tirsdag 6. mai 2008

Forberedelser



Her forsøker vi å sitte ute på altanen mest mulig når solen skinner. Vi skal nemlig snart reise til syden, og jeg har ikke lyst til å se ut som en lyserosa julegris! ( Okey--det er umulig å unngå det, men likevel) Herr Emmeline har fått helt hetta etter å ha fulgt med på værvarslingen for sydenlandet. Mens solen skinner her hjemme, er det altså syv grader og regn i det såkalte Syden for tiden! Det ser ut for at det kan lønne seg å slikke den solen som er på altanen hjemme, og så får vi heller pakke regntøy og tykk genser med oss nedover!



Som dere kanskje skjønner er det travelt her for tiden, og derfor har det vært stille på bloggen. Jeg holder på med ulike forberedelser. På fredag skal jeg for eksempel til frisøren, og da må jeg forberede meg til det! Derfor har jeg nappet øyebrynene mine i dag. Det er INGEN som har lyst til å sløse tiden hos frisøren bort på å diskutere øyebryn, når viktigere ting står på plakaten.




I dag gikk jeg forbi Kid og oppdaget at de solgte 4 roseputer til 100 kroner. Dermed kjøpte jeg noen til meg selv, og noen til min mor. I går gikk jeg forbi noen lekre rosepledd med grønnrutet bakside i GreenGate inspirert mønster på Åhlens. Da kom jeg til å tenke på den nye hvite sofaen på hytten ( den vi ikke har kjøpt engang) ! -Hadde vært ikke vært greit å slenge noen pledd over denne, slik at vi slipper å vaske det hvite trekket hele tiden? Derfor ligger det nå to rosemønstrede pledd i min allerede overfylte kurv, og venter på den nye sofaen.
Symaskinen har plutselig gått fullstendig i lås, og vil ikke sy mer. I skrivende stund har jeg vel ikke akkurat et akutt putebehov, men det er likevel irriterende!
Jeg kommer tilbake til viktige ting i morgen. Etter å ha vært på shopping både i går og i dag, har jeg sett litt av hvert. Jeg tror jeg skal skrive litt om det!
Ha en fin kveld alle sammen; kransekakebaking kaller:)

19 kommentarer:

Synnøve sa...

Å så herlige bilder, ser ut som sol og sommer :) Her er det også rett ut på terrassen med en gang vi kommer hjem fra jobb... Hm, ser ut som jeg kanskje må ta meg en tur på Kid og Åhlens, nydelig pledd...! Ha en fin tirsdagskveld! Hilsen hermegåsa ;)

Magdalena sa...

Nydelige pledd og tepper.. Elsker rosemotiv...
Så deilig at dere skal til syden,- håper du kommer til å savne bloggen... klem M;)

Magdalena sa...

Nydelige pledd og tepper.. Elsker rosemotiv...
Så deilig at dere skal til syden,- håper du kommer til å savne bloggen... klem M;)

Lene sa...

Hei, Emmeline.

Åå, du - jeg har angra på at jeg ikke rasket med meg noen av de putene der i går, jeg og. Sto med dem i hendene, men hadde dårlig tid. Skulle bare ordne litt andre saker først, og hente putene etterpå... Tror du jeg husket, eller??

Og, ja - vi har jo skikkelig sydenvær i vente her. Deilige dager. Men jeg er også heeelt sikker på at det blir deilige dager også i Sydenland for dere. Er litt misunnelig, selv om det skal jeg jo ikke være - jeg som var avgårde i mars.. Men likevel - alltid topp å dra på tur :)

Ikke blitt så mye bloggtid her heller i det siste. Har styra med praksisstudier og oppgaveskriving. Men nååå er det jammen i boks - og jeg har skoleferie!!! DET er toppen, det!! Og dagen i dag har bare vært min - for kos og velvære - og jammen meg litt blogging igjen også, gitt :)

Ha en fortsatt fin kveld, Emmeline :) Sikker på du er laaaangt over rosa julegrisstadiet allerede :) Pepperkakebrun sanrt ;)

klem fra Drammen :)

Merete sa...

Så nydelege bilder du har teke ute i sola :o) fantastis herlig tid nå!
Fantastisk fine roseputer du har kjøpt hos KID..eg såg dei i den vesle katalogen som kom i posten i går og irriterte meg grønn over at vi ikkje ha den butikken her :o(
Flotte pledd og..får aldri nok av slikt småblomstrete stoff...

liven sa...

Ja nå er det nok travle tider du!! Husk å pust da!! Nydelige roseputer..........
Deilig med sydentur etter alt styret med konfirmasjon!! Jeg reiser i juni og det skal bli deilig............kommer sikkert ned der helt hvitprikkete
Kos deg med forberedelsene:O)

tilonino sa...

Hei Emmeline
Fantastiske bilder du viser oss. Og for noen veldig fine ting du har kjøpt. Jeg var innom OBS her forleden og kom hjem med 6 boksputer og to quiltepledd.Det er mange fristelser ut og går skjønner jeg.

Fjordheim sa...

Var innom Kid i dag, men såg ikke at de hadde 4 puter til 100,. der. Ja ja, Kjøpte visst nok likevel. De var jo nydelige. Teppene var jo også flotte. Du får nok brukt de både med og uten lys sofa. Lykke til med konfirmasjonsforberedelsene.

Gunnemor sa...

Hei, har vært inne og sjekket om du har skrevet noe nytt i mange dager, og i dag kom det noen koselige bilder fra en solfylt terasse. Lykke til med alle forberedelser til helgen. Jeg har slike roseputer i sittebenken min på kjøkkenet jeg. Skulle gjerne hatt pleddene også, så får se om jeg stikker innom Åhlens i morgen. Har sittet ute og kost meg med kaffen i dag. Nydelig vært i Stavanger også!

åsemor sa...

Selv om jeg ikke er noe shopper skjønner jeg at jeg skulle vært i byen en tur, mange fristelser i butikkene der nå skjønner jeg.
Men her går det stort sett i jobbing for tia, så Golfen går straka vegen hjem etter jobb, og egentlig trenger jeg vel ingenting heller skal jeg være ærlig.

Skal dere reise til syden rett etter konfirmasjonen altså, det skal vel bli deilg da. Selv om været slett ikke er så værst her, hadde jeg ikke sagt nei takk til en sydentur, det passer alltid. Trenern har fått et ultimatum med meg i år, fjortendagerferie sammen med meg ellers ryker den årlige fotballturen sammen med "gutta".
Det er en studietur må vite, ikke helt sikker på om det er fotballstudier eller kvaliteten på guinessen de forskjellige åra som studeres. Da får tiden vite hvordan dette går!!!!

Kos deg videre med forberedelsene, regner med at alt er i rute, på Emmelines vis;)

Tone Yvonne sa...

Og så trekker vi pusten helt ned i MAGEN........og puster rolig uuuuut!

Flotte puter du hadde fått deg - jeg tenker hvert år at nå skal jeg skaffe meg slike puter....tror ikke jeg kommer så langt i år heller ;-D
Pleddet passet jo veldig fint sammen med boksene fra Green Gate da. Liksom litt i familie....

For ordens skyld: rett term på pleddet er Quilt! Dagens leksjon i lappeterminologi... ;-D

Hvis været er så dårlig sydover så er det best å få mest ut av finvære her hjemme før du drar.... forberedt!!!

Ha en flott kveld!! :o)

Huset på toppen sa...

Herlige blider fra altane,flotte puter og pledd a la Greengate!

Ha en fin kveld, lykke til videre med forberedelene!!
Håper du har tid til en pause, for nå begynner Frusterte fruer!!!

Anonym sa...

Så flotte bilder! Shopping er jo kjempemoro, spesielt når du gjør sånne kupp!
Heldige deg som skal til syden. Håper været blir fint til dere skal reise:)
Gleder meg allerede til morgendagens innlegg fra deg.

Anita sa...

Nydelige bilder igjen!! Skal på Kid i morgen jeg, men hadde ikke tenkt meg på Åhlens før jeg stakk innom her;o) Dyre de teppene eller?? Kommer akurat fra symøte og er hes etter all skravlingen;o) Så skal det nattes! Natta:o)!

janne - kathrine sa...

100,- kroner for 4 vakre sitteputer. Ja, løp og kjøp sier nå bare jeg :-)
Får håpe at det gjelder for alle Kid butikker da...
Håper dere får en flott ferie da. God tur!

Lemi sa...

så deilig d ser ut på verandaen din.. her ser d bare heilt for
jæ-- ut.. overskyet og regn gjør ikke saken bedre heller. ;( gleeede meg t sommer og sool!!

klem

Reginas Cottage sa...

Hi Emmeline
Beautiful photos.Wonderful napkins
and wonderful blanket.

I wish you a wonderful evening!
Hugs,Regina

Reginas Cottage sa...

Hi Emmeline
Beautiful photos.Wonderful napkins
and wonderful blanket.

I wish you a wonderful evening!
Hugs,Regina

Unknown sa...

راهای درمان دیابت با ورزش
ورزش کنید و سالم بمانید
بیماری سرطان رایگان شد

Related Posts with Thumbnails