lørdag 27. oktober 2007

Utadæsjølopplevelse

I dag har jeg kjøpt ny peisovn til huset her..
-det vil si: Jeg har gjort et forsøk på å kjøpe ovn:)
Nå har vi nemlig endelig kommet til et kompromiss:
Far har bestemt at det ikke blir bruktovn,
ellers kan jeg bestemme, innen en fornuftig prisramme..
Dermed skjønte jeg raskt at jeg måtte vinke kakkelovnen bye bye!



Vi kom til butikken med friskt pågangsmot
Barna var plassert hjemme og dermed skulle vel
alt ligge til rette for et kjøp???


Men det var før jeg skjønte at det kun var
Pompel og Pilt sine slektninger som jobbet i butikken!


Det var en haug med menn i lagerfrakker,
som gikk inn og ut av svingdører.
De svarte at nei du må snakke med Jan-Ole,
eller Knut-Inge eller Åge-Johnny eller Petter-Olai
og ingen -absolutt ingen kunne hjelpe...

Ut og inn av svingdørene gikk de, og da vi endelig hadde fått
betalt den berømmelige peisovnen var det ingen som kunne
kjøre truck! Kanskje jeg kunne snakke med Knut-Inge?
Men Knut-Inge hadde ikke lappen -og sånn gikk vi fra mann til mann.
Det var like før Mummimamma herself satt seg på gaffeltrucken...
Hvor vanskelig kan det være?
OG hvor er Gorgon vaktmester når du trenger han??????



Iallefall... Vi er nå tilbake i huset vårt.
Eiere av en ny ovn som står igjen på butikken!
Intill Kjell-Arne eller Trond-Åge muligens kommer
på jobb på mandag, og dersom de muligens har
sertifikat på gaffeltruck og kanskje muligens
også finner nøkkelen til gaffeltrucken...
Ja da kan vi kanskje begynne å glede oss over ny ovn her i huset!

Ønsker alle en superdeilig lørdag.
Skal komme tilbake med et SKIKKELIG innlegg i morgen!!!

30 kommentarer:

ESMERALDAS HJERTE sa...

Jeg syns virkelig at dette var et SKIKKELIG innlegg jeg, hehe.....En utrolig herlig hverdagsbeskrivelse-eller hva skal jeg si-du kjøper kanskje ikke vedovn til stua hver dag-men en sånn beskrivelse av KurtKåreJonnyTrond er virkelig til å glise av, kjenner meg igjen kan du si.......

Nyyt lørdagen, det gjør jeg -etter å ha troppet opp på Haukeland skole fordi jeg trodde det var loppis der i dag, men det var det nok ikke......Så da måtte jeg innom butikken å kjøpe smågodt og lørdagsDagbladet...Og senere i kveld venter !skal vi danse".....

Klem til deg

Anonym sa...

Det er såååååååååååååå bra....HAHAHAHAHAHAHAAHHAHAHAHAHAHA:))
og jeg hater pompel og pilt, og slenger ofte den bemerkningen ut etter butikkansatte selv....kremt;)

Og alle guttene jeg jobber med innenfor datasystemene våre har doble navn...hahaha, så når jeg skulle snakke med sjettemann, som da var ekspert på det ene...og jeg fikk vite navnet, så mått jeg spørre om de fleipet med meg...hehe! Men de kommer alle fra en liten bygd, hvor de er kalt opp etter begge besteforeldrer...osv, så navnene klinger sånn som dine her:))

Og jeg skulle likt å hatt meg og deg på shopping, med akkurat samme tankegang, og kommentering....HAHAHAHA!
MEN DET BURDE VEL BLITT I UTLANDET, SÅ VI IKKE HADDE SKREMT BORT FOLK;)
Du får varme deg på et telys, enn så lenge, og noen varme tanker fra meg:)

Anonym sa...

Eh...og det er ikke så mye nytt hos meg, for jeg har sååååååå mye varer å legge ut, og batteriet er dødt på kameraet...;)

Anonym sa...

Ler, høres ut som du har vært oppi nord norge på shopping for der har alle rare dobbeltnavn. Man vet man er nordlening da man har to navn som ikke passer sammen:)
Spent på hvordan ovn det ble. Den som var avbilda var jo bare til å dø for da

Anita sa...

Kjempebra! Utrolig! Du kan skildre du! *ler* Men hvordan ovn ble det da? Bilde?

Ha en fortsatt god helg
Klem

Two sa...

He he, for nokre opplevelsar du alltid kjem ut for!! Eit mareritt å sjå på slike som, akkederer, diskuterer, reklamerer, funderer, spaserer og ikke-vite-merer!!! Og verre er det å stå midt oppi det!Erfarte det samme på Ikea ein gong, han med truck-lappen var gått for dagen og min mann med lapp fekk ikkje lov å bruke trucken!! Så eg òg gjekk tomhendt. Trudde lagerfrakkar var historie eg! Kanskje vi må legge ein ferietur innom dessa karane og sjå nærare på dei??? Vel, du er ikkje ferdig med historia enno, du skal no få den i hus og plassere,installere, montere,....håper du slepp å reparere!!

Zizzi Molde sa...

Skal si du får oppleve det når du er ute og shopper. Får iallefall håpe du får den i rett størrelse når du først får den, da.*Smiler lurt,her nå*
Enig med deg, hvor vanskelig kan det egentlig være å kjøre truck?? Er spent på bilde av den nye herligheten, så inntil videre, fortsatt god lørdag!

Mia sa...

Det var nå godt dere fikk kjøpt ovnen, ihvertfall... så dukker den vel opp hjemme hos dere etterhvert (får man håpe).

Tusen takk for din koselige kommentar i bloggen min, Emmeline. Jeg vil anbefale deg å dette igang med hekling, det er ikke vanskelig (hvis jeg klarer det, så klarer du også) og så kan du velge koselige farger, istedet for de "standard" svarte, lilla, oker etc...

ChatrinesLiving sa...

Hehe, ja dette er sååå typisk! Har jo selv akkurat bygget hus (ikke helt ferdig enda..) Å jeg har snakket med mange sånne jan-inge, tore, arne og hva de nå heter alle sammen... Vært utallige timer på byggmakker ventende i lagerhallen på varene mine... Det skal visst ikke være så lett det der, nei;) Men unasett, GRATULERER med ny ovn!! som dere forhåpentligvis får i hus snart:)
Ha en super kveld!
Klem:)

Anne sa...

Trøstes min som jeg ler. DEN butikken vil ikke jeg besøke. Du skriver jammen så godt at jeg kjenner igjen lateren boble over...

Grip dagen sa...

Det var et hissig innlegg du hadde skrevet... Måtte le da jeg leste det.
Opplevde noe lignende selv. Da lurte jeg på om det var skjult kamera, for SÅ elendig betjening fins ikke - trodde jeg... Men JO. Ingen sjult kamera der. Bare Pompel og Pilt i aksjon..

"Velkommen" på veggen din minner meg og Tildas hus. Ho brukte jo den skrifta i forrige bok. Koselig og leken skrift!
Jeg er også glad i å skrive på vegger og dører... Har nok en tagger i meg...
Ha en fin kveld. Marit

ESMERALDAS HJERTE sa...

jeg må inn her igjen jeg vet du- har gått og lurt på om jeg plutselig kom til å møte på noen fra bloggverden ute i den "virkelige"hihi, morsomt at du kjenner igjen utsikten......Glemte å takke deg for de gode ordene på forrige innlegg,veldig koselig:) Takk for innspill på orkidèfronten, skal vanne hver uke, og la den få lys....

Fortsatt god kveld:)

elin1976 sa...

nå har jeg:O)

Olstad sa...

Ha ha ha det var en festlig betraktning. Er det ikke typisk jeg ser det hele for meg...

Men når jeg begynte å lese historien var jeg redd for å høre at du hadde kjøpt en ovn til dukkehus...

Ha en superfin helg fortsatt. Jeg ligger nå rett ut på sofaen og angrer litt på at jeg takket nei til brukt og antikk messe på Hamar i morgen men virker utrolig slitsomt å tråkle der en hel dag....

Anonym sa...

Å, herlighet...he-he, morsomt innlegg! Får helt frysninger på ryggen av Pompel og Pilt og ikke minst han vaktmesteren... Var livredd dem da jeg var lita. Husker hodet snurra HELT rundt på han ene. Er det rart en blir redd???

elin1976 sa...

Du er fa....meg ikke sann! Herregud det minner virkelig om pompel eller pilt.
Av og til kan man lure på hvorfor noen gidder å betale noen for å jobbe når det eneste de egentlig gjør er å skape slikt et forbanna raseri at gråstein sprekker.
(har vi kjent på den noen ganger......neeeeei)

Håper virkelig at ole åge ( eller noe i den duren) kommer påå jobb på mandag for ellers blir du vel hovedattraksjon i vestlandsrevyen på kvelden)
"DAME STJAL TRUCK I RASERI ANFALL" Ja, jeg hadde faktisk tenkt å male dette bordet i morgen.
Hva venter vi på?
Må få det ferdig.
Kjøpte en hylle også men fikk ikke lagt inn bilde for det er noe kødd på blogs nå for tiden.
Å julepynten til 66,66% vil du IKKE se!
Så sånn er det med den saken;O)
Overhørte en morsom samtale med mannen i telefonen i kveld.
Min tantunge på 14 ringte for å høre om onkelen kunne hjelpe han å handle på Ebay. HA HA HA-
Jeg ropte inn at han måtte sjekke størrelsene på koppene hvis det var det han hadde tenkt å kjøpe.(mannen forstod hva jeg mente siden han og en kompis satt her med tårer i øynene for noen helger siden da de leste om dem på bloggen din å holdt på å leg seg ihjel)

Nei nå må jeg få kasta meg rundt å få gjordt noe i dette huset. God klem:O)

[morgrethe] sa...

Hallo Emmeline. Nå er det sannelig lenge siden jeg har kommentert hos deg, beklager det. Men selv om jeg titter innom deg nesten daglig, så er det ikke hver dag jeg har tid til å kommentere. Nå er jeg spent på hva du har handlet, shoppingqueen. Er glad du fant fotoapparatet ditt igjen, så vi får se alt det fine du shopper. Nei nå skal jeg sette meg i sofaen med en ufo faktisk....det spørs om det ikke blir en trommevirvel i løpet av uken på meg. Vi får se. Når det gjelder min gode venninne som sa jeg var fargeløs, så har hun desverre ikke blogg. Henne kunne du tullet masse med, ei fantastisk venninne med masse humor og trillende latter. Men du.... jeg tror ikke hun aner hva en blogg er en gang.... hun kan ingenting på data, så hun bruker nok lite tid foran skjermen. Ha en fin søndag Emmeline....hilsen fra øst.

Gunhild sa...

Morsomt innlegg fra deg igjen. Ja, du hører til Pompel og Pilt generasjonen du og. Ofte at når jeg nevner disse, så aner ikke folk hva jeg mener. De ga et utslettelig inntrykk fra barndommen. Var veldig skummelt...Nå må vi jo få se bilder av ovnen. Vi må ha alle fakta. Sånt lier vi vettu. Ikke så lenge siden jeg selv skulle velge ovn til gjestehuset. Det endte jo med en innbygningspeis.

Kreoline sa...

Ha, ha, høres ut som en lørdag på byggvareshoppen, der er det mange pompler og pilter. Det var nå godt du ovnen, kjekkere å få den med hjem også, men den som venter på noe godt ..................
Ha en fin søndag, gleder meg til bilder av ovnen.

mimmi sa...

ha ha Æ ler mæ ihjel av dæ :))
Gidder du og komme på neste fest tror du?

Ellie sa...

Utrolig morsom beskrivelse! Ikke visste jeg at alle slektningene til Pompel og Pilt hadde dobbeltnavn. Håper vi får se bilde av ovnen deres etter hvert, om dere får den da :-). Så masse fint du hadde kjøpt på Nordhjem, kjekt med det pizzafatet ;-). Også var det jo fint at teppene faktisk var tepper, og ikke lommetørklær. Det må jo kalles fremgang ;-). Ha en fortsatt god helg!

organic-lizzi sa...

Utrolig morsomt å lese,men ikke så festlig å oppleve akkurat.Har egentlig litt vel mye tålmodighet,men lurer på om jeg hadde annulert kjøpet i en samme situasjon..
Herlig blogg!!Håper det er greit jeg linker...

Zizzi Molde sa...

Hei du! Neida, det var bare en oppfordring til alle som er innom om å legge igjen en kommentar, ikke verre enn det... Har sett huset ditt jeg! Klem fra meg!

Marie sa...

Hahahahah, skulle tru det var mennene til damene på "Fredriksons fabrikk" som jobba der. Same innstilling, hehe

Gler meg til å sjå omnen montert. Eg har linka til deg. Du har SÅ masse bra innlegg!

Ha ein fin søndag :o)

silje-sin sa...

Heisann:) høres ut som en festlig opplevelse å skulle kjøpe den ovnen:) er det mulig;) hva slags ovn endte dere opp med da? Er helt enig i at Bo Bedre er alt for minimalistisk,fatter ikke at folk kan bo sånn jeg! Har egentlig slutta å kjøpe bladet for lenge siden,men tenkte jeg skulle gi den en sjangs siden det var julenummer. Var faktisk ikke så altfor ille,men ikke verdt 60 kr heller... Så flott at du har 4 barn forresten! Blir alltid så imponert når folk har så mange barn! (og enda har overskudd til masse annet...) Du er et godt forbilde:) Nyt søndagen:) klem

Anne sa...

He-he, ha-ha, ti-hi, *fnis* altså! Det er bare så morsomt å lese innleggene dine! Det er helt utrolig hvor mye du får ut av dine små hverdagsopplevelser. Skrive kan du også! Du burde spørre et ukeblad om å få en fast spalte. Virkelig! Håper vi få se bilder av peisen. Ønsker meg også kakkelovn, men den er altfor tung for gulvet vårt. Så vi må nok også finne noe annet. Klem

Anonym sa...

He he he he he he:) Morsom historie! Får håpe du får hjem ovnen etterhvert da!
Ha en super flott søndag!

Silkeline sa...

Trodde jeg hadde kommentert her jeg, men......hmmmm. Hodet er tydligvis litt rørete om dagen...

Du skriver jo så levende og morsomt som vanlig, at jeg kunne bannet på at det var jeg som hadde vært i denne butikken! Synes tilogmed at jeg hilste på Pompel og Pilt der....Skrekk og gru for noen typer!
Som liten var jeg livredd de karene.
Det er da så typisk i sånne butikker....ingen har ansvaret for noenting liksom.....grei dere selv, bere vi får pengene dine....
Håper Georg vaktmester ordner opp så dere få ovnen hjem snart da, følger med i spenning jeg....

Ha en fin søndagskveld:))

Loise sa...

Skulle nesten kunne sverge på at du har vore og handla på Coop Byggmix i Volda... *ler*

Line sa...

Så utrolig morsomt skrevet!!!!!
Gratulerer med ny ovn :)

Related Posts with Thumbnails