tirsdag 8. september 2009

En ørliten oppdatering



Det har vært lite blogging i det siste, derfor er det vel på tide med et lite livstegn. Jeg er travelt opptatt med den sunne livsstilen min for tiden. Huset flyter og bloggen seiler sin egen sjø, mens jeg traver avsted på tur og trening fra morgen til kveld.


Min personlige trener, som forøvrig er så ung og slank at hun utvilsomt kunne fått jobb som Nyfødt Fjær, har bestemt at jeg skal prøve en hel rekke med aktiviteter. På denne måten skal vi finne ut hva som passer for meg. Ikke minst hva som IKKE passer. Jeg er selvfølgelig best på det siste;)


I dag var det altså Pilates for aller første gang. Det var en mystisk affære om du spør meg. På gulvet lå det en hel haug med spreke bestemødre, som strakk på bein og armer og pustet inn og ut mens de hørte på en slags zen-aktig musikk. Det var umulig å finne noen rytme eller system på strekkingen. Etterhvert begynte jeg å skulke også. Du vet; når man bare strekker en halv arm fordi de skrur av lyset. Dermed kan jeg konkludere med at det ikke blir flere dater med meg og Pontus Pilates! Seigemann-aktivitet kombinert med sildremusikk er ikke noe for Emmeline.


Siden jeg var så lat med all strekkingen, gikk jeg hjem som straff. Bare avbrutt av et kort lunsjbesøk på Colonialen. Der kjørte jeg innpå en kaloribombe av en sandwich -som belønning for at jeg gikk. Forstå det den som kan! I skrivende stund gjør jeg meg klar for å vaske huset. For nå er det på tide med litt interiørblogging og ikke bare mas om dette sunnhets og flinkis prosjektet! Er snart tilbake uten lånebilder fra SIA, men med egne bilder! SO LONG!

42 kommentarer:

Løvetann sa...

Heisann! Eg har og prøvd pialates men blei så inni granskauen kvalm av all pustingen! Måtte berre slutta med det og gav både DVD og matta te ungane (ja, kjøpt på TV-shop...)
Klem fra meg!

Løvetann sa...

Ja litt fort i svingene... PILATES

HildeS sa...

Du skriver så utrolig festlig og derfor ble turen innom deg i dag til dagens første latteranfall fra min side. Herlig!
Lykke til med husvasking og jeg ser fram til flere innlegg om trening som passer og ikke passer..

Fjordheim sa...

Det å forandre på livsstil og leve sundt, tar tid. Det er det som er så slitsomt. Både handling, matlaging og trening tar tid. Men det må jo til. Jeg har i begynt å trene som en start. Forandring i matveien får komme etterhvert. Prøver jo å spise sundt. Men det sunne tar tid.
Lykke til med vaskingen :)

Anonym sa...

så flink du er! :o)

Anonym sa...

Midt i alt dette strevet så må vi jo ha 1 ting hver dag å kose oss med!
Og det kan være så mangt!
Bare fantasien som setter begrensninger der, hehe. Men et stopp på et konditori kan vel være det ene?
Kirsti

Hilde Heimdal sa...

Hehe pilates var ikke noe for deg nei :))

Godt å få i seg litt kalorier midt oppi alt å da...prøver iherdig å få av meg noen bilringer her men går treeegt....Alt for glad i søtt, MÅ spise HELE tiden, jeg blir gal snart :)

Fiiine bilder fra SIA :o)

Må du ah enfin fin dag så lenge

Klem Hilde :o)

rod i hob sa...

Tommelen opp for deg!
Kjempeinnlegg -som vanlig!

Lykke til med fortsettelsen på flinkis stien sammen med fjæra :-)

Ha ha ha ha ha

RMnorge sa...

Jeg har gått på en smell på Colonialen opptil flere ganger... Umulig å gå forbi alle de lekreste smørbrød!

Du får vaske litt ekstra hardt da vet du - så er kalloriene glemt på 1-2-3!

*Catherine*

Anonym sa...

Jeg har funnet ut at det enkleste ofte er det beste, GÅ tur. Nå som høstfargene er i anmarsj er turer verdens beste trim. Deretter kommer sykling eller svømming for min del;-)

aase sa...

Blir gøy å se hva du ender opp med da Emmeline!! Jeg sliter også der,hva liker jeg.....orker rett og slett ikke prøve finne det ut heller jeg da...

Martes atelie` sa...

Pilates passet meg perfekt....men så har ikke vi en instruktør som lar oss slappe av å ligge å strekke. Her er det fullt øs!! Våkner med krampe i leggene om natta! Phu!
Deilige bilder forresten.

pretty sa...

Oh so lovly pictures I love your Blog.Liebe grüße aus Deutschland nina

adales verden sa...

Du er den beste;)

Noralill sa...

Ynskjer deg all mogeleg lukke til med å finne ei treningsform! Det er ikkje lett i denne jungelen av tilbod som liksom skal gjere livet lettare....

Eg har prøvd pilates, og det var for mykje pusting for min del...ikkje klarte eg å dra navlen inn i ryggmargen heller..hihi..

Ein god dag til deg!

små og store drømmer sa...

Litt som å høre meg det der.
Veldig flink til å finne ut hva som ikke passer..
Jeg har ganske nylig meldt meg inn på treningsstudio igjen. Men ettersom jeg skal trene med en venninne som er gravid og som sliter med ryggproblemer og tretthet blir det lite trening på meg også. Går det an å trene alene? *Kremt* Det er HVERTFALL kjedelig.
Vel vel, får se om jeg kommer i gang etter hvert.
Nyt husvask. Skal hjem til det jeg også nå. Phu...

liven sa...

Heisann!!
Du er flink Emmeline...det er nå sikkert!!
Har blitt anbefalt pilates av kiropraktoren....men synest det høres dørgande kjedelig ut!!!
Holder meg til spinningen...og gåingen!!
Håper du finner noe som du synest er gøy....for er det ikke det blir det skulking etterhvert!!

Lykke til videre og stå på:o)

MonjaHelene sa...

Nyfødt fjær ...Den setningen var bare så utrolig morsom at jeg ler hver gang jeg ser det for meg:-D Har DVD med pilates...har hatt den i 8 år ...har enda ikke satt den i spilleren...Så det er nok ikke noe for meg heller ;)Beundrer deg for all den trimmingen ,her begrenser det seg til tur med hunden .Men synes du er kjempeflink!Jeg tar av meg hatten og er glad på dine vegne at det går så bra ;).klem fra meg :)(jeg elsker å taste inn smilefjes...men det ser du sikkert :))

Stine sa...

Hei!
Gikk på pilates en stund, men følte meg bare stiv som en tømmerstokk i forhold til resten av damegjengen i gruppa! Men yoga er litt artigere, omtrent det samme :) Har forresten laget en liste over mine topp 10- bloggeting på bloggen min :)

Stine

Hilsen fra landet sa...

Hva med kettle bells? Kanskje det er noe for emmeline?

Dentinista sa...

Hei Emmeline!!

Så flink du er å trene!!
Angående den pilatesen,
så lover jeg at du
ser lyset etter 6
treninger... Plutselig sjønner
du det med pustingen!!!

Lykke til!!

Mvh

Anonym sa...

Puh- du får meg til å føle meg normal( nesten..!)!
Og jeg som trodde jeg var den eneste som syns det er et evig jag etter å drive med div. trenings-former...
Husvasking er jammen trim i seg selv det- ihvertfall om du gjør alt du skal, he he:-)
Holder meg til interiør og en god gå-tur ja!
Ha en fin kveld, klem Hege.

Monica sa...

Hei på deg! Uansett hva du skriver om blir det så utrolig artig å lese, du er kjempeflink. Pilates eller ei. Det å endre livsstil er vanskelig, jeg har tro på små steg om gangen..., Uansett stå på, med både blogging og "livstilsendring".

Tone Yvonne sa...

Det er bare å jobbe på ;-D

Man må ta alle de små seirene underveis også dem som gjør deg oppmerksom på hva du IKKE skal fortsette med :o)

du finne sikker ditt sanne trenings-selv ett sted på veien :o)
Det er også viktig å ta vare på sjelen oppe i det hele, så lunsjen idag har helt sikkert en vikitg misjon!!!

lykke til videre :o)

Drømmen om en eplehage sa...

Og jeg trodde du hadde slått deg helt løs og pussa opp gangen som du nettopp var ferdig med. Ja, av å se det første bildet altså... Hihi!

Nei, sildremusikk gjør en bare tissatrengt og blir man ukontrollert tissetrengt er det best å ha trent bekkenbunnen. Ja, om man ikke er komfortabel med å etterlate seg en bekk da...

Inspirert av flinkis prosjektet ditt har jeg vert ivrig medlem på treningsstudioet en stund nå. Deilig å ikke bare være støttemedlem, men om jeg noen gang kommer til å trene av en annen grunn enn plikt er heller tvilsomt.

Pust og pes, husvask er energiforbruk det også så i dag får du opp til flere økter forstår jeg.

Tuddelu!

Monica sa...

jeg liker pilates kjempegodt jeg, det er en treningsform som fungerer bra for meg. Men dete r jo godt vi er forskjellige:) Godt at du finner ut av det og det høres fornuftig ut å prøve mye forskjellig for å finne hva som passer og hva som ikke passer:) klem monica

Little Cottage sa...

Jeg maa si meg helt enig med en annen blogger her: Gaa tur! Det er det beste alternativet over lang tid og etter noen uker, saa krever faktisk kroppen at du maa ut! Finn en loeype ikke langt fra huset ditt;- ulendt terreng er det beste! Oek tempoet etter som du foeler for. Pilates, yoga etc. Vel, etter en stund er det "oppbrukt". Ut paa tur, blir aldri kjedelig, tvert i mot: Planlegg neste dag, bli inspirert av egne tanker, duften av skog og mark, forandringer i naturen......
Naar du bare maa ha ha en go'bit, ta halve av hva du normalt ville hatt. Livet er kort, saa unn deg noen premier, her og der :o)
- Sylvi

Maria Louise sa...

Jeg svimer av på pontiustrening jeg.

Noatunfrua sa...

Har også prøvd pilates, men det ble med den ene gangen her og... :) Lykke til med å finne DIN treningsform! Spinning er effektivt, men TUNGT! Man får imidlertid resultater av det :)

Hilsen
Laila Johanne :)

Lisemoren sa...

Det er ihvertfall ingenting i veien med skriveferdighetene dine Emmeline. Heldigvis, for nå fniste jeg godt her. Selv har jeg faktisk klart å sovne midt under en pilatistrening (min første og siste, det kan jeg forsikre) sammen med min søster og niese. Tror du jeg har fått høre det eller? jeg holder meg til sykling, for det liker jeg godt. Jeg må rett og slett ha litt tempo og flyt over tingene, ellers kreperer jeg.

Bildene her var også veldig inspirerende i dag, syns nå jeg. Spesielt gangen likte jeg knallgodt.

Klem fra Lisemoren.

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Æ syns du e flink æ...

Ha en koselig kveld og uke...

Hege sa...

Du er flink som hopper ut i nye utfordringer! Kanskje zumba er bra? De uendelige reklamefilmene som ruller og går på tv og viser hysteriske og i overkant veltrente nybakte mødre som forsikrer oss at om de kan klare det, så kan ALLE.Blæh!
Jeg følger med stor glede med på bloggen din, lykke til videre!
Hege

ralfefarfars paradis sa...

Jeg er spent på hvilken treningsform du ender opp med tilslutt;) Jeg beundrer pågangsmotet ditt!

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Sassa sa...

Hei Emmeline.
så utrolig flink du er med treningen. Og tenk at du har gått ned 8 str!!! Du skriver forresten utrolig morsomme innlegg, så jeg sitter her og ler. og ser for meg hele situasjonen:) Masse lykke til med treningen. Med en PT så får du den ekstra pushen man trenger:)
Kjør på med styrke og kondisjon ( intervaller gjerne) PS: ta en Inbodyanalyse så ser du fett%/muskelmasse, og det er lett å følge med på at fett% går nedover og muskelmassen oppover.

tvi tvi:)

klem sassa

Rosa sa...

syns det er kjekt med flinkis-livsstilsinnlegga dine, emmeline. Det er til stor inspirasjon, skal du vete!

Lukke til med jakta på den rette treningsforma - kanskje det er husvask som er tingen for deg? ;)

Anonym sa...

Hei! Enig med deg at Pilates kan virke kjedelig, men man må nok holde på noen ganger før du kjenner effekten ("core"-muskulaturen). Og etter min mening har Pilates mest et poeng sammen med trening der du får pulsen opp. Aktivitet som gir pulsstigning i mer enn 30 minutter er det som skal til for å brenne kalorier og frigjøre endorfiner! :-) Min venninne og jeg pleier å ta "interiørrunden" - rask gange/løping med innlagte pauser for vindusshopping i interiørbutikkene på Nesttun. Helt gratis til og med, under forutsetning av at treningen utføres på kveldstid når butikkene er stengt!

Jill sa...

Gikk på pilates for gravide, kun meg og en piltesdame, umulig å sluntre unna på øvelsene...
Så tilslutt da bekkenløsningen tok overhånd var jeg overlykkelig over å droppe pilatesen, du vet lang P-plass å vagge over, heis som gikk i rykk og napp (au aua au) og altfor mye trapp...
Ha en fin dag!

Christine Louise sa...

Jeg syntes du er sååå flink :)
Herlighet. Hvr ofte trener du?
Jeg prøver meg på 2-4 ganger i uken nå. Går greit foreløpig. Her går det mest i spinning. Håper bare jeg holder ut..
Vil ned i vekt altså..


Klem fra meg..

Karin sa...

Syns du er kjempeflink jeg da. Du finner nok noe som passer deg også.

Solveig sa...

He,he...kan nok kjenne seg igjen noen og enhver i dette!:o) Har ikke prøvd det selv, men jeg kunne nok fort ha endet opp som deg:o) Vakre bilder du viser.
Klem fra solveig

Anonym sa...

Hei "Emmeline"!
Dette er den mest fornøylige lesingen jeg har hatt på lenge her i blogglandia!
Nå vet jeg hvor jeg skal gå de dager som ikke er fullt så lystige, nemlig inn på din side.
Sitter her og smiler og humrer for meg selv.
Her er det rett fra "levra" uten masse fancy dikkedarer hvor alt skal være så forbaska trendy i ett og alt.
En deilig jordnær side!
Marianne

Related Posts with Thumbnails