fredag 18. januar 2008

Freaky friday



Det som er BRA denne fredagen er at jeg har vært på salg og kjøpt disse tingene fra Greengate. Min mor spør om jeg trenger flere kopper av ulikt mønster --Har du hørt et mer irriterende spørsmål?



Men jeg har nesten ikke tid til å glede meg over innkjøpene for i dag skal jeg ha besøk. Jeg skal ut og spise med gamle klassekamerater fra barneskolen, og har derfor invitert dem hjem her for å ta et glass vin før vi går ut. WHYYYYYY??????? Det er jo galskap. En ukes rot har samlet seg overalt i alle rom, og i ren handlingslammelse sitter jeg derfor her og blogger, istedet for å gå i gang med den vannvittige ryddejobben. ( 60 minutes makeover holder ikke --det kan jeg love!)



Tidligere i dag husket jeg plutselig at da jeg sist jeg møtte denne gjengen, fikk jeg en kommentar om at jeg burde ha gjort noe med øyebrynene mine. Etter jobb i dag løp jeg derfor innom en pinsettdame -og innen jeg var ferdig med å ordne øyenbryenene så jeg jo helt GAL ut. Der hvor det engang var øyebryn, er det nå et knallrødt selvlysende og sjokkerende område.



I tillegg har jeg gjennomført følgende genistrek. Kjøpt noen hårruller som jeg har rullet godt inni håret og de vil rett og slett ikke rulle seg ut igjen. Det er nesten sånn at jeg har valget om å klippe håret av inne ved roten, eller ta et sjal utenpå hårrullene og late som ingenting... Jeg regner med at fortsettelse følger i morgen! Ha en riktig fin fredag alle sammen, kos dere masse:)

42 kommentarer:

elin1976 sa...

Et godt tips! Ikke fiks øyebrynene samme dag du skal ut. Har bommer der selv mange ganger å fått kommentaren" har du grått?" Etter å nei og prøvd å forklare dette ser jeg på personene at de ikke tror meg så jeg sider. Ja jeg har grått.
For noen utrolig flott (ikke mesunnelig i det hele tatt) ting. Akkurat slike ting ligger det bilder over i mappa mi på skrivebordet som heter "ting jeg skal kjøpe i 2008"
Nydelige. Var det masse billig enn vanlig?
Jeg er så klar for vårfarger nå at jeg har dratt frem alt av Green gate stoffer for å sy noen pynteputer til soverommet, et par sko poser og none hjerter. Bare slik at jeg kan våkne opp til disse fine fargene hver morgen.
Så får jeg se om det kommer litt sånne "go farger" inn i resten av huset etterhvert som det nærmer seg vår(fyttikatta det er dilig å skrive vår)
I dag har dagen bare vært perfekt. Molly er tilbake, du skal på fest(da vet jeg jo at det kommer en eller flere godt historier på bloggen din), Det er fredag, jeg skal kose meg her hjemme med vin og god mat. Ja livet er rett og slett herlig. Kos deg masse i kveld. Mange klemmer fra Elin:O)

Verkstedet sa...

jeg iser det igjen- få deg en spaltist i en avis!!! du er bare helt fantstisk!!!!
ja...napp ikke øyenbrynene samme dag, emn foreksempel kvelden før.... og hårruller...ja, de kan sitte godt fast!!!!
kom meg ikke til birte bo i dag jeg, var det mye fint igjen? siste dag i dag???
kos deg med besøket, kost alt du kan uder teppet og under dynen, så blir det så fint så;)

Mia sa...

Oi oi, for noen flotte kjøpt du har gjort... jeg har gått og sett på de eskene fra Green Gate opptil flere ganger (men alltid kommet hjem uten dem...) Og kopper av ulikt mønster er så absolutt tingen, jo flere jo bedre (jeg ihvertfall lever selv etter den regelen, til min kjæres til tider store forundring).

Og så må jeg bare si oi oi angående håret ditt og rullene da. Jeg er spent på fortsettelsen, for jeg kan ikke helt tenke meg hvordan du skal komme deg ut av det hele med håret i behold... Lykke til!

Anne sa...

Skal bli spennende å få fortsettelse på den historien der gitt. Vi MÅ få et referat fra dne festen....,og denne gangen lurer vel dine klassekammerater på om du har funnet deg en ny mann.... en mulla... (om du nå går på den festen med de rullene mener jeg :-)

God fornøyelsen.
Klem herfra.

Kine sa...

Åhhhhh!!for en herrlig blogg:))) Og for noen funn du har gjort idag,lekkert!!!

Cathrine sa...

Masse fint du har kjøpt inn i dag.He he trur æ ler meg ihjel når du forteller om disse øyenbrynene og hårrullene dine. Får håp du slipp å gå ut med pigg og rød rundt øynene...
Ha en fin kveld
klem

Silkeline sa...

Hmmm.....ruller som sitte dønn fast er ikke kjent for meg, men børster derimot, det kjenner jeg til! Sitter de så sitter de, det er helt sikkert....enda jeg har KORT hår:)
Stakkars øyenbryn.....eller mangel på sådanne. Et godt råd er å legge en helt lys øyenskygge akkurat under brynet, og så en litt mørkere på resten av øyelokket. Da får du et friskt og våkent blikk:O).....*fritt fra læreboka i sminke*
Nydelige kopper du har kjøpt deg, og de kakeboksene dine er bare til å dåne av! De er så vakre.

Ha et fint vinselskap og en GOD HELG:)

Anne-Berit sa...

Hehe,morsomt innlegg det der,syns jeg ser for meg det røde området etter nuppingen.Men,takk og lov,det fins jo kremer til å kamuflere sånt med.Tingene du har kjøpt var kjempefine,og ja,enkelte ganger kan mødre stille de utroligste spørsmål.Håper du får en flott kveld med dine gamle klassekamerater.Ha ei flott helg:o)

liven sa...

Så fine ting du har kjøpt i dag da. Skikkelige fargeklatter!!
Det røde etter nippingen forsvinner det.....sikkert borte nå:) Men rullene er det verre med , Får ikke håpe du måtte klippe håret med roten da, Heheheh
Ha en fin kveld:)

Aina sa...

Du Emmeline, du Emmeline, hårruller?!?
Du er ganske lett kjennbar da vil jeg tro, for hårruller med sjal over er vel ennå ikke i motebildet;-D

For å ikke snakke om brynene.
Du får ta en busstrylledame-vri, megalange løsvipper, og 4 typer brun øyeskygge lagt helt opp til brynene heehe..og litt mer haha..

Eller gå for den mer sofistikerte sotede looken, med sort skygge rundt hele øyet, alà Emmeline pandabjørn!
*ler så jeg griner snart*

Neida vennen,det ordner seg, blir nok bra skal du se, håper du koser deg kjempemasse.

Og forresten salg!!
Her har jeg kjøpt på nettet Claire white mugge og div. og så kjøper du lekkert Greengate på salg, urettferdig;0)
Og de boksene er superlekre...vil ha!

Vel, alt gikk jo ikke skeis i dag da, og utekvelden blir nok trivelig.
Ha en super fredagskveld!

Aina.

[morgrethe] sa...

Kos deg masse i kveld Emmeline. Napp øyebrynene når du er til frisøren du, så blir det en enkel jobb å "shine" litt før du skal ha sosial omgang med folk. Dvs.... hvis folkene er opptatte av øyebryn. Jeg er utrolig sløv til å legge merke til om folk legger på seg eller tar av seg. Om de har kort eller langt hår osv. Og iallefall om de har nappet øyebryn eller ikke.

Men du.... det salget på GreenGate skulle jeg gjerne vært på. Fikk noen kopper til jul, bla. de stripete du viser. Skulle gjerne hatt flere... ønske...ønske. Hvor var det salg, mulig jeg kan piske søskenbarn Wenche på salg i Bergen. Tuta skal til Bergen i vinterferien, så da får jeg dem ganske så snart i tilfelle.
Håper du har en super kveld.

organic-lizzi sa...

Åh du er jammen god:-)Setter deg ned å blogger istedet for å rydde..Akkurat det samme gjør jeg nå.Har tuuuusen ting som venter..
Rødfargen roer seg nok før du skal ut..Litt værre med hårrullene..Bare ikke få panikk!!
Herlige ting du har kjøpt..
Kos fredag med jentene & klem fra Randi

mette sa...

Åååå, så godt å høre at det er andre som har litt kaos på en fredag ettermiddag! Og at det er andre som i ren handlingslammelse blir sittende her i stedet for å leke virvelvind...

Nette sa...

Hihihi...synes jeg ser deg for meg:)
Men det går vel bra til slutt, får jeg håpe...med hårrullene altså...
Nyyyyydelige bokser og kopper og mugge du har kjøpt!!!
Riktig god helg ønskes deg!

Tone sa...

Åhhh, jeg vil også ha!!! Den ene kakeboksen er jeg jo den heldige eier av da, for den fikk jeg av Albertine i hemmelig venn gave. Men skulle gjerne hatt noen av de koppene og den mugga også, ja...
Får håpe det går bra med håret ditt, da. Og øyenbrynene roer seg ned etterhvert. Jeg napper mine annenhver dag eller noe sånt før jeg går på jobb. Har gjort det så mange ganger at nå blir jeg ikke rød engang. Gleder meg til rapport fra deg, håper du får kost deg, klem :-)

Christinas låvebutikk sa...

Hei! jeg sitter her å leser å ler! Du er jammen meg så flink å skrive sånn at jeg ser for meg alt lell om jeg ikke har sett deg! Ha ha!! Så fine tinger fra Green Gate da! Gleder meg til å få de inn i butikken min!! Ha en kjempe kos fest i kveld da! :0)

silje-sin sa...

Du skriver morsomt som alltid:) Men hvem i all verden er det som kommenterer andres øyenbryn?? Så frekt. De får ta deg som du er,og du høres ganske fantastisk ut spør du meg! Flotte ting du har kjøpt også! God helg! klem fra silje

Tiril sa...

Håper du har en kjekk kveld Emmeline,du som til stadighet morer andre fortjener å ha en kjekk kveld. Må aldri nappe samme dag du skal ut ,men det har du lært nå.

Lena sa...

Håper du slipper å gå på byn med ruller i håret:):)
Det hadde nok vært et festlig syn!
Du får kose deg masse!
Ha en flott helg!

Bestefars Verksted. sa...

Så koselig det hørtes ut,du får overse rotet og nyte vennene....det går helt sikkert bra !!! Må si de bildene dine fristet,nydelige farver.....er SÅ i vår-modus...! Men nå har jeg vært på loppis,og malingen må frem,som vanlig.....gjorde faktisk et varp !!!! Skal hente det imorgen,så jeg får vel ikke sove inatt,skulle jo helst satt igang med malekosten ! Ha en fin kveld da,og kos deg !

Anonym sa...

Hei!Du har ein nydelig blogg :-) Har birthe bo butikken flyttet ? Flotte ting du har kjøpt!

My little footprints sa...

*Ler og ler* Dette var et morsomt innleg Emmeline, den ene morsomheten etter den andre. Klarer nesten ikke å stoppe å le her! hehehehe.. Jeg fikk liksom ett inntrykk av deg her, at du fikk den ene idèen etter den andre i hodet, og til slutt var du bare en forvirra høne som prøvde å gjøre både det ene og det andre ;) Og ja, man har jo liksom lyst til å gjøre et godt inntrykk på folk man sjeldent ser! Det er rart det der, at en liten kommentar om øyenbrynn kan spikre seg fast i hode! Jeg bruker øyenbrynnsskjærer jeg, da slipper jeg det styret med napping og rød og hoven over øynene etterpå. Det beste er at det blir gjort i en fei!
Vel, jeg ville bare takke deg for noen gode ord i bloggen min! Det var godt skrevet av deg! Og sist men ikke minst vil jeg ønske deg en strålende helg! Kos deg masse og ta gjerne et glass vin for meg også ;)
Klemmer fra Beth

Marte sa...

Å såå mye fint du har kjøpt deg!! Jeg synes de tingene var veldig "deg"!! Kan jeg si det selv om jeg ikke kjenner deg så godt? hi hi

Jeg pleier å ta litt eight hour krem fra elizabeth arden der hvor jeg har nappet, det funker fint:) La det sitte litt og så fjern det overflødige. Ellers så gjør det ikke noe om det er litt rødt, man kan jo bare ta på concealer eller foundation og kanskje en lys skygge i underkant. Da ser man jo ikke at det er rødt:)

Jeg har gått gjennom innstillingene mine gang på gang og det er ikke noe galt! Jeg har jo ikke gjort noen endringer og det funket fint før... Jeg skjønner ingenting jeg. Blir litt "gal" av det;) Det er det verste jeg vet når noe er galt også får jeg ikke gjort noe med det...!

Nå er vel du ute med gamle venner! Håper du koser deg:)
Ha en fin helg!!
Klem fra meg

Sigurd Olav Silset sa...

Hærlig å finne Green Gate på salg da!! Man får aldri nok derifra:) Håper du får en fin kveld med dine venner:)

Klarafina sa...

Oj, oj for en dag. Ser frem til å lese fortsettelsen. Kos deg i kveld!

Gunhild sa...

Du får jo alltid fram smilet :) De Greengate sakene var flotte. Håper kvelden blir velykket.

Anonym sa...

he he he, nesten som om å lese om meg selv!!! Nesten så det var skummelt. Hi hi:) Ha en flott kvelsd og kos deg!!!
Gleder meg til fortsettelsen:) Ha en flott helg:)

Albertines verden sa...

Hallo "lilla Madicken" Godt kjøp ser jeg! Du er ett lite lyspunkt i tilværelsen, du. Spesielt med nappede bryn, kan jeg tenke meg. Litt pudder gjør susen. Jeg pleier å begynne frsikt på det ene, men så gjør det så vondt, og øynene renner i strie strømmer. Og en ting kan jeg fortelle deg, og t er at ett rødt og nynappet øyebryn og ett ugressparti, det er ikke spesielt flaterende! Men når skal man få tid til å nappe. Går ikke jevnlig til frisøren, da tidpunkt er vanskelig å finne ledig, der kan du jo se på panneluggen min. For der pleier jeg å be om en stuss over øynene i samme slengen. Himmel, hvor mye man kan få skrevet om noe så ubetydelig som øyebryn. Ellers bobler det fortsatt i magen når jeg tenker på den stakkars, tafatte agurkholderen. Takk for at du er til, du gjør min dag så mye lettere. Klem og god helg!

Albertines verden sa...

I all verden så mye skrivefeil det ble her, da. Og jeg som hadde M+ i norsk. Håper du klarer å tolke det, for jeg fikk problemer med å skjønne sammenhengen. Fortsatt god helg!

Olstad sa...

He he her må jeg le og følger opp tipset til elin. En klassiker feil.

Ellers har jeg vært borte fra blogging i lang tid pga lampemontering men nå er jeg i mål og skal blogge inn i evigheten føles det som. Endelig en fri kveld.

Jeg fniste så når jeg leste inlegget under med barn og blendahvite klær. Der må jeg inrømme at innerst inne har jeg fortsatt en drøm om at mitt neste barn skal ha hvite blonder og krøller.

Men blir det som hos storebroren blir det vel heller gensere med spiderman og stritt stritt hår arvet etter moren.

Men man må jo gjøre ett forsøk så i dag har jeg investert i nydelige hvite bodyere og flotte danske ullplagg. Den som intet våger intet vinner.

God helg

A Seaside House sa...

Hei! Jeg lager en link til den fine bloggen din, med mange morsomme historier:)

ChatrinesLiving sa...

Hahahaha:)
Du er så skjønn du! Først må jeg jo bare si at di tingene du har kjøpt deg...ikke bry deg med mor di...;)
Vet du Emmeline, jeg jobber jo med skjønnhet....ehhh.
Di der øyebrynene dine må du bare ordne et par-tre dager i forveien, sånn er det bare... Å håret, ja... spander deg et par-tre timer luksus og du slipper alt det tullet der!! Kommer du tidlig, mye godt kaffe servert( å ikke minst, MYE slarv om alle andre;))...kommer du sent, ta med en flaske vin;)
Ha en super kveld!
Klem;)

Hulda sa...

Nydelige green gate ting, skjønner at du ble irritert over din mors kommentar. :) Ikke alle som skjønner smaken vår, vet du, he he..

Blir nok koselig med klassetreff, lykke til!

Jeg måtte smile da jeg leste Madicken innlegget ditt. Da jeg var lita, og serien gikk for første gang, var jeg på alder med jenta som spilte Maadicken. Jeg hadde langt, lyst krøllete hår som henne, elsket å gå i skjørt, hadde en søster på alder med Lisabeth og en fetter på alder med Hebbe. Jeg trodde nesten at det var vi som var på tv. ;) Det minnet faktisk om oss. :)

Huset i Hagen sa...

Likte veldig godt de kakeboksene! Ja det var bra at du har noe fint og perfekt å se på da he,he. Idag ser du vel fin ut du også på øyner og hår. Ha en fin helg! :0)

FO - 2 sa...

Du er herlig Emmeline! :)))
Håper du kom deg gjennom kvelden - UTEN hårruller... ;)
Fortsatt god helg til deg.

Mita`s hjørne sa...

Knallfine ting du har kjøpt fra green gate...
Håper alt ordnet seg til klassefesten...

Ha en koselig helg...

Lovise sa...

Å, mødre skal nå være så fornuftige da....min pleier å spørre hva jeg skal ha ting til.....hun skjønner ikke at jeg bare må ha det!!
Jeg elsker å glede meg selv, og derfor kjøper jeg det jeg har lyst til.
Og tenk å vise en boksoman de lekre boksene da.....jeg kjenner suget i magen.. Oh, de var fine.
Ønsker deg en flott helg, håper de øyebrynene ikke blir for besværlige og hovner for mye opp!!
Klem.

åsemor sa...

Ja sånn kan det gå når en tror en skal forbedre sitt egentlige meg.
Om ingen andre ser det føler en iallefall selv at det nynappede feltet er som et selvlysende neonlys. Slike prosjekter må planlegges! Var så fornøyd med meg selv da jeg hadde "ny-shawa" legger da jeg skulle prøve støvletter her om dagen, men dengang ei. Når jeg står med den bredeste blankeste delen av meg høyt tilvæts og raker avsted ser det helt fint ut. Men idet jeg synliggjør mine apostler på butikken ser jeg ut som en skabbrev, kanskje jeg må oppsøke profesjonelle en gang ?

Ha ei fin helg Emmeline, håper du kosa deg i går:)

MODERN COUNTRY sa...

Hahaha, ler og ler her...øyenbryna blir gjerne litt hovne og røde ved napping. En god ide kunne være å nappe øyenbryn god tid på forhånd, eller så kan du jo bare skjule de røde under et godt lag med brunkrem, det pleier jeg og gjøre hvis jeg var sent ute. Og du, rullene, kom de løs? Veldig spent her på fortsettelsen..

Skal si du har funnet deg mye flott hos Greengate! Vakre fine vårfarger. Perfekt til en utelunsj/piknikk med kurv,saft, hjemmebakte vafler og boller og fint teppe på gresset. Ja, for gresset klør, hihi..

Håper du har en superduper helg!!

elisabeth sa...

Hmmmm...jeg blir aldri hoven eller rød, og ikke synes jeg det gjør vondt heller...Men jeg aner ikke hvorfor jeg tydeligvis skiller meg ut der...hehe
Men andre får ikke røre brynene mine...Der har jeg sett alt for mange som er virkelig uheldig, og det er få profesjonelle som gjør det riktig spør du meg...kremt!

En som har perfekt bryn, synes jeg, er Tone Damli Aaberge, slik skal de se ut:) Men det er min smak.
Vel, nok om bryn, jeg har bare en brukandes arm, så her er det dårlig med make up for tiden;)
God helg!

Anita sa...

Åh! de boksene vil jeg også ha!!
Du fornekter deg ikke og skriver like bra som før!! Hmmm! lurer forresten på hvem som forhandler greengate her i nærheten jeg!!
Håper du hadde en flott kveld i går med eller uten hårruller! Og selvlysende øyebryn!!
Venter nå spent på rapport!
Klem Anita

Sol sa...

Takk Emmeline, jeg trengte en god historie å smile til akkurat i dag Takk også fordi du deler dine små og store historier, og deg selv, med oss. Varm klem.
Nyydelige bokser...jeg er jo så glad i bokser......

Related Posts with Thumbnails