søndag 18. oktober 2009

Så gjør vi så når vi vasker vårt tøy...



Endelig er det søndag. Hviledag. Gå på tur dag. Slappe av dag. Sitte på kjøkkenet med blad-dag. Vaske en million-klær dag. Hos Emmeline streiket nemlig vaskemaskinen for to uker siden, dermed har det bygget seg opp til unntakstilstand. Den første uken kjørte jeg klesvasken til mine foreldres vaskemaskin og tilbake. Den andre uken var Emmelinemannen tilbake fra høstferie og klesvasken ble satt på vent. Vaskemaskinen skulle nok snart være fikset!


Klesvasken vokste og Emmelinemannen skrudde. Vaskemaskinen hostet og harket og spyttet vann, og kleshaugen fortsatte å vokse. Tilslutt var Emmeline så lei at hun dro til butikken og kjøpte NY vaskemaskin. Med spesialforsikring, sånn at vaskemaskinreparatøren rykker ut til småproblemer anytime:) Jeg kan love at butikken kommer til å angre på at de solgte den spesialforsikringen til Emmelinefamilien!


Dermed kom vaskemaskinen i hus og begynte og vaske. Det var bare LYKKE fra ende til annen. Emmeline kunne endelig fylle tørketrommelen med nyvasket tøy og sette på. POFF; så var hele huset mørklagt. En ulykke kommer sjelden alene. Har man fått pest, får man som regel kolera uken etter. Så nå har vi kun vaskemaskin, Tørketrommelen er erstattet av tre store tørkestativ i spisestuen- supplert med store kleshauger. Vi fyrer i peisen så det damper av de våte klærne og det er totalt UBLOGGIFISERBARE tiltstander så langt øyet kan se...


Så nå sitter jeg på kjøkkenet og leser blad og bruker ignorering som virkemiddel.


Denne uken har jeg fått litt av hvert lekkert i hus. Jeg har bestilt noen pulsvanter som er laget av Maria fra Idekroken. De var virkelig forseggjorte, varme og stilige. Jeg gleder meg til å bruke dem på kalde høstdager:)


Videre har jeg VUNNET et utrolig lekkert armbånd hos Therese som har bloggen Fjellrosa.


Jeg ble helt overveldet over hvor skjønt det var, TUSEN TAKK:) Therese lager de NYDELIGSTE smykker, som består av vintage-deler og nye deler. Besøk hennes nyoppussede smykkeshop her:)


Dermed er det bare for meg å ønske dere alle en fin fin søndag. Uten klesvask, men med lykke og glede og tente lys:) TUDELU!

24 kommentarer:

Bossa sa...

Oooops. der ble jeg minnet på MIN klesvask.Håper ikke den blir like "morsom" som din.
Klem.
Gratulerer med nydelig smykke.

atinybitofheaven sa...

Jeg må bare si at jeg har humret meg gjennom mang et innlegg her på bloggen din! Du skriver veldig bra :-)

Lykke til med ny vaskemaskin ( eller var det reperatørene som skulle ha lykke til kanskje ??) ;-)

Ha en nydelig søndag :-)

Berthas Oldebarn sa...

Vel vi har ikke hatt tørketrommel på to uker, så jeg kjenner godt til den problematikken med klær over hele huset....
Ha en deilig søndag!
Klem H

frøken olsens drømmer sa...

Uff ja,når det streiker,ja da blir en virkelig på minnet om hvor mye en virkelig trenger denne maskinen...Her er hauen KJEMPE svær også..har vært på hyttetur så da er det mye å vaske når en kommer hjem,særlig når en har min elsdte sønn på 19 hjemme + en haug kammerater som også dusjer og skifter når mor og far er bortreist ;))
Fine pulsvarmere he he sånne har jeg også ;)
KOnkurranse hos meg Emmeline hvis du har lyst å prøve lykken igjen ;)
God søndag til deg

Ocean showroom sa...

Hohoho, ja, du kan få sagt det du Emmeline! Nei, en ulykke kommer jo sjelden alene..., men det var da voldsomt da!

Ha en fortsatt finfin søndag der inniblant klestørken din:)
Klem, Lene

Ingunn sa...

He he. Så dumt at tørketrommelen røyk akkurat nå.

Vi har kjøpt en avfukter som står like ved tørkestativene og klærne tørker på et blunk.

Anbefales veldig.

http://www.elkjop.no/product/hus-hjem/klima-og-varme/klimaprodukter/DS28/woods-avfukter

Ikke må vi male vegger og vinduskarmer så ofte som før heller.

Ha en fin dag videre.

Klem ingunn

Nooria sa...

Stakkars Emmeline, så mye lidelse du har blitt utsatt for de to siste ukene!

De pulsvantene var helt skjønne og smykkene like så. Klesvasken gir bare oss andre bloggedamer en kjent følelse ;-).

MiaNostalgia sa...

Hi hi - morsomt innlegg :-) Minnet meg på klesvasken min også som på mirakuløst vis har vokst seg ut av skittentøyskurven IGJEN!
Ha en fin søndag kveld.

beate sa...

Hi, hi...du får sagt det du...
Det er kriiiiise å ikke ha tørketrommel her i huset. Vi har desverre ikke stort vaskerom til klestørk vi heller og jeg hater å ha tørkestativet stående synlig... men, må man så må man.

Kos deg på kjøkkenet (med ditt skjønne røde greeggate...)

Klem Beate

Tone K. sa...

Stakkars deg, uten vaskemaksin kan en jo bli sprø. Håper virkelig at ignoreringsmetoden fungere når det gjelder klestørk:-)
Ha en fortsatt fin søndag.
Klem Tone

Therese sa...

Og jeg som har gjort det til mitt livs misjon å komme meg gjennom dette livet uten tørketrommel. Jeg innser nå at jeg muuuuligens forandrer mening den dagen jeg får barn *lol*

Så flott at du likte armbåndet jeg sendte. Men passet det? :)

Anonym sa...

Ja her hos meg har det også blitt vasket klær i hele dag, og stua mi er også fyllt opp av mange klesstativ med våte klær. Ikke bloggifiserbart kanskje....men sånn er nå livet når man ikke har tørketrommel :)
Masse nydelige ting du hadde fått deg.....de pulsvantene var hærlige. Har vært på utkikk etter mønster til noen slike slik at jeg kan få strikket meg det.

Du skriver forresten utrolig bra innlegg....elsker å lese de... :)

Ha en flott søndagskveld :)

Juli sa...

Har du kaldt loft kan du henge klær til tørk der, heng opp søndag tørt på tirsdag. Dette oppdaget jeg da tørketrommelen min døde.

TONE sa...

LYKKE TIL MED ALT.....DET BLIR NOK BEDRE ETTER HVERT....MED REPARERT MASKIN....STaa paa HEI DU..Naa forsvannt AA en min!!!! Er det muligt...HVA SKJER A _


Tone

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Uff så kjedelig at strømmen gikk og at hele huset ble fullt av klær.
Gratulerer med gavene.

Ha en fin uke

ingvild sa...

jeg må le :) lykke til med tørkingen.

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Å himmel, her vokser jo klesvaskhaugen selv om maskina funker. Jeg blogger og den vokser, hihi..
Gratulerer med smykket.
Ønsker deg en superduper ny uke med god klestørk. En sånn fønvinn fra Sahara, så du bare kan åpne vinduene.
Klem:)

Rådyrveien sa...

Du, det spisestuebildet ditt så utrolig kjent ut! Akkurat som å se vår spisestue - tøy og atter tøy så langt øyet kan se... Hihi!
Har selv en kombimaskin og siden man da ikke kan vaske og tørke samtidig så blir det til at tørkestativene plasseres i...spisestuen.
Vi holder på med oppussing av badet nå, og gjett om jeg skal ha en ekstra trommel der inne når vi bare blir ferdig?
Lekkert smykke du har vunnet!
Ha en super søndagskveld og ei flott uke!
Klemz!

Anonym sa...

Haha jeg måtte le da jeg så tørkestativ-bildene! Huff, sikker ikke morsomt for dere da...
Kjempefine pulsvarmere!

Klem Kristine

Anita sa...

Åhh! Stakkars dere! Må være noe av det verste som finnes og ikke ha trommel!! Husker i gamledager da vi alltid tørket tøy i stua jeg :p.... Hihi! Nå går det meste i trommelen og lykken er fullkommen!! Vasker kun sitteunderlag om dagen jeg da, tar noe tid å få de passe tovet! Men pyttsan! Ha en flott kjøkkenkveld! Klem!

Anonym sa...

jammen santen Emmeline: endelig var du tilbake i god, gammel stil. =) jeg lo så tårene trillet gjennom fortellingen; denne var helt perfekt for meg akkurat nå =) håper du får en flott uke uten alt for mye poff og damp..
Hilsen fra IT (fast leser)

Hyttehuset sa...

Eg simpelthen elskar det biletet med klestørken. Herleg!
Og nok eit herleg innlegg frå deg.

Christine Louise sa...

Ååå det er så kjipt når vaskemaskinene ryker. Min døde for et par uker siden. Men har endelig fått en supergod nå :) Vaskingen går som en lek. Men det hoper seg alltid opp. Og klesvask er ganske kjedelig i grunn.
Nydelig pulsvarmer og armbånd..
Heldige deg..

Ha en flott uke.

Klem C

Camilla sa...

oioioi!!!! Huff da, men du skiver jo om det påen vanvittig måte! Jeg liker bloggn din kjempegodt!!!!Du er en stor inspirasjon E!!

klem camilla

Related Posts with Thumbnails