fredag 2. oktober 2009

Høstferie



I morgen starter høstferien her i Bergen. Emmelinemannen tar med seg de to yngste barna og vender nesen sørover. Jeg blir igjen i Bergen for å trene, vaske hus og være en god mor for de to eldste barna våre.



Akkurat nå har jeg mest lyst til å sette meg i bilen for å kose meg på Solbakken jeg også. Spesielt når jeg ser bildene fra hytten. Jeg vet likevel med meg selv at jeg ikke kommer til å finne roen dersom jeg har to ungdommer hjemme alene.


Dermed er mann og barn utstyrt med fotoapparat for å forevige hytten utvendig og innvendig. Det skal bli spennende å se hvordan det går med min nye gardiner og soveromslamper. De får jeg dessverre ikke sett live på en stund.


Her hjemme skal jeg trøste meg selv med å rydde vei gjennom skap og skuffer. Jeg er jo en type som jobber litt i rykk og napp, og nå er det lenge siden både rykk og napp for å si det sånn!!


Forhåpentligvis blir det litt nytt til bloggen også. Det har vært småstille her i det siste. Det har nemlig vært rot og elendighet over alt i Emmelinehuset, men NÅ skal det bli andre boller. God ferie til dere som skal avsted:) Tudelu!

24 kommentarer:

Dina sa...

Disse bildene av hytta di er av mine favorittbilder på bloggen din!! Jeg har virkelig jobbet for å få tak i disse Greengate Klara teppene etter at jeg altfor sent oppdaget din blogg (august....). Nå er de på vei til meg fra butikken/ nettbutikken Velkommen der jeg har fått
kjempeservice -og jeg gleder meg veldig til å få de til min egen hytte. Du er min største interiørinspirasjon, så "keep up the good work"!

God høstferie!

Ingunn sa...

God ferie selv Emmeline. Høres koselig ut å pusle hjemme og være sammen med ungdommene.

Og trene. Deilig etterpå i alle fall.

Klem og kos deg masse - ingunn

Grip dagen sa...

Ikke verst å bli minnet på sommer og sørland når gradestokken kryper ned mot 0!
Det begynner å bli kaldt nå. Så jeg pakker både strikkegenser, raggsokker OG bikini til vår høstferie... Jeg ser nemlig ikke på gradestokken når jeg skal bade.

Jeg skal også jobbe - hvis en kan kalle det for jobb. Jeg skal lage massevis av varer til Skulehuset.
Jeg har prioritert masse besøk de siste dagene. Da må netter og ferier tas ibruk for å komme i mål.

Håper du får en fin høstferie hjemme. Må da være lettere å få bloggifisert huset når halve besetningen er bortreist...
Lykke til!
Høstklem Marit

Fjordheim sa...

Nydelig bilder fra hytta. Forstår godt at du har lyst til å reise. Men det er utrolig godt å være heime å få gjort noe når familien er halvert. Lykke til med ryddesjauen din :)

tempo.dk sa...

Fine billeder fra hytten. Jeg forstår godt, at du har lyst til at rejse. Jeg har også fire børn og ind imellem deler vi os også op for at være sammen med bare nogle af børnene alene. Det er også hyggeligt.

(eddas) sa...

Er dette bilder av hytten di??
Det må jeg si er en fantastisk koselig og lys og lett hytte...
Hvor har du fått tak i det teppet du har på gulvet med roser?
ha en kos dag
klemmer edda

sylvia sa...

hei på du,ja kjenner følelsen ,sånn er det med barn og ungdom,men man må få fred i sjela,å ikke lett å dra fra de store unge..det er så skjønt på din hytte,blir moro å se bilder mannen tatt etterhvert.her er høstferie ferdig nå,hatt en skjønn uke med mye sol her i arendal.vi har kost oss hjemme.ha en hyggelig høstferie dere alle.
fra sylvia

Emmeline sa...

Hei Edda.

Dette er hytten vår ja, og teppet er fra GreenGate. Ser at Dina over her har fått tak i teppene fra nettbutikken Velkommen. Det var jo super service syns jeg, for de teppene er bare LEKRE og nesten for fine til å gå på:)

Christine Louise sa...

Ååå så nydelige bilder :) Elsker gulvet på hytten din :)
Du er så flink som trener altså :) Jeg skulle gjerne hatt tid til å trene litt mer jeg også. Men jeg lever konstant i tidsklemma :(

Ha en god helg. Klem fra meg..

KRUSEDULL sa...

Utrolig koselig denne hytten din:) Håper du kan kose deg hjemme, selv om du gjerne ville vært på hytten.

Christinas låvebutikk sa...

Åh så nydelig fint!!
Dere får ha en nydelig høstferie!!
Klem til deg!

Barbro sa...

Kjempefine bilder fra hytten! Ha en god høstferie!

Anita sa...

Åhh! Ferien her går mot slutten den, har vært godt da, men skulle nok gjerne ha gått i ferie nå også.... De kunstige hortensiane dine er såå fine, var på jakt etter kunstige igår, men fant ikke :p. Vet du noe om produsent på de?? Ha en flott helg og en super start på høstferien!

Emmeline sa...

Hei Anita.

De kunstige hortenisaene er faktisk så fine at de ble vannet to ganger av ulike gjester i sommer:)

De er kjøpt på Annas Rom. Jeg tror Låvebutikken har den samme typen, men produsent? Aner ikke. Du vet: Jeg er her og Hortensiaen er der....

Hege sa...

Forstår godt at du vil være på hytta, den så kjempefin ut! Men det er jo deilig å ha tid til å trene og ordne i huset uten at alle er tilstede! Kos deg med høstferie :)
klem Hege

Hilde Heimdal sa...

Kjempeflotte bilder som vanlig !! :)

Ha en nydelig helg :O)

Pink lady sa...

Hei!

God høstferie til deg!! Gleder meg til nye innlegg!!

Følger du oppfordringen i bloggen min om å komme seg ut og oppdage høsten? Solen skinner i Bergen i dag og!! juhu;)

KLem Pink Lady

Anonym sa...

Er litt merkelig jeg, men det som lyste mot meg i innlegget ditt var dessverre med s x 2. Er innom en del interiørblogger, og har merket meg at veldig mange konsekvent skriver dessverre med en s. Ikke ment som kritikk, bare en liten kuriositet;-)

Vigdis sa...

Den hytta er så fin! Hvilken benkeplate er det dere har på kjøkkenet?

Emmeline sa...

Hei anonym;)

Måtte titte igjennom innlegget mitt en gang til. Hmmm; dessverre med to ss og noen interiørbloggere skriver det konsekvent med en s....

Men hva er riktig????? Måtte rett og slett slå opp i ordbok, og jeg fikk rett denne gangen!
Dessverre skal skrives med to s-er. Når jeg skriver kjenner jeg at det er riktig. Skjønner likevel at mange tar feil.

Anonym sa...

Jeg har ikke sett disse bildene av hytta deres, men herlighet for en flott hytte! Så dus og delikat. Skulle gjerne hatt sånn en!
God helg, kos deg!

Kristine

Helena sa...

You have a great blog! I really admire your photos and the interior of your house.
Our family came to Norway, to Bergen just last spring and still acclimatize :-) I love Scandinavian design. Happy holidays to your family (we will also have our first school-vacation :-) ). Good luck with everything!

Kristin`s lille hjem sa...

Her i sør er høstferien over til uka,så her er det ny ukesstart og nye muligheter.God ferie:-) Hilsen Kristin

Hjemmekjær sa...

Det er gøy å lese innleggene dine. Du har en herlig og ærlig måte å uttrykke deg på. Litt sånn "rett fra hjertet", - liker det:)Jeg måtte lese litt for mannen en dag, å vi lo godt begge to. Det er et friskt pust å innom bloggen din!

P.S NYDELIG hytte!

Related Posts with Thumbnails