torsdag 8. mai 2008

Lysekrone/Lysakruno -og en beklagelse!



Først av alt må jeg jo bare få beklage..... For plutselig har jeg jo oppdaget at alle mine venner med funkishus ( og det er faktisk ikke få *GULP!) er skuffet over punkt 8 på styggelisten i forrige innlegg. Nummer åtte på listen er IKKE basert på et av de mange funkishusene jeg frekventerer, hverken på klubb, i familiebesøk eller på kollegafester! Faktisk kjenner jeg ingen med en rendyrket minimalistisk funkisstil heller. Dette utsagnet er nok mer basert på nice funkisvillaer med Arne Jacobsen stoler, og high school garderobeskap i stål som jeg ser i Bonytt (-og vips så hadde jeg tråkket noen nye på tærne, men skitt au!) En oppriktig beklagelse til alle dere funkiseiere; det finnes MANGE fine og gøye funkishus og det mener jeg med hånden på hjertet! Til dere med kalvehund; ( Jeg kjenner ikke noen, men det er en dame oppi veien her som har en, og den har veldig skitne labber når den hopper opp....) -Beklager til dere også!

Vel vel... Det er uvant lenge mellom innleggene mine. Ikke besøker jeg noen heller, men her er det fremad i alle retninger, og forhåpentligvis er jeg i rute igjen når det verste kofirmasjons- stresset har lagt seg!
Har du sett hva som lå på spisestuebordet mitt her en morgen? Du kan tro vi ble forskrekket alle sammen. En NY lysekrone, men hvor kom den fra??? Hmmm! -Som jeg sa til Herr Emmeline; Jeg ANER faktisk ikke, men den ser veldig fin ut, så kanskje vi kan bytte den ut med den gamle når den først ligger der?



Her har vi den gamle lysekronen. Dette var den FØRSTE lysekronen jeg kjøpte for hundre år siden, i billigkroken på Ikea. Jeg tror sannelig den fortjener en pause etter lang og tro tjeneste!



Jeg har tittet igjennom bildene mine, for å se om den er med noe sted? Men den er bare såvidt synlig helt på toppen av dette julebildet. Jeg syns vel den ikke er så veldig spenstig lenger, det kan muligens være derfor jeg ikke har tatt bilder av den?



Nå er den nye lysekronen (lysakruno -oversatt til Boisk, Feisk og Frisørisk) pakket ut og klar til montering. Herr Emmeline har satt denne monteringsjobben langt ned på listen. Jeg tror det er punkt 134 omtrent. Se på tv er punkt 1, da skjønner man at dette kommer til å ta tid. Lysekronen er jo noe vi strengt tatt ikke trenger, siden vi allerede har en, men det pleier jo å ordne seg tilslutt...



Og da vil den sikkert funkle akkurat som denne vakre lysekronen fra Mollys Heaven:) Tror faktisk at det må være tvillingsøsteren til vår nye lysekrone. Merkelige greier! I morgen er det en stor dag; jeg skal til frisøren! GØY ! Ha det fint alle mine trofaste bloggevenner, vi blogges igjen:)

41 kommentarer:

Loppelasset sa...

Slit'an med ny lysekrone, blir sikkert kjempefint når den kommer på plass! Og fin utsikt fra altanen også, rett bort på svigermor sin gamle leilighet. Lyt solen og livet :-)

Verkstedet sa...

hei.
skjønner du har det ravelt om dagen!
flott lysekrone!
ja, frisørtimene dine er jo en opplevelse, jeg vil også ha en slik en...min sa surt sist at jeg var et vanemenneske, så hun tvilte på om jeg klarte å ha luggen slik hun øsnket...vel...;) hvis du ikke har nappet siden sist er det fare for at sollyset vil avsløre deg, det der går nemlig svært fort min venn...;)
snart helg, en lang en og i tillegg har jeg enda flere dager, herlig!!!
er det på søndag?? lykke til, håper sangen er ferdig..;)
klem

Helene sa...

Så nydelig lysekrone!!
Rart hvordan slike flotte ting bare dukker opp ingesteds fra hi,hi
Selve monteringsjobben er jo et i kapittel for seg selv. Her bør tunga være rett i munnen og monteringsanvisningen følges til punkt og prikke, ellers ender du lett opp med prismer på feil sted. Kan love deg at det er utrolig kjedelig å demontere og rette opp slike feil. Ikke at jeg noen ganger har gjort feil altså....;0
Ønsker deg lykke til med forestående konfirmasjonen!!

Den gode feen sa...

Hehehe, det gjer meg lukkeleg at du oversetter til mitt språk :) Nyyydeleg kruna, og den kjem te å gjera susen i ståvo di!! Ha ein superduper kveld :)

Lemi sa...

ja du e no en luring... ;)

Tone sa...

Grattis med lysakruno!! Jeg må bare dra på smilebåndet når jeg leser det ordet. Jeg har også bitt meg merke i måten Feen og Bo skriver på noen ganger. Synes alt høres mye mere koselig og staselig ut. Lysekrone høres jo helt tamt og kjedelig ut i forhold. Storslått utsikt du har, ser ut som et deilig sted. Når det gjelder eføy så har jeg mine erfaringer på det området jeg også. I min gamle hage, den med det 150 år gamle huset, snodde eføyen seg villt og hemningsløst utover. Nå sitter jeg der med mine pyntelige krukker med eføy, og 30 cm høye syrinbusker... Ikke akkurat frodig, for å si det sånn.
LYKKE til med konfirmasjonen, det går så bra, så. Stor klem :-)

mali-mo sa...

Lysekronen blir nok smukk når den kommer på plass. Må de monteres? Der satt jeg igjen med en betenkt rynke i pannen. Har hatt lyst på en funklene fin en lenge, men IKKE hvis jeg må skru på hundrevis av små krystallbiter i riktig rekkefølge...?

Ser for meg deg på trommekurs (godt gjort siden jeg ikke vet hvordan du ser ut engang, men fantasien min lar seg ikke dempe av slike små bagateller). Hahaha. Tror jeg FINT kan klare meg uten den der indre stemmen ja.

Lykke til hos frisøren. det der er en greie jeg aldri helt har blitt fortolig med. Jeg går til frisør ca hvert annet år, og blir like deprimert hver gang. Har heldigvis saks selv så jeg slipper å ha hår ned til knærne. Nok om det.

Lykke til med konfirmasjonen!

Lemi sa...

du skjønne d, at no vise dessverre gradestokken bare TO plussgrader, så lue kjem godt me ;(

Photo-Me-Life sa...

Får gratulere dere med ny flott lysekrone. Den gamle var...jeg må bare si det, mindre pen, men den nye var en hengende lekkerbisken!

Jeg har jo en selv, men på en måte litt liten, har lyst på en litt større i diameter. Jeg var på sandvika storsenter i "Drammens tidene", der hadde de den vakkreste lysekronen jeg noen sinne har sett. Kostet bare 25 lapper (skrekk og gru)

Du vil nok ikke angre på lysekrona, syns dem er som prikken over ièn til oss interiørdamer jeg.

Ha en forrykende helg.
Jeg tar bloggpause jeg, er livredd for å komme over blogger med bilder av grønt gress, grønne trær, lettkledte mennesker, sol, temperaturmålere, båtliv, terasseliv og sånt.
Her er det meldt snø!
Hade!

Prinsesse Elin sa...

Hah særlig du ikke vet hvor den kommer fra.....din luring. ha ha ha ha ha ha. Jeg skal også gjøre slik her....jeg skal gjemme tingene i lekehytta et par uker, gå ut å så.....NÆMEN SIGVE SE HVA SOM LÅ I LEKEHYTTA.....NEI SÅ PERFEKT AT NOEN HADDE LAGT DEN AKKURAT DER:o)



Han hadde ALDRI gått på den du....han kjenner meg for godt til det der.
Trenger ikke å prøve å yve for han for han ser det på mils avstand. Jeg er en åpen bok og kan ikke lyve. Jeg brgynner bare å le.

Ha en fin fin frdag....her blir det et maratonløp:O)

Anonym sa...

Du er jaggu smart! Rart det der, hvor mye som kommer inn i huset, uten at man skjønner nooooooe! Den var kjempeflott og kommer til å gjøre seg i stua:) Jeg er veldig fornøyd med mine lysekroner, og var sjeleglad da jeg endelig fant noen som passet meg perfekt. Jeg tror jeg kunne hatt en lampebutikk, for jeg har en utpreget lampedille, i følge mannen *rødme* Lamper og puter, ja det er da livet! Hihi.
Masse, masse lykke til med både frisør og konfirmasjon! Gleder meg til å høre om begge deler:)

Photo-Me-Life sa...

:) Måtte inn å sjekke om jeg hadde fått noen kommentarer, å det hadde jeg så jeg får svare på dem og lukke øynene for lekkre bilder av flott vær rundtomkring:)

Ja, du klarer se det positive i ting det må jeg si (tenkte på skiene til Caroline) apropo staver så kjøpte jeg lengre staver, måtte det ellers hadde hun aldri klart gå på de, så det ble rosa matchende sådanne.

Ang sydenturen deres må jeg si at det er jo faktisk helt TRAGISK! Går det an å ha sånn uflaks? Dere har ikke sykeforsikkring slik at en av dere kan plutselig bli akutt syk slik at dere faktisk ikke kan reise?

Jeg tok med venninnen min til spania i jan/feb i fjor, hun hadde aldri vært i syden så jeg fortalte hvor varmt og flott det var. Da vi kommer dit var det 13 grader og ikke en eneste dag med sol....vi gjorde selvfølgelig det beste ut av det, men surt da man drar så langt. MEN klart verre for dere nå som har faktisk finere vær hjemme enn i syden...

Cathrine sa...

Nydelig lyskrone,tenk at den bare plutselig lå der hm hm..:-)
Skulle ønske jeg også hadde slike gode feer rundt meg.Ha en kjempefin pinsehelg

[morgrethe] sa...

Du store min.... kommer det en lysekrone på bordet sånn uten videre. Det var ikke værst, og ikke minst at den falt i smak hos Emmeline. Ja for jeg ser at du er ute og uttale deg om funkis-hus. Noe jeg faktisk digger. For meg er luft....luft ....luft viktig, og funkishus har mange vindu, og det liker jeg.

Men jeg er vel en slik: ja takk begge deler. Jeg liker godt at vi er forskjellige og lar meg lett påvirke av både reklame, blogger og ellers alt jeg ser. Jeg liker rene linjer og former, så hos meg tror jeg ikke du noen gang vil se snirklete kors og emblemer. Jeg er nok litt BONYTT jeg sikkert. Men det må være praktisk!!!!! Hurra for brun skinnsalong!

Jeg ser moren har kontroll på konfirmasjonen..... bare bordpynten og servietter, sang med opptreden, frisøren og og ikke minst kransekaken er i boks. Gleder meg virkelig til dine neste innlegg, og ikke minst fra den store dagen.

Når det gjelder Sjefen, så er hun det eneste barnet jeg har født som hadde dobbelthake rundt hele halsen. 4310 gr. I dag er hun lang og tynn som en flaggstang. Men mine barn har å slekte på, siden kjæresten mangler to cm. på to meter. Fordelen Emmeline er at jeg alltid vil være liten og nett i forhold til min mann!

Hilsen er overbringet. Er hos slaven nå, men reiser på hytta i dag. Åse kommer også, så da blir det nok vin, skravling og håndarbeid. Speider'n gleder seg til å bli strek igjen.... han ror, ror og ror.

Kos deg med forberedelsene.....klem fra Nordmøre!

Loppelasset sa...

Hei! Hemmligheten er melis og eggehvite som blandes passe seig, så to dråper eddik for å få den fin og blank! Lykke til!

Svigermor bodde i Vognstølen, i det nederste av de tre husene med gult på, hjalp det litt? ;-) Ha en flott pinse og lykke til med konfirmasjonen!

Gunhild sa...

Nydelig den lysekrona!! Du har dine metoder for å få gjennomslag for det du vil.
Jeg må bare få ønsket deg til lykke med konfirmasjonsadagen til dattera di. Virker jo som du tar det rolig og har full kontroll.
Vi har konfirmant neste år og jeg har allerede begynt å legge litt planer.

Jill sa...

Lykke til med den store dagen!!!
Håper den unge pige blir riktig så fornøyet!
Nydelig krune!
Gleder meg til oppdatering fra frisørtimen :-)

liven sa...

Nydelig lysekrone!! Her som jeg bor vet du sier de også kruno.....
Håper du hadde det kjekt hos frisøren din idag og at ting er på stell. Da kan du bare gå rundt å dille og kose deg i morgen!!
Ser jo ut til at dere får en nydelig konfirmasjonsdag:O)

Maria sa...

Hi hi ja... Fin lysekrone der pludselig bare lå der på bordet. Mystisk ;-)

Og frisør.. Det er jo herligt at få ordnet håret. Men tag de humoristiske briller på, og ta dig et kig på min blogg. Der har jeg skrevet om frisør, he he.

Klem Maria.

ESMERALDAS HJERTE sa...

hei kjære venn....:) er innom deg ofte, men det blir litt lenger mellom kommentarene. Gleder meg stort til å se hvilke servietter og pynt som velges til konfirmasjonen hos dere:)Nydelig lysekrone hjemme hos dere også, ikke for det altså- det mangler ikke på fine elementer og nydelig pynt hos deg-i min yndlingsstil:)

Ønsker deg SÅÅÅ LYKKE TIL, og GRATULERER med konfirmasjonen i helgen:) også ser det ut som dere får nydelig vær!

Goooooo elisabeth-klemmmm

Fru Fjeldhammer sa...

så fin lysekrone som dukket opp hos deg da, det må jeg si...*S*

Håper frisørtimen falt i smak.. og lykke til med konfirmasjonen på søndag, kan tenke meg dagen i morgen blir hektiskt...'

klem

Anita sa...

Heldig med den lysekronen der!! Som bare plutselig var der*ler*! Du må ha masse lykke til med konfirmasjonen! Håper dere får bra vær! Og at lysekronen din rykker framover på listen!

Lappesola sa...

Var det gratis porto som gjorde utslaget? Det fristet iallefall meg.

Ønsker dere en riktig fin konfirmasjonsdag.
Klem fra Sol

Min Verden sa...

Hmmm - merkelig med den lysekronen. Når den først er der kan du like godt henge den opp! Har aldri skjedd med meg. Ikke lysekroner. Tenkte bare jeg ville si at funkishus har en viss funksjon - men helt ærlig, hvis jeg kunne valgt ville jeg heller tatt en Sveitservilla. Hilsen funkishuseier (med løs murpuss)og ikke fornærmet. Hanne

Min Verden sa...

ja, det er sant jeg har kalvebikkje også - men den har vi vendt av med å hoppe. Upraktisk med 5o kg. bikkje i nakken :)

Trines Hus og Hage sa...

Hallo!
Gleder meg til å se lysekronen deres montert. Blir kjempelekkert! Er på jakt etter lysekrone selv, men jeg har det jo ikke slik at jeg bare kan komme hjem med en. Her må nok mannnen komme med sine formeninger i fullt monn også, og han har ganske bestemte estetiske meninger! Men vi skal til Frankrike i sommer, og jeg satser på at vi greier å finne ei fin lysekrone der.
Lykke til hos din fargerike frisør i dag! Klem Trine

Prinsesse Elin sa...

KJEMPESTORE KLEMMER TIL KOMF MAMMAEN:o)

Karna sa...

Masse lykke til i helgen, og gratulerer med komf dagen til både datter og foreldre!

KJEMPE fin lysakrona...ha ha ha jeg er jo stril, så....

Drømmen om en eplehage sa...

Den lysekronen så jeg på også.... Furt!

Kjemepfin synes jeg og jeg synes godt Hr. Emmeline kan slutte å spørre og heller bare henge opp. Nyskjerrig på hvor fin den blir nemlig. He, he!

Så forresten at du driver med oppviglerri på grensen til myteri på NIB. En lærer burde vel ikke stå i bresjen for slik snikjuksing, eller... Ha, ha,ha!

GRATULERER MED KOMFIRMANT I MORGEN!
Håper dere får en strålende dag med masse latter og litt tårer!

Klemmer fra meg til deg.

Aina sa...

Kjempelekker lysekrone, minner meg på at jeg har ei som skal monteres ferdig slik at den kan henges opp*grue meg til jobben*

Vil bare ønske deg lykke til i dag, håper dere får en super koselig høytidsdag:0)

Klem fra Aina.

MeyBiMe sa...

Du KAN virkelig få sagt det du Emmeline :-)
Herlig å høre om den lysekronen som plutselig dukket opp....skjer avogtil lignende her hos oss også.....
Ser for meg hele situasjonen :-D
og en fortvilet og oppgitt Herr Emmeline :-D
Ha en fortryllende fin dag!!!
You make me smile :-)

Two sa...

Vil få ønske deg og din familie lykke til med konfirmasjonen. God helg frå Juliann.

Tone Yvonne sa...

Hei :o)

Det er vanskelig å ikke tråkke noen på tærne inne i mellom, men alt handler jo om personlig smak og oppfattelse..... Lysekrornen var helt nydelig!!

Du har fått award på bloggen min:o)

Ha en fortsatt god pinse!!

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Gratulerer med konfirmant! Lykke til , var det i går håper jeg alt gikk strålende, er det i dag så går det nok strålende !
Funklende, nydelig lysekrone.
Klem

Tulipaner og krystaller sa...

Nydelig lyskrone. Den blir flott når den kommer på plass. Selv om det etter hva jeg forstår kan ta litt tid:-)
Er helt enig med deg i punktene du har på listen din. Spesielt nr. ti. Begynner å bli et problem her i huset også. Har funnet ut at det er best å ikke fortelle for mye om planene mine. Bare liste dem forsiktig frem litt etter litt.
Ellers er det alltid like inspirerende og gøy å besøke bloggen din. Alltid fine bilder og velskrevet tekst.
Ønsker deg en rolig og flott pinse.
Og forresten: helt nydelig utsikt fra verandaen din.
Klem Marit.

Prinsesse Elin sa...

MASSE LYKKE TIL MED KONFIRMANTEN. HÅPER AT DERE HAR STRÅLENDE VÆR OG KOSER DERE MASSE. HILS FAMILIEN:o)

åsemor sa...

Sånn kan det gå Emmeline, det vanskelige i denne verden er å være enig med alle,men det er vel heller ikke et mål. Jeg har heller ingen fasinasjon over hverken store eller små hunder for den del, men syns ingen med hunder skal føle seg fornermet for det. Hver sin lyst.
Har vært på hytta sammen med mor, Grethe-søster og hennes to minste et par dager nå, i dag dro jeg hjem mens de skal være der til imorgen.Vi hadde en trivelig pinsaften sammen med deler av slekta.
Nå har jeg dusja av meg røyk og "hyttefuss" og skal kose meg med blogging.
Lykke til med konfirmasjonen !!!!

Gry sa...

Det er farlig å åpne munnen, eller lindre skriveklöe, det er alltid risiko for å tråkke noen på tärne.... Jeg gjör det stadig vekk, uten å mene noe vondt med det. Helt OK å ikke ha meninger om alt og alle, men det er jo litt av poenget med å ha blogg- å få skrive rett fra levra ;-)

Punt nummer 1 stemmer bra overens med min manns prioritering, ha,ha...

Ha en fin uke! Klem Gry

Gry sa...

....og gratulerer med konfirmanten ;-D

Klem igjen

Photo-Me-Life sa...

HJELP!

Må jo bare spørre deg, the Queen of Ebay.uk. Jeg er på jakt etter ett fint servise (kaffe) men jeg skjønner ingenting der inne. Er det kun brukte hvor de selger 1 og 2 kopper? Finnes det ikke noen butikker som selger der inne som hele sett???? Jeg er blond...

Anne-Berit sa...

Hehe,du hadde sikkert ingen ting med at den lysekrona kom i hus....Tror den blir kjempefin hos deg,er faktisk helt sikker på det,gleder meg til å se.Den må du ta bilder av vet du!Har nettopp vært hos frisøren selv,det er topp å få stelt håret,blir glad av det,rett og slett.Ha det kos,klem fra meg!

Related Posts with Thumbnails