onsdag 8. oktober 2008

På Tupperware party



I dag har jeg vært på Tupperware party. Jeg syns det er vidunderlig å gå på sånne party. Jeg simpelthen elsker å høre historiene som tupperwaredamene trår til med.
De forteller for eksempel om når de skal på piknik!
(Hvem drar på piknic nå til dags?) Vel, da har tupperdamen med seg grønnsaker i tre rundletter, salat i en crisper og ris og kylling i sine mini max fletangulære bokser.
Det gjør at alt holder seg friskt. Til pikniken altså!
Tupperwaredamer bærer nok ikke rundt på engangsgrill og pølser, i en pose fra Rema 1000!



Jeg må innrømme at det er gøyere å gå på Tupperware party på landsbygden enn i byen.
Jeg var nemlig på Tupperwareparty i fjor sommer. På sørlandet! Der var alle gjestene allerede i besittelse av et helt våpenlager, hentet directly fra Tupperware katalogen. De hadde i tillegg vært på minst fem tilsvarende party den siste måneden. Hver eneste lille duppedings utløste et ras av nikking og kommentarer. Ja DENNE lille snurretingen hadde ALLE, og den brukte de HELE tiden.

Tupperwaredronningen som skulle selge varene, måtte virkelig servere de mest vidunderlige historier for å få solgt boksene sine. Ta denne boksen her for eksempel;
*Vet dere at denne reddet livet til en hel familie som sto på trappen min en kald vinternatt?
Jeg brukte kun litt damp fra Servofixen, og så fikk de varmen og livslysten tilbake. Siden familien var skrubbsulten, tok jeg fisken som lå oppi, og dermed fikk de middag også. ALT takket være denne praktiske alround boksen.
Hvis ikke jeg husker helt feil var det sånn at Servofixen også kunne brettes i en ny fasong, -og bli til et hus med to etasjer! Dermed fikk familien husrom! Eller var det kanskje sånn at Tupperwaredamen sa at familien måtte sove ute i stallen? -Der fødte de et barn, og han sov i en krybbe? Jeg husker ikke helt, men jeg tror det var noe i den duren!



Dagens party var desverre bare krydret med ganske grå historier. De kunne ha egnet seg til en kommunal rapport:
*Disse fem Coolsmartene er fine til frysing. Grunnen er frostrosene på plastikken! Ingen av byjentene fortalte om de femtenhundre boksene de hadde på bakrommet hjemme. Som de brukte hele tiden. Til å redde liv. Til å kutte fire løker samtidig!

Ikke jeg heller, for jeg kjente ikke så mange -og dessuten var det flere leger der. Kvinnelige viktige leger! Jeg tror ikke kvinnelige leger liker fantastiske tupperware eventyr. Jeg tror de foretrekker kjedelige kommunale tupperware rapporter! Det virket sånn!



Da jeg gikk hjemover tenkte jeg at det hadde vært gøy å være en skikkelig Tupperwaredronning, som serverte de mest vannvittige bokshistorier ever;) Jeg skulle løst alle livets problemer med en ToastSmart (-med det patenterte CondensControl.) Lurer du på om jeg kjøpte noe? Ja, takk og lov! Av prinsipp svikter jeg aldri meg selv, mine overfylte skap -eller Tupperware;)

79 kommentarer:

irina sa...

Ikke er du tuppeware dronning. men du er dronning av norske blogger.
Det er min overskrift. Håper det er ok. det er bare ment posetiv. jeg sier bare det alle tenker he he.
Hilsen gasselledama

tinemor sa...

He, he
Tuppervare er tingen!
;-)
Det har blitt noen party på meg opp igjenom årene også.
En ting som faktisk er helt super er boksåpneren. Ingen skarpe kanter! Kjekt når ungene skal hjelpe til og åpne, eller boksene skal males og dekoreres. Ingen blod og plaster....
;-)
Hva kjøpte du da????
Godnatta-klem

Anita sa...

God morgen!
Her hos oss har vi en tupperware dronning!!! Hun serverer de beste og største historier i ett svært område her!!! Skikkelig beryktet, og får hun ikke solgt "nok", lite entusiastisk publikum, bli hun veldig snurt! Hun har forresten kun ett antrekk og har hatt det i mange år! Er selvfølgelig noen tupperware prinsesser også, mende komme absolutt ikke opp mot henne og hennes fantastiske historier og bokser!! Nå skalvi starte dagen her! Ha en strålende dag!

Anonym sa...

Så godt skrevet!!

Ha en fin dag!!

Torunn sa...

Jøss!
Trodde Tupperware var borte vekk jeg... Har ikke hørt snakk om, eller sett noe til der på årevis-før nå!
Kjøpte engang en boks til å ha pannekaker i (en eller annen fix....kanskje), ellers har også jeg hundrevis av andre bokser som har reddet mitt liv :-)

Ha en god dag!

Fru Fryd sa...

Ha, ha, ha ser deg for meg der du går betenkt hjemover!! tji hi. En ting er sikkert jeg hadde kommet på ditt party dersom du skulle demostrerer bare for å høre "røverhistoriene" dine!!

Ha en fin dag i regnet

Guttemamma sa...

Ler høyt her jeg sitter! Sånn for ca 10 år siden, var Tupperware det eneste saliggjørende her i bygda og! Særlig disse små runde med lokk, var noe alle de ferske mødrene rundt forbi MÅTTE ha til grøtpulver til bebisene. Stakkars den som kom på barseltreff med grøtesken eller ennå verre, i en liten brødpose. Da var det bekymringsmelding til barnevernet. Kjøpte du noe da....?

Bakketun sa...

Men du den Toast smart er genial!!!
Kjøpte den for ikke lenge siden og brødet holder seg faktisk ferskt lenger :) Har ikke tall på hvor mange halv spiste brød jeg har kasta oppgjennom årene, men nå er det slutt på det takket være Toast smart ;)

koselig blog du har. Klem

Den gode feen sa...

He he he, herlig herlig! Eg hatar party, og har aldri vore på Tupperwareparty. MEN hadde du vore Tupperwaredronning så hadde eg sjølvsagt kome på party, hehe :) Ha ein fin onsdag :)

Rosa sa...

eg har ikkj eein einaste TW-boks i mitt hus - men eg trur faktisk at det har vore TW-party i bygda mi berre iløpet av dei siste par månadane, (og kanskje burde eg vere litt snurt for ikkje å verte invitert?) så TW lever enno ja. Eg er sikker på at når du hadde fortalt historia om TW-boksen som ga husrom til familien som kom ridande på eit esel, så hadde du vore sjølvskreven TW-dronning! Kanskje tilogmed dei kvinnelege legane hadde sett at dei kunne late seg begeistre....

God lillelørdag!

☆Therese sa...

Har ikke vært på Tupperware party på mange år - trodde nesten ikke de eksisterte lenger. Må jo bare innrømme at jeg har noen bokser og div i skuffer og skap og...... jeg kunne faktiskt tenkt meg et pr til!
:o) Ha en super onsdag.

Maria sa...

Hi hi.. Jeg har bare to råd her - IKEA og RICE.
Knald godt plastic, og OGSÅ til at bruge på picnikken sammen med engangsgrillen og posen fra Rema1000 ;-)

Tupperware-party - nooooo, aldrig. Skulle da bare være for at høre de utrolige historier, he he.

Klem Maria

Klaffen sa...

Enig med Alex her. Du er og blir norges blogge dronning. Jeg følte med jeg leste at jeg var en del av hele greia, og så får meg deg sammen med "legene" Du får fram smilet med sånne innlegg! Har du vurdert å skrive innlegg i anvisa eller? Her i Drammen & omegn har vi noen fast som sender inn hver søndag - i din sjanger. Disse innleggene blir lest først, og ALLE snakker om de .-)

Unknown sa...

FANTASTISK!!-og helt sant. Veldig godt beskrevet. Jeg bor ytterst uti havet, og lengst utpå landsbygda, så jeg har vært på min dose party...Jeg har også sittet og sett på alle damene nikke overdrevent bekreftende over den ene vidunderboksen etter den andre. Og de får meg til å tro at jeg aldri i verden vil få noe rikt liv, hvis jeg ikke kjøper løk-kutteren...så jeg kjøper da, en eller annen dings som blir stående inni skapet...men det er like koselig med party likevel. sosialt iallefall.

*Hege*-mine små skatter sa...

ÅÅÅHhhh jeg måtte le... det er jo sånn det er... Hvordan KAN en klare seg uten akkurat DEN boksen....
Jeg ha skapet FULLT av bokser jeg skjelden og aldri bruker...

Ha en herlig dag!!

hvorfor ikke... sa...

Haha! Du vile solgt deg rik, det er helt sikkert! Jeg er ingen party-med-all-verdens-smarte-duppedingster-dame. Men hadde du holdt party, så hadde jeg kommet hver eneste kveld uka igjennom...OG jeg ville hatt alle de fantastiske historiene!
Jeg ville sikkert funnet ut at jeg MÅTTE ha noen flere vidunderboller, hvis livet skal gå sånn nogenlunde på skinner videre...for meg og mine kjære...og tilfeldig forbipaserende.

Men det er ingen god idè, Emmeline!
Skal du fly på Tuppermøte hver kveld, er jeg redd det blir lite blogging på oss...og veien for meg blir ALT for lang, til å komme på de møtene dine. Nei, fortsett som dronningen av norske blogger, du - som alex sier.

Whoopsi Daisy sa...

Hahahahaha....jeg husker at jeg har vært på Tupperware party hos Emmeline. Det er leeeenge siden :o) Da var det helst Tupperware bussen med søte mennesker inni, eller en Noasark båtsom var interesant. Praktiske drikkekopper var det også på den tiden.
Jaja,eller snurrig...som du gjerne ville sagt. Gode minner :o)
Ha en fin dag.
Mvh
Whoopsi Daisy

Silkeline sa...

Hehehe,en morsom Tupperwarehistorie en onsdagsmorgen er ikke å forakte!
Jeg er mest imponert over lumpeboksen Jeg, den som tydligvis ikke kan brukes til NOE annet enn lumper!....og så kan du i tillegg velge farge på lokket!!:) Det er underlige damer disse Tupprwaredronningene.....jeg tror de takler alle problemer med en eller annen plastartikkel, alltid et bruksområde som man ikke har tenkt seg...:)

Her har dagen såvidt kommet igang for en stakkars syvsover.Sitter her med tekopp og dagens må-gjøre liste.....(blogging står selvsagt ikke øverst, men hva er det jeg begynner morgentimene med??......)

Håper du får en fin dag Emmeline:))

Anonym sa...

Dette var riktig kjekt lesestoff sammen med morgenkaffen min!!!Nå fikk du meg til å le.;0)) Du skriver så treffende!!!
Jeg ser for meg denne "trekkspill"skålen som jeg da skal presse lokket på, og alt innhold flyter utover disken idet skålen blir flat da jeg trykker lokket ned....ha ha, den var god. Eller...??..det må da være noe jeg gjorde feil??? Nei,nå vet jeg det;)Den er veldig praktisk når jeg skal stue den vekk i skapet;)Vel, vi alle har vel våre favoritter blant tupperware:)Noe blir brukt mens noe samler fett og støv...
Uansett Emmeline, du er blant mine favoritter i bloggverden;)Du blir ofte plukket frem;))
Hilsen Mona

Fjordheim sa...

Tupperwareparty er det utrolig lenge siden jeg har vært på. Men det finnes en del av det slaget i skuffer og skap. Det mest brukte derfra er nok bokseåpneren. Sier det noe om våre matvaner eller om de andre produktene til Tuppreware tro? Nei men den er flott å bruke. Takk for en nydelig historie.
Ha en flott dag :)

Karna sa...

HA HA HA....du har så rett, er jo nesten som en føler seg som en forbryter hvis du ikke har bokser fra T...Hva har du klart å lage mat i så mange år, uten en tett boks....Så blir de helt rystet langt inn i sjelen...Jeg ler HØYT og GODT på slike party, er jo helt vannvittig hva de får seg til å si..., men gøy av og til er det jo...

Kari sa...

Jeg ler så jeg griner. Du tok tuppeware verden på kornet... :-)

Rådyrveien sa...

Igjen reddet du en grå og tris onsdagsmorgen! Historiene dine er jo bare så vanvittig morsomme! :)) Godt ment, alstå!!
Har selv skapene fulle av TW-plast, og det meste bruker jeg faktisk selv om noe selvfølgelig også er sånne kjekt-å-ha-produkter - løkkutteren er en av de.. :)
Man kan si hva man vil, men verdens dyreste plastikk er faktisk ganske bra også.. Men noen av "Tuppene" er det verre med...
Lurer på om Anita og jeg har erfaring med samme "Tuppa"?? Hørtes nesten sånn ut. Hun kjører frivillig 2 timer hver vei for å holde party her i distriktet og blir skikkelig sur hvis salget er dårlig. En gang var hun på nippen til å ta fra meg takkegaven etter et party fordi en av kundene hadde fått feil varer og ville bytte til noe som var billigere. Slå den??

Ha en fortreffelig onsdag!!

Hilde

johanne`s rom sa...

Den fineste beskrivelsen av Tupperware jeg har hørt, den likte jeg. Joda, selvfølgelig har jeg vært på- og jeg har kjøpt Tupperware, bruker ganske mye av det også. Men den beskrivelsen din var morsomt å lese. Ha en hyggelig dag.

ENGEL sa...

hahaha!det finnes nok et og annet i tupperware her også må jeg innrømme. det som blir brukt er en ting og det er kaketina.kjekt til foreldremøter og div...så jeg lurer egentlig bare på,kjøpte du noe????????

Fjasevas Huset sa...

problemet med de boksene er at man aldri blir kvitt dem..går de i stykker er det bare å sende inn den ødelagte delen, og man har ikke hjerte til å kaste ting som fungerer(hvis man faktisk bruker dem)..Så eneste løsning er jo enten å gi den bort til noen som trenger den(noe som er meget lite sannsynlig iogmed at alle kjenner en tupperware dronning), eller stu den på toppen av alt det andre i boden man ikke bruker men ikke har hjerte til å kaste...da er man iallefall kvitt den fra det overfylte skapet på kjøkkenet..

Sånn er det med ting som skal ha livstidsgaranti!!

Olstad sa...

Ha ha du er en vinner når det gjelder gode innlegg. Jeg må forøvrig anbefale deg og søke på www.nrk.no sine hjemmesider etter en dokumentar som gikk om tupperware for ca 1 år siden. Min mann og jeg gikk og sang tupperware sangen en måned etterpå. Det var en fantastisk amerikansk dokumentar som gikk på lørdagskveld. Tenk hva de uten småbarn går glipp av. Vi med småbarn ser pliktoppfyllende på tv hele lørdagskvelden og vi tager det som kommer.

Ha en fin dag

Anne sa...

Kjære vene deg jente. Slettes ikke ment som noen kritikk av deg kan du skjønne!! Fader, liker både deg og bloggen din godt jeg :-)

♥ H@rmoni ♥ sa...

Hm.. foregår det TW party rundt omkring ennå? Det er jo ganske så snodig at de som har "alt" av TW utstyret er de som fortsetter å gå på parties.. Jeg må innrømme at jeg har kjøpt noen"fantastiske" duppedingser som kom til å bli brukt hele tiden, men jeg har innsett at plasbokser fra Ikea eller europris også er helt greie og mye billigere.. De skal dessuten oppevare ting i, ikke stå til pynt i glassskapene akkurat.
- Men artige selgere er jo alltid gøy å høre på, det er jo ikke måte på hva duppedingsene kan brukes til!
:O)

Anne sa...

Ja, kanskje er det egentlig så enkelt. Men på en måte var det så trist å lese, selv om det er oss to, med flere, hun hyller denne dag :-)

Bare VIL at denne bloggverden skal være godt å være i jeg!!

Tove sa...

Fabelaktig innlegg, nesten så eg skulle ha skrive det sjølv, hi, hi! Har akkurat same tankar og oppfatningar om saka som du (og sikkert like fulle skap......)

Ha ein plastastisk flott dag vidare!

chevostar sa...

Ha ha ha ha ! Nok ett utrolig bra innlegg ! Bøyer meg i støvet Emmeline :) Og kjenner meg igjen i denne historien! Har ne nabo som er tupperware dame! Og gjett hva jeg ikke nevner med henne i nærheten! .........
Ha en flott dag !

Sol sa...

Tupperware er tingen.....;-}
Etter at huset til venninnen min brant ned nå i vår,og de mistet alt, hørte jeg datteren si til pappa`n sin at venninnen min hadde kjøpt Tupperware-saker og ting for 12 000.......kan det stemme, er det muliug???????? jeg har aldri turt å spørre henne. Det kunne jo hende at hun syntes det var den naturligste ting av verden, og da ville jo jeg stå der som verdens dummeste nek....;-}Med mine tanker om at sånne plasdingser kan man jo får kjøpt på Rema for next to nothing.
Ikke mange Tupperware party jeg har vært på,men man finner da litt av slaget i skapene mine også. Og det meste av det bruker jeg!

Anne sa...

Oppfattet DU innlegget hos Alex som ironisk????

Lemi sa...

joda tupperware i skapet her og... e invitert på party neste onsdag, men blir IKKE å dra! pengene brenn i lomma på sånne party!

Drømmen om en eplehage sa...

Tuppe, tuppe høna!

Jeg har en hel kolonialskuff full med tuppeware og det selv om jeg aldri skal kjøpe noe... Merkelig ting!
Og det merkeligste er at jeg har matpakken min i en plastpose hver dag.

Jeg skjønner ingen ting, men mulig det er plastikken som gjør det litt tett i topplokket.

Ha en forrykende onsdags afton!

Anne sa...

Huff ja, det ble en litt vond blogg dag :-) men slik var det nå da ikke ment i fra min side i alle fall. Jeg har nok kanskje litt lett for å se denne bloggverden gjennom et rosa filter, opptimistisk kanskje, men jeg lever dog i håpet.

Fin kveld til deg.

Unknown sa...

hei.
hadde akkurat tupperwareparty hjemme og endte op med en påleggsboks m 3 rom etterhverandre og ett lokk.
veldig kjekt , for lokka har en tendens til å forsvinne....så nå kan jeg ha 3 ulike påleggsorter etter hverandre,spare plass og energi....
men står fortsatt saltpølsa og skinka i butikkpk...yeep...og har j noe tro på at de blir brukt.....nope!!!!!
men kjekt å ha.. det er det, for alle har det, og det blir faktiskt brukt hver dag...ifølge alle andre.
klem

Torunn sa...

Den pannekakagreia er forresten GENIAL!!
:-)

Josefine sa...

Du skriver utrolig bra, dette var et kjempeartig innlegg:)) Ha en fin kveld!

Blåbærpai sa...

Heisann på deisann!
Eg må sei du er godt dreven i TW terminologien..hihi..Eg har vor epå ein del prtyer opp igjennom men har stått imot gruppekjøpepresset stort sett.Men jammen har eg både ein SERVOFIX og nokre nistebokser i skåpa!HAHA Du skriv steike godt og eg får bilder av salskonsulenter som prøver å freiste med ALLE desse utrulige finessene! "har du prøvd å lage steik i denne? Det vert NNnyyyyyydeliiiig!" og so sleikjer ho seg litt rundt munnen.
Trur nok det er artigare på bygda ja, med party! Det er jo vekas om ikkje mnd's happening!hehheee!Og eg, i min for tida lille, småbarns tilværelse, nytter sjansen til å rømme huset og flakse litt med vengene!hihi.(og eit aldri sålite kaffi slaberas)
orsak den laange kommantaren..Vart litt riven med!
GOD KVELD!

Blåbærpai sa...

Heisann på deisann!
Eg må sei du er godt dreven i TW terminologien..hihi..Eg har vor epå ein del prtyer opp igjennom men har stått imot gruppekjøpepresset stort sett.Men jammen har eg både ein SERVOFIX og nokre nistebokser i skåpa!HAHA Du skriv steike godt og eg får bilder av salskonsulenter som prøver å freiste med ALLE desse utrulige finessene! "har du prøvd å lage steik i denne? Det vert NNnyyyyyydeliiiig!" og so sleikjer ho seg litt rundt munnen.
Trur nok det er artigare på bygda ja, med party! Det er jo vekas om ikkje mnd's happening!hehheee!Og eg, i min for tida lille, småbarns tilværelse, nytter sjansen til å rømme huset og flakse litt med vengene!hihi.(og eit aldri sålite kaffi slaberas)
orsak den laange kommantaren..Vart litt riven med!
GOD KVELD!

Blåbærpai sa...

Heisann på deisann!
Eg må sei du er godt dreven i TW terminologien..hihi..Eg har vor epå ein del prtyer opp igjennom men har stått imot gruppekjøpepresset stort sett.Men jammen har eg både ein SERVOFIX og nokre nistebokser i skåpa!HAHA Du skriv steike godt og eg får bilder av salskonsulenter som prøver å freiste med ALLE desse utrulige finessene! "har du prøvd å lage steik i denne? Det vert NNnyyyyyydeliiiig!" og so sleikjer ho seg litt rundt munnen.
Trur nok det er artigare på bygda ja, med party! Det er jo vekas om ikkje mnd's happening!hehheee!Og eg, i min for tida lille, småbarns tilværelse, nytter sjansen til å rømme huset og flakse litt med vengene!hihi.(og eit aldri sålite kaffi slaberas)
orsak den laange kommantaren..Vart litt riven med!
GOD KVELD!

Inas lune hjørne. sa...

Helt tilfeldig dumpet jeg innom bloggen din, og jeg må bare innrømme at jeg har kost meg her. Du skriver så sprudlende og underholdende.
Takk. :o)

Anonym sa...

Emmeline jeg digger din blogg! Og flere andre:)
Hele debatten er latterlig!
You´r the queen:) hehe
M

mali-mo sa...

Tupperware, hehee, jessss!

Vet du, jeg har nå bodd endel år rundt i ulike bygder i forskjellige deler av Norge, og alle stedene fantes det slike party!

Jeg opplevde dem nærmest som en slags sosial inkluderingsting, for etter den første partyinvitasjonen kjente jeg litt sterkere enn før at jeg "hørte til" i bygden, innflytter som jeg var ;) Kunne plutselig navn og historien rundt hauger med folk man ellers ikke omgikkes så mye med.

Og salget var ikke hovedsaken heller, det var på en måte hele konseptet; demodamen, maten, sladderen, kaffen, listene man krysser av på, salgshistoriene, gavene og alt med utgangspunkt rundt fargesprakende evigvarende plastikk...altså en real happening!

For meg var dette gull, skal jeg love deg. Småsjokkert var jeg absolutt de første gangene (oppvokst i en by og uten Tupperware-kunnskap fra barndommen..), men jeg fant raskt partyenes verdi!

Nå må jeg avgårde inn på annen blogg her og finne ut hva det er for slags debatt og dronningsnakk jeg leser om her, såg etpar tråder inne hos Anemone.

Strålende kveld til deg!

mali-mo sa...

Selv om jeg i denne sammenheng nok ikke engang er kusinen på morssiden til en uekte prinsesse, så tror jeg at jeg kan skjønne litt hva du mener likevel ;)

Og så må jeg gi deg et smil og si at jeg hadde levd videre helt uten den flotte inspirasjonen og alle de hyggelige folkene rundt i bloggene dersom jeg ikke hadde snublet over ditt innlegg om "1000 hvite blogger" eller noe sånt i et google-søk engang ;) Og det hadde jo vært dumt!!! Tenk på alt jeg heldigvis ikke går glipp av!!! PUH!

Nå venter litt melkesjokolade i dobbelsengsofaen og trash-tv. Alene hjemme heile veko med mali-mo mannen i Oslo og må derfor spe på med litt sukkerselskap;)

Takk for koselig kommentar;)

irina sa...

heisann igjen.
Vet du dette skjønne æ ikke noe av.
Jeg skulle hylle dere blogger som jeg liker.
det er jo sanheter med modifikasjoner.

Det er noe som er ironi..iallefall ironiserte meg selv. Det med halleluja var liksom for å kryddre historien.
Og det med å komme inn i "bloggeliten" var jo ment som en morsomhet.Den jeg trodde skulle bli sur var deg...men du tok det sporty.
Dette skulle være en hylles til dere.
Att det skulle ta overhånd fordi en person ikke likte det.Hadde ikke mine villeste drømmer trodd det.
Sorry for det som skulle være en hylles til dere ble helt dritt !!

D

Anonym sa...

Flott historie. Eg har funnet ut at tuppeware einer seg best som pynt inderst i skapet, det er i hvertfall der mitt er og har vært i mange år......

Ann Helen sa...

Hahahaha!De stakkars boksene har litt å leve opp til, ja;-)
Glad for bloggen din altså, den har gitt oss mang en høytlesningsstund her hjemme;-) (...tror mannen identifiserer seg litt med Emmelinemannen..
Hihi, ha en GOD dag da!Keep up the good work!

Anonym sa...

Takk for en god latter denne torsdags formiddag! Tror jammen jeg har en Servofix i skapet!

Anonym sa...

Hihihi!!! Du skriver fantstisk morsomt Emmeline!!! Satte kaffen i halsen her av innestengt latter..Man skal jo ikke blogge på jobb, men en pause i ny og ne trenger da alle ;) Dessuten...en god latter forlenger livet!
Jeg har aldri vært på et sånt party men fikk lyst på det nå!!
I hvertfall hvis det var du som skulle avholde det hihi!!! Ha en fin dag :) Hilsen Kardemomme

CosiFanTutta sa...

Hei, jeg har nylig fått vite at du er bloggdronningen, så det var med stor spenning at jeg tok turen innom ;o) Du har nydelige blogg- bilder og fantastisk inspirerende tekster. Jeg har kost meg fælt og ledd mye. Likte veldig godt historien om "Billeba på bussen", hehe, virkelig morsomt :o)
Jeg skal på Indiska og lete etter den lappeteppe genseren i et eldre innlegg - det sto navnet mitt på den! Takk for meg, kanskje vi treffes på bloggtreffet på lørdag, eller??

NUSSE sa...

Hei hei!
Kjempeflott blogg! Har fått en award på bloggen min og den ønsker jeg å gi videre til deg! :-)

Charlotte - FO² sa...

Innmari bra skrevet! Dette var dagens beste!!!

ha en fortsatt fin dag!

Magdalena sa...

Klart vi skal på bloggtreff, med rak rygg, både du og jeg...
vi er da venner om vi er dronninger eller ikke...
klem til deg fra magny ~~~

Solveig sa...

hei hei du! håper du lar tupperwaren ligge hjemme på lørdag og blir med. *overtale*, hihi. (du kan jo evt ta med en å ha på hodet som, ja du vet- k... r...o) nå tuller jeg altså!! håper du ser på det som skryt:):)

jeg har en svigermor som stadig kjøper slike plastgreier. jeg skjønner jo med hodet at det er fornuftig, MEN: den dagen jeg kjøper det, da har jeg foretatt et stort livsstilvalg -i ny retning, hihi.

Strikkelaura sa...

Jeg regner med du ikke bor i en stor by. For her i byen er det helt vanlig å dra på picnik, for vi har ikke egne hager eller sommerhus. Vi må ta til takke for de store fantastiske byparken! Det er urolig koselig og sosialt og dra på picnik. En TW historie har jeg ikke, er dessverre et par genrasjoner for ung ;-) (...og bor i en storby hvor TW party ikke er vanlig, eller var jeg nå for ung igjen?).

Gamlå sa...

WoW denne historien her er bare helt topp. Jeg gir deg 10 poeng. Denne må jeg vise til søteren av en svigerinne av meg som er tupperware selger. ler enda jeg. Tusen takk for innlegget:))
Du får sagt det du!!

hilsen Gamlå

LoneK sa...

Ja det er noe med de tupperware boksene, og for at vi skal handle mest mulig nyttig skapfyll er det viktig med en god selger, med de gode tupper historiene.

Tina sa...

Å hei og hå, må bare kommentere bomkjøpet ditt, lo så barna lurte på hva som var så morsomt. Arti lesning og han mannen din som lurt på om du ikke hadde bestilt en hvit soffa for sikkerhets skyld, bra! Fortsett slik ha ha det liker jeg. Disse mannfolka skjønner seg ikke helt på sånt de da... Ha en fin kveld videre, mvh Tina

Photo-Me-Life sa...

GLISER RÅTT OG UHEMMET

Jeg har faktisk vært TUPPERWARE dronninga langt oppi finnmarka i 1995 på en liten fiskeplass ute i det kalde intet. Jeg trådde til med en diger bag mens jeg løp rundt i slips. Kom HELT sikkert med en historie eller to, er nemlig ikke fri for ord da jeg setter i gang og kan helt sikkert selge gråstein.

Jeg gav meg etter karrieren oppe i finnmarken....jeg ble ikke rik:)

prinsesselinn sa...

hehe.
JA trenger vi ikke alle en rundell og seksogførti bokser i festlige farger med lokk som kan brukes som mellomleggspapir?
jeg prøver å unngå å gå for jeg føler alltid at det er litt synd i henne som selger og ender derfor opp med noe skikkelig nyttig.
Ville bare ønske deg en vidunderlig uke.
Du skriver så bra og jeg ler meg ihjel av innleggene dine.
Kos deg på bloggetreff dersom du skal , selv skal jeg på hamlagrø:-)

Helene sa...

Hei Emmeline
Er bare innom så snarest for å ønske deg god helg!
Har vart litt fraværende på bloggen i det siste så nå må jeg ta meg en rask runde rundt i bloglandia.

Klem fra Helene

Fru Fjeldhammer sa...

Nei, tupperwarparty er gørr, og alle disse boksene er overpriset og heller ikke så gode.. eneste jeg har en potetskreller og den liker jeg godt.. *LOL*
Jeg vil bare si at du takler alt styret "rundt" deg ganske bra...*S* bloggen din er rå fordi du skriver rått( og har et flott hjem og hytte å vise frem..).. jeg er sløv på kommentarene men jeg leser hvert eneste innlegg!!

klem

Liv Elin sa...

Hehe - morsom tuppeware historie !
Er nok ingen tuppe-entusiast her heller - men tror nok det er noe de fleste har vært med på lell ja!

Leste en plass at du ikke trodde du kom på treffet på lørdag ....synes det var synd , iallefall hvis det er pga noen som leverog ånder etter janteloven (eller var det "jenteloven" den het ...?;)
Hadde gledet meg til å treffe deg også , sammen med så mange andre bloggere! (Det var faktisk din blogg jeg dumpet borti som aller første interiør/hverdagsblogg - og som etterhvert inspirerte meg til å begynne å blogge selv ! :)

Men kanskje en annen gang!? :)

Ønsker deg en koselig torsdagskveld videre!

Liv E fra Husrom & Hjerterom

Ida sa...

Utrolig morsom blogg du har :-) Trenger jeg en smilepille, så stikker innom her (og det gjør jeg jo hver dag - så jeg smiler mye) :-D Liker stilen din, og syntes du har ett fantastisk hjem og hytte :-) Lykke til videre! Hilsen Ida

pepperkverna sa...

Takk for et morsomt øyeblikk! Hege

Anonym sa...

Ha, ha, ha - ME LOVE ! ha, ha, ha og ha ... Du er som alltid knall god med tastaturet.... ;o)

frøken fryd sa...

Hehe, nok en morsom fremstilling. Jeg koste meg med å lese !Ha en deilig helg!

Tulip sa...

haha..utrolig bra skrevet!
Kjente igjen noen slike fantastiske historier disse "dronningene" serverer oss shoppinglystne damer på party!

Anonym sa...

Jeg har vært på Tupperware-party - I TENNESSEE !!! Stikk den. Jeg har til og med besøkt Tupperware fabrikken. Jeg er Kristian Severin Skeie - jeg er helt konge.

:-)
Klem.

Hege sa...

Må bare komme med en liten story her. Eg var på TW party for mange år siden, og då fortalte forhandleren at svigermoren som bodde på gamlehjem brukte en salatslynge til å vaske nylonstrømpebuksene sine i. Syns eg ser det for meg *ler*

Anonym sa...

hehe storkoste meg med siden din *SS*
jeg er selv tupperwarekonsulent litt av den kjedelig byvarianten med ingen historier
kun info om produktene

hvis noen ønsker "kjedelig" info eller demo send meg en mail

Anonym sa...

For ett herlig innlegg. Har ikke vært på TW-party på årevis, men nå fikk jeg faktisk lyst til å gå.

Sine sa...

Fantastisk innlegg, fantastisk blogg!
Jeg vil bare få anbefale tupperwaredingsen løkhakkeren...

http://sineshage.blogspot.com/2009/01/tupperwaredings.html

Mette sa...

Ha, ha, ha, såg nettopp tupperware på innhaldslista di og hugsa at vi jo var på same "party". Kunne godt vore litt meir livfulle detaljar ja, men som du veit vi realistiske legar som prøver å ha ein ironisk distanse var nok ikkje eit eit stjernepublikum. Mine boksar har enno ikkje redda nokon ting bortsett frå eit par gamle pastarestar og den fantastiske crisperen støver bort. Godt tur på treningsleir

Anonym sa...

Hørt om Fridtjof på Tupperware party? http://www.youtube.com/watch?v=nDIrKoHR95Y

soughr sa...

Visitez ce lien Dolabuy Valentino pourquoi ne pas regarder ici sacs de répliques voir ceci Loewe Dolabuy

Related Posts with Thumbnails