tirsdag 29. januar 2008

Bloggifisering og sommerfest i januar



I dag har jeg bestemt meg for å bloggifisere litt. Til vanlig når jeg rydder litt ekstra og drar frem kameraet for å knipse til bloggen, hyler ungene til sin far at " Nå bloggifiserer mamma igjen." Det er omtrent som i eventyret om geitekillingen der de roper: han teller meg--men det får'n ikke lov til! -Hva er det som er så gale med å ta bilde av ting, og legge på bloggen spør jeg?
Hadde ikke geitekillingen kunne telle til ti, så hadde de faktisk fått UTROLIG store problemer på den båten. På samme måte kan nok bloggen min helt sikkert bli en redningsplanke for familien her også;) (Kanskje en litt tvilsom sammenligning - men dere skjønner hva jeg mener!)
I skrivende stund har far gått på trening, og ungene er plassert foran Hannah Montana.
Dermed får jeg fred til å lage en liten sommerfest inne:) Både Tutta og Rosa er invitert og blir dermed Bloggifisert. Man får som kjent ikke mer gøy enn man lager selv, og disse damene sitter der og smiler med sine usynlige smil...
Etter at sommerfesten er slutt ganske snart, skal jeg pakke disse tingene pent ned, og så skal vi vente på våren på altanen. Det skal bli kjekt å dra frem friske farger når sommeren kommer:)
Alle flinke sydamer: både Marit, Lisbeth og Mor Grethe -og flere med dere, må nå lukke øynene.... Jeg har nemlig IKKE kjøpt meg en rulle og linjal enda---men har sydd enda flere "sjarmerende" ikke-synkronputer som jeg skal ha på altanen til sommeren!

Som flere andre har jeg også vært så heldig å få gaver i posten den siste uken. Først ute var Molly som har sendt ut gaver til utrolige sytti av sine bloggvenner. Jeg fikk dette søte sysettet ( som skulle inspirere meg til å begynne å sy igjen) -og denne søte sminkepungen som jeg skal be Busstrylledamen om å fylle... hvis jeg tør!
Jeg vant også i Anniche sitt lotteri;) og fra den kanten fikk jeg disse skjønne tingene. Lavendelposen har duftet nydelig i stuen siden den kom i hus, og bringer tilbake minner fra min ungdomstid på åttitallet. Tusen takk for kjempekoselige gaver begge to!
English: It's January but I am ready for the springtime. The weather is cold and rainy, that's why I celebrate spring inside instead! RoseTilda and TutteTilda celebrate with me, Oh what a party...!

44 kommentarer:

Anita sa...

Var jeg først idag!!! Utrolig!
Syns putene dine er helt skjønne jeg! Er veldig kjekt med linjal osv. har selv tatt det i bruk den siste uken og erimponert over hvor kjekt det er!
HA en flott kveld!
KLem fra Anita

Anne-Berit sa...

Hei,trodde jeg ble først jeg,for det sto o kommentarer,men jammen har ikke min kjære svigerdatter sneket seg foran,vet hun ikke at man skal la de eldste gå først,hehe.Jeg syns putene dine er helt flotte jeg,blir sååå fint på altanen din til sommer`n.Tenk å spurt busstrylledamen om å få fylt opp sminkepungen,da hadde jeg villet vært flue på veggen,hehe.Ha en fin onsdag:)

Linda sa...

Hei! Flott sommermiljø,de putene ble fine,flott fargekombinasjon.
Neste gang kan du jo prøve med rulle og linjal.Ha en fin kveld!
Hilsen Linda :))

Trines Hus og Hage sa...

Yuhu! Her var det fargerikt sommerparty! Det kommer til å bli skikkelig trivelig på terrassen din i sommer med disse freshe tekstilene, Emmeline! Så moro når man har laget så mye fint selv, attpå til. Det er liksom noe med det man har gjort selv. Og når du har flere krukker der også, som bare bugner av blomster, da blir det stas, da!Klem fra Trine

borghild sa...

Så flotte putene ble! Det røde frisker veldig opp blant pastellfargene, og det at ikke rutene møter helt kant i kant er vel bare sjarmerende...
Våren kan bare komme!:-)
B

Gerd, p, sa...

Koselig blogg du har .Når eg ser dei fine putene dine ,gleder eg meg til sommaren ,igjen.

A Seaside House sa...

Å for en fin krok, skikkelig sommerstemning her ja:)

Mita`s hjørne sa...

Sommer, Sommer - SOMMER...
Så hærlig krok du har ordnet... tar gjerne en kaffe der jeg...

Ha en koselig kveld og uke...

Lynetmor sa...

Hei, så fint du har ordnet istand, og putene dine er kjempe fine :-)

Verkstedet sa...

åååå, det var bare nydelig. du er utrolig flink!!!!
den altanen blir perfekt!!!! jeg skal speide etter den når jeg kjører forbi;)
har du hatt en trygg biltur i dag da???
jeg har kjørt politi motorsykkel i 120 km.....på VIL VITE...i dag;)
ha en herlig kveld. jeg sukker og sukker pga mc dream på greys....han er MIN!!!!!! jeg kunne mao hatt flere....;) men unner ikke han det samme....;)

Karna sa...

Så morsomt...klart du må bloggifisere, det er jo det vi bloggdamer driver med. Flytter rundt, zoooomer inn så ikke noe rot kommer med, og pakker opp og ned på dill og dall for at vi kan ta fine bilder til å legge ut på bloggen.
Utrolig fine bilder var det iallefall, med god sommerstemning, DEILIG!

Sol sa...

Jeg synes du har bloggifisert noen aldeles sjarmerende ting i dag ;-} Vår og sommer kan bare komme, du er godt utrustet....Kjempefine glafarger og det gjør jo ikke noe at firkantene ikke ligger snorrett på hverandre..... ;-}
Jeg har også vært en av de 70 heldige som har fått gave av Molly. Men feberen gjør at jeg ikke orker å fotografere....Jeg får bloggifisere dem når jeg blir friskisert igjen....
Nydelig gave fra Anniche også.
Klem.

chevostar sa...

Sååå koselig sommerfest du hadde i stuen din da! Skikkelig flotte puter du har laget! Jeg synes ikke at du skal kjøpe linjal og kniv jeg! Blir jo så flott uten og! Også har du jo helt din egen ting som ingen andre har!
Flotte gaver du har fått og da!
Ha en flott onsdag emmeline!

Merete sa...

Så koselig liten sommarkrok du har laga til der :o) herlege fargar på stoffa på putene og alt det andre! Kjenner igjen det der med bloggifisering...er vi ute på tur så er jenta mi alltid litt i forkant og ropar gjerne "sjå her!! denne kan du ta bilde av og legge på bloggen din,mamma"... flott blogg du har, Emmeline!

elin1976 sa...

Stakkars tutta....se på henne hun ser ut som en sumobryter....he he he
Går det bra med deg?
Her går alt etter planene for det er det mange av...Nå er det min tur til å sy meg noe til heimen så i dag har jeg sydd rette sømmer så blårøyken har stått rundt øra.

synes du hadde fiksa fint jeg. Jeg gidder skjeldent det der. Å flytte rundt på ting og tang for å ta bilder. Tar somregel slik det er. Men hvis det ligger noen sure sokker og gammelt treningstøy ja da flytter jeg det. Ha en fin dag nå må jeg se resten av medium...Knib:O)

Gunhild sa...

Måtte bare innom og si hei til deg, fordi du hadde sendt meg en sååå koselig kommentar. Og så ser jeg det nydelige innlegget som du har lagt ut. Så fint med den sommerlige kroken. Jeg tar ikke et bilde med familien i hus. Syns jeg hører de, så teit....

Mummimamma sa...

Så herlig sommerstemning det er på bloggen din i dag.
Flotte ting du har sydd, dette blir lekkert ute på altanene.
Ha en fortsatt fin kveld!

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Deilig hageselskap gitt! Utrolig hyggelig av deg å la oss bli med ....
Glad at mine barn ikke er så store at de skjønner så mye av denne bloggen ennå jeg , hahahaha!!

Godt å se pakken kom vel frem .

God natt ! Klem

Tiril sa...

HEI
er heldigvis alene når jeg skal ta bilde av oppstesja ting og tang.Men det er vel sånn de fleste gjør.Du er heldig som er så flink til å sy,det er jo de søteste ting du tryller frem.Måtte innom bloggen din Emmeline, har nettopp kommet hjem fra forening, så nå tror gubben det har "tørna" aldeles når jeg går igang så sent.Må se å komme meg i seng, jobb i morgen

Jennifer P. sa...

I understood "sewing Susan" and the pictures are great! So lovely--always!

organic-lizzi sa...

Ja det var en hyggelig forsmak på sommeren..
Koselig med presanger i posten,men jeg skal ikke klage som hadde den fine turen til Annas Rom på fredag:-)))
Deilig dag & stoor klem fra Randi

Nette sa...

Ser ut til at sommerfesten din ble en suksess ja, herlige puter!

Randi sa...

Så koselig liten sommerhistorie. Kjenner lukten av syrin og heggen jeg nå.....*sukk* syns det er langt fram til våren ennå.....
Putene ble flott,liker disse glade sommerfargene jeg men hvordan du klarer det uten linjal og alt det utstyret...det skjønner jeg ikke. Men nå er ikke jeg noen syerske.;))
Ha en flott dag.

[morgrethe] sa...

Du... du bruker da ikke din egen teori. Som interiørblogg er det da bare å ta bilde av et glass og en liten flik av en plante.... Hva??? Her lager du et eget miljø... Hmmm. Men sommerlig og fint var det Emmeline. Og ære være deg som er så flink.... ikke minst til å sy. *ler* Jeg kneip øya hard igjen, siden jeg er skikkelig akkurat. Du får jammen meg sydd mye. Jeg får aldri fram denne symaskina jeg.... mulig jeg kommer meg på lapperingen i kveld... hvem vet? Du må iallefall ha en strålende dag i sommerhjørnet ditt;o)

☆Therese sa...

Det kommer til å bli utrolig fint på din altan til våren. Det ser veldig innbydene ut :o)
Herlig med litt farger også.

My little footprints sa...

Hei Emmeline!
nei, nå håper jeg det er leeeeeenge til neste gang jeg er syk, for nå har jeg virkelig gått glipp av masse flotte innlegg! Så det resulterte i at jeg har sittet her med bloggen din i laaaang tid og scrollet meg nedover og lest hvert eneste ord på dine siste tre innlegg ;) For jeg må jo bare ha med meg morsomhetene til Emmeline, de kan jeg jo så absolutt ikke gå glipp av! Og sannelig fikk jeg meg ikke en god del med latterkuler ;) hihi, så det var vel verdt lesingen ;) Men det visste jeg jo fra før av ;) Så nydelig puten din var! Det var godt å se et lite sommerhjørne ;) Lengter jo sånn vettu ;)
Ønsker deg en kjempefin onsdag!!
Klemmer fra Beth

Anonym sa...

Wow - her var det sommerlig og fint! Putene er kjempefine - jeg kan ikke se at du ikke har brukt linjal.....
Ha en flott dag videre!

Marie sa...

Eg skulle gjerne vore på hagefest hos deg i januar, hehe. Så koseleg innlegg!

Så fine gåver du har fått. Eg ventar også eitkvart frå Mollys heaven, men det er ikkje kome ennå.

Kos deg i "hagekroken" din :)

Photo-Me-Life sa...

Lene, "litt av meg" har klart berolige meg litt med den berømte varmepumpa. Får sette et spisebord og noe nips foran. Joda, er nok kjekt på kalde dager.
Panelmessig kjører han på selv nå, han syns det blir så fint at det blir vel snart panel både på gulv og tak:) Nei, jeg vet ikke hva oppskriften er, bare være snill og grei så hamrer dem i vei??? ;)

Huset på toppen sa...

Utrolig koselig blogg du har.
Du skriver så godt, du er en stor inspirasjon i hverdagen.
Har nettopp laget egen blogg,har mye å lære fra dere som har blogget en stund.Gleder meg til å bli kjent med deg.
Hilsen
Linda

Lene sa...

Hahahaha :) At Tutta og Rosa skulle få oppleve bloggifisert sommerfest midt i Januar, nei det hadde de nok ikke drømt om :)) Synes de ser riktig så fornøyde ut :)

Og det er jeg og - her stråler nemlig solen, og jeg håper det samme for deg i Bergen :) Det går mot vår, og da synes jeg jommen kommunen kunne bytta ut bildoningen med en snerten liten cab ;))

Grip dagen sa...

Jeg har funnet ut noe lurt.
Kan du ikke bare skjelve litt på hånda når du tar nærbilder av de skjeve lappene dine...?
Eller du kan be pirkete med-bloggere om å myse litt med øynene...
Da ser vi ikke skjøtene som IKKE TREFFER HVERANDRE!!!

Jeg har sittet og myst på mange av bildene dine nå.
Fin sommerstemning, må jeg si! Håper du kan flytte ut tingene om ikke så lenge!
Sommerlige puter, kaffi og varmende vårsol høres ikke verst ut!

Nå skal jeg ut å leke reinsdyr i skogen. Jeg har nemlig lova å lage en dekorasjon (med mye mose i) til et selskap. Nå må jeg ut å sparke og grave. For tror du ikke det kom snø idag!?!
Jeg er sinna på meg selv for at jeg ikke gjorde det igår. Da skein sola... (Og jeg som kaller bloggen min for Grip dagen...For en vits!)

Snakkes! Marit

Tee of Vinnord Cottage sa...

Nyyyydelig og utrolig sjarmerende!!! Tror jeg må sette min kjære søster til å sy puter til sommeren selv... Jeg er litt sta når det gjelder å bruke symaskinen...eh....

Veldig inspirerende dette her.. Fikk enda mer lyst på sommer.... og den er langt unna ser det ut til, iallfall når jeg titter ut glaset her... snø, snø og atter snø...

Cathrine sa...

ÅÅ hvor jeg gleder meg til sommeren,ble i skikkelig sommerstemning av å være inne her. får bare håpe varmen kommer i år???
Ha en fin onsdagskveld

MODERN COUNTRY sa...

Så herlig sommerlig det var her i dag Emmeline! Deilige glade farger som minner mest om grønt gress, blå himmel og jordbær. Så dyktig du har blitt på maskinen! Imponert her! Du skulle ikke åpne shop du og vel? hihi

Klemmer

Anonym sa...

Oj sååå nydelig sommerfest!! Jeg skulle jo ha tatt meg en tur og holdt deg og Tildaene med selskap ;-) Jeg syntes putene dine er kjempefine jeg, liker at de ikke er helt "perfekte", det er jo halve sjarmen! Klem!

marita sa...

ÅÅÅÅ FÅR LYST PÅ SOMMER NÅR JEG SER DISSE PUTENE M.M VELDIG FINE .

Whoopsi Daisy sa...

Hei på deg Emmeline.
Syns du har blitt en kløpper på symaskinen. Disse putene er jo bare kjempe lekre og sommerlige. Du får det fint på uteplassen til sommeren. Syns jeg ser deg med en kopp te(eller iste kanskje), stråhatt på hodet og et interiørblad i hendene.
Håper det roer seg på jobben din etterhvert og at du tar deg tid til å puste mellom slagene. Snart er det vår og lengere dager. Det blir deilig.
Klem fra Whoopsi Daisy

Anonym sa...

Du er da bare god Emmeline som gir oss en så vakker "smak" av vår nå i januar. Jeg ble riktig så oppstemt av disse bildene dine - og for noen vakre farger og stoff du har satt sammen her. Og de nysydde putene dine er bare helt topp - det skal ikke alltid være snorrett og perfekt. Du skal være stolt av dine puter er det noe som heter......,tror jeg !! ;o)

elin1976 sa...

Nå skal vi ha en alvorsprat.....du var først hos sanna og det resulterte i at du din lille bergenske tutte dame liker fikk påskeboka....mens JIPPI jeg fikk både jul og sommer(blææææææ) kan jeg kopiere noen mønster av deg (smiske smiske) vennen min:O)?????

elin1976 sa...

Det var ikke et slikt lys 5minutter etterpå altså....he he. Da var det snøstorm....bombe at det blåste på Ålgård da!!!
Å nå har de visst meldet litt vind igjen. he
Du er jo kjempe gal...er du sikker på at du ikke vil ha den selv? Er det noe du vil ha i bytte? Hva som helst? .......dina???(med alt som følger med ha ha ha ha) Bare si hva du vil ha snuppa.
Kan prinsessa de brodere??? Fytti så urettferdig....det der kan ikke jeg. statistisk sett etter alder å dømme er det jeg som skal kunne slikt og ikke hun. Hun skal ikke bry seg om slike ting men Ipod , gutter, data og sminke....det er sååååååå himla urettferdig.
Alle i familien min strikker og syr(broderer) Kan jeg det derre- å nei du. Ingen vil ha hjelp til å srikke av meg...de sier det slik "tror ikke det nei, det blir jo bare et stort hull eller smalere og smalere"
Hils prinsessa og si at jeg berundrer henne for at hun kan dette. (Si at jeg fikk LG i håndarbeide så det er ikke håp)

Ha en super kveld du snille emmelinedama mi:O)

elin1976 sa...

Skulle bare egentlig inn å ønske deg en god morgen oppe i Bergen. Blåser det? ha ha ha ha Her sitter jeg og holder meg fast i stolen. Ha en super fin dag på jobben:O)

FO - 2 sa...

Herlig sommerfest i januar! :)
Gratulerer med flotte gaver. Kjempekjekt! :)

Hvor har du fått tak i de Orkidèbildene på veggen der? De er nyyyyydeliiige!

Og du, nei. Jeg er ikke utdannet blomsterdekoratør, som du spurte om en gang. Har dog jobbet i blomsterbutikk og på hagesenter. Tideligere Birkeland (mot Flesland. Plantasjen nå).

Shabby-Roses-Cottage sa...

Hi
Soooooooo colorful!!! Oh it's so sweet...Really summerfeeling!!!
Many love greetings,Patricia

Related Posts with Thumbnails