tirsdag 4. mars 2008

Påskedromedar - Easter dromedary

"Are you looking for trouble?? "

Gjett hvem som dukket opp som ånden fra fillehaugen i går?
Jo der var plutselig den tovede påskehønedromedaren
som min yngste datter hadde mye arbeid med å strikke i fjor.


Denne hønen er et underlig skue, og linselusen er bekymret over at den skal komme på bloggen. At hønen etterhvert ble en dromedar er imidlertid min skyld. Vi hadde nemlig fått utdelt en litt kryptisk strikkeoppskrift på et papir, der det ikke var noe bilde. Det skulle liksom være en hemmelighet hva dette skulle bli? Siden jeg er bortimot et GENI når det gjelder å lese strikkeoppskrifter så strikket hun ivei, og jeg var overbevist om at jeg ledet henne på rett spor. Da jeg omsider fikk tak i bildet som hørte til oppskriften, var det opplagt at vi hadde misforstått noe. Påskehønen skulle jo se ganske snurrig ut i utganspunktet, men en påskehønedromedar med pukkel er vel i meste laget ? Her ser du hvordan den skulle ha vært...
Stakkars påskehønedromedaren -hun henger både med nebbet og hodefjæren...

...og halen har på en måte blitt en gigantisk prikk over i en.
Iallefall dersom man velger en orginal vri!
Nå må det jo sies at den orginale påskehønen
ikke er den mest diskrete damen jeg har sett!
...og selv om utseendet ikke er så viktig i kyllingkretser,
ville nok ungene trolig fått problemer med å vinne Miss Kylling Universe!
English: My little princess knitted this Easter Hen last year.
It turned out to be a sort of Easter dromedary instead...
As you can see from the pictures from the recipe,
the original Easter Hen was supposed to look a little bit
strange too, but it was not expected to have a hump, hahaha!

36 kommentarer:

Gry sa...

Jeg elsker saker som ikke er perfekt, ergo er påskedromedaren min nye favoritt!

Klem Gry

Christinas låvebutikk sa...

Så koselig påskepynt!! Ha ei god natt!

Nina i Paradiset sa...

Ha ha...
Morsomt!
Syns påskedromedaren var søt jeg da! Og meget orginal!!
Hos oss er det litt mer alvor i dag, men etter en episode med Fruene på tv2, er humøret litt bedre.
Etter dagens påkjenninger, tror jeg at det blir senga snart. Utrolig tidlig for å være Nina, men men.
Natta!

husnummer30 sa...

Men den är ju så söt och charmig!!! Det blir så mycket mer speciellt med en påskdromedar.

Ha det bra!!! //Jill.

Eva sa...

Jeg synes påskedromedaren er mye, mye finere enn påskehøna! Her snakker vi påskepynt det er stas å ta frem år etter år :)

Nina i Paradiset sa...

Blåregn-gaten er Wisteria Lane! ;)

Ellers så tror jeg føreren av den svarte bilen ikke brukte blinklys da den la seg ut i andre kjørefeltet....!

frk. vims sa...

hihi. fantastisk påskedromedar!
du skriver så morsomt. smiler hver gang jeg er innom bloggen din :D

elin1976 sa...

HA HA HA HA HA HA HA HA Dette er bra Emmy! Fine....
NEI! Jeg har ikke lagt meg. Jeg syr på en badedame som skal til deg! Siden du har så dårlig råd nå for tiden vet du...så ville jeg bidra litt. Forhåpentligvis så reiser hun med posten i morgen.
Vil du ikke ha hunden....? rart. Ikke jeg heller.....he he. Nå har jeg lagt henne inne på vaskerommet slik at jeg kan moppe og at det ikke minst forblir hårfritt til i morgen tidelig.
Nå går hun rundt som om hun har skabb for hun har to bare flekker på hver side av magen....men hun blir fin igjen....mammas si jente....er jo litt glad i henne og da. Ha en fin kveld:O)

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
elin1976 sa...

Eh......nei takk, jeg vil ikke ha noen påskedromedar. Den er så
" fin" at den må du ha selv:O)
ha ha ha ha ha ha ha ha ler meg ihjel av den....den har virkelig pukkel.....oh my good.

[morgrethe] sa...

Endelig fikk vi se den sjarmerende påskedromedaren. Linselusa er da ikke så gammel.... hun må da være usedvnlig flink strikker. Motiver henne videre.... det er så mye fint å strikke. Min sønn lurte på om jeg ville være med som hjelpelærer i klassen hans på torsdag. Skjønner godt de spør, nåe en gjeng fjerde-klassinger skal lære seg å strikke. Siden sjefen skal ha "konsert" for klassen med sax'en sin fra morgenen, så passer det da egentlig. Ikke akkurat blyge disse jentene mine, har nok fått selvtilliten til sin far. Nei nå skal jeg finne senga... god natt Emmeline!

[morgrethe] sa...

Usj.... så mange skrive-leifer. Får skylde på at det er sent! *gjesp*

Aina sa...

Så herlig, den påskehønedromedaren var jo kjempesøt. Synes hun er flink jeg, selv om mammaen leder henne på "ville veier" hehe..
Jeg satt på nattvakt sammen med en kollega som strikket samme hønen, altså slik som oppskriften viser, og var kjempe-misunnelig for at hun kunne strikke. Synes den er superkul:0)
Påaskehønedromedaren må jo få hedersplass til påske.
Nattaklem!

Anita sa...

Såå kuuuul! Syns den er skjønn jeg!! Ha en flott dag!

Lappesola sa...

Hey...nobody's perfect!

min sin lille tue sa...

Utrolig sjarmerende påskedromedar må jeg si, og greit å ha noe som ikke alle andre har også. Jeg har aldri hørt om påskedromedarer før i allefall:)
Lykke til med videre hurtigsparing:)

Trude sa...

Heisann,synes den var helt nydelig jeg.Denne må jo få en hedersplass i stua! Min frk på tre lyser jo av stolthet over alt hun lager i barnehagen...og det er jo tanken som teller (",)Vi høres

☆Therese sa...

Den var jo herlig da. Moro å ta frem sånt år etter år :o)
Også er det sikkert ingen som har maken og det er jo litt "stas".
Likte forresten luftsparingen din, kjenner meg nok litt igjen er jeg redd ;oD
Ha en flott luftspareuke !!

Anonym sa...

Påskedromedar! Det vil sikkert bli et hit litt lenger sør. Men all pynt barna lager, har jo sin egen sjarm:-)

Jeg har også strikket denne, og den ble så flott at den havnet på hytta, kremt. Min ble en høne uten skjelett og andre nødvendigheter man bør stille til en kropp, for at den i det hele tatt skal holde seg oppreist. Nå står den og klamrer seg til soveromsvinduet, uti havgavet et sted. Blir nok et kjekt gjensyn i påsken. Kjenner savnet på kroppen nå ja.

Whoopsi Daisy sa...

Så søt den var. Faktisk mye finere enn slik den var ment å bli. Ikke nok med det, denne høna sprer nok mye mer humør enn den strenge andre høna.
Me like :o)

Jill sa...

Jeg har oxo strikket Frk Hønepøne, men min ble nok litt mer lik originalen :-)
Kyllingene mine derimot ser ikke helt friske ut..
Påskedromedar var et kult navn!
Jeg har fått en påskesjulling av minsten, den får nok hedersplassen i år :-)

Huset på toppen sa...

Heisann
Sjarmerende Påskedromedar, fin og flott i fargene var den!

Den blir helt sikkert en klassiker som må frem hver påske i mange år.

Ha en fin onsdag!

ChatrinesLiving sa...

Hehehe, denne var jo skjønn da! Å hva gjør vel det at den ikke ligner helt... de kan jo være i slekt fordet;)
Ha en super dag Emmeline!
Klem fra chatrine:)

My little footprints sa...

Hahaha.. Jeg synes høna var rett og slett helt herlig jeg ;))
Alt behøver jo ikke å være perfekt og heeeelt etter oppskriften! Så nå lurer jeg på hvordan topplue(les:bestemorsruter) teppet mitt blir seende ut *ler*
Ønsker deg en herlig onsdag!
Klemmer fra Beth

Anonym sa...

Det ska synas att man gjort dem själv, eller hur!:-) Superfina

Kram
Nilla

liven sa...

Hi hi....denne var jo så skjønn atte.....

Anonym sa...

Hihi Påskedromedar blir nok årets Påske hit skal du se! ;-) Den var jo bare herlig da!!

Trines Hus og Hage sa...

Hei Emmeline!
Ha, ha, luftsparing var et skikkelig artig begrep! Lykke til på den fronten. Du tryller sikkert frem noen kroner til bunad nå som du har vært på Fretex, biblioteket og bare surfet rundt i interiørforretningene!
Veldig herlig påskekreasjon av datteren din også. Den var jo riktig fresk og med personlig vri. En påskepynt som ikke drukner i mengden og som er et minne for livet etter datteren. Synes påskedromedaren hennes var minst like fin som den opprinnelige kan du hilse henne å si!
Jeg har fått litt nye oppgaver og utfordringer i jobben om dagen, og merker at den lille tiden jeg har hatt til å kikke rundt på blogger og legge ut nytt innlegg fort blir spist opp av jobbsysler. I hvertfall nå i begynnelsen...
Har såklart lest kommentaren din om å kommentere rundt på bloggene. Jeg har hele tiden følt at jeg ville passe meg så ikke bloggingen skulle gi meg dårlig samvittighet. Jeg tenker at jeg ikke vil føle meg presset til noe når det gjelder dette, men at det skal være noe jeg gjør fordi jeg har lyst og har tid og mulighet. Selvfølgelig blir man jo litt hekta også og det hender blogging går foran andre ting som skulle vært gjort. Men det får ikke gi samvittighetsplager (selv om helt lett er det ikke). Det er jo så mange ting å kjenne på kvaler for sånn ellers i det virkelige liv, leser jeg nok for ungene, har vi nok mat med grønnsaker i løpet av uka, spiser vi nok fisk, reagerte man for sterkt på den episoden osv... Tror egentlig vi er mange kvinner som er litt slik. Derfor har jeg liksom bestemt meg for at bloggingen skal kun være et overskuddsfenomen og kun lystbetont.
Ønsker deg en fin kveld, Emmeline!
Klem fra Trine

Merete sa...

stakar...men syns nå dromedaren er ganske søt, eg :o)
og det er ikkje alltid like lett å lesa strikkeoppskrifter når ein ikkje har bilde til!! bra jobba likevel!!

Verkstedet sa...

det er jo ekte design, den andre hadde bare vært kopi!!!!...skikkelig skjønn!!!
du- jeg vet hvor det kommer green gate....;).....vil du vite.....???

Anne-Berit sa...

De var nå søte da,både høna med pukkelen og de andre.Kan jo bare si at den med pukkelen var uheldig å brakk ryggen,og så grodde bruddet litt feil,sånt skjer vet du,hehe:o)

Grip dagen sa...

En SKAL skille seg litt ut!
Det er kjedelig om alle er like!

La Miss Kylling Universe "redde fattige fra krig og sånn".

Da kan heller dromedarkyllingen gå sin egen vei! Ut i verden med kulehale og hodepynten på skakke... Riktig god tur!

Marit

Verkstedet sa...

hva gjetter du - i svingen der med deg??? nope!!!!! på sletten!!!! august tror jeg det var!
og det er hun greie, mørke, litt liten søt dame som har jobbet på den mye omtalte butikken din...;)
var på ac home på askøy og fikk vite det. De skal også ha lekkert barnetøy ol fra room seven- nydelig nettside du kan søke på.
askøy er vel verdet en tur, dog var det noe drøyt med tre timer i bil i dag...tom kjettinger!!!! var rene kolonnen.
jeg handlet masse fint, og snappet tom med meg blomstene hun fikk fra blomsterbilen til butikken....nå har jeg nydelige svibler i bunt på bordet. hun har den vakreste barnekroken, masse maileg bla. og nydelige service, møbler, klær og ja- alt. helt min stil!!! love it. var det pinlig lenge...;)

chevostar sa...

He he ! måtte le masse dag jeg fikk opp siden din i dag! Der sitter en påske høne med litt skeivt blilkk og titter på meg, og med strofen "are you loking for trouble" hi hi ! utrolig morsomt! Passa jo så godt til det fjeset!!!!
Men den var jo litt koselig og da den påske dromedaren din!

Ha en flott torsdag emmeline!

åsemor sa...

Det var da en sjarmerende høne, datteren gjorde vel bare som mamman sa tenker jeg, det var vel helst din tolkning av mønsteret som gikk rett vest. Skal en pynte til påske allerede, ja, ja det kan jeg egentlig bare, lite både med høner og dromedarer her ;)
Altså når det gjelder den klagen din skal jeg prøve meg på dette, blir ikke enda da det sikkert tar mye tid. Du må huske det Emmeline at jeg hadde nesten ikke hadde tatt i en datamaskin før jeg begynnte å blogge, så du må ikke forvente at det skjer fort. Må konsultere Grethe-søster, det er hun som er så heldig å få være min veileder. Hun er en veldig flink pedagog og jeg er like overrasket hver gang hvor "enkelt" det egentlig er.
Jeg skulle egentlig lagt ut noen nye oppskrifter, er det noe du kunne tenkt deg kanskje?

Nå må jeg snart køye, isete veier nå så jeg må nok opp tidligere, les halv seks, men jeg har blitt flink til å legge meg. Det er egentlig deilig, anbefales :)

Inger sa...

Ååå - for en sjarmerende påskedromedar :o) Hvorfor skal alt være så perfekt?

Related Posts with Thumbnails