torsdag 7. august 2008

Den forunderlige reisen DEL 2: FASHION



Som interiørblogger må jeg innrømme at jeg ikke er særlig opptatt av klær. Hadde jeg vært 1,78 høy, mørk, slank og mystisk hadde det kanskje kommet mer naturlig! Men når Ruth Narvestad møter Mummimamma i en og samme Emmelinekropp, blir klær bare et nødvendig onde.

Jeg hadde derfor bestemt meg for å gå med høye hæler på lanseringsfesten. De høyhælte skoene skulle være mitt fashionalibi. Det eneste problemet var at vi i timene før festen bestemte oss for å finne Alexandra Villefrance sin Shabby butikk. Det var lettere sagt enn gjort.


Karna fungerte som sporhund på ville veier, og vi travet etter. Da vi omsider fant butikken, hadde beina mine avgått med døden. Høye hæler måtte forkastes, og jeg ankom festen i flipp flopp sandaler. Prinsessa trøstet med påstanden om at ingen mennesker ser ned på føttene til folk på sånne fester, men det er bare løgn. I ettertid kan jeg slå fast at mine høyhælte sko trolig er mer ut enn mine stygge flip flop sandaler i plastikk, mystisk nok. I fashion verdenen er det nemlig MYE som er mystisk!

På lanseringsfesten hadde de innredet Westerdahls reklameskole som et digert showroom for Ikea. Det var sofaer overalt, både ute og inne.



På det såkalte venninnerommet sto Baron von Bulldog, som er en svensk designer og stylist sammen med kompisen Jojo, klar for å fikse de som måtte trenge det. Prinsessa stilte seg i kø for en overhaling, og jeg måtte virkelig ta meg sammen for ikke å brøle av latter av hele opptrinnet.

Jeg har en liten niese på fire år som gjerne stiller sine frisøregenskaper til disposisjon. Gi den lille damen to hårsprayer, en børste og noen minutter -og hun kan skape hvem som helst om til et troll uten sidestykke. Jeg tror sannelig hun hadde gjort det FANTASTISK i Baron von Bulldog sin verden. De to er akkurat like spenstige frisører begge to!-De benytter nøyaktig de samme teknikkene også, -bare at hun er gratis selvfølgelig.




Etter å ha sett Baronen traspe en stakkars Oslojente sitt hår med knuter og floker, måtte jeg sjekke om det virkelig kunne være mulig at Bulldogen var frisør? Han har nok tatt et brevkurs i frisøryrket, men som designer er det FASHION som er hans spesialfelt må vite. Det hadde jeg jo ikke tvilt på et sekund engang -for han var jo KNALLFIN i fotballsokker, dongerishorts og sixpence.


For dere som er opptatt av fashion, så har jeg etter denne festen funnet et fantastisk tips til hvordan du kan plukke ut det perfekte anntrekk. Du inviterer rett og slett Stevie Wonder med deg inn på Fretex, og ber han plukke ut noen festklær i passende farge og fasong, helt på egenhånd. Vips så er du en vinner på lanseringsfesten til Ikea;)

Det morsomme med hele festen var jo at vi interiørbloggere sannsynligvis var det mest folkelige innslaget på tusen kvadratmeter. Vi presset oss sammen i to rosa Ektorper, og representerte resten av Norges befolkning med våre vanlige pynteklær og vanlige frisyrer. Det var ingen av oss som hadde hoggtenner utenpå de vanlige tennene, ingen av oss hadde hornbriller eller veske på skrå over en litt for liten, skitten gul t-skjorte. Men vi koste oss likevel, spiste deilig mat
(-Hvor var kjøttbullerna?) -og lo godt av hele konseptet! Det er jo tross alt kjekt å bli invitert på fest sammen med hovedstadens utvalgte hottiser, og det er trolig lenge til vi fester med et sånt klientell igjen!
For dem som gidder; fortsettelse følger...!

36 kommentarer:

Lappesola sa...

Fornøyelig!

home 4us sa...

Hahahahahha!!!!

Æ flire mæ skeiv! Førr nån beskrivelsa. Æ ser ALT førr mæ!! hahahaha
Emmeline, du r rå!

hvorfor ikke... sa...

hihihi hærli!
(...og her ser vi Ektorp fra Ikea, ja! Spurte deg tidligere men fant fort ut av det ved å besøke Ikea...)

Gleder meg alt til neste føljetong!

Mitt hvite hus sa...

He he:O=) Litt av en Ikea lanserings historie du kommer med. Gleder meg til neste kapittel:=)

Blå-hvit samlemani sa...

I alle dager. Dette var virkelig morsomt!

Jeg har i min ungdom vært på motemessen i Oslo, og følte meg dengang da som et landsbyfrø i byen..tørr ikke tenke på hvor lite jeg paser sammen med moteløvene nå!

...etter min mening passer flipp flopper til alt!!

Trude sa...

hi hi...jeg venter i spenning,skulle gjerne ha vært der ja!!
...og en slik rosa stol fra Ektorp MÅ inn på jenterommet her, søt da!

Rosa sa...

No hugsar eg at eg såg den berømte baronen på TV ein gong, ja. Eg ler så tårene trillar, Emmeline - gimme mooooore!!

Line sa...

Å herligheten så morsomt!!! Du er helt utrolig (¨,)

My home is my Castle sa...

hehehehe
Du er fantastisk flink til å skrive. Alt blir så levende og vi ser det for oss som leser :-D
Er sikker på at dere var de floteste av alle der inne ;)

Gleder meg til fortsettelsen.
Klem

☆Therese sa...

Hahahahahahahahha - gleder meg til fortsettelsen :o)

Anneli sa...

*SMILER* Jeg ser for meg alt!! Du er så utrolig god på sette tingen ned på papiret. Kan tenke meg dette var gøy ja (o:*lol*
Selvfølgelig gleder jeg meg til lese resten av føljetongen!
Keep up the god work!

Anonym sa...

Ser det virkelig for meg ja :) Litt som å være "flue på veggen" dette. Gleder meg til neste "episode" fra deg :)

Anonym sa...

HOHOHO. Du er den beste interiørbloggeren i landet!

hvitstil.com/Christine sa...

Jeg ler så jeg griner, og det plager meg nå at jeg måtte fyke hjem så tidlig.
Gleder meg nå enda mere til del 3!

Adelin & Kristine sa...

*ler*...gleder meg til fortsettelsen.

Bdicte sa...

Haha!! Ler enda av ruth narvestad møter mummimamma=)))
Jeg så alt klart for meg, du skriver fantastisk!
Gleder meg til del 3=)

Maria Louise sa...

Jeg gleder meg til fortsettelsen!!

Anonym sa...

Fornøyelig lesing! Venter med glede på fortsettelsen;)

R.

Vakkert Liv sa...

sååååå morsomt du beskriver det hahahahah...
Gleder meg til fortsettelsen!!

tinemor sa...

Ha, ha.
Jeg elsker å lese det du skriver!!
Og gidder veldig (!) å lese mere/fortsettelsen!

mali-mo sa...

Hahaahaaaha. Jeg lo så mali-mo mannen kom settendes fra stuen. Han trodde vel jeg var i gråtekramper over barnets inntog i barnehageverdenen igjen (...).

SER det for meg jeg! Talende bilder med HERLIGE kommentarer: Kommer til å smile av fotballsokkene til fashionguruen resten av kvelden jeg!

Sitter her og drømmer om en tur til Haugesund på Sildajazzen, men har bommet stygt på denne helgen og har fått lurt på meg to ekstravakter på gamlejobben (hvordan slutte å være dumsnill?) samt besøk fra Nord som har tenkt å bli til søndag. Altså blir helgen et kappløp mellom vaskemaskin, kjøkken, jobb, butikken (tomt kjøleskap)...langt fra tilbakelent hodenikking (viktig kul-detalj. Må merke meg det) og øldrikking ved en Haugesundsk liten utescene. Jaja. Slik er livet.

Ønsker deg god helg!

@__EY__ sa...

Hei Emmy...

dette er jo som
et farytaile, å
være ekta bergens-
madam oppi alle
de hyperultramoderne
fretexlatexmenneskene
inne i tigerhovedstaden
på en ikea-le-promosjon.

Au revoir : )

Anita sa...

Gleder meg sååååå til fortsettelsen!! Skal lese en gang til gjennom de andre nå, sååå bra!! Håper du har kommet deg inn i ordentlige sko igjen!

Karna sa...

Jeg, alstå Guri gidder!!!
Jeg ler meg ihjel av deg altså...så sant så sant, jeg var litt rund i kanten, bare sånn i tilfelle Ikea skal til Roma til neste år...for da vil jeg være med nemlig....ha ha ha

Gleder meg allerede til neste!!!!!

MeyBiMe sa...

Å så spennende :-D
Jeg gleder meg til fortsettelsen!!!!!
Du er bare så herlig :-D

camillaslykke sa...

du er helt fantastisk... har fulgt deg lenge nå. og etter et par dager på hytta, var det stor glede å få lest hvordan det hadde gått på lanseringsfesten..:)
Og må også si at det er til din ære at jeg oghså begynte å blogge i mai. Jeg var så imponert over dine innlegg og bilder at jeg måtte prøve meg:) men gudd så moro... jeg følger deg videre.. og for en fantastisk kommode du har omvandlet:)

Helene sa...

Jeg har nok gått glipp av årets "happening" hi,hi
Ler så jeg griner over hva dere har opplevd. Skulle så gjerne ha vært med, men kvalifiserte på langt nær ikke til det snufs,snufs
Venter i spenning på neste kapittel;o)

Veronica's hus sa...

Heisann!
Ser og høres ut som om dere har hatt det helt topp de siste dagene ja til tross for ømme tær..:)
KJempkult å få være med på lanserng da.
Skulle gjerne ha vært der merker jeg:)

Marigrafen sa...

Hei! Hehe jeg går på denne skolen til vanlig (grafisk design vel og merke) og jeg kan love deg at det er vanlige folk der og.. sånn som meg som ikke er særlig "hipp" ;) Men så var jeg jo helller ikke invitert på festen.. ha ha ha! Morsom lesning, jeg kommer tilbake til fortsettelsen!

Solveig sa...

hehe, det beste med sokkeboy var at han var hjulbent i tillegg. det var bare utavdæsjæl artig.

når det gjelder kommentarer, tror jeg ikke frk. ouuups hr. frisør har noe vondt av å få tilbakemeldinger på at fuglereir ikke er trendy i den virkelige verden.

utrolig hyggelig å møte verdens peneste mummimamma, forresten:)

Huset i skogen sa...

Selvfølgelig gidder vi, iallefall jeg! Det er jo bare så morsomt å lese om hihi..Skjønner at det var utrolig mye rart å se, og du er så flink til å få fortalt det videre:)
Du får ha en fin helg, og så gleder jeg meg til neste kapittel!

Annette sa...

hahahaha.... Utrolig bra skrevet!

Grip dagen sa...

Ja, da har jeg lest alt!
Jeg har vært på reisefot i mange uker og hadde litt å ta igjen...
Nå er jeg oppdatert på både hytte (som har så mange søte fiksfakserieer!) og Ikeatur.
Jeg venter i spenning på neste epiode.

Selv skal jeg på reise - igjen!
Vi skal ha forening på hytta vår. Det skal nok bli høy stemning, selv om takhøyden er ganske lav...

Ha ei strålende helg!
Klem Marit

Anita sa...

Heeeei!! Kom på en liten ting her i sta! HVA så mannen om det nyoppussede soverommet deres????? Bare lurer, jeg;o)

Anna sa...

Hei!
Jeg ser at du bor i Bergen. Da lurer jeg på om du kan anbefale et koselig, romantisk, gammeldags hotell i Bergen? Samt hvilke interiørbutikker man må få med seg der? Mannen min og jeg skal nemlig i Bryllup der om noen uker, og vi tenkte vi skulle være der en ekstra dag. Og da tenkte jeg at jeg skulle ty til de lokalkjente!
Anna

Anonym sa...

Dette er morsomt. Gleder meg til neste oppdatering. Ha en god helg!

Merete

Related Posts with Thumbnails