torsdag 24. januar 2008

Hundrevis av hvite blogger?



En sjelden gang ser jeg noen som har dristet seg til å skrive om interiørbloggere i andre fora. Stort sett har de klaget over at bloggene er for ensformige, at alt er hvitt med et innslag av shabby shic. Da smiler jeg for meg selv, og tenker at det er rart hvor forskjellig man kan oppfatte interiørbloggere. Ser virkelig alle like ut? Jeg syns ikke det! Jeg syns at det er tre hovedstilarter innen de såkalte hvite interiørbloggene, eller kanskje det egentlig er flere?



Det er bloggene som er inspirert av den franske landstilen: I denne retningen finner vi pynt som er preget av madonnafigurer, religiøse symboler, bedelys og blonder!



Noen har malt møblene hvite, og andre har pusset litt maling vekk igjen, for å få den slitte looken. Nostalgiske bilder fra gamle dager hører vel til i den franske landstilen, og ikke minst små stilleben rundt omkring i huset! Etter min mening er Hulda en fransk landstil blogger;)



Så har vi New Englandstilen, som henter sin inspirasjon fra New Hampshire området i USA.



Her er det klare farger, og et klassisk interiør der både kurvmøbler og airondeckstoler
er et must, sammen med klassiske møbler i både hvite og brune fargetoner. Karna er vel blitt kjent som en blogger som er tro mot denne stilen, og mange har nok fått inspirasjon fra henne!





Den siste retningen kalles Country. Noen vil vel bare kalle den romantisk? Laura Ashley, Cath Kidston og Greengate har kolleksjoner som er preget av countrystilen, med rosemønstre og polkadotter i lyse og sommerlige nyanser. Mia er en typisk countryinspirert blogger syns jeg.






Så er det alle oss som er litt av hvert... Den ene dagen er det roser og polkadotter som gjelder, men den neste dagen står man der med en kopipute som har fått New England inspirert logo.
Mor Grethe er en sånn blogger. Hun satser på Grethestilen:)



Hos meg er det litt av alt for tiden; både roser og polkadotter og Lexington. Men når jeg kjenner godt etter, har jeg nok mitt hjerte i den romantiske Countrystilen!
Derfor lurer jeg på -Hvordan er det hos deg? Hvilken favorittstil har du?



Det siste nummeret av Vakre hjem og Interiør er for eksempel viet helt og totalt til den franske landstilen, og de to guruene Lonnie og Vivian gir råd som jeg må smile litt av! Miriam skal nemlig flytte sammen med en mann, og hun lurer på hvordan hun skal få dette til? -Joda, sier de to, da kan Miriam bare gå fra romantisk inspirert interiør, til en landstil der man har innslag av rå fabrikklook.
Jeg ser for meg mannen til Miriam som kommer gående med de store høytalerne sine, den grønne lavalampen, samlingen med ølglass fra ulike barer -og sist men ikke minst den store lenestolen i svart imitert skinn. Hmmm... lurer på hva Lonnie og Vivian sier til det?



English: Some say the Nordic interior style is just white. I don't agree. I think there are three main directions characterizing the Nordic interior blogs. First the french style, second the New England style and at last the romantic Country style. What is your choice?

52 kommentarer:

Anonym sa...

Heisan:)
Jeg har litt av hvert i stil. En tid på året har jeg en litt kald stil (Futuristisk), og så om-møbelerer jeg og skifter ut duker, puter, lamper, bilder og annet stæsj. Da kan det bli en litt romantisk stil. Så puter, duker og div har jeg i nesten alle farger og fasonger. Hi hi. Men det er jo skøy å skifte stil innimellom. Kjenner at jeg er på tur inn i den hvite stilen no, men med litt hardere/enklere linjer kanskje:)
Bloggen din er jo bare så koselig!
Ha en fin-fin kveld:)

chocolatehead sa...

Hei! Ligger en award til deg på bloggen min :)

Ha en fortsatt fin kveld!

BO sa...

Eg har Bodil stil, inspirert av det/dei rundt meg, og påverka (om ein vil eller ei) av trender innan interiør, mote, design og kunst. Eg er nok ikkje ein innovatør (av og til kanskje), men ser på meg sjølv som ein som ligg litt der framme i forhold til å kunne sjå kva som kjem av trender... Kan utdjupa dette på eit anna tidspunkt av dagen! :-)
Ser likevel ein raud tråd innan interiør frå eg var liten -Eg likar fargen blå.
Likar også ting som eg kjøpte når eg var 16 år. Dvs. at viss eg får denne gode følelsen i magen, så er det eit godt kjøp. Men litt godt å ha ei hytta, iallefall nå når me fiksa kjøkkenet. Ein god del som kom ned i kassar vil aldri sjå lyset igjen, før dei er høgt til fjells!
God natt! :-)

åsemor sa...

Du som er så inne på det, hva heter stilen som omfatter talglys, veavarme og røvin? Er det det som kalles for LIVSTIL ;)
Det er den stilen som praktiseres her hos meg.

Ha ei fin helg Emmeline, dametur til Ålesund på meg i helga :)

[morgrethe] sa...

Hæææ. skriver du om meg i et interiør-innlegg. Nå er jeg sjokka. Jeg har da ingen stil....og langt ifra en interiørblogg. Åse-søster, (som jeg sitter og skriver msn med nå), sier at det første de ser er trønderkeramikken....*gapskratter* Nå vet jeg det.... dette er en liten hevn for at jeg skrev om den flotte keramikken til Herr Emmeline. Ha ha... dette er komisk. Men egentlig har du jo rett.... jeg har litt av alt. Men jeg har ikke lagt ut så mange interiørbilder akkurat.... det har jo nesten blitt en mere husflid og familie-blogg. Nei du Emmeline... du Emmeline... nå må jeg skynde meg å ta noen bilder her til et nytt innlegg i morgen. Men du,for meg som har min egen Grtehe-stil, så var dette veldig informativ informasjon du ga om de forskjellige stilene. Nei nå skal jeg snart legge meg, skal ha overnattingsbursdag her i morgen... med 8 fnisende og høyrøstete jenter. Sukk og atter sukk.

Hulda sa...

Hehehe... ;) koselig at du nevnte meg under fransk landstil da. :) Jeg er nok litt blanding av fransk landstil og engelsk country. Om sommeren pynter jeg med blomstrete porselen og roser, og for ikke å glemme polkadots. :)

Nina i Paradiset sa...

He he...
Var borti det problemet med mann som blander seg opp i innredning og ikke har begreper, for endel år tilbake... Glad det ikke er meg i dag! (ps kanskje jeg skal legge ut bilder av høytalerne i kjerllerstua/hjemmekinoen! De er bare SÅÅÅ lekker! NOT!!)

Ellers er min stil kanskje litt mer nordisk enn fransk med alt perlestaff-panelet og profilerte lister??
Men jeg kan slå i bordet med at jeg begynte med denne stilen for hele 20 år siden!!! ;)
(er det rart jeg har mye dill og dall??)

Photo-Me-Life sa...

Bra skrevet Emmeline. Jeg tror nok at jeg er (vil bli) en liten blanding av de to sistnevnte:) Jeg har aldri blitt enig med meg selv hva jeg er så jeg får bare dele opp stilen litt så godt som mulig og prøve matche tingene på best mulig måte. Men da det er sagt tenker jeg at man må bare kjøre på med de tingene man liker å kalle det sin egen stil til syvende og sist

Verkstedet sa...

jeg hiver meg på litt av hvert...;) liker det hvitt, prikker, lexington og gant ol, landlig kjøkken og designkjøkken, selv har jeg faktisk sort høyglans kjøkken..ja du leste riktig, er dog noe myket opp med helt benkeplater og rosa puter ol på benken vår...går vi videre fra kjøkken kommer man inn HVIT spisestue hvor alt er helt hvitt, videre inn i huset en baige salongmed brune gant puter og videre i neste lille stue er det hvit ektorp, vår alles venn;) og hvite hyller med bøker ol og kurver til leker....ja det har du stilen i mitt hus. ute er det mer romantisk m sommeren med masse rosa og svak grønn, lykter i all mass, hjemmesydde vimpler og en rosa skjønn harry frosk i gresset....:)
nå har vi jobbet med egen smykkeside, smykker er produsert og noen enda i produksjon, så går veien forhåpentligvis videre. spent på veien kan man si. har linket til egen side med salgstingene. Adressen www.verksted.blogspot.com
men du finner den fra min vanlige side også. håper alt virker nå. skal skrive litt mer der i morgen, men nu er Såtas verkste herved åpnet. Hjertelig velkommen.
Vi blogges.
ha en herlig helg, vi har riding og skøyter på programmet:)
ser forresten at våre sveke vener har nydelige perleblomster ol i stuens sine alt, har du sett det i bergen nå? ikke jeg, men da kommer de vel snart???
stor klem fra Karoline

Lene sa...

Morsomme tanker... Og jeg har fundert litt selv..: Hvilken stil har jeg egentlig?

Jeg tror ikke jeg lyver når jeg sier at jeg aldri i mitt liv har kjøpt et interiørmagasin. Jeg visste knapt hva disse forskjellige stilartene du viser til var, før jeg oppdaget bloggverdenen. Til tross for at jeg tidligere har jobbet med interiør, både som dekoratør og daglig leder, i ti år.

Jeg er stum av beundring overfor de som så delikat og gjennomført rendyrker sine stilarter - men jeg kunne nok aldri klart det selv. Det er altfor mange fristelser, og jeg må visst ha litt av hvert. På samme måte som når jeg er på restaurant - og aller helst bestiller mixen - måååå jo smake på alt.

Men ikke nå - nå frister senga mest :)

Nattinatt :)

Dans på roser... sa...

Hmmm.... romantisk, lys, litt-av-hvert stil her hos meg. Badet er kanskje country. Badekar med løveføtter i antikkbehandlet krom og engelsk søylevask og do. Gammeldagse armaturer. Sort jernseng på soverommet. Fliser på kjøkken-og ganggulv i tilleg til våtrommene. De er i sydeuropeisk stil, eller fransk landstil, som det også kalles. Tja... litt av hvert, som er flettet i en helhet oppover årene. God helg!

Bestefars Verksted. sa...

Hm...jeg står nok med en fot i hver leir......og her blir jeg visst stående ! Jeg fristes av så mye forskjellig...så det nytter ikke å være tro mot bare en ! Sånn er det bare......

Jennifer P. sa...

It looks like I have missed a couple of your posts. It has been fun to catch up!

I think I prefer the New England style as it is probably the easiest for both women and men to live in comfortably.

The other styles are beautiful though. And all white is timeless!

Karna sa...

Enig med deg, finnes mange stiler, og de fleste har vel en blanding av litt av hvert. Det blir jo lett slik når en har bodd i huset/leiligheten mer enn en uke, da kommer det litt forskjellige stilarter inn. Og du når du skriver om New England stilen, så kan jeg bare si: Tenk om det var mitt hus du hadde hentet disse bildene....har lagret disse bildene selv, og ser og nyyyyter dem titt og ofte!

Ha en fin helg Emmeline!

Anonym sa...

Så gøyal post! Jeg syntes det er så morsomt å se all de forskjellige hjemmene og hvite stilene! Det fine er jo at når det meste er hvitt blir huset som et slags lerret der man kan leke med forskjellige uttrykk året rundt! Ha en koselig dag Emmeline!

Sigurd Olav Silset sa...

Er enig med deg her ja. Synes også det er mye forskjellig her i blogg-landia! Det er jo nettopp derfor jeg holder på med blogging, -for å få nye ideer og inspirasjon, og det hadde jeg nok ikke fått dersom alle blogger var like! Det er jo heller ikke til å unngå at du "kopierer" litt fra andre, når du ser at noen har en god ide du liker godt. Jeg kan nok ikke si at jeg har noen spesiell stil. Jeg kjøper ting dersom jeg liker de og jeg synes de er fine. Liker å ha det lyst, men gjerne kombinert med litt mørkt tre og røde varme jordfarger. Jeg er iallefall ikke typisk hvit av meg, men synes det kan være fantastisk fint å se på, men det er jo ikke alt som passer til alle hus heller:)

ChatrinesLiving sa...

Heisann!
Ja det med stiler ja... Jeg syns vi har forskjellig alle sammen, noen litt mer like enn andre, men likevell masse ideer å snappe opp:) Jeg hører nok ikke til "kategorien" hvit blogg...(om det er noen kategori da egentlig)
Ønsker deg en super helg Emmeline!
Klem:)

Anonym sa...

Jeg er visst tro mot alle disse typene jeg..:))en lett blanding av gammel og nytt.
Jeg liker veldig godt ting med sjel i. Vi bor i ett gammel hus med masse sjel. Hadde du sett hvor skjevt golvet er oppe i andre etasje så hadde du ikke trodd det gikk an. Damen som bodde her før vi fikk leie det, ble 100 år og budde her helt til hun døde. Ett snillere og varmere menneske skal du lete lenge etter.
Æhh...ja det var vel litt utenom tema...jeg er god på å havne litt utover åker og eng jeg.
Men stilen min er vel litt av hvert.Men jeg liker best den landlige stilen tror jeg.

Ha en flotteres fredags formiddag.

Klem fra Randi

http://blogg.hobbyboden.com/randi

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Hei vennen!
Må bare si jeg har lest de forrige innleggene dine med stor iver og "forståelse,...." Hver gang jeg skulle kommentere var det en eller annen telefon , eller en liten prins som dro mamma i armen ! :)

Dagens innlegg var bra! Jeg har nemlig også tenkt og fundert litt over dette ....
Har bemerket meg at endel forum tar opp dette , og at ALT er shabby chic ....et fenomen som kanskje egentlig er litt dødt ? Eller....?? Som du skriver er det vel blitt flerer sjangere her ja!

Jeg tar meg ofte tid til å se nøye i bloggen og gjør meg også opp litt meninger om "stilen"
Tror uansett de fleste har litt sin personlige stil , nesten uansett jeg .--og takk og lov for det ", Synes de du kommer med er gode eksempler.

Jeg ble purt den gang jeg hadde hjemme hos i avisen om hvilken stil jeg hadde , hæ?? ALT , OG INGENTING , hehe
Neida , men jeg elsker å mikse , gjerne fra rom til rom ...dessuten så har jeg mange ting som har følgt meg hele livet , som jeg aldri hadde hatt hjerte til å kvitte meg med, eller ønsker å kvitte meg med ;))

Ha en god helg min venn , klem !
ps, sjekk postkassen i morgen ;)

Anita sa...

Så flott beskrevet, alle disse stilene!! Jeg har litt problmer med å skille de fra hverandre, men det der hjalp! Tror selv jeg er country, men ikke køntri da!!
Du har vel ikke vurdert å selge en meter av det nydelige Ikea rose stoffet ditt?? *rødme* Skjønner at du har sååå mye stoff som du ikke får brukt! *ler*
Nå drar vi på hytta!! Ha en flott helg!!
Klem Anita

Aina sa...

Jeg har ingen bestemt stil jeg, en salig røre av ulike stilarter, her skiftes og mixes det som vinden snur, men liker det helst hvitt da.

Jeg er vertfall en skikkelig hermegås, og kopierer det som frister mest;0)
Roser, polkadots og "søtt" slår godt an hos meg.

Det så supert med Blogglandia, det er noe for enhver smak, og jeg koser meg med å lese og titte innom alle.
Det er ikke en dag uten at jeg finner noe som inspirerer eller/og frister, ekstra artig når en kan lage sin egen vri på noe.

Din blogg gir masser av idèr og er full av fristelser;0)
Håper du får en koselig helg!
Klem fra meg.

elisabeth sa...

Jeg kunne desserr ikke sende deg et piano;)

Anonym sa...

:)du skriver utrolig bra!!!Hjemme hos oss er alt hvitt i følge mannen(bortsett fra høytaleranlegget, som består av ikke mindre enn 5 brune klosser som bare er i veien, etter min mening) Han har lenge ønsket seg en til.....for helt optimal lyd...-glem det!!!!
Jeg elsker gamle møbler som jeg finner på finn.no- pusser og maler hvitt!!!
Det jeg er aller mest fornøyd med er spisebordet vårt, gustaviansk og hvitt selvfølgelig og helt nydelig. Jeg liker det gamle i en god kombinasjon med skikkelig god design- Nytt og gammelt i skjønn forening. Mannen i huset har faktisk innsett at han liker det han også....)
Jeg har lenge klart å holde hjemmet fritt for tv spill, noe som blir vanskeligere med årene merker jeg. Men min kjære kom med en brilliant ide her om dagen- en kompis har kjøpt en høytalerdings som er nøytral og fungerer like godt som våre fem!!! En sånn vil han ha.....så nå skal han selge de brune (ut med dem!!!) og inn med en nett liten dings. Da skal du få tv spill sier jeg, for da får jeg plass til noe finere under tvn og kan gjemme spillet der!!!!
Jeg blir inspirert av nydelige blogger og flotte interiørblad og elsker å gå i interiør butikker og finne nye flotte skatter!!!
Et godt kjøp som gjør at jeg smiler og får go følelsen leeeeeeenge og blir glad i tingene(for det blir jeg faktisk)

GOd helg!!!!!!

Anonym sa...

Nå har jeg sittet her på jobben (ikke si det til sjefen he he...) og brukt siste halvtimen på å lese det du har skrevet den siste uka. Er så utrolig morsomt og koselig å lese det du skriver.Får masse inspirasjon:)
Ønsker deg en riktig god helg!

Anonym sa...

Hei Emmeline! E syns d bare e helt herlig å lese innleggan dine, for du skriv så artig, man bare må smile og le :) E såg så tydelig for meg mannen m glavalampa og musikkanlegget, hehe ;) E har dessverre ikke blogg sjøl, men e alltid innom og ser etter nytt i bloggeland. I tillegg va d opplysanes å lese om de forskjellige interiørstilan, og eg e helt enig m deg i at dem kan deles opp i ihvertfall de tre kategorian du skisserte. Eg e nok også litt tilhenger av country-stilen :) Ha en flott dag videre! De beste hilsner fra Ragnhild

Anonym sa...

Jeg satt faktisk akkurat og tenkte på dette her en dag, og kom frem til at jeg heller nok mer mot country, med litt blomstrete mønstre etc. Men som mange andre her har jeg vel innslag av de andre stilene også, velger det som jeg synes er fint, kanskje uten at jeg bevisst velger den ene eller andre stilen :) Men så ser man jo kanskje til slutt at helheten går mot en retning uten at man har tenkt over det... ;) Ha en fin helg! Synnøve

Anonym sa...

Hei - Norsk "jente" bosatt i Sverige oppdaget blogglandet i höst da jeg lette etter inspirasjon for oppussing hjemme og nå er jeg superinspirert! En av favorittbloggene mine er din, Emmeline! Ingen tilfeldighet at det er på din blogg jeg nå (etter 3-4 måneder) skriver min förste kommentar :-)

Den stilen jeg liker best, og som jeg leter mest etter er New Englandstilen, men det er dessverre den jeg finner minst av...

Ett lite tips (önske) til deg:
Du har jo stor erfaring i bloggverden - fortsett på temat fra dette innlegget med å liste opp "de beste" bloggene för hver av stilene...

Ha det godt! //Stine

MODERN COUNTRY sa...

Hmm, interessant innlegg.
Jeg sier som BO, jeg har Aina Stil. En lys skandinavisk country stil med innslag av franske elementer. Men min stil kan IKKE forveksles med den typisk "Fransk Nordiske stilen", som du ser i blant annet boken "Franske stemninger" med kors og Madonnaer. For meg er kors og Madonnaer Religiøse symboler, mer enn bare en trendy gjendstand i et Interiør. Men hvitt er jeg glad i, det samme er jeg i lyse farger. Men jeg elsker også det grove, rustikke fra Franske landhus. Et lyst interiør med karakter uten for mye dilldall, det trives jeg best i.

Ønsker deg en herlig weekend Emmeline! Godklem ;)

Verkstedet sa...

hei og tusen takk for hilsen, koselig!!! er jo priviligert når du har tid til det blant de ørti kommentarene? du har jo blitt storfavoritt, og det er jo ikke rart!!! jeg bare STORTRIVES på siden in. fikk nesten panikk når jeg så at du ikke følte du hadde så mye å blogge om for tiden, det må du ikke føle, du kan jo klare å lage det beste innlegg av et bilde av støvekluten din!!!! jeg blir sååå glad av denen bloggen, og det vet du at jeg ikke er alene om!!!!

Du- du har sikkerrt jobbet med min tante da....;)

og bare, bare, bare om du vil- ser du linker bloggere med utsalg..... har jeg en sjanse på listen di der???? litt frekk som spør, men jeg tåler veldig godt et nei også! så kan jeg tilgjengjeld gi deg en god pris en gang om du skulle deg frist til deg eller dine en gang. Har jo selvsagt helt ærlig lyst til at folk skal se siden for at den kanskje kan falle i smak...må bare begynne sånn i det små, ideee mangler det ikke på, men forløpig litt forsiktig, da det er kostbart å lage en svær produksjon bare for seg selv....men vet at noen alt har ymtet øsnker, og det er bare helt vilt gøy!!!! som et lite barn nå jeg....skal kjøpe smykkeposer, tags ol i morgen, detaljene er jo viktig også...;)
ønsker deg uansett en superduper helg i byen vår:)
klemmer fra Karoline.
ps. selv helt bitt av bestemorsrutene, går jo så det suser når man først skjønte det:) jeg og bare klipper av, så får vi støtte hverandre under tunge monteringsdager, den tid den sorg....;)

Kreoline sa...

Jeg er nok en "miks-makser", har beina i flere greiner. Litt gammelt, litt nytt, litt design, en herlig blanding av alt det jeg liker. Bruke fantasien og ha sin egen stil er vel det beste, så har man noe ingen andre har. Det er kjekt og fasinerende på samme tid og kikke på bloggene, spesielt de svenske, der er stilen nokså lik, hvitt og hvitt, koselig, men jeg må ha farger rundt meg. Holder på å male noen gamle møbler, sort, det er fargen det. Ha en kjempefin helg Emmeline, kos deg. Klem.

FO - 2 sa...

Det er ikke så lett å følge med alltid, for uinnvidde... ;)
Flotte damer med vakre hjem, alle de du nevner her Emmeline, deg selv medregnet.
God helg uansett stil! :)))

liven sa...

Hei:) Er ikke så lett å gjennomføre en spesiell stil synest jeg!! Blander nå litt forskjellig av det jeg liker. Og det er mye:) Bare ikke den minimalistiske stilen. Da måtte jeg tatt en alvorlig opprydning!!! Ha en fin kveld:)

Laila sa...

Jeg elsker de hvite interiørene. Det er jo mange stiler å velge mellom likevel, som du sier. Men når det kommer til stykket, er jeg ikke den som velger hvitt først. Lillesøster har litt hvitt på rommet sitt, og så har vi jo hvitt kjøkken. Men ellers er jeg nok mer glad i nøttefarget tre jeg, da. Hvilken stil jeg har? hmm, vanskelig, men jeg tror jeg har en klassisk stil, kanskje litt amerikansk til tider? You tell me...

MeyBiMe sa...

God Kveld Emmeline :-)
Tusen takk for hyggelig kommentar!!!
Jeg liker bloggen din veldig godt også!!!
Du er utrolig flink med siden din!
Bare stikk innom meg når det måtte passe du...kanskje jeg kunne linket deg på siden min???

Ha en fortreffelig Flott Helg!!!
;-)

Gry sa...

Så fint du har presentert de forskjellige stilartene. Superfint! Enig med deg at det finns en masse varianter av hvite interiör og de er slett ikke like på annen måte enn att de er, ja- hvite....

Jeg liker veldig godt lyse farger og en rolig base. Da kan jeg lett skifte putetrekk, gardinger og detaljer hvis jeg får lyst på forandringer. Har alltid värt svak for det landlige, uansett om det er fransk, dansk eller svensk landstil. Liker dessuten malt treverk veldig godt;-)Går ikke systematisk inn for å skape et hjem i en navngitt stil, men kjöper og blander ting jeg liker.

Atter igjen, et såå bra inlegg du har gjort!

Ha en super kveld!

Klem Gry

Verkstedet sa...

så hyggelig av deg:) er jo litt kjekt å komme igang, kom og se liksom...
kom på at det er fler skoler i nærheten...men landås?

Donnas Verden sa...

hei hei

Du har en sikker tendens til å ta ting på kornet! Innleggene dine tror jeg de aller fleste kjenner seg igjen i:) Selv om jeg synes du har et utrolig spennende liv, hvor så mye rart skjer i hverdagen hele tiden, he he. Litt roligere her på østlandet:)

Kjøkkenet ditt var så koselig, likte så godt de røde kjøkkengardinene dine.

Ha ei kjempefin helg

Verkstedet sa...

tja, nei jeg to ikke det....hi, hi, da er du akkurat som meg..litt nygerrig...:) og klart du ble det. jeg skal fortelle. Det er Kjersti:)
( hun har aldri sett denne siden, denne verdenen!..tror jeg...)

Verkstedet sa...

hun deler nok ikke vår interiørinteresse, ihvertfall ikke den lidenskapen vi har for prikker og roser ol. men hun er en kløpper til å lage ting, skulle sett når barna var små, men siste innslag var noen " kjedelige " raggsokker...;)
vet ikke hvordan dere kjenner hverandre, jobb og privat er jo to forskjellige ting, men hun har trolig skjulte sider, en sen kveld med henen- jeg kan le meg ihjel. men vi er nok litt ulike. hun er utrolig fin med jenten min, de spionerte til kjersti var helt svett forrige helg...;) minsten henes var 18, du vet vel hvem han er også??? han er blitt en kar som skal frem i livet, min mor har visst bestemt at han skal til trondheim....
ja, liten verden. men nå er feen reist....kjørte forbi og så etter hennes tomme vindu:( syntes nesten det var dumt selv om jeg aldri har truffet henne, var liksom så kosleig at å kjøre forbi henne, men nå får jeg speide oppover mot deg når jeg tar den stripen:)

Verkstedet sa...

du, begynte å skrive masse vittige greier...men tok det bort igjen...- har du en mail, om du ikke vil legge den ut her, så kan du sende meg en mail på den linkern på verksted siden.

Tonje sa...

for ett flott innlegg,er enig med deg alle bloggene er ikke like...det er mange nyanser og kombinasjoner mellom stiler også.

Av ren nyskjerrighet skulle det vært interessant å vite hvor du vil plassere meginnenfor disse katigoriene.

Ha en fin helg!

Aalerud Stall sa...

Hei:-)

Hva slags stil man har; det er egentlig et vanskelig spørsmål. Som ny i bloggverdenen er jeg kjempeimponert over mange flotte blogger! Mye, mye bedre enn all verdens interiørmagasiner fordi de viser det virkelige livet. Vi som er interesserte i interiør har vel alltid en oppfatning av det perfekte, i hvert fall gjelder det meg selv... Men det er ikke lett å få til med mann og barn, hund og katt eller, rett og slett dagliglivet. Selv liker jeg godt å blande litt. Bor i et gammelt hus fra 1850, men har til Trines (- hus og hage...) sin lille fortvilelse montert moderne takspotlights i gamle takbjelker:-)
Tror at alt for stilrent kan bli kjedelig. Mitt forbilde er Tricia Guild. Den Italienske/franske landstilen er toppen; enkelt med likevel funksjonell og med litt farger med det hvite. Ha en god natt!

elin1976 sa...

Haloooooo, jeg lever!
Jeg har bare vært på fest....eller i går før festen måtte jeg rekke å sy to vekser, rydde og korodinere overnatting, henting og bringing til og fra elevkveld før mammaen og pappaen kunne hive seg i vinen.
Kvart over seks sydde jeg i den siste hanken i veska som jeg skulle ha og halv sju kom hun som skulle kjøre oss til festen.
I mellomtiden skulle jeg dusje og kle meg.

Så til stilen.
Jeg er nok en blanding jeg også.
Jeg tar det som jeg synes er finest i alle disse stilene og blander til det min familie kaller
" Elinstilen" (i mon familie finnes det nemlig "elinbutikker" også)
Så du kan si det slik at det er bare meg i denne familien som lever i denne rosa og hvite bobbla.
De andre er liksom litt sånn "svart og lim grønne" enda...

Stilen jeg har nå er stygg utvaska kosebukse, noen altfor store raggsokker, en arbeids tskjorte( på den står det"spør oss om gavetips" ), fylle øyner og en vanvittig dårlig ånde og så må jeg få med at det føles som om jeg har fått teddyfor på tennene i løpet av natta.

Kjenner at jeg har drukket altfor mye vin, øl og røyk i løpet av nattens mulm og mørke.
Men livet er ganske fint altså. (det kan nok ha noe med at jeg slettes ikke kan være edru enda for i såfall burde jeg ha ligget over doen nå- blir alltid dårlig)
men men.
Nå kan du iallefall lage deg et nytt innlegg. Herfra kommer det også et i dag. Har fått gave fra Elisabeth og den var knallfin.
Ble litt sånn satt ut da jeg åpna. HO E GAL.
Nå skal jeg ta meg en liten bloggrunde og se hva som har skjedd i blogglandia de siste 24 timene.
Vi blogges. Klem:O)

Lilian sa...

Underbara bilder! jag är glad att jag har hittat hit
Ha en trevlig helg
kram Lilian

Nette sa...

Hehe...har nok litt fra hver stil jeg også:) Uten at det nødvendigvis passer sammen...uff, skulle hatt en dekoratør til å dandere litt rundt her ja!

Anonym sa...

Heisann! Må bare innom og si at jeg digger bloggen din. Du skriver så herlig:-) Jeg har en hytte som jeg holder på å innrede i landlig stil, så jeg får god inspirasjon fra deg og andre bloggere. Jeg har ikke blogget noe fra hytten enda, men kanskje jeg skal begynne? Foreløpig blogger jeg mest håndarbeide gitt.
God helg!

My little footprints sa...

Hei Emmeline!
For et fint innlegg ;) Jeg er enig med deg, jeg ser ser ikke på bloggene som like. Du fikk meg egentlig til å tenke litt, mon tro hva slags stil jeg har? Vel, jeg har vel egentlig blitt ganske glad i den romantiske counrty-stilen, men jeg har jo også litt ulike innslag fra andre ting også. Men jeg har ikke helt klart å skape stilen min enda, delvis fordi jeg ikke er ferdig oppusset her, og har liksom ikke fått ting på plass, og delvis fordi jeg ikke har fått kjøpt inn så mye ting enda som gjenspeiler min stil! Neste proskjekt her i gården er iallefall å få ut den brune skinn sofaen! Jeg synes det bare er sååå trøttsom at vi ikke har fått inn noen ny enda. Men jeg vet iallefall hvordan sofa jeg skal ha, og den er lys og romantisk ;)
Øsnker deg en kankandes fin helg Emmeline, kos deg masse, det skal jeg gjøre ;)
Klemmer fra Beth

Tee of Vinnord Cottage sa...

Dette var moro å lese.... tror nok min stile lener seg mot country looken, med mer tradisjonel norsk vintage. Jeg elsker loppis og grønt, så min stil er da heller ingen ren hvit stil....du glente forresten en hvit stil syns jeg, nordisk lys stilen, som kanskje er litt mer preget av rene flater? litt mer moderne enn de andre...kanskje... Men aller helst har jeg nok en meget Trin-ifisert stil. Ha ha...blander litt fra alt jeg liker, med hovedinspirasjon fra det gode, norske landlivet... i lyse, farger som drar solen inn. Men så eier jeg også en fransk kirkestake... ha ha... Det er jo det som er gøy, å dra inspirasjon fra alle de forskjellige stilene, og lage en som er helt "din"...

ha en fin helg!

janne - kathrine sa...

Jeg har den IKEA stilen jeg ;-)

Åpent^hus sa...

Hva folk velger å fylle av innhold på bloggen sin, er det ingen andre sin bissniss.
som enkeltblogger kan man da ikke ta ansvar for "variasjon og mangfold" for hele bloggland! :)

Her er mitt innlegg om hvorfor jeg blogger:
http://apenthus.blogspot.com/2011/01/reklame-for-interirblogging.html

god helg til alle
beste hilsner
fra
Åpent hus

yanmaneee sa...

yeezy 380
giannis shoes
bape hoodie
golden goose sneakers
kyrie 6
yeezy
supreme t shirt
kobe byrant shoes
jordan retro
golden goose sneakers

kasesl sa...

replica bags australia blog here c4a34d1k70 zeal replica bags my sources b2t62p1y54 designer replica luggage replica bags sydney weblink f8p67f0i85 replica gucci replica bags supplier

Related Posts with Thumbnails