torsdag 27. mars 2008

Bibeltime med Emmeline



I løpet av dagen i dag har jeg begynt å lure litt på mine egne bibelkunnskaper. Elin kom i stillhet med en kommentar på mitt forrige innlegg. Hun ville gjøre meg oppmerksom på at det var MOSES som hadde delt ut fem små fisker og to små brød, -eller var det forresten to små fisker og fem...? Jaja, du skjønner forhåpentligvis hva jeg mener.

Jeg er imidlertid ganske sikker på at det var Jesus som delte ut de fiskene, mens Moses brukte karrieren på å sove seg nedover Nilen i en ørliten kurv som egentlig skulle vært benyttet til klær. For alt vi vet skulle kurven brukes til pynt dersom Moses sin mor var interiørblogger? Men Moses forsvant altså avgårde med kurven --og dermed ble det ikke vasket klær eller blogget stort den dagen, for å si det sånn!

Debatten startet med at Elin hadde problemer med å plassere det store Jesusbilde sitt. Til tross for at Elin er glad i fransk landstil, med Madonnaer og kors, har hun nå plassert Jesusbildet på vaskerommet. Han krasjet nemlig med de nye Stars and Stripes putene på loftet! Jesus er jo kjent for å være en tolerant fyr, så det går jo sikkert strålende. Dersom vaskemaskinen begynner å fuske i morgen tidlig, ville jeg nok likevel ha tolket det retning av at noen er lei av skittentøyet ditt! ( Huff og huff Emmeline---Denne vitsingen er muligens ikke bra, selv om jeg er god til å synge salmer høyt i kirken om jeg skal si det selv!)



Min eldste datter som er konfirmant har i det siste hatt en rekke religiøse diskusjoner med sin far. Han er ved en tilfeldighet tildelt et av de mest religiøse navnene i hele Norge. Det er faktisk så religiøst at det kunne vært brukt av en undercoveragent som skulle infiltrere en ekstrem religiøs sekt. Herr Emmeline har ikke latt dette navnet gått så hardt inn på ham-for selv om han er tatt directly ut fra the Bible er han meget skeptisk til denne boken. Han er så skeptisk at konfirmanten bekymrer seg for om han vil slippe inn i det høyeste når den dagen kommer.

Etter en opprivende diskusjon med sin far her forleden, avbrøt jeg dem med at hun ikke trengte å bekymre seg! Hvis det blir noen problemer i Perleporten får vi heller smugle han inn, sier jeg. De yngste kastet seg umiddelbart inn i diskusjonen, og ville vite hvordan vi skulle klare det?

Tja svarte jeg; Kanskje vi kan legge han oppi den skiboksen som han har tenkt å kjøpe på Finn.no -så sier vi at vi har lyst å stå litt på ski i himmelen. Konfirmanten fnyste fordi en god debatt ble avsluttet på denne måten, mens lillebror mente at dette ikke ville fungere. De kommer nemlig til å merke at vi lyger, sier han. Tja ---er du helt sikker på det sier jeg? Det finnes jo tross alt POLITIMENN som lyger på tv! Den yngste garde nikket, -dette er et meget alvorlig tema som opptar dem sterkt!

Vi følger nemlig med på en reklame som går på TV om dagen. En av våre naboer har begynt å arbeide som fotomodell på tv. Hver gang han kommer på skjermen, forteller han at han har blitt mye bedre i magen etter at han begynte å bruke Activia. På tv heter han Morten og er 41 år. I virkeligheten er naboen vår politimann--og han heter ikke Morten i det hele tatt;)

Dette har vært et stort sjokk for de yngste i huset her! Hvordan kan en politimann lyve på TV? Han heter jo ikke Morten? Hva vil barna hans si? Kommer han ikke til å bli arrestert? Hvem arresterer en politi forresten? Det er jo også naturlig å lure litt på hvordan det vil gå med han når han en dag står der i Perleporten? Hmmm--- han risikerer trolig å måtte bli smuglet inn i en skiboks han også!

Jeg vet at dette innlegget kanskje vil være et overtramp for mange av mine skjønne bloggevenninner, og beklager det! Som du skjønner så skriver jeg dette likevel! Emmeline føler seg nemlig ganske trygg på at Jesus smiler der han sitter på veggen på Elin sitt vaskerom. Dersom han ikke smiler, ja da får de Emmelinske barna en stri tørn med å putte en stor Mummimamma inn i en liten skiboks, for så å slepe meg inn perleporten--Stakkars unger !

57 kommentarer:

elin1976 sa...

Du kan være trygg på at han smiler der han står med lamma sine. Forresten så kommer alle lammene fra Bergen.
Men det jeg ville si er at en slik kurv ønsker jeg meg også....sånn en moses kurv. Til å ha på vaskerommet sammen med jesus. Tenker han er kvikk med å brette klær og få de oppi når der er ferdig vaska.
Jeg tror faktisk han likte seg der...iallefall så har han veldignet denne dama med meget mye ros fra en fornøyd mann som synes livet var sååååååå herlig med ryddige skap....å det der er litt rart. Ja faktisk ganske skummelt for han legger jo aldri merke til slike ting. Eller der løy jeg litt for jesus fikk ikke bli lenge på soverommet. Tror han skapte en viss uro når han tittet ned på senga...men da er vi tilbake til å ha han for nære....det går bare ikke for han er jammen intens der han sitter der og smiler sitt mest bedårende smil.
Påvirknings kraft har han for Lene synes harry teppet var loooooovlyyy...så jeg tilbudte meg å sende det oppover til Måselv....

Så en av de nermeste dagene tar jeg turen på posten for å sende det oppover om hun vil ha det....men jeg tror jeg pakker det inn først...i tilfelle noen skulle se fargen og dø av skrekk.
Natti natti nå skal jeg snart finne senga.....til prinsessa. Hun ligger nemlig godt nedi senga til mammaen og da er det desverre ikke plass til meg.
he he. Sånn er det å ha enebarn. (å fortsetter det i den tralten forblir hun det)
Klem:O)

Tante Mimmi sa...

"YOU DID IT AGEIN!"
Kanon! Eg kjøper boka om famlien dåkas! Eg og gubben sit her og ler kl 1 om natta! (5 timar til vekkerklokka kimer!)
Du er kanon! og psst! Jesus må ha humor, det trur eg!

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Hahahahhahahahha , glimrende innelegg Emmeline.....er det rart me er forvirra , alle desse stilane !!!

chevostar sa...

He he he he he :) Bra skrevet emmeline!!! Morsom lesing en tidlig morgen!

Ha en flott dag!

Aina sa...

Hva?? Er ikke Morten virkelig Morten, vil det da si at Activia ikke virker??
Og jeg som hadde slik en tiltro til reklame;-P
Haha ...knegg!

God start på dagen med dine historier og funderinger:0)

Ha en fin torsdag!

frk. vims sa...

hihi, du kan å sagt det.
jeg har hatt mine diskusjoner med vimsemannen om slikt (jesus og sånn) jeg også. Jeg er visst ikke god nok i trua. Lurer på om jeg trenger en skiboks etterhvert jeg også.
har ei venninne som er nyforlova, mannen hennes sa at hu var for ukristelig til å gifte seg i kirka... så hu fikk faktisk fritak og slipper en trang skiboks...

og forresten...jeg har aldri følt at han activia mannen var troverdig...og nå fikk jeg det bekreftet! takk :D

elisabeth sa...

Hehehe...dette kan du la stå;)

Har en konfirmant jeg også, og den eneste "diskusjonen" vi har gående er: Mr som spør: Hvorfor ønsker du å konfirmere deg? Og der står vi for sønnen har ennå ikke kommet opp med et svar, men han har 6 i religion/kristendom...
Så vi får se;)
Vi har prøvd å "kjøpe" oss fri, me4n det gikk ikke...hehehe

elin1976 sa...

Kapitulerer! Du hadde rett. Jeg må ta noen bibeltimer nå. Tror jeg går å setter meg på vaskerommet:O)

Trude sa...

Hi hi, må bare le jeg...hvordan gikk det med stilskrivingen på skolen? Best i klassen tenker jeg (",)

Unknown sa...

Takk!! For en bra start på dagen da!!!Kaffe og bloggen din. Ler så jeg griner nesten.

Mummimamma sa...

Emmeline, U made my day!

Jeg lo så godt når jeg leste innlegget ditt, at all trøttheten og tungheten i kroppen min blåste bort, og jeg fikk engergi til en ny dag! Takk skal du ha :)

Du skriver så knallbra, Emmeline!
Det er en fryd å lese det du skriver, og dagens innlegg er en av dine "høydare" i mine øyne.
Fantastisk!

Angående skiboks, så er ikke det en dum investering enten man tenker å bruke den til å smugle seg inn perleporten, eller å ha den på biltaket.
Den fungerer nemlig også som trussel mot kranglete barn i baksetet. "Holder dere ikke opp nå, så stopper jeg og legger dere i skiboksen" er en noe utslitt frase her etterhvert.
Den virket de første 5 gangene, helt til ungene fant ut at det kunne i grunnen være moro å ligge i skiboksen, hvis de fikk satt inn et vindu forrest, slik at de kunne se ut. Så når mor nå kommer med den oppbrukte trusselen, så krangler de heller om hvem som skal ligge forrest å se ut vinduet.
Men, som sagt, det funket noen få ganger :)

Ha en strålende dag, Emmeline, er sikker på at Jesus, Moses og resten av gjengen ;) smiler godt der de sitter på skyenen og dingler med bena.

Smilla sa...

Drikker kaffe og fniser her jeg sitter på kontoret og leser om deg og dine hærlige betraktninger. Takk for øyeblikket!

Berit T sa...

Nå kommer jeg fra Elin etter å ha lest og ledd meg gjennom hennes innlegg, og måtte jo se fortsettelsen her, og dette var forfriskende på morgonen. Dere er like kjappe i replikken at det er en lyst å lese!!!
Takk for en frisk start på dagen!!

Mokki sa...

Mener du å si at reklamen lyver???? ;) *fnis*
Han naboen din har forøvrig ikke overbevist meg om at han har smakt på den Activia yoghurten en gang... regularis meg her og regularis meg der... det neste er vel at Acti regularis ikke er latin heller ;)??? *hahaha*

Anonym sa...

Herlig.:):)Jeg har opplevd Jesus (bilde)både på utedo og hønsehus jeg,så han henger nok fint på en vaskeromsvegg:)Anita

Anonym sa...

Knallbra innlegg igjen Emmeline! Må snart få meg en blogg jeg også, så slipper jeg å være anonym. Bor selv i Bergen, og ser at det er en del Bergens-bloggere i Blogglandia.
Synes det er spesielt morsomt å lese alle dine underfundige betraktninger omkring bussopplevelsene til og fra jobb. Etter at du skrev om turen til byen på bussen forleden morgen fullastet med koselige landlige møbler til å friske opp kontoret ditt, har jeg måtte humre litt - du med alle møblene, trylledamen og rutetyven alle på én buss! Hvis jeg hadde vært på den bussen også hadde jeg nok vært den "rare" damen som hadde uoppfordret begynt å snakke om møbler og interiør! ("Rare", ettersom man snakker jo ikke med fremmede på bussen i denne byen, ikke sant..).
Janeline

☆Therese sa...

:oD Herlig !!!!

Sitter midt i arb.tiden og ler for meg selv, de andre her begynner å bli en smule nygjerrige :o)

Jeg tror også Jesus er tolerant, hvis ikke misforstod nok jeg litt da jeg lærte om ham på skolen (for ganske lenge siden - kan jo hende jeg må ha en oppfriskningskurs jeg og).
Ha en herlig dag.

silje-sin sa...

Herlig;)

Anonym sa...

hi,hi...er mang slags diskusjonar ein kan komma opp i her i blogglandia :oD
Men det var nå verkeleg Jesus som tutla rund med fiskane og brøda! at han klarte å mette 5000 med det er nå heilt uforståeleg for meg..
Ha hatt ørten disksjonar med 9-åringen i huset om slike ting dei siste åra..ho har gått på hobbyklub i kyrkja he 1 gong i veka og der har dei alltid ein liten andakt. Fleire gonger har ho komme heim og og sagt at "det dei fortalde i dag går vel ikkje an...??" jesus gjekk på vatnet, stillte stormen osv... kva i alle dagar seier du då???
joda HAN kunne det, men ingen i andre...er det noko rart at dei lurer??? nei...
Ha ei fin dag, Emmeline! Alltid artig å komma innom her til deg :o)

Tone Yvonne sa...

Hei og hopp!!
Joda - det var Jesus som delte ut fisk og brød og Moses som seilte på Nilen (snakk om statusklatring...).

Herr Emmeline burde vel egentlig bare ta på seg sitt mest uskyldige ansikt og passere Perleporten med den største selvfølgelighet(når den tid kommer) gjerne i et rush slik at de ikke rekke å sjekke alle.... Det enkle er ofte det beste.....

Angående Activia.
Jeg har registrert at det angivelig er en viss % nordmenn med plager som tilsier at de trenger dette produkter, denne % er representer av tre personer i denne reklamen. 2 av de 3 har Hordalands dialekt - mon tro om dette er representativt, er dere mere plaget borte på vestlandet???Jeg bare undrer....

Alltid hyggelig å besøk ditt univers Emmeline, det skjer jo noe hele tiden :o)

Ha en strålende dag!!!

Christinas låvebutikk sa...

Hi hi hi! Det er bare så artig med dine innlegg!!

Ha en flott dag:0)

Villa Luftslottet sa...

Ha ha ha ha, festlig:D rett og slett:)
(det ligger en award til deg på siden min)

Whoopsi Daisy sa...

Du er bare så fantastisk. Jeg ler og ler. HVOR TAR DU DET FRA EMMELINE? Utrolig bra!!!
Jeg har ogsåsett på denne Mortenmannen og tenkt, ville jeg hatt en reklame på tv som forteller at magen virker bedre etter 14 dager og at jeg rett og slett BÆSJER bedre nå en før ejg egynte med dette???!?!?!?!??!
Det er jo egentlig det reklamen sier uten å si det. Slik blir magen kriminelt god kan man vel kanskje si da....

ESMERALDAS HJERTE sa...

hehehehehehehehehe....:) Dette innlegget understreker AKKURAT det jeg mener hva angår deg...u make me SMILE...:)Så derfor ligger det en award inne hos meg, som venter på et nytt hjem!!!!!!! Også er vi blitt eiere av to søstre, har jeg skjønt...Min Esmeralda storkoser seg i sofaputene mine:)

TORSDAGSKLEMMM

Anita sa...

For en herlig lesing! Sitter her og kobler ut etter arbeidsdagen før jeg går i gang med middagen! Du fronekter deg ikke og er nok i sammme bås som mange av oss andre når det gjelder Perleporten!! Glad jeg allerede har skiboks jeg, og den er svær;o) Ha en koselig kveld! Klem!

Lille Trille sa...

Ha ha ha Du skriver bare fantastisk bra :-D Ikke ofte jeg ler høyt når jeg sitter og leser men du får jammen latterdøra på vid gap...takk så mye for det :-)
...og jeg er sikker på at Jesus ler godt han også, og Moses også for den saks skyld.
Ha en flott torsdagskveld.
Klem Lille Trille

Fru Fjeldhammer sa...

*LOL*
Du beriker min dag..

Verkstedet sa...

tenk at du har løst alt med en skiboks, nå kan vi leve som vi vil bare vi har klar skiboksen;)
jeg visste at han alsri hadde smakt på den yougurten!!!!!
og fantastisk morsomt å lese ditt og elins nesten felles innlegg, dere er mine to smågale favoritter begge to!!!! jeg ler så jeg griner titt og ofte av deg og må la mannen lese. skulle øsnke norsklæreren din fikk lest litt her inne fra deg...
kommer fin butikk på nesttun i mai, skla legge link på siden min. hun er helt topp!
ha en herlig ettermiddag og kveld.
klem

Randi sa...

"Æ trur æ daue"...av latter!!nå må jeg jo følge med på alle reklamene som finnes for å se hvem Morten er.....stakkars nabo...
Med min min fantasi så heter nå du Maria og han Josef.....:)

Klem fra lattermilde Randi

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hi,hi heldig for meg så har ikke mine barn store religiøse hverken tanker eller spørsmål, er fullstendig på jordet selv og sliter med å søke opp svarene som trengs når 10 åringen i huset skal levere ukesluttprøven på its- learning hver tors, tusen takk Google sier nå bare jeg, som villig gir meg svarene som trengs,men det var da Jesus som ga ut fiskene eller var det ikke det,hmmm joda Jesus er utenpå min gamle søndagsbok, den med garnet og stjernene, om ikke lyger søndagsskolen sammen med politimannen:O)))))
Klem

Maria Louise sa...

Nå har jeg ledd i 10 minutter av bibeltimen din... hvor i alle dager tar du det fra? Jeg ler og ler... det var deilig! Det går nok helt fint med både perleport, skiboks, konfirmasjon og politimenn skal du se. Sees vi snart?

Bo med Lena sa...

Hi..hi...herlig historie. Det er lov å snuble i bibelkunskapene...og spøke med det også! :)

Anonym sa...

Hihi, morsom lesing! Du kan sikkert få deg ekstra jobb som religionslærer *fnis*

Gunhild sa...

Stadig fornøyelige innlegg fra deg. Om det var meg du siktet til:) så opplevde ikke jeg dette som overtramp, bare morsomt!! Heldigvis så slipper en å gjøre seg fortjent til å komme "gjennom porten".... Ha en god kveld/natt Emmeline!

Tulipaner og krystaller sa...

Takk for lystig lesning. Er sikker på at Jesus ser humoren. Trakk ihvertfall på smilet jeg.
Og jeg somm trudde på reklamen....ja ja da gikk det hull på den boblen.
Gleder meg til neste lesning. Du skriver bare så bra. Ha en fin kveld. Marit.

Trines Hus og Hage sa...

Hei!
Artig bibeltime, Emmeline. Er bare innom en rask tur for å si at du har fått utmerkelse av meg. Natta! Klem Trine

mali-mo sa...

Herlig innlegg! Og dere er en herlig familie tror jeg! Du skriver så bra Emmeline, veldig veldig kjekt å lese dine anektdoter og fabuleringer over livet&heimen. Bare herlig! Hadde akkurat skrevet et laaangt innlegg til deg da det mobile bredbåndet jeg er tvunget til å ha datt ut. Igjen. For deter nemlig ikke første gang for å si det sånn. Merkelig at dette skal være et problem i Norge i dag. jaja, nok syting.

Når vi snakker om Jesuser, så har jeg en jeg strever med å plassere jeg også Mannen i huset har lagt ned veto mot å ha Jesusen hengende over sengen, så jeg før høre med Elin hvordan det fungerer på vaskerommet, hehe.

Takk for et av dagens bredeste smil!

Lemi sa...

min kjære riste på hodet og lure svæært på koffer æ humre og ler for mg sjøl, men detta innlegget likte æ godt du.. både me jesus/moses, morten på 41 eller ikke og perleporten.
Moses va profet og den som ledet israelittene ut av fangenskapet i Egypt, og mottok De ti bud fra Gud på Sinaifjellet. ;o) jesus delte fem fisker og to brød. men d e no artig å diskutere.. eller ihvertfall lese d dokk andre diskutere.. hihi.

klem

Amelie78 sa...

Denne her var så morsom, at jeg måtte avbryte min mann som stod og sparklet taket i stua. Vi måtte le og le gjennom hele teksten. Du er vanvittig morsom! Tror ikke noen ble støtt av dette (i alle fall ikke vi :-)

Pst! Må nesten lage en peker til dette innlegget ditt, så mine lesere kan kose seg med teksten din. Jeg tror nemlig ikke de er så mye inne på interiørblogger, siden jeg lever i en annen del av blogglandia...

Am. :)

Cathrine sa...

Heisann! Har en liten ting til deg på bloggen min..
Klem

Anonym sa...

Jeg skrattler og garantert Jesus også :D Koser meg når jeg leser innleggene dine! smil fra Miriam

elin1976 sa...

Ja ja emmy hva skal vi skrive om i dag til glede for leserne? he he. Dette tok visst litt av. Jeg har nå hatt et par timer med han der inne på vaskerommet og jeg mener selv jeg har lert en lekse....iallefall hvem som var grossisst på mat for noen år siden.
Håper aldri min gamle "søndagskole tante" kommer i befatning med dette innlegget. Da ville hun nok ha vridd seg i gremmelse over hvor dårlig lerer hun egentlig var for meg. For å si det slik så var det nok disse jesus bildene/kortene vi fikk hver gang som trakk mest. Snakkes senere når jeg har funnet ut hva jeg skal lage innlegg om i dag. Klem:O)

elin1976 sa...

En ting til. Jeg klarer ikke legge inn bildene der som hemmelig venn gavene skal ligge. får det ikke til. Masinen vil ikke ta det.
Blir sååååå frustrert. You help me?

Å ja jeg skal viste styggeste og fineste....fineste blir vasnskelig men styggeste finnes det mange av....

Gry sa...

Flere sånne lignelser skulle kanskje fylle kirkebenkene igjen...

Ärlig!

Klem Gry

organic-lizzi sa...

Herlig!!Ingen problemer for Hr.Emmeline..Det er nok ikke troen som gjør at man kommer dit:-)
Jesus er fornøyd uansett hvor han henger han,ikke sant?
Sååå fint du har gjordt det på kontoret..
Super dag & stooor klem fra Randi

Marte sa...

Hei Emmeline:)

Jeg må skrive som jeg skrev til Elin.. Dere to er noe for dere selv!!!

En god latter etter en lang og slitsom dag er ikke å forakte;) Dere bidrar til at jeg lever lengre;)

Klem fra meg

Jill sa...

Her kommer innlegg nr 46!!!!
Stakkers dere i den Emmelinske familie som skal fare til himmels i en skibox...???
Her kommer et lite innspill i så måte.
Men først må vi skru tiden tilbake til 1952, Bergen og Den Nationale (sin) Scene (litt Berrgensk der å si "sin" scene men mange av besteforledregenerasjonen gjorde det)
De satte nemlig opp et islandsk stykke av David Stefanson som het Ved himmelens port. Det handlet om Jon som døde (Eilif Armand)og ikke ville få komme til himmels på grunn av sine gjerninger, Kona til Jon (min farmor)djevelen (Rolf Berentsen)husker ikke hvem som var St.Peter men for spesiellt interesserte kan jeg finne det.

Vel Jon som ikke har vært noen helgen i det jordiske liv ligger for døden, og Kona til Jon (rollefig het faktsik det)som elsker ham tross alt han har gjort, syns det er for ille at han ikke skal få slippe inn i himmelen. Hun passer derfor på at idet han ånder ut, så går den siste ånden (aka Sjelen) inn i en vakker liten pose som hun skynder seg å binde for. Så legger hun selv ut på reisen til Himmelen for å snakke med St. Peter, lang historie gjøres her kort: Kona til Jon ber om bare en liiiiten kikk i i det helligste, og bak ryggen på St.P åpner hun posen sånn at sjelen til Jon kan komme inn.

Snedig historie, om enn lang og kronglete.

Ha en fin dag!

Olstad sa...

Takker for hyggelig hilsen i min blogg. Det er rart å være en ekstra i familien men jammen går det ikke veldig bra. Synes overgangen når jeg fikk nr 1 var mye større.

Vedrørende lampen så er den ikke fra min butikk dette er en gammel lampe klassikker fra Louis poulsen den heter Tollbod, den er en gammel røver og er designet av godeste Poul Henningsen. Han forsøkte å lage gatebelysning med denne typen lampe. Det ble ikke så vellykket men lampen ble brukt i en tollbod i København og har senere blitt en klassiker. Pul Henningsen lagde også PH lampen som jeg personlig ikke er så glad i. jeg har kjøpt mine på Atrium på Gjøvik men de har de i alle store interiør/lampeforretninger feks Expo nova lys bygdøy alle oslo så skulle i forundre meg om de har tilsvarende butikker i Bergens området.

Jeg forsøker å selge nye designeres lamper i butikken og synes egentlig det er mer spennende enn disse gamle klassikrene men jeg klarte ikke la være å kjøpe denne for jeg synes den er den perfekte lampe....

Du kan jo se mer på http://www.louispoulsen.com/no

Ups det ble vist langt i fra meg...

Inger sa...

He, he - ler så jeg rister her! Hvor tar du det fra?
Ønsker dere i det Emmelinske hjem en fin-fin helg!

Anonym sa...

For et sjokk at ikke Activia-Morten er Activia-Morten...! Skjønner godt at ungene dine blir forvirret, hihi ;) Ha en flott helg! Synnøve :)

Runa sa...

Takk for en herlig bibeltime!
Du skriver så utrolig godt!
Jeg sitter å humrer for meg sjøl!
Bloggen din er en fryd for øyet og sjelen !

Mita`s hjørne sa...

Får da håpe at den "mannen" har humor...he,he... han kan nok se fram til mange artige hendelser ved perleporten ser det ut som... he,he...
Stakkars unger - her lærer de at de ikke skal lyve - så gjør politiet det...

Ja,ja - dere får ha ei god helg...

Line sa...

Åååå herligheten såååå utrolig bra skrevet!!! Jeg fikk mannen min til å lese innlegget og han lo godt!!! You make my day (¨,) Ønsker deg en super festlig helg!

Anonym sa...

Hihi jeg bare dør! Jeg skjønner ikke hvordan du kommer opp med så mye rare og morsomme tanker og funderinger! Kan du vær så snill å drysse litt Emmeline strøssel på meg og?! Med altfor lange arbeidsdager, og ikke en gang helgefri føler jeg virkelig at jeg hadd trengt litt sånn strøssel som gjorde at jeg klarte å se på verden rundt meg med dine øyne!! Inntil strøssele kommer morer jeg med å lese dine fullstendig komiske innlegg!

MeyBiMe sa...

Fantastisk historie :-)
Og...disse skiboksene..finnes de???
Er de dyre???
:-)

tonje boganes sa...

Jeg ser at det er en god stund siden du skrev dette innlegget, men jeg legger igjen en kommentar likevel. Jeg humret og lo og storkoste meg gjennom hele teksten! Takk for herlig tekst!
Tonje

Centrum Spawalnicze sa...

;)

Related Posts with Thumbnails