tirsdag 15. september 2009

Økonomisk shopping hos Søstrene Grene



Det er sikkert mange som tror at Emmeline handler på spreng når hun får frie tøyler i interiørbutikker, men sånn er det faktisk ikke. Jeg har jo det jeg trenger. Jeg kom likevel hjem med noe nytt fra Stavanger. På Berheim Brukt og Antikk kjøpte jeg denne kurven med falske Hortensia. Kurven kommer fra Miljøgården, den var rimelig og hadde en fin fasong syns jeg. Falske blomster er nok kanskje litt sånn BOB BOB for mange, men jeg syns de er fine.


Den danske butikkjeden Søstrene Grene finnes kun i Stavanger og i Oslo. De har mye plastic fantastic, men innimellom kan man gjøre noen gøyale kupp her. Derfor MÅ jeg besøke Søstrene Grene når jeg har anledning. Denne gangen fant jeg bare litt småplukk, men er likevel fornøyd.


Søstrene Grene hadde noe gøyale Babuskanett i forskjellige fasonger. Jeg kjøpte alle modellene både skulderveske, bokveske og gigantisk nett som skal brukes til ekstradyne-oppbevaring. Da jeg kom hjem ble Babuskanettene adoptert av mine døtre. De kostet mellom 12 og 28 kr pr stk, så da gjør det ikke så mye om de ikke varer evig.


Jeg har jo ellers en forkjærlighet for isblå og turkise kjøkkenting. Dermed kjøpte jeg disse små skålene som kostet 8 kroner per stk.



Nye blogge-vaskekoster og dyrt vaskemiddel er også på plass. Hvis jeg skal holde meg strengt til interiørbloggeklisjeene, så mangler jeg bare en hjemmstrikket kjøkkenklut i matchende farge.


Hos søstrene Grene fant jeg et blått stripet kjøkkenhåndkle som er IDENTISK med et annet av mine kjøkkenhåndklær. Det kommer fra Bruka og det eneste som skiller er prisen. Bruka sitt koster 79 kroner, mens Søstrene Grene sitt koster 14 kroner.


Polkadott mønstrede grytekluter kommer fra Åhlens, ikke så spennende kanskje-men et greit supplement til min turkise samling. Øse og steikespader kostet 10 kroner på Søstrene Grene.


I går fikk jeg et spørsmål om hvordan jeg klarer å ta gode bilder til bloggen. Etter å ha lest Frøken Makeløs sitt gøyale innlegg om utstyrshysteri, kan jeg røpe at jeg tar MANGE bilder med mitt speilreflekskamera. Mange mange bilder, og jeg bruker bare noen få. Det er hele hemmeligheten;)


Nå venter middag- og trening. Vi sees:) Hilsen Emmeline

34 kommentarer:

camilla sa...

hei:) Å bare gå å kikke og nyte, og la seg inspirere er halve moroa med å gå i interiør butikker,også selvfølgelig plukke med seg litt små stæsj;). Høres ut som en skikkelig koselig tur dere har hatt,en liten husmor ferie skulle vi alle unnet oss innimellom:)) ha en fin dag videre:) hilsen camilla:)

Lisas hjem og skatter sa...

jeg er også en liten titter :) ser masse før jeg kjøper det perfekte.. henter også en masse inspirasjon og ideer rundt omkring! :) småting blir alltid med hjem! :)

jeg anbefaler Cornelias hus i Trondheim om du noen gang tar turen hit :) de har fantastisk mye fint!!!

du hadde kjøpt masse fint! likte hortensia'n :)

ha en fin dag :)

klem

fru karlsen sa...

Jeg elsker søstrene grene! Skulle ønske vi hadde det her i arendal, men er en del i sverige, og der har de en butikk på Nordby senteret. Det er også en i porsgrunn. Synes de har masse spennende og billig!

God høstkveld fra Inger

Bentre sa...

Så mye fint du har fått tak i! :-) De har forresten Søstrene Grene i Skien også. Bare sånn at det er sagt:-)

Min stil sa...

Hei. Kurven med plastblomster var kjempefin. Det som er kjekkt med plastblomster er at de trenger jo ikke å vannes og så holder de seg leeeenge. he he.
Klæm Susanne

Min stil sa...

Hei. Kurven med plastblomster var kjempefin. Det som er kjekkt med plastblomster er at de trenger jo ikke å vannes og så holder de seg leeeenge. he he.
Klæm Susanne

Marianne sa...

Her var det veldig veldig mye fint!! Men jeg må kommentere hekleteppet ditt først og fremst!! Så Nydelige farger!!!!
Herlig å se!
GOd kveld hilsen M

Pink lady sa...

Veldig fint alt sammen, skulle vært på Søstrene Grene jeg også! Får se om det kan bli en sjanse i Oslo en gang!

Hjemmestrikkede kjøkkenkluter kan du vinne i konkurransen min:)

Ha en god dag!

Klem Pink Lady

Anne sa...

Så flotte tin du har fått tak i!
Nydeleg den blåfargen:)
Kos deg med trening!

Noatunfrua sa...

Hei!
For de som bor i nærheten av svenskegrensa (Østfold), så finnes også SøstreneGrene på Nordby shoppingsenter :)

Lykke til med trening, Emmeline!
Jeg har akkurat slitt meg gjennom 50 min spinning - kan anbefales :)

Hilsen fra
Laila Johanne

Anonym sa...

Heisann!
Så mye fint du har kjøpt:-)
Er mye på Nordby jeg da:-)
- og du har rett:
Søstrene grene har mye fint til en allright pris:-)
Syns M sa det fint til meg en gang:
Vi er ikke heeelt kjøpe- gale , men "rede- byggere", he he!
Ha en fin kveld, nyyt den:-)
Klem , Hege.

Anonym sa...

Hei.
Fin fangst du har gjort.
Det går rykte om at Søstrene Grene åpner i Trondheim til våren. Gleder meg...

Ha en fin kveld
Hilsen Tippatipp

Unknown sa...

Søstrene Grene har også butikk på Herkules i Skien, bare så det er sagt. Fin, fin blogg forresten...:)

Anonym sa...

PS! Nå skal jo " Englefryd " starte "Søstrene Grene" i Tr. Heim- HURRA!!!
Eeeenda en klem ,Hege.

Martes atelie` sa...

Jeg har også fått sansen for Søstrene Grene. Finnes også på Nordby shoppingsenter for oss som bor nærme svenskegrensen.
Sist kjøpte jeg søte krukker til
15,- kr. stk.

En morsom butikk:)

Hilde Heimdal sa...

Så myyye fint du har fått tak i :)!!

Ja du tar fine bilder...hehe så DET er hemmeligheten! :)

Da får jeg bare knipse i vei hehe....

Kjempefin kurv og flotte FALSKE blomster, jeg liker det jeg !! ;)

Klem Hilde :o)

Hem och Lycka sa...

Vilka finfina inköp du gjort! Till min stora glädje så öppnade Söstrene Grene i Strömstad (min uppväxtstad) så varje gång vi besöker mina föräldrar blir det en tur dit.

kram Mia

HusmorDronninga sa...

Så mange fine ting du hadde med deg hjem fra Stavanger da!

Jeg må innrømme at jeg ble bare henrykt den gang jeg flytta til Stavanger og oppdaget at de hadde Søstrene Grene, siden jeg hadde svært så gode minner fra Danmark.

Men... jeg må også innrømme at jeg ikke lenger finner like mange fine ting der..

Kos deg på trening!
Jeg har inntatt sofaen, nedsyltet, med hostesaft og pledd...

(eddas) sa...

Å så mye søtt og pent...kan du si meg hvor den butikken ligger i Oslo...søstrene Greene?
Ha en flott kveld
klem edda

Emmeline sa...

Hei Edda...
Den ligger på Sandvika Storsenter, og det er Oslo for meg...Men kanskje ikke for andre (hehe)

Ellers ser jeg til min store forskrekkelse at Søstrene Grene nå er på vei til Trondheim og i tillegg har flere butikker på Østlandet. Hvorfor ikke Bergen sier jeg bare....

Unknown sa...

Fine ting og fine bilder! :)

Guro sa...

HAHAHAHA - "nå mangler jeg bare en hjemmestrikket klut i matchende farge (...)" - det mangler ikke jeg :-D Visste ikke at jeg var sånn en klisjé, men jeg kjente meg igjen øyeblikkelig!

Takk for vakre bilder og blogginnlegg med humor!

Rosa sa...

Mykje lekkert du har fått med deg, Emmeline! Dei turkise steikespadane kunne eg godt tenkt meg!

Anonym sa...

For ein utruleg fin blogg! Har vore innom å sett mykje på denna, kjempemykje kjekt å lese! Du er kjempeflink :-)

Tonto sa...

kjempefin blogg! :)

noen som vet om man kan handle hos søstrene grene på nett? Bor selvfølgelig på vestlandet.. laaaangt borte fra en tydeligvis fantastisk butikk:(

Renate sa...

Så fint å se flotte ting som ikke koster en formue :)
Nydelige bilder du legger ut :)

Anonym sa...

Så gøy,
søstrene grene har
så mange artige ting,
jeg falt jo pladask for
nettene med dukkene,
blogget jo om disse dukkene
i går faktisk! så søte så søte...!

ut på tur & shoppe litt
ja, det er som balsam for sjelen!
herlig herlig herlig!!!

ha en fin uke videre - klem til deg

Ingunn sa...

Så mye fint du viser. Når jeg går i butikken og ser noe fint, tenker jeg at det var Emmeline-stil he he.

Så kjøper jeg bare det som det står oss på.

Ha en fin uke.

Klem ingunn

Anonym sa...

Hei hei så masse fint du har fått tak i. Se og nyte:) Syns de oppvaskkostene er så fine men har ingen selv desverre.
Ønsker deg ei flott uke videre:)

Fjordheim sa...

Så mye fint du hadde kjøpt på Søstrene Green. Oppdaget den for første gang i Danmark i sommer. Må innom i Stavanger når jeg skal dit i okt. det er helt sikkert.
Syns hortensiaen og korga var veldig fin. Har en gang der det er ganske kaldt om vinteren, men jeg må ha noen blomster der, og da er dei kunstige veldig greie. Ofter er dei fine også.
Ha en flott dag :)

Hege sa...

Søstrene Grene finnes på Kjøpesenteret Herkules i Skien også.Mye lekkert.

Anonym sa...

Til info så åpner Søstrene Grene en butikk i Karl Johan i midten av oktober. Hurra!

Emilie sa...

Søstrene Grene finnes faktisk ikke kun i Stavanger og i Oslo. Det har åpnet en ny "Grene"-butikk på Jessheim. Leser du ikke bloggen på hjemmesiden deres ? ;)

Men du har en fin blogg da! :D

Anonym sa...

De har også fått søstrene Grene på Farmandstredet i Tønsberg tror jeg....:) kjempefin blogg!:D

Related Posts with Thumbnails