søndag 6. januar 2008

Så var julen over for denne gang



Kombinasjonen nye hvite møbler og peis er nok ikke den
mest ideelle. -Spesielt ikke når huset er iskaldt og barna
stadig må legge innpå nye kubber i ovnen. Askepottbarna
slenger etterpå sine Askepottkropper i hvite møbler!
Derfor er det rosemønster på stolen her i dag, her vaskes
det hvite trekk til den store gullmedalje:)




I dag har jeg pakket vekk julen for godt...
I den anledning har jeg bestilt stoff hos Stoff og Stil.
Planen er å sy en vårkolleksjon, ( Våkolleksjon liksom
- et par puter heter det vel...) som er delvis romantisk,
og delvis New England inspirert!




Juleblomstene lever enda, de kan vi jo ikke kaste ut.
Så da bærer jeg dem rundt i huset og forsøker å finne en
plass der de kan stå. -Det har jeg forøvrig gjort i ukesvis!




Tøffe julebokstaver er nå erstattet av rustikke potter
og noen litt småvisne rustikke blomster:)




Herr Emmeline nekter å fjerne disse lyskulene.
Han påstår at de ikke er julekuler (?) men vinterkuler,
og at de derfor må henge så lenge mørketiden varer.
Emmeline er jo en taktiker og lager derfor ikke noe
bråk med "vinterkulene". -Man vet aldri når man trenger
å forhandle med Herr Emmeline nemlig, erfaringsmessig
skjer det ganske ofte faktisk, hehehhe!




English: Today I removed the rest of my Christmas Decorations.
It actually feels good, but my husband does not want to remove
the illuminating bale, so I have to keep it for so long:)
New white furniture and four children is difficult to combine,
while the white overthrow is in the washing machine I cover
the chair with a summer inspired rose blanket!

30 kommentarer:

liven sa...

Nydelige bilder:) Ser du har et vitrineskap i bakgrunnen her.....skulle sett det litt bedre jeg. Vær så snill og legg ut et bilde av det.......

Marte sa...

Jeg blir hvertfall aldri lei;)

Vi har ganske mye likt vi;) men sånn blir det vel;) De flotte pottene med kuler du har i vinduet har jeg også:)

Jeg tror ikke jeg skal ha noe i den rammen, hvertfall ikke enda;) Men det var en skikkelig god ide! OM jeg skulle hatt noe i den, hadde jeg prøvd å få til det du sa med samme motiv som putene mine:)

Jeg synes forresten det var veldig fint med det nydelige teppet over stolen! Det mønsteret er så flott!! Kanskje du bare skal ha det sånn;)

Nei nå har jeg skrevet et innlegg og to kommentarer, da er det på tide å legge seg ned litt;) Jeg må samle krefter til første skoledag i morgen;)

Ha en fin kveld!!
Ps: jeg gleder meg til å se vårkolleksjonen din;)

Anonym sa...

Takker igjen for koselige kommentarer på bloggen min :-).Ganske travelt å være nybakt mor, så jeg får ikke vært så aktiv på bloggen som jeg ønsker. Håper du har hatt en super jul! Syns det var deilig å bli kvitt julepynten jeg og. Godt å starte et nytt år med "blanke ark". Klem stine

åsemor sa...

Enig med Herr Emmeline jeg, så deilig med litt lys i vinduene.

Nerrvene og latskapen min har ikke greid å levd med hvit soffa og fire barn.Det hadde blitt mange utrivelige stunder i mitt hjem, men du virker langtfra arbeidsky så en sofavask i ny ne gjør da ingenting.
Skulle vasket ut jula idag jeg, men et sent nabobesøk i natt ødelegger nok disse planene :)

Ha en fortsatt fin søndag !

Donnas Verden sa...

hei hei

Jeg synes det ble kjempefint med det blomstrete teppet over stolen, veldig sommerlig. Her går også trekkene i vaske maskinen, omtrent en gang i mnd:) kjekt med hvite trekk som også kan klores ved behov.

fortsatt god søndag til deg

silje-sin sa...

Så flotte bilder! Nå ble det vårlig i stua di! Da jeg så de første bildene i innlegget ditt måtte jeg se opp på siden for å sjekke om jeg hadde kommet "riktig",trodde nemlig jeg hadde kommet til Mias landliv! Lykke til videre med askepott-barna:) klem

organic-lizzi sa...

Så vakkert:-)Deilig med blomstrete teppe oppi..
Vurderte i et øyeblikk av oppgitthet å få røde trekk til Ektorpene,men da sa en venninne at det var da jammen nok energi i det huset vårt..Så jeg får fortsette å vaske.
Lurt å gi seg på det som ikke teller skikkelig mye.Du er en luring du Emmeline..
Jeg er såvanvittig godtroende,så er du høy og tynn eller liten og rund(ikke det at det betyr noe altså!)
Deilig kveld & stor klem fra Randi

elin1976 sa...

Hallo emmeline vennen.
Det må jeg si.... at jeg likte jula de veldig godt men jeg liker bedre når du bar ut jula.
Trodde jeg hadde kommet inn på bloggen til Mia et lite øyeblikk.
Men så var det jammen hos deg og det var rett og slett behagelig å se på stedet der askepottbana kan slenge seg ned hvis de føler før det.
Her har jeg ikke noen askepott unge i hus, mer sånn som stesøsteren til tider.
Liver svirrer SÅ rundt dette lille pikebarnet til tider at jeg føler vi ikke gjør annet enn å svirre med...he he.
I dag fikk faren nok av å svirre at han sa ifra på en litt strengere måte en moren pleier å gjøre.... da ble frøken "jeg lever i mitt eget univers" stum...ikke et eneste ord, nada, zero, null ikke et endeste lite pip en gang. Tror hun fikk seg en liten lærepenge. Så nå sitter hun i sofanen blid som en lerke og livet er herlig. Hun nynner, traller og koser seg ikke minst hører etter når vi snakker til henne.

Nok om meg men over til dette rosa herlige interiøret i din ringe mummimamma bolig.
Fortsett med dette og du kommer lett til å bli the queen of interiors på bloggene...masse klemmer fra me:O)

Tone sa...

Oj, jeg trodde også et øyeblikk at jeg hadde kommet inn på siden til Mia :-) Og det må du jo bare ta som et kompliment, for hun har det jo også bare rålekkert. Jeg suger til meg alt av vårlige farger om dagen, nå lengter jeg mot lysere tider. Litt dårlig timing da, for ute bøtter det ned med snø... Lykke til videre med askepottbarna ;-)

Shabby-Roses-Cottage sa...

what wonderful pictures this are...
I love rosali too !!!
And I'm looking forward to the springtime...
Many love greetings,Patricia

Mia sa...

Her var det jo så delikat, vakkert og rosete, at jeg begynner å tenke på våren med en gang (selv om snøen har lavet ned i flere dager nå). Og det er jo koselig med like tepper og pledd på sofaer og stoler, og så trenger du kanskje ikke vaske fullt så ofte, eller...? Så får du og herr Emmeline kose dere med "vinterkulene" en stund til, nydelige er de jo, og så mange muligheter og egenskaper som de har, er de jo bare verdt å ha hengende...

Anne sa...

Du har dine forhandligstaktikker du også ja skjønner jeg :-)
Ja, ikke alt går helt etter planen her heller gitt. Men "overlevde jo lørdagen" da heldigvis. noen ganger må man bare innse at man faktisk er to som bor under dette tak :-) Men hos oss ble nå ikke løsningen så aller værst.

Juleblomster ja... jeg var tidlig opp i dag tidlig og fikk PÆLMET en sammenplantning i søpla, før noen fikk sett det. Sammanplantning, bare ordet !!! en blanding av hummer og kanari, i en stykk skjærende rød kurv !!! Makan...


Vel, fin fin uke til deg i håp om at du ikke har gitt bort sammenplantninger til dine vanner i år. Her inne kan en faktisk trå veldig i baret noenganger.
Klem herfra.

ESMERALDAS HJERTE sa...

hei vennen. Nydelig teppe over den stolen,og kjempefint i kombinasjon med kannen og koppen-men det var sikkert poenget ditt med nettopp denne kombinasjonen, hehe.....Her er julen stort sett over-har noen julekaker i fryseren som jeg skal nyte i januar, og en av de siste kjøpene kom i posten i går fra creme de la creme; en nyyydelig "antikk" oval, stor julekule fra Nordahl...Jeg klarer ikke pakke den bort med resten av pynten, må nyyyte den som en vinterkule-tror jeg.....Også kommer den til å passe perfekt sammen med et par nydelige fattigmannssølv-lysestaker og en osteklokke på stett...sukk, hehehe...Dette er vel en av grunnene til at jeg har en blogg, tihi- så jeg kan ønske meg fine ting jeg ser.....

Søndagsklem til deg...

Metteflette sa...

Åh, så lekkert det ble nå da! Syns ikke det gjør noe å ha så lekre tepper i stolen uansett jeg da! Det er gøy å forandre litt rundt seg. Gjør godt for kropp og sjel :-) Ha en fortsatt fin søndag! Klem fra Mette

Tone sa...

He,he, skjønner jo at du stusset, tenk om noen rett og slett hadde robbet bilder fra meg! Ser jo nå at jeg glemte å forklare noe som helst for deg, det har jeg jo gjort hos endel andre. Jeg jobber litt med å finne balansen mellom gleder, plikter, jobb og fritid om dagen... Første nyttårsdag virket det som en super ide å slette hele bloggen, tenk så mye tid det ville frigjøre! Jeg hadde jo tenkt på det lenge, men ikke våget å trykke på slette knappen... Men så med alle nyttårsforsettene om frisk luft og mosjon friskt i minne, lot jeg det stå til. Men det ble liksom litt rart... Blir avhengig også, vettu ;-) Men kommer kanskje til å blogge om litt mere forskjellig denne gangen, me får nå sjå. Vi blogges ;-) klem

Lene sa...

Godt å høre at det er flere enn meg som har forstått at slike koselige lyskreasjoner godt kan omdøpes vinterpynt. Pakket selv bort jula i går (overraskende god følelse), men enkelte saker klarte jeg bare ikke pakke ned i tristeste pappeska - ikke riktig ennå iallefall.

Og så håper jeg det bare var en forsnakkelse at Emmelines julepynt er pakket ned for godt. Du boikotter ikke neste år vel - kan ikke det du,som til og med har fikset lillebror til Jesusbarnet!!! Skulle vel igrunnen ha feiret to juler, du - om de ikke er født på samme dag, da ;)

Ha en fin søndagskveld - og nyt nyvasket hvitt etterhvert :)

Nette sa...

Så nydelig teppe, greit når du har det til å kamuflere med da:)

Verkstedet sa...

hei, hei.
her sitter vi slappe i stolen og sikuterer hvem som skal begynne å pakke ned julen....var sene i seng pga veldig koselig besøk i går;) foløpig er vi enige at en kopp kaffe( vi ny fantastisk råååsa nespressomaskin til jul) og litt sjokolade ihverfall må til først....
litt morsomt at mannen min også sier akkurat det samme om den såkalte vinterkulen! og lysene ute i hekken er også populere lengre enn n, er igrunnen enig, og i nice som vi er hvert år har de jo sånne lys hele sommeren.
jeg bor inners inni i sædalen, den nye sædalsveien...og da passerer man ganske så ofte landås, enn du da?? har liksom sett for meg at du er på nattlandsfjellet, pga storslagen utsikt, men det har jo igrunnen mange på landås også. kjenner du feen? men har liksom et bilde på de fleste, rart og litt spennende det der. kjket du stakk innom:) kom gjenre igjen:) ha en fin kveld og ny uke.

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Så nydelige bilder fra Emmelinske hjem!! Synes stolen og hele stasen var mektig vakkert :))

Kos deg min venn , klem

[morgrethe] sa...

Ååååå.... jeg skjønner at hvit sofa ikke er noe for meg. Dvs... det har jeg forstått lenge. Her er det brun skinnsofa....praktikeren Grethe slår til igjen.... lite vises og enkelt å tørke av. Men blomstrete stol var da kjempefint Emmeline, så da gjør det da ingenting om trekkene må i vaskemaskinen innimellom. I morgen begynner hverdagen her også, ungene begynner på skolen igjen og mor sjøl skal begynne å rydde bort jula. Ha ei fin uke Emmeline;o) Det skal jeg, selv om jeg skal til tannlegen og trekke visdomstann!!!urgh

Bestefars Verksted. sa...

Hei,og takk for koselig besøk hos meg !! Damen heter Kari Bremnes,og brødrene er Ola og Lars,og JA,den sangen er nydelig :) Han steike (ooopss,unnskyld utrykket)for et fint og sommerlig innlegg du har lagd......ble heeeeelt satt ut,her...de nydelige farvene !!! Du har en utrolig flott blogg,til glede og inspirasjon ! Kos deg,med eller uten hvite trekk......hihi......

Verkstedet sa...

sa du forresten at du egentlig er lærer? enn nå da? ja, da vet jeg sånn noenlunde hvor du bor. har trasket mye rundt der for noen år tilbake. så broren din bor i sædalen? eller akkurat på "min" såta? kanskje det er en liten verden dette her....;) mange som har vært inne på et bloggtreff, men det blir vel fort med tanken, en blogger- silje drømte om et slikt treff og hadde en morsom forvirring rundt hvem som var hvem....;)men gu- så morsomt det hadde vært!

Anita sa...

Så fint med rose teppe også da i den stolen!! Skikkelig sommerlig syns jeg! Er nok smart og la mannen få ha vinterkulene sine *ler*!
Ha en strålende uke!

FO - 2 sa...

Nydelige bilder Emmeline. :)
Minnet meg faktisk litt om Mia. :)
Asaleaene dine er flott i den kurven.
Teppet er fint det.
Og julekuler kan fort forvandles til vinterkuler ja.
Er faktisk enig med Herr Emmeline. Det er fint med litt ekstra lys i mørketiden.
Har en del lys her også enda. Er ikke så systematisk av meg da.... ;)
Men, SKAL hive ut julen i morgen!
Jeg har svarte skinnmøbler og ingen peis.... Hehe.
Men, en varmepumpe som varmer opp her. Den er god å ha!
Jeg er nok like interessert i kosthold som du er interessert i interiør. Jeg liker at man kan inspirere hverandre. :)
Ut fra ulike interesser osv. Siden er det ofte at mye av det man ser og leser i andre blogger treffer en. Det er ett fint "samfunn".
Jeg er nok en liten "Mummimamma" og. ;) Ble veldig interessert i kosthold etter å ha fått flere hormonelle ubalanser og sykdommer. Lever fint med å være "Mumimamma" jeg. Men, vil være frisk.....! :)
Dette ble laaaangt.
Kos deg videre og lykke til med å få trekkene på igjen. ;)

Christinas låvebutikk sa...

Hei! Så koselig og vårlig det var hos deg! Akkurat hivd ut juletreet vi nå! Litt vemodig og litt godt! Men værste er jo alle fine lysene i vinduene som plutselig mangler! Ja ja sånn er det bare! Den "julekulen" kan du ha ja! Den er jo ikke typisk jul! Ha ei fin uke!! :0)

My little footprints sa...

Vinterkuler? Hehe, er det virkelig noe som heter det da? *ler* Mannen din synes vel de var så fine da! Og det var de jo også! Kjempefine bilder du har tatt! Det er jo litt godt å pakke vekk jula også da. Det minner meg liksom på at det nærmer seg lysere tider, at det ikke er så lenge til våren kommer(her er det kraftig nedtelling altså) og jeg kan snart glede meg over sol og varme! Å guri, jeg klarer nesten ikke å skrive om det en gang, jeg gleder meg bare så innmari. Og her sitter jeg, med varme på peisen, ullsokker på bena, en halvmeter med snø ute og det laver fortsatt ned.. Sol og varme du liksom, denne frøkna får nok smøre seg med et lass med tålmodighet tror jeg! hehe..
Du får kose deg masse og jeg ønsker deg en fin uke!
Klemmer fra Beth

Anne-Berit sa...

Flotte bider fra deg som vanlig.Hadde ikke lyst til å ta ned min lyskule heller,men jeg trodde det var en julekule så jeg gjorde det.Men jeg er litt enig med mannen din i at det kan kalles vinterkule.Blir aldri for mye lys i mørketiden.Men her i huser går det masse med stearinlys i alle varianter.Ha ei fin uke,klem fra meg:-)

Nostalgia sa...

He he he.. fin taktikk det der. Virker gjør det også;)

Godt nytt år til deg og dine!

Klem

Hulda sa...

Tror du gjør lurt i å la vinterkulene få henge i fred ja, du vet aldri når du må forhandle igjen. ;) Vet du hva, min hang faktisk oppe hele fjoråret... uten lys, vel og merke. Vi glemte rett og slett å ta den ned. :)

Så fint det var i stolen din, herlig det teppet, og flott mugge og krus.

Albertines verden sa...

Hei og hopp! Det er jo nesten så man hører trekkfuglene kvitre. Nesten sommerstemning hos deg, jo. Neste gang du er på IKEA, og lommeboka tåler det; kjøpt ett ekstra sett med sofatrekk! ;0) Ser du har produsert det ene innlegget etter det andre. Effektiv har du vært, det må jeg si. Herr Emmeline er nok en mann etter min smak, jeg har latt både stjerne og stake stå. De er hvite, og lite julete synes jeg. Så nå kaller jeg det vinterstjerne og vinterstake. Tror jeg ramler godt inn i februar før de fjernes. Har også en grangirlander med lys festet langs rekkverket på balkongen til soverommet. Den skal også få henge lenge, blir jo så koselig i "mørten". Nei, nå tror jeg at jeg må finne loppekassa. Ny dag i morgen, også. Ha en super uke! Klem fra meg.

Related Posts with Thumbnails