torsdag 7. august 2008

Den forunderlige reisen DEL 1



Jeg er tilbake til hverdagen etter 36 overveldende timer i hovedstaden. I skrivende stund ligger jeg her i sengen min og ler *høyt! For jammen var det en ære å bli invitert til Ikeas nye kataloglansering, --og jammen var det gøy--og skal jeg være ærlig så var det vel sist, men ikke minst en ganske snurrig affære;) Jeg har bestemt meg for å begynne med begynnelsen, og lage en liten føljetong av denne turen. Som går over flere innlegg. FØRSTE DEL kommer her, og flere deler kommer fortløpende!



I sommer, etter at jeg hadde takket ja til å være med på denne happeningen, fikk jeg en epost om at Ikea ønsket å bruke bilder av stuen vår. Bildene måtte kunne brukes av media -og de måtte være av en sånn art at de kunne bli blåst opp til gigantisk størrelse. Min stue? Det var rett og slett smigrende!



Dermed kjørte jeg med mine 18 minutter på batteri om gangen, og manglende nettdekning til bloggeplassen langs veien. Der lastet jeg ned så mange stuebilder jeg klarte, kjørte tilbake til hytten, ladet PC-en, kjørte opp igjen og lastet litt til og...-nei der gikk batteriet ut gitt...hjem igjen for å lade...Og sånn holdt jeg på til jeg hadde fylt en epost med stuebilder!


Stor var dermed spenningen da vi kom til Ikea lanseringen.-Hvordan ville stuen ta seg ut i 3 ganger 3 meter format?? Ville hvert lille støvkorn være forstørret til enorme støvballer? Hvor mange bilder hadde de brukt? Kanskje Ikea faktisk hadde bestemt seg for å ha stuen min i gigantformat over hele varehusets yttervegg? For å gjøre en lang historie kort. Bildene våre var brukt til å vise frem rammer!



RAMMER???? Ikke nok med det...



Da vi kom til rammeveggen viste det seg at min stue passet best i en knøttliten ramme! Ikea hadde rett og slett glemt å spørre om de kunne krympe bildet ned til frimerkeformat. Er det mulig at vi kan legge stuen din inn under et mikroskop frøken Emmeline?? Vi satser nemlig på en ny kolleksjon av forstørrelsesglass som media skal få utdelt her på lanseringsfesten! For å si det rett ut; jeg ler ENDA:)

21 kommentarer:

Prinsesse Elin sa...

Hallo og god morgen.
Førsttemann på skrivern i dag!
For at denne kommentaren skal bli helt rett så må du se føre deg at jeg sitter her lett tilbake lent, nikker litt med hodet i takt med musikken, ja hele kroppen vibber litt. Musikken er det ikke charlotte T som spiller men radioen ( p1- med morgen andakten(samma det vel)

Jeg har ikke hornbriller men har tatt på meg solbriller for å komme så nærme klientellet på Ikea festen som mulig.
Kjenner du at vi er på Ikea igjen???
Ok da begynner vi!

HALLÅ!!!GUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUD for en kul fest, kule folk og kule møbler, kule klær og gule ting. Det oser av å ville bli sett og hørt ( det er egentlig litt teit for musikken er ganske høy her) men nå er det slik.
Fleste parten av Ikea kunder er kvinner og husmødre og dermed er fleteparten av Ikeas festdeltakere menn i sin beste aldre( 25) og singel, med hornbriller, rare klær og hoggtenner.
WOOOOW HAR VI IKKE DET SPENNENDE DERE???
Er det rart man blir takknemlig at dette kun er en årlig happening? Tenk å hatt det slik hver dag dere.
Jeg lurte på en slik ting du kjære emmelinen min.

Har disse menneskene Tittentei som forbilde??? Jeg tenker på denne hode ristingen.
Han var jo også litt sånn løs i nakke leddet.

Men alt i alt så var det veldig eksotisk, spennende og nytt for en liten blondine i utkanten av stavanger. Oh Yeh babay....å så tar vi et glass vi a dere! HURRA:o)

Karna sa...

HA HA HA HA....Jammen du har jo dukkekoppene, kanskje de trodde at stuen din var knøtt liten!?!?!

Takk for sist Emmeline, kjempe gøy og treffe dere! Blir bare enda mer gøy når en er kommet hjem og tenker på det vi har opplevd i ettertid....

Her prøver jeg å få gjort noe, med en hund som står og UUUUUUUUUUUUUUUUULLLLLLLLLLLLLLLLEEEEEEEEEEEEERRRRRRRRRRRRRR og vil bare til Petra...holder på å klikke...

Gleder meg til denne serien her, renger med det blir litt hornbriller og fotball strømper også....HA HA HA ...og huggtenner!

ENGEL sa...

hihi!har du blitt teskjekjerringa?jeg lo godt av innlegget ditt;)
gleder meg til neste;)

Anita sa...

Høres ut som en minnerik tur, kanskje verdt og sette i glass og ramme;o) Lurer mest på om dere lærte noe nytt på blogge kurset jeg da!? Gleder meg til fortsettelsen av denne reisen! Nå skal jeg sende største jenta på turn! kos deg i hverdagen du!!

Fru Fryd sa...

Haa,haaa...Høres ut som dere har hatt en opplevelses rik tur. Fnis... Gleder meg til forsettelsen:0)

Kardemomme sa...

Heisann!
Takk for sist! Det var kjempekoselig å treffe deg, selv om det var så mye som foregikk hele tiden at vi ikke finn snakket så mye..Men jeg håper dere fant fram til alle butikkene dere hadde lyst til å besøke..Flott å ha egen sjåfør da! Så dere hadde vært på ROOM, som er en av mine favoritter..foruten IKEA da selvfølgelig ;) Linker deg hos meg slik at jeg kan ta meg en tur inn til deg innimellom..Ha en fortsatt fin dag! Hilsen Kardemomme :)

Fjordheim sa...

Ja det er ikkealltid ting blir som en hadde trodd nei. Men det må ha vært en morsom opplevelse å være der på den lanseringen. Ikke værst å bli plukket ut til det.
Satt en dag på lånt nett jeg også å tenkte på deg. Har heldigvis litt bedre batteri.
Gleder meg til fortsettelsen.
Ha en riktig god dag:)

by Siv sa...

Gleder meg til fortsettelsen :)
Jeg har (som sikkert alle i denne bloggverdenen) gitt deg en award.
Ha en fortreffelig dag
Hls Siv

@__EY__ sa...

Ja,

men herrepitter,
da har du sikkert
laget Bergens mest
verdifulle frimerke-
bilde !
PS.: Og en skikkelig
frimerkesamler hadde
neppe blitt innvitert
engang !

Bra jobba ; )

Au revoir.

☆Therese sa...

:OD
Regner med at dere har hatt det morsomt !!!

Kikket på filmen inne på Din Side, så etter dere, men ikke lett å få øye på noen som en ikke vet hvordan ser ut !!

Gleder meg til fortsettelsen her ;)
Ha en deilig dag.

Frk .Fischer sa...

Ha ha lo godt av den....skjønner godt du ble litt snurt,eller ikke snurt kanskje ,men ikke helt det du hadde forventer etter at de formelerte seg sånn...men stuen din gjør seg godt i de fine rammene da ,viss det er noe trøst!!! Takk for en flott opplevelse....og fine blider...koser meg!!!

Maria Louise sa...

Noe så vittig... jeg ler med deg! Men tenk hva du har opplevd da!!

Har du forresten en ekstra katalog? Har store problemer med å ta av reklame-nekt klistremerket på postkassen... vi er litt uenige om akkurat det i heimen. I går var mannen storveis fornøyd med at jeg kunne jo bare lese katalogen på nettet! Da har man ikke skjønt gleden ved IKEA-katalogens komme...

Ha en fin dag min venn!

Helene sa...

Ha, ha, ha; og vi som så for oss de SVÆRE bildene på veggen der hvert et støvkorn kunne ses;o)

Virker som om dere har hatt en kjempegøy tur. Skulle gjærne ha vært der!!
Gleder meg til fortsettelsen.

Christinas låvebutikk sa...

Hei! Ikke rart de bruker bilder fra din stue!! Du har virkelig sans for hjemmet og feriestedet ditt!
Artig å få ta del i turen deres!
Klem fra meg!

prinsesselinn sa...

hehe.
Du er vittig
ser ut som dere har kost dere.
Ønsker deg en riktig FIN helg.

Jill sa...

Ler jeg oxo
:-)
Men det siste bildet av stuen din "på ramme alvor" ser nesten ut som et innrammet speilbilde...
veldig kult!
Men jeg skjønner at jeg går glipp av noe vesentlig her...hornbriller og huggtenner???????
Du må nok forklare mer i neste avsnitt

Den gamle stil-de svunne tider...VINTAGE sa...

Ha, ha jeg ler jeg og ! Er det ikke typisk da ?! Men du har en fantastisk nyyyydelig stue synes jeg da. Ha en fin dag med mer latter...

Rosa sa...

Av dei intere kommentarane skjønar eg at me har mykje å gle oss til! Hihi, stor ståhei for eit bittelite bilde *fnis*

Anonym sa...

How beautiful is that!! It´s amazing.
Greetings from Germany
Sabine

hvitstil.com/Christine sa...

Hei Emmeline
Jeg ler så tårene triller!!!!! Du er virkelig flink til å uttrykke deg. Veldig artig er det å lese, gleder meg til oppfølgeren.

Så gøy det var å bli litt kjent med deg.
Stor klem fra Christine

Smilla sa...

Ferien er over og bloggen din har blitt lest - livet tilbake til normalen! :O)
Snille mannen med hoggtenna er frisøren min by the way, og han er gromgutt!

Håper du har hatt en fin-fin sommer og er opplagt for en ny høst med innlegg for fan-klubben :O)

Related Posts with Thumbnails