tirsdag 25. mars 2008

Friskt vårmot på kontoret



Vårsolen skinner, og de fleste er tilbake på jobben:) I dag drasset jeg med meg hylle, krakker, gris og annen pynt på bussen. Tanken var at jeg skulle få en frisk vårstart på kontoret etter ferien.



Lille Emmie kommer fra Annettenett og har nå fått ny bopel på jobben hos meg. Her skal hun få stå til sommeren kommer. Hun er så søt i dongeribuksen sin!



Hvitveis i plastikk fungerer glimrende for vårstemningen. Disse har jeg kjøpt på Ikea og de pynter fint opp i kurven fra Mollys Heaven!



I dag har jeg skrudd opp hylle med dill og dall! ( I bakgrunnen ser du den triste kontorpulten, men den er det ikke så mye å gjøre med, selv om rotet selvfølgelig kan ryddes som en start;)



Rosa Tilda sammen med frokostskilt !



Plastikkblomster og Tildaboks. Den nye bokskolleksjonen er kjempefin syns jeg !



Jeg hadde ikke så mye å henge på krokene under hyllen, så da tok jeg de småtingene jeg hadde på kontoret fra før!



I dag har jeg fått litt kjeft av mine kollegaer fordi jeg er frekk mot Herr Emmeline her på bloggen. Bryr han seg ikke om det du skriver? spurte en kollega i dag tidlig. Neida, svarer jeg-Herr Emmeline vet akkurat hvilken dame han har giftet seg med, og har vent seg til å la det meste gå inn det ene øret og ut igjen det andre. Dette gjelder både for kone og barn, vi snakker alle for døve ører til den mannen!
Derfor blogger jeg i vei, uten at Herr Emmeline løfter så mye på et øyelokk engang. Dersom han hadde forsvunnet på en hvit hest i solnedgangen -uten å se seg tilbake, skulle jeg nok ha begynt å skrive kjærlighetsdikt på rim hver dag. Men Herr Emmeline er heldigvis ganske redd for hester -så da slipper jeg å holde på med sånt tull!!


English: Back on track. Today I have decorated my office with a new shelf and plastic flowers. The pig called Emmie is also new. It is made by Annettenett, and has got a new home at my office:)

55 kommentarer:

liven sa...

Nydelige bilder Emmeline!! Du må ha det koseligste kommunale kontoret i Bergen og omegn:O)
Ha en fin uke!!

Mita`s hjørne sa...

Så koselig det ble på kontoret ditt, slik er det - en får det ikke koseligere enn hva en gjør det til, og skal en trives må det nok noe stæsj til... sånn er det bare...
Å du, kunstige blomster er superfine - ikke visner de heller, og det er jo helt fantastisk...

Ha en koselig dag og uke...

Trines Hus og Hage sa...

Hei!
Nå har jeg skrevet et rimelig langt innlegg til deg før i dag, men så kom jeg på enda en ting som jeg ville si deg. Tror du ikke dama hadde lagt inn nytt innlegg, du da! Denne gangen fra kontoret sitt - som så kjempefint ut! Sukk, tenk om jeg også kunne hatt det litt fint rundt meg når jeg er på jobb. Men som du vet fra bransjen, så har man bare en kontorpult som disponeres fritt, og den er som regel så rotete at det er helt fælt. Ikke plass til noe særlig dill dall på hyllene der, nei. Du er iallefall heldig som kan omgi deg med vakre og inspirerende ting både hjemme, på hytta og på jobben!
Vel, det jeg skulle si da, er at jeg anbefaler (anbefaler mye i dag, gitt) deg å kikke på denne nettsiden: www.fredholm.no Der ser du en fantastisk hage som Helen har, ei hagevenninne tillater jeg meg å kalle henne. Kos deg! Trine

Randi sa...

Så fint alt ble hos deg. Syns du har ett koselig kontor jeg.
Lille Emmie var bare helt skjønn!!hyllen ble perfekt. Plastblomstene blir bare finere og finere de. Hadde du ikke sagt det så hadde jeg ikke gjettet det nei.

Ja så de er bekymret for Herre Emmeline de..DET skulle han vel likt og lest tenker jeg...hihihi
Litt uskyldig moro må man ha med mannfolkene.....såpass syns jeg de må tåle.;))

Han en koselig dag på jobben!!

Grip dagen sa...

Skal si du har et vårlig og kreativt kontor! Riktig koselige omgivleser.
Jeg likte godt hyttebildene også. Det er så gøy å se interiørbilder!

Det er slett ikke lett å ta bilder fra hytta. For en vil hverken ha folk eller rot på bildene... Og begge deler dukker fort opp!
Når vi har vaska ut hytta og er klar for å dra hjem, er det så fint der at jeg bare får lyst å bli...
Vi kom hjem fra hytta igårkveld - uten katt! (Ja, for ungene vil jo ha med både katt og kanin på tur!)
Så ikveld må vi til hytta igjen for å lete etter katten...
Ha ei forsatt fin uke!
Marit

frk. vims sa...

så koselig kontor du har! :)
her er det bare penner og kopper med penner og rot...som oppstår pga penner... tror jeg har for mange..!

ha en fin dag! :)

Trine sa...

Du er søt du... nyter virkelig å lese bloggen din :)
Humrer for meg selv støtt og stadig.

Takk for at du gjør arbeidsdagen min litt kortere.

elin1976 sa...

Hallo snuppa.
Takk for koselig hilsen på bloggen. Men ser du etter rødt hus her på Å og på toppen av alt tror jeg bor i det så må du se lenge. Jeg bor i et brunt med RØDT tak. Men det er koselig å tenke på at du nesten har vridd nakken ut av posisjon for å få en liten titt. he he
Pass på så du ikke får nakkesleng skade nex time.
Her går livet sin vante gang, nå er jeg faktisk barnevakt for andre gang i dag. Først for en liten samebaby og nå for en ekte rogalending og begge er 7 måneder. JUHUUUU. Noen mener jeg øver meg mens jeg gjør dette bare for å huske på hvorfor vi kun har en. he he
Snøen har kommet her og vi har ikke hatt så mye snø på veeeeeeldig lenge.
Nå har jeg måka og måka og er dritlei.
Forventer at min kjære kommer kjørende hjem med røde roser fordi kona har jobba seg ihjel med gardsrommet;O)

Å når det gjelder harselering med mannen så er det sånn her også. LITT MÅ DE NÅ TÅLE.

☆Therese sa...

Så fint du har det på kontoret da!!
Du skulle sett mitt ... eller nei, tror ikke det :o) Jeg sitter inne i en bygning med mange kontorer. Mitt har IKKE vinduer ut (veldig trist) og jeg får ikke lange maaaange hull i veggen. Temmelig trist kontor igrunn.
Jeg krysser forresten fingerene for lottolappen din, vet hvordan det er å ønske seg en del uten å få gjennomslag for det på hjemmebane :o)
Utrolig hva menn kan få til (les hvor mye tid de bruker) med en jord haug. Ser ikke alltid noen særlig forskjell når de liksom er ferdige heller :o) Nok kom det, ha en superfing dag.

☆Therese sa...

Uff det går litt for fort i svingene noen ganger.
Det jeg mente å skrive vedr. mitt kontor var jo at jeg ikke får LAGE så mange hull i veggen.
:o)

elin1976 sa...

Jeg legger igjen kommentarer på de som oppdaterere bloggene. Unntatt din da som det plutselig kan dukke opp 4 kommentaer fra meg på samme innlegg men det er jo bare for jeg ikke har telefonnummeret ditt. he he. Spør Molly!
Jeg lagerer alle nye linker i en egen mappe og så legger jeg dem inn når jeg gidder. Var flittig før, nå går det litt sånn tregt kan du si. he he snakkes:O)

Anonym sa...

Så koselig kontor. Hva jobber du med?

Anonym sa...

Så koselig du har fått det! Jeg sitter i et kjipt kontorlandskap:(
Grisen var kjempeskjønn - mye bedre enn marsipan:-)

Jill sa...

Hvem skulle vel tro at hvitveisene kunne være så vakre på Ikea...
Jeg venter i spenning på de ekte, plukket av en skitten barnehånd, med litt for kort stilk :-)
Det varmer morshjertet...smelt!
Det må være inspirerende å ha det så flott på kontoret :-)
Hvordan har det gått med sparerundene dine i byens interiørbutikker????

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Så flink du er som pynter kontoret ditt :) Og det ble veldig koslig !! Til tross for at jeg liker nips og naps ....så har jeg nok norgesrekord i både rot ogh mindre sjaremerende kontorer ....!!

Vel , jeg får jobbe videre...

[morgrethe] sa...

Det er jenta si som kan å gjøre det hyggelig rundt seg. Til og med på arbeid. Min lile speider hadde skrevet en liten historie i norskboka si før påske... om hjemmet sitt: "Jeg har dekorert rommet mitt med lego........bla bla bla.....Og noen ganger ser huset ut som en svinesti" Og vet du.... akkurat nå har han rett! Her ser det ikke ut....kontoret ditt er som en drøm! Et lite hint: besøk min søster!

Ha ei fin arbeidsuke på det koselige kontoret.

silje-sin sa...

Så flott det ble på kontoret ditt! Nå tenker jeg jobbingen går som en lek;) Skikkelig koselig hadde det blitt der! ha en fortsatt fin arbeidsuke! Her laver snøen ned,skulle ikke tro det snart er april.. klem fra silje.

Huset på toppen sa...

Skal si du fiffet opp kontoret med den flotte hylla!

Det må være koselig å ha det så vårlig og fint på jobben!!

Ha en fin uke i solskinn!!

♥ H@rmoni ♥ sa...

Så fint det ble når du fikk pyntet på kontoret ditt! Viktig å gjøre det litt koselig på jobben også.
Holdt på å kjøpe det kitchen-skiltet jeg også, men jeg øver meg på å ikke kjøpe alt jeg synes er fint.. Kan motstå alt- bortsett fra fristelser.. Thi hi..
Ha en finfin uke!:O)

Tone sa...

Så koselig det ble på kontoret ditt!! Selv så sitter jeg i landskap, og stålgrått er fargen som dominerer, kjempekos. Ikke kan jeg dra inn allverdens stash heller, for det er jo ikke antistatisk... Høres ikke det koselig ut? Alikevel så har vi smuglet inn litt bilder og planter. Bedriftshelsetjenesten sier det er viktig med planter som kan hjelpe oss med å puste, så det så ;-) Stilig skilt du har, god smak, du. Som om jeg skulle valgt det selv ;-) Ha det så bra, klem:-)

Linda sa...

Hei!Flotte ting på kontoret.Linda :))

Fru Fjeldhammer sa...

Så mye fint du omgir deg med.
Jeg regner med at det er på kontoret ditt at alle kollegane dine stopper og aldri vil gå ut igjen???

jeg tror nok han herr emmeline er en tøff kar som tåler det meste..

ha en fin kveld...

chevostar sa...

Så flott kontoret ditt ble da! Sikkert kjempe koselig å få litt vår pynt inn på kontoret!
Og falske blomster er faktisk ikke så dumt!
Håper du har hatt en flott påskeferie!

Anita sa...

Så koselig kontor du har!! Hmmm! Lurer på om mannen min ønsker seg litt stæsj på kontoret sitt, er jo sååååååååååååå koselig! Det rose stoffet ditt!! Vil ha!!! Vil ha!!! Nå har mannen min også laget meg en hylle som ble kjempefin!! Han er så stolt, den mangler bare et strøk med maling. Nå har jeg lagt inn en bestilling på en tallerken hylle, får jo smi mens jernet er varmt! Ha en koselig kveld! Klem!

Mummimamma sa...

Så koselig du har gjort det på kontoret ditt, må være en fryd å komme inn til deg for en prat.

Hehe, tenker Herr Emmeline er veldig fornøyd med sin Fru Emmeline jeg :)

Ha en fortsatt fin kveld, klem fra meg

Solstad sa...

Ja dette ble et koselig og vårlig kontor.....det er ikke alltid det skal så mye til.
Det er så artig å lese på bloggen din, du skriver så godt! :))..jeg må stadig drage på smilebåndet mens jeg leser.
Ha en fin kveld. Klem

Anonym sa...

Så fine bilder fra kontoret:)Jeg har ikke kontor,snufs:)står i en bitteliten klesbutikk,men jeg har bakrom!!!,det er på str med et prøverom, akkurat plass til en krakk og noen hyller, men det duger.Vi får trekke pusten utenfor rommet:)Ha en fin kveld.ps. glemte å si at jeg har ikke dør,men forheng:):)

Christinas låvebutikk sa...

Heia! Dette kontoret kunne jeg likt å jobbet på jeg også. Greit å kose seg på jobb når man tilbringer mange timer der.

Ha en fin kveld videre!!

Tonje sa...

så fint du har gjordt det på kontoret ditt=) Må jo være mye kosligere og hyggeligere der når man har det fint rundt seg=)
Klem

Nette sa...

Så forfriskende det må føles å jobbe på kontoret ditt, kjempefint! Ser lille Emmie stortrives:)

borghild sa...

Synes jeg ser deg på bussen med alt pikkpakket ditt!:-) Men det var vel verdt strevet, for fint ble det! Kjempeskjønn gris med heklede blomster Annette hadde laget... Hadde alle kosegriser vært som den, kunne jeg også hatt en. Kan ikke for alt i verden forstå at noen vil ha en ekte miniatyrgris som kjeledyr... Men de om det, kos deg på det vårlige kontoret ditt!! Klem B:-)

Verkstedet sa...

kjære, kjære emmeline!!!! jeg har ikke glemt deg!!! har kost nå kost meg med innleggene dine. for orden skyld må jeg få klarhet i om disse hyttebildene var fra sørlandet eller fra det stedet i bergen??? synes det så utrolig koselig ut!!! dog uten mus!!!!! så på sex og sigelliv i går...og vel, en mann var hysterisk og stof på en krakk og veivet med armer og bein...og gjett hvem jeg da tenkte på??? ...;)
så hygelig med litt pynting på kontoret, tar du mitt etterpå??? nei, slik luksus har vi ikke på skolene, men mitt er nok av de bedre likevel, litt fordeler har man vel på privatskoler, me eget kontor har jeg ikke, er fire stykker som deler.
da har jeg hatt en arbeidag og skal alt ha fri i morgen:) greit med myk start, men har da også ligget strak på sofaen etter dagens innsats....huff, bruker altfor lang tid på å komme ignng etter feriene.
skal se om jeg kvikner til med et innlegg i morgen, ble litt treg kjenner jeg...hva skla jeg vise...tror alle får den følelsen iblant....og smykker..vel, hvor mange hjerter er av interesse av å se?? de er jo veldig like...men kommer mer etterhvert, og jeg kvikner nok til. akkurat nå venter jeg på vår, og solen skinner og da kan vi ikke klage, men jeg vil likevel ha varm vår og sommer. gleder meg vilt, sklla så mye kjekt!!!!
vi snakkes, kjære friske emmeline, du får meg alltid i godt humør:) thank u:)

Olstad sa...

SÅ hyggelige vårbilder du har i bloggen da Emmeline skikkelig hyggelig. Det ble kos på kontoret.

Jeg synes du er riktig så søt mot Emmelinemannen jeg, menner har dessuten ikke så mye å gjøre i bloglandia synes jeg. Min bare observerer på sidelinjen og konstaterer vært ute å handlet nå. Siden jeg står på trappene og bestille en del møbler fra Mollysheaven tror jeg at det forblir en hemmelighet også i bloggen...:-)

Karna sa...

Den grisen var jo bare knalltøff, kjempe fint på kontoret ditt nå. Skulle hatt en liten opprydding her hos meg nå, vasket litt løse trekk på sofa og stoler, to hunder som bare MÅ se ut vinduet bruker disse som klatrestativ og da ser de ut deretter...

Heldigvis hadde jeg skrevet mange gule lapper til meg selv før påske, for ellers hadde det blitt lite gjort i dag og i går, men med lappene så husket jeg iallefall noe, kanskje jeg begynner å få demens?

Du får kose deg videre på kontoret ditt, jeg lengter ut i solen, men blir nok middagslur i dag også istedenfor kjenner jeg...he,he...

Livy sa...

Heisann!
Så fint det blir på kontoret!!

...Og du; jeg er sikker på at Emmeline-mannen har det bra, tror nemlig Emmeline tar seg godt av han :-)

Ønsker deg en fin onsdag!
*Klem*

Bo med Lena sa...

He..he..godt han er redd for hvite hester også da..:) Det er jo det som er deilig med å han vært gift noen år...man kjenner hverandre ganske godt etterhvert.

Herlige bilder. Gjør underverker på et kontor å få inn litt ting som egentlig ikke skulle vært der (hvis du skjønner hva jeg mener). Ha en flott dag på det fine kontoret!

elin1976 sa...

Ksn du komme inn å se på den såkalte grytelappen nå???

Tove sa...

Det er ikke ofte jeg kommenterer hos deg, men jeg har fulgt med noen måneder nå:) Du viser frem så mye flott, og skriver så godt!

Og ikke minst har du det flott på kontoret, det kan kanskje være greit å ha noe fint å hvile øynene på innimellom jobbingen:)

Tilonino sa...

Saa koselig du har faatt det paa kontoret ditt. Skulle onske jeg kunne gjore noe slikt. Men i bank er ikke det saa veldig mange muligheter for det..... synes jeg ser haha. Men hos deg var det deilig. Er i USA derfor er det litt mange skrivefeil her. Ha en fin uke og kos deg paa kontoret. Det hadde i allefall jeg gjort..
Klem fra Tilonino

Merete sa...

Så herleg kontor!! Du må jo bare rett og slett gle deg masse til å gå på jobben men eit så koseleg kontor :o) Søte ting og tang du har teke med deg og pynta med...plastikkblomar gjer susen når de er så fine som dei du har! God onsdag til deg!

Anonym sa...

Oi så koselig du har det på kontoret ditt...! Mon tro hvor du jobber? Der hvor jeg jobber tror jeg de hadde sett på meg som en galning om jeg hadde begynt å dekorere med de fine romantiske tingene mine rundt pulten min, hihi... ;) Ha en fin uke! Synnøve

elin1976 sa...

pssst...... Emmeline.....det var moses....som mettet folkene med 5 fisker og 2 brød...;O)

irina sa...

Jøss så korslig kontor da !!! Kan jeg spørre hva du jobber som...Jeg mene r er du sosionom må det være koslig å komme til deg !!! uansett så var det ett utrolig persolig og hyggelig !!

Folk føler seg sikkert vel...og du tror jeg er en morsom, høyrøstet bergensdame som tar rommet !!! Posetivt ment !!!!

Emmeline sa...

ELIN: Jeg har allerede vært innom siden din og rettet den bibelhistorien din...

Moses lå i sivet, Jesus delte ut mat!! Ikke noen diskusjon om det--
hehehe...
Moses??? Det er det verste jeg har hørt!!

Kanskje det var Mummi som delte ut mat mens Moses gikk på vannet og Jesus lå i sivet??? Hmmmm---Ja det tror jeg faktisk må være riktig!

BO sa...

Frekk? Du? Nei, då klarar dei nok ikkje å lesa mellom linene, noko eg trur Hr. Emmeline klarar meget bra! Her osar det av solid og trygg kjærleik!
Ein skal dessuten tukta den du elskar (ikkje med slag, spark og woodoo(?)), med litt verbale småspark...
Ha ein kjekke kveld. Kanskje Hr. Emmeline blir litt nervøs av at du pyntar så grådig på kontoret? Han kan jo tru at du ynskjer å flytta på kontoret? For mi skyld, sei i frå til han at det ikkje er derfor! :-)

Anonym sa...

Heimekoseleg kontor! Det ligg ein award til deg hos meg:0)

Trines Hus og Hage sa...

Hei igjen Emmeline!
Har du sett på det lange blomsterinnlegget mitt til deg? Litt spent på om du tror dette kunne hjelpe deg litt. Jeg har en liten følelse av at innlegget mitt har gått deg hus forbi. Jeg satt nemlig og skrev i går tidlig, og like etter hadde du med stor iver dekorert ditt hyggelige kontor og lagt ut nytt på bloggen. Kanskje du ikke så de siste kommentarene på ditt forrige innlegg? Du får ta en kikk tilbake om mine "mistanker" stemmer. Ha det fint! Klem

Lene sa...

Heeei, Emmeline - og vel overstått påskeferie :)

Du, den Anettenettgrisen er vel den nusseligste, lille koteletten jeg har sett :) Så fint at han holder deg med selskap på kontoret. Og en knallkoselig binge han har fått seg - sååå langt ifra noen grisebinge man kan komme :)

Har bladd meg nedover siden din og kosa meg med virkelig fine bidler og farger. Den hytta deres er en drøm. Og sofaen vet jeg er liten. Tror det er presis den samme vi hadde i tv kroken før - og her til gårds er vi visst uti slekta til nye kontormaskotten din - noen ordentlige sofagriser. Så da ble det en sofa som omtrent tok hele tv kroken istedet. Men gode venner kan også trykke seg sammen der det er hjerterom - og vips - så blir det stjerterom ;)

Og jeg må jo si at dette du skrev om herr Emeline her var en fin kjærlighetserklæring, lell :) Han trenger slett ikke bryr seg med å bruke tiden på antihesteskrekk kurs - og du slipper kjærlighetsdikt og rim ;) Selv om det hadde da vært moro å lese hos deg, det og, hihiiii ;)

Ha en fin kveld, Emmeline :) Og R.I.P til de tre englemusene :)

Klem fra meg :)

Cathrine sa...

Kjempefine bilder,regner med det er bra fint på kontoret ditt nå.Herlig å kunne gjøre litt stas på kontoret,altfor mange triste kontor rundt omkring.Di skulle ha fått litt innspirasjon ifra deg. Ha en fin kveld.
Klem

Lene sa...

Hjeeeelp.... Jeg har jo slengt av meg skoene. Men, men - du kjenner meg igjen med sandaler og du, nå ;))

My little footprints sa...

Hei!
så fine ting du har satt opp på kontoret ditt! Kan liksom se deg litt for meg drassende med masse ting på bussen.. hihi ;) Men fint ble det iallefall! ;)

mali-mo sa...

Kontoret ditt var blitt så fint og vårlig og koselig at, fikk litt inspirasjon til å ta en solid oppfriskning på (felles) jobbkontoret også.

Det har blitt noen år siden sist det ble shinet nemlig. Vi deler altså som sagt kontor på jobb nå,4 damer og 2 menn (blir mange folk når alle vil jobbe deltid hehe). Så det hadde vært moro å se hvor godt mottatt rosemønstrete stoff hadde blitt hos oss..

Sist gang to av oss damene hang opp nysydde gardiner og pyntet med et par duftlys og noen småting og blomster kunne vi formelig SE nakkehårene reise seg på disse mannlige kollegaene hehe.

Det som var litt sørgelig var at duftlys og pyntesaker etterhvert druknet i penner, papirer og kaffekopper før de på en merkelig måte bare forsvant...Men, det er som sagt en stund siden, så kanskje det er på tide med et nytt forsøk?

elin1976 sa...

Det heter å kaste med hul hånd. Ja vel jeg kan godt gi meg på jesus /moses diskusjonen men jeg vet at jeg har rett.
Hva gjorde han derre moses i en siv kruv???

uansett så har jeg spurt molly om hjelp til å avgjøre om det var Jesus eller Moses spørsmålet for dagen. Hun kan nok dette......tror du ikke?

Anonym sa...

Herliga London. Her tar det av med kommentarar. Klarar du gjere noko anna enn å poste innlegg, lese kommentarar og svare dei fleste? Dødsimponert. Er sikker på at BT hadde auka opplaget sitt vanvittig, om dei hadde ansatt deg med fast leserspalte. Kontoret er heilt fantastisk koseleg. Ef har ikkje ord rett og slett. Stor klem frå Linda

Helene sa...

Stakkers Elin som sovna i kristendomstimen. Hun mener fortsatt at det var Moses som disket opp med maten og mettet en hel fokemengde. Ler så jeg griner.
Ikke rart hun ikke blir fortrolig med å ha Jesusbilde andre steder enn på vaskerommet. Det er nok ikke lenge før hun påstår at Moses har vært og tatt seg av klesvasken hennes he,he
Flott kontor du har laget til. Slikt er godt for trivselen. Når du i tilegg får et avlyst møte og får mulighet til å blogge litt må jo livet være på topp :0)

Related Posts with Thumbnails