lørdag 3. oktober 2009

Polkadottlørdag



For noen dager siden hadde jeg min lille nevø på besøk. Den lille mannen kom brasende inn på kjøkkenet med et gedigent plastsverd da vi spiste middag. Med myndig mine kommanderte han Emmelinefamilien til å gå planken. Du kan tro den lille sjørøveren ble overrasket da min 17 år gamle sønn hoppet frem med kniv og gaffel, og utfordret til duell.


Sjørøveren fikk rett og slett sjokk, men tok seg raskt inn igjen. Så braket de to sammen i en sverdduell med løping og fekting så poteter, lysestaker og Emmelines rosebukett flakset til alle kanter. Dagen i dag har derfor gått med til en grundig husvask, og restene etter det store sjøslaget er endelig fjernet:)


Apropos rimelige kopier i forrige innlegg... Åhlens har lenge vært på banen med sine polkadott mønstrede kopper og krus. Jeg har jo flere kaffekopper fra GreenGate i rødt og hvitt, og har tenkt at jeg skulle holde meg trofast til dem. I går bestemte jeg meg likevel for å kjøpe EN tekopp fra Åhlens. Vel hjemme måtte jeg sette den ved siden av GreenGate kolleksjonen, og det var nesten skummelt. Det var nemlig nøyaktig samme rødfarge og nøyaktig samme størrelse på polkadottene som på mine kaffekopper. Man kunne nesten tro det var Supermanns billige tvilling fra Krypton som hadde kommet i hus;) Så nå vurderer Emmeline å være utro, men det blir kun på tekoppavdelingen altså!



Fattigmannssølv er vel egentlig på vei ut, men hos meg er det istedet på vei inn. Lyslykter med polkadotter fra GreenGate er kjøpt på ettårsjubileumstilbud hos Berthas Oldebarn og jeg er kjempefornøyd:) De er både lekre og gøyale, og gjør seg kjempegodt på bordet!


NÅ er det tid for lørdagskveld med dansing på skjermen . Herlig. Bloggelysten er kommet tilbake med et SVUSJ i dag også, og det lover jo bra for de kommende dagene:) SEE U!

20 kommentarer:

Anonym sa...

god helg emmeline! har da mye fint på åhlens..inkala

ANETTESHUS.COM sa...

Oj, oj, her kommer innleggene på løpende bånd ser jeg;) Kjekt å se at bloggelysten er på topp:) Flotte polkadotter, Cecilie!! Gleder meg til dans på tv i kveld jeg også - da blir det hjemmelaget pizza og mys i sofaen på oss 4, det er øs pøs regnvær og skikkelig innekosevær i dag;)

Ha en fortsatt fin helg!!!

Klem klem
Anette:)

beate sa...

Oj, så lekker prikke kopp...
Likte godt te-lysestakene også. Jeg er littegrann svak for prikker skjønner du!

ha en deilig lørdagskveld

Beate

silje-sin sa...

Takk for tipset, da må jeg ta en tur på Åhlens snart:) Kjempefine lyslykter også. fattigmannssølv er kjempefint, det er ikke på vei ut her heller! God helg, kos deg med dansingen, det skal vi også:) klem

Ellemeller sa...

Og so fin den lille skeia var! :)

Polkadottar er fint, spesielt fint å få kjøpt det med andre enn GG, eg er nemig GG-allergikar;) Synes det er fint, men... altfor..Dyrt? Prøver sikkert berre å trøste meg sjølv for at eg er den einaste som ikkje har GG-koppar. :)

Anita

Emmeline sa...

HEI Ellemeller...

Glemte visst å si noe om den lille skjeen. Den kommer fra Berthas Oldebarn og er faktisk ny den også. Den er så gøyal og skal få være fast tekoppfølgesvenn.

Og ja...GreenGate er ikke rimelig. Dersom du liker polkadottene kan du jo kjøpe fra andre leverandører til halvparten eller en tredjedel av prisen... Men du vet: for meg som er en ihuga GreenGate fantast så er det en prioritering;)

sylvia sa...

god helg til du emmeline,vi får kose oss foran tv,litt bekymret for denne influlensaen jeg,litt vondt i halsen å tufs..fysj å fysj
klem fra sylvia

Tara sa...

nydelig kopp:) åhlens har mye fint...og prikker er jo nydelig uansett, ikke sant?:)

Unknown sa...

Heisann. De er kjempefine de koppene fra Åhlens også. Litt annen pris en Green Gate:)

Flotte bilder:)

Ha en fortsatt god helg:)

Hjemmekjær sa...

Jeg tror nok jeg må ha meg en tur på åhlens ja...:)

Dansing på tv og litt god mat, det er lørdag det;)

Ha en fin kveld

(eddas) sa...

Er bare innom og ønsker deg en koselig lørdagskveld.....ja noen ganger er kopier bra de og:)
klemmer edda

Landstil sa...

Ja de telysestakene er fine, kjempe søte!

Maria ( Idekroken ) sa...

Hei du.

Så flotte bilder! Og nydelig blogg!

Takk for koselig kommentar hos meg. ) Pulsvantene kan du godt bestille i kommentaren, men send gjerne en e-post, med navn og adr.
Så tar jeg kontakt når de er klare :)

Klemmer Maria fra Idekroken

frøken olsens drømmer sa...

Hei igjen på deg ;))
Nå skal du høre det min venn ;))nei fattigmannsølv er ikke på vei ut..alle trodde det.men så var det som om leverandørene fikk nytt liv i det og så elsker alle fattigmannsølv igjen...jeg begynte faktisk selv å bli litt lei hele fattigmannsølvet,men over natten, høres vel rart ut...men uansett så ble jeg selv også kjempe begeistret igjen ;))
Men du har rett i en annen ting..husker du skrev en gang noe slik at hvis du skulle gjette så hadde du stor tro på sink,og det stemmer,sink kommer bare mer og mer.
god natt til deg

Monica sa...

Jeg har selv handlet en godteskål derfra, synes de har fått inn litt av hvert fint der nå:))

Monica sa...

flotte polkadotter og de fattigmannsstakene er jo bare herlige, har sett på dem flere ganger, men foreløpig står de i butikken enda (litt flik også hihi) Ønsker deg en ndyelig søndag:) God klem fra Monica

Anonym sa...

Hei
Et lite tips ang musene.. jeg har og en gammel hytte. Putt stålull med såpe, i de små sprekkene, det liker de ikke!!Lykke til med jakten!

Lillan sa...

heisann emmeline!

ja jeg vet...hehe åhlens har masse bra i polkadottmønster som er MYE rimeligere enn green gate:)) NYDELIG KOPP!!! var den i flere farger?

ha en fin søndagsettermiddag:)

klem Lillan

Solfrid :) sa...

Hei Emmeline,

Jeg er ikke heeelt inne i dere verden med navn på alle merke/leverandører, men, jeg har observert noen kjempesøte prikkete te kopper på Home & Cottage i helgen. Bare et tips, og håper det er avdelinger av de hos dere også, dette var da i Oslo.
Må forresten bare berømme deg for en vakker og også meget underholdende blogg. All ære til deg!!!
Mvh Solfrid :)

Myownhome sa...

Vilka söta bilder!

Related Posts with Thumbnails