fredag 18. september 2009

Loppemarkedskrekk og antidelikatesse



Så er det fredag igjen. Loppesesongen kjøres i gang denne helgen, og jeg hadde i utgangspunktet ingen planer om å gå på loppemarked. Så kom den største Emmelinejenten hjem og forkynte at rommet hennes skal pusses opp. Fra topp til tå. Hun skal selv være interiørkonsulent, og har skrevet lange lister over alt som skal på plass.


Først på listen står LOPPEMARKEDBESØK, og jeg skjelver i buksene. Jeg husker da barna mine var yngre og stilte mannsterke på det lokale loppemarkedet en time før stengetid. Du vet når desperasjonen har kommet så langt at man kan kjøpe en hel pose med lopper for kun ti kroner. Da shoppet Emmelinebarna villt og uhemmet. Har man en drøm om å holde kåken noenlunde i orden, kan man få frysninger av mindre. Det var dårlig KUPP-faktor over poseinnholdet for å si det sånn.


Dermed har Emmeline bestemt seg for å vokte Emmelinedatterens kjøp med ørneblikk. Hun snakker om et rundt bord. Jeg snakker kun om tallerkenhylle (*obligatorisk for enhver blogger med respekt for seg selv) og muligens Dartskap til smykker?


Da vi besøkte Den Gode Feen forrige helg, ble jeg helt hektet på hennes delikatesse med reker gratinert i ovnen. Servert med et vidunderlig foccacia brød. Dermed måtte dette prøves som en piff på fredagskvelden. Du snakker meg om piff! Emmelines karriere som gourmetkokk landet med et brak da vi tok den første munnfullen. Jeg tror faktisk Bridget Jones sin blå trådsuppe smaker bra i forhold, og ungene spleiset sporenstreks på en Grandiosa.


For å trøste meg selv har jeg lagt ved denne videosnutten. Jeg har en forkjærlighet for disse arrangerte stuntene der tusenvis av mennesker plutselig begynner å danse. Dette stuntet er hentet fra en konsert i Chicago. Black Eyed Peas skulle sparke i gang den nye sesongen for Oprah Winfrey, og det er så utrolig gøy å se når tusenvis av mennesker begynner å danse. Synkront. Jeg må bare smile. Det kjekkeste er denne ene jenten som danser alene først, og ikke minst Oprahs begeistring! STILIG:)
God helg til alle -både gourmetkokker og oss andre dødelige!

logo
Flashmob overrasker Oprah
Av alle flash mobs er denne en av de absolutt kuleste! Oprah får seg en overraskelse av de sjeldne.
Se denne saken på Start.no

24 kommentarer:

Blått til lyst sa...

Å, gjett om jeg kjenner igjen de loppemarkedbesøkene! Det grenset til mamma-mytteri og tilnærmelsesvis drap da skolen mine barn gikk på, hadde åpen skole-dag og loppemarkedet var fylt med kommunens avlagte skrivamaskiner, ødelagte faksemaskiner og KOPIMASKINER! Og her snakker vi ikke om lekestørrelser. Vi snakker om at fedre med lastebiler ble tilkalt for å frakte kuppene hjem. Da er digre poser med skrekkelige potteskjulere og ødelagte kurver fra julen 1984 langt å foretrekke! Og blant disse er kurvene å fortrekke, dem kan man i det minste putte diskret i ovnene etterhvert...

Hilde Heimdal sa...

Så kjedelig med maten da hehe :)

Lykke til på loppis da!! ;)

prinsesselinn sa...

hehe, ses vel på loppis vi da;)
tenker meg en stripe innom...
synes innlegget ditt i går var fint, men fikk ikke kommentert,
Jeg har verdens største smykkeskrin, kjøpt på gull butikken på Galleriet til de ekte sakene, utenmom dette holder jeg på med ett settekasse prosjekt som jeg har omtalt for noen uker siden på bloggen til juggels stæsjet...

Har nok mest svarte klær jeg og men har begynnt med litt ojsåsensasjonelt-blått osv, ellers har jeg gjerne farger i tilbehør...
synes Ellos plus har mye fint til de med bredere bak enn en stumtjener;)
ha en nydelig helg du flinke fine Emmeline.
( oj , det rimte.. hehe)

Rosa sa...

Eg hadde tenkt meg til byen på loppemarked sist hegl (så sesongen blei faktisk sparka igang for ei veke sidan ;) ), men det vart for komplisert logistikk. Eg og mi kjære mamma legg heller turen til Ulvik, der det er loppis 3. oktober. DÅ skal me finne fine lopper, då!

Så kjedelig med antidelikatesse - kva var det eigentleg som gjekk gale?

God fredagskveld, Emmeline!

GirlofNorway sa...

Jeg skal på loppemarked i morgen :) Jeg skal bli i god nok form etter feberforkjølelsen til å klare det! Har ligget i vater siden onsdag, nå er det nok!

Det med maten, Emmeline, det kommer med erfaring :) Vent på mail :)

Pink lady sa...

Lykke til med loppemarkedsbesøk!

En venninne av meg er fra barnsben oppdratt til at alt kjøpt på loppemarked skal bo i "bua", som altså er et uhus i hagen. Antar at dette var noe hun ble prentet inn etter å hun eller søskenene hadde kommet hjem med bæreposer kjøpt for en tier på loppis:)

Jeg digger de dansestuntene! :)

Ha en fin helg, Emmeline!

Klem Pink Lady

Prinsesse Elin sa...

Lykke til med loppis. Ring meg i morgen kveld for jeg skal også på antikk og loppe messe. Så kan vi utveksle erfaring:)))

ANETTESHUS.COM sa...

Hei! Er innom for å ønske deg en riktig god helg! Ser du har planene klare;) Lykke til på loppemarked!! Bare vent, kanskje blir det en riktig så hyggelig opplevelse;)

Klem Anette:)

Guttemamma sa...

Emmeline!!
Innlegget mitt i går var svar på smykkeinnlegget ditt på en måte. Har et billig stativ fra kid ...
funker som bare det!
God helg!!
Anette:-)

Therese sa...

Åh, hæ??? Hvordan i all verden har de fått til det der? Det var jo sykt mange mennesker der, og alle danset jo synkront!!! Nå ble jeg over meg av begeistring, for dette var noe av det tøffeste jeg har sett på lenge :D

Anita sa...

Såååååååå rå den Oprah saken er!! Har sett den to ganger nå og får nesten tårer i øynene! Såååå kult! Synd med maten deres da, selv om Grandiosa er godt det også.. Heldig jeg som kom hjem til hjemmelaget pizza, har vært på seinvakt og lader nå ned før natta! ha en flott helg! Og lykke til på loppa!

Anonym sa...

Hei og god helg!
Høres ut som vår 15 årige datter!
Hun stylet sitt eget rom i sommer, men det blei Ikeatur på oss.Da kan man rolig finne varene uten å krangle med den som påstår at såg gullfunnet først!
Nei loppearked var ikke stedet for vår rødhårete "fjåshild", og det tror jeg faderen var gla` for, selv om han måtte skru en del!
Og resultatet blei megabra!
Det er ingen selvfølge at de er fornøyde i den alderen!!Mor til 4.

Anne sa...

Hehe, lukke til på loppemarknad! Neste gong går det nok betre med maten:)
God helg:)

Frøken Makeløs sa...

Åh, sånne videoer er så fine, jeg blir superhappy av å se dem!

Riktig god helg og lykke til med loppekuppene :-)

Blå-hvit samlemani sa...

Jeg elsker loppemarkeder, men jeg vil jo helst kjøpe det jeg liker. Ungene har kjøpt lopper på skolens loppemarkeder, og de har jo som regel fått en pose med mye rart for 5 kr... Da har de det en stund, og så går det rett i loppemarkedkassen...for avlevering. Så får noen andres unger kjøpe det...

Det virker vel neppe på din tenåring, men det er rart hvor mye litt hvitmaling fikser...

Lykke til

Line sa...

For en herlig Glad-sang!!! Den ble lastet ned til Ipoden med en gang

Ha det gøy på loppis!

Breivik Samfunnshus sa...

hei hei !! ååå nå kom jeg i skikkelig feel good stemning, knalltøff video...looove it ;)) synd me maten da, hi hi med Bridget`s suppe friskt i minne (digger deinn dama ) !!! Ha en fin dag på loppis !

"Pusterom" sa...

Hei på deg. Nybegynner i bloggverden, jeg.:-))

Ønsker deg en flott dag på loppis.
Håper du finner den tallerkenhylla du er på jakt etter.

Jeg,selv er på jakt etter et rundt spisebord; kanskje jeg får dra over til søtabror, de pleier å ha masse loppismarkeder å er jeg heldig så finner jeg bordet som jeg lengeter etter...

Ønsker deg en flott loppis helg.

Saskia ♥ Stipje ♥ sa...

I Love the pics
((_,»*¯*« »*¯*«,_))


HUgs from Holland Stipje

Anonym sa...

Hei!
Den video "snutten" er det kuleste jeg har sett på lenge...rett og slett "rått"!!!
Ha det godt!
Mvh Siv

Anonym sa...

KJEKKESTE BLOGGEN JEG LESER , DETTE ! :-)

Hvordan gikk det på loppemarked ?

Anonym sa...

Hei! For en fantastisk skjønn blogg! Jeg er akkurat som deg, ikke noe særlig flink til å legge igjen kommentarer, men jeg mener du fortjener en skikkelig kommentar. Denne bloggen var veldig herlig. Je kunne faktisk jobbet heltid bare med å kikke gjennom alle de spennende bloggene der ute.. Men jeg har et lite spørsmål; de nydelige rød- og hvitstripete koppene - hvor er de kjøpt? Love them..

Klem fra Cecilie

Cecilie sa...

Glemte at jeg ikke var logget inn under forrige kommentar.. Nå er bloggadressen med hvis det er interessant ;-) Cecilie

Anonym sa...

Hvordan lages den rekegreia`:) Kristin

Related Posts with Thumbnails