tirsdag 6. mai 2008

Ti ting Emmeline aldri kommer til å gjøre...

Jeg skulle liksom poste dette i morgen; men nå har jeg
skrevet det, så da poster jeg det like greit med en gang!



Jeg var på Hennes og Maurits for noen dager siden. Jeg liker ikke å gå i klesbutikker, men det gjør mine døtre til gangs. Jeg skjønner ikke hvor de har fått det klesentusiasme genet fra? Mens jentene prøvde og prøvde og prøvde, gikk jeg hvileløst rundt, og ventet på at de skulle bli ferdige. På glittersko avdelingen sto en liten jente som trykket føttene sine oppi noen rosa ballerina sko, de var tydeligvis alt for små. Moren til den lille hadde to andre småtasser på slep, og hverken tid eller overskudd til å prøve sko med sin pittelille største datter. Dialogen var som følger:

Nå må du komme, sier moren. Men kan jeg få disse skoene? svarer den lille høflig. Passer de skoene da? spør moren. De passer hvis de er litt for små, svarer den lille med overvisende tone. ( -og det var et knallbra svar som jeg aldri kommer til å glemme!)

Moren tar skoene, og den lille tripper lykkelig mot kassen. Jeg kan selvfølgelig ikke dy meg... Jeg må jo forsiktig si til moren at jeg har tittet på prinsessen, og at de skoene (som koster 39,90) kanskje er i minste laget. Moren smiler slitent, mens lillebror drar henne i håret, og først da sjekker hun at skoene som skulle vært størrelse 25 er str 22. I bilen hjemover tenker jeg på alle de jeg kjenner som faktisk kjøper klærne sine for små. Sånn at de skal slanke seg inn i sine nyinnkjøpte klær... Det er ikke noe for meg!



Det er i det hele tatt MYE jeg ALDRI kommer til å gjøre...
-som mange andre gjør!
Jeg har laget meg en liten liste, for å holde oversikt og kontroll:)
Det er trolig veldig viktig å prioritere denne listen nå i førkonfirmasjonstiden!

1: Kjøpe klær som er for små, og sprenge meg inn i klærne mens jeg venter på at de skal passe!

2: Handle på Rema 1000 i tettsittende kondomdress, etter en lang løpetur-der pulsen har lagt på tohundre hele veien.

3: Kjøpe meg en kalvehund og gå på tur med den i nabolaget, samtidig som jeg blir forskrekket over at folk ikke liker at kalven hopper opp på forbipasserende og slikker dem i fjeset.

4: Bli vegetarianer og kose meg med økologiske dadler på lørdagskvelden.

5: Pusle puslespill frivillig.

6: Begynne på trommekurs for å bli kjent med min indre stemme. (Jeg har hørt den da jeg fødte en av ungene, og den hørtes IKKE god ut!)

7: Få meg tatovering av en hval som hopper opp fra bølgene på armen, og lander på skulderen.

8:Kjøpe et funkishus og bli rendyrket minimalist. (-eller kjøpe en glattcelle og bli gal!)

9: Fylle fire bæreposer med gratis lopper fra kjøkkenavdelingen når loppemarkedet er slutt og ta dem med hjem for å fylle skapene mine.

10: Starte med å informere mannen min om alt jeg tenker på; inklusive alle oppussingsplaner! ( *Ikke lurt i det hele tatt: Jeg ønsker tross alt å forbli en gift kvinne.)

Det siste punktet begynner å bli et problem for meg. Mannen min har nemlig begynt å lese bloggen min; og dermed får han snusen i det han ikke har godt av. Lurer på om man kan lage en lukket blogg; åpen for resten av verden, og lukket for de som ikke har godt av den?



Tusen takk for koselige hilsener på innlegget som jeg skrev for noen timer siden ( hehe). Vi er i rute, på underlig vis. Det vil si at jeg holder alt under kontroll med tankens kraft :) De ganske meningsløse bildene er knips av serviettene som frøken Konfirmant kan velge mellom, men hun har ikke valgt enda-så vi får se hva vi ender på! Kransekakene som skulle vært bakt har blitt ersattet med skriving av dette innlegget, så da får vi spise dette til dessert istedet!


25 kommentarer:

Tilonino sa...

Hei igjen
To innlegg på en dag og to kommentarer fra meg på samme dag :) hihi
Det er så artig å lese det du skriver Emmeline... Fortsett med det. Og for å krydre det litt ekstra så har du joså flotte bilder innimellom teksten. Jeg er blitt avhengig av Emmelinebloggen :) Lykke til med konfirmasjonen. Tilonino

Sol sa...

Heia Emmeline. Artig lesning rett før leggetid....;-} Valgets kvaler mht servietter skjønner jeg...., ja det skal ikke være lett her i verden ;-}
Noen og enhver burde kanskje lage en sånn ti ting jeg aldri kommer til å gjøre-liste.......Jeg ønsker deg lykke til med konfirmasjonen. jeg var i to i helgen som var,og skal i konfirmasjon til sønnen til min venninne og nabo(de som mistet først mannen/pappaen og så huset i brann....) Og jeg vet hun styrer på og har nok også noen valgets kvaler når det gjelder både servietter og annet. Nattaklem.

Anonym sa...

Hurra! Nå slapp jeg å vente til i morgen! Alltid en fornøyelse å kikke innom bloggen din, for du skriver så godt. Nydelige servietter du har plukket ut, jeg gleder meg til å se det ferdigpyntede bordet. Lykke til med innspurten:)

Min Verden sa...

Det er deilig å lese innleggene dine Emmeline. Veldig morsomt! Jeg ønsker deg lykke til med pledd til den nye sofaen (og hytta) - samt med en aldri så liten konfirmasjon. Ha en herlig uke med frisør og smått og stort man må forberede til en stor dag for hele familien! Hanne

Rosa sa...

Du skriv utruleg godt, Emmeline, og mange av punkta på lista di kunne like gjerne stått på mi. Takk for (nok ein) god latter, og
lukke til med serviettvalget!

hannemor sa...

Hehe..kjente meg igjen i mange av de "aldri kommer til å gjøre" tingene!! Kanskje det bør bli en utfordring her inne! (: flott blogg og nydelige bilder har du! Og lykke til med konfirmasjon!! Ha en solfylt og fin uke! (o:

Anita sa...

You make my day!! Kom gjerne med to innlegg hver dag du!! Masse fine servietter også, skjønner at det valget kanskje ikke er så lett!! Ha en god dag! Klem!

Nyperosa sa...

Hei,

det er mange
rare foreldre, ja.

lykke til med
konfirmasjonsdagen : )
Det blir sikkert
en knallfin dag !

Au revoir.

Tee of Vinnord Cottage sa...

Ha ha, knallbra innlegg! Måtte virkelig le av den siste saken om mannen din!!! Morsomt!

Ha en fantastisk dag!

Tone Yvonne sa...

Takk for en fantastisk og lattermild start på dagen!!!

Jeg hadde heller aldri planer om å gjøre nummer 2. Idag så måtte jeg. Kom brått på mens jeg løp inne i Østmarka at det var tomt for brød.... Til mitt forsvar vil jeg si at jeg bare hadde løpetights, ikke hel dress og stor jakke over. Men rødsprengt i ansiktet og høy puls _ absolutt.........

Ang. at din mann leser bloggen din - min har lagt igjen kommentar hos meg da ;-D den var veldig søt....

Ha en riktig fin dag!!

☆Therese sa...

Hm - jeg er nok enig i mange av de punktene dine ... men et pr er allerede gjort!!! Har tatovering, ingen Hval og riktignok ikke på skuldera, men alikevel. Sambo`n vet om en del av mine oppussings planer også, han er ikke enig alle og dermed blir det nok vanskelig å få gjennomført dem også :o)
Nå må jeg vist innom Kid - de putene ser jo veldig fine ut!!
Lykke til videre med konfirasjonsforberedelsene :o)

Jill sa...

Jeg bare ler og ler :-) :-) :-)
Tusen takk !
Lykke til på søndag!!!

Maria sa...

Ha ha ha, det var virkelig morsom læsning - listen over ting man ikke vil gøre - jeg ler *smil*

Og så må jeg være enig med dig ang shopping af tøj/klær. Nogen gnage kan jeg lide det, og kan rent faktisk kose mig med det. Men som oftest er det bare irriterende, og andre folk går i vejen for mig. Kunne jeg få en butik med alt det unikke i, til billige priver vel at mærke, for mig selv - da ville jeg elske at shoppe !

Ha en fin uge,
klem Maria.

Gry sa...

Ha,ha... du skriver så herlig at det er en fryd å lese om alt du har for deg ;-D

Skjönner at det er konfirmasjon på gang og jeg kan tenke meg at det finns masse å gjöre, som å velge servetter for eksempel!

Ha en fin kveld og husk at det bare er du som vet hva du har planlagt å gjöre til den store dagen, derfor kommer ingen å savne det du ikke har rekt!

Klem Gry

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Hi Hi! Ja människor gör mycket konstigt. Bra att du har bestämt dig för vad du inte ska göra iallafall. ;-) Skojig läsning...som alltid.

Tänkte passa på och fråga - vet du någon bra butik i Bergen som säljer stoff, inte till interiör utan till kläder?

Må gott! //Jill.

tinemor sa...

Ingen tvil. -Etter å ha lest dagens innlegg nr to fra deg, er humøret på topp. Jeg sitter her og ler og rister for meg selv, mens minstemann tar et veldig nødvendig bad, etter dagens lek i barnehagen. ;-)
Jeg digger humoren din, og du har virkelig ordet i din makt. Jeg ser for meg det hele!!
Og den "ti ting" listen din ser jeg at jeg bare kan kopiere. Alt stemmer på en prikk på denne dama å
;-)
Ha en fortsatt fortreffelig kveld.

Nette sa...

Hihihi...tror faktisk jeg kan si meg helt enig i alle de punktene du har satt ned her:))) Utrolig bra! Har sett gjennom de siste innleggene dine her, masse fint ja! For et kupp med de putene, nydelige!

Minnelita sa...

Hei du. Ja kunne godt tenkt meg å stenge bloggen for enkelte, som kaill, svigerforeldre osv. Det hadde vært greit du. Skulle bare ikke sagt noe om den i utgangspunktet...!

Hege sa...

Ler meg ihjel her eg sitter :)
Rå lekre servietter!!
Er glad eg har 7 år til å planlegge første "mann" her i huset sin konf *ler*
Masse lykke til i helgen. Håper været holder seg.

FO - 2 sa...

Du er ei bevisst og målrettet dame, ser jeg. Akkurat som den jenta. ;)
For små prinsesser kan vel ikke gå fra så søte sko, uansett størrelse.
De må man gå I (og krølle tærne)! ;)
Lykke til med valg av servietter. Og med konfirmasjonen.
Etter den kan du kanskje lage ei liste over 10 ting du vil gjøre også. ;) Hehe.
Ønsker deg en flott dag i solskinnet.

Photo-Me-Life sa...

Så godt å høre at det er flere som ikke liker gå i klesbutikker! Jeg hater det. Å H&M er jo sååå uoversiktlig også i tilegg at jeg blir svett bare jeg kommer inn døra. Jeg må liksom se ett plagg henge fremme jeg. Jeg er ikke jenta som tar meg god tid og blar gjennom hele beholdningen nei.

Det huset i Kr.Sand var bare litt av en drøm. Jeg elsket alt med det. Det var så gjennomført og stilrent at jeg ble nesten en smule missunnelig på dette. MEN man får trøste seg med det man faktisk har å tenke på at man har det fint i forhold til mange andre.

Made by KKann sa...

Hei søte, rare(søt på svensk) og morsomme - Emmeline!

Smil Smil - morsom lesing og fine bilder av "glade" Green Gate servietter!

Ha en strålende torsdag - her skinner solen!

Smil fra KKann

Miamor sa...

morsomt innlegg som alltid!
Du finners så mange hverdagssituasjoner å blogge om...

Ang. øyenbryn hos frisøren: Her kommer min historie:

Går skjelden til frisøren,klipper meg sjøl stort sett, og resten av familien. Så meg sjøl i speilet bakfra i et prøverom, og ilte avgårde til nærmeste frisør!

Denne dialogen utspant seg mellom meg og frisørdama:

jeg:Skulle gjerne klippe det bare litt i samme fasong som før jeg!

frekk frisør: Vi skal ikke farge øyenbrynene dine litt med det samme da?

Jeg: Nei, det tror jeg ikke. Har prøvd det før, og synes det ble litt for markant!

Frekk frisør: Det syns ikke jeg. Du kan sitte her litt å se deg i speilet, mens jeg ordner noe, så kan du bestemme deg...

Konklusjon: sitt her å se litt på hvor dumt det ser ut med sånne lyse øyenbryn som du har...

Tror du jeg gikk tilbake dit?

Lykke til med kransekaka!

silje-sin sa...

Det ligger noe til deg på bloggen min! Lykke til på søndag:)

Nina i Paradiset sa...

he he....
Den listen var god!
Får forresten gåsehud av å tenke på hvorden de 4 bæreposene med kjøkkenutstyr ville sett ut....!
Jeg har dessverre en lei tendens (enda) til å informere kjæresten om ganske mye av det jeg tenker på, -vi har bare vært sammen i 2,5 år,-men jeg innser at jeg må trappe ned på dette om jeg vil beholde han!
Klem fra galskapen selv! (skal lage innlegg så snart jeg rekker det, har tatt bilder som bevis for at jeg ikke er normal!)

Related Posts with Thumbnails