fredag 23. oktober 2009

Emmeline goes to Stockholm del 1


*Selvportrett i baderomsspeilet;)

Så er første dag i Stockholm unnagjort og jeg har det supert:) Turen fikk bokstavelig talt en FLYING start etter at jeg fikk flysete midt mellom fem unge rørleggere fra Stord. På heisatur til Sverige med rutete flanellskjorter, jeans som var dratt helt opp under armene og croocs på beina. (Fashion de luxe) Gjengen måtte ropes opp over callinganlegget, siden de tross alt hadde flyttet inn i baren før avreise.


*Halloween i Drottningsgatan

Takk-og-lov kom de seg på flyet i tide og underholdt Emmeline og flyvertinnen med å rope Hej Tjenare non- stop i over en time. Jeg vil derfor benytte anledningen til å sende en formell klage til BODIL BO. Du får pinadø oppdra rørleggerne som kommer fra øyen din snarest. Så snart vi hadde landet på Arlanda var rørleggerne heldigvis en saga blott -og alt var sol og glede.


hlens varuhus Stockholm

Jeg kjørte flytog til sentrum og spaserte til hotellet uten problemer. Denne første natten bor jeg på Clarion Sign hotell. Dette hotellet er faktisk anbefalt i Kvinner og klær nr 39 fordi det er splitter nytt, har en vidunderlig spa avdeling og grei pris som kan matche vanlige lommebøker.


*Rommet mitt

Emmeline har fått fantastisk rom med rød stol fra Arne Jacobsen (Egget) og er facinert over lekkert bad med frostet glassdør som enten kan brukes som dodør eller baderomsdør. Den har altså to funksjoner-ganske genial idé som er verd å ta med seg videre:)


*Frostet baderomsdør med to funksjoner

Så begynte dagens bli-kjent runde i Stockholm. Først hadde jeg følge med en hyggelig svensk kar fra eventbyrået som het Stefan, fra nå av kjent som Stefan med de lange beina. Stefan foreslo at han kunne vise meg rundt, og så gikk vi avsted. Gikk og gikk....Stefan gikk trolig så sent som overhodet møyligt, mens Emmeline gikk så fort hun kunne klare uten å løpe. (Takk høyere makter for at jeg har trent hele våren:) Siden jeg har sett alle episodene av Madicken har jeg ingen problemer med å skjønne svenskene, men stakkars Stefan skjønte ikke et kvekk av hva jeg sa. Det var med andre ord litt av en promenad;)


* Jeg møtte meg selv på en hylle i underetasjen av Åhlens sitt varuhus (Leker og interiør for barn)

Etterpå bestemte Emmeline seg for å spise. Til tross for mange gode spisetips endte jeg på den første restauranten jeg fant. Folkelige Jensens Bøfhus serverer rimelig og god mat, og hadde de møreste biffene jeg noensinne har smakt. Etterpå har Emmeline trasket rundt hele Stockholm og kan slå fast at dette er et KALDT sted. Så langt har jeg kun kjøpt meg et pannebånd på Indiska, rett og slett fordi det var en dyd av nødvendighet.




Jeg har forøvrig inspisert Åhlens varehus som viste seg å ha en veldig spesiell utforming. I vanlige kjøpesenter finnes det butikker på rekke og rad, men her deler alle butikkene samme flate. Er du på jakt etter noe spesielt, må du besøke den rette etasjen. Vil du ha et kjøkkenhåndkle? Da kan du besøke kjøkkenhåndkleavdelingen i interiøretasjen. Her finner du håndklær fra alle slags leverandører; GreenGate, Åhlens, Gant, you name it. De henger side om side. I dameetasjen var det en opphopning av svenske tjeier i Odd Molly hjørnet. Jeg var SÅ fristet til å dra frem kameraet fordi det KUN var blondiner så langt øyet kunne se ( inkludert meg selv) -og selv om det var mange stativ med Odd Molly på halv pris kostet de knøttsmå plaggene likevel uhorvelig mye penger:)




Dermed ruslet Emmeline forbi Odd Molly klærne, og inntok interiøretasjen med presisjon. Der sto Greengatekoppene på hyllen over Åhlenskoppene, for sånn er det altså på Åhlens City i Stockholm. Det var dyre stoffer ved siden av billige stoffer på stoffavdelingen, og dyre og rimelige julekuler om hverandre i julekulehjørnet.



Hundre kvadratmeter julekuler jenter, det er virkelig noe for meg:) Jeg vurderer å gå tilbake i morgen for å kjøpe meg en julekulegris!



Som du skjønner er det bare FRYD OG GAMMEN å være SuperBloggeEmmeline på sightseeing i Stockholm. I morgen skal jeg få guidehjelp til å finne trendy interiørbutikker, og gleder meg storveis. Tusen takk for alle koselige hilsener fra dere alle. Jeg er snart tilbake med oppdateringer. Nå venter nattspa i badekaret, med produkter fra GOODYBAGEN jeg har fått. Utrolig -men sant:) TUDELU!

61 kommentarer:

Anonym sa...

Blir nesten litt misunnelig her jeg sitter og leser om den fantastiske dagen du har hatt i Stockholm.. =) Tror nok at resten av oppholdet vil bli vel så spennende og innholdsrikt! Kos deg masse og nyt storbyatmosfæren =)
Hilsen IT

Emmeline sa...

Tusen takk for koselig hilsen.ALLE skulle hatt seg en sånn tur. Det er nok mange som fortjener det mye mer enn meg...Men jeg STORKOSER meg uansett, og NYTER tilværelsen.. *Merker at det ble veldig mye julekuleinnlegg og lite slott og Gamla Stan innlegg...men skitt au;)
Takker iallefall for hilsen, ha en fortsatt god helg du også:)

Randi på fjellet sa...

Så fint med oppdatering på dagens opplevelser i Stockholm.Var der med familien i sommer.Må være deilig å ha voksentid uten obligatorisk besøk på Grøna Lund!
Du bør få med deg Vasa museet,selv om det er mørkt og stort og gammelt! Fasinerende historie om skipsforliset i skjærgården.Tror det var på 1700tallet.
Fortsatt god helg!

Solveig sa...

aiaiaiai! for en herlig tur du har! gleder meg til fortsettelsen!!!

Eirin Bjørnstad sa...

Følger spent med på Stockholm-eventyret og synes du er heldig som får dette eventyret. Tenk bare på alle de gode historiene du får, og det er jo dem vi skal samle på, vi som liker å skrive. Kos deg maksimalt!
God helg, Eirin

Bossa sa...

Jeg ser deg/dere for meg. Han med de lange bena og deg småtrippende ved siden av. Og så DET hotellrommet da..........
Venter spent på neste episode......
Kos deg massevis.

vivian sa...

Jeg ble VELDIG misunnelig nå! Kunne godt tenkt meg å vært der sammens med deg nå Emmeline! Selv om jeg ikke kjenner deg, så tror jeg at jeg hadde storkost meg.

(Hiver meg på neste fly!) hehe!

Nei e får vel bare suge til meg alle opplevelsene her på blogge din!

Kos deg! *vivian*

Anonym sa...

Hei, du er modig. inspirerende og intelligent. ikke rart du får tur til Stockholm! Jeg leser det du skriver hver dag. og får et positivt kick i hverdagen. Bare så du vet det. Hilsen Aud Irene

Fire Hjerter sa...

Høres ut som du har en "smashing time".Du får bare nyte det og gleder meg til neste oppdatering.

Rosa sa...

Fyttigrisen det høyrest ut som ein fin start på ei god helg! Og du, du har verkeleg blitt ny. Ny og smashing blondine ;)

Breivik Samfunnshus sa...

åååååå heldige du, hadde flytta rett inn på det rommet om jeg "måtte" ;) hi hi helt ok liksom !!
Håper du får sett deg litt om og opplevd myyye på dissse dagene, ser ut som om starten har vært upåklagelig ;))
Ha en suuuuper helg !!
klem fra nord !!

Unknown sa...

Ååååh, ser ut som du har det helt supert!!
Likte den ideenom do/baderomsdøra, helt genialt:)
Håper resten av oppholdet ditt blir like bra, jeg er SPENT på å høre om resten:)

Kos deg masse videre!

Klem:)

sylvia sa...

så nydelig emmeline,
dette har du fortjent,moro på tur å nye opplevelser.
å trening og kosthold har satt sine spor seg jeg,fin du er i speilet der,flinke dame.
å kos deg maseer vidre,vi venter spent på neste innlegg.
klem fra sylvia

Anne Mette Lie sa...

Nyt helgen! - og fortsett med oppdateringer! :-)

Nooria sa...

Åh så heldig du er! Det høres ut som noe jeg kunne nyte fra ende til annen... ja foruten rørleggerne da ;-).

Fortsatt god helg!

TONE sa...

NYT LIVET.....Vær våre ØYNER og ØRER......KOS DEG MED DAGEN OG SØTA BROR.... HEISAN TONE

HusmorDronninga sa...

åhh.. for et hærrlig liv du lever!
Regner med du storkoser deg, og Stockholm er nok et sted jeg må dra med meg Husfar til snarest...

Two sa...

Å så herlig at du tar oss med på turen din, med bilder og fyldig info. Har aldri vore der eg, så no gleder eg meg i lag med deg på turen. Venter spent på neste innlegg. PS. Så artig det hadde vore om du kunne være den "Reisende Mac" innen interiør og småtterier!!!! Då kunne vi berre følge i dine spor ved anledning...

Anne sa...

Haha, eg og kjem frå Stord og skal prøve å oppdra dei så godt som mogleg;)
Ha ein fin tur!
Helsing Anne:)

Ocean showroom sa...

Åh så härligt du verkar ha det!! :-) Jag ser fram emot att höra om ditt besök på Syster Lycklig! För den får du inte missa! :-) Njut din weekend! Kram Alexandra

Lillan sa...

fy søren så heldig du er!! bare NYT NYT!!! kose deg masse og ta masse bilder:)

klem fra Lillan

prinsesselinn sa...

Høres ut som en bra tur dette her;)
kos deg masse.
( fin med pannelugg og oppklippet hår forresten ;)

Anonym sa...

Så spennende å lese om Stockholms-turen din! Skulle ønske det var meg...Gleder meg til å se og lese mere!
Kos deg

Kristine

Ann Helen sa...

Så herlig det ser ut!!:) Nesten tortur dette for høygravide meg som måttte si nei når de sendte mail fordi jeg jo ikke fly.... Hadde jo vært kult og dratt sammen da!!:)
Hotelrommet ser FAB ut - elsker den røde Svanen jeg da! Rødt er jammen meg fint i de rette omgivelsene! Gleder meg til mer om Stockholm:) KOS deg og nyt dagene maks!
KRAM!

Ramme Alvor sa...

Det er med irritasjon eg sler fast at eg faktisk er litt misunneleg her eg sit :)

Britt

MiaNostalgia sa...

Herlig innlegg. Gleder meg til fortsettelsen og kos deg videre!

Bente sa...

Gleder meg til jeg skal på julegavehandling i Stockholm før jul! Hvordan er prisene? (blir kanskje billig uansett, med tanke på at det er svenke og ikke ordentlige penger det er snakk om;))

Bestemor sa...

Takk for en flott reisebeskrivelse og andre flotte innlegg du skriver.
Kjenner til dette att folk fra Stockholm ser rart på deg og ikke skjønner mye av Bergensk,til tider må en nesten snakke engelsk for att de skal forstå.
Men en flott by og jeg er heldig som har venner som bor der så ta kan en ta en tur litt ofte.

ANETTESHUS.COM sa...

Flott at du storkoser deg, frue!! Ikke gå glipp av ÅRSTIDEN i Drotninggatan og KOFFERT i Humlegårdsgatan i morgen!!

Klem Anette:)

Ruths datter sa...

Dette ser jo ut som et himmelrike for deg. kos deg,Emmeline.Syns du ser slank ut på bildet.
Kos deg videre

Jannicke sa...

Herlighet så kjekt!
Er du ikke redd for at du brått våkner opp,
og så var det hele bare en drøm??.hihi..

Kose deg,
dette er en sånn
"once in a lifetime-opplevelse"!

J.

Blått til lyst sa...

Ååååhhh, jeg ble gruskrekkelig misunnelig. Det dirrer i bein og fingre, handle- og kikkesuget ble enormt - hadde jeg bare vært der!
Om de glade menneskene som har invitert deg til Stockholm på noe vis skulle være i tvil om besøket ditt er verdt pengene deres, er det herved bekreftet at rapporten din fører til reisetrang i Norge!

Frk. Badegakk sa...

Julekulegris!
Herregud så fantastisk!!!!
Misunner deg turen. Nå håper jeg bare at noen av en eller annen grunn skulle be meg komme en eller annnen plass pga bloggen min.
Men det blir vel helst en gammel, mindre troverdig gris som inviterer meg på suspekte greier det vel...
*humre*
Men julekulegris! Noe så søtt!!!!=D

mali-mo sa...

Så kjekt det høres ut!! Håper du storkoser deg resten av helgen ;)

Flott du var på bilde, så langt håret ditt har blitt! Panneluggen var flott den ;)

Linda aka Myrini sa...

Ja, nå var jeg spent på hvordan det går med deg hos söta bror, og jeg må si - du klarer deg utmerket!
Flott selvportrett - du er ei stilig dame ;)
Fikk et aldri så lite hakeslepp da jeg så bildene dine fra Åhlens - det kløøøøøør i hele shoppingkroppen min....... Utrolig mange fristelser der, kan jeg tenke meg. (og så jeg som er så glad i jula da...)
Ønsker deg fortsatt et herlig opphold i storbyen! :)

Unknown sa...

Å, så fantastisk! Jeg skal garantert reise til Stockholm ved neste anledning. Kos deg!

ESMERALDAS HJERTE sa...

Hei kjære venn:) JEG DIGGER DEG!!! Du er bare HEEEELT midt i blinken; jeg skjønner GODT at det kom en telefon fra stockholm til deg....Nyyyyt goodiebag-er og julekuler i nabolandet:):)

Tante Mimmi sa...

nei, så kult!
Kos deg!
Rørleggara ...kanskje me må sende inlegget ditt til lokalavisa! ;)

Shus sa...

Eg kan levande forestilla meg rørleggarane frå Stord!!! Eg misunne deg denne turen. Fekk du eit visa-kort med ubegrensa kreditt og saman med flybillettanne???

Monica sa...

høres ut som en fantastisk tur! kos deg!!

PS. den røde stolen er nok svanen, ikke et egget.

Anonym sa...

Heisan!!
Bedre med julekulegriser enn svineinfluensa-skriverier her hjemme!? Kunne det vært en ide`at alle som ikke har hatt influensaen, hang en julekulegris rundt halsen, slik at man unngår "dødskramen."
!! NEJ TAKK, INTE KRAMA MEJ ,INTE.
Eller leke: "ta den gris, og la den vandre..." ps. ser ikke for meg juletreet fullt av smågriser jeg da...
mor til 4

Hjemmekjær sa...

Hei Hei!

Så kult at du har fått tur til stockholm! Byen er nydelig, har vært der en gang selv, å vil/må ta turen igjen snart for å besøke svigermor:)

Kos deg masse masse!!

borghild sa...

HERLIG!! For en luksus å reise, bo og gå i interiørbutikker gratis (vel, det siste er vel alltid gratis;), og attpåtil få en goodiebag!!
Selv er jeg i Køben for noen dager, men det er IKKE det samme med to barn på slep som ikke synes det er så kult med butikker... På mandag er det muligheter for noen timer alene, siden min kjære da har nesten hele dagen fri, og da høljer det nok ned, skal du se;) Ikke at det stopper meg;)
Kos deg masse!!! Klem B:)

Anonym sa...

Åh, så herlig
at du deler med oss
du forteller så godt
og viser alt med bilder
så det er jo nesten som
å være der i fantastiske Stockholm
sammen med deg Emmeline :)

Kos deg og nyt dagene videre,
klem til deg

(eddas) sa...

Så morsomt for meg dette som aldri har vært i Stockholm....får lagre disse repotasjene dine til jeg skal dit:)
Supert konsept der du får alt det samme i alle prisklasser...
Ha en fortsatt en super duper tur....
klemmer edda

Anonym sa...

for en herlig blogg!! og nå må jeg til Stockholm, ingen tvil! Klem fra Bergen!

Torills blogg sa...

herligt herligt :)

Fru Fryd sa...

Wow!! Heldig gris!! Kos deg masse. Jeg suger til meg tipsene dine, og venter spent på neste innlegg!! Guri malla så kjekt det må være å få en aldri så liten Husmorferie dettene ned i postkassen sin. NYT DET!!

silje-sin sa...

Kos deg, din heldiggris;) klem

Hege sa...

Kos deg med vel unt tur- det var kjekt å se bilde av deg for meg som ikke kjenner deg men har fulgt bloggen en stund. Nyt resten av oppholdet !

Little Cottage sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Little Cottage sa...

Jeg synes du er utrolig toeff og hvem vet hva fremtiden vil bringe for Emmeline.... ;o)
Gleder meg til neste kapittel fra turen din!
Kos deg videre!
Hilsen Sylvi

Anonym sa...

gosh så morro!! så ut som et drømmesenter!!
Jeg fikk veldig lyst til å ta turen selv jeg, så ikke tenk på det der med julekulene ;)

Gleder meg til neste innlegg!!

M sa...

Ja, Stockholm er en herlig by.... jeg jobbet der i noen uker tidligere i min karriere...Åhlens ligger så farlig nær flybussen at jeg en gang nesten ikke hadde penger til å komme meg hjem.....men nytt antrekk var MYE viktigere....hihi!!!
Kose deg masse!!!!!!
Klem,M

Frøken Makeløs sa...

Så gøy å se et ordentlig bilde av ditt nye, nydelige jeg! Og nå fikk jeg skikkelig lyst på en Stockholmstur jeg også :-)

Nina sa...

Aller først, vanvittig artig og inspirerende blogg du har. Må si jeg storkoser meg med bloggen din og har fått meg mang en god latter. Nå måtte jeg bare kommentere de supersøte julekulegrisene du hadde tatt bilde av, håper jeg ramler over de i Oslo også, for de måååååå jeg bare ha. Kos deg videre i det store utland :)
Hilsen 9na :)

Anonym sa...

Hei! Jeg har aldri skrevet noe til deg før, men nå føler jeg at jeg bare må. Leser bloggen din hver eneste dag, og du gjør meg i stadig godt humør. Du skriver så utrolig levende. Jeg har ventet spent på del to av Stockholm turen din, og nå har den endelig kommet. Takk! Jeg har herved bestemt meg for at Stockholm skal bli prioritert ved neste reise, du har gjort jobben din som ambassadør på en glimrende måte. Takk for at du er til, jeg elsker bloggen din.
Stor klem fra Kristiansund.

yanmaneee sa...

golden goose sneakers
golden goose
cheap jordans
curry 7 shoes
moncler
curry 6 shoes
moncler
curry 8
pg 1
hermes handbags

Unknown sa...

blog here check it out official site visit this website read this post here Dolabuy YSL

shegheth sa...

read this post here Discover More Here Click Here investigate this site More Bonuses this contact form

thafeb sa...

r2i77t8b97 n2m81e6i32 o1z31i3v43 x5x45q5e27 h7d90u3m81 b4w87q9m29

Related Posts with Thumbnails