onsdag 12. mars 2008

Vårens runde av Gave along



Vi er i gang med en ny runde med gave along. Jeg fikk min hemmelige venn på epost i går, og nå er jeg altså i gang med å finne ut mest mulig om henne. Hva liker hun? Hvilken stil foretrekker hun? Hvilke interesser har hun? Er hun et hagemenneske som står klar med hagesaksen fra miden av januar? Syr hun, hekler hun eller strikker hun? Det er utrolig hvor mye man kan finne ut om en annen, dersom man saumfarer bloggen til vedkommende. Noen der ute har fått meg som sin hemmelige venn--og derfor skal jeg svare på spørsmålene som er sendt ut på epost til oss alle:) Jeg er ikke sikker på om man blir så mye klokere av å lese svarene men men...



Hva liker du best med våren? Jeg liker lyset som fyller huset og at lyse og lette tekstiler erstatter vinterens lune tepper og pledd. Endelig kan man sitte godt innpakket i en stol på altanen og lengte etter sommer. Samtidig må det sies at jeg sliter litt med migrene om våren, det hjelper å gå med solbriller...Derfor er jeg alltid tidlig ute med store solbriller!

Hvordan tar du våren inn i huset ditt? Jeg plukker inn grener fra japansk kirsebærtre og andre vårblomster og pynter med disse. I mai plukker jeg rhododendron fordi hagen min er fyllt med denne blomsten. Perleblomst og påskeliljer pynter bordet mitt i disse dager.

Hvilken farge synes du er mest vår? Greengate grønt og lyseblått sammen med rosa er de fargene jeg forbinder sterkest med vår. Jeg er veldig svak for disse fargekombinasjonene. Dersom man kombinerer disse fargene med hvitt, blir det utrolig lekkert syns jeg.

Hvordan er en perfekt vårdag for deg? På en perfekt vårdag er det sol fra skyfri himmel. Vi er ute i solen og blir skikkelig solbrente! Ungene koser seg med å spille fotball, og vi spiser årets første grillmat. Jeg later meg fra morgen til kveld med håndarbeid i en god stol i solen, og livet er HERLIG!


Kaffe eller te? Før i tiden drakk jeg kun te, men da jeg skiftet jobb for noen år siden viste det seg at alle mine kollegaer drakk kaffe. Dermed begynte også jeg å drikke kaffe. Nå drikker jeg begge deler, men kaffen bør serveres med melk;) Når jeg kommer på besøk på min gamle jobb NYTER jeg den fantastiske teen som blir servert der!



Hvilke planer har du for våren som ligger framfor oss? I år planlegger jeg at jeg skal arbeide mer i hagen enn jeg har gjort før. Kanskje jeg klarer å så noen stauder eller andre spennende blomster? Trine har lovet å gi meg noen gode råd på veien, og det trengs. Jeg har stor hage, men er hageanalfabet. Jeg frykter imidlertid at det kan bli en tøff kamp mot brunsneglene...men er likevel optimistisk. Denne våren skal vi også ha konfirmasjon for min datter --og jeg ser virkelig frem til å ha fått den i havn.



I morgen håper jeg på å ha fått knipset den nye hyllen.... kommer tilbake med et nytt innlegg da!

32 kommentarer:

Christinas låvebutikk sa...

Hei Emmeline! Så koselig.. Jeg kunne tenkt meg å bli med på Gave Along jeg også..Hvordan går jeg da frem?? Hmmm..Kanskje det en nok med?! Kjempefint innlegg!! Ha en fin kveld videre!! PS: fått Green Gate i dag jeg også!!

Anita sa...

Nydelige bilder!! Og de eggene i forrige innlegg; hvordan har du farget de?? VIl ha!! Gleder meg til å se hylla de! Her har mannen min også begyntpå en hylle; YES!!! Ha en koselig kveld!

Anita sa...

Åh! Akkurat!! Syns de var så fine med de pastellfargene!! Får se om jeg kan finne en opskritft på nette tsted! Takker for kjempehyggelieg kommentarer!

Photo-Me-Life sa...

AHH så vårlig dette var da!! Nå har jeg fått leiligheten så det blir flytting på meg mellom 25 mars-12 april!!! Jeg gleder meg som en unge! Gleder meg som bare det til å innrede leiligheten, ser for meg at møblene mine kommer helt til sin rett og at jeg vil stortrives. Vi vil bo i samme område slik at forandringen for min datter ikke blir så stor. Hun kan fremdeles besøke sine venner, fortsette ut perioden i barnehagen, gå på samme skole som de hun kjenner til høsten...Sukk!!! Må jo sørge for å få internett fort som fy slik at jeg får lagt ut bilder og fortelle om mitt nye liv:) Enda godt ikke alt bare er sorgen, så bra at dette dukket opp nå.

Christinas låvebutikk sa...

Hei igjen! Sendte mail i høst til gave along men ikke fått svar! Er vel fult!! Bra du fant koppene der da så får du se de "live" også!! Veldig fornøyd med Greengate produktene. Sitter å bestiller mere nå!! Hi hi!! Masse positive tilbakemeldinge om produktene og prisen!! Så dette kommer til å gå som varmt hvetebrød!!! Klem!

Anonym sa...

Nydelige bilder! Fikk helt vårstemning nå jeg:-)

Made by KKann sa...

Hei igjen Emmeline!

Ser på bildene dine..sååå fine bilder!
Ser også på bildene av Greengate serviset! Greengate er jo bare så lekkert!

Smil fra KKann

Huset på toppen sa...

Hei Emmeline

Flotte bilder,Greengate har så mye fint!!

Lykke til med din hemmelige venn i Gave Along!

Ha en fin torsdag!
Tilda inspirasjon:
http://tygodamm.blogspot.com/

Randi sa...

Her var våren kommet godt i gang. Greengate er neste trinn på interiørlisten min...men nå gleder jeg meg til jeg får knagger og div andre ting fra Ebay...
Så venter jeg på hyllen din!!:))

Ha en strålende flott vårdag.

Marie sa...

HERLEGE bilete og kjempekoseleg å lese!

Gavealong er noko som var i gong før eg begynte å blogge. Forstår litt om kva det går ut på, men sidan eg ikkje er så veldig på å lage ting har eg ikkje prøvd på å få bli med. Synest det er kjempekoseleg å kikke rundt på bloggane og lese da.

Ha ein fin og god vårdag :)

☆Therese sa...

SÅ kjønne bilder - sukk.
De hvite koppene falt jeg spesielt for, vet du hvor de kommer ifra??
Tror jeg må lagre noen av bildene, bare for å titte på dem av og til :o)
Gave alongen er jeg ikke med på, kom jo altfor sent inn i denne verdenen, men syntes det virker som en veldig koselig "greie" :)
Ha en super duper fin dag.

Anonym sa...

Fikk helt vårstemning av å se på bildene du har lagt inn. Tror jeg må i en liten butikk i dag...
Er egentlig bare innom for å ønske deg og dine en riktig god påske!

Marte sa...

Ah du viser nydelige bilder, som alltid!
Og bra svart på spørsmål også:)

Ja det er skikkelig komisk at flere har svart greengate grønt og/eller viser bilder fra greengate! Men det er jo ikke så rart, som du sier så påvirker vi hverandre veldig! jeg fikk dilla etter å ha sett kopper og mugger hos deg!!
Når man ser lekre bilder blir man jo inspirert, og fargene og mønstrene til greengate er jo så nydelige! Jeg har egentlig aldri hatt så sans for grønt, men jeg har det nå;)

Glad påsk til deg også!! Må si glad påsk da samtlige påskeferier har blitt tilbragt i Sverige;)

Stor klem fra meg,
og håper du ikke tar helt bloggefri i påsken;) (jeg er liksom blitt litt avhengig av den daglige-Emmeline-innlegget-dosen min;)

Unknown sa...

Nydelige bilder!! Å for en herlig vårstemning.
Hva er gave along?
God påske.

mali-mo sa...

Hei! Så fine vårstemningsbilder du viser. Det med gave-along høres koselig ut men som flere andre her så kom vel også jeg for seint inn i bloggverdenen.

Jeg har problemer med tellerene mine, men ser at du har samme firma som meg. Har dine fungert greit? Jeg kontrollsjekket med et anet tellerfirma og den registrerer helt annerledes. Har du lagt inn dine koder som sideelementer eller i rediger HTML? Hadde vært fint hvis du hadde anledning til å svare.

Her lader jeg opp til påskeferien med lommetørkler og halspastiller (sukk). To dager på sofaen til nå. Imorgen har vi bestilt en kjempestor fliskutter som vi skal bruke for å kutte opp rusk og rask fra de siste 50 års manglende hagevedlikehold (som du skjønner er ikke DIN hage så veldig forsømt da kanskje....?).

Tror muligens ektemannen ser for seg at jeg er frisk nok til å enten passe barn, eller jobbe i hage...satser på en kjapp recovery og; "actionfylte fliskuttebilder kommer snart til en mali-mo blogg nær deg" Hihi.

krinkelkroken sa...

Så mange vakre bilder Emmeline;)
Ja nå nærmer det seg påske , skal bli godt med noen rolige dager, vi har lovet hverandre at kjøkkenet skal gjøres FERDIG i påsken, så det gleder jeg meg til:)
Du får kose deg masse på sørlandet , sammen med musene;)

borghild sa...

Ja, jeg har skjønt at gave alongen er i gang, sukk... Jeg står på venteliste, men aner ikke hvor mange som er foran meg, men den som venter på noe godt osv... Er jo kjempekoselig både å gi og få. Flotte vårbilder du viser, forresten:-)

Cathrine sa...

Heisann Emmeline! Ja våren nermer seg nå gitt og det er snnelig deilig å se at det begynner å spire ute. Ha en nydelig dag..

Lynetmor sa...

Hei, så morsomt å lese det du skriver og så mange lekre bilder. Ønsker deg en fin dag :-)

Trines Hus og Hage sa...

Hei!
Har kost meg med de to siste innleggene dine nå. Masse vakre bilder og både morsomt og interessant å lese. Så jo at mitt navn var nevnt også, og det var jo litt artig. Satser på at hagen din blir finere i år enn før,Emmeline! Mye går nok på motivasjon også, og kjenner du deg inspirert og har lyst til å dyrke blomster og holde på litt i hagen, så er mye gjort. I hvertfall hvis du setter lysten ut i livet! Våren har nok kommet litt lenger hos deg enn hos meg skjønner jeg, siden du har buketter med påskeliljer og snøklokker på bordet. Så heldige da!!! Hos meg er det ingenting som blomstrer enda, men det pleier det heller ikke være på denne tiden. Men våren er jo ekstra tidlig i år, så jeg håper på å kunne ta inn blomster fra hagen tidligere enn ellers jeg også. Nå vet jeg at du har masse rodedendron i hagen. Har du noen stauder fra før, da? Har du noen roser? Lyst til å få tips om noen enkle, historiske roser med deilig duft og masse sjarme? Eller har du noen slike fra før i hagen?
Det var masse skjønne vårbilder å se hos deg i dag (du har forresten alltid masse fine bilder å vise), og jeg er enig med deg i at de fargekombinasjonene du nevner er skikkelige vårfarger.
Det skal virkelig bli spennende å høre om hvordan påskeferien på hytta ble. Jeg får inderlige håpe for husfredens skyld at du ikke får bruk for prinsessen-på-erten-madrassen på hytta, og at herr Emmeline får ha frua si ved sin side på natterstid.
Kjenner meg igjen i museproblemet og musefobien. I vårt gamle hus har vi også hatt en del besøk av mus i kjelleren og til og med i kjøkkenbenken. Jeg setter ikke mine hender i krekene, men mannen min gjør det heldigvis. Og godt er vel det for et år her tok vi noen og tretti mus i feller. I år har vi bare tatt to, og det er jeg skikkelig glad for! Men denne vinteren har vi katt, og jeg har sett at han er en flink liten jeger i hagen.
Vel, da satser vi på at det bare blir kos, hygge og idyll på den koselige sørlandshytta deres! Ha det riktig fint og god påske til deg og dine! God klem fra Trine

Lemi sa...

vldig mye fint på di bildene dine.. kor d kjem fra? altså tingan på bildan? korsn blir man me i gavealonge?

Tee of Vinnord Cottage sa...

Fantastiske bilder!!! Og så moro å lese om alle på givalongen nå da vi må svare på disse spørsmålene!!!

Nina i Paradiset sa...

Nina hopper i taket i kveld!
Kan du gjette hvorfor??? ;)

Anonym sa...

Psst, I'm back on track :)

Dans på roser... sa...

Du Emmeline, du er bare utrolig komisk!
Jeg er ikke så ofte innom bloggen din, må jeg innrømme, men det spørs om ikke det blir en forandring på det....
Nå har jeg lest både om luftsparingen din, og herr og fru museredd, svenske kanelbullar og mere til. Du er morsom og underholdende, det er helt klart. Jeg er snart tilbake! Ha en fin helg. =)

elin1976 sa...

Hallo min venn.
Ja da har du iallefall ikke fått meg. Tror ikke noen i blogglandia hadde lurt på om jeg syr. ha ha ha ha
Godt at du likte tildaen. Igjengjeld? Vær deg selv og inspirere med dine små memorarer som du kommer med. Det er takk nok. Ja i dag, hvis dere reiser i dag da kommer til å suse forbi Å. Når du kommer til rundkjøringa( vi har fått to men den gamle) så vender du hodet til venste og titter opp og bortover på fjellet bak rema 1000.
Der ser du et beisa hus med rød tak og det er faktisk det eneste beisa med rødt tak.
Er du kjapp så ser du jeg står der med en banner som det står
" Go emmy- Go emmy" he he
Får håpe denne tåka som ligger tykk som et teppe letter da for ellers så ser du bare.......tåke.
Ønsker deg en flott dag. Masse klemmer fra E:o)

Gry sa...

Hei!! Ser at du har värt inne og kommentert et tidligere innlegg hos meg. Flaks at jeg så det... Må nok legge til funksjonen som sender meg mail når jeg har fått nye kommentarer, for ikke å misse noen....

Jeg er helt enig med deg i det du sier. Det er nemlig sånn at jeg syns en blanding av alle mulige typer er det som er spennende. Jeg blogger med de jeg liker å kommunisere med, og du er en av de. Selv om du er interiörnerd, ha,ha.... (som du kanskje har lest på bloggen min så har jeg selv värt det, til de grader også....så jeg er litt ironisk og terrer meg selv like mye som dere andre ;-))

Ha en flott påskeferie! Vår begynner på langfredag, men barna har i gjengjeld fri uka etter påske.

Klem Gry

Jill sa...

Fikk en sånn deilig vårfornemmelse da jeg leste innlegget fitt nå :-)
Det hjelper jo selvsagt på med solen akkurat nå da.
Din prfekte vårdag høres ganske lik ut som min :-)
Ang hagen så hat jeg et hemmelig ønske om å asfaltere hele dr....!!!!! De sneglene har stjålet siste lille rest av hageglede som jeg hadde :-(
Formannen(kvinnen) i hageforeningen var i radioen forleden og sa at nå er det på tide å rydde opp i kvist og lauv og på den måten gjøre sitt for at det skal bli færre snegler....
You bet!
Ha en riktig fin påske!!!!

elisabeth sa...

ØNSKER DE, FAILIEN, OG ALLE MUSENE EN FORTREFFELIG PÅSKE:))
Regner med du har fått med deg at GRAND er i butikken, og har derfor ikke gitt noe nærmere beskjed;)

elisabeth sa...

OG det eneste jeg klarte å skrive riktig var MUSENE?????
Skal straks ringe logoped!

MODERN COUNTRY sa...

Herlig vårlig innlegg Emmeline! Lengter sånn selv og gleder meg til noen timer på terassen. Og kunne få mer av de så sårt trengte vitaminene fra sola hadde vært saling. Jeg er bleik som en fisk, håret er statisk og hendene er enda rue. Det skal bli godt med vår!

Ønsker deg en herlig weekend med skikkelig vårvær!
Klem fra bloggevenn

Merete sa...

kjekk lesing og mange nydelege bilder!! ønsker deg ei god helg og ei knallfin påske med masse kos saman med familien!!

Related Posts with Thumbnails