onsdag 1. oktober 2008

Feel the fear -Billeba is near!



De flittige Liser har utfordret oss til å skrive et Feel the love innlegg, og mange har tatt utfordringen. I det siste har jeg daglig gått inn på bussen, og kjent et lite snev av frykt. Derfor blir dette et Feel the fear on the bus-historie istedet!!

Det begynte i fjor høst. Jeg var på vei hjem fra jobb, og reiste meg for å gi plass til to eldre damer. Den ene hadde en gigantisk leopardmønstret pels, ulvepannebånd á la Hiawata, gigantisk hår og like store solbriller. Hun var rett og slett en sytti år gammel Billeba (*For dem av dere som husker Billeba i de syv søstre) Damen snakket HØYT og var dypt og inderlig glad for at jeg hadde gitt plassen min til henne.

Du må HIIIILLLSE til din MOOOR deklamerte hun skingrende. Ja, hvordan GÅÅÅR det med din MOOR?? Dette var altså en dame som kjente min mor? Det var i grunnen veldig overraskende! Billeba kunne fortelle at hun hadde vært igjennom en øyeoperasjon, jeg fikk inspisere hennes nye sko, og høre om naboen sin syke hund. Hele samtalen igjennom lurte jeg på hvem denne damen kunne være.

Da jeg kom hjem ringte jeg sporenstreks til min mor, hilste fra Leoparddame med gigantisk pelspannebånd, og spurte selvfølgelig hvem dette var for en dame? -Min mor lurte også. Hun hadde ikke anelse om hvem jeg hadde møtt.
Du MÅ jo vite det, sa jeg desperat, jeg skulle jo hilse til deg. Hun er en krysning av Krystle, Alexis, Tina Turner og Billeba, og hun bor rett oppi veien her... Men mamma kjente ingen som svarte til beskrivelsen.

Dermed begynte Emmeline å legge to og to sammen. Damen har selvfølgelig trodd at jeg var en annen. Forklaringen måtte selvfølgelig være at Billeba kjente moren til en annen kommunefarget Emmeline-look-a-like som hadde noen kilo for mye, og trolig pleide å ta bussen. Hun hadde nok bare sett feil. Hun hadde jo akkurat tatt en øyeoperasjon!

Men dengang ei... Rett før jul i fjor var hun på bussen igjen. Jeg forsøkte å gå forbi i knehøyde, men det var umulig. Billeba hadde fått øye på Emmeline og ropte høyt: HOOOO HOOOO, du må komme å sitte her hos meg!!!!



Grøss og gru tenkte jeg; hun har sikkert fått synet tilbake, og skjønner at jeg ikke er datteren til MIN MOOOR...-men en helt annen mor! Men Billeba var superfornøyd og startet SOM VANLIG samtalen med å spørre HVORDAAN GÅR DET MED DIN MOOOOOR? Her er gode råd dyre, tenkte jeg. Jeg må få samtalen inn på et annet spor. Så jeg repliserte at det går KJEMPEFLOTT med min mor, men HVORDAN GÅÅÅÅR DET MED DEG?

Det gikk heldigvis IKKE bra med Billeba. For Hansen (-eller var det Jansen?) hadde tatt soloen hennes i koret. KAN DU TENKE DEG? -og det kunne jeg jo ikke. Så snakket vi om koret, og den manglende soloen på Det hev ei rose sprunget, hele veien hjem.
Du kan tro jeg pustet lettet ut da jeg kom av den bussen!

Så tenkte jeg ikke mer på Billeba...på lenge....Før for noen dager siden. For da var hun der igjen! HAAAALLLLOOOOO ropte hun, og jeg hadde mest lyst til å hoppe rett av bussen på neste stopp. Istedet endte jeg med å diskutere Billeba sitt kor repertoar hele veien hjem.

Det ender ikke der!Tror du ikke at Billeba har vært på bussen nesten hver eneste dag i det siste? Med stadig nye pelser i alle slags tiger/leopard/zebra versjoner. På mystisk vis sitter hun klar når jeg kommer på, enten jeg tar en tidlig eller en sein buss hjem. Jeg må stadig hilse til min MOOOR, og jeg støtter henne i kampen om soloen på Det hev ei rose sprunget, men jeg ANER ikke hvem hun er. Ikke min mor heller!

Min mor mener at jeg må stå frem; at jeg før eller siden må spørre hvem hun er. Men jeg klarer det ikke! Da er det faktisk mye lettere å GÅ hjem fra jobb i de neste ti årene! For uansett hva andre måtte mene, så er det slett ikke så lett å leve med the love fra en ukjent, -men dog svært entusiastisk Billeba på bussen!

67 kommentarer:

The Style Sisters sa...

Love the fall trees photo!! Wow just incredible.

Anonym sa...

Du skriver fantastiskt,ler godt og lenge;)
Bloggen din er vanvittig inspirerende.

Marit:)

Bdicte sa...

Hahaha, ikke meningen å le over din fortvilelse, men jeg ser det så levende for meg!!
Vanskelig å si om du skal "stå frem" eller ikke, og jeg ønsker deg lykke til med bussing eller evnt gåing:)

moa sa...

Fantastisk historie,hehe...må flire:0)
...ha en finfin dag!

Livy sa...

Helt utrolig Emmeline! Jeg ler så jeg nesten triller her jeg sitter!! Blir mye trim på deg de neste 10 årene da hvis du skal unngå Billeba:-)

Ha en strålende dag!
Klem fra Livy

Mitt hvite hus sa...

Herlig historie. Og når du skriver så blir jo det bare knall bra=)
Godt å få trimmet latter musklene tidlig på morgene..Hihihihi;O=)

Man har jo alltid et valg, leve i uvissheten eller ikke. hihi

Klem Kerstin

krinkelkroken sa...

Ha ha , litt latter tidlig på morningen gjorde godt;)
keep up the good work!
Vet ikke hva du skal si til Billeba, jeg hadde vel ikke spurt hvem hun var heller, du kan trøste deg med at du har fått en trofast venninne:)))))

Frau Putz sa...

OOOHHHH!!! I LOOOVE your Billeba-story. Kan lige forestille mig hvor pinligt det er - men jeg håber du møder hende igen (!) så vi kan få flere fornøjelige historier om hende på din blog :o)

Fjordheim sa...

En fornøyelig historie.
Ja det er litt fortvilt når noen som så tydelig gir uttrykk for at de kjenner en er helt ukjent for en selv.
Strykebrettet ditt ble flott.
Kjøkkenet ditt ser veldig koselig ut. Håper du koser deg "alene" hjemme.
Ha en riktig god dag :)

ENGEL sa...

jeg ler meg skakk jeg. av denne damen!du skriver så levende at jeg ser det for meg!spørs om du ikke må spørre alikevel,men dog,folk som ser ut som billeba er antakelig sosiale vesen,så du skal ikke se bort ifra at hun bare bruker det for å få konatkt!

Anita sa...

Hi,hi du har en spennende reisevei til jobb.Anbefaler at du tar mammaen din med på busstur en dag, men forresten Billeba kjenner deg nok nå, så du slipper nok ikke unna, og må nok fremdelses støtte henne ikke kampen om soloen.Ha en fin dag.

Rosa sa...

hihihi, stakkars Emmeline som blir terrorisert av Billeba kvar einaste dag på bussen. Eg trur faktisk du må ta bilde av ho i smug medan du går ekstra inn i rollen som forkjempar for korsong (takk og lov forresten, at ho ikkje skulle syngje solo - eg høyrer svært levande for meg at ei slik skingrande stemme ville ha radbrukke den vakre jolesongen på eit brøkdels sekund!). Bildet må du ta med til din MOOOOOR - kanskje det er ein gammal kjenning som har frika ut då ho vart 66?

Ellers får du kjøpe deg sykkel, og henge _etter_ bussen istaden..

ha ein god dag!

Himmelblaa sa...

He, he... Herlig historie! Minner meg om en gang jeg tok bussen i Trondheim på 17. mai. Jeg reiste sammen med kjæresten min og vi begge var pyntet i dress og bunad. Så kom det på to meeeget peeeene fruer -som sikkert er nære slektninger av Billeba, i allefall i ånden. De deiset de tunge rompene sine ned på setet forran oss så tungt at setefestet knakk - men de merket ingenting! Vi derimot merket det VEEELDIG godt, for vi fikk vekta av damene på våre knær. Vi holdt på å le oss ihjel, men kom oss ikke til å si noe. Og ikke nok med det: Så satte de seg ned å begynte å uffe og oie seg over hvor grusomt det var med bunader. De snakket lenge og HØYT om de fryktelige og bondske bunadene, mens mine bunadkne knaket under vekta av de leopardkledte damene.
Vi glemmer aldri den buss-turen! Og vi har heldigvis aldri sett dem igjen! :-)

☆Therese sa...

;oD - jeg blir nysgjerrig jeg. Du er jo nødt til å finne ut hvem denne pelskledde damen er !!!
Feeeeel the love.

Smilla sa...

Fantastisk! Greier du å smugknipse henne med mobilkameraet en dag, så kan jo det være at din mor kjenner henne igjen under leopardpelsen?

Ha en super dag forhåpentligvis uten Billeba på bussen :)

Janicke sa...

Utrolig bra skrevet! Tenker de fleste av oss kjenner seg igjen...
Jeg møtte foreksempel en dame på Flesland tidligere i sommer. Da jeg så henne, fant jeg ut at "ja, vi kjenner jo hverandre såpass godt at jeg må gå bort og prate med henne". Og hun følte tydeligvis det samme. Det hele endte med at vi begge bråstoppet mens vi så på hverandre, og sa i kor: "hvor HAR jeg egentlig deg fra??!!" Ingen av oss klarte å plassere hverandre på kartet, selv vi begge mente at vi kjente hverandre VELDIG godt!! Resten av ferien gikk jeg og lurte på hvor jeg hadde denne damen fra, som jeg altså kjenner inderlig godt.

Jeg tror det beste er å fortsette å late som overfor Leoparddamen, nå etterhvert begynner det jo å bli GANSKE pinlig å innrømme at du ikke kjenner henne....;-)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Vekk villdyret i deg, bli dyrisk lekker ! er overskriften inne på motedelen av msn i dag...
MOTEKRÆSJ kaller jeg det! HA HA

Duu, tror virkelig jeg hadde dradd frem mobilen og latet som jeg hadde en important samtale idet jeg så ladyen .......
Ha en fin dag!
Klem

E:-) sa...

:-D Her fikk jeg meg en god latter på formiddagen! Det trengte jeg:-) Du skriver så godt at jeg virkelig ser for meg de bussturene med denne snakkesalige dama. Tror du må, som en annen her sier, ta med deg mammaæn din på bussen så de får treffe hverandre:-)
Takk for den morsomme historien, og ha en flott dag!

Randi sa...

Å Emmeline..jeg ler og ler! fantastisk og for noen bilder jeg får i hodet av den beskrivelsen..hahahahaha..*tørker tårer*
You make my day!!
Jeg leser som oftest bloggen din på Bloglines, men i dag måtte jeg inn og legge igjen en kommentar...hahahahaha...du er bare god!

Randi

Klaffen sa...

hi hi hi... jeg ler så tårene triller. Er ikke livet flott a gitt! Sånne "rare damer" er det ( for ) mange av, men de gir av hele sitt hjerte da. Stakkars deg, en litt vemmelig følelse sikkert. Men bildet var rålekkert da - du får GÅ HJEM en liten stund ( er det langt ) og håpe at hun forbarmer seg over an annen med kjent mammma. Fnis....

Anonym sa...

Flott innlegg! Jeg sitter her og ler for meg selv. Du får hilse til din MOOOR! :)

Anonym sa...

Heisann og takk for sist ;)Verden er liten vet du..Nå har jeg humret og ledd meg gjennom historien om Billeba..Du skriver så levende at jeg ikke har det minste problem med å se deg for meg der du smyger deg fram på bussen i håp om å ikke bli oppdaget..fniiis!! Og Solotyveriet var til å dø av hihi!!!
Ha en fortsatt fin dag og så kryseer jeg fingrene for at Billeba begynner å ta en annen buss :)
Hilsen Kardemomme :)

Anonym sa...

jeg holder på å le meg loddrett ihjæl - for en fortreffelig dame det må være du har fått som ny buss venn - gruelig må det være hvis du heller tar å GÅR hjem i stede for å komme med sannheten - nei dette var en uttrolig morsom historie som du har fortalt på en festlig måte!!!

Haust sa...

Hahaha, eg frydar meg som vanleg over dine finurlege kvardagsbetraktningar! *knis*

Ha ein god onsdags ettermiddag...

Lemi sa...

ja. men korsn GÅR d no me din moooor??
;)

chevostar sa...

Ha ha ha ha :) Utrolig bra historie! Håer du tilslutt finner ut hvem denne billeba er da! ...... Ha en flott uke emmeline :)

Astrid sa...

Hahahaha:D

Du beherskar definitivt kunsten å underhalde oss med det skrivne ord!! :)
Det er så herlig å lese i bloggen din -eg er innom ofte.

Takk for fin kommentar på bloggen min, det varmar når eg ser at andre let seg røre ved det eg skriv:)

Tone Yvonne sa...

Fantastisk!!!!
Men det kan jo bli litt mye når du egenlig ikke hvet hvem vedkommende er ;-D


Ha en fin kveld!!

Anonym sa...

Du får spørre hvilket kor hun er med i ved neste møte,ta din mor med på korkonsert,se om ikke dere kjenner noen andre i koret som kan løse mysteriet,--eller gå istedet for å busse noen uker.Da vil hun kanskje ikke kjenne deg igjen,siden de ekstra kiloene da er borte--smil--fornøyelig historie var det i alle fall hilsen Toril A.

hvorfor ikke... sa...

hahaha! har vært borti noe lignende selv...og man kan liksom ikke begynne å spørre hvem det er sånn lenge etterpå, heller. Ser deg levende for meg da du prøvde å passere henne i knestående. HAHAHAHAHA! jeg ler så jeg dauær!

Lena sa...

Ler så jeg knekker sammen! Du MÅÅÅÅÅ jo finne ut hvem denne damen er!!! Ta med deg din mor, så hun får se vidunderet i full blomst - siden damen klarer å treffe deg på bussen uansett når du tar den! Det må jo bli knallkuult!
I feel the looove!

elin1976 sa...

Høres ut som en uholdbar situasjon. he he. Men, så hyggelig for din mooooooor å få så mange hilsener. Hun er en heldig dame hun:O)
Her er sying å høring på lydbok som gjelder. he he. Koser meg altså:O) Snx:O)

home 4us sa...

Haha
Heia Billeba!!

Anonym sa...

ha ha ha uff du skriver så levende...
og du, tusen takk for varm hilsen.

Ha fin kveld:-)

Photo-Me-Life sa...

Dør av latter!!!!!!!!!!!!!!!

Kanonfestlig innlegg. Ja, jeg skjønner deg godt, det kommer til et pkt hvor det liksom er for sent å spørre : hvem er du??? Å nå tror jeg du tar feil gitt.....

Jeg skjønner jo at det ikke nytter gjemme seg på denne bussen om du ikke legger om reiseruten fullstendig eller tar mopeden fatt??????

Klarafina sa...

Morsom lesning... jeg kan nesten se dere for meg!

MeyBiMe sa...

Stakkars deg da Emmeline!!!!!!!
Ser det hele for meg ja......
Du er en tekst-kunstner av de store!!!!!!!
You make me smile!!!!!
Lykke til Emmeline...og jeg gleder meg til å få vite hvordan dette ender...eller...ender det?????
:-)

BO sa...

Hehehehheheeheheeheehehhheheheehhehehhhehehehhehhehhhehhehhhehhheheheehehehheheeheheheehehheheheheeheheheheheheheheheh!!!! :-)

Anonym sa...

Når skal du skrive bok Emmeline - du må bare få disse solskinnshistoriene mellom to permer ! Jeg lover å kjøpe boka ! Jeg ler så jeg griner av dine utrolig "fargerike" beskrivelse av hverdagslige hendelser - takk for latteren ;o)

Nina i Paradiset sa...

Knis!
Finn hennes adresse, og google på Gule Sider! ;)

Anne-Berit sa...

Hei,nå er det lenge siden jeg var innom her,men jammen er jeg glad jeg så innom akkurat nå.Denne historien din er bare helt herlig.Og de andre passasjerene liker sikkert underholdning.....

Karna sa...

HA HA HA helt utrolig hva du kommer utfor Emmeline...Morsom lesing!
Du får ta scooteren fatt igjen da kanskje???

Smiler hver gang jeg ser katten med hjelmen...den er iallefall klar for å sitte på med deg...fniiss..

Den gode feen sa...

He he he, eg elskar busshistoriane dine!! Eg lurer også vanvittig kven dette kan vere, og håpar de finn det ut. Ho høyres då ut som ei fargerik sprudlande dame, og slike personar diggar eg. Så ta bussen med glede, sleng deg ned med henne og tyt i vei - det hadde eg gjort ;)

Eg håpar nemleg dette er ein historie med følgjetong.

Klem frå Lindapinda

Anonym sa...

Jeg ler så jeg griner!:-D


t.

hvorfor ikke... sa...

Du rekker vel nesten ikke å blogge heller nå, da, som du mååå GÅÅÅ til og fra jobb! stakkars oss;)
men du, DU kommer til å bli knallsprek...snart kan vel Billeba og de andre, for den saks skyld, observere deg joggende langs veien både sein og tidlig - til å fra jobb...ubs!

Huset i skogen sa...

hahaha..er det mulig?
Har vært ute for det samme jeg også. En dame som stadig drev og snakket til meg og smilte, akkurat som hun var en gammel bekjent når jeg var på butikken. Plutselig en dag kom hun sammen med en venninne og fortalte henne høyt og tydelig at "her er hun som jeg har snakket om, og som er slike en fantastisk lærer. Hun er så snill og ungene liker henne så godt!" mens hun pekte på meg. Problemet er bare at jeg aldri har vært lærer, og kun snakket med damen fordi hun alltid snakket med meg....Treffer henne av og til nå også, men nå later hun som ingenting:)
Du får ta med moren din og presentere henne for å se hva som skjer, eller så får du begynne å løpe til jobben....

Reggy sa...

Hehehe, ler godt og lenge. Du har min dypeste medfølelse!

Reggy.

prinsesselinn sa...

hehe
du er da dødsvittig.
og klarer liksom å komme deg opp i de beste episoder.
Du er nok en litt sånn som aldri svarer telefonen slik :

-hei på deg emmeline, skjedd noe spesielt i det siste eller ??
--- ehh. nei egentlig ikke.

kommer nok aldri til å skje.
jeg ler og ler av deg,
ha en vidunderlig dag.

@__EY__ sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anonym sa...

herlig billeba historie, jeg ser deg gående i knehøyde på ennvelloverfull buss med et ledig sete og der sitter hun, Billeba. :)ja du må vell kanskje bekjenne dine "synder". Tilsvarende har jeg og si at jeg var plutselig advokat og fikk hele historien fra en meget fornøyd mamme om hvilken strålende jobb jeg hadde gjort for hennes sønn. Jeg prøvde febrilsk å avverge hele historien ved å påpeke at jeg ikke var advokat og at det var min svigerine som var det, men hjalp det :) nope hun la ut i det vide å brede og jeg jobba iherdig med å stoppe munndiareen, uten hell. Mora ville ikke høre.

Bildene og takkekortene ala Bodil. Nydeligt.

ha en fin fin helg

mali-mo sa...

Feel the fear...absolutt. En Billeba / Tina krysning som hevder kjennskap og vennskap er det bare å bøye seg for viljen til, mener nå jeg. Og bor hun i nærheten kan jo nabolaget bli direkte utrygt ved en tilståelse....Vet du, jeg skjønner deg så godt! Hadde nok ikke tilstått min uvitenhet jeg heller.


Møter jo iblant folk som snakker ivei og tydelig lar meg forstå at de kjenner meg..og da er det fryktelig når det inni hodet mitt er helt tomt. Ikke bare tomt, men mer et vakum egentlig. For jeg blir jo så stresset! Og syns jeg burde vite og huske...Men hjernen min har altså teflonbelegg, slik at all informasjon bare glir av etter en liten stund. Og det er det jo rett og slett ikke noe å gjøre med ;)

Herlig historie, og kjempegodt skrevet hehee. Herlig å flire litt og kjenne seg igjen på en småsliten torsdagskveld. Tror jeg er på en liten smell i picniclivet her. Eller lei av å bytte sengetøy på spisebordet kanskje ;)

Ha en fin helg (snart)!

Merete sa...

Hi,hi..du skriv så levande og bra at eg ser det heile for meg liksom :oD
dama er sikkert veldig selskapssjuk og latar som ho kjenner mor di, bare for å ha noko å snakke om liksom.. kan jo vera ganske slitsomt i lengden då..
fin torsdag til deg, Emmeline!

Mi :) sa...

Tuuuuuusen takk for lang og koselig hilsen! Du er liksom litt min helt her i bloggverdenen, bare så du vet det, så det var STORT å se navnet ditt på min lille, ferske blogg ;))

Hekling part 2 er i gang her. Dvs av jeg faktisk har gjort litt mer enn å tenke på teppet, i dag har jeg handlet garn! Så herved et heklestafettpinnen overtatt. Mulig du får den i retur om en stund når jeg har gitt opp. Og vil du ikke ta den i mot, får det bli litt sånn "Sisten"lek av det; jeg får se hvem jeg kan lure til å overta :D

Jul er superkos :)) Det må være noe av det beste som skjer hele vinteren! Jul for meg er masse gode minner og tradisjoner, ro og avslapning og pusling i huset. Men litt stress også, men kanskej mest kosestress finnes det?! Det er stor stas å ta frem esker med fin julepynt og finne ut nye steder å henge, legge, sette ting - åh, det kribler litt i magen min allerede :)

Ja, litt glad i Green Gate kan du si - kremt. Samlingen min er ikke på langt nær så stor som det ser ut som din er, men jeg er på vei :) Pakken fra Elsas Hem har nåss Stockholmsvenninnen min i dag og det kom bare sms med; "DEN ÄR JÄTTESTOR; HVA HAR DU BESTÂLLT??!!?!?!" Haha, jeg aner ikke hvordan jeg skal få med meg alt dette hjem fra Stockholm :D Men, men, er man Green Gate-fan, så går man over land og hav og bærer tungt!

Jeg sitter og fniser over Billeba-historien - har ikke noe problem med å se henne for meg - skummelt! Men er du sikker på at du ikke er The Chosen one og blitt utsatt for en gigantisk practical joke? :D Eller at dette faktisk er slik damen får seg "venner"? Hun høres jo en smule eksentrisk ut for å si det mildt!!

Du, bare så det er sagt altså - jeg har aldri lovet at hekleprosjektet skal være ferdig innen jul. Bare så vi er enige om spillereglene her :D

Ha en strålende aften, Emmeline ;))


- og du?
Hils din Mooooooooooooor da ;))

Anita sa...

Kommer til å bli sprek og sylslank du nå da,som skal gå til og fra jobb og da kjenner sikkert ikke damen deg igjen:o) SÅ kan du begynne å ta bussen igjen:o) Så flink du har vært og renovert strykebrettet ditt! Klarte det helt selv jo uten mine sykunnskaper;o) KOs deg!

Heidi-anitha sa...

Koser meg når jeg leser... tenk å ha sin egen billeba... ikke værst..!

Ikke lett å vite hvordan en kan si i fra:)

Nydelige green gate bilder!

Kos deg masse i helgen!
Klem White vintage

Heidi og Cathrine sa...

Ha, ha - en god latter forlenger livet. En knakende fornøyelig historie:O) ler enda!!!

:-)

Liv Elin sa...

hahaha - så artig historie! :D (*ler høyt*)Synes nesten jeg kan se det hele for meg !

Og kjempeflotte høstbilder - er det du selv som har vært ute å knipset?

Live

Laila sa...

hahaha, så morsomt. Jeg tør heller ikke å spørre om slikt.

Du kan jo si som meg at "jeg er så dårlig på navn, hvem skal jeg hilse min mooor fra?"

GAWO sa...

Utrolig bra. Du behersker skrivekunsten, ingen tvil om det.

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Anonym sa...

[url=http://sunkomutors.net/][img]http://sunkomutors.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
[b]windows vista installer problems, [url=http://sunkomutors.net/]nero start smart[/url]
[url=http://sunkomutors.net/][/url] free personal finance software canada make windows xp look like vista
Design Premium Mac Retail [url=http://sunkomutors.net/]acdsee 7 driver[/url] buy software packages
[url=http://sunkomutors.net/]quarkxpress tutorials[/url] Mac OS
[url=http://sunkomutors.net/]when did adobe buy macromedia[/url] Studio 4 Pro
price checker software [url=http://sunkomutors.net/]download adobe acrobat 9 pro extendet[/b]

Anonym sa...

[url=http://murudobaros.net/][img]http://murudobaros.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
[b]buy dreamweaver and, [url=http://murudobaros.net/]education discounts software[/url]
[url=http://murudobaros.net/]buy macromedia breeze[/url] build or buy software coreldraw 11 user guide
tamu software purchase [url=http://murudobaros.net/]buy microsoft office 2003 software[/url] adobe acrobat 9 trial
[url=http://murudobaros.net/]Adobe Acrobat Pro 8[/url] store finder software
[url=http://murudobaros.net/]latest macromedia flash software[/url] nero startsmart
nero vision express [url=http://murudobaros.net/]free microsoft office enterprise 2007 product key[/b]

Anonym sa...

[url=http://vonmertoes.net/][img]http://bariossetos.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
[b]adobe photoshop cs3 trail, [url=http://bariossetos.net/]adobe acrobat pro 9 australia[/url]
[url=http://hopresovees.net/][/url] error 1606 coreldraw office 2003 activation
i buy dreamweaver cs3 [url=http://vonmertoes.net/]software distributor canada[/url] educational discounts on software
[url=http://hopresovees.net/]cad software reseller[/url] where can i buy macromedia
[url=http://hopresovees.net/]all cheap software[/url] photoshop cs4 for mac crashed
buy softwares [url=http://hopresovees.net/]microsoft office 2000 software[/b]

Anonym sa...

[url=http://vonmertoes.net/][img]http://vonmertoes.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
[b]microsoft windows vista download, [url=http://vonmertoes.net/]software purchase canada[/url]
[url=http://vonmertoes.net/][/url] office 2003 key software discount software
Adobe Photoshop CS4 Extended [url=http://hopresovees.net/]software developers in canada[/url] itunes for windows xp
[url=http://bariossetos.net/]discount oem software net[/url] educational software store
[url=http://bariossetos.net/]uic software store[/url] 10 Advanced Mac
buy software photoshop [url=http://hopresovees.net/]Ultimate Mac OS[/b]

Monica sa...

Haha! Fantastisk :) Jeg håper du fortsetter å ta bussen jeg, slik at vi alle kan få ta del i oppdateringene om hvordan det går med Billeba :)
Minner meg forresten litt om da jeg i studieårene pleide å ha sommerjobb på den lokale matbutikken hjemme, og ALLE gamle damene kjente meg og visste alt om hva jeg studerte og hvor jeg bodde osv. Og jeg hadde ingen ANING om hvem de var. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg kom hjem og skulle hilse mamma fra en dame...som hadde grått hår...og rynker...og stokk...og alt for mye parfyme... :)
Kos deg på bussen du :) Klem

Little Cottage sa...

Denne er en av dine beste, til dags dato...
ha, ha, ha.....

Anonym sa...

I am curious to find out what blog platform you have
been working with? I'm experiencing some small security problems with my latest site and I would like to find something more secure. Do you have any recommendations?

Also visit my blog ... acoustic guitar chords for beginners

Related Posts with Thumbnails