mandag 21. januar 2008

Natt på kjøkkenet



Så er atter en helg over, og vi skal i gang med en ny og
travel uke. Den stille stunden rett før sengetid, når
resten av familien sover er min favoritt. Det er stille
i huset, og jeg kan sitte helt alene på kjøkkenet!



Her kan jeg se utover byen, og alle lysene
som blinker i natten!



Eller jeg kan titte inn på stuen og vinterkulene til
Herr Emmeline som lyser de også:)



Eller jeg kan titte bort på mitt lille Ikea kjøkken....
Nå må det innrømmes at kjøkkenet er litt større enn dette;)
Men fra min plass ved bordet er det dette jeg ser!



Her sitter jeg og tenker litt på hva vi skal ha
til middag i morgen. Men egentlig nyter jeg bare et
øyeblikk i fred og ro. Når stillheten senker seg er det
lett å la tiden fly avsted med tankene, og vips så er jeg
alt for sent i seng --IGJEN.... Ha en fin uke alle sammen!



English: Night in my kitchen! My family are sleeping
,
and I just love these moments of peaceful silence:)

47 kommentarer:

Aina sa...

Hei Emmeline på kjøkkenet i natten.

Jeg synes helgen er over på et blunk, så er mandagen over, og vips er det helg igjen!
Tiden raser avgårde, og derfor er det godt å sitte litt opp på natten, få litt mer ut av "dagen".
Nyte stillheten for seg selv, eller pussle med forskjellig gjøremål:0)

Skjønner godt at du ikke kan svare alle enhver tid, med så mange komentarer og venner på listen ville du ikke hatt mye tid til annet, og det tror jeg de fleste skjønner.
Jeg overlever at du hopper over en kommentar hos meg, men dagen er ikke det samme uten nytt innlegg av deg:0)
Alltid noe koselig, artig og/eller fint å se, og tror ikke du er overlegen eller noe slikt av den grunn.

Ha en fin ny ukestart!

Stor klem fra Aina, på sitt kjøkken i natten;0)

Aina sa...

Glemte å si at det ser veldig koselig ut på kjøkkenet ditt på nattetid, og den lysekronen er jo nyyydelig med levende lys.

elin1976 sa...

Hallo og Grattis du også med premien fra Anniche...
Vet du! alle som vant i går er så heldige...både hos E og hos A.
Kjøkkenet ditt er nydlig. Kunne godt ha byttet ut mitt kjøkken for et slik hvitt IKEA kjøkken.
Tror ikke mannen hadde blitt så glad for jeg nærmest gråt meg til dette kjøkkenet.
Lå nesten på (bokstavelig talt)på knærne inne på butikken som solgte det, å så bedene opp på han. he he
Husk! Dette var for 11 år siden.(det er viktig å få med- tidene har forandret seg og nå er det han som ber ha ha ha ha ha)

Ble en smule bekymret i går etter innlegget ditt om visa kortet. Tror at Molly ble på virket at dette....iallefall så har jeg vunnet en flaske klorin.
Å det er ikke galt med tanke på hvor dyr klorinen er i dag.(les kommentar hos molly)
Så sånn sett er jeg en vinner jeg også. ha ha ha ha
Jeg liker også å sitte oppe alene om kveldene etter "alle" de to andre har kapitulert.
Har en stygg tendens til å ikke klare å komme meg i seng før langt etter jeg burde. Men tiden bare flyr avgårde mens jeg sitter å nistirrer inni dataen.

Nå skal jeg vekke mannen slik at han kommer seg opp og på jobb. (flott med levende vekkerklokke)
Vi snakkes. Masse klemmer fra Elin:O)

Gry sa...

Hei Emmeline! Så koselig at du vil fölge med videre. Jeg har sendt deg et mail med instruksjoner ;-)

Så koselig kjökken du har....Ja, det ser veldig koselig ut i det hele tatt hjemme hos deg. Tror jeg tar meg ett besök, hi,hi...

Ha en fin dag!

Klem Gry

Tiril sa...

Du koser deg på kjøkkenet nattes tidet,jeg hater å være siste mann i seng,(kan det være at jeg er felen?)men det var jo koselig på kjøkkenet ditt da,du bor som meg, utsikt over byen.ha en fin dag Emmeline

@afjo72 sa...

Så utrolig koselig kjøkken, og FOR en utsikt da... *dåne* Veldig deilig med slike stille stunder for seg selv - men hjemme hos meg er det dessverre slik at Hanefar er en natterangler, og jeg er stuptrøtt både morgen og kveld... hehe...

Ha en fortreffelig mandag!!

Anonym sa...

Do know that feeling, nyter det i fulle monn, stillheten når alle har lagt seg, unntatt meg!! Sitte å strikke uten at telefonen ringer eller at noen roper,i det hele tatt slippe å bli avbrutt, egentlig synd at man trenger søvn, da hadde pledddet mitt vært ferdig strikket for lenge siden!
Ha en super ukestart.
Klem fra Lisbeth

liven sa...

HeiEmmeline!! Du har det sånn om kvelden som jeg har det om morgenen!! Med bare ungdommer i huset så er det aldri fred på kvelden. Så jeg har begynt å sette vekkerklokken på så jeg får den stille stunden om morgenen:) Alt blir en vane!!!! Har gått over fra B til A:)
Du har det så fint og jeg ser du har Ståt kjøkken også. Det har jeg på min sommerplass også:)
Her i huset ligner ikke mitt kjøkken mye på ditt....bortsett fra make knotter. Synes det henger og slenger alle steder. 20 år og fire unger har satt sine spor kan man si.....ja du vet hvordan det er:)
Ha en fin dag!!!

chevostar sa...

Koselige bilder du viser fra kjøkkenet ditt i natten! Alltid godt å slappe av alene etter att alle har lagt seg!
Ha en flott dag emmeline!

Kine sa...

Så koselig kjøkken du har,og herrlig utsikt da!Lysekronen var lekker:)

organic-lizzi sa...

Nyter stillheten når jeg titter inn til deg nå..Skikkelig koselig har du det:-)
Her er det desverre ikke mulig lenger
da ungdommene(..voksne?)er oppe mye lenger enn meg..
Skikkelig kos mandag,og regner med at du hadde litt av hvert du kunne snakket med "Barbi"om hvis hun var på bussen i dag.
Stor klem Randi

Jorunn sa...

Koselig med et innlegg i natten fra deg Emmeline. Skjønner du nyter en stund i natten på ditt koselige kjøkken! Ønsker deg en fin mandag og god start på uken!
Klem

Karna sa...

Så utrolig koselig, det kjøkkenet er bare såååå fint!
Deilig med litt fred og ro, søndag kveld er den kvelden i uken jeg ikke kommer meg til sengs, merkelig nok....GJEEESP!

I dag kommer forhåpentligvis sofaene mine, så jeg får gjort noe i heimen....håper jeg blir fornøy...Ha en fin mandag!

FO - 2 sa...

En skikkelig kosestund! :) I ditt fine hjem. Ønsker deg mange flere gode kosetunder der og fin fin uke. :)

☆Therese sa...

Hei Hei.
Det er bare så herlig å lese i bloggen din - blir i godt humør.
Kjøkkenet ditt ser nydelig ut (og fredelig natterstid :-)). Ser ut som du har flott utsikt fra huset også.
Ha en superfin uke.

Metteflette sa...

Så koselig kjøkken du har! Skal si det ble dreis over bildene med nytt kamera!!! De innleggene nedenfor var jo også helt nydelige og teppet du hekler kommer til å gi deg masse glede og skryt!! Skjønne farger. Har også en tendens til å sitte oppe litt vel lenge men det er bare sååå utrolig deilig å få den lille timen helt alene! Tror vi trenger det jeg. Så heldige vi var som vant gaven hos Anniche da!!! Gleder meg! Ønsker deg en fin dag. Klem fra Mette

Nette sa...

Så fint og koselig på kjøkkenet ditt:) Gratulerer med kommentar nr 60 og premie av Anniche! Artig!

ChatrinesLiving sa...

Så koselig! Kveld/natten er bare SÅ fint når det er stille!
Ønsker deg en super start på enda en ny uke!
Klem:)

Tone sa...

Så koselig det er på kjøkkenet ditt. Hvitt skal mitt kjøkken også bli, skal bare gjøre unna noe selskapelighet først. Har lovet å være vertinne for gullbryllupet til foreldrene mine, og da er det jo litt kjedelig hvis gjestene kommer midt oppi mitt maleprosjekt...Spesielt siden vi har en veldig åpen løsning, så kjøkken og stue går i hverandre. Men det er også grunnen til at det bare må bli hvitt, jeg orker ikke sitte i godstolen og se på det lenger. Skal prøve å få tatt før og etter bilder når den tid kommer. Jeg kjenner den gode følelsen man får når man endelig får anledning til å være HELT alene. Det er ren og skjær luksus... Akkurat nå har jeg en snik av den luksusen. Jeg er hjemme fra jobben idag fordi jeg er syk, men ikke sykere enn at jeg orker å surfe litt rundt i blogglandia (ikke si det til sjefen min). Og huset er helt STILLE, nesten så jeg koser meg litt oppi all elendigheten ;-) Ha en fin uke, kjære Emmeline, klem.

MODERN COUNTRY sa...

God Mandags formiddag Emmeline!
Nå er jeg litt oftere tilbake hos deg, ferdig med det verste stresset. Glad jeg har kommet godt igang med studiet igjen. Det tok jammen meg lang tid! Ikke lett sånn etter ei Jul med natterangel og rare dagrytmer. En ting jeg også satt pris på var de fine morgenene da jeg hadde besøk. Da kunne jeg sitte i ro for meg selv og bare nyte. Nå har jeg tiden for meg selv sent på kvelden. Så jeg skjønner følelsen din godt. Selv om jeg ikke har huset fullt her da, med mann og barn :)Vel, mann har jeg jo, hehe..Koselig stemning hos deg! Flott kjøkken og!

Takker for fine ord i bloggen forresten :)Blir glad for dem :)

Ønsker deg en super uke!
Gode klemmer fra meg

Lapplisor sa...

Har nästan lika Ikea-Kök (Duverum) i Sverige ... den älska jag.
romantiska bilder är det, mer kannan på bud, o smörgas på talrik ...o en fantastisk ütsikti fönstret ...
kram Barbara

h.espe sa...

Hei,
har akkurat oppdaget bloggen din, og her var det mye inspirerende å finne! Linker deg, og håper det er ok!

Titter nok innom igjen ganske så snart...

Ha en super uke!

Hildegunn :-)

Anita sa...

Åh! Det så fredfullt og koselig ut!! Selv om jeg ikke har tid bare må jeg innom og sjekke bloggen din!! Du er så fantastisk!! Driver nå og syr lift til gutten, + fotograferer til neste innlegg som skal ut ikveld!!
Du de rosete sofaputene dine, er det stoff fra stoff og stil??? Så fine syns jeg!! Vil ha!
Ha en flott dag videre! Nå bør noen legge ned internett her en stund, en time eller no *ler*!

Christinas låvebutikk sa...

Hei! jeg også liker å sitte litt alene å kose meg da alle sover- skikkelig nytelse! Fint kjøkken du har-så koselig! Ha ei fin uke Emmeline!:=)

Marte sa...

Hei hei Emmeline:)

Jeg skønner deg veldig godt, det er så deilig med litt alenetid!!

Helgen gikk så alt for fort, gjør den ikke alltid det;)

Ha en nydelig mandag!!

Klem fra marte

silje-sin sa...

Så flotte bilder,du har virkelig et vakkert hjem! Og for en utsikt!! Kveldene har lett for å bli litt sene for meg også,men jeg synes det er den beste tiden i døgnet. heldigvis er jeg velsignet med barn som ikke står opp så tidlig.(enn så lenge....) Nå er stua vår fylt med sollys,så deilig!! Nå nærmer våren seg,Emmeline! Ha en fin mandag! klem

Silkeline sa...

Åh, her ser det så hyggelig ut! Kanskje jeg kan komme å holde deg med selskap, så kan vi se ut på den fine utsikten din å filosofere over livet....hehe. Det hadde ikke vært meg imot:)......men det er som du sier veldig godt å sitte alene med sine egne tanker og bare kose seg og kanskje rydde opp i hodet litt. Se seg rundt å kjenne at dette setter jeg sååå pris på, drømme, legge planer og bare VÆRE. Det er godt med sånne stunder:)

Jeg har havnet litt på etterskudd her inne hos deg, men nå har jeg oppdatert meg......hallo, har du virkelig heklet 50 bestemorruter allerede??? Det må jeg si, jeg visste du var en effektiv dame, men 50?..... Rutene blir kjempefine og det kommer til å bli et vakkert teppe!
Ha en fin kveld, og stor klem fra meg:)

h.espe sa...

Tji, hi.. Er ikke så ille som du tror...! I ordlista så heter det bla: trådbunt/vinde opp/sette løslig sammen.

..og det kan vel passe, ettersom bloggen min er satt "løslig sammen" av litt av hvert ;-)

Grip dagen sa...

Det er nesten så jeg må hviske når jeg ser disse bildene av kjøkkenet by night...
Jeg trives også godt på den tiden av døgnet. Hele hurven i seng og fullstendig ro i huset. Det er kvalitetstid!
Men neste morra, kl. 6.45 er ikke ordet "kvalitetstid" det jeg beskriver morrastunden med...

Samme når jeg legger meg, MÅ jeg opp med mine små troll så tidlig.
Og når det minste trollet nesten alltid står opp med feil fot, treger mamma på de sene nattetimene...

Jeg lurer litt på frisyren din, jeg;
Er det en fint frisert buksbom eller en mer halvill sommerfuglbusk du ligner på???

Ha ei fin-fin uke, Emmeline!
Marit

Gerd, p, sa...

koselig kjøkken du har ,lysekrona,med levene lys,var prikken over ien ja .liker veldig godt din Blogg ,Ha ein fin dag.

Anonym sa...

Stemningsfullt og vakkert, som alt det andre du viser.
Koselig med sånne kveldsstunder.

http://blogg.hobbyboden.com/randi/

Shabby-Roses-Cottage sa...

Dear Emmeline,
You know I love your kitchen :o)
It looks sooo cosy by you and I can really understand you.This moments are sooooo placid for me too...ove greee need this kind of moments.
Many love greetings,Patricia

Shabby-Roses-Cottage sa...

Oh...I forgot...
Please see in my blog ;o)
Patricia

Tee of Vinnord Cottage sa...

ah, akkurat samme kjøkken jeg har lyst på. Det er så landelig og fint syns jeg!!! Skjønner godt du koser deg alene på dette kjøkkenet!

HA en flott uke!

-Trine

[morgrethe] sa...

Jeg kunne gjerne drukket te med deg jeg.... Jeg kommer meg ikke i seng jeg heller.... men fra i kveld skal jeg bli a-menneske. *smil* Koselig kjøkken du har Emmeline... både inne og med den utsikten. Jeg liker utsikt! Helst ville jeg sett havet, men det er litt vanskelig her på innlandet.

Anonym sa...

Gratulerer med lodd nr. 60!! Ikkje værst;-)
Det er deilig når freden senkar seg over huset, det må nytast:0)

Mita`s hjørne sa...

Koselige bilder fra ditt natt-kjøkken... det er jo utrolig koselig å bare sitte og nyte stillheten, etter at de andre har lagt seg, nesten synd at en ikke kan stanse klokken i slikke stunder...

Ha en koselig kveld...

ESMERALDAS HJERTE sa...

Hei vennen...Du har et kjempekoselig kjøkken, skjønner jo at du må ha et juletre der i førjulstida, så fint som du har det der:)Har du gjort gode kupp på brukthuset, eller har du noen knep som virker på han innehaveren bak kassen-sånn at pruting funker? Han gir liksom inntrykk av å ha oversikt over hver enkelt gjenstand med pris til, men det tror jeg ikke han har, eller hur?

Mandagsklem

Bestefars Verksted. sa...

Ja,den som hadde et slikt kjøkken.....nydelig stemning hos deg,hadde ikke lagt meg,jeg heller... Er man natteravn,ja så er man det ! Og så flott utsikt da,selv om jeg ikke vet hvilken by det er,har ikke fått med meg det..men mange lys i natten,ser jeg :) Kos deg,og ha en fin kveld ;)

Anonym sa...

Enig med deg! Den stille stunden når resten av huset (Mannen og Rottweiler "barna") har gått og lagt seg er sååå deilig! Mannen min påstår at fordi jeg er enebarn er jeg så sær med min egen tid, og det er jeg nok og ;-)Ingenting er som meg og symaskinen alene hele natten;-)

Linda sa...

Hei!For et skjønt kjøkken du har.
Det er deilig å sitte slik å la tankene fly...
Ha en fin uke.Hilsen Linda :))

Lena sa...

Skjønner godt at du koser deg på det nydelige kjøkkenet ditt!
Jeg er blitt så kveldstrøtt, at når ungene er i seng, varer det sjelden lenge før mor er i seng også...
Ellers er det deilig med roen i huset på kvelden!
Ha en flott uke:)
Klem fra meg

Nina i Paradiset sa...

Å, så lyst jeg fikk på te nå! ;)
Må ned å lage meg en kopp!

Særdeles kjent kjøkkeninnredning, men spennende å se den i annen sammensetning! Kjempefint!!

Helgen min har hatt vinger, og det vil bli spennede å se hva denne uken bringer...

Klem!

A Seaside House sa...

Hei! Må bare si at du er så fantastisk flink å fortelle morsomme historier. Er jeg i dårlig humør så er det bare ta seg en tur inn her og lese om agurkmannen eller busstrylledamen, så ler jeg nesten så jeg gråter:)Så du kan virkelig lyse opp en gråværsdag! Ha en fin kveld!

Tonje sa...

så utrolig koslig du har det=) Er godt med slike stunder for enn selv.

Fru Fryd sa...

ååå jeg elsker også denne stunden, sent på kveld med ro og stilhet i huset. Da sitter jeg også som deg og tenker. Jeg tenker ofte på hvor heldig jeg er, og på hvor godt jeg har det.

Vi trenger alle et pusterom. Ha en fin uke Emmelines

Reginas Cottage sa...

Hi Emmeline
Wonderful your kitchen,I have exactly
the same kitchen from Ikea.Your home
looks everytime so cosy.I can you
good understand I enjoy the silently
also.
Have a nice week,
Regina

Related Posts with Thumbnails