lørdag 22. mars 2008

Borte bra - men hjemme best



I dag er vi tilbake til byen mellom de syv fjell, etter en deilig påskeuke på hytten på sørlandet:) Vi har besøkt familien, og kost oss med påskesnop og påskesol- og det har vært en super ferie.
Tusen takk for 58 koselige hilsener som har ramlet inn på bloggen mens jeg var borte. Nå gleder jeg meg stort til å bli oppdatert på alt som har skjedd hos dere mens jeg var borte!



De første dagene var det deilig i solen. Jeg dro med meg stoler og kaffekopp ut for å nyte våren.
På hytten har vi kopper og fat av det enkle slaget; men det er vel egentlig like greit siden vi har knust masse i løpet av de tretten årene som vi har hatt hytten.



Vi ble så inspirert av det gode været en dag, at meg og jentene bar ut stoler og lykter. Vi hengte dem opp slik de pleier å henge på varme sommerkvelder. I fjor sommer var det så dårlig vær at det ikke ble en eneste sommernatt der ute. Denne påsken har vi allerede startet sommersesongen, håper det lover bra! De små lyktene i grønt og turkis gir litt tivoli følelse... De balanserer hårfint med sin harryfaktor men er faktisk kjempekoselige på mørke kvelder!




Vi pleier ellers å tenne levende lys i lyktene utenfor huset om kvelden. Til vanlig bor vi jo midt i en by, så når vi kommer ut på landet uten gatelykter er det litt stas med levende lys ute.



På terassen koste vi oss med tivolilamper, teppe og varm drikke--iallefall en liten stund.



For neste dag var det blitt vinter ute.... -og det fortsatte å lave ned i to hele dager!



Når jeg er på hytten settes hjernen i full sving. Da planlegges alle prosjekter. Alt som skal males og alt som bør byttes ut, blir notert i en bok. Flere ting har stått i den samme boken siden 2000, men det er godt å ha en plan uansett. Mens jeg tenker så det knaker -og noterer flittig, gir Herr Emmeline klar beskjed til alle om at det ENESTE prosjektet som skal gjennomføres til sommeren er en del gravearbeid....? ( En mann + en spade + en jordhaug = et helt gratis og unyttig prosjekt!) Pøhh--- jeg gidder ikke å kommentere det engang!



I am back in buisness. I have had a wonderful week at my summer house! As you can see my holiday has been lovely, with changing weather. One day spring at the terrace, the next day winter again... I'll be back with more pictures soon:)

27 kommentarer:

Anita sa...

Først!!! Så koselig hytte dere har!! Kjempefint!! Ser ut som dere har hatt det fint, men er helt enig i at borte bra, men hjemme best!! Det er rart det der med disse mennene! De skjønner ikke hva som bør prioriteres;o) Ha en fortsatt god påske! Klem Anita

borghild sa...

Velkommen tilbake!:-)
Høres ut som om dere alle var enige om at dere hadde hatt en fin tur!!:-) Jeg ser dere har hatt både vår og vinter, dere også. Trodde ikke vi fikk mer snø jeg nå, men så feil kan man ta... Ikke så gøy når det laver ned, men i dag har vi kost oss stort i strålende påskesol, det er jo egentlig sånn det skal være i påska, snø og skyfri himmel! Føler ikke brunfargen trengte seg på, akkurat, men heller rødfargen etter å ha hastet meg rundt lysløypa på ski...
Koselig uteplass dere har på hytta, og ekstra stemningsfullt med lykter! Smart å skrive ned kommende prosjekter i en bok også, for god planlegging er jo halve arbeidet!
Kos dere resten av helga! Klem B:-)

Linda sa...

Hei!Såkoselig sted dere har,ser mere ut som et lite sørlandshus.
Koselig uteplass.Flotte friske farger.Ja snøen kom brått her sør.
Men om du titter inn hos meg så ser du å fint vi har det.
Det er nok vekk igjen før en vet ord av det.Fortsatt god påske.
Hilsen Linda :))

Garden Angel sa...

Så koselig hytte/sommerhus dere har! Dessuten er du jo en kløpper på å lage koselig stemning:) Så koselig dere lagde det ute:)
Man må kose seg i nuet og ikke tenke på snøen som faller imorgen..sant?
Fortsatt god påske!
KLEM(",)

Merete sa...

Alltid herleg å komme heim etter å ha vore på tur!!! flott hytte dåke har og kjempekoseleg du pynta på terassen med lyslykter m.m :o) kunne godt ha nytt nokre herlege påskedagar der..
Nyt resten av påskedagane heime!!

silje-sin sa...

Hei Emmeline,og velkommen hjem! Ser ut som dere har det kjempekoselig på hytta! Høres ut som dere har kost dere også! Nyt de siste påskedagene:) klem fra silje.

Ann Helen sa...

Nydelig innlegg, som vanlig:) Fikk sommerstemning av bildet med utelyktene. Åååhh, can`t wait!!
Morsomt å følge bloggen din:)

Miamor sa...

DEN trivelige lille hytta da!! Så gøy at du lager så koslig terassemiljø med lys og lykter. Været her hjemme har variert også Mye snøvær, men i dag på innejobbedagen min har det vært nyydelig!!! Ja, ja ! Spent på hvordan det går med Grannyen din ? Jeg har heklet 20 stk. bare hittil..Så dette vil bokstavelig talt ta både vinter og vår : )

åsemor sa...

Hjertelig velkommen tilbake, du har vært savnet!!!!

Siden du ikke nevnte noe om musene regner jeg med at de glimret med sitt fravær:)

Harrylysene var bare så tøffe, kunne tenkt meg en paraplydrinkaften der jeg, ja altså når platten har plussgrader.

For min egen del synes jeg det er veldig greit med lister(over ting en skulle ha gjort), men en hel bok, er ikke det litt deprimerende?
Tror nok trenern hadde lagt ut huset for salg om jeg hadde kommet med "alle" ønskelige gjøremål,ja for det hadde blitt en bok :)

Kos deg videre med det som er igjen av påska, deilig at du er tilbake:)

Helene sa...

Ser ferien på Sørlandet var vellykket. Den hytta de ser så koselig ut, så det måtte jo bli bra. Litt levende lys gjør jo også susen. Fint vær har dere også hatt, og godt er det for i Kristiansand holdt de vist på å snø under. Usj!!
Dagen i dag har vært helt perfekt med strålende sol, men det vet du jo nok, siden du må ha kjørt forbi her på veien hjem.(Går utifra du tok veien mot Stavanger og ikke over fjellet med fare for stengte veier)
Selv om ferien har vært fin for dere er det nok godt og være hjemme igjen og få kommet litt i orden med klesvask og det hele før hverdagen setter inn. (Det med klesvask er somregel medaljens bakside)Uansett får du nyte det som er igjen av ferien .
Klem :0)

tinemor sa...

Så søt og koz hytte dere har!
Fikk sommerfølelse da jeg så de første bildene. Men som oss, ente det med snø ja. Ikke vår å sommer enda nei.... Men den er nok like om hjørnet! Håper vi ;-)
Hilsen Tine

[morgrethe] sa...

Nå ser jeg at det er tre "morer" som allerede har skrevet til deg, så har kommer en mor til.

Velkommen hjem. Er lik min søster, og lurte fælt på om du lå på stuegulvet? Vel vel...krysser fingrene på svar. Ser dere har hatt noen fine dager. En fin platt det der, og lysene/lyktene var da så koselige.

Har vært på en platt i dag jeg også.... i sol, men med over 10 minus. Fysja meg.... ikke egnet med strikkehansker med fint hullmønster. Fint skal det være....og jeg som alltid har på meg nok klær og er DEN praktikeren! En skikkelig glipp i dag altså, glemte å sjekke gradestokken. Siden jeg hadde litt vondt i bringen før jeg dro, merker jeg at formen ikke hadde godt av denne skituren til våre venners hytte.... der til og med ketchupen frøs til is. Men men.... jeg har tint nå, og nå står sengen for tur. God natt Emmeline.... og igjen.... Velkommen hjem!

Two sa...

Så kjekt at de fekk ein forsmak på sommaren, ...så lenge den varte. For her på Vestlandet har vi vel hatt meir følelse av å ha vinterferie enn ein vårlig påskeferie. Men vi nyttar jo veret på mange måtar likevel, vi er litt ute i snøen, nyttar den vesle sola som tittar fram og så gjer vi nyttig arbeid inne i huset!

Anonym sa...

Så bra at du er tilbake! Kjempekoselig hytte dere har:-)
Virkelig stemningsfull uteplass. Jeg har ikke kommet meg ut til hytten denne påsken. Mannen var ute en tur for å se om den stod der den skal, og det gjorde den, hehe. Så jeg får komme meg utover en annen gang. Sånn er det når hytten ligger altfor nær hjemme...

Karna sa...

Velkommen hjem igjen, så utrolig koselig hus dere har på sørlandet....Det var jo bare så fint med de lysene også, ikke harry i det hele tatt!

Fortsatt god påske Emmeline!

Tee of Vinnord Cottage sa...

Ååå så koselige bilder! HAr aldri egentlig hatt sansen for slike papir lykter... Men det var den gang da tror jeg, for med bildene dine ble jeg skikkelig inspirert!!! Så innmari sommerlig og deilig ut... helt til snøen kom :) Kom her også... i bøtter og spann!!! sukk... men våren kommer vel igjen en dag.

Olstad sa...

Så hyggelig hytte. Velkommen tilbake både til hus og blogg.

Høres ut som variert vær hos dere. Hos oss er det kaldt i natt har det vært -20 grader. Hvordan i huleste kunne jeg komme på den tåplige ideen med å bo her...

Ok så er det morsomt med gammelt hus. Bygdeliv og familie i nærheten.

Fortsatt god påske.

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Heisan! Hjemme igjen vi og, til iskaldt hus, hutre,hutre..
Ihvertfall for kaldt til å sitte i ro foran PCèn så nå skal jeg danse meg igjennom all bagasjen.....
Forsatt god påske, håper det er litt igjen i påskegget ditt så du kan kose deg med;o)))
Klem

mali-mo sa...

Fint at du er tilbake på bloggen, du blir fort savnet her inne vet du ;)

Kjempefin hytte og det så ut som en deilig familiepåskeferie! Du skriver forresten ikke noe om musenes inntogsmarsj så da har det kanskje gått bra? Skal heller la være å nevne hva som lå i fellen i kjøkkenskapet i dag tidlig...

Vi er akkurat hjemme fra hyttepåske vi også, men vår hytte ligger rett ute i Nordhordland og da blir det ikke lange turen å reise. Heldigvis, for gullungen ser ut til å ha gått til bilturstreik og hyler frenetisk hvis bilkjøringen varer over 15 minutter..

Hyttepåske er kjekt, men jeg er enig med deg; det er nå godt å være hjemme.

Anonym sa...

Velkommen tilbake!! :-) Så koselig og vårlig dere hadde det ;-) Trodde virkelig våren hadde kommet nå, men så kom all denne snøen ! Da fikk vi jo litt påske stemning her hjemme og da ;-)

elisabeth sa...

Velkommen hjem til mer SNØØØØØ!!!!
Helt feil, og ikke litt kjekt engng...sukk!
men vi får håpe på nye vårdager, SNART;)

elisabeth sa...

Glemte jo helt å si hvor koseluig det var på hytten, og jeg liker de "tivolilyktene" ;)

Fru Fjeldhammer sa...

velkommen tilbake...
så flott hytte du har, kan tenke meg dere har tilbrakt mange hyggelige kvelder på den nydelige terrassen!!!
Ha en fortsatt god påske videre..

Anonym sa...

Så koselig på hytten deres, ser ut som dere har harr det veldig fint... Kjempekos med slike lykter synes jeg, det gir fin stemning :) Ha en fortsatt fin påske! Synnøve :)

irina sa...

Velkommen !!!

Korslig hytte og hus har du jo...noe vi alle vet :)

Du kan det !!!

Men jeg flirte til det herr e sier ...så lei av menn. Jeg også i morrest ....fortallte han alle planene.
Og han forkaster dem tvert.
Skal grave rundt huset han.....kjedelig spør du meg !!

Er ikke konetrivselen bra ;)

Ha en herlig søndag !!!

Silkeline sa...

Hei, kjære venn,og velkommen hjem igjen! Det så så koselig ut der i solveggen med lykter og det hele....det er noe dri...at vinteren kom tilbake igjen. Det gjorde den her hos meg også, og jeg liker det IKKE!!! I dag er det sol og fint vær, men akk så kaldt.

Jeg kjenner meg veldig igjen i de listene du skriver når du er på hytta, sånne har jeg også! Når jeg er der kommer jeg på såååå mye jeg skulle ha gjort, har lange lister over prosjekter jeg har lyst til å begynne på. Jeg får ikke gjort halvparten engang, men mye av gleden er å planlegge da.....:)

Ha en flott søndag i byen:)

ChatrinesLiving sa...

Heisann!
Der var ho tilbake ja:)
så koselig hyttebilder, og de "harry-lyktene" dine var koselige du! synd det kom snø;) nesten som i være her i nord det der ja;)
Enda er det jo et par dager igjen av påsken, så pass på å nyt de siste!!
Klem fra chatrine:)

Related Posts with Thumbnails