lørdag 10. oktober 2009

Veskedilla på løpe-lørdag!



Jeg er nok ikke den eneste her i verden som har dilla på vesker. Jeg tror likevel at min hang til å kjøpe vesker som matcher interiøret er noe spesiell. I går stakk jeg innom AC Home på Askøy og der oppdaget jeg at de hadde Cath Kidston vesker på halv pris. For en lykke:)


I dag har jeg derfor gått fornøyd rundt med stor rosemønstret veske over skulderen. Jeg gikk med den i hele går kveld også- inne! Jeg har selvfølgelig rosemønstret sjal også. Alt matcher til putene som jeg har på soverommet, og det er en veldig kjekk ting:)


Vanligvis har jeg holdt meg til GreenGate når jeg har shoppet vesker. På den måten matcher treningsbagen koppene mine:)


Toalettvesken og nødhjelpsminkepung i Paisleymønster glir også inn i miljøet.


Polkadottmønstret sminkeveske har jeg fått i gave fra Lappesola, og den er jeg veldig glad i!


Når veskene har pause, pynter de fint opp på en knagg eller en hylle -og det er halve gøyen syns nå jeg:)


På vanlige hverdager er det lilla som gjelder. Da er det lilla skulderveske med polkadotter og blomstermønster fra GreenGate, og lilla sjal selvfølgelig.


I dag er dagen da Emmelinemann og barn kommer tilbake fra Musefest på sørlandet. Med andre ord kjemper jeg en intens kamp mot klokken, med vaskefillen i en hånd og telefonen i andre. Åhhh har dere kommet til Stavanger allerede?? Så flott... Så stormer jeg avsted for å legge sammen klær, vaske kjøkkengulvet og støvsuge trappene.


Det er nemlig sånn at jeg blir ekstremt lat av å være hjemme alene. Selvdisiplinen går i dvale, og Emmeline går inn i en slags DA DAMENE DRO tilværelse, med enkel middag, ( *eller totalt manglende middag,) beina på bordet og klesvask til taket. Når Emmelinefamilien melder sin ankomst er det beinhardt å komme seg tilbake i flink-husmor-sporet. Nye impulskjøp må også gjemmes på passende steder.


Deilig brød er kjøpt på Colonialen for en-million-kroner, og Emmeline er litt fristet til å late som om hun har laget det selv. Det hadde jo vært kjekt om jeg i løpet av høstferien hadde utviklet meg til å bli suveren baker i særklasse. Siden Hva syns dere om brødet som jeg har bakt helt selv er lyging på høyt plan, kommer jeg nok til å bli gjennomskuet umiddelbart. Det vil også bli veldig dyrt å skulle følge opp brødbakingen på denne måten, men det var jo en kjekk tanke iallefall!


Ha en deilig lørdag, dere som har tid til det:) SEE U!

29 kommentarer:

Villa Luftslottet sa...

For noen herlige vesker!!
Digget den lilla jeg da:)
Må ikke snakke altså....jeg har et helt hus som omtrent krever totalrenovering før jeg lunter meg avgårde på samling....gubben kommer på mandag, og det er ikke noe morsomt å komme hjem til et bombenedslag.......men guri så godt det er å leve litt slaraffenliv også...hihi;)
Her vi baaaare kost i høstferien, og nå må prisen betales;)
Håper du rekker å bli ferdig - før de har nådd inngangsdøren;)

liven sa...

Heisann!!!
Ja skamme...skamme!!!!
At dere ikke gjorde dere til kjenne!!
Det hadde vært så koselig!!
Knallfine vesker...og jeg myste jo litt på de hvite kloggene til 50 %!!
Håper dere hadde en koselig dag og Askøy vil jeg absolutt besøke flere ganger!
Kos deg med husarbeidet Emmeline :o)

Breivik Samfunnshus sa...

Hei hei !! Så mange flotte godsaker du har foreviget da !!! Kjempefine vesker, og jeg digger den lilla, har nok en aldri så liten dose av lilladilla ;))
Får litt dårlig samvittighet når jeg tenker over lageret med vesker,meeeen kunne vell i aller høyeste grad vært værre ting en samla på . .. . sender litt *stå-på-mot,-du-blir-nok-færdig-i-tide* til deg . .. .
bibbeti-båppeti-boooo
klem fra nord !!

Ragnhild sa...

Åh, som jeg elsker bloggen din, Emmeline!! Du skriver så herlig, har så mange muntre syn og vendinger, og ekstremt vakre bilder og vesker! Man MÅ bare elske bloggen din!!!

Ha en fortryllende lørdagskveld!

PIONPIA sa...

Herrlige vesker!! og veskedilla ja, kjenner meg igjen der.. og slenger meg på den "lilladilla"!
Nydelige den lilla!!
Liker bloggen din!
Ha ei god helg!
Heidi;-)

Veronica sa...

Smiler og ler for meg selv vær gang jeg leser bloggen din,
I en hverdag som er trist og preget av sykdom er det akkurat det jeg trenger av og til: en dose emmeline!

Du er en herlig dame!

Anonym sa...

nice nice nice & dejlig blog!

svenska agneta o;))

Anonym sa...

Når alle kommer hjem med bagen full av skittentøy, godt sure sokker, og detilhørende sølete sko m nesten en kilo sand i, er det etter 10 min. ingen som ser at du (IKKE?) har vasket og ryddet. Da ber du myndig alle rydde etter seg, og vips så slapp du den greia!!
mor til 4

Hulda sa...

Virkelig noen skjønne vesker du har. Ser jeg har et par som er like. :) De er herlige! Og jeg falt veldi for den store med roser. : ) - veske fra kusina mi har du jo også. :)

Kos og kaos sa...

For noen fantastiske vesker! Ble bittelitt misunnelig der... Noen ganger skulle jeg ønske jeg bodde i en litt større by, med et litt større utvalg av litt flere ting.
Har kun vært i bloglandia et par måneder, og jeg må si dinblogg virkelig er blant mine favoritter. Inspirerende og vakker!

Ocean showroom sa...

Flotte vesker! Og selvfølgelig skal det matche:)
Deilig å slappe av litt helt alene kan jeg tenke meg:)

Ha en fin kveld!
Klem, Lene

Sissel Olin sa...

Utrolig herlige vesker og sjal, men knallekre mønster og farger!!:)

Fjordheim sa...

Ja det var mange flotte vesker. Ikke dumt å ha vesker som matsjer interiøret. Dei skal jo være et sted når en ikke bruker dei. Og det blir ofte på en knagg.
Jeg ahr ei "hjemme alene" helg. Min kjære er på tur. Ungene er heime, men dei svelter som regel ikke ved brødboksen. Så da kan jeg slappe av å kose meg.
Håper du rakk det viktigste før familien kom heim
Ha en flott søndag :)

Barbros lille atelier sa...

Utrolig skjønne vesker! Likte også veldig godt den lilla. Er egentlig ikke noe veskedame, men får veldig lyst til å bli det når jeg ser sånne fine vesker:-)

Klem

Blått til lyst sa...

For en utrolig heldig Emmeline-mann. Som kan ligge der lettere henslengt i sengen og vente på at Emmeline skal sprade til køys med sjal og veske som matcher putene! He, he - jeg kunne ikke dy meg - det ble et så fantastisk bilde i mitt hode da jeg leste ditt alltid så festlige blogg-innlegg.....

Solveig sa...

Herlige vesker du har skaffet deg:o)) Likte spes. godt den lys lilla med det lilla sjalet:o) Så herlige å finne noe en liker på salg!!
Kjenner meg igjen når det gjelder alenetid, men så skal den jo også nytes enten man vil shoppe, ha bena på bordet eller bake. Det viktogste er at man koser seg. Ha en flott helg videre!
Klem fra Solveig

Unknown sa...

Heisann. For noen nydelige vekser! Det er visst ingenting som er tilfeldig i Emmeline-heimen:)
Jeg kjenner meg godt igjen i forhold til det å være alene hjemme:) I morgen kommer nemlig mannen hjem her, så da er det nok jeg som må heneg i strikken:)

Ha en flott lørdagskveld:)

camillaslykke sa...

Fantastisk historie, emmeline:)
Måtte le flere ganger.. jeg er som deg; Er like viktig at veska matcher gangen som på skuldra.
Godt å få de hjem fra musehuset.. Er mange av de her på sørlandet..!
Ha en fin lørdag videre, Klem C

Marte sa...

Veskedilla her i heimen også! Får ikke nok, og ekstra
bra når de klaffer med interiøret;)
Ser ut som du har en real samling! Superfine vesker!

God helg fra meg!

Unknown sa...

Superfine vesker! Brødet så kjempegodt ut, og var nok verdt millionen. Deilig brød er verdt å betale litt penger for syns jeg. Iallefall av og til. :)

Ha en god helg videre!

Ann Helen sa...

Da har jeg et glimrende forslag; selg den orange klassikeren på Finn, så kan du heller kjøpe deg enda flere vesker, hehe;-) Men med rød følte jeg meg akkurat passe rampete;-)
Er med på at orange lampe er litt for mye av det gode altså, ihvertfall i mitt hus.
Supersøte vesker! Gøy med salg, og vesker kan man bare ikke få for mange av.

Margie’s daughter Leiny sa...

I love CK and Green Gate, your new bags are lovely. I love to visit your blog, especially the hearts and Christmas. Hugs, Margie in Ireland.

Jessie Fincham sa...

WOW! i love those bags, so bright and colourful, im very jealous! :)

Lappesola sa...

Man kan aldri få nok vesker rett og slett. Kjekt at du pruker sminkepungen.
Har du sett Orla Kiely sine vesker? Jeg ønsker meg veldig en sånn en med folkevognbusser på.

Ha en deilig søndag.

Klem fra Sol

Merethe sa...

Ahh, jeg elsker innleggene dine! Et smil her og et smil der, det blir fort mange blide ansikter det!

Hærlig :)

Ingunn sa...

Så fine vesker. Blir glad bare av synet jeg.

Ha en super søndag.

Klem ingunn (det brødet så mega ut)

Hege sa...

Det er lov å lyve en gang om dagen sa tanten min alltid.Man kjenner seg lett igjen her,hmhm.

Unknown sa...

Underbart, vilka härliga väskor....
MVH.
Petra

Harmoni og nostalgi - Den Hvite Rose sa...

Hei. Flotte vesker, men jeg blir nå mest fasinert av den morsomme måten du skriver på.Kjenner meg igjen hele veien. Klem Jorunn

Related Posts with Thumbnails