søndag 11. mai 2008

Puuuuuhhh.....



Tre dagers inspurt er overstått. Herr Emmeline har kokt mat i ett døgn. Emmeline har skrevet sanger, og bakt kransekake til klokken tre om natten. Alt har vært timet og tilrettelagt på den faste siste liten måten, men det har gått supert:)


Jeg hadde egentlig bestemt at vi skulle ha et lyseblått og rosa tema, men plutselig ombestemte konfirmanten seg. Dermed kjøpte vi inn to buketter og supplerte med litt grønt fra naturen. Tanten ble satt til å lage dekorasjoner, to store og fire små! Jentene dekket bordet, helt ureglementert med glass og bestikk -og uten tommestokk, men vi var likevel fornøyd. Det ble koselig!

Vi brukte sangheftene som bordkort, enkelt og greit ! Da vi dekket bordene, oppdaget til vår store overraskelse at alle middagstallerkene hadde en solid grønn syttitallsbord rundt kanten. Jeg regnet i et lite sekund over hvor mange fine middagstallerker jeg hadde hjemme, men så bestemte jeg meg for å la det stå sin prøve, og det gikk helt greit. Vi overlevde med den grønne borden også! Jeg er ikke typen som gidder å pusse sølv og samle inn vakre kopper, fat og bestikk til femti mennesker hver gang vi skal ha konfirmasjon, det blir for ambisiøst for meg!

Konfirmanten (til venstre under) er veldig fornøyd med sin nye bunad! Vi glemte å ta bilde av henne alene (-er det mulig?), men BO skal heldigvis settes på saken om noen uker.
Malin niese fra København (med rødt liv) kom med Greengate pakke til Tante Emmeline. Hun turde ikke å bli tatt bilde av alene (på grunn av Bloggifiseringen), men har fått med seg sin lillesøster Stine (-som påstår at hun er fast leser av tante sin blogg.) Dermed er tre av de unge foreviget på bloggen i anledning konfirmasjonen, alle i Nordhordalandsbunad i vinterdrakt eller festdrakt versjon.
Nå er det tre år til neste gang...PUUUH! Jeg skal nyte hvert sekund av de årene, og minne meg selv på hvor deilig det er med hverdager uten store fester!

We had a big party for my daughter today. Family and friends united to celebrate her confirmation day. She used her national costume for the very first time., and was happy and proud. I am so relieved everything went well. Breath in breath out....

48 kommentarer:

Maria sa...

Uhh, gratulerer med dagen til din fine, fine pige.
Hun ser så stolt og fin ud i sin bunad der *smil*.

Fortsat god pinse,
klem Maria.

mali-mo sa...

Gratulerer med vel blåst konfirmasjon! For en kjempejobb dere har nedlagt! Det så utrolig flott ut, bordet, blomstene, Green Gate serviettene og alt! Flinking!

Kom for litt siden tilbake fra konfirmasjonen til min niese, så her er det også litt hvilemodus og tomgang. Bakte kake og lagde kort til langt på natt, og kjenner at jeg er litt sliten nå ja. Bunaden ble ferdig!!!

Må jo flire litt...når jeg blir så utladet etter konfirmasjonen til en niese tør jeg knapt å TENKE 14 år frem i tid til det er gullungen sin tur. da må jeg vel ha 14 dagers ferie i etterkant for å komme til hektene! Haha.

Fru Fryd sa...

Vel overstått til konfirmant og foreldre. Bordet var nydeligt og sanghefte med, og ikke minst Konfirmanten!! Håper dere alle fikk en minnerik dag.

Kan ikke dy meg... Er så spent på hva far kokte?? Hi, hi...

Hilsen (kontrollfriken)Fru Fryd som legger planer for neste konfirmasjon om fire år...

Tone sa...

Gratulerer med vel overstått, tenker du er glad det er over, ja. Bordet ble jo nydelig, fine blomsteroppsatser og søte servietter. Jeg skal ha konfirmasjon neste år. Jenta vår er inne i en sort fase, så vi spøker med at det blir sorte servietterm sorte lys osv. Det er ikke for det, vil hun ha det, skal hun få det :-) Jenta di var nydelig i vakker bunad, tenker mor var aldri så lite stolt, jeg.
Nå kan du forhåpentligvis puste ut og bruke morgendagen til å komme deg på, klem.

Jill sa...

Vel overstått!!!!
Nydelig dekket bord og flotte frøkner i bunad!
Dere var jammen heldige med været!!!!
Jeg kan bare ikke forstå hvordan du klarer å holde tempoet oppe fortsatt, baker, dekker og pusser til langt på natt og så blogger du kon'fen allerede nå samme ettermiddag???
Du må jammen ha noen Duracellbatterier i ryggen som kan holde på på den måten!
Grattis igjen :-)

Drømmen om en eplehage sa...

Grattis med dagen nok en gang!

Så fint bordet ble. At det var grønne kanter rundt fatene kan du godt si var planlagt, for det sto fint til det grønne i oppsatsene ;)

Jeg har komfirmant om to år ogjen. Og jeg som sverger på at jeg ikke skulle lage maten og ha det hjemme en gang til. Er som med fødsler tror jeg, glemmer alt for fort, for nå går jeg plutselig rundt å sier vi hvertfall skal ha den hjemme ja... Snakk om å være enig med seg selv. jeg hører jo ikke etter vet du...

Hvil bena høyt og ta ett velfortjent stort glass med noe godt i!

Lemi sa...

så koselig ;) flotte jenter i flotte bunader ;)
sjøl har æ endra navn, e flre lene i blogglandia, og for å unngå forvirring, fant æ ut at d va best å endre nvnet en smule, men e no fortsatt meg da :)
Lene

krinkelkroken sa...

gratulerer med vel overstått konfirmasjonsfeiring!!!Vakker konfirmant og flott bord!
Vår eldste er 13 år , så snart braker det løs her også;)
Nyt den siste pinsedagen:)

HildeS/Frøken Fryd sa...

Gratulera med vel overstått konfirmasjon.
Nydeleg kofirmant, og nydeleg bord:)

Linda sa...

Gratulerer!!Det er deilig å lande etter travle dager med forberedelser.Ser at blomstervalget til konfirmantene er temmelig likt.
Nydelige bunader hos dere.Her var det kun 4 bunader,bestemødrene og to tanter,å jå to småfrøkner hadde jo også.
Vi kom i land med den store dagen her sør også.Her er det to år til
minstejenta sin tur.I går var en herlig avslappende dag.Solskinn,intriørblader,te og kaker i hagen.Kjenner jeg er blitt solbrent,kinnet er litt "stift".
Fortsatt god Pinse.Hilsen Linda :))

Anita sa...

Gratulere med vel overstått! så da såååååå bra ut det der!! Nå skal jeg på jobb; ha en flott dag!!

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Vel blåst Emmeline! Tenker det er en herlig feeling. Men det ser så flott ut, bordet og all pynt.All ære. Konfirmanten er nydelig i bunaden sin. Blir spennende da og se Bo sine bilder av henne. Apropo bunad, i dag skal min ut av skapet og ut på lufting, og alt det hvite skal vaskes og strykes...møkkajobb, men snart er det 17.mai! Hurra! Hehe
Klem

Anitas hus sa...

Gratulerer med konfirmanten!
Godt at det er over for denne gang tenker jeg!
Bordet var helt nydelig! Kjekt for meg som har konfirmant til neste år og kunne hente litt inspirasjon og tips her og der:O)

Ha en fortsatt fin pinse!

Anitas hus sa...

Å, jeg glemte visst å skrive;
NYDELIG KONFIRMANT og flott bunad også!

Nette sa...

Grattis med vel overstått konfirmasjon:))) Synes bordet, blomstene og alt var knallfint! Konfirmanten var kjempeflott i sin fine bunad, ser glad og fornøyd ut!
Så godt for deg å få puste lettet ut?

Sologbolig sa...

Gratulere med vel overstått konfirmasjon. Dette såg jo kjempefint ut .... og man jobber jo best under press!! Hehe!! Så flott bunader jentene hadde. Nyt siste dag av pinsen nå da!

Gunhild sa...

Gratulerer med vel overstått!! Nydelig konfirmant, den bunaden var flott, bord, servietter og blomster var kjempefint.... Jeg suger til meg ideer, for det er jo vår tur til neste år.

Solstad sa...

Gratulerer med vel overstått konfirmasjon ! Det høres både koselig og travelt ut.....jeg grugleder meg til neste vår,da er det vi som skal stelle til konfirmasjon for jenta vår :) Nydelig dekket bord !!
Klem

Solstad sa...

.....og nydelig konfirmant !!:))

åsemor sa...

Så nydelig ei jente i bunad, det er helt rørende med slike dager. Jeg storkoser meg med slike arrangementer, planlegger og organiserer "nesten" helt uten innblanding. I følge Grethe-søster er det ingen som tørr å blande seg da Åsemor er greiest å ha med å gjøre så lenge hun får det som hun vil! Er nok mye samt i det.

Kos deg med dagene som kommer Emmeline, pust med lange magadrag, nyt følelsen av at alt var vellykket. Gratulerer med vell utført jobb!
Regner med at lysekronen er på plass nå ;)

BO sa...

Gratulera med vel overstått konfirmasjon!!! Nyt at freden senkar seg, før du må pakka til sydentur... :-)
Eg har vore dårlig på kommentering i da sista, endå eg har mange gode replikkar om eg må sei da sjølv! Synd at dei ikkje kom lenger enn til rett under stemmebanda! Hadde spesielt ein del å sei om hundar som hoppar, om bladfavorittane dine (der eg var svært uenig med deg -dvs. din favoritt er min "den kjøpe eg ikkje"), og elles andre kjekke kommentarar om alt og ingenting! Kos deg i finaveret! Koss gjekk da hos frisøren?

Huset på toppen sa...

Veloversatt konfirmasjon!!
Flott konfirmant,sanghefte og nydelig dekket bord:-) Så flott at dere hadde med så gode hjelper:-) Så flotte oppsatser tante laget !!!

Nå kan du senke skuldrene litt, nyt dagen og kos deg i fin været!!

Tyra sa...

Gratulerer med vel overstått konfirmasjon!
Så flott hun var i bunad!!
Syntes bordet var fint også, jeg, og blomstene var nydelige!
Kos dere videre i vårværet, senk skuldrene og pust ut!

BO sa...

Ja, men då er me jo frå samme plass! Skriv i mail kva han heiter då! Eller inne på facebooken... NÅ er eg nemleg VELDIG nyskjerrig!

Photo-Me-Life sa...

Vel overstått med konfirmasjonen i huset. Det så veldig hyggelig ut i dette selskapet, pent dekket bord og pent kledte mennesker

liven sa...

Gratulerer med vel overstått konfirmasjon!! Nå kan du puste ut......deilig at det er noen år til neste gang da!! Men du vet......plutselig er du der igjen!! Nydelig dekket bord og flotte bunader!!
Ha en fin kveld og ny uke:O)

Marianne sa...

Gratulere med jenta, så flott hun er! Ser ut til å ha vært en perfekt dag på alle måter!

Lene sa...

Hehe, timeing og tilrettelegging heeelt etter mitt hjerte, altså ;) Og det går jo alltid så bra så, ikke sant. Bortsett fra litt småtteri som det å ikke huske å fotografere konfirmanten alene, hihihi... Blir jo heeelt knall når Bo slipper til, tenker jeg (lurer litt på om ikke det der og var timet og tilrettelagt, Emmeline;).

Jeg kommer innom deg her i fulle farten, fordi jeg trenger din hjelp. Jeg har en pågående meningsmåling i forbindelse med mitt siste blogginnlegg. Blir kjempeglad om du har tid og lyst til å stikke innom :)

Ha en fortsatt finfin kveld :)
Klem

BeBe`s blogg sa...

Gratulerer med vellykket feiring! Er nesten litt misunnelig på deg som er ferdig med styret, har enda noen uker før vi skal i ilden. Flott konfirmant, og nydelig pynta bord. Leter etter tips til pynting, og her var det jo flere ideer!

Miamor sa...

Sååå nydlig både bord, blomster og konfirmant! Deilig med overstått?Nå er det å feite seg opp med rester i noen uker.... he. he..

Christinas låvebutikk sa...

Hei! Gratulere med konfirmanten! Nydelig bord! Flink du er!!
Rå nydelige bunader også!!
Ha ei fin uke!

Marie sa...

Nydelege bilete frå konfirmasjonen! Den grøne stripa på tallerkane passa no til serviettane iallefall, hehe.
Eigentleg gjer det ingenting, den som dekker som legg mest merke til det.

Koselege innlegg under her også :)

Prinsesse Elin sa...

Å jeg er sliten etter å bare har gjest i konfirmasjonen i dag...tenk hvordan det blir når prinsessa skal til pers!!! OH MY GOOD....Jeg gruer meg allerede jeg. Her sitter jeg i joggebukser, raggesokker enda det er 10 grader ute, en stygg genser, håret i en dult og puster ut. Josefine ser nydelig ut. Jeg er en bunad fan og prinsessa skal så ha bunad til konfen sin. Hardanger bunad. Dette er førte året hennes uten bunad til 17 mai. Den er for liten men hun har hatt hardanger siden hun var 2 år. Dette året er hun superfornøyd med å gå i dongri shorts (fin alstå), topp og cardigan. Nye lakk sko og skikkelige babe briller og veske....den er jo så jævla viktig i en 11 årings liv. Hele livet hennes er jo der.....for andre gang i dag. OH MY GOOD.

Min Verden sa...

Nydelige jenter og vakkert bord m.m. Gratulerer med jenta og vel overstått konfirmasjon. Det er herlig med slike store dager. Dere hadde gjort det veldig fint for henne synes jeg. Pust ut - well done! Hanne

Hilsen fra landet sa...

Helt nydelige bilder både av jenter, bord og dekorasjoner! Vel blåst og vel overstått dag! Nå fortjener dere en pust i bakken - om du har tid til det i hverdagen din da ;-)

Ønsker deg en fiiin uke!

borghild sa...

Gratulerer med vel overstått!! Så flott konfirmanten var i bunaden sin! Minner meg på at min egen må ut av skapet og sølvet kanskje pusses og skjorta strykes... Bør kanskje prøve å få gjort alt før natta før for en gangs skyld!
Fint hadde dere iallfall pyntet, med nydelige blomster og flotte servietter! Håper konfirmanten selv var fornøyd også! Ha en fin uke! Klem B:-)

Aina sa...

Gratulerer med overstått høytidsdag, ser ut som konfirmanten var fornøyd og det var vel to stolte foreldre tenker jeg.
Nydeligste bunaden har hun jo, og bordekkingen var lekker, selv med grønn bord på fatene;0)
Håper du har kommet deg etter festlighetene og får en fin rolig uke!

Klem fra meg.

Tove sa...

Gratulerer med veloverstått festdag til hele familien:)

Rita Tjelta sa...

Hei og gratulerer med vel overstått konfirmasjon. Nydelige bilder av konfirmanten og bord-dekorasjonene.
Vi hadde også konfirmasjon i helga. Det ble en flott og minnerik dag. Men er glad det hele er over for denne gang :D
Ha ei fine uka!!

Silje sa...

Gratulerer med vel overstått konfirmasjon. Utrolig flott bord dere har dekket. Flinke.

Og en flott konfirmant du har. Nydelig bunda hun har. En av mine favoriter.

Ha en flott dag.

Trines Hus og Hage sa...

Hei og masse gratulasjoner med den flotte konfirmanten!!! Hun så kjempefin ut i sin bunad.
Festbordet ble kjempefint! (og det visste jeg det ville bli) Vi er nok ganske forskjellige på enkelte områder, for jeg er som regel ikke sånn typisk i-siste-liten-type (merk som regel), men jeg har stor tro på deg og var sikker på at du fikset et lekkert bord og diktet fine sanger (kjenner jo din evne med ord), selv i siste liten.
Det var vel ikke værst attest å få?
Nå må du bare nyte at det hele ble vellykket (regner med at gjestenes sangstruper er inkludert i den oppsummeringen,hihi), og at det fremdeles er vår og en skjønn tid! Kos deg, Emmeline!!! Klem fra Trine

Huset i Hagen sa...

Gratulerer med vel overstått konfirmasjon! Fine bilder av fine jenter. Likte navnet på jenten din også. Hun var nydelig i den vakre bunaden :0) Nydelig dekket bord! Tenker du har hatt litt av en jobb her ja. Nå rår du puste ut. Håper du får en fin og stressfri 17 mai feiring.

Gunnemor sa...

Gratulerer med vel overstått. Og så fint som bordet ble pyntet. Det rare er at nesten uansett hva slags middagstallerkner en har for hånden en slik dag, så blir de ikke lagt merke til, heldigvis!
Nyt vel overstått, men en liten bekjennelse. 3 år går veldig fort, desverre, og før du vet ordet av det, er det nestemann sin tur. Jeg snakker av erfaring. Har vært gjennom det 3 ganger, og venter bare på at den første skal komme med bomben om at det er bryllup på gang. Hjelp sier jeg da, men heldigvis har jeg ikke i den settingen hovedansvaret.
Nyt solen og dagen!

Anonym sa...

Gratulerer med overstått konfirmasjon. Vakker konfirmant, vakkert bord og flotte bunader!!

Ellabella

Verkstedet sa...

hei kjære deg.
vel blåst ser jeg. og det ser ut som det hele har vært svært nøye planlag, herlig bord, fin konfirmant og perfekt vær!!!supert! saken er nok den at du innert inne har fullstedig peiling og etterhvert dermed roen og klarer det på kort tid, for dette er jo bare så flott atte.
skulle jo ha sett den nye frisyren, og håper den blir omtalt i et innlegg, for det var vel en festlig dag hos din artige frisør??
syden snart??

Lena sa...

VEL OVERSTÅTT!!!
Der ser du, det ble jo konfirmasjon til tross for at man nesten alltid skal gjøre ting i siste liten! Vakker bord, ble det jo også! Konfirmanten selv var jo også strålende vakker - de andre bunadsjentene også!

Godt jobba - nyt de neste tre årene!!! ;o)

Tante Mimmi sa...

Grattis med vel overstått dag!!
Å, så godt å væra ferdig! No kan du legge beina på bordet,det er deg vel unt!

chevostar sa...

så flott bordet var pyntet til konfirmasjonen! Du er jo bare såå flink med sånt! Flott bunad konfirmanten hadde og! Jeg har akkurat samme!

Ha en flott onsdag!

Related Posts with Thumbnails