fredag 14. mars 2008

Påskeferie - Easter Holiday



Så er det endelig klart for påskeferie.... JIPPI!



I skrivende stund er vi i gang med å pakke. Huset her hjemme er vasket og ryddet til dem som skal være her, og bilen er pakket og klar for dem som skal avsted:) Den nye hyllen har endelig kommet opp på veggen, og er påskepyntet med kyllinger og gule lys!



Se hvem som lå i postkassen min her forleden? Elin har sydd denne flotte badedamen til meg og jeg ble helt rørt. Du er SÅ SNILL Elin, og jeg ble kjempeglad for gaven!! Badedamen er et eksotisk innslag i vår familie med sin lange slanke kropp! Her i huset er vi nemlig ikke så vant til å se høye og tynne mennesker.



Trolig er badedamen også sjokkert over å ha flyttet inn til en Mummifamilie, men så langt har hun ikke klaget! Hun holder en sjøstjerne av Tildastoff- og bærer virkelig bud om at sommeren er rett rundt hjørnet!



Gule lys hører påsken til--og Greengate eggeglass til frokosten:)



Dette er nesten som en bloggkavalkade. Først henger krans fra Gunnhild, så henger hjerte fra Albertine og ved siden av henger Elin sin slanke badedame.



Jeg har laget noen krakker til kontoret mitt også. Jeg kjøpte flere av disse krakkene på loppemarked for mange år siden. Nå har jeg malt to av dem hvite, og limt stofftrekk på toppen. Jeg bruker decopage lim over stoffet, slik at man kan tørke over hvis det blir flekkete. Det funker bra! Jeg klarer jo aldri å bestemme meg for hva jeg liker best. Derfor laget jeg krakkene med ulikt stoff ,og brukte både roser og ruter-- begge ble fine syns jeg!



Det skal bli utrolig deilig å komme seg vekk fra dagliglivets kav og mas denne uken. Som dere kanskje skjønner blir det en stille uke her på Emmelines blogg. Jeg tviler på om jeg kommer til å blogge noe før jeg er tilbake;) Derfor vil jeg bare ønske alle mine lesere en kjempedeilig påskeferie- enten dere er hjemme, eller dere drar på tur. KOS DEG MASSE:) Påskeklem fra meg!



Tomorrow we are going to our summer house. There we will spend Easter holiday. I really look forward to lazy days. As you can see I have painted the shelf made by my husband, and I am really satisfied with the result. I have also painted some stools and decorated the top with fabric! The slim Tilda, made by Elin reminds us that summer is just around the corner;) The next week my blog will be silent -so I wish you all the best for Easter :)

58 kommentarer:

Aina sa...

Her også er det klart for påskeferie, vi har ingen planer men det blir nok en tur til foreldrene mine.

Så fin badedame Elin har sydd til deg, jeg har lagd to jeg også, tok bare 6 dager for jeg gjør på så mye attåt;0)

Krakkene dine var kjempefine, har to hvitmalte jeg fikk lyst til å friske opp alà Emmeline;0)

Håper dere får en superduper ferie, kos dere masse!

Klem fra meg.

silje-sin sa...

For et HERLIG innlegg Emmeline! Skikkelig "påskete"! Håper dere får en kjempefin uke på hytta,uten mus men med masse kos:) Jeg fikk tak i påskeeggene ja,da jeg bestilte de kosta de 9 kr stk! Kupp! Betsilte 10 av hver farge,mannen min trodde jeg hadde blitt gal.. Ha en FLOTT påske kjære deg! Mange klemmer fra Silje.

Tone Yvonne sa...

Her tar vi påsken over helgen ;-D
Det blir en tur til fjells i noen dager. Som du sier, man trenger litt seneskifte!!

Badedamen din var veldig flott!! Har anskaffet noe av Tildas sommerstoffer for i år - får se hva som kommer ut av det....

Håper påsken blir musefri og at dere får masse mulighet til å kose dere!! Ha en stålende ferie!!
Klem

Linda sa...

Hei!Nydelig hylle,skjønne ting.
Flotte krakker du har "kledd".
Håper dagene her sør blir fine.
Vi hadde en fantastisk solskinnsdag
i dag.Hilsen Linda :))

[morgrethe] sa...

Så fin hyllen ble, skikkelig koselig. BadeTilda har jeg også tenkt å sy i påsken. Jeg begynte så vidt på forrige syklubb, men du vet, jeg rakk lite da gitt.

Men tilbake til hyllen.
Så flink mannen med krøllene er da! Og det er du også. Krakkene ble kjempefine, både med roser og ruter.

Nå må du kose deg i påsken Emmeline.
Slapp av og kos deg!

Ja ja.... nå gir jeg deg en stoooor påskeklem;o)

Anita sa...

Kjempefin hylle!! Har satt mannen her i gang med å snekre hylle til meg også! Håper bare den blir ferdig..... Fine ting i hylle også! Krakkene er kjempefine, har sånne selv men de er hvite og gurrsje gule! kanskje de skal pyntes og males litt etterhvert. ha en kjempe koselig ferie!! mannen her har forresten fått med seg at dere har et problem på hytta og har tilbudt seg og oss og hjelpe dere og tømme fellene;o) ha en musefir påske feiring! Jeg kommer til å savne dine lystige og koselige innlegg! Klem Anita

Anonym sa...

God påskeferie til dere alle! Jeg har også ferie fra i dag, og det er bare så heeeeeerlig! I dag var det så herlig vårvær, så jeg fikk pusset vinduene og hengt opp nyinnkjøpte gardiner i stuen, så nå er jeg helt klar for ferie. Vi skal tilbringe den her hjemme, med en liten tur til hytten. Gleder meg! Likte godt krakkene dine!
Og hyllen ble lekker - snille mannen:-)

Anonym sa...

Kameraet er alltid med! Skal huske å ta masse bilder og blogge. Alle bildene jeg har fra hytten er liksom så gamle. Jeg vil ha bilder slik det ser ut nå!
Gleder meg til du er tilbake. Uken blir ikke det samme uten Emmeline.
Ha en musefri påske!

Verkstedet sa...

hei!!!!
så utrolig heldig du er spm fikk en slik tilda!!! kjempesnilt!!! den hyllen din sier jo også ganske mye om bloggverden...:) men først og fremst om mannen din som har vært så snill å snekre til deg. skikkelig koselig så det ut.
håper dere får en fin tur, og ingen mus!!! det kan jo bli dyrt..!!
jeg tar med pc på ferien,jeg må få oppdatert en dag, vurderer nå....men jeg er såå segen etter denne uken på jobb. skal bli godt med ferie.
kos deg, gleder emg til nye innlegg fra deg, men nå skal du få ferei fra alt det vanlige:)
klem

tinemor sa...

Så heldig du er som fikk Tilda. Den var kjempefin!
Og hyllen din ble kjempefin!! Min stefar holder på å snekre tallerkenrekke til meg, og jeg kan ikke få den fort nok. Men som du vet, -den som venter på noe godt, venter ikke forjeves..... Ha en flott ferie!!! Hilsen fra Tine

Anonym sa...

Hei på deg. Så knallfin hylle. Har mannen din snekra den? Dødsimponert! Di hylle er så fint pynta med knallfine ting og tildaer. På mi hylle er ting berre slengt oppå og på krokane, i påvente av å havne andre stader. Jaja.. Men du, kjører de ikkje innom Stavanger på veien? Eg har kjøp ein slik muse-skremmer-stikkontakt-sak. Eg håpte at den kunne skremme vekk nokre tussalus frå kjellaren. Men det gjorde den desverre ikkje. Så nå ligg museskremmaren ubrukt, og du skal sjølvsagt få den med deg om du vil.

Urkh, eg likar heller ikkje mus. Så eg hadde nok plassert meg sjølv i ei hengekøye.

De må ha ein kjempefin påske, og kos deg masse med bloggefri. Det er litt godt det også!

PS! Kjekt at du vart like glad som meg for endene mine he he.

tinemor sa...

Hei igjen! Du er den første jeg har fått komentar fra! Kjempegøy! Jeg viste ikke om alle disse flotte sidene før jeg kjøpte bladet Rom 123. Å dette var jo skikkelig i mi gate, så i kveld har jeg satt i gang å laga egen blog. Du må gjerne stikke innom siden å! Klem fra Tine

Verkstedet sa...

Da er siden endelig oppdatert:) god påske og takk for hyggelig hilsen. klems

Solveig sa...

God påske, jeg er ganske ny i bloggverden, men "kjente igjen" stilen på tingene du har fått fra de andre bloggene, og det passet jo bare utrolig bra sammen!

Hilsen fra landet sa...

Riktig god ferie Emmeline!

Herlige krakker, jeg elsker ruter jeg da. Og de må jo ikke være like - helt enig!

Påskehilsen herfra

marita sa...

God tur og god påske til deg og dine.

Inger sa...

Her er vi også klare for påskeferie nå. Ønsker dere en flott påske - forhåpentligvis med MASSE deilig sol! Kos dere!

Huset i Hagen sa...

Så koselig påskeinnlegg! Jeg likte så godt hyllen din. Den gjorde seg fint med fin påskepynt på. Kjempefin Tildadukke fra flittige og snille Elin. :0) Og så krakkene dine da. Alt er så vårlig og lekkert! Det var smart å ta dec.lim utenpå stoffet. :0) Ønsker deg en super påskeferie Emmeline. Får håpe det ikke dukker opp noen mus. ehem..jeg er veldig redd for mus jeg også. Så da vi oppdaget det ekstra marsvinet i buret trodde jeg først det var en mus som hadde lurt seg inn iiiik. Jeg liker egentlig best det andre marsvinet hun har "Kos"! Hun er tykk og rund og med pels som står rett ut. En skikkelig koseball! :0) Vi skal snart ta påskeferie vi også. Må bare vente på at mannen skal komme hjem. Han jobber og jobber. Her ser vi på påskemorgen og "tester ut" litt påskesnop! Påskeklem fra meg. :0)

Anonym sa...

HJELP!!!!!!!!
Jeg klarer ikke lenger å logge meg inn på bloggen min!!!!
Jeg har visst gått glipp av at det har vært noe ny innlogging her til en ny og bedre versjon av bloggen???!!!!
Er det noen som kan gi meg noen gode råd?????
Hilsen
MEYBIME

Randi sa...

Der var hylla ja....kjempefin ble den!! Likte knektene bedre på din enn de ferdige som vi fikk tak i.
Nå venter jeg på knagger og mer materiale så blir det ei på stua og ei på gangen også.:)
Vi reiser til påskefjellet neste onsdag...og gjett hva...jo DA starter påskeværet for fullt!!

Ha en strålende fin påske

liven sa...

Hei!! Så fin hyllen ble !! Skikkelig handyman du har:)
Krakkene dine ble også kjempefine. Må visst jakte litt på loppemarkedene utover nå!! Var innom to Fretex butikker i går og fant meg litt:O) Så fornøyd!!
Ha en fin påske du og dine!!!
Er vel div.småbutikker å besøke på din vei sørover:O)

Two sa...

Å så fint du har laga det til heime hos deg. Ønsker deg ein fin tur sørover til hytta og ei rolig påske((hvis mulig då????)Det blir sikkert mange muntre opplevelsesrapporter her på bloggen etterpå, men det blir litt lenge å vente på nye innlegg frå deg......

Karna sa...

Ha en kjempe flott påskeferie Emmeline, håper dere ikke finner spor etter en eneste mus!!!!

Nydelige krakker og kjempe fin Tilda, spørs om du ikke må fikse noen slike krakker til å ha hjemme også nå siden de passet så fint til resten...

Kos dere på hytten!

Cathrine sa...

Heisann! Her blir det tatt påskeferie over helgen (eller jeg har jo tatt det for lenge siden) Skikkelig kuul badedame du har fått deg,og hylla ble kjempelekker. Ha en super påske Emmeline

MeyBiMe sa...

Her var det skikkelig koselig påskestemning!!!!!
Mye fint du har!!!
Ha en knallfin påske!!!

Made by KKann sa...

Hei Emmeline

God Påske til deg og dine!
Kos dere masse på hytta!
Så heldig du er som fikk en slik flott bade-dame!
Krakkene dine ble bare helt supre! Vet selfølgelig nå hva jeg skal gjøre med de tre krakkene jeg har - som jeg malte mørkegrønne tidlig på 90-tallet!

Happy Easter!

smil fra KKann

Bo med Lena sa...

Kos deg på påskeferie!! Flotte bilder, og krakkene ble så fine!!

Påskehilsen fra Lena:)

Hulda sa...

Kjempefine og vårlige ting du viser bilder av, Emmeline! Krakkene ble supre, vet du, uten at jeg visste om det, så har jeg en slik krakk på bloggen min i dag. :) Har to slike. Den ene er helt hvit, mens denne andre har fått en fin voksduk på toppen. :) God påske!

chevostar sa...

Du verden så flott den hyllen ble da! Skikkelig fin!
Ha en fin påskeferie emmeline!
Håper du ikke møter for mange mus i hytten din!

Penelene sa...

Ah - sånt et skjønt påskehjem.
Ha en knallfin påske, Emmeline!

Christinas låvebutikk sa...

Nydelig Emmeline! Koselig påskeinnlegg med masse fint!! Ha ei fin påske du også!:0)

Anonym sa...

Så koselige bilder, flotte krakker med nydelige bokser på... Ha en finfin påskeferie! Synnøve :)

krinkelkroken sa...

Så søt badedame!
Kos dere masse i påsken og hils musene, hehe , kunne ikke dy meg;)
GOD PÅSKE

Gry sa...

Kos deg så godt med påskeferie! Godt å ta en pause fra hverdagslivet, og bloggen, i blandt.

//klem Gry

Ingrid sa...

Så utrolig koselige påskebilder du vier. Greengate har jo bare så mye skjønt.. Ha ei fin palmehelg!

Shabby-Roses-Cottage sa...

Dear Emmeline,
I wish you wonderful days in your summer house...Have fun :o)
Your pictures are sooooo beautiful again!!!!
The shelf looks so great with all this dekoration...
Many love greetings Patricia

åsemor sa...

Kos deg massssssse med sørlandspåsken din Emmeline, jeg krysser både fingre og tær og satser på at musene har holdt seg unna ditt hus, slik at du slipper å sove på stuegulvet.

Påskeferien er litt fjern for meg enda, regner med jeg må borti onsdagen før alt er levert, og alle er glade og fornøyde. Men dette er jeg så vant til at jeg tenker ikke påske før skjærtorsdag.
Trenern skal også jobbe så vi har nok ikke kommet oss noen vei likevel. I kveld kommer Karoline også hjem,og da er flokken samlet.

Ha ei fin påske Emmeline, mange påskeklemmer fra meg( de gule myke du vet) :)

Mummimamma sa...

Hei, du kreative dame!

Jeg ønsker deg en riktig GOD PÅSKE!
Håper du får kost deg skikkelig, og tatt mange fine bilder som du deler med oss etter påske.

Her skal vi reise på fjellet i morgen, så i dag skal jeg rydde, vaske og pakke, men jeg får ikke revet meg løs fra bloggverden, så jeg får begynt. Manger selvdisiplin.

Kos deg i påsken, Emmeline!
Påskeklemmer fra meg

Albertines verden sa...

I all verden så mange innlegg du har klart å produserer siden jeg var innom sist. Det tar tid å pløye gjennom så mye. Fine bilder og god lesning. I år er det ganske rart, for jeg gidder ikke pynte til påske, siden vi reiser på påskeaften, og dagene føre har jeg vel hodet mest ned i koffertene som skal stappes. Ha en superfin påske! Klem fra Meg.

borghild sa...

Nå har du vel allerede dratt på ferie, men vil ønske deg en riktig god påske likevel!
Og hvis jeg ser noen på Mosters Hus som ligner på de i Mummifamilien (dine ord, ikke mine!;-), så lover jeg å hilse!
Klem B:-)

Nette sa...

Åh, så søte fine krakker du har pusset opp! Sånne vil jeg også ha en gang:)
Og badedamen var skjønn ja, Elin er en kløpper på disse, ser jeg!
Ønsker deg en fin påske:)))

mali-mo sa...

Kjempefine påskebilder. Tror jeg må hive meg rundt og gjøre noe for å piffe opp påskefaktoren heri heimen. Også falt jeg litt for de der actionlys bildene dine, de var skikkelig tøffe! Så tindrende! Håper sørlandsferien blir fin og uten mus!

Lille Trille sa...

Hei :-)
Hyllen din ble kjempefin, og lekkert med alle tingene du stiller ut. Ekstra koselig at de er fra ulike bloggere da.
Krakkene ble skikkelig friske og fine, synes det bare er stilig at de ikke er helt make.
Ønsker deg en riktig flott påske.
Klem Lille Trille

☆Therese sa...

Så fin hyllen din ble, du har pyntet den så fint også !!
Jeg har et pr krakker i furu, nå fikk jeg jammen lyst til å herme litt etter deg - inspirasjonskilde du ;o)

Håper du får en deilig påskeferie på sørlandet (og at du oppnår det du hadde som formål å få til der ...)

Klem

Lena sa...

Så koselig innlegg!!
Blir alltid oppmuntret hos deg:)
Nydelig bade-tilda!
Håper du får en herlig påske!!

Gerd, p, sa...

knakkene var veldig fine,koselig å få ein sån fin badedame da.Hylla kjempe fint pynta.HA EIN FIN PÅSKE

Grip dagen sa...

Ser at du fungerer som et slags showroom for blogbutikker...!
Mye fint du hadde pynta hylla di med!
Stakk bare innom for å ønske deg og dine ei deiiiilig påske!
Klem Marit

Sigurd Olav Silset sa...

så søt badedame du har mottatt, Elin kan det der hun!! Søte krakker du har fikset, vårlige og fine. ha en god påske!

Garden Angel sa...

Goood Pååååske!!!!
Herlige bilder hos deg:)
((KLEM))

Dans på roser... sa...

Badedamen er skjønn.
Fine og inspirerende bilder.
Ønsker deg en fin påske!
=)

Reginas Cottage sa...

Hi Emmeline
Your shelf looks ver nice and all the
others also.
Have a nice Easter Holiday
Greetings from Germany Regina

Minnelita sa...

Ja nå er det sannelig påske her også. Våkna til snø i morges men plutselig skinte det opp og sol og blå himmel kom til syne. Herlig. Elsker snø som smelter... Ønsker deg og dine ei skikkelig god påske. ;D

FO - 2 sa...

Fine stemninger hos deg. :)
GOD PÅSKE!

My little footprints sa...

Hei Emmeline!
For en herlig påskestemning du har skapt hos deg! Virkelig nydelig ;) Jeg må også si at jeg likte så godt hva du hadde gjort med krakkene dine! De ble jo kjempefine!
Jeg ønsker deg en herlig påskeferie! Hos meg kommer nok dagene til å fly av gårde, vi skal på besøk og ha besøk hele påsken igjennom, og det er jo så koselig!
Påskeklemmer til deg fra meg ;)

Tante Mimmi sa...

AWARD til deg på sida mi!:)

Marie sa...

Herleg innlegg! Nydelege bilete !

Framleis god påske :)

Villa Luftslottet sa...

For noen herlige farger!!
Alltid kjekt å få en liten venninne gave, og Tilda-dukken var jo rett og slett både fin og morsom:)

Anonym sa...

Hei Emmeline! Jeg har vært innom bloggen din flere ganger, men har liksom ikke fått med meg at du er fra Bergen. Jeg syntes det var noe kjent med utsikten på bildene dine, og på det ene bildet så jeg plutselig mitt barndomshjem hvor mine kjære foreldre fremdeles bor. Jeg bor selv litt nærmere fotballbanen og skolen. Verden er liten :) Hilsen Helene

Related Posts with Thumbnails