søndag 18. mars 2012

Snart påske



Ai ai-- så er det bare to uker igjen til påsken går av stabelen, og er man blogger så er man vel helst ganske sent ute, om ikke påskepynten kommer på plass denne uken;)


Generelt er det mange ting man venner seg til når man blogger—som det er fort gjort å venne seg av med hvis man tar en bloggepause! Blomsterkjøp for eksempel. Interiørbloggere kjøper ofte bloggeblomster. Du vet; ranukler og perleblomst på vårparten – Dronning Ingrid og peon i sommerferien- hortensia tidlig på høsten og svibler i november og desember. Som behørig blir knipset på makro og mikronivå.


Hvis du mot formodning faller av bloggekarusellen, halveres blomsterbudsjettet på et blunk. Påskeliljene skyter i været før man har fått tid til å sette minnekortet i fotoapparatet, og palmesøndag kommer som et sjokk både på folk og kyllinger! Men siden jeg er på vei tilbake i bloggernes rekker, har jeg faktisk klart å finne frem påskepynten i dag. I siste liten selvfølgelig – bare to uker før siste frist!



I den anledning tok jeg turen innom kjellerboden for å se om fjorårets gigantiske påskeutstilling fremdeles var intakt, og det var den gitt. 


Pent pakket ned i tre store containere ligger Idepuff-hønen og Mag-flys skjønne strikkekyllinger sammen med uendelig mange lekre og gøyale ting 


Kun Lisbeth sine hjemmestrikkede påskeharer har fått komme opp på hyllen, for de ble altså skjenket som en gave til Emmeline i fjor, noe jeg selvfølgelig ikke har glemt. Hvem drømmer vel ikke om å få feire påske med en sånn gjeng?? ( Mønster kan man visst kjøpe HER) 


Problemet er at Emmeline ikke er helt sikker på hva hun skal gjøre med resten av utstillingen? Jeg kunne godt ha tenkt meg å beholde mange av de skjønne tingene, men jeg tenker jo at de hører sammen i en helhet! Påskeutstillingen må nesten gis til noen som tar vare på den, og har bryet med å montere den! Gode (og konkrete) tips mottas med takk! J 


PS; Til dere som fremdeles venter på nissetrekningen: Husk at julen varer helt til påske!  DS.

  

50 kommentarer:

Fru Rosas Hjem sa...

Herlig påskepynt! Slike kaniner kunne jeg ha tenkt meg å fått mønsteret på....ikke det at jeg har tid til å strikke, men rart hva man kan få skviset inn av tid når man har lyst :)

Godt å ha deg tilbake igjen :)

Gi det til et sted som trenger pynt :) Et sykehus? sykehjem? Til noen som setter pris på det :)

Bdicte sa...

Har sneket inn litt påskepynt her også - i god bloggeånd, hehe!
Den lille strikkakyllingfamilien er bare bedårende;))

Klem
Benedicte

englemor sa...

He he ja det var sannelig godt du har fått pyntet til påske
i god bloggeånd ;-)
Her ligger fortsatt påskepynten i eskene sine,
så da er jeg nok sent ute allerede ;-)
Men den kommer på plass her i løpet av uka tenker jeg.

Riktig god ny uke :-)
Klem fra Hilde

Anonym sa...

Hva med å gi hele utstillingen til et eldresenter og montere det der?

Kristin

Prinsesse Elin sa...

Doner utstillingen til påskeharen...han vil sikkert ha den. Jeg pynter ikke til påsken for jeg skal ikke være hjemme og synes faktisk det er kjempe trist. Isteden skal jeg og paven feire påsken sammen.

Om jeg gleder meg?...nja...jeg er jo ikke akkurat en globetrotter og liker meg godt hjemme, så tanken på å ikke være hjemme med påskeegg og krim på tv må modnes...

Men det blir sikkert fint:) Klem:)

Emmeline sa...

Fru Rosa: Nå fant jeg linken til strikkeoppskriften--så nå kan du finne den på nett.
Prinsesse Elin: Pynter ikke du til påske???? Det NEKTER jeg å tro;)

Karoline sa...

Så morsom påskepynt :) Dette likte jeg! Spesielt de kaninene var nydelige!
Ønsker deg en super ny uke!
Klem fra meg :)

Unknown sa...

Herlig påskepynt, og jeg husker den store samlingen fra i fjor:)

Syns du skal spørre et sykehus jeg, barneavdelingen for eksempel, eller et gamlehjem - så koselig ♥

Benedicte sa...

Nå fikk jeg lyst til å ta frem påskepynten :)

Av aktuelle mottakere, så har du jo SOS-barnebyen i Bergen for eksempel, eller et eller flere sykehus, avdelinger, sykehjem etc.....

MammaMy sa...

Eg stemmer for kyllingIdolkonkurranse her i Emmelinebloggen! Eller "kamp" mellom kylling og hare?
Men kanskje du er heilt utpèst etter nisseidol? ;)

Magdalena sa...

utrolig herlig & glad påskepynt!

Emmeline sa...

Hahahah Mamma MY... Er du GAL?? Nei kyllingidol versus hareidol kan man lett ta sin bloggedød av;) Selv om det selvfølgelig var en glitrende ide sånn i teorien!!!

Rosalie sa...

Was für herrliche Eierwärmer!! Bezaubernde Bilder von Deiner Osterdeko.
Liebe Rosaliegrüße ∙∙♥♥∙∙

Lisas Hjem sa...

Så mye herlig påskepynt! :) Det ga påskestemning :)

Og som helt helt ny i bloggverden så skjønner jeg nå at jeg må opp på loftet veldig snart (helst i går) og finne frem påskepynten ;)

ta gjerne en titt innom bloggen min og, og legg gjerne igjen et lite (kylling-)spor ;)

http://lisashjem.blogspot.com/

Klem Lisa:)

Janne sa...

Herlig påskepynt du har. Nå fikk jeg påskestemning i meg jeg også. Er ikke hjemme for tiden, men til helgen når jeg kommer hjem skal jeg jammen meg pynte opp hjemme til påsken jeg også før det er for seint.

Ramme Alvor sa...

Ei bragd! Eg er mållaus...è da berre to veke te påske? :D

Skal vera ærleg når det gjeld påskepynt...har aldri eigentleg hatt mykje av det, får liksom dosen når eg er heime hjå mor mi og ser ho henge opp restane etter formingsaktiviteten vår på 70-talet. Gule balla utan nebb, dinglande i raude fingerhekla tråda...uro kalla dei da....

Og me må vel innrømma at da e berre oss sjølv me tenkje på når me vil ha deg på bano att. :D

Klem!!

Alberte sa...

SMASK!!!!!

Pink lady sa...

Hei!

Så kjekt å se eggvarmerharepusene jeg strikket igjen;)

Jeg foreslår Barneklinikken ev. Haukeland sykehus. Om de er interessert i å motta noe slikt.

Lykke til!

Blir det Sørlandspåske på deg også?

Бирюзинка sa...

Hello from Odessa, Ukraine!

Your Easter's compositions are very nice, very funny rabbits and chikens:-) And photo with duffodils is very good, very spring!

Kate

Nennes sa...

Så flotte bilder :)
ha en fin og solrik uke!

IMPRESSION "ein lebensgefühl-emotion of life sa...

Great pictures!!!!
Hugs,
Elvira

Lisbeth sa...

Harene på eggeglassene vant mit hjerte..:-)
Skal love for at du er ute i god tid, jeg har plantet lidt ude i krukker, men elsker påsken.
Ikke fordi at jeg pynter så meget, gult er ikke en favoritfarge, men påskeliljer det må vi ha både ude og inde...:-)
Er du færdig med all vasking av tøj endnu...;-)???

Hej fra Lisbeth

Marits Hverdagsgleder sa...

Så utrolig flotte påsketing du har, Emmeline! De harene har jeg også lyst på mønsteret på....
Jeg synes du skal gi bort påskepynten til fødeavdelingen på Ullevål Sykehus, der barn nr 5 mill. trolig blir født i dag!
Klem

Maria sa...

Kaunista ja ihanaa! Vackert och fint! Beautiful and cool!

BLOMSTERSTJERNEN sa...

Jeg innser nå at jeg ALDRI kommer til å bli en ekte blogger... Jeg er jo strengt oppsatt av å aldri tjuvstarte påsken før palmelørdag! Likså julen Lillejulaften!!! Tvangstanker...

Misunner alle dere frimodige!

Exam Sheets sa...

Everything is looking so beautiful...
Nice Easter decoration.

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Aww, så fint og påskete!
Tror jammen du skulle fått alle påskeharene av meg, så hadde du holdt orden på gjengen for meg. Jeg har ikke klart å holde de i ørene, her blir det nok leteaksjon - som vanlig:)
Klem

Heidi sa...

Ikke lenge til påske nå... Konstaterer at jeg heller ikke i år rekker å lage masse kyllinger, høner, haner, harer osv osv i strikk, hekling og søm. Jaja.
Mye lekker påskepynt du viser fram, husker mye av det fra i fjor. Har ingen gode forslag til verdige mottakere.
De små påskehare-eggvarmerne er helt utrolig søte. Tror jeg kanskje må finne fram fjorårets innlegg hvor du sikkert har lagt ut link.
Ha en flott vår og påske :)

Anonym sa...

Hva med å donere påskesamlingen til Hurtigruten så kan de lage en utstilling som alle turistene kan se på? Kan jo vurdere "Beffen",men da hadde det ikke vært plass til passasjerer,ha ha! På Krisenteret for kvinner bor jo det også mange barn som kunne fått glede av pynten.Bymisjonen driver to kafeer i byn kanskje de trenger litt pynt til påske? Klem fra Irene

Natalie sa...

Haha, gotta love it. Herlig skrevet ;) det er vel ganske likt det å være blogger, merker det selv;) finfine bilder:) jeg tok frem litt påske selv idag ;) følger deg! Klem

Studio Wien-art sa...

Wow! That little rabbits are so cute! I love them!
Greetings, Corine

Kremfaret sa...

Hallandussen så søte strikkekaniner :)Mange fine bilder her altså, koselig påskestemning.

Som ganske fersk interiørblogger skjønner jeg jo at jeg har litt å lære når det gjelder å være ute med høytidsfeiringa tidsnok. Jula boikotta jeg jo bare her på bloggen (lang pause). Og påskepynten? Vel, den får vente en uke til.

Jeg er ikke akkurat fan av for tidlig pynting, så da får jeg heller være en outsider på det området i bloggverden. Men jeg skal innrømmer at det er hyggelig å se andre som pynter opp hjemmene i mellomtia ;)

Helene sa...

Vi trenger noe uknuselige og myke kyllinger på avdelingen på Sandviken :-)

Emmeline sa...

Hei Helene. Send meg en epost og så kan vi ordne noe:):)

Anonym sa...

Hva med å gi noe til museumet? De har jo museum med 80 talls hus, sikkert noe annet hus, nyere?

Anonym sa...

Herlig og sant innlegg.. hører til de som elsker blomster og budsjettet er nok litt over normalen her ja

Sommerhusliv Hele Aaret sa...

Hvor ser det hyggeligt ud.
De påskekaniner er bare så søde.

Skal også snart igang, nu er vi nemlig klar med soveværelset.
Det er bare så skønt.

Ha´en dejlig aften

Knus Susi

Ramme Alvor sa...

Snurrepinnane har dei nok ikkje på coopen...:D men eg trur eg fann danna på eit eller anna kremmarhus i byd'n.

Og no var du så godt i gong, kom gjerne med fleire innlegg...gjerne om muggsopp om det er det du er opptatt av om dagan :D

Klem!

Una sa...

Veldig fin påskepynt!
Likte spesielt godt de eggene på et av de siste bidene :) Har du brukt decopage på disse?

Ha en fin dag!

Myrullpiken sa...

For noen herlige påske og vårbilder:) LIkte spesielt godt de søte kaninene over eggeglassene:) Nydelig:)

Ønsker deg en super duper uke:)¨

Lik gjerne siden vår på facebook:) Vi har opprettet en ny side, og håper veldig gjerne at du vil like den:)


Gode klemmer fra Myrullpiken<3

ANETTESHUS.COM sa...

Som tidligere nevnt, vennen; Bergen har allerede pepperkakeby;) På tide med en påskeby også? :)

Fiiin ukeslutt til deg og dine!

STOR klem
ANETTE

Skrammelfrua sa...

Hei hei. Har fulgt bloggen din lenge. Du skriver råbra, og alt er så fint. Så las eg det du skreiv om bloggere og evt. seint ute med påskepynt?? Ja så då måtte eg jo berre ta meg ein liten tur i skapet. Hadde 3 påskehøner.....det var alt.
Men dei har no fått eget blogginnlegg. Til og med fått seg egen vagl oppunder taket.(berre at dei henger, og ikkje sitter.Betyr vel ingenting??). Då¨er det ikkje så verst likevel tenker eg;)Men håper det står bedre til med påskepynten når påsken nermer seg meir.haha.....

Ha ein fin kveld;)

Skrammelfrua

Anonym sa...

Hei, Emmeline. Jeg synes du skal gi samlingen til noen som aksjonerer den bort evt legge den på Epla. Og pengene kan gå til Redd Barna......
God påske

Ein blå drøm sa...

Eg ler meg ihjel av innlegget ditt ;)) du er bare så god...!!

Indretning og ideer i sommerhusstil sa...

Wauu sikke en blog og hvor ser det hele godt ud du forstår da helt bestemt at få sat tingene sammen så man falder i svimer er vild med de små kaniner.Hvor er jeg glad for jeg lige faldt over din skønne blog som skiller sig ud fra så mange andre lagt mig som fast læser og det vil jeg glæde mig til.Rigtig god påske herfra Knus Else

viktoria sa...

Fin påskepynt! Men elsker spesielt klokka, hvor er den fra? xxV

Anonym sa...

Er lei av tivoliradiotips, men vil veldig gjerne ha flere hverdagsoppdateringer!!!!

Übersetzerbüro sa...

Beautiful and fun pictures!!

Unknown sa...

新女性徵信
外遇調查站
鴻海徵信
亞洲徵信 (簡)
非凡徵信社
鳳凰徵信社
中華新女性徵信社
全國新女性徵信社
全省女人徵信有限公司
私家偵探超優網
女人感情會館-婚姻感情挽回徵信
女子偵探徵信網
女子國際徵信
外遇抓姦偵探社
女子徵信社
女人國際徵信
女子徵信社
台中縣徵信商業同業公會 (繁) (簡) A版
成功科技器材
女人國際徵信社
女人國際徵信
三立徵信社-外遇
女人國際徵信
女人國際徵信
大同女人徵信聯盟
晚晴徵信

Unknown sa...

Philips VM1 Battery, Philips VSI Battery

Philips VS2+ Battery, Philips 863266 Battery, Philips 989803166291 Battery, Welch Allyn 4500-84 Battery, Welch Allyn 450EO Battery, Welch Allyn 450TO Battery, Welch Allyn 45MTO Battery, Welch Allyn 45NTO Battery, Kaden Yasen WP-YHD-3160 Battery, Kaden Yasen ECG-901 Battery, Kaden Yasen HYHB-1270 Battery,


Mindray Battery,

Mindray D3 Battery, Mindray LI24I001A Battery, Mindray D6 Battery, Mindray LI34I001A Battery, Agilent N2910AM Battery, Agilent N3900 Battery, Agilent N3985A Battery, Agilent N3916AL Battery, Agilent N3993A Battery

Related Posts with Thumbnails