onsdag 21. oktober 2009

Interiørblogger liksom



Det har ikke vært mye interiør hos meg den siste tiden. Det har vært mest av hverdags øyeblikkene med tilhørende funderinger. Sånn er jo livet. Det er mest hverdag og minst stilig interiør her for tiden nemlig. Den hvite sofaen lengter etter nytt trekk. Spisestuen lengter etter en virksom tørketrommel, og jeg lengter fremdeles etter bil.


Det var forøvrig en fornøyelse å lese alle bilnøttene som rullet inn på løpende bånd i kommentarfeltet i går. Kort oppsummert bør man tenke på følgende viktige ting når man kjøper bil:



Ikke kjøpe HUDFARGET bil, fordi man da lett føler seg naken/avkledd når man er på tur.

Passe på at det er en egen plass til kopp. Hvis man mangler koppebeholder, bør man ha egen sjåfør slik at det er mulig å kose seg med te eller kaffe.

Kjøpe bil med speilavfryser og varmetråder i alle vinduer og seter. Sentrallås og GPS må selvfølgelig være standard.

Satse på ØRLITEN bil når det gjelder lukeparkering, som likevel må ha GIGANTISK oppbevaringsplass.

Aircondition uansett om du bor i Alaska, greit å ha i tilfelle det blir varmt en gang i fremtiden!

Ryggesensor, som fikser ryggingen mens du drikker te:)

Ha egen sjåfør når man skal bruke tilhengerfeste. Tilhengerfeste kan forøvrig også brukes som redningsplanke i kollisjon!

Ha vindusviskere som visker synkront og taklys som ikke gir blått uflatterende lys når du skal se deg i speilet!

MEN IKKE MINST: FARGE. Når Jan Thomas roper FARGE FARGE FARGE kjøper vi selvfølgelig bil med farge--sånn at man slipper å bruke 15 minutter på å kjenne bilen igjen på parkeringsplassen. Det er tross alt vanskelig å se forskjell på audi og golf!



Årsmodell, antall kilometer, EU kontroll og servicehefte er uvesentlige ting i det lange løp. Det kan andre ta seg av.... Takk for USEDVANLIGE gode råd jenter:) You made my day!



Hvis alt går etter planen ÅKER JAG TIL SVERIGE ganske snart. Er det noen som har tips til noe som MÅ SEES eller OPPLEVES for en interiørjente som aldri har vært i Stockholm før?


Så lurer du kanskje på hva alle disse soveromsbildene gjør så lett henslengt på dette innlegget? Jeg også. Jeg bare prøver å være litt interiørblogger innimellom alt det andre:) TUDELU!

41 kommentarer:

Torill sa...

For at en blogg skal vere spennande å lese i det lengre løp er det viktig å vere allsidig og ikkje berre spore seg på eitt tema. Fortsett kvardagen din, også på bloggen :-)

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Jeg var i Stockholm i sommer og det var fantastisk! Derimot har jeg kanskje ikke så mange interiørtips siden jeg reiste sammen med ei venninne som ikke er så opptatt av interiør. Vi var begge to borte fra guttene våre for første gang siden de ble født så vi drakk vin og kikket rundt! Et besøk i Gamla Stan er kan jeg i alle fall anbefale da! :)

Jeanette sa...

Nydelige bilder..
Fint tips det med Billyhyllene.
Klem J

Villa von Krogh sa...

Ja det var mange fine tips!
God kveld fra meg.

ANETTESHUS.COM sa...

Sjekk dette innlegget, C! Her er det mange gode shoppingtips:)

http://www.anetteshus.com/2009/05/fantastiske-stockholm-2.html

God tur til Stockholm! Kos deg masse!!

Stor klem Anette:)

Ocean showroom sa...

Haha, mange gode bilråd der ja:)
Jeg fant også ut i kveld at interiør-bloggingen har et ganske vidt spekter:)
Ha en kjempefin kveld, Emmeline!
Klem, Lene

Fjordheim sa...

Ja du har jammen fått mange nyttige tips når det gjelder bil.
Har nok bare vært på kaien i Stockolm. Så den kan jeg ikke hjelpe den med. Håper du får mange gode tips der også.
Bloggen din er allsidig og morsom å lese. Viktigere enn nye dupeditter stadig vekk.
Ha en god natt :)

mistin sa...

Når du har oppdatert bloggen må jeg inn å lese FORT. God underholdning og jeg drar på smilebåndet hver gang.

mistin

EllenSand sa...

Å så deilig å få le litt. De biltipsene var jo bare så bra. Men først lo jeg veldig av kattebildet. Det er jo grunn nok til å følge denne bloggen:)

RosaVerden sa...

HVOR finner jeg de der stilige "fuglehus" lyktene??

hjem hos linda sa...

Kos deg masse i stockholm.Ja, jeg er sjalu på deg for jeg og ønsker veldig å dra dit.....Skal nok få det til snart....have fun!!!
Klæm Linda

Hilde sa...

Du trenger absolutt ikke bare blogge om interiør. Alt du skriver er like morsomt å lese uansett! Klem

På landet sa...

Du har en koselig å morsom blogg, me like! Forsett sånn. Men du, hvor har du kjøpt de sinkhusene? De var fine.

Ha en fin kveld.

Anonym sa...

Hei Emmeline
Har lest bloggen din hver dag over lang tid, men har aldri lagt igjen kommentar. Jeg var i Stockholm på jentetur i mars, var egentlig litt skuffa over interiørbutikkene, men noen fant vi og nå skal jeg prøve å forklare: Helt nord i hovedgågata lå det en koselig liten butikk med franske funn. Husker vi kjøpte tørka lavendel i løsvekt. Ikke langt fra denne butikken i en tverrgate lå en marimekko butikk, den var veldig gøy. Men krembutikken over alle krembutikker lå i gamla stan i en tverrgate mot slottet. Den var i hvit romantisk landstil med en utrolig fin tapet på den ene veggen. Husker ikke navnet og jeg kjøpte ingenting fordi vi var totalt forvirret der inne. Kunne hatt hele butikken. God tur og kos deg, husk å ta turen til Sødermalm. Stockholm var en fantastisk by!!!PS! Lite green gate,men det var en egen ittala butikk med utrolig fine glass og boller i. Lå mellom Sødermalm og gamla stan. Vi tok t-banen helt til Sødermalm og shoppet oss tilbake til nordmalm, gjennom gamla stan. Det var et sjakktrekk.

Rostrose sa...

I love your "hyggelig" interior-pictures!
When I was in Stockholm I loved one place the most. It's not a real place for "interior girls", but may be a place for "white-lovers", "art-lovers", "atmosphere-lovers": This was the Milles-Garden (and the atelier)... Perhaps if you have enoug time ...?
Kram, Traude

Benedicte sa...

Ser du har fått link til superbra shoppingtips. Ellers så vil jeg anbefale en tur til Junibacken (www.junibacken.se), Sagotåget og Astrid Lingrens verden på Djurgården. Helt fantastisk!!!

Og god tur!! :-)

PS: husk varmt og vindtett tøy. Jeg var der i midten av november i fjor og det blåste surt og sluddet, men turen var fantastisk!

BO sa...

Lo godt av bilinnlegget ditt! Eg kjøpte meg ny bil for ei tid tilbake. Dette er månadsvis av leiting på nettet etter rett bil. Denne leitinga må seiast inkluderte ikkje meg. Den oppgåva vart tatt svært seriøst av min kjære. Så seriøst at det gjekk på humøret laust!!! For kva skulle han leita etter? Mine krav var ein litt høg bil. Den skulle vera svart. Den skulle ha ein sånn nøkkel som eg ikkje trengte å "stappa i holet". Jaja, da vart nå bil. Honda CRv. Svart. Nøkkel som MÅ stappast i holet...grrrrrrrrrrr...

mykstart sa...

Jeg liker veldi ggodt hverdagsskildringene dine jeg. Derfor jeg leser hos deg i grunnen. Får litt angst når du begynner å prate om julepynt allerede nå nemlig.
Selv er jeg nemlig en strikkeblogger som også hverdagsblogger om andre tng. Hverdagslivet med Smurfene mine. Innimellom at jeg forsøker å være fotograf og forfatter av en sybok.

Så hold frem som du stevner, ikke vær så opphengt i å være i interiørbåsen.. blogg akkurat det som kommer dag for dag.

Den gode feen sa...

Herleg innlegg som vanlig dette. Pytt pytt seier eg til interiør eller ei. Eg diggar jo dine kvardagsbetraktningar og skildringar. Om ein skal vise nytt interiør konstant vert lommeboka tom, og huset fullt. Så spennande med ny bil på planen. Hakket meir spennande er det jo å høyre meir om Stckholmplanane. Så knallgøy. 4 Årstider er vel ein butikk du bør få med deg iallefall. Diger klem

Vigdis sa...

Å lengte etter bil er vel ganske synonymt med å drømme om bil, så da er vel soveromsbildene veldig relevante?

Hege sa...

Det er så kjekt å følge med på bloggen din så!
Men Emmeline; TV på soverommet??? tsk tsk
Lykke lykke til med biljakten!

Emmeline sa...

Hege:

Det er et ANTISKILSMISSETV.... Etter at vi fikk storskjerm i stuen. Jeg holder ikke UUUUT den lyden av hundre mannfolk som brøler i kor på en fotballstadion hver lørdag. Så da må de som skal se på sitte i sengen!!! Veldig veldig bra for de som ønsker å holde seg innenfor ekteskapets grenser, og ikke utenfor!!!

Elin sa...

Pssst.......nå er bilen min lagt ut på `finn.no`
Ta en titt på kode: 19522913
(og den har et hendig bord til kaffekoppen og)

God tur til Stockholm !

Anne den Greie sa...

Gled deg til Stockholm! Fantastisk by!

For deg som liker pene ting: Stockholm designhouse rett nedenfor Østermalms saluhall (som forøvrig er en fantastisk mathall). Det er flere designbutikker i området, bl.a. Bruka (tror jeg det var) i samme bygg.

Du bør også få med deg Rosendals trädgårdscafé, rett ved Waldermars Udde (rett bortenfor Skansen). Det er egentlig et sommersted, men jeg vet at det er åpent hele året. Kjempekoselig - matsted, men med litt ting også. Liker stemningen der.

Du liker jo, som jeg skjønner, husflid også. Da kan jeg anbefale butikken Yllet litt oppe i Drotningsgatan. Det er en butikk med produkter fra Gotland, med ull, lin og smykketing.

I Gamla stan finner du også Gudrun Sjødin-butikken.

Har forøvrig et bok som heter "Stockholm for livsnytere". Den kan anbefales (evt lånes).
Uansett - Stockholm er en fantastisk by! Gled deg!! God tur!

Creative By Helena sa...

Haha, tenkte faktisk før du skrev det at hva gjør de soveroms-bildene der?? hehe... artig blogg du har. Koselig å lese dine sprøe og morsomme innlegg.

Lykke til med valg av bil!!
P.s ikke velg en som lekker inn vann... ja jeg snakker av ærfaring... :-)

Anonym sa...

Hva med en isblå bil, eller en rød med polkadotter...Da finner du den igjen!

Husmora Torunn Husbyn sa...

Flott blogg du har! :-)
Gøy å lese!

Ruskesara sa...

Å jeg synes det er fantastisk å lese at andre har det som meg.....
Du skriver både morsomt og levende, en glede i en slitsom hverdag

fru Storlien sa...

Jeg synes du har en bra miks, og livet er jo ikke bare interiør og tilbehør. Selv trodde jeg lenge at jeg skulle ha en håndarbeidsblogg, men det har endt opp der som i hodet mitt - springende engasjement. God tur til Stockholm forresten. sist jeg var der var jeg nygravid og døgnkvalm, og ingenting var moro.Eller forresten - hvis de ennå har cafetrikken som futter rundt i byen mens man kan fika og kika er det absolutt å anbefale.

Cecilie sa...

Hei!
Utrolig flott og inspirerende blogg!
Lurte på hvor du har kjøpt de fine må husene dine?
Cecilie

mali-mo sa...

God tur til Sverige ;) Har ikke noen tips å dele med deg, men du finne rnok masse flott ;)

Smiler av bildrømmen din. Vi har nemlig bestilt ny bil, som ankommmer neste uke. Har lært masse om biler og kriterier for kjøp, siden jeg har hengt på åi alle butikkene.

- Farge. En bil siom passer til alt? Sølvgrå blir anbefalt av bilselgere til damer og taxier (?!) for da synes visstnok ikke ripene så lett!
-ikke ryggekamera, for da klarer man visst ikke å fokusere på annet enn kamera og ender med å kræsje likevel. Ryggesensor skal visst være bedre.

- oppvarmede speil, for å slippe å skrape (det tar jo lang tid, for de er jo så store, eller?) og gjerne oppvarmet frontrute. Da tørker duggen på vinduene inne i bilen etter småsvette, regnvåte mammaer og barna deres vssnok opp på null komma niks. Den tar jeg ;)

- Hengerfeste. Som du skriver selv.

Lykke til i jakten på den rette ;)
Og god tur!

Anonym sa...

Du er topp å følger her!!! Blir alltid så glad av å lese det du skriver!!!

Anne

Anonym sa...

Blir alltid godt humør av å titte innom bloggen din.... du skriver så godt! God tur til Stockholm (kun tatt ferje derfra, så ingen gode tips), tar turen til Gøteborg i helga jeg!

Hilsen Linn

M sa...

.....og GPS`en må ha en skikkelig dyp sexy stemme, som forteller deg hvor uimotståelig du er, og hvisker forsiktig, nå skal du til venstre.....kanskje på dansk.......eller noe annet tiltrekkende....ikke toting hvertfall! Når jeg tenker meg om vil jeg gjerne ha en vekkerklokke som det også........"en rigtig god morgen M, du om du er dailig"
Jeg har kjøpt helt ny bil, men jeg er introvert jeg vettø, ikke noe fargekalas på meg!

Klem, M
Ps..."selvfølgelig kan du parkere over to plasser kjære, det er ikke så mange mennesker på Lagunen på en lørdag".."fin på håret er du også."..osv GPS sexy voice style...

Villa von Krogh sa...

Kan jeg få spørre deg om hvor du har fått tak i de lyktene?
Synes de er helt skjønne.
Anine

Ocean showroom sa...

Hejsan svejsan! Interiörtips i Stockholm! Ska ni bo mitt i stan?? Jag tycker absolut att du ska ta en tur till Svenskt Tenn på strandvägen! Alla vet var det är så bara fråga. Så har ju NK en otroligt flott våning med bara interiör! En butik som jag tror är väldigt Emmeline är Syster Lycklig!! Jag kommer inte ihåg adressen nu men kan ta reda på den. Om du vill ha en mysig fikaupplevelse så gå till Rosendahls trädgård! Där kan du köipa lite ting också!! Det ligger på djurgården och är ett av mina favvoställen i stockholm. Kram och godnatt Alexandra

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Det finns ju en hel massa som må hinnas med i Stockholm!

Här har du några av mina favoriter:

* Bruka (har två butiker, http://www.brukadesign.se/stores.html)
* Koffert (http://www.koffert.se/)
* Ambiance (http://www.ambiance.se/index.php)
* Syster Lycklig (http://www.systerlycklig.se/)
* Årstiden (http://www.arstidenstockholm.se/ArstidenOm.htm)
* Berry Details (http://www.berrydetails.se/)
* Granit (http://www.granit.com/)
* Lagerhaus (http://www.lagerhaus.se/)

Shoppa lugnt!!! :-D

~Jill

Anonym sa...

Hei Emmeline. Min vennine og jeg har vært på Sandvika storsenter i dag på Panduro Hobby. Der var det kommet inn masse fint julegavepapir - og hva fant vi der? Jo rødt med hvite prikker hvorpå min venninne sier - dette hadde Emmeline likt. Så nå vet du det - prikkete julepapir finnes på Panduro. Ha en flott helg. Her skal vi skravle og kose oss hele helgen før min venninne fra nordvest landet reiser hjem igjen.
Hilsen Britt Eva

Monika sa...

Heisan - kor har du kjøpt dei fine husa ??
smil fra monika

Emmeline sa...

Hei jenter:)

TUSEN TAKK FOR TIPS TIL STOCKHOLMSTUREN. Jeg trenger dem VIRKELIG!!!

De små lyshusene... Må være det hyppigst spurte spørsmålet i Emmelines kommentarfelt.

Via nett kan dere bestille dem hos Boligfryd. Hun får dem inn i oktober-november. Mine er kjøpt ulike steder, men sjekk på danske Walters og Co som produserer lyshusene. De har nok en liste over hvem som selger disse i Norge. Lykke til:)

Janiina sa...

Your blog is very lovely.

Related Posts with Thumbnails