fredag 4. januar 2008

Skrekk og gru oppussing



Januar er visst tid for tulleinnlegg...så da fortsetter jeg
i samme gode salatbladsteamen;)
Enkelte dager når jeg kommer hjem fra jobb rekker
jeg nemlig skrekk og gru programmet 60 minute makeover.
Jeg vet ikke om dere har sett dette programmet???
I løpet av en time pusser et tv team opp et hus, bare
avbrutt av en liten ( eller muligens lang) tepause.



På min TV kanal er det gamle episoder, og da er det Claire
som står i stuen og blåser i en fløyte...og vips så var tiden ute!
Dermed må arbeiderne bare slutte å banke, male eller legge
tepper eller hva de da gjør. Som regel ser det likevel ganske
greit ut når de er ferdige likevel, eller ?????



Etter å ha sett en rekke av disse programmene må jeg
bare si at jeg GRØSSER når de maler over tapet så det
buler og bobler. Det er ikke akkurat innbydende når
de klasker på et vegg til vegg teppe over gamle skitne gulv,
eller når de smeller dyre nye møbler inn i nymalte vegger
så malingen skvetter... Og ikke minst er det helt utrolig
å se alle de merkelige løsningene. - Skal vi fornye peisen
kanskje? Ja vi maler den grønn tror jeg !



Se så fint det ble med grønn peis!!
Liker du ikke peisen sier du??
Da tror jeg bare at vi snekrer den igjen i full fart istedet,
-og smeller et håndknyttet teppe over plankene.
Nei, det er samme hvilken farge teppet er i, ta lilla og orange du....



Jeg jobber ikke med interiør, men i denne serien skulle jeg
jammen santen gjort en kanonjobb som designer:)
(-med hjemmesnekret interiørdesignerdiplom vel og merke!)

Jeg skulle løpt rundt og viftet med hendene og himlet med
øynene og laget et kjempeoppstyr på engelsk! (-selv om
engelsken min er ganske så bob-bob) Jeg skulle ropt
Oh no guys, this is the kitchen, not the toilet og likevel
skulle alle de dyre fine tingene matchet. Ingen skulle få lyselilla
soverom fordi de var dame, og det skulle blitt slutt på alle
stygge, dyre og ubrukelige ting som geopardtepper og lignende!



Denne puffen skulle for eksempel ikke ha kommet
innenfor en eneste dørstokk der jeg var sjefen!
Jeg ramlet innom et engelsk forum som diskuterte denne
serien her forleden. Det mest utrolige var at alle i det
forumet syns at de folkene som ble plukket ut hadde det
ALT FOR FINT til å få nyoppusset hus;) Det var ingen som
nevnte hvordan det ble pusset opp med et ord, hehehe....



Tusen takk for alle svarene på gulrotdebatten;)
Jeg vil sende en spesiell hilsen til Hulda;
Joda Hulda, det stemmer at jeg egentlig er høy,
mørk, slank og jobber som fotomodell på fritiden!

Bo; Interiørbutikker på toppen av fjell?
Er du blitt klinkende galen i begynnelsen av et nytt år?
Marte; DET GÅR IKKE AN Å LEGGE KOMMENTAR
HOS DEG ENDA!!!!! Og til alle oss andre; Klart vi må
være fornøyde med oss selv uansett hvordan vi ser ut,
uavhengig om vi har gulrot eller muffins i vesken.

Så tar jeg superkortversjonen på engelsk tilslutt....
*******************************************
English: Have you seen 60 minutes makeover on tv?
It is sometimes just shocking and terrible with spots
of paint at the furniture, and really bad solutions, ugh!

52 kommentarer:

Aina sa...

Nå har ikke jeg sett akkurat det prgrammet men lignende, og det er ofte det samme der også, ymse løsninger og horrible fargevalg. Men andre er jo ganske flotte da, det derre amerikanske programmet der de pusser opp tragiske hus på en uke, Extreeme home makeover eller no sånt er jo helt fantastisk.
Og lettrørt som jeg er, sitter jeg gjerne å snufser meg gjennom hele programmet fordi det er så triste og/eller rørende historier om de som eier boligen.
Jeg har sittet her med ei venninne og strikket, for å gjøre en lang historie kort; jeg er ingen naturtalent når det gjelder strikking! Men det kommer kanskje et resultat om noen måneder!
Du får ha en fin fredag, UTEN pelspuff og grønn peis;0)
Klem!

Anonym sa...

hi hi engelske hus er jo noe for seg selv i utgangspunktet og da ;-) Jeg gremmes jeg og når jeg ser de kladder maling over gammel tapet, og lurer alltid på hva slags filter de bruker på kamera når de filmer de ferdige rommene! Utrolig mange snodige løsninger, og grusomme farger. Jeg husker spesielt et forferdeig kjøkken som ble bringebærrødt og grønt! Herregud man kan jo få migrene av mindre ;-)

Lykke sa...

Tror sikkert du hadde gjort en super jobb i det programmet! Ønsker deg et riktig godt nytt år og håper du vil titte innom meg i løpet av de neste dagene for bloggen min fyller nemlig ett år i dag, og alle som legger igjen en kommentar er med i trekningen om en overraskelse tilsendt i posten. Det hadde vært hyggelig om du kom innom:)

Lemi sa...

hei BISA e en lokal altmuligbutikk me kjøkkenutstyr, verktøy, leker, sengetøy, garn, lys, bilderammer, hagemøbler, mm mm mm... :o)
og voksduker i metervare..

Laila sa...

Uff, ja, jeg har sett 60 minute makeover. Grøss og gru. Hadde samme følelsen den gangen Hilde Hummelvoll ledet det programmet hvor man byttet hus. Og det engelske programmet "Changing rooms", som det var bygget på, var enda verre.

Nei takke meg til "Cribs" på mtv, ikke mye oppussing, men jeg liker uansett best siste delen av disse programmene, når man får se resultatet.

Karna sa...

Jeg digger slike programm må jeg innrømme, men nå har jeg ikke den kanalen som dette programmet sendes lenger. Savner den og det engelske programmet der de bytter hus....Må nøye meg med Hus til salgs på TVN, men ALLE husene som de pusser opp blir prikk lik, like stoffer, lik sengegavl, like bilder osv osv...litt kjedelig det da.
Jeg kjøpte bokstavene gjennom poshgraffiti.com fra Engalnd, fant siden gjennom e-bay. Var kjempe søte og sendte meg mange e-poster om problemene de hadde med den norske tollen, stakkar....Sikkert enklere å bestille fra USA vil jeg tro. Nå har jeg opprettet en postadresse i amerika, så nå er det bare for meg å bestille, tror jeg begynner med Pottery Barn, så får vi se hvor det ender til slutt...kommer nok til å bli dyrt dette....
Det er så mye jeg har lyst til å gjøre, men så er det så merkelig med den bankkontoen som ikke alltid er med på "leken". Fikk tur til Polen i julegave, så egentlig skulle jeg ikke kjøpt noen verdens ting før jeg har vært der.
God helg Emmeline, vi må ta oss tid til litt blogging også, kan ikke bare arbeide når vi er på jobb vel...tjhiii...

mette sa...

Har tenkt noen av de samme tankene ja! Huff, tenk å pusse opp så slurvete!!
Jeg håper det er greit at jeg tar meg den frihet å legge deg til i favorittbloggene mine! Du har nemlig en fantastisk inspirerende blogg, som jeg har dumpet innom en gang tidliger e før jeg ble en blogger for veeldig kort tid siden. Trenger noen forbilder vettu!

organic-lizzi sa...

Hvis det er det jeg har sett et glimt av får jeg pusteproblemer for de er så masete og gjør så mye rart..Ikke engang i scenografi for film har jeg sett maken gjøres!!
Har noen venninner som jobber i NRK..De lurte på om vi kunne være med på reality allá Osbornes..(den pinglefamilien da!)..sa nei:-))
Det virker som om de lager tv av hva som helst for tiden,og mage burde etter min mening vernes mot seg selv.Får helt vondt av de..
Skikkelig kos fredag til deg..
Klem Randi

chevostar sa...

He he he he :) Tror jeg blir med deg som med programmleder i det programmet! Har sett på det noen ganger jeg og, og jeg blir og helt på styr over fargevalg, og løsninger...... Ikke alt som er like fint for å si det sånn!!!!
Også på en time da liksom..... nei vi får holde oss til vanlig oppussing, som tar noe lengre tid, og kanskje har ett noe bedre resultat!
Ha en flott fredag! :)

Anonym sa...

Smiiiiiiler bredt i dag også jeg .... du er bare god ! Klem fra Sanna ;o)

Anonym sa...

Hihi. Herlig beskrevet! :o) Og jeg er helt enig.


Mannen (byggmester), var hjemme fra jobb en uke før jul, og hadde sett akkurat dette programmet. Han grøsset og bærte seg. Det er jo helt utrolig hvordan de slurver og søler. Man ser jo at de maler på lister og som du sier; at tapeten buler.. Men det er kanskje verdt det allikevel, for de som blir plukket ut. De får jo nye møbler så...

Nette sa...

Jepp, det programmet har jeg sett noen ganger nå og jeg sitter bare og rister på huet...akkurat som om det er noe å være stolt av å bruke 60 minutter til å "pusse opp" kanskje 4 rom??? Deriblant bad og kjøkken...HALLO?? Resultatet blir nok deretter også ja, men jeg må innrømme at NOE av det ser veldig flott ut også da..hehe! Men det kommer jo veldig an på hvordan det såg ut fra før. Irriterende og facinerende program:)

ChatrinesLiving sa...

Nå ser det jo nesten sommelig ut i bloggen din Emmeline! Venter på sommer jeg nå;) (bare 5-6mnd igjen...)
Joda programmet har jeg jo sett, ville nok ikke sluppet de i mitt hus nei... Å med tanke på at jeg nå skal begynne med mitt eget soverom, så tror jeg ta tar mer enn 60min ja...:) Men gleder meg, gjør jeg:) Jeg har et rom på loftet på 30kvm som ikke er i bruk enda... Å det skal bli mitt soverom, å tru det skal bli gøy! Nå sover jeg i kleskottet på 6kvm...jaja, så er det med husbygging, ikke alt blir ferdig på en dag.
Ha en super dag!
Klem:)

Marte sa...

For en grusomt stygg peis;)

Jeg skjønner ikke hva som er galt, men organic lizzi har nå klart å legge igjen kommentar hos meg...!

Jeg får det fint til selv også, som anonym, altså uten at jeg er logget på.

Jeg skjønner ikke hvorfor, og jeg er faktisk litt lei meg for jeg savner kommentarene dine:(

Photo-Me-Life sa...

Hehe, jeg er så hjertens enig med deg i det du skriver!!!!!

Ang de stolene kommer trekkene fra Frankrike. Jeg husker ikke navnet på firmaet men en katalog er på vei hjem i posten so..i will get back to you så du får vite det i tilfelle jeg har ledet deg ut i fristelse

silje-sin sa...

Det er umulig å ikke bli glad i deg,Emmeline:) Jeg smiler hver gang jeg er inne på bloggen din. Jeg har sett det interiørprogrammet flere ganger selv,og skrekk og gru!! Jeg synes hun programlederen er grunn nok til å slå av tv,hun er så kunstig og masete,og overhodet ikke kledd for å gjøre at arbeidsslag,selv om hun stadig skal "hjelpe til". "Hus til salgs" er også et merkelig program synes jeg,hvor de også bare dekker over det som er stygt eller ødelagt. De som ender opp med å kjøpe huset har vel tv de også,og vil finne ut at de blir rundlurt... Vel vel:) Ha en flott fredag ihvertfall:) klem

Marte sa...

Meg igjen;)

Det er flere som også får det til! Er du sikker på at det ikke er noe du gjør galt? Jeg ser jo at du legger igjen kommentarer hos andre, så det er vel ikke det heller..

Jeg skjønner ingenting:(

Kreoline sa...

Koser meg med innleggene dine, så har jeg også lagt på meg i julen, men i motsetning til mange andre kan jeg bare si at jeg har godt av det. Så over til innlegget i dag, engelskmenn har dårlig smak, det er fastslått for leeeenge siden.
Ha en fin dag og kjempefin helg.

Tingeltangel sa...

Jag hittade till din blogg via Karna och jag vill bara säga att det var så kul att få titta runt här och läsa dina inlägg. Tack.

Anonym sa...

Så morsomt at du tok opp dette. Jeg så nemlig programmet for noen dager siden og ble skremt av både stil og hvor slurvete det ble gjort. Jeg gjentok minst hundre ganger for min mann at jeg blir sur om han noen gang melder oss på noe slikt. Som om han i utgangspunktet var i tvil om det.

Ha ei flott helg!

mimiala sa...

Haha, den puffen ser ut som en pakke ukokte nudler :D
Hadde ikke turt å slippe de inn i mitt hus, syns de finner på veldig mye rart. Blir sikkert variert kvalitet og, de velger sikkert endel hurtig løsninger.

Ellers vil jeg rose din flotte side og ønske deg et godt nytt år :)

Verkstedet sa...

du er bare en knakende festlig dame!!!! jeg lo sånn i går, men rakk ikke komenterer, skulle det i dag, men da var det jo alt et nytt innlegg:) hørte at sats tjener 75 millioner på disse salatmenneskene i januar, - dette beløpet er på de som melder seg inn nå, og stort sett er støttemedlemmer innen mars!!!! synes ogå det er litt snodig hvordan ukeblader snur sånn om i matoppskriftene fra den ene måneden til den andre, og de fleste har vel ikke frotset like mye hele advent og juleferien? men alle vil viel begynne så bra, her startet vi med en sjokolade tennis racket- og de er store.
men for all del- ære være de som holder ut, men jeg tror mere på hva du generelt spiser! uansett- festlig måte du skriver på.
ha en herlig helg med god mat og drikke. leve livet:) klem

Grip dagen sa...

Heisann.
For et artig innlegg...
Jeg hadde tørna gal om det engelske teamet hadde inntatt mitt hus! Med alle sine knallfarger og ulike mønster. Uff, får nesten utslett av slikt,jeg...
Den amerikanske versjonen, derimot, extreme makeover, de må bare komme! Men naboene hadde nok ikke likt det. For de måtte nok ha jevnet ialle fall tre nabohus med jorden for å bygge slike palass som de pleier...
Jeg får ta til takke med det jeg har. Håper bare ikke stormen blåser taket vårt av idag... Det høres ille ut!
Så kommentar til grønsaksknaskinga: Vi har kanin, så den må nesten få gulrota mi. Jeg tar heller et gullbrød... Litt må man ofre for dyra! God helg!
Marit

Klarafina sa...

Jeg pleier å svippe innom dette programmet av og til og er enig i at det er mange skrekkelige ting å se. Dessuten går det jo fryktelig fort og det kan umulig bli velgjort.

Bestefars Verksted. sa...

Heeelt enig med deg....sikkert ikke nøye om interiørdesignerne er blinde eller svaksynte,i dette programmet...noen ganger er jeg sikker på at de er nettopp det ! Og slurvete,ja.....man kunne ønsket at man fikk se detaljer i sakte film,skrekk og gru ! Ikke mye snakk om at underlaget legger grunnlaget......bulker og luftbobler syns jo,og man skjønner jo at det i virkeligheten er myyye verre...nei,jeg sverger til at ting tar tid,her hos oss ! På en time har jeg jo bare rekkt å ta frem arbeidslysten,pepsi-max'en og åpnet malings-spannet...ja,ja...god helg til deg ;)

Anne sa...

So fucking enig !!!
Hadde f...ta meg grått mine modige tårer !!!

(unnskyld banninga...)
Men det MÅTTE bare UT!!!

Anne-Berit sa...

Er så enig,så enig,det programmet har fått meg til å få kaffen i vranghalsen mer enn en gang.At det går an å lage så mye lappverk og sende det på tv er helt ubegripelig,ikke hadde jeg godtatt en sånn opp-pussing hos meg,nei.Ha ei flott helg:-)

Cathrine sa...

He he du får sagt det du! Helt enig med deg der.Malingen kan jo ikke være tørr enngang ,når dem hiver inn møblene.Må bare innrømme at jeg har sett på det,men blir mest stresset av å se på det programmet.Du får ha ei riktig god helg,med null 60 min oppussing :-)
Klem

ESMERALDAS HJERTE sa...

hei vennen...har vært i samme tanker som deg når det gjelder det programmet: hvor fornøyde er egentlig huseierne når spotlightsen slås av og håndtverkerne reiser sin vei? Nei, takke meg til litt mer grundig arbeid, selv om jeg måtte ha bøtter stående i stua mi idagesvis fordi taket ikke var tett, heheheheheheheheehehehehehe.....Men du takler det du, vet du.......

Nå om dagen sikler jeg etter roase tulipaner!!!! Gleeeeder meg til den første buketten,er skikkelig følelse av en ny start og av VÅR!!!! Og la oss spise muffins, du-og sjokolade midt i uka-Livet må jo feires!!!!!

Skål for ny fredag:)og snart starer loppemarkedene igjen, hehe...
Klem

liven sa...

Helt enig med deg!!!
Skrekk og gru:(

elin1976 sa...

Skal lese innlegget ditt etterpå å kommentere det men ville bare gi beskjed om at du har fått en mail fra meg:O)

Helene sa...

Ser på det programmet endel og konklusjonen er helt klar; aldri i mitt hus, ellers takk!
Får helt angst når jeg ser på hvordan de klatter og griser på lister og boblete tapeter. I dagen program sølte de malig på nylagt teppe, men da bare skar de ut den biten og felte inn en ny bitt. Jalla spør du meg.
Selve møbleringen er stort sett veldig ok, men har de aldri hørt at hastverk er lastverk...
Har fått med meg at det er selve tiden hele konseptet er basert på, men jeg har ikke tro på slike løsninger. TTT (Ting tar tid!)

elin1976 sa...

Hallo igjen.

Nå har jeg oranisert og styrt på som en galen etter mannen ble tilkalt ut på jobben for byggeplassen han har ansvar for holder på å blåse bort og da må mor hjeloe til med å finne jekkestropper, hodelykter, jakker og sko mens han snakket med stavanger kommune og polti i telefonen.
Nå er mannen på vei innover til byen og jeg vet sant og si ikke når han kommer hjem....akkurat nå er det bare et 15 meter dypt kvartal som står der inne uten sikring av noe som helst form for gjærder for de har blåst avsted!!! Bare han ikke detter nede i ground zero (mitt navn på stedet etter jeg hadde tatt det nærmere i øyesyn) selv.
Vel over til innlegget. Ditt.

Jeg holder ikke ut så se på dette programmet i det hele tatt.
Blir så stressa....Ikke liker jeg noe særlig engelske interiørprogrammer heller.
Hvorfor? For familien som bor kan umulig beholde det slik som sluttresultatet blir.

Blir helt satt ut at forandringen.
For disse menneskene som bor der må slite så sinnsykt av forandringen.
Fra av å gå i fra en stue der de har brun tapet, brunt matchende gulvteppe sittegruppe som ALLTID er dyttet inntil veggene
(å da står stoler og sofa på rekke på samme vegg)
Hundre stygge kasser med leker, et forfallent tvbord og tusenvis av dvder.
Til at disse menneskene skal kunne fungere i et rom med flotte amerikanske sofaner som står midt på gulvet, flotte kreasjoner av blomster, matchende puter og diverse duppeditter til å ha alle sakenene i, puffer med pongponger på og ingen leker.....ja da må de også lære disse menneskene hvordan et slik nytt hjem fungerer.

1. Det er ukult at ungene tegner på veggene og det er enda mindre kult om ikke mor fjærner dette etterpå.
2. Når interiørkonsulenten har gått så skal ikke stolene dyttes tilbake inntil veggene.
3. Magnolia er faktisk en flott farge hvis man har fine ting som passer til.

4. Å det går ann å ha pynteting på pynt. Har nemlig lagt merke til at i mange av disse stuene så finnes det et få tall av andre ting enn møbler, leker og dvd er.

Ja, det var mitt innlegg i ditt innlegg. ha ha. Det føltes veldig godt at du tok opp dette. Det har nemlig tynget mitt hjerte. (enda mer ha ha ha ha ha) Klem:O)

Jennifer P. sa...

I found English! We do not have a 60 minute makeover show here that I know of, but I do not believe you could do anything to a house in 60 minutes but make a BIG MESS of it!

I am sure your English is 100% better than my Norsk (I believe I only know one word and that would be Uffdah, that is Norsk, no?)

Lovely photos!

Nina i Paradiset sa...

Jeg kan ikke fatte hvilken IDIOT som i det heletatt kom på den alldeles forferdelige ideen med oppussing på 60 minutt fra begynnelsen av!!
Er det ikke ett ordtak som heter "hastverk er lastverk"??

Aldri i mitt hus, sier jeg også!!

åsemor sa...

Jeg gremmes over slike programmer, rene vandalismen spør du meg.
Kjære Emmeline, ikke engasjere den gjengen der for å tette taket ditt.
Gudene må vite hvordan det ender :)

Anonym sa...

Jeg er så utrolig enig med deg angående det tv-programmet. Jeg grøsser når jeg ser det, men alikevel må jeg se det. Utrolig hva "fagfolk" kan finne på. De skulle heller ha vært på et "dårlig smak-party" med sine ideer!! Ha en flott helg:)

FO - 2 sa...

Blir stresset av dette programmet jeg.....
Tenk på alle som må flikke og pusse opp videre etter besøket av denne gjengen da..... ;)
Ja ja. De kommer iallefall i gang...

Christinas låvebutikk sa...

Heia! Jeg er så enig med deg! Ordentlig JALLA program! Er utdannet interiørkonsulent og ikke lang erfaring men nok til å si at dette er smakløst! 60 min er jo ikke mulig da blir det iallfall langt ifra perfekt! Men så artig å lese dine innlegg!! ha ei alle tiders god helg videre! Klem:0)

Marie sa...

Dar ordet i di makt og får verkeleg sett ord på ting med snert og ein god porsjon humor!

Eg har ikkje sett så mykje på det programmet, men synest det er viktig å gjere ting skikkeleg når ein først skal pusse opp. Hastverk er lastverk. Den engelske stilen er nå litt snål i utgangspunktet spør du meg...
Siste biletet er nydeleg!

Ha ei finfin helg :)

Anonym sa...

Kremt,host, satt kaffen i halsen av den peisen, gitt!! :o)))- minner meg om svigerfar som skulle være snill å sette vinduer i vår herlige nye bod som jeg hadde planlagt i detalj skulle se ut som et dukkehus....,vi kom hjem til flaskegrønne vinduer...skrekk!
Ellers koselig blogg du har!
Mvh Lisbeth

Brocante sa...

Noen ganger kunne man ønsket seg å kunne pusse opp i det tempoet for å slippe den lange prosessen - men jeg tror ikke jeg vill sluppet dem til i mitt hus! Ønsker deg et godt nytt år.

Anita sa...

Såå mye riktig du skriver!!!! Og så bra beskrevet!!! Moro!! Gøy!!
Ha en god helg videre!
KLem!

Whoopsi Daisy sa...

Hi,hi,hi,hi,hi så enig, så enig. Tipper at de ikke tørr å bli lenger enn 60 minutter. Da begynner det å tørke her og der, tapeten ruler og malingen sprekker. Da er det vel best og skygge banen.
God helg

Hulda sa...

Hehehe... en god latter forlenger jo som kjent livet... jeg så et av de programmene i jula, helt utrolig altså, jeg satt bare der helt målløs.. Er mye rart som skjer der, tror jeg også. Takk for hilsen, hihi.. ;)

Ann-Cathrin sa...

Vannvittig morsomt skrevet! Jeg kommer garantert til å se på det programmet med andre øyne nå;)

Anonym sa...

hohoho.helt enig med deg! ikke har de hørt om maletape heller..

Mita`s hjørne sa...

Så jo noen av disse programmene tidligere da - men skal ikke påstå at jeg har ønsket at de skulle komme hit akkurat...

Ha en koselig dag...

Tone sa...

Du får meg alltid i godt humør Emmeline, takk skal du ha for det :-) Jeg har vært i det drastiske hjørnet på nyåret, nå er det siste krampetrekninger, og så får vi se hva det blir ut av det. Ha en fin uke, klem :-)

Marte sa...

God morgen;)
Nå skal jeg legge ut bilder av sofaen min med nytt trekk som jeg fikk til jul:) Det kan hende at du føler at du har sett sofaen før;)

Jeg er så glad for at du har funnet ut "feilen". Jeg er fortsatt helt sikker på at det ikke er noe med mine instillinger. Jeg ble så glad når jeg så du hadde skrevet to lange kommentarer:) Deilig å ha deg tilbake i kommentarfeltet mitt;)

Håper dere også har hatt en fin helg:) Vi har egentlig ligget rett ut begge to, jeg har smittet øa også:(

Jeg tror alle vi lesere av bloggen din har blitt litt bortskjemt gjennom desember da vi ble forsynt med nye, ferske innlegg fra Emmeline hver dag... Jeg forventer liksom at du skal skrive noen ord hver dag;) men jeg skjønner jo veldig godt at man ikke kan det;) Er fortsatt imponert over at du klarte det i desember da! :)

Jeg får følge med videre på touren:)

Ha en fin kveld!!
Klem fra meg

yanmaneee sa...

chrome hearts online store
adidas yeezy
supreme new york
bape clothing
jordan shoes
golden goose
curry 6
yeezy boost 350
supreme clothing
off white shoes

Unknown sa...

find out this here hop over to here website link look at this website wikipedia reference this page

Related Posts with Thumbnails