onsdag 30. september 2009

Svart og hvitt



I går fikk jeg meg en ny dørmatte med polkadotter. Den skulle egentlig være svart med hvite polkadotter, men jeg syns polkadottene ser mer grå ut enn hvite. Heldigvis spiller det liten rolle, for en dørmatte blir vel grå ganske fort? Dørmatten er av alle ting kjøpt hos Ellos, i anledning at de hadde tilbud på badedrakter. Badedrakter er for tiden forbruksvare hos meg!



Gangen malte vi i fjor. Gulvet ble hvitt, mens døren og speilet ble svart som kontrast. Skal jeg være ærlig så syns jeg ikke det er spesielt fint. Svart er vel egentlig ikke en fin farge. Svart er bare svart, og ikke min favoritt. Iallefall ikke hos meg selv. Nå blir gangen bare brukt som et forferdelig rotested for hele vår familie, så da kan det like godt være svart der ute. Som straff;)


Det er mange som lurer på hvordan det fungerer med hvitt gulv i en gang. Det fungerer heller dårlig, men så er gulvet her aldri blitt helt ferdig heller. Det mangler noen strøk-men siden gangen er sentral gjennom hele huset er det nesten umulig å få den ferdig uten at vi flytter ut.


Håper dere har det bra. Dataen min har begynt å knurre litt i det siste. Jeg har visst snart ikke plass til mer på denne maskinen, men jeg håper å få situasjonene under kontroll ganske snart:)


Ønsker alle en fin og fargerik dag:)

40 kommentarer:

Emmelinemannen sa...

Bare vent til vi kommer hjem, da skal det bli enda svartere....

Emmeline sa...

Sitter du på kontoret igjen???? og truer????????
Du må gå ut og ha litt sløyd istedet!! Var ikke gangen fint pyntet for bloggifisering forresten?
Alle jakkene er nå sortert og levert på eiernes rom. Det var voldsomme mengder... Bare til orientering:)

Emmeline sa...

PS: Den kostet bare 99 kroner -ingen grunn til å la det svartne med andre ord!

Hennes sa...

He he, jeg digger deg.
Dagen blir ikke det samme uten en dose Emmeline.:O)

Noralill sa...

Synes matta og gangen var kjempefine, eg! Svart er fint i små porsjonar... Kvitt golv veit eg alt om...hihi..men men kva gjer ein ikkje for litt sjelefred...

Ha ein fin dag du òg!

Anitas hus sa...

Hahaha, ser ut til at Emmelinemannen er utstyrt med en god dose humor han også^^,)

Likte godt de svarte kontrastene jeg da, synes det er stilig. Men jeg er også litt slik som du beskriver i ditt forrige innlegg. Ser jeg noe jeg virkelig liker hos andre får jeg sååå lyst til å forandre noe hjemme. Derfor sliter jeg også med å holde meg til bare en stil.

Å her har det også blitt investert i en ny badedrakt, noe jeg ikke har eid siden jeg var jentunge. Bestilte fra La Redoute, men desverre så fuldte det ikke med noen dørmatte:D
Klem:O)

Hege sa...

Så koselig gang du har! Likte spesielt hjertet du hadde på døra!!
Dørmatten var jo kjempefin! Jeg kjøpte også dørmatte her om dagen, endelig.. etter å ha vært på "halv-jakt" i hele 2 år..*rødmer*

Ha en fortsatt fin dag!
klem Hege

Breivik Samfunnshus sa...

Hei hei !! sytes gangen din var fin jeg da ;) Men skjønner hva du mener med at det kan bli litt hardt, men synes det er fint når du tar det litt igjen i småting og tang !!
Regnfull hilsen fra Nord!!

mi-rachel sa...

syns det var kejmpe fint med de svarte ute i gangen. litt mer spennende enn alt hvitt.

Ønskederøm sa...

Synes gangen din var veldig fin jeg! Likte godt den nye dør matta di, er sikkert litt mer praktisk at prikkene er grå istedet for hvite;)

Her i gården skal samboern på jakttur til helgen så da går jeg på med godt mot på skrekken i vårt hus GANGEN! Aner ikke hvordan jeg skal få den innbydende og praktisk på samme tid, for den er litt merkelig bygget.. Men får bare vri hodecellene til det kanker så må det vel komme fram noe kreativt til slutt...får vi håpe..

Ønsker deg en fin kveld!

Ocean showroom sa...

Jag tycker att dörren är fin svart men det är väl kanske för att jag precis har upptäckt att svart och vitt tilltalar mig! Ska dock vara försiktig för det går kanske snart över! Ha en fin dag! kram alexandra

ANETTESHUS.COM sa...

Heeerlig kommentar fra Emmelinemannen;) Heldigvis er ikke min kjære innom bloggen min hver dag! Tror jeg klarer å lure meg unna med en del innkjøp ... Hi-hi:)

Klem Anette:)

Jannes lille sted sa...

Veldig fin gang! Syns dessuten det passet veldig fint med svart dør! Hos meg er heller ikke svart noen yndlingsfarge, men det dukker opp her og der. Har selv hvitt gulv i gangen og i mellomgangen fungerer det fint, i den ytterste hvor sko blir brukt fungerer det som du sier dårlig! Men fint er det! :)
Ønsker deg en fin dag
Klem Janne Merethe

salige lavendel sa...

Gøy at emmelinemannen deltar i bloggingen :) Matten var forresten fin den også.

Anonym sa...

Jeg likte gangen din godt, Emmeline;-) En liten dose svart er supert!
Hilsen L;-)

sylvia sa...

dette ble jo veldig moro,med polkA dotter å mann.ha en fin dag.fra sylvia

Eva Mari sa...

Synes det svarte fikk det hvite til virkelig å poppe fram, - du er såå flink!
Klem fra meg :D

Olstad sa...

Blir så glad når jeg leser att andre har kaos i sine ganger. Hos meg er det så forferdelig rotete at jeg aner ikke hvordan jeg skal få fikset opp. Angrer som en hund at vi ikke lagde vindfang tror jeg da kunne fått mer rot dit. Parkett gulv fungerer også dårlig særlig med to små unger og vogner ut og inn.. Ja ja når jeg blir gammel og grå skal jeg ha lekker gang å parkere rulatoren i.

Bente sa...

Matcher badedrakten matta? Thihi:) Synes gangen din var fin med litt svarte kontraster jeg! Men skal være enig i at det kan bli litt trist om en ikke supplerer med litt farger.

Anonym sa...

Ha, ha, ha,hei......Emmelinemannen er også morsom tror jeg, og det er jo bra, for like barn leker jo som kjent best! Jeg syntes de sorte detaljene i gangen var flott, ingenting som litt kontraster, ja bortsett fra de mellommenneskelige da..........
Ha en strålende polkadott dag!!
T.

Anonym sa...

For ei dame :-)må inn på bloggen din,du er så bra. gnall fine gang, sånn vil eg ha det!

Monica sa...

Hei på deg Emmeline, og Emmelinemannen.
Jeg synes gangen deres er lekker jeg, tenk at det finnes dørmatter med polkadotter! Jeg synes den svarte døren er en flott kontrast mot alt det hvite.

Fjordlykke sa...

He he, svart som straff!
Du e så artig"!!!!

ralfefarfars paradis sa...

Artig mann du har;) Tipper at de er utsolgte for polkadottmatter nå;) Jeg synes det er veldig lekkert med sorte detaljer i et hvitt interiør- og gjerne en fargeklatt eller to også;)

Monica sa...

hehe morsom kommentar fra din kjære:) En liten dose svart kan friske opp det. Likte matten kjempegodt og gangen var fin:) Elsker alt hvitt, men har ikke kommet meg så langt at jeg har hvite gulv enda... greit åhøre litt hvordan det fungerer. klem monica

elle sa...

Synes gangen din så innbydende og fin ut. :)

Pink lady sa...

Kjempeflott gang synes jeg:)

Gleder du deg til den o store RM åpningsfesten? ;)

Klem Pink Lady

Anonym sa...

Så fin gang du har.
Koselig blogg..

Dina sa...

Veldig lekkert selv om det er svart!! Og matten- virkelig "prikkene" over i-en!

Håper at du får en snarlig løsning på pc-problemet.....er jo blitt så
avhengig å følge bloggen din nå!

Anonym sa...

Hei hei:D

Lurte egentlig bare på hvor du har fått tak i de skoskapene som står i gangen?:)

Emmeline sa...

Hei anonym:)

Skapene kommer fra Ikea. De er malt med hvitmaling og har fått tekst hentet fra Theese boots are made for walking.

Hvis du ser under innlegget Skoskap som ble publisert 4 januar i år kan du se hvordan jeg gjorde det:)

krinkelkroken sa...

Ha ha ha artig ordveksling mellom deg og mannen;)))) Smiler alltid godt når jeg titter innom deg!
Synes gangen din er flott jeg, her er det ikke stell på noe, bortsett fra i hytten;)Ingen av våre prosjekter er ferdig, og det drøyer nok lenge før vi er i mål rundt omkring.
Ellos har forresten noen godbiter innimellom, dørmatten var fin, og prisen var grei;)
Solen skinner og det er snart helg:)

Monika sa...

Hopsan - synes gangen din - deres er kjempe fine eg
vår eg berre ingenting :-7

og så må du ikkje vere så streng med deg selv, selv om du ikkje har mala alt - eller at prikkene er grå - gjør jo ingen ting
Nyt dagen
det skal eg
smil fra monika

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

HEJ EMMELINE!! vilket jättrefin blogg du hat..gillar det svasrt vita skarpt!!!

kram kram !!!millan

g u r o sa...

Har kosa meg med bloggen din! Fann den eigentleg ganske nettopp, og du skriv så morsomt! (Likte spesielt godt innlegget om Tennisbestemødrene...hihihi)

Ha ein fin dag!

et kjært hjem sa...

Så morsom dialog dere har, jeg ler! Av og til har jeg høytlesning fra innleggene dine til mannen min :) Du er så flink å skrive og har en fantastisk bra humor! Jeg liker svart i små doser, så jeg synes gangen din er fin...liker litt kontraster. Ha en fin kveld :)Ane

Anonym sa...

Hei Emmeline. Du har en nydelig gang ! Flott med kontrastene mellom hvitt og svart. Me like!Kjekt å se at pusen er tilbake på siden din etter å ha vært borte en ørliten stund. Kjekt også at du har beholdt det fine portrettbildet av deg selv på siden !!!!!
Det er alltid så kjekt å følge med på bloggen din ! Karoline

Ingunn sa...

Så fint det var med sort og hvitt. Men litt mer meg enn Emmeline var det. *smiler*

Du er like morsom. Nei - enda kulere.

Klem ingunn

Anonym sa...

I am from Taiwan! Si vous voulez visiter Taiwan, bienvenue sur mon site et des visites Zhijiao, je vais proposer divers types de visites guidées et visites guidées ...

I am from Taiwan! If you want to visit Taiwan, welcome to my site visits and Zhijiao, I will provide various guided tours and guided tours .

Ich komme aus Taiwan! Wenn Sie nach Taiwan besuchen möchten, herzlich willkommen auf meiner Besuche vor Ort und Zhijiao, werde ich verschiedene geführte Touren bieten und Führungen ...

高雄旅遊
墾丁旅遊
阿里山旅遊
日月潭旅遊
清境旅遊
包車旅遊
高雄一日遊
墾丁一日遊
台南一日遊
租車旅遊

Anonym sa...

Likar både gangen og humoren din!

Related Posts with Thumbnails