fredag 7. mars 2008

Fredagsfrokost



Fredag er i grunnen den deiligste dagen i uken. Når arbeidsdagen er over, står man foran en ny og ubrukt helg. Jeg går alltid like optimistisk til helg, uvitende om at jeg kommer til å ende som en vaffelstekende Mummimamma som ikke får plass i den trange boden på to kvadratmeter, men presser seg inn sammen med vaflene likevel!



I dag har jeg spist frokost og kost meg i ro og mak før jobben! Jeg har flere prosjekter som nærmer seg siste innspurt, og forhåpentligvis får jeg noen av disse i havn i løpet av helgen.
Jeg har for eksempel gjort meg veldig populær i familien ved å male møbler i stuen... Malingen luktet helt vannvittig -og tilslutt var alle fordrevet fra stuen, inklusive meg selv. Ikke akkurat et sjakktrekk, men likevel på tide å få det gjort!



Min mor er verdens snilleste, og derfor kom hun i går med alle lappene mine. Hun har festet alle trådene og dampet alle lappene til slutt. Etter en prøvelegging av lappeteppe ( som viste seg å være en IQ test deluxe- hvordan skal jeg få et fint mønster?? Umulig!!!) har jeg kommet til at jeg må hekle cirka 20 lapper ekstra. Jeg regner med at jeg nærmer meg sammensying i løpet av helgen. Det kommer ikke til å bli sammenhekling av den enkle grunn at jeg ikke vet hvordan det skal gjøres, og heller ikke har noe særlig hekletalent!



Denne uken har jeg ikke vært på bloggbesøk hos så mange. Jeg er rett og slett kjempelei av å sitte i timesvis på vår stasjonære PC, og sosialt er det heller ikke. Min bærbare PC er endelig levert inn til reperasjon, og jeg gleder meg til å få den tilbake. Da kan jeg blogge samtidig som jeg ser på tv eller gjør andre ting. Det passer meg supert. I dag har jeg imidlertid bestemt meg for å ta en liten besøksrunde for å se hvordan uken har vært for dere andre!



Friday, and finally weekend. Lovely ! I have a lot to do this weekend. I have to finish painting my furnitures, and I also have a lot to do with the carpet with granny squares. Have a nice weekend:)

45 kommentarer:

Linda sa...

Hei!Så deilig ut med en rolig frokost.Går selv rundt litt i halvørska,spiste bare ei skive på benken mens jeg smørte nista til barna.Har en travel dag forran meg.
Skal ha bakedag med en del damer.
Vi har leid en barnehage med bakerovn.Pluss takkebakst.Oppskrift til alle er klar.Flotte lapper hos deg.Det er noen som lager lappene litt større.
Du kan se i bloggen til Mias landliv.Ha en fin helg!Ps.Snurrene så herlige ut.Hilsen Linda :))

Jill sa...

Å den frokosten så DEILIG ut!!!!
Likte koppen din :-)

Oppdaget i morges at fryseboxen min er dratt til de evige jaktmarker helt uten å si fra før han dro :-(
Snakk om å være uhøfflig!
Her her jeg gjort alt kan kan for å holde ham full og fornøyd....

Jeg kommer nok til å prøve de svenske snurrene, fikk aktivert gjærbakstgenet mitt da jeg var gravid :-0

Hulda sa...

Så koselig du har hatt det i dag morges, veldig fint å sette løkblomster i koppene fra Greengate. :) Det var søtt. :) Syns også at fredag er en herlig dag, da har man to hele fridager foran seg.

Jeg har heller ikke vært så aktiv rundt om på bloggene denne uka. Har vært litt opptatt. Godt med litt "fri" innimellom.

Lena sa...

Gleder meg til å se lappeteppet ditt ferdig:)
Hvor mange ruter har du heklet??
Jeg har begynt også, men tror ikke jeg har kommet til 20 enda...
Det vil nok ta tid her ja..
Innimellom sying så blir det noen til etterhvert:)
Ha en super helg!

Anita sa...

Så koselig med rolig frokost!! Selv spiser jeg alltid når jeg har levert ungene og det er sååå skjønt! Mamman din er jo utrolig snill da, for og feste tråder er en forferdelig jobb! Selv har jeg begynt å montere mine lapper såvidt, men høyest pri her om dagen har alle kaninene som jeg har fått bestilling på! Har skkurat vært på posten med 2! Nå skal det byttes en bæsjebleie kjenner jeg på lukten! Ha en koselig helg Emmeline! Klem fra Anita

krinkelkroken sa...

Gleder meg til å se det ferdige teppet;)
Maler for harde livet her selv, har lukket meg inn på et eget rom ellers blir mannen så sur, han liker ikke malingslukt hehe
De kanelsnurrene så herlig ut, jeg elsker gjærbakst, får prøve meg på de i løpet av helgen, nå tenkte jeg å bake brownies;)
Ønsker deg en herlig helg:)

Tone Yvonne sa...

Hei :o)
Frokost i ro og mak er en flott start på helgen.....
Lappene dine er veldig fine, virkelig gode farver!! Fredag er en optimismens dag - helgen ligger der som en ubrukt mulighet klar til å fylles opp med hyggelige gjøremål :o)
Nå skal jeg sy litt mere....

Ha en strålende helg!!

klem

frk. vims sa...

Heisann!

Hvordan går det med snøstormen?
Her er det null snø (som alltid), skal kjøre opp til Trondheim neste uke, og der er det visst kaos, tror vi må kjøpe oss kjetting, i tilfelle rottefelle :o

Rutene dine ser flotte ut! Hvor stort blir teppet? Selv om du sier at du ikke kan hekle, så er jo lappene et flott bevis på at du kan det da! :)


ha en strålende flott helg!

Anonym sa...

Deilig med ein roleg start på dagen. God helg i vaffelboden:0)

mali-mo sa...

Den frokoststunden der for deg selv i ro&fred så jammen deilig ut. Selv ble jeg vekket 05.35 av en viljesterk 1-åring som foretrekker action fra det sekundet hun åpner øynene. Og med pappaen i Oslo ble det meg som trakk vinnerloddet i "førstemann-opp" idag. Men min tid kommer nok. Vi tok igjen til lunsjen og koste oss da isteden!

Det der maleprosjektet ditt står det respekt av. Har flere ting jeg skulle ha malt, men husker fremdeles hva jeg tenkte under siste maleprosjekt (spisestuestoler),så jeg klarer å vente litt til hihi.

Skal bli spennende å se det ferdige teppet. Er bare litt redd for at det inspirerer meg til et nytt "evighetsprosjekt"... God fredag!

Lille Trille sa...

Koppene dine er kjempefine :-)
Må jo bare få sagt at påskedromedaren din er noe av det mest sjarmerende jeg har sett. Nå som våren ser ut til å ha kommet tilbake til Vestlandet er jo også påskestemningen snart på plass :-)
Lappene dine er kjempefine. Holder på selv å sy sammen mine lapper...har en mistanke om at jeg mangler noen lapper, men det går jo egentlig raskt å hekle. Det er å sy sammen og å feste trådene som tar tid.
Ønsker deg en riktig god helg!
Klem Lille Trille

Huset på toppen sa...

Så deilig frokost du har hatt!

Prøvde kanelsnurrene i går,de gikk unna,spiste de lunken og de forsvant alle sammen! Nå får skillingsbollene en konkurent :-)

Håper du får en fin helg og kos deg med "små prosjektene dine"

Lynetmor sa...

Hei, det så ut som en god frokost :-)
Blir spennende å se lappe teppet ditt ferdig. Ønsker deg en kjempe fin helg. Klem

Shabby-Roses-Cottage sa...

I wish you a wonderful weekend!!!
You grannies looks sooo sweet...
And I wait in suspense for the pictures of your beautiful shelf :o)
Many love greetings,Patricia

Silkeline sa...

Så deilig med fredagsfrokost i fred og ro. Man trenger det innimellom....og ha tid til å høre sine egne tanker. Forøvrig tror jeg vi her inne er velsingnet med evnen til å sette pris på de små, nære ting, og at vi kan det med å kose oss innimellom slagene.

Malelukt i stua ja....synes det virker litt kjent...hehe:) Jeg har en tendens til å sette igang uten å tenke på følgene. Her er det en ledig plass liksom, så da står jeg her å maler....*glis* Godt at du har fått det unna da, men jeg er litt spent på hva du har malt....

Såååå heldig du er som har hjelp til festing av tråder!!!! Det er drittjobb det. Jeg har noen ruter igjen å hekle, men har begynt å hekle de sammen. Det er ikke lett å få noe system på lappene nei, så jeg bare slumser ivei og håper det blir bra:) Jeg prøver å ikke få flere like ved siden av hverandre, men ellers så har jeg bare satt de sammen litt på måfå...

Kos deg i helgen med eller uten vaffler:)

Fru Fjeldhammer sa...

Så koslig det var med de blomstene i greengate koppene.
hyggelig med en myk start på den siste arbeidsdagen før helgen...
Ha en fin helg!

åsemor sa...

Endelig fredag, litt feil å si det egentlig når det bare er mandager og fredager. Men i morgen tidlig skal jeg sove, lenge........
Blir nok sent lagt seg da vår sønn kommer hjem i natt, tidlig påskeferie i forsvaret, han har ikke vært hjemme siden jul så nå blir det godt å få se han igjen:)
Kjenner jeg han rett så er ikke planene hans å sitte hjemme hos mamma, og det er greit nok for det hadde vært stusselig for en som snart er 22 år.

Nå skal jeg vaske og bake rundstykker, da blir det god lukt i huset da :)

I helga er jeg fullbooket da vi skal ha øvelse lørdag og konsert på søndag med storbandet, lørdagskvelden skal jeg være vakt på fest på ungdomshuset, Vassendgutane skal spille så det er forventet masse folk. Tenker jeg skal være glad når mandagen kommer jeg.

Ha ei fin helg Emmeline !

FO - 2 sa...

God helg til deg Emmeline. :)

Reginas Cottage sa...

Hi Emmeline!
Now it's a long time since I visited
you.You have got so much new and nice on your blog.You have very nice photos and I also liked Greengate.
You have always great ideas!
A good night to you!
Regina

[morgrethe] sa...

Hallo frue. Så koselige kopper du har;o) Har vært en tur i Oslo i dag.... eller rettere sagt..på "Hemma Hos" på Bygdøy. En riktig koselig plass. Tenkte vi skulle rekke en svipp på Bærums Verk, og da skulle jeg kjøpt meg flere asjetter i GreenGate, men sukk..... det ble ikke tid til det. Men turen var koselig, det er sikkert og visst. I kveld skal kjæresten på TNT-konsert, Tuta på overnattingsbursdag, Speider'n på overnatting til kompis.... så her ligger det til rette for en kosekveld sammen med Sjefen. Skal strikke.... nå er jeg så lei. Får det ikke til fint, så jeg rekker opp og rekker opp!

Ha ei koselig helg.... her blir det håndballkamp og håndballdugnad på søndag...

Miamor sa...

Hei! jeg har blitt så inspirert av å lese bloggen din,så jeg har begynt på mitt evighetsprosjekt granny along! har bare hekla 8 stk så langt.Det er kjempegøy : ) Måtte nistirre på dine lapper for å skjønne mønsteret,men nå går det greit! Syns lappene dine er fine når de er små... søte liksom. Har søkt på granny along for å finne ut om hvordan vi hekler sammen,men når jeg skulle finne det igjen for å tipse deg,fant jeg det ikke igjen...ja.ja typisk. Min elskede har sans for tall og matematikk og har regnet ut at hvis jeg holder fram i dette tempoet,bruker jeg 3 mnd. på teppeprosjektet. Det passer forøvrig ganske bra,for da kommer feriepengene og ny sofa kan kjøpes! JIPPI!!

Jeg har også konfirmant og humret i skjegget ( Napper stadig hår ja )Når du skrev om dama som ringte om at bunaden er ferdig... Jeg skal punge ut for Vestlandsdrakten på Quiltehuset i morgen og har spart hele uka.... ikke blitt frista,jo da..men ikke gitt etter på Mollys heaven eller i klesbutikker denne uka ihvertfall.. Grøt resten av denne måneden,men vi har vel nok til salt i såret som en venninne sa, God helg i dette regnværet. I kveld skal jeg sy puter og hekle sammen med to venninner.... DEILIG!!!

Randi sa...

Det så ut om den perfekte starten på en dag. Rolig og stemningsfullt----det er godt å ta med seg inn i helgen...selv om den ender i kaos.
Jeg skal jobbe hele helgen så det blir lite tid til noe annet. Men har heldigvis fri i morgen kveld og søndags formiddag ....jeg hater og stå opp tidlig på en søndagsmorgen...sikkert fordi at da sover de aller fleste.

Ha en finfin helg. Kos deg masse med maling. Han funnet noen knagger , kommer tilbake med mer info etterhvert.:))

Klem Randi

Livy sa...

Heisann!
For en koselig frokoststemning du har hatt i dag! Er helt enig med deg ang. fredag, de er hellige her i huset, og vi koser oss masse! Fredagen er slik lørdagen var før i tiden *smiler* Ellers er de Greengate koppene/skålene nyyydelige! Kjempestilig at du har satt løk i dem. Ønsker deg en flott fredag!

Klem

Ps: Må bare få sagt at jeg synes bloggen din er kjempefin!

♥ H@rmoni ♥ sa...

Lappeteppet blir sikkert kjempefint! En venninne av meg har sagt hun skal lære meg å hekle, bare vi får tid.
God helg! :O)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

God helg til deg! Ser ut som vi går enda en innehelg i møte med dårlig vær, her er det bare å klaske bolledeigen på bordet og frem med kakaoen.
Skullle ønske malingen ikke luktet så fælt, langt letterer oppgave da ja.
Klem

Merete sa...

JAA!! fredagane er deilige!!! behagelege ,lyse og rett og slett nydelege bilder frå heimen din :o) fine potter du har påskelijene dine i..skikkeleg søte! Så snille mamma du har som har festa alle trådane for deg..pyton arbeid som er fint å sleppa ;o) ønsker deg ei superfin helg!!!

Helene sa...

Hei Emmeline
Koselig start på dagen med en slik frokost:0)
Ser du også maler. Skal bli spennende og se det ferdige resultatet.
Her males det også for fullt. Siste innspurt på kjøkkenet. Gulvet males nå og alle støk må være ferdig tørket før søndag for da skal jeg ha familieselskap. "Attpåklatten" vår er 13 år i dag, så på søndag samles hele slekta til kaffe og kake, så alt bør klaffe og gå på skinner nå. Det vil nok gå bra, men jeg kjenner innimellom at jeg kunne hatt et aldri så lite stressmestringskurs hos deg;0)
Ønsker deg en fin helg!

husnummer30 sa...

Det låter som något jag skulle göra - och gör! Male i stuen alltså! :-)

Vad fint du gjort med påskliljorna. Supersött!

Ha en fin helg! //Jill.

Helene sa...

hei igjen :0)
Hyllen er kjøpt på IKEA og heter
LIATORP (Vegg-/ overgangshylle)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Jeg har ihvertfall fått mail fra disse swappepartnerne mine, den ene var en rosa/lys blå jente!!!!!, den andre altetende, aner fremdeles ikke hva som skal lages,, som du ser gjør jeg på alt annet enn det som jeg burde. Neste uke går med til påskeforberedelser, så helgen skal brukes til rosa og blå kyllinger.....som skal sendes innen 14 mars, hmm skal taes bilde av og legges ut, enda mer hmmmm!!Men i morgen skal jeg sjekke ut noen interiør butikker på Os mens resten av bøtteballetten blir sendt til badelandet der oppe, bra manøver ikke sant!:o)))))))
Klem

Karna sa...

He, he minner mye om meg selv, må også dra alt inn i stuen for ikke å gå glipp av noe....maler, trekker om møbler, syr...ja det meste.

Må ikke le av panikken, satt igjen og tenkte, er det slik som mitt vaskerom det begynte for disse, og det tror jeg jammen. Skjønner ikke at alt skal havne der egentlig, tilslutt må jeg hoppe som en kanin mellom åpninger for å nå frem til fryseboksen....da er det jo på tide å gjøre noe....der står malingspann, lamper som det ikke er plass til akkurat nå, blomsterpotter, osv osv...

Kos deg masse i helgen, har fått noen muskelavslappende av min bror, så nå går alt så mye bedre!

Christinas låvebutikk sa...

Hei! Takk for hyggelig kommentar! Så godt å få sånne fra ei som jeg ser kan interiør! Ha ei fin helg! KLEM:0)

Kreoline sa...

Så herlig og godt med snille mødre.Håper du slipper å steke vafler i helgen, hørtes litt "svettende" ut. Stakkars familien din ang. malingen, bruk vannmaling så stikker de ikke av. Ellers håper jeg du får en fin helg Emmeline, godt at snøen forsvant og regnet kom tilbake. Klem fra Mona.

chevostar sa...

Koselige bilder du viser.!
Og malingslukt i huset er ikke noe særlig nei...

Flotte de rutene dine!

ha en flott helg emmeline!

Cathrine sa...

Regner med malingslukten svir..Men det er nå verdt det da. Gleder meg til å se lappeteppet ferdig også. Ha en superfin helg

Anonym sa...

Ja endelig helg! Det er så deilig når fredagen kommer og man spiser en god frokost, og kommer på at det er pizza til lunsj i kantinen! Det er herlig å tenke på når man legger i vei til jobb.
Jeg er så enig med deg! Er helt avhengig av laptopen min jeg. Så kjekt å kunne sitte hvor som helst og surfe, og samtidig strikke, se på tv og være sosial.
Du lurer på hvem Jan Ove er? Hihi, elskeren min vel! Neida, det er faktisk SYMASKINEN min, haha. Jeg kan takke mannen min for navnet, for da jeg kom hjem og fortalte at jeg hadde kjøpt en JANOME symaskin, kom han med følgende kommentar: "Jan Ove, hva slags symaskin er det da?" Så da ble han døpt Jan Ove da. :-)
Ikke verst å ha to menn i huset!
God helg til deg og alle dine. Kos dere med vafler.
Kanskje jeg får sydd noen Emmelineputer i helgen?

Tante Mimmi sa...

Hei!
Kos å lesa i bloggen din!!!
Huset ditt burde forresten snøa inne oftare, for det var såå utruleg fint! Og så den søte kanina i vunduet,idyll! (Men regn er jo mest vanleg på våre trakter...sukk)
Og prikkete blomstepotte! Slik skulle eg gjerne hatt, hekta på prikkar!
God helg, hugs å sit litt nedpå også! (blunk,blunk!)

Marte sa...

Takk, ja er ikke det stoffet lekkert! :)
He he jeg er litt utålmodig av meg;) Jeg fant Anita ja, og er allerede ute med forhandlinger om kanin. Jeg synes den du har er sååå skjønn! Jeg er skikkelig misunnelig så jeg kunne ikke dy meg. Jeg tør ikke å prøve selv.. Synes det er best å bestille da vet jeg at den blir fin:)
Jeg har tilda bøkene så det er ikke det som er problemet;) Du burde lære meg noen tips om sparing! Denne luftsparingen, funker den?
Det er så flott at datteren din får bunad, jeg er såå takknemlig for at jeg fikk min til konfirmasjon. Det er så mange (konfirmanter)som velger det bort, søsteren min konfirmerte seg i fjor, hun ville ikke ha. Jeg sa til henne, du kommer til å angre!! Hun angrer allerede;) Storesøster har alltid rett;)

Du er en inspirasjon for meg Emmeline! Nå har jeg fått dilla på greengate jeg også;)
Ha en herlig helg!!
Stor klem fra meg

Miamor sa...

Så koslig at du kommenterte på bloggen. Har litt komplekser fordi bildene er så dårlig kvalitet i forhold til alle bloggene jeg myser på...men prøver litt allikevel. Strever litt med å få fram stemninger i huset med mobilkameraet.Vi får ønske oss kamera.men først blir det sofa!!!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

underbar blogg...o vilket vackert hus!!

Kram millan, Sverige!!
Trevlig Helg!!

Made by KKann sa...

Hei Emmeline!

Fine bilder og morsom lesing!
Så utrolig fine bestemor-ruter!! eller om det er oldemor..hihi!
Håper å få overtalt Åse-Søster å lære meg å hekle slike!

God helg til deg!

Smil fra KKann

Marie sa...

Vakre bilete i dag også her hos deg! Vår på kjøkkenet ditt. Lappane som skal bli teppe er nydelege! Gler meg til du viser det ferdige teppet på bloggen!

God helg og takk for gode ord :)

BO sa...

Hei!
Eg skreiv eit laaangt svar (jaffal litt langt) til deg i går, men så skjedde da noko merkelige greie, og borte vekk var heile skiten...
Jaja, da eg formidla, var at det går veldig bra med Stavangerberto! Ho kosar seg blant malingsspann, golvsliping og eit lite antal tussaluser... :-)
Breidband er på veg, så eg trur ho snart er blant oss igjen. Har sikkert masse fint å visa den dagen ho er back on track!
Ha ei god helg!

Marie sa...

Gratulerer med kvinnedagen og god lørdagskveld :)

Verkstedet sa...

ser deilig ut med den rolige frokosten:) og mer green gate blir jo alt litt muntert. travelhelg her, kom akkurat hjem fra besøk hos søsteren min og der var også tanten min som du vet om;) morsom kveld, måtte dra nå da jeg hadde med femåringen min. vi skal til de i morgen- hun hadde glemt å gi katten p- piller....;) så vi skal kose med kattungene, det blir gøy! hun var jordmor, de satt fast pga tull m morkaken og måtte dra ut....var visst mange som ville ha katter nå, men vihar jo hund, synes det virker så enkelt og greit med katter.men jeg er jo redd nesten alle dyr...
kommer med innlegg bla fra ac home i morgen, skikkelig travel m rapporter- spes.ped og møter og smykkene tar tid, merker også på huset at mannen er mye i boden....;) ha en fin kveld videre og søndag. stor klem til deg fra meg på såta.

Related Posts with Thumbnails