lørdag 26. september 2009

Interiørbloggeri, tant og fjas



Det har ikke vært mye interiørblogging hos meg i det siste. Innimellom blir jeg så utrolig lei av eget hus at jeg ikke gidder å ta bilder. Etter to og et halvt år har jeg vist frem det jeg har, og mere til. Nå er jeg jo heldig, for leserne mine er visst like fornøyde enten jeg serverer hvite rom eller tant og fjas:) Så da går bloggen sin gang uansett.


I dag fant jeg frem julebøkene mine og satt dem opp i hyllen på kjøkkenet. Dette ble IKKE godt mottatt. Ungene mener det er alt for tidlig å sette frem julebøker, og det er jeg enig i. Men når regner aldri stopper, og tåken henger tung over byen er det deilig å tenne lys og kose seg med en julebok. Selv om det bare er september.


Apropos bøker: I går fulgte jeg en av guttene mine på frisøren. Mens jeg ventet, fordypet jeg meg i den udødelige Jan Thomas stylingguide for menn. Det var rett og slett sjokkartet lesning, og jeg ble dypt og inderlig begeistret. Det var blant annet et helt kapittel om hvordan menn bør påføre selvbruningskrem med tannkost, for å få brunkremen jevnt utover og likevel se bra ut med tredagers skjegg!


Er du mann og går med ringer, smykker eller armbånd? BE AWARE! Det finnes regler for tynne fingre og tykke fingre, smale håndledd og brede håndledd (!) Skjellsmykker skal kun brukes i syden, smokingbukser kan brukes til kule t-skjorter, men allværsjakke er NO NO NO! Det var rett og slett så fantastisk lesning at jeg dro med meg den andre sønnen min til frisøren i dag. Mens han klippet seg, gikk jeg gjennom boken på ny, og studerte hvilken kosteteknikk Jan Thomas anbefaler når man skal selvbrune sin egen rygg. På egenhånd:)


Jeg tenker i mitt stille sinn at jeg trolig kommer til å få granatsjokk om jeg leser hvilke tips han har for oss damer. Skal man følge rådene bør man mest sannsynlig jobbe full tid med å kle på seg hver dag, akkurat som Anna Anka! Alle døgnets timer vil bli fylt til randen av agurkmaskelegging og andre viktige arbeidsoppgaver. Interiørbloggen må min personlige sekretær ta seg av!


Det mest utrolige er at jeg syns at Jan Thomas så litt "bollete" ut da han danset på tv forrige lørdag. Jeg har sikkert sikkert sett feil. En ting er sikkert; Emmelinemannen hadde IKKE fått terningkast seks om han hadde kommet vrikkende gjennom stuen i en paljettbukse. Da foretrekker jeg i grunnen allværsjakke ( og--tro det eller ei--Emmeline har selv en fortid som danser i paljettkjole!)


Dette var dagens forsøk på å komme igang med interiørblogging igjen. Jeg er visst litt rusten, men benytter anledningen til å gratulere min lokalbutikk Berthas Oldebarn med ny fin blogg!
Ha en fin lørdag, med høye løft og selvbruningskrem på tannkosten:)



26 kommentarer:

tempo.dk sa...

Hei Emmeline!

Jeg er selv helt ny i denne bloggeverden, men er helt betatt (som mange andre) av din stil, både når det gjelder interiør (selvom gudene må vite, at det ikke er så fint hos meg) og spesielt din fine måte å skrive på. Det går rett inn hos meg og du må bare fortsette med det - interiør eller ikke - det er god underholdning.

(eddas) sa...

he he he nå måtte jeg le høyt her jeg sitter for meg selv....selvbruningskrem med tannkost...ja den tar kaka:)
det er nå utrolig koselig på kjøkkenet ditt da....
det er bare og vise frem alt på nytt...
ha en koselig lørdagskveld
klem edda

Randi på fjellet sa...

Her hos meg er høsten en fin tid for å lage julegaver, så julebøkene er allerede i bruk.Dine betraktninger om treningssenteret "ditt" og Jan Thomas sine helt nødvendige tips for mannen er ubetalelige.Ha en fin helg i gråværet.

Bente sa...

Hehe...synes disse "på-siden-av-interiør"-innleggende dine er fantastisk morsomme (men det er jeg jo ikke alene om akkurat)! Du har jammen meg et godt blikk for hverdagshumor.

Ellers synes jeg jo husbildene dine er kjempefine også. Ordentlig koselig! Men julebøker må jeg nok knipe igjen øynene for enda litt til;)

frøken olsens drømmer sa...

Jo kanskje litt lenge til jul ...meenn det er jo nå det er litt koselig å planleggge titte i gamle vakre hjem blader,julealfabetet ,jeanne d arck boken,koser meg med dette nå jeg,og det er jo nå jeg har tid til det ;)
Alltid gøy å komme innom deg
klem

GAWO sa...

Gjør ingen ting om du lar interiørbloggen ligge - det er mye mer morsomt med de innleggene du har hatt i det siste. Her inne får jeg smilet fram, ja fliret også . for ikke å snakke om gapskratten. Stå på videre. Dette liker vi :-)

Anonym sa...

Hei!

Det er ikke lenge siden jeg begynte å lese bloggen din, og er selv helt fersk blogger. Så jeg synes det er veldig spennende å se og lese alt! Og stilen din er jo bare helt utrolig morsom! Smilene og latteren sitter ikke langt inne når jeg er på besøk hos deg. :-)
P.s. Jeg er enig i at Jan Thomas ser litt bollete el. pløsete ut i ansiktet, vet ikke hva det er, kan ikke sette fingeren på det. Ser ut som om han er operert enten han er det eller ei :-)
Kristine

Siri sa...

Jeg må bare si at jeg elsker alle interiør-innleggene dine! Av alle interiørblogger, så er du i min topp 5.
Klem fra Siri.

Anemone sa...

Hurra, jeg fikk det til! Takk for hjelpen ang linking. Forklaringen din var perfekt!

Fjordheim sa...

Hehe. Ja mennene skal visst være vel så selvpleiende som oss damer nå. Tror kanskje ikke verken din eller min mann er det da. Hørte forresten om en som hadde vært hos Jan Thomas og nappet øyenbrynene sine for den nette sum av 750,-
Ja da må en virkelig være opptatt av sitt utseende for å betale den prisen.
Der jeg trener er det også noen godt voksne damer, men jeg er jo fra landsbygda, så det er ikke amnge av de som verken har badehette eller vaskehjelp.
Det er jo flott ekstratrening å sykle til trening, men jeg ser problemet med alle skiftene.
Det eneste måtte være at du syklet rett heim etter trening å dusjet der. På treningsenteret der jeg er har de masasjestol, og der må jeg sitte etter trening. Herlig. Men da er jeg nødt for å dusje først. For en kan ikke sitte der når en er svett. Og hvordan noen klarer å trene uten å bli svett forstår ikke jeg. Spesielt håret mitt er gjennomvått. Tror jeg må skaffe meg svettebånd.
Nei dette ble mye fjas.
Håper du uansett fortsetter. Alltid morsomt å lese dine innlegg.
Ha en god søndag :)

Lille Lavendel... sa...

Fniser litt av Jan Thomas:O)

..Til Lykkes Hjem sa...

HAHA, med tannkost faktisk.Og hvordan blir det seende ut da mon tro? Fru Jan Thomas er ikke riktig vel bevart.(spør du meg) Blir vell seende litt pløsen ut av all denne gørra han sprøyter inn sikkert;)

Ha en kjempeflott helg
Klem*

Unknown sa...

Heisann. Herlig innlegg! Du skriver så festlig at det er en fryd å lese innleggene dine:)

Keep up the good work:)
Ha en fortsatt fin helg:)
Klem Linda

Bo med Lena sa...

Ungene mine ble også veldig fasinert av Jan Thomas paljettbukse forrige lørdag!

Og du, der har vi en ting felles. Jeg har også en fortid med paljettkjole. Danset konkurransedans i 10 år...og når jeg sitter og ser på de som svinger seg ute på gulvet nå innbiller jeg meg at jeg kunne blitt minst like flink hadde jeg bare vært heldig med dansepartnere:)) Det er jo lov å drømme..ikke sant?

Fortsatt god helg. Her skal stuen males imorgen=hvit!

Helene-Årets gleder sa...

Ha,ha,ha Jan Thomas er så befriende opptatt av fullstendig overfladiske ting! Luv it :)
At du har satt frem julebøkene er jeg SÅ glad for. Jeg har startet forberedelsene for flere uker siden og er i god gang med både produksjon av julekort og gaver.
Julen er så fin at den kan vi nyte fra september, synes jeg.

En stor klem fra Helene

@afjo72 sa...

Hehe, Jan Thomas . . . Nei, takke seg til en skikkelig Viking som tåler en trøkk!! :) Jeg dro forresten frem julebøker selv her en dag og smuuuugleste på senga, hehe!!

Fortsatt god helg!

Anonym sa...

Har du noen anbefalinger på julebøker?

Anitas hus sa...

Haha, herlig Emmeline!
Tror jeg må kjøpe den boken til min mann for han har ifølge Jan Thomas myyye og lære^^,)
Vel, nå skal det sies at mannen min IKKE er noen fan av Jan Thomas, så jeg tviler på at han hadde blitt særlig begeistret for hans råd. Han synes at han ser ut som en opplåst botox dukke^^,)
Kall meg gjerne gammeldags, men sminke og menn er for meg to ting som ikke hører sammen. Og hvis valget står mellom paljetter eller allværsjakke så foretrekker jeg det siste.
Du skriver flott Emmeline om det er interiør eller tant og fjas, jeg liker det!
Ha en fin søndag og kos deg med julebøkene!
Klem Anita:O)

Hvitrose sa...

tant å fjas eller ikke...alltid like kjekt å komme inn til deg her:)))
renger ikke være nytt d man blogger om..kan heller se d fra en annen vinkel;))
ha en fin søndag!!
klem:)

thelmabb74 sa...

Takk for at jeg fikk pause fra min egen hverdag og litt latter. Jeg skulle ønske at min mann hadde bare littgrann Jan Thomas i seg! Da hadde kanskje sånne regnværsdager blitt mer fargerike! Keep on going:)

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Jeg tror jeg hadde begynnt å stusse litt om jeg fant selvbruningskrem i det hele tatt i min manns toalettsaker. Og på tannkosten, ja da hadde hverfall jeg hatt noe å le av. Men nå er jo min mann som en spanjol i huden så da lipper jeg å bekymre meg for at han stikker av med tubenen mine. Allværsjakke, ja da er jeg helt enig med Jan:)) Det er så vidt jeg kan akseptere at ungene har det på seg i barnehagen. Men allværsjakker er et vestlandsplagg. Ser veldig lite av det her (Asker). Så jeg får jo helt hetta når jeg skal studere folk og røvere fra et kafevindu i en vestlandsby. For da kommer alle allværsjakkene i lange baner. Kjedelig for en gammel klesdesiger you know.

Ønsker deg en superduper kommende uke.
Klem:)

Monica sa...

Hei på deg Emmeline.
Tant og fjas eller ei, vi som følger deg, er som du sier, like fornøyde. Du har et utrolig blikk for å fange, og beskrive de utroligste ting og tang.
Keep on!
Ha en stålende uke.

Hilde sa...

Hi hi hi - Jan Thomas er jo noe for seg selv da...
Må bare si til dine julebøkers forsvar, at plantasjen allerede har stilt ut 1000-vis av nisser - var der for å kjøpe tulipanløker i dag, og ble møtt av en nisse arme med kasser med vårløk i mellom - ganske pussig synes jeg - er ikke helt i jule modus ennå....
Hilde

beauty comma sa...

var det ikkje jan thomas som også fråråda amming fordi det går ut over spenst i brysta?? trur kanskje at det har lekka litt botox inn i hjernen hans og lamma den, eg. tannbørste? brunkrem? som farmor frå sunnfjord ville sagt det: gu' nå'e meg.
ellers har eg funne fram "vinterens gode ting" av anna og fanny bergenström, og idear til fargetema for jula 2009 begynte å kile i lillehjernen i går, så du er nok i godt selskap!

Fjordlykke sa...

Hi hi, Jan Thomas så faktisk litt bollete ut. Det er sikkert alle kremene som har trengt inn i porene, kapslet seg og blitt til fett :)

Det kan bli for mye av det gode!

hjem hos linda sa...

Må få si du har en fantastisk blogg ,er selv helt ny inne i denne bloggeverden...men har allerede truffet mange flotte bloggedamer...Ha en flott kveld....
Klæm linda

Related Posts with Thumbnails