lørdag 29. september 2012

Liveblogging for interiør&boligmessen



I dag er dagen, for det store comebacket liksom. I skrivende stund sitter jeg i et hjørne av Interiør og Boligmessen i Grieghallen, og blogger live. På mac. For aller første gang i mitt liv - både med liveblogging og på mac. Bare sånn at det er sagt! Ved siden av meg sitter Anette Willemine som også blogger live. Innlegget hennes finner du på bloggen Sunhome!

Etter å ha prøvd parallell-liveblogging, vil jeg bare si at det er lett å bli svett av mindre. Anette var nemlig ferdig med å skrive blogginnlegget sitt lenge før jeg i det hele tatt klarte å finne igjen mine bilder som bare forsvant inni macen på et ukjent sted. Dermed glemmer man helt å se pen ut -og å holde magen inne, mens folk knipser bilder fra alle slags uflatterende vinkler... But here we go!!!



I dag tidlig startet dagen med bloggfrokost, der mer enn 100 bloggere fra hele Norge deltok. Min favoritt-lunsj-leverandør Colonialen serverte en fantastisk frokost og Bodil Bo var konferansier. Veldig gøy:)

Etter frokosten åpnet messen for publikum, og det har strømmet på med folk. Jeg har sittet her på Bloggeria og over høyttalerne har Einaren underholdt med å male vegger. I følge Emmelinebarnet er Einaren så populær blant damene, at det var vanskelig å få et bilde. Men sånn ser han ut in real life:

På lanseringscenen har det vært speedstylingkonkurranse der unge menn fra interiørbransjen har dominert showet med en god del fremmedord, og egne erfaringer fra Milano og Paris. De snakker i vei om Pure og Future Protest, slow food og slow coffee. Trendene sier at møblene skal være nedtonede, helt uten mønster. Man skal ha tid til å hvile -og det skal være enkelt.



Heldigvis er det jo litt for enhver smak her på messen, så om du ikke er så opptatt av design, kan du kose deg likevel. Riviera Maison har en stor stand med massevis av julepynt ( bildet over) og Concrete Wall (under) er på plass med sine betong-lookalike tapeter og gøyale puter!

Lille Rips selger kule smykker fra Alexandra Villefrance, og Happylights:)


Generelt er det mye PEACE AND LOVE på puter og plakater. Selv har jeg kjøpt noen nye peaceputer for å ivareta husfreden hjemme (*sikkert et veldig effektivt tiltak;) Koppefornyelse har jeg imidlertid ikke satset på enda, selv om det er mye å velge imellom.


På IKEA sin stand kan du få sydd deg en ny pute eller kanskje et nett?

Lobelia har mye fint!


Populære Mano fra Kähler preger hyllene til Lobelia, og her kjøpte Emmlinebarnet en superstilig vannflaske med skrift, som hun var veldig fornøyd med!


-og Kremmerhuset har massevis av gode messetilbud! Alle varer selges med 25% avslag for eksempel....


Litt for enhver smak. Her fra Hjem kjære Hjem sin stand:


Pihls Paradis hadde superstilig stand i fjor, og skuffer ikke i år heller!


Det var betonglook som dominerte på mange stands, supplert med paljetter, gull og dødningehoder!



Decoroom by Flamant har sin helt spesielle stil, elegant og litt vågal samtidig. Der kunne du finne de lekreste lysglass til årets Halloweenfeiring. Gøyal bruk av farger syns jeg!


Solstrand Interiør hadde denne fine gyngestolen som jeg godt kunne ha tenkt meg på hytten.


Mine nye peace and love puter på toppen av hyllen:


Eller kanskje du heller sverger til det litt mer nasjonalistiske, fra Rosendal for eksempel? 


For dere som ikke har kommet dere avsted enda: Løp - her er det mye å kjøpe!! 
Det er også så uendelig mye mer å se, som jeg ikke fikk tid til å knipse... 


Trenger du ingenting, så er det jo mulig å kose seg med god stemning, underholdning fra lanseringsscenen eller deilig mat fra en av de mange fine kafeene:) HÅPER VI SEES, og beklager for litt dårlige bilder. Jeg klarte ikke å få de finere anyway! Er snart tilbake med noen av mine fine kupp fra messen:)




















33 kommentarer:

Katrine sa...

Et flott comeback, og et flott innlegg om den fantastiskflotte messen! Du er flott! Jeg håper at det kommer flere flotte innlegg fra deg utover høsten. Du har vært savnet!

Kos deg videre på denne flotte lørdagen!

Alt er flott i dag! ;-)

Fru Fly ⚈ Heidi sa...

Dere kom i mål, jippi! Fiiiint innlegg som alltid Sees i kveld! Klem

Anonym sa...

Supert at du er tilbake :)))

Bratte Bakka sa...

Herleg! Du ser nok flott ut frå alle vinklar og blogge kan du framleis :D
Kosa deg vidare!

Hyacinth Bucket sa...

HURRA...Emmeline er tilbage..:-)

Kæmpeklem fra Lisbeth

Anonym sa...

Takk og lov at du er tilbake,har savna dei morsomme innleggane dine:)

Anonym sa...

Etter å ha surfet på diverse nettaviser i kveld tok jeg en titt innom bloggen sånt for sikkerhets skyld - kanskje et nytt innlegg? Jippi :-) Du er tilbake! Noe som jeg selvsagt kommenterte høyt. Da kom det umiddelbart fra min mor (som ikke er datakyndig)- vent litt før du begynner å lese, jeg må bare en liten tur på toalettet først. Som du forstår er vi flere som ha savnet dine lysglimt i hverdagen :-)

rosaroseblogg sa...

Kjempefint innlegg :) var gøy å være på bloggfrokosten :D Klem Lisbeth

ib sa...

Oj! Her var det mye fint! :)

Maria sa...

Fint innlegg. Messen var vel verdt turen!:)

Fru Fryd sa...

Vi er nok mange som håper at du er i gang, og at bloggtørke er en sagablott:-)

Du såg så bra ut der du satt i kroken dypt konsentrert og blogget, og det var en lykke å vite at jeg snart skulle få lese dine skråblikk på interiør og hverdagslivet.

Messen var/er kjempe flott, og jeg angrer at jeg ikke i år også deltok på bloggfrokosttreff.Men det var spennende å se på speedstyling!!

God søndag!!

nullfiresyvni sa...

Ser ut som messen er en megasuksess. Skulle ønske jeg også kunne ta turen, men det gikk ikke denne gangen. Da er det fint at bloggere som deg legger ut flotte bilder så vi andre også får ta en titt.

Kirsti

Violetta sa...

Koselig "å se" deg igjen! :)

ege denne sa...

Av alt det der, er det bare Kremmerhuset jeg savner.. Tenk om Kremmerhuset kunne ha åpnet butikk i Spania.. (drømme..)

Frøken Perfekt sa...

Hei,

Flølger bloggen din hver dag og det er utrolig inspirerende! Det er bla. bloggen din som inspirerte meg til å starte å blogge helt “naken”.

Takk !;)

Ha en fin søndag!

perfektfake.blogspot.no

Anonym sa...

Hei flott innlegg:) får håpe å lese mange innlegg fra deg fremover også:) velkommen tilbake. Hilsen Ms.

BLOMSTERSTJERNEN sa...

Oj! Dette var større enn da Creation gjorde comeback! (Og jeg likte faktisk Creation veldig godt...)

Synes dette var imponerende håndarbeid spesielt med tanke på de ugunstige omgivelsene! Mac, ellevill knipsing og parallell-blogging!?! Kan det bli verre?

Glemmer aldri den stressfølelsen som oppsto da sidemannen var ferdig med tentamen lenge før jeg en gang hadde funnet riktig sittestilling. Heldigvis lønte det seg å bruke god tid skulle det vise seg... De som gikk tidlig på tentamen har jeg aldri sett igjen!

Blomsterstjernen

Britten sa...


Eia var vi der ,
sier jeg bare ,
på den annen side ,
kanskje greit for lommeboken
at man ikke var der ...

;-)

-Mia- sa...

Såå mye fint, nå skulle man bodd i Bergensområdet skjønner jeg ;-) Koselig at du er tilbake, håper på flere innlegg fremover! KLEM

mor sa...

Åjjj så mye fint og jeg skulle gjerne vært i Bergen.. ble veldig glad for å se ikea sitt langbord der, da jeg har samme løsning her hos meg, men jeg har sett meg lei på den. nå fikk jeg litt ny inspirasjon..Gleder meg til lese blogg fra deg igjen, håper på mange spenstige innlegg utover vinteren. Ha en flott høst og takk for inspirasjon!

Anonym sa...

heia Emmeline-endelig tilbake!

Anonym sa...

Utrolig fin messe, kjket med inspirasjon nå før vi skal til å bygge hus.

mali-mo sa...

Koselig å se deg igjen ;) Syns du gjorde en god jobb der, kjente stresset ditt helt bort i sofaen ;) Savnet deg om kvelden!(Såg deg ikkje??) men eg eeer jo i ammetåken då ;) Klemmer!

solihjartet sa...

Så kjekt å sjå deg på blogg igjen, håpar det varer! :)

God helg!!

Lobeliadamen sa...

Må le av Blomsterstjernen...ha ha ha Nå har jeg bilder av Muffe og Gækki i hodet........scary!! :-)

W

Anonym sa...

ÅHHHH - takk og pris - du er tilbake!!! Du har vært dypt savnet, det skal du vite! Fort innom dusjen, sette på kaffen og så MORGENENS HØYDEPUNKT: Et raskt trykk på Bokmerker og voila - Emmeline er tilbake på skjermen min - du nytes sammen med frokostblanding, juice og kaffe - LYKKE!
ULLEMIA

Hege sa...

Masse flotte bilda, men som vi sir her oppe...det skit æ nu i..æ e jo bare overlykkelig at du er tilbake i blogg verden :) Begynte jo å bli alvorlig bekymret, hadde jo ikke kommen noen søknad eller varsel om overgang til pensjonistensrekker :)) Ha en flotters søndag:)

Toril A sa...

Velkommen tilbake!

Villblomsten sa...

Ville bare si , at jeg også savner dine morsomme innslag :-)
( men skjønner godt at man blir lei av å blogge innimellom , det tar jo mye tid :-)

Anonym sa...

Jiiiippppppppi. Du er back. :))))))

Støvkorn sa...

Ah, en kvinnes våte drøm det her! Skulle ønske jeg vant i lotto slik at jeg kunne bruke noen kroner på dekorering her hjemme også ^^

Anonym sa...

Du er en jævlig du person. voksne menneske sitter og blogger når du skulle tatt av deg barna, kaller deg EMMELINe for søren, hacket av cyberspace, jada (lost password)

Dortes brugskunst sa...

Sikke mange greengate ting...og nogle vidunderlige strikkede nisser

Related Posts with Thumbnails