tirsdag 27. mai 2008

Litt av hvert på en bursdag:)



Karna har allerede vært på pletten og gratulert meg med dagen i dag:) Det er ikke noen stor dag, kun en helt vanlig bursdag faktisk. Jeg (og sikkert også Shilou Novel) takker likevel mye for gratulasjonene! Her i huset har jeg blitt vekket med gave på sengen før jeg måtte dra på jobb. Jeg fikk tolv nye glass og tolv tallerker i plastikk fra Kremmerhuset. Praktisk til sommerlivet ute, og kjekt for meg som skal ha hagefest i ettermiddag:)



Den andre tingen som jeg ønsker meg, er å få lysekrone fra spisebordet og opp i taket. Det skal jeg visst også få, og det gjør meg i knakende godt humør.



Som du ser har jeg pakket både duk og puter, pledd og lyslykter til hagefesten, og været ser ut for å stå oss bi- takk og lov!



I forrige uke ble det kniven på strupen fra mannen min, som var lei av å ha små stilleben med fat og kopper overalt. Stilleben er i det hele tatt ikke veldig populært hos Herr Emmeline. Hulda med alle sine stilleben og liten søt hund hadde virkelig fått problemer om hun hadde giftet seg med Herr Emmeline det er sikkert og visst. Dermed ryddet jeg plass i skapet som jeg har i stuen og plasserte alt fint inni der.



I dag er det på tide å bære ut koppene igjen... så det var ikke lenge den ryddigheten varte gitt:)
Rapport fra hagefest følger trolig senere!



Today is my birthday. I have invited my family (23 people) to join a garden party. It is not the best plan I have made- but hopefully it will become a beautiful day to remember:)

52 kommentarer:

Anna Lisa sa...

Først må eg gratulere deg med dagen!!! Så koselig måte å feire på. Håpar du har like fint vær som eg har i dag.
Tusen takk for koselig kommentar i siste innlegget mitt.
Eg set sånn pris på slike fine ord. Det varmar. Takk.

Eller må eg kommenter kor mykje fint du viser fram. Herlege fargar, og sjønne ting eg har stor sans for.
Ha en koselig bursdag!! Nyt hvert øyeblikk!!
Og ta nokre bilder av festen :)
Klem

Randi sa...

GRATULERER SÅÅÅÅ MYE MED DAGEN!!!

Ser ut som en perfekt start på dagen. Syns putene og alt som låg der oser av sommer. Håper vi får se det lekre hage bordet ferdig pyntet.

Ønsker deg en strålende fin dag. Og at ønskene dine går i oppfyllelse.

Klem

Anita sa...

Gratulere såååå masse meg dagen!! Såå masse nydelig koppestell du har!! Og duker og puter er så koselige! Håper dere har et flott vær i Bergen, her er det nydelig idag! Desverre må jeg jobbe så jeg kan desverre ikke komme på dagen din*ler*! Jubileum på bloggen min idag;o) Tror forresten jeg må innom min Grengate butikk og myse litt snart!! Kos deg masse idag, kjære Emmeline! N¨skal jeg UT!

Anonym sa...

Gratulerer så mye med dagen, håper hage festen blir vellykket!

Klem

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Gratulerer med dagen!!! haha, burde jo luktet den lunten, at det var noe på gang...hagefest på en tirsdag!!!... jaja kanskje noen bare gjør det sånn helt uten videre , ære være de altså, men selvfølgelig hele familien på party betyr som regel bursdag! Kos deg masse , håper det regner flotte saker ned i fanget på deg der du skal sitte som en dronning og bare smile og sole deg i glansen fra lysekronen! Ha en alle tiders dag!
Klem

Aina sa...

Gratulerer med dagen kjære Emmeline vennen!

Jeg var innom her etter midnatt for å se om du skrev noe om bursdag etter å ha lest kommentarene dine, men da var det ikke kommet noen avsløring.
Vel, hvordan føles det å bli 26? *fnis*

Det gjorde seg jo med pynten i skapet også, og gaven med plastglass og fatene var jo toppers.

Hadde jeg "kjent" deg for et par år tilbake skulle du fått hagemøbler, mannen min fikk masse feilvarer og tremøbler med småskader(bagateller) men nå er alt gitt bort desverre:0)
Lettere å vedlikeholde plast da*trøste*

Ønsker deg en super bursdag:0)

Bursdagsklem og hipp hurra fra meg!

Huset i Hagen sa...

Gratulerer så mye med dagen din Emmeline! Ser at du har fått tak i en prikkete duk også! Så bra! Det er jo et nydelig og varmt og vindstille vær i dag så hagefesten din blir nok super velykket. Lykke til med feiringen! Flygende bursdagsklem fra Anita

Prinsesse Elin sa...

Grattis med dagen vennen min. Da passet det godt at du er litt sånn nevnt i innlegget mitt i dag da!!!!

Ja må hun leva ja må hun leva.....klem:O)

Anonym sa...

Gratulerer med dagen! Det ser ut som du har vært snill i år ;)

Gry sa...

Gratulerer så mye med dagen! Godt at värgudene står deg bi ;-)

Ser fram emot rapport!

Pst! Vet ikke om du fått med deg at jeg har begyt å svare på kommentarene hos meg. Blev to svar til deg, for jeg glemte en viktig sak ;-)

Ha en flott dag og en hyggelig studn i hagen i kveld!

Klem Gry

Gry sa...

Haha....buzy fingers...say no more ;-)

//Gry

Christinas låvebutikk sa...

Gratulere så masse med dagen!
Klem fra meg!

chevostar sa...

Gratulerer så masse med dagen emmeline!!!

Håper hagefesten blir bra! Gleder meg til å se bilder !

HA EN FLOTT DAG!

husnummer30 sa...

Hoppas att du får en riktigt koselig bursdag!!! Stort grattis!

//Jill.

Herregud vad jag blandar svenska och norska fint va?!? ;-)

fru vims sa...

grattis med dagen! og kos deg med hageparty!! så bra at været også er med på den store dagen:)


bursdagsklem fra meg

KOSELIGE HJEM sa...

Gratulerer så masse med dagen!
Håper du får en finfin dag med masse pakker og gode kaker (som du antakelig må lage selv hvis du skal ha noen...).
Og hvis det kan være noen trøst så er ikke min mann så veldig lykkelig for alle mine ting rundt omkring heller....! Mannfolk!

Anitas hus sa...

GRATULERER SÅ MYE MED DAGEN EMMELINE!

Ser ut som dagen har startet bra i allefall, med både gave og lovnader om opphengning av lysekronen, slett ikke verst...
Jeg hadde gledet meg til å se bilder av Bergens skjeveste plommetre overfylt med lykter ligge knelende på bakken, men Herr Emmeline hadde vel ikke synes at det hadde vært like festelig*ler*.

Ønsker deg en kjempe fin bursdag.
Kos deg masse!

Klem:O)

[morgrethe] sa...

Hurra hurra hurra.

Puter , duk og lykter viser at det kommer til å bli en stilig fest.

Er bare en svipp innom....
gleder meg til å lese neste innlegg:o)

Ha en strålende dag Emmeline....
tvi tvi for lysekronen!

Charlotte sa...

Gratulerer masse med dagen! Ikke sant mai er en fin måned å ha bursdag i? Hehe... jeg hadde nemlig bursdag i går. Kjekt med bursdagsbesøk, god mat og drikke, og nydelige presenager. Lykke til på din dag. Gleder meg til rapporten fra hageselskapet!

Klem fra Charlotte

MeyBiMe sa...

GRATULERER sååå mye med dagen din i dag Emmeline mor :-)
Godt å høre på bursdagen din, at du nå endelig skal få denne lysekronen din opp ;-)
Lykke til med den STOOORE hagefesten i kveld :-)

Anonym sa...

Gratulerer så mye med dagen! Hurra! Gleder meg til rapport fra festen.

Unknown sa...

Gratulere med dagen!! Og lykke til med hagefesten.

Albertines verden sa...

Gratulerer så mye med dagen. Det er ikke rammen rundt festen som egentlig betyr noe, viktigst å samle de man er glsd i. Om det er pizzaboller og 5-retters gourmetmiddag man serverer, og uansett smaker det likt av papp og porselen. Kos deg masse, uansett vær og føre! Klem fra meg.

Fru Fjeldhammer sa...

Og jeg er ikke blond engang, men jeg tok den ikke... skjønte ikke hvorfor du skulle feire lille jolie Pitt`s bursdag!? *LOL*

Gratulerer så mye med dagen i dag, håper det blir en FLOTT fest!!

klem

Pulsatilla sa...

Gratulerer med dagen! Håper hagefesten blir strålende til tross for manglende trær og paviljoner. Klem fra Pulsatilla :-)

Huset på toppen sa...

Gratulerer så mye med dagen din Emmeline! Jeg kikket på akkuart disse glassene op Kremmerhuset, de er så søtte og praktiske til hagebruk!!
Kos deg med bursdagsfeiring oh hagefest!! Nyt dagen og kos deg masse i finværet!

åsemor sa...

Gratulerer med dagen Emmeline, kos deg masse med dagen din;)

Tror nok snarere at det blir en jobbebursdag, men de er koseligst i etterkant.
Gleder meg til neste innlegg allerede:)

Jorunn sa...

Gratulerer med dagen Emmeline!
Ønsker deg en strålende dag og en super hagefest!!
Bursdagsklem

Anonym sa...

Gratulerer så masse med dagen! Skal si det skjer mye hos dere i løpet av mai:)
Håper hagefesten blir kjempefin!
Kos dere masse.

Anonym sa...

Gratulerer med dagen! Og lykke til med hagefesten!

Jane

Anonym sa...

Happy birthday and all the best for you!! Have a wonderful garden party...
Many greetings from Germany!!!
Sabine

ESMERALDAS HJERTE sa...

GRATULERER MED DAGEN KNUPPELUPPEN!!!!!!!!!!!! Det er jo heeelt klart at livet er aaaaltfor kort til å ikke feire en "helt vanlig bursdag"......Bursdag er bursdag......gikk forbi hos deg i går, og tenkte på hvordan det sto til:) Men burde vel sikkert ha gått forbi i dag istedet, hehehehe

Nyyyt kvelden!
Bursdagsklemmm

Whoopsi Daisy sa...

Gratulerer med dagen :o)
Lykke til med hagefest i kuppert terreng ;o)
Mvh
Whoopsi

A home far away sa...

Grattis på födelsedagen!
Vilka fina bilder du har tagit, den första är sagolikt härlig med vattnet i bakgrunden.

Hoppas att din dag blev fin!

Kram från Singapore

home 4us sa...

Gratulerer med dagen og kos deg:)

Silkeline sa...

Gratulerer så inderlig med dagen Emmeline!!! Det høres ut som det kan bli et koselig utelag med picnic på plenen, og jeg håper jo at det demrer for familien etterhvert hvilken dag det er da......:-D (Jeg leste nemlig kommentaren din inne hos Åsemor...:))
Gave på sengen er ikke å forakte, en bra start det på en tirsdag:)

Ha en hyggelig kveld med familien!:)

liven sa...

Gratulerer så mye med dagen!!
Du må ha vært veldig snill i år som har fått så fint vær på bursdagen din:O)

Håper du får det kjekt på hagepartyet ditt!!

Anonym sa...

Gratulerer så mye med dagen!

Blir mer og mer forelsket i de prikkete koppene dine!! Er de å få tak i handel enda eller? Isåfall hvor?

krinkelkroken sa...

Gratulerer med dagen, tenker dere har en herlig fest, kos deg masse!

*Hege*-mine små skatter sa...

Å herlighet som jeg koser meg i bloggen din,jeg tar meg i å le av måten du skriver på-helt herlig!
Og en masse inspirasjon er det også å hente hos deg!!! Misunner deg nesten de blå greengate koppene dine-sånne vil denne dama også ha!!

Helene sa...

Gratulerer så mye med dagen Emmeline!!!
Håper værgudene står deg bi i Bergen, slik at du får en strålende bursdagsfeiring i hagen.
Her på Sørlandet har vi sol fra skyfri himmel og jeg har prøvd så godt jeg kan og "dyttet" noe av godværet oppover til Vestlandet. Håper jeg har lykkest slik at du får ditt velfortjente hageparty i anledning dagen din.
Hipp,hipp, hurra for Emmeline :oD

HildeS/Frøken Fryd sa...

Gratulera med dagen,
og så koseleg med hagefest:)

silje-sin sa...

Gratulerer med dagen!! Håper hagefesten ble vellykket! klem fra silje.

Verkstedet sa...

gratuler hjerteligst med dagen emmeline. du har jammen vært snill, stekende sol enda og festen må ha blitt toppers. gleder meg til oppdatering.
serviset du fikk har naboen min, og jeg er missunnelig på det, er jo bare så fint og praktisk!
regner med vi omsider( ja, herr emmeline...) får se lysekronen i taket;)
ps. ja, jeg er en liten luring....helt urkomisk!!
ha en fantastisk dag videre, du er toppers!
klem

Linda sa...

Gratulerer med dagen.Håper værgudene var på din side.
Klem fra Linda :))

Maria sa...

Hip HIp Hurraaaaaa, hjertelig tillykke med dagen :-)

Glæder mit til at høre om festen, og glæder mig over dine fine gaver *SMIL*

Klem Maria.

Lappesola sa...

Gratulerer med dagen. Og lykke til med festen.
Været er jo perfekt, så det blir sikkert en suksess.
Klem fra Sol

Gunhild sa...

Hei Emmeline!! Enda et burdagsbarn i dag... Magny har også bursdag. Jeg gratulerer deg også så mye. Kos deg med festen. Så gøy!!

Nette sa...

Gratulerer så mye med dagen, kjære du:)))
Håper festen var en suksess og at dere koste dere!
Så stilig plastservice da...kult!

Photo-Me-Life sa...

GRATULERER så mye med dagen. Ser ut som du har koset deg masse med både gjester og kopper:) Syns den borddekkingen var veldig vakker jeg. Fint var det Emmeline!!!! Så mange bord hadde ikke jeg fått plass til ute hos meg:)
Jeg er veldig spent på den berømte lysekrona di. Du har jo snakket om den en stund nå, så jeg ser frem til den dagen Herr.Emmeline får den skrudd opp:) Du får hilse han og si at vi blogg-damer venter...

Nina i Paradiset sa...

Gratulerer med dagen!!!

Hilsen fra sliten Nina som skal prøve å få blogget i morgen (onsdag)

Magdalena sa...

gratulerer min bursdagevenn...Vi har samme dag!
hadde 15 veninner på besøk i gårkveld...:)

Related Posts with Thumbnails