tirsdag 13. oktober 2009

I boks



I går stakk jeg en liten tur innom Exhibition her i byen. Jeg måtte studere fremdriften for den nye Riviera Maison butikken som skal åpne 31 oktober, og så måtte jeg titte innom Panduro i kjelleren. Jeg har nemlig sett at det har kommet noen nye bokser i Tildaserien, og ville se hvordan de tok seg ut i virkeligheten.


Jeg har MANGE bokser. Siden de nye Tildaboksene var skikkelig store med plass til mange krumkaker fikk de være med meg hjem. Da jeg kom hjem stablet jeg like godt noen av boksene opp på strykebrettet, og dette er altså boksutvalget som finnes i min stue på på mitt kjøkken. På de andre rommene har jeg minst like mange bokser som IKKE er med på bildet;)


Siden jeg er en type som liker orden, er jeg litt ambivalent til bokser. Bokser kan på den ene siden skape system, men kan på den andre siden romme mye rot. Er det en ting jeg hater så er det roteskuffer med tusen ting, eller roterom der alt blir kastet inn. Jeg forsøker av all min kraft å unngå å ha sånne rotesteder i huset, men det er vanskelig å slippe unna. Til og med på hytten har vi et kott der det er stablet inn med rot. Jeg bor nemlig ikke alene. Vi har så MYE og alt kan ikke brukes hele tiden.


Det er uansett mye lettere å rydde i en boks, enn i en skuff eller på et helt rom. Derfor bruker jeg boksene til å oppbevare ledninger til ladere, sytøy, fargeblyanter osv. En boks til hver ting.


Etterhvert som duppedingsene har økt i omfang får Emmeline stadig flere ledningsbokser, og nå også nye kakebokser fra Tilda. Jeg må si at kvaliteten kanskje ikke er den beste... Metallet virket tynt, sånn at det er lett å bulke boksene, men de var jo veldig fine da! Dermed får de stå et sted til pynt mens vi venter på julekakene!


Tusen takk for KNALLKJEKKE tips i forrige innlegg. Emmeline har smilt og ledd og nikket gjenkjennende og notert gode ideer til ekstragaver:) Dere er bare skjønne!


Her står fornying av strykebrett på planen i ettermiddag, mer om det siden:) HEJ DÅ!

32 kommentarer:

4 små sa...

Kjempe søte boksar! Ha ei fin veka! Helsing Karin

Sidsel Veierland sa...

de boksene likte jeg også..... Håper de har dem på hobbybutikken i Molde også. De har i allefall mye "Panduro-ting". Tror jeg tar meg en tur jeg.... Koslig å stikke innom bloggen din. Er her omtrent daglig

aase sa...

Knallfine bokser, og jeg er enig i at man aldri får for mange og de kan brukes til å skjule mange ting som vi ikke vil vise at vi har!!

Villa von Krogh sa...

Så maaange fine bokser du har da.
Jeg liker orden jeg også. Men der vi bor nå er det umulig. Snart skal det bli andre boller. Og jeg gleder meg veldig!

Ønsker deg en finfin dag videre.
Klem fra Anine

mali-mo sa...

Jøsses, så masse bokser du har! Kjempefine alle sammen ;) Har ikke investert i den nye Tilda serien ennå, men må nok ha litt til annekset ser jeg her.

Hos oss er vi igang med gang-prosjekt, nåja, igang og igang, vi var på OBS og kjøpte gulvspon igår, så nå gjelder det bare å finne frem de "Gjør det selv"- bladene som inneholder tips og veiledning på hvordan man skrur sponen fast og legger varmekabler.

Drømmer om ny gang før jul, men tror jeg er litt urealistisk. Motivasjon og arbeidslyst er mildt sagt vekslende om dasgen, så det får bli når det blir ;)

Skal innom og lese meg opp på gavetipsene dine jeg. Satser på litt hjemmelaget jeg også, har tenkt å gi bort rips- og rognebærgele (PS: rognebærene er der ennå, ikke for sent), men litt annet også. Og noen hjemmelagede kalendergaver til lillemalien (som antagelig heller vil ha kilovis med sukker og grelle plastikkleker).

Nyt høstsolen!

det beste i livet sa...

nydelig og søte bokser...jeg liker også orden...men har 4 barn, så noen kompromier må til..Nyt dagen...;D)

(eddas) sa...

De er jo bare kjempedekorative....og så søte de med roser på:)
Ja det er bedre og få sortert i bokser enn i skuffer...men har ett par roteskuffer som skulle vært sortert nå:)
Ha en flott dag
klemmer edda

Solveig sa...

Du har rett i at du har MANGE bokser! Og så fine de er da! Jeg elsker også bokser og synes jeg kunne hatt en på hvert hjørne. Det danner seg stadig så masse småting rundt meg ( lego, viskelær, blyanter, skruer osv...) Godt å ha et sted å putte dem!
Ønsker deg en flott høstdag.
Klem fra Solveig

Hege sa...

Kjempesøte bokser, og jeg som skal på panduro etterpå...sukk!
*bare se etter julekort-ting - ikke søte kakebokser* hihi..

Ha en fin dag!
klem Hege

Ocean showroom sa...

Du verden! For en bokssamling! Kjempefine alle sammen!
Klem, Lene

barbros lille atelier sa...

Så mange fine bokser! Lekkert! Å holde orden er sannelig ikke enkelt. Skulle ønske jeg kunne skylde på de 4 andre her i huset, men hos oss er nok mor minst like delaktig i rot og kaos...

Har du forresten tenkt å fylle kaker i alle de boksene til jul? Tji-hi:-)

Klem

Anonym sa...

Søte bokser:)

Ha en fin dag!
Nina

Anonym sa...

Hei du din hamster! ;-).

Klem Hilde

Emmeline sa...

Hahahaha. Ler høyt og inderlig av Hilde.

Ser jo at alle syns jeg har mange bokser. Så da har jeg nok mange bokser. Og puter. Og pledd. Og kopper. Men er likevel redd for min søster sine hamster. De er pinadø ikke helt gode når de blåser seg opp i munnen.... Hadde ikke trodd at jeg skulle bli som dem? Men det har jeg visst blitt gitt;)

Dina sa...

Veldig fine alle sammen- men min favoritt er og blir den blomstrete GreenGate som jeg tror du fikk av din svigerinne.....Bare synd at den er ute av sortimentet- der ble jeg for sen.....

Herlig at du kommer med nytt daglig nå- innom her hver dag!!

Anonym sa...

De samme boksene så jeg også i dag, kjempefine! Men jeg kjøpte ingen foreløpig, det var andre ting som skulle handles i dag - utstyr til hjemmelagde julekort :-)
men må nok kjøpe et par av de boksene neste gang!

Klem Kristine

Dina sa...

Veldig fine alle sammen- men min favoritt er og blir den blomstrete GreenGate som jeg tror du fikk av din svigerinne.....Bare synd at den er ute av sortimentet- der ble jeg for sen.....

Herlig at du kommer med nytt daglig nå- innom her hver dag!!

Berthas Oldebarn sa...

Du er ikke sann....Skal si du fikk mange bokser med deg idag. Blir det noe godt oppi til jul fra Emmelines bakeri? Veldig fine var de alle sammen!

Tusen takk for alle de flotte kommentarene. Du er bare skjønn, tusen takk!
Klem Hege

Unknown sa...

Superfine bokser! En kan aldri få for mange av bokser fra Tilda og GreenGate. :)

Ha en god kveld!

Kristin`s lille hjem sa...

Kjempekoselig bokser som en kan oppbevare ting og tang i. Hilsen kristin

Britten sa...

Så kjekt å lese at du ( også ) har boksedilla ... - Føler meg mer og mer normal av å lese her ...
He , he ...

PS. Om du nå skulle være lei av den blå rosevesken , så kunne vi alltids få til en deal ...
( Hm ... av en eller annen grunn runger et NEI i luften her ... )

Anonym sa...

Noen som har en mal for å lage tøyhjerter? Er helt blank på å lage tøyhjerter, men ser mange gjør det...trenger hjeeelp (sikkert enkelt for noen, men kan ikke engang tre i en symaskin) :S

☆Therese sa...

Herlige bokser!!
Skulle ønske jeg ikke hadde noen roteskuffer, men..... jeg klarer meg vist ikke uten.
Og jeg kan ikke skylde på at vi er flere i huset her, vi har hver vår skuff og min er nok den med mest rot :0|

iiiik, kanskje jeg skulle skaffe meg noen bokser!?

TONE sa...

SÅ " NUSSELIGE" bokser...hvordan klarer du deg uten ROTE SKUFFER OG ROTE ROM...!!!Du må ha en VELOPPDRAT MANN OG BARN LUCKEY YOU....=))))

Emmeline sa...

Hei Anonym:)

Gå på biblioteket og lån deg en TILDABOK. Hun har flotte forklaringer på hvordan man syr hjerter:) Hemmeligheten er å klippe etter at man har sydd... Det er veldig godt forklart og til og med jeg klarer å sy fine hjerter etter å ha lest den forklaringen. Lykke til!!

Anonym sa...

Tuuusen takk, det skal jeg gjøre :) Utrolig koselig til å gjøre på juleverksted, og kanskje ikke så vanskelig (Håper ikke det) :) Du er super emmeline!!

Christin sa...

Herlig innlegg...som alltid Emmeline.
Min første kommentar dette, og frimodig som jeg er vil jeg anbefale Emmeline og andre til å ta en titt på hanneshage22.blogspot.com
Hanne har bloggshop og lager de nydeligste "ting" og bruker mye roser og engler i vesker,sjal etc.Har nettopp bestillt meg pulsvarmere og sjal.
Takk Emmeline for megasuper blogg.

Nooria sa...

Herlig fargeskala på de boksene. Like fargesprakende som innleggene dine ;-).

Tvillingmamma sa...

Jepp, helt enig, mye lettere å holde orden i skuffene og sånn, enn i hele rom, for ikke snakke om hele hus og sånn. Her i huset kan kaoset råde fritt, men aldri i skuffene mine!! må vite hvor alt er, er nok selvutnevnt logistikkansvarlig her i heimen! Søte bokser, jeg så også på de når jeg var innom Panduro såvidt på lørdag. Siste sjanse før høstferieslutt og retur til Stavanger. Skulle kjøpe stoff til putesying jeg, men ble ikke tid til å bestemme seg, for jeg måtte rekke malingsbutikken på Storsenteret før de stengte. (Kjekke kunder som kommer løpende inn i butikken kl. 17.58 lørdag...)Skal Riviera Maison åpne butikk? Kjekt, det er jo helt tørke når det gjelder interiørbutikker i sentrum for tiden. Kos deg med boksene dine!

yanmaneee sa...

yeezy 380
giannis shoes
bape hoodie
golden goose sneakers
kyrie 6
yeezy
supreme t shirt
kobe byrant shoes
jordan retro
golden goose sneakers

Unknown sa...

weblinkhop over to this site my review hereblog see herefind more information

phane sa...

p1f33j5g62 m5g75o4j98 l4v22t5y98 i0y71v1n26 l1n80l6m40 f0c50k1f38

Related Posts with Thumbnails