller du i stand herlige uteselskap, sååå gjennomført med like duker og greier. Gjestene dine må ha kost seg glugg ihjel! Det er tydelig at du har vært snill jente, så mange flotte gaver som du fikk:)) Kjekt å ha mange kopper da...hehe. Gleder meg til å se lysekronen oppe også;)...

Her er det KNALLVÆR om dagen! Kjempevarmt...endelig! I natt kom studenten hjem for godt også, så mor er ganske fornøyd med at begge podene er i hus:)Nå kan sommeren bare begynne for min del...jeg er mer enn klar!:=D

Ha en nydelig fredag!

Jorunn sa...

Så herlige bilder fra din bursdag!
Dere er sannelig heldige med været der i Bergen nå i mai!

Jeg har sendt deg mail ang gavealongen, beklager litt sen respons...

God helg Emmeline!

Klem fra Jorunn

Hege sa...

Gratulerer så masse med overstått!!
Eg er akkurat flyttet inn i nye kåken, så er uten nett for tiden. På gode dager finner eg et usikret, men er litt dårlig signal. Men blir ikkje så mykje tid til nettsurfing heller. Står for det meste med hode nedi kartonger og leiter etter nokke... Ska bli godt når alt er på stell!!
Ha en strålende helg :)

Related Posts with Thumbnails